Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDAI - Het pure serotonine gevoel

MDAI - Het pure serotonine gevoel

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja zo dacht ik er toch ook over JMThomas,

Ik heb er verder geen verstand van maar als het non-neurotoxic is dan zou het puur om aanvulling van Serotonine gaan dat is nog wel te overzien. Bij MDMA is de pauze toch vooral voor de schade. Ik lees veel over deze stof dat het vaak gebruikt word in combinatie met andere middelen en juist dan schijnt het wel neurotoxisch te werken.

JMThomas zei:
Fool zei:
bobsacamano zei:
Wel vraag ik me af wat het met je serotonine huishouding doet! Moet je nu ook drie maanden entactogene drugs laten staan?
Klik om te vergroten...
Nobody knows, we kunnen niet meer dan speculeren met RC's, helaas.

Interessant report, was wel benieuwd naar ervaringen van mensen die geen vijftien drugs door elkaar mixen om vervolgens te vertellen dat ze wazig waren. Was de MDAI getest trouwens (meestal bij jou wel, lijkt me :P)?
Klik om te vergroten...

MDAI is a potent releaser of serotonin, while effectively inhibiting the reuptake of serotonin. For comparison, MDAI is similar in potency with releasing serotonin to MDA but significantly less potent than MDMA. -Wiki
Klik om te vergroten...
Afgaand hierop lijkt het me dat er wel wat serotonine wordt afgebroken waar het lichaam even over doet om weer aan te maken maar niet zo heftig als bij MDMA. Waarschijnlijk verstandig om dit goedje niet iedere week te nemen.

Voor mij persoonlijk wel het grootste nadeel aan MDAI, dan bewaar ik dat extra maandje 'wachttijd' toch liever voor een tripje 6APB of MDMA. :tongueout:
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yup, we kunnen inderdaad best speculeren met bepaalde informatie die we wel hebben. Helaas geeft dat alsnog geen zekerheid. :P
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het meest naar voren gebrachte verhaal achter de neurotoxiciteit van MDMA is dat na een poosje te gaan op de MDMA je serotonine op raakt en dat er dopamine neurotransmitters in je serotonine receptoren gaat zitten wat schade veroorzaakt, plat uitgelegd.

MDAI werkt vrijwel enkel op de serotonine in dus het verhaal dat ze er bij verkondigen is dat het vervolgens logisch is dat MDAI dan niet neurotoxisch is in tegenstelling tot MDMA. Dat is ook de voornaamste reden waarom ze zeggen dat amfetamine gebruik tegelijkertijd met MDMA gebruik verhoogde neurotoxiciteit met zich mee brengt.

Met MDAI lijkt dit mij veel minder sterk het geval omdat het veel minder 'serotonine verbruik' oplevert dan MDMA maar zou in theorie natuurlijk op precies dezelfde manier neurotoxiciteit kunnen leveren.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoiets zou ook mijn speculatie zijn, maar voor hetzelfde geld zitten er andere facetten aan deze stof waar geen rekening mee gehouden wordt. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Interessant report, was wel benieuwd naar ervaringen van mensen die geen vijftien drugs door elkaar mixen om vervolgens te vertellen dat ze wazig waren. Was de MDAI getest trouwens (meestal bij jou wel, lijkt me :P)?
Klik om te vergroten...
Het is niet getest. Ik laat veel testen, maar niet al mijn RC's. Ik kom al heel veel vaak bij het testcentrum, dus RC's doe ik steekproefsgewijs of wanneer ik een vendor niet helemaal vertrouw.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doet me wat denken aan een vingertopje MDMA-kristallen. Dat je effe die warme golven over je heen krijgt, maar wel gewoon op je stoel blijft zitten. Eerder dromerig dan actief.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hierbij een report over mijn ervaring met MDAI van afgelopen nacht. Ik schrijf dit report vooral omdat er zo weinig informatie over MDAI op dit forum is, ik schrijf het niet omdat het een hele bijzondere ervaring was helaas.

Introductie
Ik was al langer geinterreseerd in MDAI, maar heel lang was het niet meer bij betrouwbare online vendors te krijgen. Toen ik het een paar maanden geleden weer tegen kwam bij een van mijn vertrouwde vendors heb ik dus meteen maar wat besteld.

