#1
Afgelopen weekend heb ik een beetje mdma gesnoven. Voor iedereen die graag wilt lezen over een echte xtc ervaring is dit wellicht niet heel interessant, maar als je net zoals mij geïnteresseerd bent in hoe mdma snuiven van slikken verschilt lees dan verder. Het voor en nawoord heb ik achteraf geschreven en het report tijdens de trip zelf.
Voorwoord
Het leek mij al een tijd interessant om eens mdma te snuiven. Maar tegelijkertijd had ik hier ook wel veel vraagtekens bij. Zo kan ik al heel lang geen mdma poeder meer krijgen en het zou het dus gewoon een xtc pil moeten worden. Verder leek het juiste moment ervoor vinden toch ook heel moeilijk te zijn. En zo waren er nog wel meer dingen die mij een beetje tegenhielden…
Afgelopen weekend is het dan toch gebeurd. Ik had al hele tijd nog steeds een halve xtc pil thuis liggen en hier wilde ik nog eens iets mee doen voordat ik weer een lading goede pillen zou krijgen. In eerste instantie was ik van plan om de halve pil gewoon te slikken met uitgaan en dan verder wel kijken of ik hier nog iets van merkte. Alleen het uitgaan ging uiteindelijk niet door en ik had toch wel zin om er een beetje een leuke avond van te maken. Dus besloot ik uiteindelijk om die pil dan maar te crushen en hem op te snuiven in de hoop er toch nog iets van te voelen. Eerst even snel op internet gekeken en de meeste mensen die hier ervaring mee hadden zeiden dat ze gewoon mdma slikken de voorkeur gaven boven snuiven. Omdat het effect een stuk korter duurt en het nogal zou branden in de neus.
Ik besloot het toch gewoon te gaan doen die avond, maar ik was nu toch wel een stuk meer gespannen dan normaal. Het zou namelijk de eerste keer xtc snuiven worden en ook meteen de eerste keer xtc in mijn eentje. Dus rookte ik een klein jointje om wat relaxter te worden. Vervolgens heb ik de halve pil, wat op ongeveer 40mg mdma neerkomt, in een lijntje gelegd en was eigenlijk al voorbereid op een enorme branderige neus, maar dit viel mij alleszins mee.
Ik heb geprobeerd om telkens wat op te schrijven met tijden erbij, alleen werd dit naar mate de avond vorderde steeds moeilijker aangezien ik het simpelweg gewoon vergat.
De trip
0.15 Lijntje gesnoven; valt me echt heel erg mee hoe erg het brand eigenlijk. Waar zeikt iedereen eigenlijk over? Moet wel zeggen dat ik nooit echt problemen heb met iets in me neus stoppen… Vind het niet fijn ofzo, maar ook nooit vervelend.
0.19 Begin nu toch wel licht iets te voelen en merk dat het duidelijk meer word.
0.20 Ben echt verbaasd over hoe snel dit gaat, hij begint echt in te slaan nu.
0.23 Ben net even mijn pupillen gaan checken en die begonnen toch wel wat groot te worden. Ik verbaas me over hoe effectief dit is.
0.26 Het gevoel wordt nog steeds meer, voor zo weinig mdma is dit toch wel erg goed. VOEL ME GOED!
0.39 Begin nu af en toe het gevoel te krijgen dat het al weer minder aan het worden is, maar terwijl ik dit schrijf komt er weer een mooie wave of happiness over me heen. Ga maar eens een jointje roken.
0.52 Brr wat is het koud buiten! Voel altijd heel weinig van xtc als ik het koud heb, dus buiten leek ik wel weer volledig nuchter. Maar eenmaal lekker warm binnen, komt het toch wel weer erg goed opzetten, het schrijven van dit stukje gaat inmiddels best lastig.
1.12 En ook nu dacht ik dat het al weer zo goed als uit gewerkt is, maar weer komt er een wave of happiness over me heen terwijl ik dit schrijf. Misschien moet ik gewoon meer gaan opschrijven hahaha.
1.38 Zit een jointje te draaien en het is inmiddels wel duidelijk wat minder aan het worden, alhoewel ik bij vlagen even stop omdat ik me toch wel erg lekker voel.
