#1
Wie: J, S en ik (1e avond) & J, S, L, R en ik (tweede avond)
Waar: eerst bij J, later bij L
Wat: ketamine (1 gram met twee personen verdeeld over twee avonden), de tweede avond 1 XTC pil (blauwe Superman)
Sinds ik begonnen ben met meer dan alcohol en cannabis te gebruiken was er één drug die echt mijn aandacht trok, namelijk ketamine. Alle verhalen over bijna doodervaringen en het ontmoeten van goden en aliens enzo spraken mij erg aan en daarnaast is het ook zo dat veel dingen waar je van houdt of die je haat mij goed bevallen. Helaas is het hier moeilijk te krijgen. Pas geleden was het dan eindelijk zo ver, we hadden een betrouwbare dealer gevonden die aan keta kon komen. Ik was dus erg blij dat het gelukt was. De tijden weet ik niet meer, ik heb geprobeerd om er op te letten, maar na iedere trip in de ketadimensie waren alle tijden uit mijn geheugen gewist. Ik vind het moeilijk om de effecten goed te beschrijven, omdat keta erg vaag is, of beter gezegd de definitie van vaag. Het effect van keta is een beetje zoals zuurstof, je kunt het niet zien of proeven, het is er gewoon.
J had de ket gehaald en S en ik kwamen later die dag naar J om een avond te kaarten. Bij J thuis vouwde ik gelijk het sealtje open en bewonderde de kristallen, ik vond het een beetje op suiker lijken, alleen dan iets kleiner. Er was ook nog een kennis van J bij, maar die zou niet meer lang blijven, dus we gingen eerst even chillen. Een goede gelegenheid om de keta uit te proberen. Ik wilde rustig beginnen, dus nam een lijntje van 30 mg. Het viel mij op dat keta vrij vriendelijk is voor de neus en dat het effect relatief lang op zich liet wachten. Na zo'n 10-15 minuten voelde ik de drip vanuit mijn neusholte naar mijn keel glijden en kreeg ik een vieze chemische, soort van medicijnsmaak in mijn mond. Ik dronk gelijk wat water om de vieze smaak weg te spoelen. Toen merkte ik dat het begon te werken. Ik voelde me een beetje vaag en verdoofd, maar verder merkte ik niet zoveel bijzonders. Intussen ging de kennis van J weer naar huis, J bracht hem met de auto naar huis en S en ik reden mee. De wandeling naar de auto voelde vrij apart, mijn benen voelde verdoofd, alsof ze sliepen, maar lopen was geen probleem. Toen we weer terug kwamen merkte ik dat het uit begon te werken. Omdat we toen begonnen met kaarten wilde ik even wachten met het volgende lijntje. Na de eerste ronde van het kaarten stelde J voor om een lijntje te nemen, ik wilde graag meer effect voelen, dus besloot de dosis iets te verhogen naar 40 mg. Omdat we bij het kaarten op stoelen zaten zonder armleuning, besloot ik om in een andere stoel, die wel armleuningen had, te gaan zitten om zeker te zijn dat ik niet zou omvallen. Deze lijn bracht mij iets dieper de ketadimensie in. Het was een beetje alsof ik aan het dromen was, alles leek niet helemaal echt te zijn. Ik had ook een beetje het gevoel dat ik in een modern kunstwerk zat, iets wat ik bij de andere trips vanaf deze ook had, keta maakte voor mij alles heel abstract. Ik kon nog redelijk normaal bewegen, dus ik stond op en ging weer aan de tafel zitten zodat we weer verder konden kaarten. Ik snapte niets