Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimensie

(Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimensie

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat: 2 lijntjes van zo'n 22-24mg Methoxetamine (MXE) en een joint na T+3ish
Setting: alleen in kamer en vader beneden, chatten met vrienden, sfeerlamp/kaars en onweer buiten.
Lengte/gewicht: 22 jaar, 180cm, 63kg (M).
Relevante ervaring: 1x 2C-B, 7x MDMA, Spices, wiet


Oké ik ben best van de kaart nu in m'n space en dreamy world. Heb een report bijgehouden die hieronder staat, het is praktisch live omdat ik verder niks heb ge-edit dan namen v. mensen.
In ieder geval! Hier is mijn live MXE report (Methoxetamine) en jointje in de comedown!

____

T-1:00 Kleine piece allergietest (5mg eyeball), even kleine prikkeling in neus. Verder merk ik niks

T-0:45 voel niks geks. Wel zin in meer opzich, weet niet of komt omdat ik hierover las of echt zo is. Placebo addiction, lol. Regent knetterhard buiten en flitsen na tropische dag, super vette ambiance met m’n kaars en sfeerlamp.

T-0:35 22-24mg afgewogen op weegschaal. Besluit nog even te wachten om te kijken of er echt niks geks gebeurd. Voel nu wel duidelijke spanning ook, precies op tijd alles weer opgeborgen toen vader binnenkwam haha.

T-0:30 doe een poging om candlyflip report van bobsacamano te lezen. Lukt niet want te excited als ik er al aan denk (gisteravond ook weer zo’n filosofeer avondje gehad met een andere maat, beide hebben nog niet echt ervaring met psychedelische shizzle).

T-0:10 ben van plan over 10 mins te doen. Nu even complete stilte en kijken of ik iets merk. Lijkt op placebo effect als ik rondje loop en beetje wiebelig in hoofd voel.

T+0:00 zojuist 23mg genomen, gelijk nog lijntje klaar gelegd van nog eens 23mg. Smaak is vrij fris en lichtbitter, prikt nu beetje meer als ervoor maar totaal niet hinderlijk. Eigen psytrance mix opgezet .

T+0:05 smaak zakt meer af naar gehemelte nu en iets viezer. Realiseer me zojuist dat ik eiglk niet weet wnnr de effecten merkbaar zouden moeten zijn. Afgelopen maand téveel ingelezen over verschillende middelen. Denk dat ik over 5 minuten wel iets ga voelen.

T+0:12
lichte body load met tinteling, voel ik dit nu omdat ik dat zo’n 5 mins geleden verwachtte? Ondertussen beetje chatten met vrienden.

T+0:20 niet groot verschil met denet maar wel chill. Vriend raadt aan om over 15 mins weer lijntje te nemen. Nu zal ik wel goed in clubsfeer zitten, lekker man.

T+0:25 doe één stap buiten deur, kat schiet miauwend voorbij. Jezus, schrok me echt dood.

T+0:30 dansend vlak voor de trap zie ik me schaduw van het kaarslicht. Supertof gezicht en brengt me terug naar 2C-B een maand geleden haha xD.

T+0:40 ff met vader gerpaat. Hele dag dode reactie van mijn kant en nu superblij over van alles. Denk niet dat die merkt, maar wel vrij awkward toch haha. Ik neem nog eentje bij (weer zo'n 22-24mg).

T+0:52 chatten met bro’s, merk dat ik meer waus wordt en m’n hoofd wat duizelig wordt. Wel lekker gewoon hoor. Wordt wel echt benauwd nu maar komt door temperatuur en dansen denk ik. Langzamerhand iets drukker in m’n hoofd als ik chat met vrienden.

T+0:55 had eerlijk heftiger verwacht tegen nu, dat klinkt gevaarlijk teken als ik sobere
gedachte heb. Harry. Met drinken merk ik toch wel beetje alsof ik in bubble zit.

T+1:05 nu voel ik hem duidelijk. Zag zojuist een insect op de muur (échte) en kwam achter dat raam open stond. Voel me wel super chill en nog steeds chattend met bro. Muziek ervaar ik nog niet echt als anders antwoordt ik op vriend. Maar dan begin ik na te denken dat het uit andere realiteit komt ofzo, wtf.