2.02 Jointje draaien was toch best lastig aangezien ik er behoorlijk lang over gedaan heb… Maar inmiddels ben ik er wel over uit, ik heb de piek alweer een tijdje achter me gelaten aangezien er steeds minder golven komen en ze worden ook steeds minder heftig helaas. Nu lekker buiten een rondje lopen en jointje roken natuurlijk.
3.26 Ik ben helemaal vergeten om weer iets te schrijven toen ik terug kwam. Door het jointje kwam het gevoel wel weer een beetje terug, maar inmiddels begint de wiet duidelijk te overheersen en zo zit ik alweer een tijdje lekker na te spacen. Ik heb de tv aangezet, kijk er naar, maar het gaat toch grotendeels langs me heen en zie tot mijn schrik in enen hoeveel tijd er alweer voorbij is gegaan.
4.27 Net nog lekker een jointje gerookt en nu maar eens lekker slapen, denk dat het wel weer kan.
Nawoord
Al met al was ik aangenaam verrast over het effect van maar 40mg mdma. Het kwam uiteraard een stuk sneller opzetten als normaal, maar wat me ook is opgevallen is dat het hele verloop veel geleidelijker is gegaan. Normaal knalt de pil er altijd in na zo’n 45 minuten en dan word het in de 15 minuten daarna nog meer. Dit gevoel houd ik dan altijd een paar uur vast en dan is de pil meestal ‘ineens’ uitgewerkt lijkt het. Dit keer was zowel de opbouw als de afbouw heel geleidelijk. Uiteindelijk heeft de echte xtc ervaring zo ongeveer een uur tot anderhalf geduurd en heb ik daarna vooral zitten naspacen.
De ervaring was niet extreem euforisch en ik heb eigenlijk ook niet meer zitten doen dan naar muziek luisteren, jointjes draaien en tv kijken. Het was dus ook zeker niet mijn beste mdma ervaring ooit, maar met maar 40mg is dit ook niet heel raar natuurlijk. Bovendien was ik in mijn eentje en ik merkte wel dat ik af en toe graag tegen iemand aan wilde praten.
Ik denk dat ik toch het liefst uiteindelijk gewoon een pil zou slikken aangezien je daar veel langer plezier van hebt. Wat ik wel erg relaxt vond is hoe geleidelijk het effect op kwam en weer af nam. Misschien snuif ik nog wel eens een normale dosis mdma, maar voorlopig heb ik daar geen enorme behoefte aan.
Voorwoord
Het leek mij al een tijd interessant om eens mdma te snuiven. Maar tegelijkertijd had ik hier ook wel veel vraagtekens bij. Zo kan ik al heel lang geen mdma poeder meer krijgen en het zou het dus gewoon een xtc pil moeten worden. Verder leek het juiste moment ervoor vinden toch ook heel moeilijk te zijn. En zo waren er nog wel meer dingen die mij een beetje tegenhielden…
Afgelopen weekend is het dan toch gebeurd. Ik had al hele tijd nog steeds een halve xtc pil thuis liggen en hier wilde ik nog eens iets mee doen voordat ik weer een lading goede pillen zou krijgen. In eerste instantie was ik van plan om de halve pil gewoon te slikken met uitgaan en dan verder wel kijken of ik hier nog iets van merkte. Alleen het uitgaan ging uiteindelijk niet door en ik had toch wel zin om er een beetje een leuke avond van te maken. Dus besloot ik uiteindelijk om die pil dan maar te crushen en hem op te snuiven in de hoop er toch nog iets van te voelen. Eerst even snel op internet gekeken en de meeste mensen die hier ervaring mee hadden zeiden dat ze gewoon mdma slikken de voorkeur gaven boven snuiven. Omdat het effect een stuk korter duurt en het nogal zou branden in de neus.
Ik besloot het toch gewoon te gaan doen die avond, maar ik was nu toch wel een stuk meer gespannen dan normaal. Het zou namelijk de eerste keer xtc snuiven worden en ook meteen de eerste keer xtc in mijn eentje. Dus rookte ik een klein jointje om wat relaxter te worden. Vervolgens heb ik de halve pil, wat op ongeveer 40mg mdma neerkomt, in een lijntje gelegd en was eigenlijk al voorbereid op een enorme branderige neus, maar dit viel mij alleszins mee.
Ik heb geprobeerd om telkens wat op te schrijven met tijden erbij, alleen werd dit naar mate de avond vorderde steeds moeilijker aangezien ik het simpelweg gewoon vergat.