meer van het kaarten en faalde nogal hard totdat de keta uitgewerkt was. Toen de keta uit begon te werken had ik een beetje het gevoel dat ik hoog in de lucht aan een parachute hing en heel langzaam naar beneden zweefde, langzaam maar zeker transformeerde alles weer terug naar normaal. Ik vond de eerste twee lijntjes eigenlijk een beetje tegenvallen en wilde graag een hogere dosis proberen, maar omdat ik het kaarten niet wilde verpesten besloot ik om te wachten totdat we klaar waren met kaarten. Meestal zijn we rond 0:00 klaar, maar deze keer schoot het tot mijn frustratie niet zo op en waren we uiteindelijk rond 2:30-3:00 pas klaar. Ik twijfelde of ik nog een lijntje zou nemen, omdat het dan wel erg laat zou worden, maar ik besloot om toch een lijntje te nemen, omdat ik de volgende dag toch niets had. Ik wilde een sterker effect en nam een lijntje van 50 mg. We gingen een film kijken. Toen de keta in sloeg merkte ik dat ik me niet kon bewegen, alleen mijn hoofd kon ik nog bewegen. Ik concentreerde me op een vinger en uiteindelijk kon ik die bewegen, daarna de hand en daarna de arm. Het was alsof ik mijn lichaamsdelen niet rechtstreeks bestuurde, maar alsof ik een robotarm bestuurde, dus dat ik geen directe controle over mijn lichaam had. Hierna ging ik me op mijn andere arm concentreren en kreeg die ook weer aan de praat, gevolgd door mijn benen, die ik een beetje op en neer bewoog totdat ik vrij zeker was dat ik genoeg controle had om te kunnen staan. Maar voordat ik uit de stoel wilde komen, wilde ik eerst weer kunnen praten, want dat kon ik ook niet meer. Na goed te concentreren lukte het me om weer te praten. Ik riep gelijk: "He, ik kan weer praten." Ik probeerde overeind te komen uit de stoel en hoewel ik niet helemaal stabiel stond, lukte het toch om te blijven staan. Ik weer blij: "He, ik kan weer staan." S, die alleen alcohol op had zei dat hij al lang kon staan. Tja, keta heeft mij geleerd dat er twee groepen mensen zijn: zij die keta op hebben gehad en zij die geen keta op hebben gehad. Ik ging weer zitten en de film kijken. Het viel mij op dat ik echt helemaal in de film zat en als ik van de tv weg keek was het net alsof ik naar een andere dimensie schakelde, alsof er twee dimensies waren, de kamer en de filmwereld. De kamer zag er ook weer vrij abstract uit. Er gebeurde iets grappigs, maar ik merkte dat ik niet kon lachen, onder invloed van ketamine moet je goed nadenken over alle bewegingen die je maakt, zelfs ogen knipperen ging naar mijn idee niet echt vanzelf. Ik moest naar de wc, bij de wc hing een spiegel, dus ik keek daar in omdat ik het altijd wel grappig vind om mezelf in de spiegel te zien als ik wat op heb. Ik herkende mezelf niet in de spiegel. Op een gegeven moment merkte ik dat ik weer terug kwam naar de gewone wereld. Hoewel ik het hoog tijd vond om naar huis te gaan wilde ik wachten totdat ik weer helemaal met beide benen op de aarde was, omdat ik bang was dat ik anders misschien van m'n fiets zou vallen. Na deze avond wist ik nog niet echt wat ik van keta moest vinden, ik had gehoopt op uittredingen of iets dergelijks, maar het enige wat ik merkte was vaagheid.