MDAI is ooit ontwikkeld als non-neurtoxische variant op MD(M)A. In tegenstelling tot MDMA werkt MDAI niet of nauwelijks op het dopamine en noradrenaline systeem in, maar is het selectief voor het serotonine systeem. Hierdoor ligt het voor de hand dat MDAI hoofdzakelijk een entactogeen effect heeft zonder de stimulatie van MDMA en wellicht ook zonder de euforie. Daarnaast zou het in plaats van een stimulerende werking juist eerder een sedatieve werking hebben. Wat MDAI voor mij interessant maakt is dat het een goed middel is om redelijk geïsoleerd het effect van serotonine te kunnen ervaren.

Ik zou eigenlijk gister gaan trippen met een goede vriend, maar beiden hadden we er toch niet echt zin in uiteindelijk en hadden we allebei geen zin om de deur uit te gaan vanwege het slechte weer. Aangezien ik dus een avond vrij had en wel wat nieuws wilde proberen besloot ik MDAI te nemen.

Na mij ingelezen te hebben over de dosering besloot ik te beginnen met 150mg, dit zou een normale tot sterke dosering moeten zijn. Echter kwam ik veel reports tegen van 200 of 250mg dus ik heb meteen maar twee extra capsules van 50mg gemaakt. Uiteindelijk had ik totaal 200mg MDAI genomen en daarbij meerdere joints gerookt.

Tripreport
22:30 T+0:00 - Neem een capsule van 150mg in met wat frisdrank. Ik begin daarna direct met het draaien van een joint aangezien dat straks misschien wat lastig kan zijn.

23:00 T+0:30 - Ik voel een eerste hint van serotonine afgifte, ik voel een warme stroom komen opzetten wat ik van MDMA ken alleen dan veel subtieler.

23:15 T+0:45 - Het gevoel zet gestaag door, maar echt goed doorzetten wil het nog niet helaas. Ik wil eigenlijk die joint gaan roken aangezien ik dat met MDMA ook altijd zo lekker vind en het helpt om gevoel sneller op te laten komen. Ik besluit toch nog even te wachten, omdat ik toch eerst het effect van MDAI op zich zelf wil ervaren. Uiteindelijk ga ik maar een peuk roken, want de behoefte om te roken kan ik niet onderdrukken.

23:55 T+1:25 - Na bijna anderhalf uur voel ik het effect nu eindelijk goed. Het is duidelijk een serotonine releaser, maar ik mis toch wel echt de euforie. Tevens is het ook duidelijk niet zo potent als MDMA in het vrijgeven van serotonine, want ik blijf nog redelijk helder en maar heel licht waus af en toe. Ik begin er ook een beetje van te gapen, voor mijn gevoel zou ik zo lekker kunnen gaan slapen maar ik wil uiteraard nog wel zien wat dit stofje mij te brengen heeft.

0:00 T+1:30 - Aangezien het effect zijn max bereikt lijkt te hebben en ik het idee heb dat het wel wat sterker kan besluit ik nog 50mg bij te nemen. Daarnaast besluit ik ook maar meteen die joint te gaan roken.

0:20 T+1:50 - Die joint roken was echt heerlijk, eenmaal weer binnen in mijn warme huisje voel ik nu toch wel duidelijk de MDAI. Het is best een aangenaam gevoel, ik voel me licht waus, lekker warm en erg relaxt. Wel merk ik nu dat ik het eigenlijk jammer vind dat ik alleen ben, ik heb best duidelijk een behoefte om te praten.

0:40 T+2:10 - De tweede dosis komt nu opzetten en hierdoor is het effect zeker meer aanwezig, maar ik vind het nog steeds een beetje tegen vallen hoe sterk het is. Ik besluit nog maar een joint te gaan roken.

0:55 T+2:25 - Na die joint voel ik me nu wel lekker waus, ga weer lekker chillen op de bank.

