Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :).

Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :).

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gebruikt; 20x Salvia extract gestandaardiseerd
Hoeveelheid; 175 mg

Na alle psychedelische middelen die ik tot nu toe gebruikt heb, heb ik vandaag voor het eerst salvia gerookt. Ik verwachtte een hele overweldigende trip, maar wist eigelijk niet precies wat voor soort trip ik moest verwachten.

Ik inhaleerde mijn 175 mg in 1 hijs, en er gebeurde even niets. Ik blies de rook na 2-3 seconden uit, en voelde een soort klap van binnen uit. Ik zat op de rand van mijn bed, en opeens leek ik deel te worden van de vloer, terwijl ook de rest van mijn slaapkamer versmolt met de vloer. Ik had echt een WTF moment, maar voelde me heel gelukkig. Opeens lag ik op mijn bed (geen idee hoe ik ben gaan liggen). Ik keek naar mijn plavond, maar was nogsteeds een stuk van mijn vloer. Opeens zag ik de Sculptuur van Jezus die staat in Rio De Janeiro voor me, maar hij leefde! Zijn armen bewogen van onder naar boven en elke keer dat zijn armen omhoog kwamen, kwam er een hele rij met kleine jezussen die hetzelfde deden en waarmee hetzelfde gebeurde boven zijn armen. Het ging door tot in het oneindige. Opeens veranderde dit in 2 kronen, die ik van bovenaf zag, en inelkaar draaiden als tandwielen. Opeens voelde ik me geen deel meer van de vloer, en zag ik alleen nog flitsende kronkelpatronen. Langzaam maar zeker kwam er een eind aan deze hele bijzondere ervaring.

Het was echt heel bijzonder, en ik ben blij dat ik het gedaan heb, maar het was ook wel echt een flink overweldigende ervaring. Ik vind het echt een hele ongeschikte drug om "zomaar even tussendoor" te gebruiken, en wil daarom met klem afraden om salvia te gebruiken zolang je niet ervaren bent met andere psychedelica.

Als je ervaren bent met psychedelica, en dan met name ook de sterke psychedelica, en je je goed voorbereid, denk ik dat salvia je een hele mooie ervaring kan opleveren, zoals ook bij mij is gebeurt.

Ik hoop dat iemand wat heeft aan mijn tripreport, ik wilde het in elk geval graag met iedereen delen :) . :)
s
san amLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

leuk reportje, wel kort, maar dat is de salvia trip zelf natuurlijk ook :wink:
ik ben erg geintresseerd in salvia, en was ook van plan binnekort zelf dit middel te gaan genieten. Nu heb ik echter niet heel veel ervaring met psychodelica, wel sta ik wat dat betreft sterk in mijn schoenen en ben ik niet bang voor een heftige ervaring. Misschien maar een iets lager extract? (5x of 10x) of echt wachten tot ik nog meer ervaring heb? Ik moet wel zeggen, dat als ik salvia ga gebruiken dit gewoon thuis zal zijn met een vertrouwde tripsitter, ik ga dus niet zomaar op de bonnefooi trippen.

groetjes, San Am
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Ik zou als ik jou was echt wel wat meer ervaring opdoen voor je aan salvia begint :wink:.
Het 5x extract doet bij veel mensen niets, en de 10x ook niet altijd, tenminste, dat is wat ik van een hoop vrienden hoor.
Ik had voordat ik aan salvia begon al ervaring met truffels, paddo's, vliegenzwam, ergine, lsd, dmt, 2c-c, 2c-e en 2c-i. Ondanks dat vond ik het een vrij heftige ervaring. Ik zou aanraden eerst wat andere middelen uit te proberen omdat je bij salvia niet meer weet dat je tript (dat bij andere middelen wel het geval is), waardoor het heel beangstigend kan zijn als je niet beter bekend bent met psychedelische ervaringen :wink:.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Wat is nu werkelijk het verschil met DMT (heb ik zelf ervaring mee)
report: :hearteyes:
B
BalanceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Leuk maar ik ben het niet met je eens Phsychedelic.
Ik heb salvia als een van mijn eerste psychedelica gedaan en het voordeel ervan is, is dat het zo weer over is. Je kan dus een beetje nemen en als het nog niet naar je wens is, dan rook je gewoon opnieuw maar wat meer. Als het vervolgens allemaal te overweldigend word, dan ben je er zo weer vanaf omdat het zo snel uitwerkt.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Is het niet juist de bedoeling de rook veel langer in te houden?