Ik had met J afgesproken om de volgende dag weer naar hem te komen zodat we de ketadimensie verder konden ontdekken. S was er ook weer bij, samen nog twee mensen. Ik was niet in de stemming om gelijk wat te nemen, omdat J bezig was met wat dingen aan de pc van S en R ging al vrij snel weg nadat ik er kwam om wat pep voor hemzelf te halen en L ging met hem mee. Na enige tijd was J klaar met de pc van S en waren R en L weer terug. Dus was het keta-tijd. J werkte eerst een lijntje weg en daarna ging ik een lijntje bouwen. Ik had ergens gelezen dat keta harder in slaat als je een lijntje snuift als je weer terug begint te komen, dus ik legde twee lijntjes van 50 mg klaar en werkte daar eentje van naar binnen. Ik kon mijn geduld niet bewaren, waardoor het tweede lijntje na een minuut of 10 in mijn neus verdween, dus nog voordat het in sloeg. Ik zakte weer lekker in de ketawereld en moest weer opnieuw alles leren bewegen en leren praten. Even later voelde ik me alsof ik wakker werd en werd alles wat helderder, dus minder alsof ik droomde, maar ik was nog steeds onder invloed, dus de kamer zag er nog steeds abstract uit en het was nog steeds alsof de andere personen niet echt waren. Het was een beetje alsof ik eerst half aan het slapen was in de ketadimensie en toen wakker werd in de ketawereld en er echt in zat. J haalde R over om XTC te nemen in plaats van speed, omdat hij vond dat R dat ook een keer moest proberen, L ging blowen en S zat nog aan het bier. J stelde voor om een film op de zetten en het werd The Pacifier, omdat die bij de vaagheid van de keta past. Ik moest naar de wc en merkte dat ik lopen onder invloed van ketamine best wel leuk begon te vinden. Het heeft iets speciaals, een beetje alsof je op wolken loopt. J vroeg aan mij of ik nog wist hoe laat we het laatste lijntje genomen hadden en zei dat hij na ieder lijntje vergat hoe laat hij gesnoven had. Ik had ook geen idee meer hoe laat we het laatste lijntje op hadden en ik zei dat ik er bij het volgende lijntje extra goed op zou proberen te letten. J werd gebeld, het was best een apart gesprek, J had geen idee wie er belde en waarover het ging, ik zei tegen hem dat het niet heel handig is om de telefoon op te nemen tijdens een trip. Kort nadat de keta uitgewerkt was nam ik een lijntje van 70 mg. L en R gingen naar L's appartement om iets te halen. Al vrij snel nadat de keta insloeg was ik alweer vergeten hoe laat ik het lijntje genomen had. Op een gegeven moment keken J en ik elkaar aan en hadden wij alletwee zoiets van: "Zijn we nog onder invloed?" Het was best wel apart, ik voelde me helder, maar alles was toch iets anders dan normaal. Wat ik ook apart vond was dat J nu wel echt was voor mij, terwijl S niet helemaal echt was. Ik zei dat ik even een paar stappen zou lopen om te kijken of ik het ketaloopje nog had, dit bleek het geval te zijn en dus concludeerde ik dat we nog onder invloed waren. Nu ik me helder en vaag tegelijk voelde snapte ik waarom het ook wel als partydrug gebruikt wordt, het is lekker vaag op een leuke manier en het is prima mogelijk om overeind te blijven. Ik zei dit ook tegen J en hij ging ook een beetje lopen en trok dezelfde conclusie. Een tijdje later zei S dat L en R wel erg lang weg bleven. Ik had het idee dat ze niet meer terug zouden komen, omdat het in J's appartement best wel warm was en L een airco heeft en omdat ik het vermoeden had dat ze geen zin meer hadden in de film en liever muziek luisterden. J en ik vroegen ons weer af of we nog onder invloed waren, dus ik ging weer een beetje lopen, maar deze keer had ik het idee dat we weer terug