De trip
0.15 Lijntje gesnoven; valt me echt heel erg mee hoe erg het brand eigenlijk. Waar zeikt iedereen eigenlijk over? Moet wel zeggen dat ik nooit echt problemen heb met iets in me neus stoppen… Vind het niet fijn ofzo, maar ook nooit vervelend.
0.19 Begin nu toch wel licht iets te voelen en merk dat het duidelijk meer word.
0.20 Ben echt verbaasd over hoe snel dit gaat, hij begint echt in te slaan nu.
0.23 Ben net even mijn pupillen gaan checken en die begonnen toch wel wat groot te worden. Ik verbaas me over hoe effectief dit is.
0.26 Het gevoel wordt nog steeds meer, voor zo weinig mdma is dit toch wel erg goed. VOEL ME GOED!
0.39 Begin nu af en toe het gevoel te krijgen dat het al weer minder aan het worden is, maar terwijl ik dit schrijf komt er weer een mooie wave of happiness over me heen. Ga maar eens een jointje roken.
0.52 Brr wat is het koud buiten! Voel altijd heel weinig van xtc als ik het koud heb, dus buiten leek ik wel weer volledig nuchter. Maar eenmaal lekker warm binnen, komt het toch wel weer erg goed opzetten, het schrijven van dit stukje gaat inmiddels best lastig.
1.12 En ook nu dacht ik dat het al weer zo goed als uit gewerkt is, maar weer komt er een wave of happiness over me heen terwijl ik dit schrijf. Misschien moet ik gewoon meer gaan opschrijven hahaha.
1.38 Zit een jointje te draaien en het is inmiddels wel duidelijk wat minder aan het worden, alhoewel ik bij vlagen even stop omdat ik me toch wel erg lekker voel.
2.02 Jointje draaien was toch best lastig aangezien ik er behoorlijk lang over gedaan heb… Maar inmiddels ben ik er wel over uit, ik heb de piek alweer een tijdje achter me gelaten aangezien er steeds minder golven komen en ze worden ook steeds minder heftig helaas. Nu lekker buiten een rondje lopen en jointje roken natuurlijk.
3.26 Ik ben helemaal vergeten om weer iets te schrijven toen ik terug kwam. Door het jointje kwam het gevoel wel weer een beetje terug, maar inmiddels begint de wiet duidelijk te overheersen en zo zit ik alweer een tijdje lekker na te spacen. Ik heb de tv aangezet, kijk er naar, maar het gaat toch grotendeels langs me heen en zie tot mijn schrik in enen hoeveel tijd er alweer voorbij is gegaan.
4.27 Net nog lekker een jointje gerookt en nu maar eens lekker slapen, denk dat het wel weer kan.
Nawoord
Al met al was ik aangenaam verrast over het effect van maar 40mg mdma. Het kwam uiteraard een stuk sneller opzetten als normaal, maar wat me ook is opgevallen is dat het hele verloop veel geleidelijker is gegaan. Normaal knalt de pil er altijd in na zo’n 45 minuten en dan word het in de 15 minuten daarna nog meer. Dit gevoel houd ik dan altijd een paar uur vast en dan is de pil meestal ‘ineens’ uitgewerkt lijkt het. Dit keer was zowel de opbouw als de afbouw heel geleidelijk. Uiteindelijk heeft de echte xtc ervaring zo ongeveer een uur tot anderhalf geduurd en heb ik daarna vooral zitten naspacen.
De ervaring was niet extreem euforisch en ik heb eigenlijk ook niet meer zitten doen dan naar muziek luisteren, jointjes draaien en tv kijken. Het was dus ook zeker niet mijn beste mdma ervaring ooit, maar met maar 40mg is dit ook niet heel raar natuurlijk. Bovendien was ik in mijn eentje en ik merkte wel dat ik af en toe graag tegen iemand aan wilde praten.
Ik denk dat ik toch het liefst uiteindelijk gewoon een pil zou slikken aangezien je daar veel langer plezier van hebt. Wat ik wel erg relaxt vond is hoe geleidelijk het effect op kwam en weer af nam. Misschien snuif ik nog wel eens een normale dosis mdma, maar voorlopig heb ik daar geen enorme behoefte aan.