Verder een mooi reportje :)
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

lolnoob zei:
Is het niet juist de bedoeling de rook veel langer in te houden?
Klik om te vergroten...
Officieel wel inderdaad, al weet ik nog steeds niet precies waarom. Mooie ervaring though :) Volgende keer ook maar eens 20x nemen.

Balance zei:
Leuk maar ik ben het niet met je eens Phsychedelic.
Ik heb salvia als een van mijn eerste psychedelica gedaan en het voordeel ervan is, is dat het zo weer over is. Je kan dus een beetje nemen en als het nog niet naar je wens is, dan rook je gewoon opnieuw maar wat meer. Als het vervolgens allemaal te overweldigend word, dan ben je er zo weer vanaf omdat het zo snel uitwerkt.
Klik om te vergroten...
Klopt, maar het is nog altijd heftig spul en kan flink beangstigend zijn. Om het dan bij wijze van spreke de eerste keer "even in de koffiepauze" weg te klappen is geen strak plan, hoewel je dat natuurlijk met geen enkel stofje moet doen.
b
billybobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Balance zei:
Leuk maar ik ben het niet met je eens Phsychedelic.
Ik heb salvia als een van mijn eerste psychedelica gedaan en het voordeel ervan is, is dat het zo weer over is. Je kan dus een beetje nemen en als het nog niet naar je wens is, dan rook je gewoon opnieuw maar wat meer. Als het vervolgens allemaal te overweldigend word, dan ben je er zo weer vanaf omdat het zo snel uitwerkt.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je beter Ketamine kunt nemen, dat duurt ook kort maar is ook nog eens erg goed te doseren vind ik zelf. Helemaal als je met kleine puntjes/lijntjes werkt. Heb een aantal vrienden aan de Salvia gezien, maar ik denk dat dat een vele male heftigere en overweldigende ervaring is en daarom misschien iets te heftig voor de eerste keer.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Intoxication zei:
Wat is nu werkelijk het verschil met DMT (heb ik zelf ervaring mee)
report: :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Dmt is veel warmer en vriendelijker dan salvia, een overweldigend gevoel van liefde en verbondenheid met de cosmos :hearteyes:

Salvia is veel meer dissociatief, je krijgt er compete depersonalisatie van, soms denk je dat je een voorwerp ben en de links die je in je kop maakt zijn soms echt waanzinnig. Het soms vervelende is dat je dus niet meer weet dat je salvia gerookt hebt, wat erg veel onrust teweeg kan brengen.

Ik heb enkel salvia echt gevoeld (en al vaak gerookt) toen ik het rookte met 15g atlantis truffels in de maag. Van al de combo's met psychedelica was dat de meest absurde en onplezierige.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

spacelord zei:
Salvia is veel meer dissociatief, je krijgt er compete depersonalisatie van, soms denk je dat je een voorwerp ben en de links die je in je kop maakt zijn soms echt waanzinnig. Het soms vervelende is dat je dus niet meer weet dat je salvia gerookt hebt, wat erg veel onrust teweeg kan brengen.
Klik om te vergroten...

Verdorie, zo verwoord je die bizarheid dus.

Ik lag op bed toen, lekker warm, nam bonghit, hield in, blies uit en ging onder mijn dekentje met Shpongle when shall I be free op......