waren in de normale wereld. Ik was een beetje teleurgesteld in de keta, omdat ik nog steeds niet op niveau 3 was gekomen, J zei dat hij dat niveau al wel had bereikt. De keta begon op te raken en omdat het nog niet echt zo laat was wilden J en ik nog iets anders om nog wat langer te genieten, dus namen we allebei een xtc pil. Ik weet niet meer wie wie belde, maar J sprak met L of R en ze zeiden dat ze bij L zouden blijven en vroegen of wij ook zouden komen, omdat de temperatuur bij L aangenamer was. Even later kwam R om een paar spullen te pakken. Ik moest nog even naar de wc. Toen ik klaar was en m'n handen waste vroeg J of de x al insloeg. Ik voelde nog niets, dus zei: "Nee." Terwijl ik dat zei keek ik in de spiegel en zag mijn pupillen groeien en voelde de heerlijke euforie opkomen. Ik zei dat het was ingeslagen. We namen allebei nog een laatste lijn, ik had 80 mg, en toen snel naar L voordat het in zou slaan. Ik trok de conclusie dat keta gewoon vaag is en dat ik het daar maar mee moest doen. Ik ging zitten bij L en plotseling ging de kamer ronddraaien, ook leek de kamer een stuk leger. Mijn zicht verslechterde en ik zag alleen nog maar een storend 2D-beeld. Ik had het idee dat de wereld niet meer bestond en dat ik niet meer bestond, dat het enige wat er nog was mijn bewustzijn was. Alsof mijn hersenen in een pot zaten en alles wat mijn zintuigen oppikken nep is en puur opgewekt wordt door elektrische signalen. Een beetje alsof ik wakker werd in de matrix. Ik was blij dat ik eindelijk niveau 3 had bereikt, maar het liet ook een diepe indruk achter. Toen ik weer bij begon te komen vertelde ik mijn ervaring aan de rest. Daarna was het lekker nagenieten zolang de keta z'n werk nog deed en daarna nog lekker van de x genieten. Wat mij op viel was dat ik snel in slaap viel toen ik thuis kwam en de dagen erna geen enkel na-effect voelde van de xtc.
Ik merkte dat je bij keta niet op zoek moet gaan naar een ervaring, maar dat je het gewoon moet laten overkomen. Ook had ik soms het idee dat het niet echt een effect had, maar dat ik het mij verbeelde. Grappig spul. Na deze twee avonden snapte ik het eindelijk: keta is keta, keta is gewoon vaag. Ik was teveel gefocust op de verhalen over bijna-doodervaringen dat ik niet zo diep ging als ik wilde, maar toen ik het los liet en snapte dat keta gewoon vaag is, kwam ik uiteindelijk toch op het derde niveau terecht. Al met al een geslaagd weekend, het is bijna mijn favoriet, al kan ik daar pas echt goed over oordelen als ik het nog een keer op heb. Binnenkort nog maar een keer hoop ik.
Waar: eerst bij J, later bij L
Wat: ketamine (1 gram met twee personen verdeeld over twee avonden), de tweede avond 1 XTC pil (blauwe Superman)
Sinds ik begonnen ben met meer dan alcohol en cannabis te gebruiken was er één drug die echt mijn aandacht trok, namelijk ketamine. Alle verhalen over bijna doodervaringen en het ontmoeten van goden en aliens enzo spraken mij erg aan en daarnaast is het ook zo dat veel dingen waar je van houdt of die je haat mij goed bevallen. Helaas is het hier moeilijk te krijgen. Pas geleden was het dan eindelijk zo ver, we hadden een betrouwbare dealer gevonden die aan keta kon komen. Ik was dus erg blij dat het gelukt was. De tijden weet ik niet meer, ik heb geprobeerd om er op te letten, maar na iedere trip in de ketadimensie waren alle tijden uit mijn geheugen gewist. Ik vind het moeilijk om de effecten goed te beschrijven, omdat keta erg vaag is, of beter gezegd de definitie van vaag. Het effect van keta is een beetje zoals zuurstof, je kunt het niet zien of proeven, het is er gewoon.
