Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLachgas en flashbacks

Lachgas en flashbacks

21 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil iets kwijt over een zeer vreemde ervaring die gehad heb met lachgas. Normaal hoor je enkel spreken over flashbacks als het om wiet gaat, maar bij mij ligt dat iets anders.

Ik gebruik tijdens mijn trips op lsd, dmt, paddos etc altijd lachgas. Nu heb ik enkele dagen geleden in een kwartier ong 5 ballonnetjes gedaan. Vanaf de 5e merkte ik iets heel vreemd; Ik sloot mijn ogen en zag smeltende patronen, geluid om mij heen vervormde alsof een aangeslagen, strakke snaar heel zwaar ontstemd en slap wordt. Ik opende mijn ogen en zag mijn omgeving zwaar golven en ik dacht dat ik een hit DMT genomen had, wist even niet wat er gebeurde.

Toen het voorbij was besefte ik 'ik kan trippen op lachgas, hier is iets vreemd aan de hand'
Sindsdien kan ik al van 1 capsule trippen (it's all in the head, de herinnering aan trippen kan je laten trippen).
Gisteren heb ik 20 mg dmt gerookt. Ik voelde niets nam een ballon lachgas en PETS, ik voelde een dreun in mijn kop, een soort kortsluiting en alles kristaliseerde. Een hele resem flashbacks volgden en mijn ervaring was nu net hetzelfde als met de andere keren lachgas (weliswaar wat heviger door de dmt).

Herkent iemand deze beschrijving? Ik vind het maar bijzonder vreemd, zou ook niet de eerste keer zijn dat ik onder lachgas denk dat ik door lachgas mijn kop aan het molesteren ben...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind het een interessante ervaring, heb je nog steeds bij een ballon lachgas van die effecten ?

En ook zonder DMT ? Of moet je eerst DMT hebben gerookt voordat je kan trippen van lachgas ?
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#3
Apart dat je je nu pas beseft: "Ik kan trippen op lachgas, hier is iets vreemds aan de hand." De keren dat ik lachgas heb gedaan heb ik alleen maar getript. Vooral geluiden veranderen, maar dat klonk alsof elk geluid heel veel snelle echos achter elkaar liet horen. Verder moet ik er, net als Drientje, ook nooit van lachen. Het is gewoon voor een paar minute ogen dichtdoen en spacen in je eigen wereld :mrgreen:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
Ik vind het een interessante ervaring, heb je nog steeds bij een ballon lachgas van die effecten ?

En ook zonder DMT ? Of moet je eerst DMT hebben gerookt voordat je kan trippen van lachgas ?
Klik om te vergroten...

Ja ik heb alleen maar van lachgas tripeffecten, van wiet alleen kan ik het niet krijgen. Het zijn echt enorm sterke ervaringen op lachgas, bijna alsof je je piek nadert tijdens een trip. Het onderdrukken is ook mogelijk maarja waarom zou ik dat nu doen :grin: en ik denk dat het niet aan de dmt ligt maar aan het trippen zelf op eender wat. Heb nog niet genoeg ervaring met dmt om het daaraan te linken.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik trip altijd erg hard van lachgas en volgens mij is dat normaal.

Ik heb ook nog nooit van die geluidseffecten gehad. Ik vind het ook nooit grappig en ik hoef nooit te lachen van lachgas.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met DMT mixen lijkt me zo zonde...
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lavalamp zei:
Met DMT mixen lijkt me zo zonde...
Klik om te vergroten...

Nee als de dmt aan het uitwerken is gwn ballonnetje en dan knal je zo weer de elfenwereld in :rock:

En ik gebruik al jaren lachgas en vorige week was de eerste keer dat ik er van tripte, geluiden die vervormen is normaal maar echt gwn 'trippen' zoals je op lsd of paddo's doet voor 2 minuten is toch wel vreemd
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#8
spacelord zei:
En ik gebruik al jaren lachgas en vorige week was de eerste keer dat ik er van tripte, geluiden die vervormen is normaal maar echt gwn 'trippen' zoals je op lsd of paddo's doet voor 2 minuten is toch wel vreemd
Klik om te vergroten...