1:50 T+3:20 - Afgelopen uur lekker op de bank zitten chillen en naar South Park zitten kijken, ik heb me prima vermaakt en verveeld tegelijkertijd. Volgende keer doe ik dit zeker met iemand samen want ik mis wel echt iemand om tegenaan te kunnen lullen. Het is niet zo dat ik al mijn emoties kwijt moet zoals met MDMA, maar ik heb duidelijk wel behoefte aan sociaal contact. Het effect lijkt weer wat af te nemen dus ik besluit nog een joint te gaan roken.

2:05 T+3:35 - Na die laatste joint lijkt de wiet nu enigszins te overheersen, maar ik voel de MDAI zeker nog.

2:20 T+3:50 - Redelijk vanuit het niets komt de MDAI weer opzetten en dit keer sterker als hiervoor lijkt het wel. Ondanks dat ik best een beetje waus ben valt het me op dat ik een stuk scherper ben dan met MDMA.

5:00 T+6:30 - Ik merk alweer een uur of twee dat het effect minder aan het worden is, de MDAI komt in golven en de tijd tussen die golven wordt merkbaar langer. Ik ga nog een joint roken en misschien dat ik daarna wel ga slapen, hoewel ik de hele tijd niet energiek was, begin ik nu ook echt moe te worden.

6:00 T+7:30 - Uiteindelijk eerst nog maar wat gaan eten voor het slapen gaan. Eten smaakte redelijk en deed mijn maag wel goed. Nu lekker slapen.

11:00 T+12:30 - Heb niet heel lang maar wel lekker geslapen. Voel me nu wel wat dromerig zoals na een nachtje MDMA, maar ben er wel meer bij als op de day after van MDMA.

Conclusie
Al met al vond ik het een interessante ervaring en gaf de MDAI een effect die redelijk aan mijn verwachtingen voldeed. Ik vind het interessant om het effect van serotonine geïsoleerd te hebben ervaren, maar tegelijk heeft dit duidelijk niet de magie die MDMA heeft en ik miste ook vooral de euforie. Ik had eigenlijk wel verwacht dat serotonine op zichzelf redelijk euforisch zou zijn, maar dat viel dus tegen. Wellicht dat een hogere dosis dit zou kunnen brengen, maar ik betwijfel dat na deze ervaring. Serotonine op zich zelf heeft denk ik toch niet heel veel recreationele waarde. Verder is MDAI duidelijk een stuk minder potent dan MDMA in het afgeven van serotonine, ik herkende best veel van MDMA maar het was het eigenlijk gewoon net niet allemaal. Een volgende keer probeer ik denk ik in een keer 250mg, dan zal het wel een stuk sterker zijn. Ik weet in ieder geval wel dat ik het daarna niet weer bij ga bestellen, want heel bijzonder is dit spul niet en er zijn duidelijk leukere entactogene middelen op de markt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed geschreven , zijn niet veel reports over.
Weet ik eindelijk de vergelijking zo ver die opgaat tussen de twee.

Jammer hoopte dat je het leuker zou hebben.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt! Aangezien er zo weinig reports over zijn vond ik het wel de moeite om dit op te schrijven.

Ik had ook gehoopt dat het leuker zou zijn, maar wel interessant om te zien dat het magische gevoel van MDMA dus niet alleen maar door zijn werking op serotonine wordt veroorzaakt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een report van AL-LAD zal er zeker nog eens komen, ben er wel benieuwd naar.

Serotonine geeft zeker een gevoel van welzijn, maar wel anders dan euforie. Het was wel heel herkenbaar van MDMA, maar voelde niet zo compleet.
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even een vraagje over serotonine, als dat hier mag...
Ongeveer een jaar geleden, na een avond/nacht/ochtend gestapt te hebben en alcohol, speed en xtc door elkaar heen te hebben gebruikt, had ik een superzware day-after. Ik voelde me heel slecht,naar, super duizelig en hoofdpijn.
Van mijn bed naar de wc gaan zonder flauw te vallen was bijna geen doen. Volgens mij was ik zelfs bang om te slapen en niet meer wakker te worden, ofzo...

Hoewel ik me wel vaker brak, lamlendig of algehele malaise heb gevoeld van drugs, schrok ik hier wel van en las op het internet dus iets over serotonine-stoornis of gebrek en dat dat getriggerd kan worden door een combinatie van mdma en speed?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooi verslag. :) Kunnen we er binnenkort ook een van jou over AL-LAD verwachten? :wink: Ik ben erg benieuwd of jouw ervaring daarmee overeen zal komen met die van ElvenSpice en die van mezelf.

