Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Net langsgeweest. Mijn eigen arts zei dat ze weinig kon doen omdat de klachten alweer weg zijn, maar de doktersassistente heeft even mijn bloeddruk opgemeten. Die was ietsje lager dan ik normaal altijd heb."
"@Revolutionair je denkt toch niet dat mocht ik besluiten het toch te nemen, zoveel geld eraan uitgeef, het eerst even laat testen en dat ik dan vervolgens het toch niet zou nemen omdat de coke juist te goed is he?"
"Zomaar een voorbeeldje van de gevaren van cocaine. Gisteravond na mijn avonddienst een paar biertjes en een pakje gehaald. Vind ik heerlijk, lekker alleen voor de tv chillen en beetje spacen en ergens in de ochtend richting mijn bed te verkrassen. Deze keer alleen iets teveel genomen en is het lichamelijk mij ook iets teveel geworden. 3 Biertjes en bijna 1 hele gram. Is voor sommigen misschien niks, maar ik ben niet zo stoer, groot en sterk. Slapen op dat spul was al geen doen, maar uiteindelijk wel ergens rond het middaguur in slaap gevallen van uitputting, om tegen begin van de avond door mijn vader gewekt te worden voor het avondeten. Ik weet nog dat ik wakker werd, er helemaal niets van begreep, maar het idee om wat te eten mij wel aantstond. Ik stond op en al wankelend en slalommend van de ene muur naar de andere muur naar de keuken gestrompeld, om maar niet flauw te vallen. Wat ik voelde zal ik maar omschrijven als een hele lage bloedsuiker icm een lage bloeddruk. Ik werkte een bord met pasta naar binnen. Deed mij wel goed, uiteraard, maar daarmee was de kous nog niet af. Ik ben op de bank voor de tv gaan liggen en voel mij dus al de hele tijd zwaar verzwakt. En ik hoor jullie al denken van “vind je dat heel raar”, maar dit is anders dan dat ik ooit heb ervaren en zeker niet gewoon zomaar een kater of brakheid. Dus die zwakte bleef. Ik nog wat zoetigheid besteld (brownies, ijs etc), maar voor dat dat bezorgd werd begonnnen de klachten waarvan ik heel erg schrik. Bedrukt/zwaar gevoel op de borst, tintelingen, raar pijntje dat uitstraalt naar mijn kin en oksel en ook zeer kortademig. Ik stond even op het punt om 112 te bellen maar omdat het dan weer afzakte en het nu wel “stabiel voelt” dacht ik dan toch weer van “laat maar, trekt wel weer weg.” Ik wil mijn vader niet laten schrikken voor niks en heb zelf eigenlijk ook geen zin in ritje naar ziekenhuis na drugsgebruik tenzij in de aller uiterste noodzaak. Ik blijf liever in ruststand op de bank met een kop thee, ik denk dat dat mij wel beter laat voelen. Het overgebleven beetje coke spoel ik zometeen maar door de toilet. Moest dit even delen, kijken of iemand zich hierin herkent en wellicht weerhoudt ik iemand van cokegebruik met dit verhaal..."
"Gelukkig gaat het nu alweer stukken beter, maar wat is het toch gevaarlijk spul ook. Inderdaad, wat jij zegt, halfje is al zat. Maar dat heb ik met coke, die rem verdwijnt gewoon. Ik blijf er (in ieder geval voorlopig) van af. Ik voel gewoon dat mijn hart dit niet trekt. Hartkloppingen kijk ik niet zo van op, maar die drukkende pijn op de borst vind ik wel eng."
"De klachten zijn nu wel zo goed als verdwenen ! Hoewel het, nogmaals, best wel schrikken was. Ik werk in de zorg, dus ik denk dat ik eerst op werk zelf mijn controles doe en als het mij niet bevalt zal ik meteen actie ondernemen!"
"Oh jezus... je geeft mij niet bepaald een geruster gevoel, maar hartinfarct was ook het eerste wat door mijn hoofd schoot. Ook feit dat het bij die vriend van jou ook even leek mee te vallen. Terwijl ik zelf dus in de zorg werk en altijd over anderen wel denk te weten wat het beste is om te doen, weet ik het eventjes niet meer."