T+1:15 typen wordt lastiger, dissociatieve is merkbaar in mind progress en uit typen ofzo. Ik leg al uit aan 2 vrienden dat chatten mijn “realiteit” is, terwijl m’n psytrance mix uit de “dream realm” lijkt te komen ofzo. En dan random bliksemflitsen en kaars en geur van parfum. NICE G~!~~!!. Effect is nu wel echt aan toenemen terwijl 20 mins nog totaal anders was. Muziek klinkt hard, weet niet of zo is. Jezus wtf .

T+1:20 check m’n eigen video van m’n mix, heb er subtiele veranderingen ingegooit, incl. 3d rimpeling enzo. Ik weet niet of het op dit tijdstip van de video is maar het is best wel mesmorizing.

T+1:30 nog steeds chatten, beetje over past ervaringen met MDMA en hoe goed is met leuk meisje enzo. Heeft denk wel goed potentieel om ook diepte in te gaan met gesprekken. Voelt trouwens alsof ik heel laag (of hoog) zit en heel ver moet reachen om te typen haha wtf.

T+1:45 nu echt helemaal in dreamworld met muziek enzo. Beetje nerveus over pa maar nog wel chill.

T+1:50 aan ene kant besef ik dat pa beneden zit te chillen en dat baart me piecie zorgen. Maar andere kant lijkt het alsof ik eigen droomwereld heb gecreëerd waar hij niet aanwezig kan zijn. Is hij er wel? Ik weet het niet. Wel supertof waus gevoel nu. M’n benen voelen wel prettig als ik beweeg, soort van alsof dokter met hamertje op je knie slaat en dan die reflex. Zo voelt het om benen te bewegen. (Achteraf gezien klinkt dat helemaal niet chill, maar was het wel xd)

T+2:00 plateau is denk wel bereikt, mss omdat ik focus op niet te waus worden. Ik lik m’n lippen nu af en ik proef de parfum die ik eerder heb opgespoten, gek joh.
Merk dat ik wel energiek voel, maar me niet aan laat toegeven omdat pa ieder moment binnen kan komen. Denk dat als ik toegeef ik heel erg met m’n armen zal dansen van die vage bewegingen enzo.

1 maat van me is weg en merk dat het wat doet met de high, het is nu beter controleerbaar omdat je minder hoeft te switchen enzo.

T+2:10 oké praat nu weer met 2 personen en zit er meer terug in, nu met ex haha. Insect is er weer op de muur. Die voelsprieten van dat beest en de muziek, echt hoor wat gebeurt er.

T+2:40 iets van 15 mins met pa gepraat, voelde me gwn confident dat die niets merkte maar haalde me wel helemaal uit m’n space. Voel nu alsof je droelloe thuiskomt. Teleurstellend.

T+3:00 gelukt om skere J te draaien maar wel echt in de comedown fase al, flink versneld door ff met pa te praten denk ik. Jammer voelt helt, had langer mogen duren.

T+3:30 ff rondje gelopen door weilande terwijl ik skypte met bro, hij gunde nog gesprekspartner. In weiland heel erg gevoel alsof ik droom, heerlijke after met J. zeer aan te raden. In weiland kon ik energie ook meer kwijt.

Wel beetje suizende oren en verwardheid van MDMA. Ja echt. Muziek pakt mij superhard nu, nu is muziek echt realiteit en rest droomwereld ofso. Jezus elke zin voelt als ander iets wat ik zeg, hé? Oh hey floortje de poes :grin:. Nu lekker Cari Lekebusch techno twilight sounds aan het
luisteren. Heerlijk. Ook weer eigen mix.

Niet om aan zelf promotie te doen ofzo, maar is zeer aan te raden om ff te verdiepen in DJ’en en dan gewoon je eigen mixes maken waarop JIJ ZELF tript. Dat is heerlijk gevoel omdat je trots op jezelf voelt enzo. Oke vanaf HIER begint het pas echt live.


____

T+4:00-4:30 Kwartiertje op stoel lekker zitten spacen terwijl ik probeerde te focussen op iets op internet. daarna wou ik eigenlijk boven in bed liggen omdat ik dat nog helemaal niet gedaan heb, maar tijdens opruimen kwam ik in contact met m'n zachtste kussen en daar even mee gekroeld op de bank :wink: . Nu de sfeeerlamp weer ff aan zetten.