J had de ket gehaald en S en ik kwamen later die dag naar J om een avond te kaarten. Bij J thuis vouwde ik gelijk het sealtje open en bewonderde de kristallen, ik vond het een beetje op suiker lijken, alleen dan iets kleiner. Er was ook nog een kennis van J bij, maar die zou niet meer lang blijven, dus we gingen eerst even chillen. Een goede gelegenheid om de keta uit te proberen. Ik wilde rustig beginnen, dus nam een lijntje van 30 mg. Het viel mij op dat keta vrij vriendelijk is voor de neus en dat het effect relatief lang op zich liet wachten. Na zo'n 10-15 minuten voelde ik de drip vanuit mijn neusholte naar mijn keel glijden en kreeg ik een vieze chemische, soort van medicijnsmaak in mijn mond. Ik dronk gelijk wat water om de vieze smaak weg te spoelen. Toen merkte ik dat het begon te werken. Ik voelde me een beetje vaag en verdoofd, maar verder merkte ik niet zoveel bijzonders. Intussen ging de kennis van J weer naar huis, J bracht hem met de auto naar huis en S en ik reden mee. De wandeling naar de auto voelde vrij apart, mijn benen voelde verdoofd, alsof ze sliepen, maar lopen was geen probleem. Toen we weer terug kwamen merkte ik dat het uit begon te werken. Omdat we toen begonnen met kaarten wilde ik even wachten met het volgende lijntje. Na de eerste ronde van het kaarten stelde J voor om een lijntje te nemen, ik wilde graag meer effect voelen, dus besloot de dosis iets te verhogen naar 40 mg. Omdat we bij het kaarten op stoelen zaten zonder armleuning, besloot ik om in een andere stoel, die wel armleuningen had, te gaan zitten om zeker te zijn dat ik niet zou omvallen. Deze lijn bracht mij iets dieper de ketadimensie in. Het was een beetje alsof ik aan het dromen was, alles leek niet helemaal echt te zijn. Ik had ook een beetje het gevoel dat ik in een modern kunstwerk zat, iets wat ik bij de andere trips vanaf deze ook had, keta maakte voor mij alles heel abstract. Ik kon nog redelijk normaal bewegen, dus ik stond op en ging weer aan de tafel zitten zodat we weer verder konden kaarten. Ik snapte niets meer van het kaarten en faalde nogal hard totdat de keta uitgewerkt was. Toen de keta uit begon te werken had ik een beetje het gevoel dat ik hoog in de lucht aan een parachute hing en heel langzaam naar beneden zweefde, langzaam maar zeker transformeerde alles weer terug naar normaal. Ik vond de eerste twee lijntjes eigenlijk een beetje tegenvallen en wilde graag een hogere dosis proberen, maar omdat ik het kaarten niet wilde verpesten besloot ik om te wachten totdat we klaar waren met kaarten. Meestal zijn we rond 0:00 klaar, maar deze keer schoot het tot mijn frustratie niet zo op en waren we uiteindelijk rond 2:30-3:00 pas klaar. Ik twijfelde of ik nog een lijntje zou nemen, omdat het dan wel erg laat zou worden, maar ik besloot om toch een lijntje te nemen, omdat ik de volgende dag toch niets had. Ik wilde een sterker effect en nam een lijntje van 50 mg. We gingen een film kijken. Toen de keta in sloeg merkte ik dat ik me niet kon bewegen, alleen mijn hoofd kon ik nog bewegen. Ik concentreerde me op een vinger en uiteindelijk kon ik die bewegen, daarna de hand en daarna de arm. Het was alsof ik mijn lichaamsdelen niet rechtstreeks bestuurde, maar alsof ik een robotarm bestuurde, dus dat ik geen directe controle over mijn lichaam had. Hierna ging ik me op mijn andere arm concentreren en kreeg die ook weer aan de praat, gevolgd door mijn benen, die ik een beetje op en neer bewoog totdat ik vrij zeker was dat ik genoeg controle had om te kunnen staan. Maar voordat ik uit de stoel wilde komen, wilde ik eerst weer kunnen praten, want dat kon ik ook niet meer. Na goed te concentreren lukte het me om weer te praten. Ik riep gelijk: "He, ik kan weer praten." Ik probeerde overeind te komen uit de stoel en hoewel ik niet helemaal stabiel stond, lukte het toch om te blijven staan. Ik weer blij: "He, ik kan weer staan." S, die alleen alcohol op had zei dat hij al lang kon staan. Tja, keta heeft mij geleerd dat er twee groepen mensen zijn: zij die keta op hebben gehad en zij die geen keta op hebben gehad. Ik ging weer zitten en de film kijken. Het viel mij op dat ik echt helemaal in de film zat en als ik van de tv weg keek was het net alsof ik naar een andere dimensie schakelde, alsof er twee dimensies waren, de kamer en de filmwereld. De kamer zag er ook weer vrij abstract uit. Er gebeurde iets grappigs, maar ik merkte dat ik niet kon lachen, onder invloed van ketamine moet je goed nadenken over alle bewegingen die je maakt, zelfs ogen knipperen ging naar mijn idee niet echt vanzelf. Ik moest naar de wc, bij de wc hing een spiegel, dus ik keek daar in omdat ik het altijd wel grappig vind om mezelf in de spiegel te zien als ik wat op heb. Ik herkende mezelf niet in de spiegel. Op een gegeven moment merkte ik dat ik weer terug kwam naar de gewone wereld. Hoewel ik het hoog tijd vond om naar huis te gaan wilde ik wachten totdat ik weer helemaal met beide benen op de aarde was, omdat ik bang was dat ik anders misschien van m'n fiets zou vallen. Na deze avond wist ik nog niet echt wat ik van keta moest vinden, ik had gehoopt op uittredingen of iets dergelijks, maar het enige wat ik merkte was vaagheid.