En nog steeds vond ik het niet prettig :confused:

Duidelijk teken dat ik het nooit leuk zal vinden.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Ik blijf er ook maar vanaf, leuk voor een keer maar toch niet om regelmatig te doen. Voornamelijk de prijs van die extracten zit me tegen. Schandalig duur gewoon..
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Ik ben helemaal gek op DMT :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: ; ik ben dan in een andere wereld, die ik prettiger vind dan die van salvia, omdat salvia me los van mezelf maakt, en ik bij dmt mezelf in een andere wereld ben. (klinkt misschien vaag, maar geen idee hoe ik het anders moet zeggen :confused: ).

Als ik salvia moet vergelijken denk ik dat het het best kan vergelijken met het visueel effect van DMT + de mindfuck van ketamine. Die mindfuck is precies dat wat maakt dat ik DMT prettiger vindt.
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Ik heb vrijdag dus mijn eerste keer Salvia gehad, en het was totaal niet wat ik verwachtte.
Ik had ongeveer 0,2g van 10x extract gerookt, maar het had bar weinig effect. Mijn hoofd werd zwaar, dat pure gevoel net voor je begint te trippen, maar daar bleef het bij. Zou dat kunnen liggen aan die omgekeerde tolerantie? Dat het de 2/3/4e keer wel goed werkt?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Altijd leuk om over ervaringen met Salvia te lezen. :)
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

SjaakT zei:
Ik heb vrijdag dus mijn eerste keer Salvia gehad, en het was totaal niet wat ik verwachtte.
Ik had ongeveer 0,2g van 10x extract gerookt, maar het had bar weinig effect. Mijn hoofd werd zwaar, dat pure gevoel net voor je begint te trippen, maar daar bleef het bij. Zou dat kunnen liggen aan die omgekeerde tolerantie? Dat het de 2/3/4e keer wel goed werkt?
Klik om te vergroten...
Kan best. Mijn eerste (echte) keer had ik een grammetje 10x gekocht, ik was van plan om die dag maximaal de helft op te maken, maar voelde er niet veel van buiten dat ik het warm kreeg. Toen de rest ook maar weggeknald (ongeveer even grote hits als daarvoor), compleet de verwarring in.
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Ik had me voorgenomen om 0,1-0,175 te nemen, maar dat werd ook 0,25g dus toen dacht ik: ik stop er maar mee, volgende x beter en dan gewoon meteen 0,2g.
Lees toch een hoop boeiende trip reports over salvia, en zou erg graag willen weten wat voor een ervaring dat is.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

ik drink meestal 4 biertjes voordat ik Salvia extract rook. Voor mij is dat net genoeg om het opkomende golffront van desoriëntatie, angsten en dysforie, die bij het aanbreken van de Salvia trip veel gebruikers overspoelen, te trotseren.

Als je direct in het begin toegeeft aan de angsten en desoriëntatie dan is je hele trip verziekt. Je zult dan de rest van het kwartiertje angstvallig proberen negatieve gedachten en emoties te blokkeren en je terug te rationaliseren tot je baseline. Kom je hier doorheen dan kun je echt in een zwaar filosofische/spirituele trip belanden en heb je ook (gevoelsmatig) meer controle over de voortgang van de trip.
R
Renegade master!Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Is er ook een manier om de extracten zonder weegschaal af te meten? Of komt het echt op de mg? Ben van plan om binnenkort voor het eerst Salvia te roken maar beschik niet over een weegschaal :confused:

:wave:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Gewoon op gevoel afmeten en niet meteen 40x nemen. Ik doe het altijd op het oog, in de plastic buisjes waarin mijn smartshop het verkoopt zit 1 gram, valt best op het oog te verdelen.
R
Renegade master!Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Salvia eerste keer. Een ervaring om nooit te vergeten :)

Oke thanks :grin:

En van de 5x extract, hoeveel zou ik dan moeten nemen voor een degelijke trip?

:stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."