En inderdaad apart dat het pure serotonine gevoel dan zo anders is dan mdma. Ik dacht ook echt dat het vooral serotonine was dat dat typische euforische xtc gevoel geeft, maar blijkbaar niet dus. Ik kende MDAI niet eens, maar ik ben toch wel benieuwd om dat pure serotonine gevoel ook eens mee te maken, ook gewoon om eens te weten hoe dat is en of 't overeenkomt met me gewoon prettig (nuchter) voelen, want dat is toch waar serotonine vooral voor zou zorgen? (gevoel van welzijn).
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuk om een rapportje over te lezen, heb hem online al eens voorbij zien komen, volgende keer maar even in het winkelmandje plaatsen.

De wat minder heftige middelen kunnen op hun tijd ook zeer prettig wezen naar mijn ervaring, voor een regenachtige avond in klein gezelschap zoals in mijn geval vanavond lijkt het me een leuk stofje. :)

Bij de meeste empathogenen versterkt bij doseren zeer beperkt versterkend op de trip en meer verlengend plus van 150mg naar 250mg is een flinke stap, ik gok dat je van 250mg in 1x een aanzienlijk sterker effect van zult krijgen, wellicht zelfs wat euforie, ben benieuwd!
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Leuk en interessant report, weet ik dat ook weer. :) Ik zou er wel voor open staan, maar ik denk dat ik het zelf niet zou initiëren om te gaan gebruiken nu ik dit zo gelezen heb.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed om dit te lezen. Bedankt weer voor een rapport van jou kant. En dan ook over een stof die niet zo bekent is. Het doet me altijd deugt om te lezen over een nieuwe stof. Anyway fijn report. Mijn interesse is wel gewekt, niet ieder gebruik hoeft voor mij heftig of compleet te zijn. Soms is iets subtielers ook fijn. Dit lijkt me er een beetje tussenin te hangen. Tussen minimaal en compleet. Wel vraag ik me af wat het met je serotonine huishouding doet! Moet je nu ook drie maanden entactogene drugs laten staan?

Mensen ik moedig jullie allen aan om nieuwe stoffen die je hebt geprobeerd altijd te verslaan. Hoe medium je ervaring misschien ook was.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
bobsacamano zei:
Wel vraag ik me af wat het met je serotonine huishouding doet! Moet je nu ook drie maanden entactogene drugs laten staan?
Klik om te vergroten...
Nobody knows, we kunnen niet meer dan speculeren met RC's, helaas.

Interessant report, was wel benieuwd naar ervaringen van mensen die geen vijftien drugs door elkaar mixen om vervolgens te vertellen dat ze wazig waren. Was de MDAI getest trouwens (meestal bij jou wel, lijkt me :P)?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
bobsacamano zei:
Wel vraag ik me af wat het met je serotonine huishouding doet! Moet je nu ook drie maanden entactogene drugs laten staan?
Klik om te vergroten...
Nobody knows, we kunnen niet meer dan speculeren met RC's, helaas.

Interessant report, was wel benieuwd naar ervaringen van mensen die geen vijftien drugs door elkaar mixen om vervolgens te vertellen dat ze wazig waren. Was de MDAI getest trouwens (meestal bij jou wel, lijkt me :P)?
Klik om te vergroten...

MDAI is a potent releaser of serotonin, while effectively inhibiting the reuptake of serotonin. For comparison, MDAI is similar in potency with releasing serotonin to MDA but significantly less potent than MDMA. -Wiki
Klik om te vergroten...
Afgaand hierop lijkt het me dat er wel wat serotonine wordt afgebroken waar het lichaam even over doet om weer aan te maken maar niet zo heftig als bij MDMA. Waarschijnlijk verstandig om dit goedje niet iedere week te nemen.

Voor mij persoonlijk wel het grootste nadeel aan MDAI, dan bewaar ik dat extra maandje 'wachttijd' toch liever voor een tripje 6APB of MDMA. :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."