Ik had met J afgesproken om de volgende dag weer naar hem te komen zodat we de ketadimensie verder konden ontdekken. S was er ook weer bij, samen nog twee mensen. Ik was niet in de stemming om gelijk wat te nemen, omdat J bezig was met wat dingen aan de pc van S en R ging al vrij snel weg nadat ik er kwam om wat pep voor hemzelf te halen en L ging met hem mee. Na enige tijd was J klaar met de pc van S en waren R en L weer terug. Dus was het keta-tijd. J werkte eerst een lijntje weg en daarna ging ik een lijntje bouwen. Ik had ergens gelezen dat keta harder in slaat als je een lijntje snuift als je weer terug begint te komen, dus ik legde twee lijntjes van 50 mg klaar en werkte daar eentje van naar binnen. Ik kon mijn geduld niet bewaren, waardoor het tweede lijntje na een minuut of 10 in mijn neus verdween, dus nog voordat het in sloeg. Ik zakte weer lekker in de ketawereld en moest weer opnieuw alles leren bewegen en leren praten. Even later voelde ik me alsof ik wakker werd en werd alles wat helderder, dus minder alsof ik droomde, maar ik was nog steeds onder invloed, dus de kamer zag er nog steeds abstract uit en het was nog steeds alsof de andere personen niet echt waren. Het was een beetje alsof ik eerst half aan het slapen was in de ketadimensie en toen wakker werd in de ketawereld en er echt in zat. J haalde R over om XTC te nemen in plaats van speed, omdat hij vond dat R dat ook een keer moest proberen, L ging blowen en S zat nog aan het bier. J stelde voor om een film op de zetten en het werd The Pacifier, omdat die bij de vaagheid van de keta past. Ik moest naar de wc en merkte dat ik lopen onder invloed van ketamine best wel leuk begon te vinden. Het heeft iets speciaals, een beetje alsof je op wolken loopt. J vroeg aan mij of ik nog wist hoe laat we het laatste lijntje genomen hadden en zei dat hij na ieder lijntje vergat hoe laat hij gesnoven had. Ik had ook geen idee meer hoe laat we het laatste lijntje op hadden en ik zei dat ik er bij het volgende lijntje extra goed op zou proberen te letten. J werd gebeld, het was best een apart gesprek, J had geen idee wie er belde en waarover het ging, ik zei tegen hem dat het niet heel handig is om de telefoon op te nemen tijdens een trip. Kort nadat de keta uitgewerkt was nam ik een lijntje van 70 mg. L en R gingen naar L's appartement om iets te halen. Al vrij snel nadat de keta insloeg was ik alweer vergeten hoe laat ik het lijntje genomen had. Op een gegeven moment keken J en ik elkaar aan en hadden wij alletwee zoiets van: "Zijn we nog onder invloed?" Het was best wel apart, ik voelde me helder, maar alles was toch iets anders dan normaal. Wat ik ook apart vond was dat J nu wel echt was voor mij, terwijl S niet helemaal echt was. Ik zei dat ik even een paar stappen zou lopen om te kijken of ik het ketaloopje nog had, dit bleek het geval te zijn en dus concludeerde ik dat we nog onder invloed waren. Nu ik me helder en vaag tegelijk voelde snapte ik waarom het ook wel als partydrug gebruikt wordt, het is lekker vaag op een leuke manier en het is prima mogelijk om overeind te blijven. Ik