Licht brengt gelijk ook weer de geur terug van de kaars en m'n parfum. Wil nu iets schrijven over zo'n 8crap post, maar weet niet hoe. In de muziek hoor ik om een of andere rede hetgene wat wordt gezegd in die post.

"A ton of cows is not a lot of cows" -8crap. < Zo voel ik me dus een beetje samengevat op het moment. En iets met kussen, maar welke van de 2 weet ik niet.. :rolleyes:

Ik wil echt veel meer delen van die 8crap op het moment, maar de rest is gwn te lang om sense te maken right now. "Enjoy this trip" hoor ik in m'n mix. dus dat ga ik dan maar ook doen hé. Luisteren naar jezelf.

Ja ik weet het niet. Gewoon heel energierijk voel ik me nu, terwijl dat volgens mij niet de bedoeling is ermee toch? Zei het net nog tegen m'n bro dat het mooie aan wiet (J) is dat het altijd dingen terug haalt van andere stoffen. Dat heb ik nu een beetje denk ik.

Wajow der vliegt nu weer zo'n mot hier rond in huis, vast door het raam heen gekomen ofso. Had effe één zo'n moment dat je je in een vlindertuin waande of iets. Nu ik zo denk vraag ik me af of ik het wederom onderschat heb de duur van MXE (Net als met 2c-b) of dat het gewoon een hele goede combi is met J. Mss mis ik nog wel gewoon wat.

OPÉÉNS HEB IK HET. Ik ben dit keer de trilmachine i.p.v. de schaduwdanser (Met 2cb laatst). M’n hele lichaam lijkt namelijk te trillen op m’n eigen beats :’). Internet viel effe weg precies tijdens zo’n mindloop monotone track haha. Lijkt alsof deel vh verhaal is weggevallen. Mss maar goed ook. Kwaan mezelf volgens mij veeeels te creatief op het moment.

Ik weet niet of ik 8crap zou aanraden tijdens je high, het mindfuckt behoorlijk. ik vind wel komisch. "Counting from 1 to 100 in no particular order is insanely difficult". -8crap. Zulke dingen ga je gewoon echt over nadenken om tot de conclusie te komen dat het insanely verwarrend is en de quote daardoor dus klopt. Maar het komt van "8crap", dus dat fuckt je mind weer omdat het gwn dom is allemaal.

Zit momenteel meer met mindfucks in de muziek weer. Omdat het je eigen mix is is het gewoon elke track en elke transition raak, want je hebt zelf die playlist gemaakt. Daarom raad ik zeker aan om beetje te verdiepen in hoe eigen mixen te maken. Hoort er bij mij iig zeker bij nu. :rock:

Heb nu eigen muziekachtergrond op YT op fullscreen. Had het zo gedaan dat het in 1 minuut het plaatje het hele kleurenspectrum doorgaat. Als ik erop focus lijken ze ook nog eens een beetje te golven, wat ik volgens mijjj niet had gedaan in die video..

T+4:30-5:00 Zat weer in m'n achtergrond space vliegt die mot tegen me aan haha. Telkens als ik knipperde met m'n ogen was het plaatje een andere kleur, wat natuurlijk de instelling is maar is heel mooi om het zo waar te nemen in het moment.

Zat ff CEV's te checken, werd helemaal meegesleept door de muziek in visuals. Niet heel kleurrijk maar wel vrij levendig qua motion. Super tof. M'n hoofd ging denk alle kanten op totdat het zojuist op de kaars fixeerde die ik toch nog kon zien ook al had ik ogen dicht. En des te langer ik er naar keek des te heter het oppervlakte rond m'n ogen werd. Alsof je zicht verworven was met je aanraak zeg maar. Dus dat je de vlam zal aanraken en het daardoor heet wordt.

Net toch nog ff een appearance van de schaduwdanser gehad. De lichtinval van m'n sfeerlamp viel precies goed! Ja de schaduwdanser was wel ff aan en werd tegelijkertijd nog gezien door de trilmachine. Das het leuke aan MXE denk ik ook wel, er zijn altijd soort van 2 kanten of realiteiten/dimensies. Tot nu toe is dat het meest typerende van MXE vergeleken met mijn andere ervaringen.