De trip is wel behoorlijk anders dan paddo's.... Met Lucy kan ik nog niet vergelijken, want daar heb ik nog geen ervaring mee....
E
ExilisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat ik zelf altijd merk, hoe vaker ik lachgas doe hoe dieper ik ga en hoe meer ik ermee kan. Ook het combineren van lachgas met andere drugs maakt elke keer als ik lachgas doe het steeds intenser.
Als ik nu lachgas zou gebruiken en dan niet in combinatie met iets anders kan ik heel diep gaan en effecten terug krijgen die ik had op combinaties met andere drugs.

Vandaag voor het eerst lachgas gehad met salvia en ik ben benieuwd wat voor effect ik kan ervaren binnenkort. :grin:
g
gilardoniLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan me ongeveer terugvinden in je ervaring met lachgas, ik kan er anders ook aan aardig stukje van trippe :wink: . Maar niet iedereen heeft er last van, een vriend van mij lukt het maar niet! Bij mij lukt het al met 2 capsules. combo met alcohol is ook zekr niet slecht.
Ben nu aan het beslissen welke hallucinerende drug ik ga nemen om vervolgens de trip te vergelijken :) .
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm afgelopen weekend heb ik nog gelijkaardige vreemde dingen meegemaakt met lachgas. Het was in combinatie met mdma en ik werd volledig meegezogen in andere werelden. En elke keer ik mijn ogen opendeed (denk ik) was er een volledig nieuwe situatie voor mijn ogen. Telkens met een zeer vreemd dèjà vu gevoel. Alsof ik net hetzelfde eerder heb gezien op lachgas en dan ook nog eens in dezelfde volgorde. Compleet met stemmen van mensen die er niet eens waren die iets bepaalds terugkerend zeiden enzo. Of de mensen om me heen die precies hetzelfde deden en rare loops in hun bewegingen.

Het probleem is dat ik eens ik uit de lachgastrip ben ik het meeste vergeten ben. Slechts flarden blijven me bij, maar telkens ik een nieuwe ballon neem, herinner ik me dingen terug en heb ik weer dat deja vu gevoel.

Echt zéér vreemd maar des te interessanter. Ik heb deze ervaringen bijna altijd als ik het combineer met tripmiddelen of mdma. In lichte vorm op wiet.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drientje zei:
Ik trip altijd erg hard van lachgas en volgens mij is dat normaal.

Ik heb ook nog nooit van die geluidseffecten gehad. Ik vind het ook nooit grappig en ik hoef nooit te lachen van lachgas.
Klik om te vergroten...

Ik heb wel al geluidseffecten gehad , ik hoor meestal muziek terwijl er niets opstaat.
Of andere muziek dan ik heb opgezet.
Zo veranderde goa naar the beatles ofzo. :P
Visueel zie ik altijd een soort van lijnen met 3 gele puntjes en 1 roodje , doorlopend.
Die in elkaar slaan.
B
BLOEDLINKLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag mensen, ik vond dit topic met de zoekfunctie.
Ik heb een vraagje over een slagroomspuit die ik wil bestellen, tips en ervaringen met lachgas zijn ook welkom.

De bovengenoemde slagroomspuit:
http://www.slagroompatronen.nl/kays....html?osCsid=88593f26f493e031458c4c3e3373e965

Is deze geschikt? Of moet ik die duurdere versie halen, daar heb ik namelijk wel eens verhalen over gehoord. Bedankt alvast
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#14
BLOEDLINK zei:
Dag mensen, ik vond dit topic met de zoekfunctie.
Ik heb een vraagje over een slagroomspuit die ik wil bestellen, tips en ervaringen met lachgas zijn ook welkom.

De bovengenoemde slagroomspuit:
http://www.slagroompatronen.nl/kays....html?osCsid=88593f26f493e031458c4c3e3373e965

Is deze geschikt? Of moet ik die duurdere versie halen, daar heb ik namelijk wel eens verhalen over gehoord. Bedankt alvast
Klik om te vergroten...