"geflipt zei: Mijn ervaring leert mij ook dat je speed wat kan 'sturen'. Als ik na een lijn in de zetel blijf zitten ben ik super rustig. Maar begin ik op te ruimen, dan ben ik net een machine. Heb je iets 'gedaan' erna? Note: Die benzo's kunnen zeker een invloed hebben. Kan je je benzo('s) niet laten voor een dag, om te proberen? Klik om te vergroten... Heel herkenbaar. Gefocust vind ik een betere beschrijving van mijn toestand dan actief/druk. Op een feestje houdt het mij wel aan de praat, maar in huiselijke kring sta ik echt niet te stuiteren na een lijntje speed. Dat gezegd hebbende denk ik niet dat als hij dagelijks benzo’s neemt en 1x in de zoveel weken speed, die benzo opwegen tegen die speed. TO heeft er niet bij vermeld om welke benzo het gaat, maar mijn ervaring is toch wel dat speed overheersender is dan de meeste benzo’s en daarnaast zal hij (of zij) wel tolerantie hebben opgebouwd voor die benzo."
"Als ik te ver door ben gegaan met speed, word ik eerder para dan dat ik nee ga, heb dat 1x in de douche gehad toen ik 2 nachten wakker was. Ik voelde het misschien een halve minuut van tevoren aankomen. Had ook het hele weekend gedronken, gesnoven, en doorgehaald dus toen de douche aanstond kreeg ik het heel erg benauwd, werd ik licht in mijn hoofd en ging ik neer. Paar jaar geleden, toen ik 2 keer zomaar flauwviel in korte tijd, vertelde mijn dokter me dat als je het voelt aankomen, je moet gaan zitten met je hoofd tussen je benen. Weet niet of dat ook geld voor als je neergaat van de speed. Denk alleen alleen niet dat als je voelt dat je out gaat je de tijd en kracht hebt om ff snel 112 te bellen."
"Hallo IrishCoffee! Misschien heb je het al gebruikt en ben ik dus iets te laat met reageren en eventueel 'adviezen' te geven (aan de hand van mijn ervaringen), maar wie weet heb je er wat aan. Ik denk dat het wel handig is dat je voorheen al dexamfetamine hebt gebruikt, omdat het wel een vergelijkbaar middel is, alleen speed is wel een tikkeltje heftiger. Van inhoudsmaten ben ik niet heel erg thuis, als ik een bommetje neem doe ik het een beetje op gevoel en maak er een klein bolletje van. In het hoekje van vloetje doe ik meestal paar flinke sleutelpuntjes. Zelf krijg ik meestal een halfuur na inname van een bommetje speed flinke maagklachten (ik voel het dan als het ware openbarsten vind dat een naar gevoel) dus ik snuif het meestal. Snuiven brand daarentegen weer heel erg in je neus, dus daar moet je ook maar van houden, maar dat trekt wel weer snel weg gelukkig. Als de speed nat is, blijft het het beste in de vriezer eigenlijk. Dan blijft het klei en wanneer je een lijntje of bommetje neemt pak je gewoon een beetje en droog je het. Als het al droog is maakt het niet zoveel uit meer hoe je het bewaard en kan je het spul het beste gewoon in het pakje laten. Of 1 gram genoeg is voor 3 personen hangt van jullie zelf af, als het de eerste keer is voor jullie alle 3 kan het denk ik geen kwaad om het bescheiden te houden. Bij mijn eerste keer ging ik behoorlijk goed en lang door op 2 lijntjes, maar dat is verschillend per persoon. Zelf wassen met aceton doe ik eigenlijk nooit. Zo scheikundig ben ik niet, dus heb geen idee hoe dat moet en hoeveel op hoeveel de beste verhouding is. Nou succes en veel plezier ermee! Laat je weten hoe het was?"
"Even een vraagje over serotonine, als dat hier mag... Ongeveer een jaar geleden, na een avond/nacht/ochtend gestapt te hebben en alcohol, speed en xtc door elkaar heen te hebben gebruikt, had ik een superzware day-after. Ik voelde me heel slecht,naar, super duizelig en hoofdpijn. Van mijn bed naar de wc gaan zonder flauw te vallen was bijna geen doen. Volgens mij was ik zelfs bang om te slapen en niet meer wakker te worden, ofzo... Hoewel ik me wel vaker brak, lamlendig of algehele malaise heb gevoeld van drugs, schrok ik hier wel van en las op het internet dus iets over serotonine-stoornis of gebrek en dat dat getriggerd kan worden door een combinatie van mdma en speed?"