T+5:00 Nu begint het wel weer uit te werken en vind het ook prima, dit was een goede extensie met de J. Eten en plassen gaat trouwens allemaal prima met MXE, slapen wat minder maar ik ga nu wel in bed liggen. Morgen volgt de conclusie en het antwoord op de vraag of ik mezelf wel ga snappen :').

___

T+5:30-6:00 Zat nog naar Air Crash Investigation te kijken. Ging over vliegtuig die na vele duikvluchten en too steep climbs uiteindelijk neerstortte. Maar die laastste minuten ervaarde mensen het ene moment zero gravity en andere moment werden ze enorm in hun stoelen gedrukt. Toen ik zo op bed lag was ik al wel uit m'n space, maar kon dat ervaren. Ik werd ook in m'n matras gedrukt en leek te weinig lucht binnen te krijgen dan.

Conclusie

Het is nu zo'n 17 uur na inname, ik ben halfuurtje geleden uit bed gekomen en voel me superchill en best wel die productieve instelling te pakken. Zo'n dag dat je zin hebt om naar school te gaan om te werken zeg maar. Zelfs met wiet heb ik altijd wel een beetje terugslag, maar dat valt nu zeer mee.

Slapen ging wel lastig en lukte past T+7:30. Goede slaap gehad, wel gedroomd maar niet heel vivid. Het wakker liggen was overigens niet hinderlijk.

Verder merk ik dat m'n ogen heel wakker "aanvoelen" en dat m'n geïrriteerde keel van afgelopen week nu bijna fluweelzacht aanvoelt.

Samengevat nog even de opmerkzaamste dingen van mijn trip:
+Je denkt heel erg vanuit de gedachte dat hetgene waarop je focust de realiteit is en alles eromheen is een soort van droomwereld. In je gedachteproces komt zeg maar een tweede perspectief of dimensie, waardoor ik me enorm creatief voelde.
+Tijdens de piek (T+1/T+2) voelde ik me wel heel erg waus en half verworven met m'n stoel. Mijn balansgevoel leek iets van 45 graden tilted en het was alsof ik in een jelly zat wanneer ik bewoog. Alles hiervan was overigens wel positief.
+Je wordt meer meegesleept door dingen. Bijv. het voelen van de warmte van een kaars als ik er van een afstandje naar kijk. Of dat met Air Crash Investigation dat je tijdens een duikvlucht je ook heel licht voelde.
+Beste combo met wiet die ik tot nu toe heb gehad. Het maakte vooral de muziekervaring beter in de zin dat ik er lekker in verdwaald kon raken, terwijl daarvoor de muziek meer een secondary iets was.

+/- Er waren geen/minimale OEV's, CEV's waren wel lekker maar ik heb beter ervaren.

-Voor een deel voelde het alsof ik als een onwetend persoon met MDMA was, die na 2u weer een hele pil bijneemt omdat die denkt dat het effect weg is. Gelukkig was ik verstandig genoeg om het 3e lijntje te laten liggen en het bij een jointje te houden, want dat was perfect. Er is dus kans op verslaving of teveel nemen.

Ja. Ik ben zeer tevreden over mijn eerste solo high en ik zie hier behoorlijk potentie in voor thuis- en clubsettings.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE + 1 Joint after

Leuk om hier een live report van te lezen! Klinkt als een fijne avond :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Lekker warrig report, maar dat past ook prima bij de MXE ervaring haha. Hoewel ik niet al je gedachtespinsels kon volgen vond ik het wel vermakelijk en herkenbaar.

Nog een aantal dingen die mij opvielen. Het duurt een uur voordat je het volledige effect van MXE ervaart, als je volgende keer wat meer zou nemen kun je beter echt pas na een uur weer bijnemen. Verder duurt het effect sowieso best lang en komt het in golven, waardoor het af en toe lijkt alsof het uitgewerkt is en dan ben je in enen weer behoorlijk waus. Tot slot is het niet gek dat je er energiek van werd, MXE heeft naast het dissociatieve effect ook een stimulerende werking. Wat dat betreft wijkt het echt af van Keta wat alleen maar dissociatief werkt.
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Helenas zei:
Leuk om hier een live report van te lezen! Klinkt als een fijne avond :)
Klik om te vergroten...