Je maakt best een nieuw topic aan daarvoor..
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
endor zei:
BLOEDLINK zei:
Dag mensen, ik vond dit topic met de zoekfunctie.
Ik heb een vraagje over een slagroomspuit die ik wil bestellen, tips en ervaringen met lachgas zijn ook welkom.

De bovengenoemde slagroomspuit:
http://www.slagroompatronen.nl/kays....html?osCsid=88593f26f493e031458c4c3e3373e965

Is deze geschikt? Of moet ik die duurdere versie halen, daar heb ik namelijk wel eens verhalen over gehoord. Bedankt alvast
Klik om te vergroten...

Je maakt best een nieuw topic aan daarvoor..
Klik om te vergroten...
viewtopic.php?f=10&t=565&hilit=n2o
B
BLOEDLINKLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oke bedankt, ga ik daar vragen.
d
dislexsikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Buddha Cheese zei:
Hmm afgelopen weekend heb ik nog gelijkaardige vreemde dingen meegemaakt met lachgas. Het was in combinatie met mdma en ik werd volledig meegezogen in andere werelden. En elke keer ik mijn ogen opendeed (denk ik) was er een volledig nieuwe situatie voor mijn ogen. Telkens met een zeer vreemd dèjà vu gevoel. Alsof ik net hetzelfde eerder heb gezien op lachgas en dan ook nog eens in dezelfde volgorde. Compleet met stemmen van mensen die er niet eens waren die iets bepaalds terugkerend zeiden enzo. Of de mensen om me heen die precies hetzelfde deden en rare loops in hun bewegingen.

Het probleem is dat ik eens ik uit de lachgastrip ben ik het meeste vergeten ben. Slechts flarden blijven me bij, maar telkens ik een nieuwe ballon neem, herinner ik me dingen terug en heb ik weer dat deja vu gevoel.

Echt zéér vreemd maar des te interessanter. Ik heb deze ervaringen bijna altijd als ik het combineer met tripmiddelen of mdma. In lichte vorm op wiet.
Klik om te vergroten...

Ik heb exact hetzelfde met lachgas. dat vreemd deja vu gevoel. khad net half uurtje gelede nog is gedaan, een stuk of 10 capsules op kwartiertje.
De eerste keer had ik als ik mijn ogen sloot heel vreemde lichtpunten, groen en rood, en als ik mijn ogen opendeed vroeg er iemand aan mij iets, waarop ik me direct afvroeg of ik nu net lachgas had gedaan of niet. Dan besef ik ineens dat ik lachgas gedaan heb en ik probeer me normaal te gedragen, maar doordat dit niet lukt krijg ik opnieuw die rode en groene lichtpunten, totdat ik besef dat il lachgas heb gedaan, en zo door totdat ik terug begin normaal te worden.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hier lijkt het of ik constant iets meemaak waarin ik een seconde voor dat het gebeurt kan weten wat er gaat gebeuren, raar om uit te leggen.
Lijkt wel of ik me trip altijd een seconde voorben.

Is haast te moeilijk om hier neer te pennen.
Weet niet hoe ik het beter kan verwoorden...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
mandragora zei:
Hier lijkt het of ik constant iets meemaak waarin ik een seconde voor dat het gebeurt kan weten wat er gaat gebeuren, raar om uit te leggen.
Lijkt wel of ik me trip altijd een seconde voor ben.

Is haast te moeilijk om hier neer te pennen.
Weet niet hoe ik het beter kan verwoorden...
Klik om te vergroten...


Precies dat ja! Alsof je even een voorspellende gave hebt en altijd net nadat je dat beseft is de trip voorbij en pak je een nieuwe omdat je die keer vast wel bewust bent van de gave...
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Precies dat ja! Alsof je even een voorspellende gave hebt en altijd net nadat je dat beseft is de trip voorbij en pak je een nieuwe omdat je die keer vast wel bewust bent van de gave...
Klik om te vergroten...

Ben jij niet één van de echte oude garde?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."