zei dit ook tegen J en hij ging ook een beetje lopen en trok dezelfde conclusie. Een tijdje later zei S dat L en R wel erg lang weg bleven. Ik had het idee dat ze niet meer terug zouden komen, omdat het in J's appartement best wel warm was en L een airco heeft en omdat ik het vermoeden had dat ze geen zin meer hadden in de film en liever muziek luisterden. J en ik vroegen ons weer af of we nog onder invloed waren, dus ik ging weer een beetje lopen, maar deze keer had ik het idee dat we weer terug waren in de normale wereld. Ik was een beetje teleurgesteld in de keta, omdat ik nog steeds niet op niveau 3 was gekomen, J zei dat hij dat niveau al wel had bereikt. De keta begon op te raken en omdat het nog niet echt zo laat was wilden J en ik nog iets anders om nog wat langer te genieten, dus namen we allebei een xtc pil. Ik weet niet meer wie wie belde, maar J sprak met L of R en ze zeiden dat ze bij L zouden blijven en vroegen of wij ook zouden komen, omdat de temperatuur bij L aangenamer was. Even later kwam R om een paar spullen te pakken. Ik moest nog even naar de wc. Toen ik klaar was en m'n handen waste vroeg J of de x al insloeg. Ik voelde nog niets, dus zei: "Nee." Terwijl ik dat zei keek ik in de spiegel en zag mijn pupillen groeien en voelde de heerlijke euforie opkomen. Ik zei dat het was ingeslagen. We namen allebei nog een laatste lijn, ik had 80 mg, en toen snel naar L voordat het in zou slaan. Ik trok de conclusie dat keta gewoon vaag is en dat ik het daar maar mee moest doen. Ik ging zitten bij L en plotseling ging de kamer ronddraaien, ook leek de kamer een stuk leger. Mijn zicht verslechterde en ik zag alleen nog maar een storend 2D-beeld. Ik had het idee dat de wereld niet meer bestond en dat ik niet meer bestond, dat het enige wat er nog was mijn bewustzijn was. Alsof mijn hersenen in een pot zaten en alles wat mijn zintuigen oppikken nep is en puur opgewekt wordt door elektrische signalen. Een beetje alsof ik wakker werd in de matrix. Ik was blij dat ik eindelijk niveau 3 had bereikt, maar het liet ook een diepe indruk achter. Toen ik weer bij begon te komen vertelde ik mijn ervaring aan de rest. Daarna was het lekker nagenieten zolang de keta z'n werk nog deed en daarna nog lekker van de x genieten. Wat mij op viel was dat ik snel in slaap viel toen ik thuis kwam en de dagen erna geen enkel na-effect voelde van de xtc.
Ik merkte dat je bij keta niet op zoek moet gaan naar een ervaring, maar dat je het gewoon moet laten overkomen. Ook had ik soms het idee dat het niet echt een effect had, maar dat ik het mij verbeelde. Grappig spul. Na deze twee avonden snapte ik het eindelijk: keta is keta, keta is gewoon vaag. Ik was teveel gefocust op de verhalen over bijna-doodervaringen dat ik niet zo diep ging als ik wilde, maar toen ik het los liet en snapte dat keta gewoon vaag is, kwam ik uiteindelijk toch op het derde niveau terecht. Al met al een geslaagd weekend, het is bijna mijn favoriet, al kan ik daar pas echt goed over oordelen als ik het nog een keer op heb. Binnenkort nog maar een keer hoop ik.
Report volgt binnenkort.