Was het zeker :).

Psychedelibee zei:
Lekker warrig report, maar dat past ook prima bij de MXE ervaring haha. Hoewel ik niet al je gedachtespinsels kon volgen vond ik het wel vermakelijk en herkenbaar.

Nog een aantal dingen die mij opvielen. Het duurt een uur voordat je het volledige effect van MXE ervaart, als je volgende keer wat meer zou nemen kun je beter echt pas na een uur weer bijnemen. Verder duurt het effect sowieso best lang en komt het in golven, waardoor het af en toe lijkt alsof het uitgewerkt is en dan ben je in enen weer behoorlijk waus. Tot slot is het niet gek dat je er energiek van werd, MXE heeft naast het dissociatieve effect ook een stimulerende werking. Wat dat betreft wijkt het echt af van Keta wat alleen maar dissociatief werkt.
Klik om te vergroten...

Ik ben blij dat je iig een deel vd gedachtesprongen begreep haha. Bij elke nieuwe alinea begin ik eiglk over iets nieuws. Dank voor de toevoegingen over de werking van mxe, dat energieke aspect wist ik niet. Maakt het nog interessanter imo.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Leuk warrig report, op een goeie manier. Dat idee hebben dat er niks anders meer is "zoals je vader" vind ik altijd zon leuk effect. Alsof je helemaal alleen bent op de wereld. Dat je dat doet als je pa thuis is man haha :tongueout:

Mijn interesse is gewekt in ieder geval misschien toch maar is uit de kast halen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Snoeischaar zei:
Thanks :). Ik moest je comment ff een paar keer doorlezen voordat ik hem begreep. Wat je eiglk zegt is dat je altijd die "tweede dimensie" in je gedachte hebt, maar dit meer benadrukt wordt tijdens zo'n trip. Toch?
Klik om te vergroten...
Ik weet dat dit een lastig iets is om over na te denken, omdat we dit niet gewend zijn, maar ik probeer het simpel te verwoorden hoe ik het zie:

Onze ervaring bestaat uit perceptie (zien, horen, voelen, ruiken, proeven), sensaties (het tintelende gevoel in je handen/voeten, hongergevoel, enzovoort) en gedachtes/emoties (zijn altijd nauw verbonden met elkaar. Je hebt nooit tegelijkertijd een blije gedachte en een boos gevoel). Dit is onze simpele ervaring: het kennen van percepties, sensaties en gedachten/emoties. Je twijfelt niet aan deze dingen. 'Zien' bijvoorbeeld is een feit, het is er simpelweg. Je ziet de zonsondergang: je hoeft niet na te denken of het er nou wel of niet is. Perceptie is er simpelweg. Zonder in te gaan op wát die perceptie is, is perceptie zelf een feit. Om dit terug te koppelen naar jouw ervaring met MXE: Jij bent meer dan "normaal" in contact met je werkelijke ervaring van het kennen van percepties, sensaties en gedachten/emoties. Gedachten zijn er nog steeds (bijvoorbeeld de gedachte: 'mijn vader zit beneden te chillen'), maar je aandacht gaat nu hoofdzakelijk uit naar je werkelijke ervaring.

Aan de andere kant is er de "normale" staat. Dit is niet simpelweg de werkelijke ervaring van het kennen van percepties, sensaties en gedachten/emoties, maar is veel meer gericht op dat waar gedachten naar verwijzen. Bijvoorbeeld, in plaats van dat je simpelweg de perceptie 'zien' kent, wordt er nu een laag van conceptuele kennis bovenop je werkelijke ervaring geplakt en zeg je bijvoorbeeld 'ik zie een kamer'. Deze informatie van wat een kamer is, haal je uit je geheugen wat niets anders is dan gedachten. Maar dat je een 'kamer' ziet, is niet een feit. Een 'kamer' is slechts een concept, een idee gecreëerd door gedachten. Hetzelfde geldt natuurlijk voor een 'stoel', een 'bed', een 'tafel', een 'mens'. Om ook dit terug te koppelen naar jouw ervaring: Stel, de MXE is uitgewerkt en je aandacht vloeit weer meer terug naar waar het normaal is: de zogenaamde "werkelijkheid" die we deze wereld noemen. Je denkt (bijvoorbeeld): 'Ah natuurlijk, het was maar een trip. Nu ben ik weer in de werkelijkheid waar ik gewoon in mijn kamer zit en mijn vader zit daar beneden te chillen.'

Zie je het verschil?

Als ik er nu over denk lijkt het dat ik tijdens mn trip minder invulling geef aan zaken als dat mn vader beneden zit of dat er muziek uit mn boxen komt. Hierdoor wordt het contrast tussen realiteit en droom groter en word je dus creatiever omdat je brein minder automatisch dingen invult of aanneemt. Denk ik, vrij verwarrend om dit op een klein rotscherm van mn phone te typen haha.
Klik om te vergroten...
Precies. Gedachten vullen jouw ervaring steeds aan met conceptuele "kennis". Maar deze kennis zegt niets feitelijks over jouw werkelijke ervaring. Het kan zeker iets feitelijks zeggen/betekenen binnen zijn eigen concept, maar het is verder altijd puur voorstellingsvermogen/pure fantasie.

Als we er echt goed bij stil staan: Dingen als 'de wereld', 'materie', 'tijd', 'ruimte' zitten compleet in die fantasie "dimensie". En die fantasie is niet zoals we vaak denken grotendeels waar, of zelfs voor een klein gedeelte waar. Nog meer dan dat: het zegt werkelijk 0,0 over onze werkelijke ervaring, het is pure fictie. Het gaat dus wel wat verder dan of jouw vader nou beneden zit of niet in jouw werkelijke ervaring. :wink:

Mensen denken altijd dat we de meest ontwikkelde wezens op deze planeet zijn en uiteraard is dat waar op het vlak van het intellect. Maar verder zijn we de enige diersoort die compleet in zijn eigen gecreëerde fantasie leeft. Elke andere soort ziet de werkelijkheid zoals 'ie is, maar wij leven vrijwel allemaal in een complete illusie die we ook nog eens zelf bedacht hebben. :P En we gebruiken drugs om daarvan te ontsnappen, maar zelfs dan zeggen we tegen elkaar: 'gebruik eens wat minder drugs joh, leef eens in de werkelijkheid'. :P Het zou best grappig zijn, als het niet zoveel leed veroorzaakte.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Snoeischaar zei:
Je denkt heel erg vanuit de gedachte dat hetgene waarop je focust de realiteit is en alles eromheen is een soort van droomwereld. In je gedachteproces komt zeg maar een tweede perspectief of dimensie, waardoor ik me enorm creatief voelde.
Klik om te vergroten...
Is toch ook zo? Hetgeen waar je op het moment mee bezig bent is toch je werkelijke ervaring/realiteit? De zogenaamde context waarin dit gebeurd bestaat alleen in je gedachten en is dus pure fictie. Oké, je weet door je geheugen dat je vader beneden zit, maar is dat je werkelijke ervaring op dat moment? Nee, dus verzin je in je gedachten een wereld waarin je aanneemt dat je vader daar nog zit. :P Door meer aandacht te geven aan wat je op het moment beleeft (wat er nu gebeurd), gaat je creatief vermogen ook enorm toenemen. Zelfde verhaal met psychedelica en meditatie, al zal het vast verschillend voelen.

Leuk report trouwens! Ik wil ook nog eens een dergelijke dissociatief proberen.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

leuk om weer eens iets over mxe te lezen, komt toch ook niet heel vaak voor. Klinkt alsof het best een leuke avond was met een leuke buzz van de mxe. Je dosis klinkt opzich ook wel goed, nog wel redelijk helder / net helder genoeg maar toch ook lekker warrig haha

zelf vond ik mxe gewoon net ff te lang duren(ik had wel 100mg gedaan), maar snap wel wat je bedoelt met de twee werelden. ik had na 2/3uur ook echt geen idee meer welke dag het was, hoe laat enzo. toen ben ik maar gewoon gaan douchen in de veronderstelling dat ik misschien wel naar werk toe zou moeten. (was uiteraard die dag vrij) Heb toen nog anderhalf uur onder mn douche gezeten, in kleermakerszit met ogen dicht. Denkende dat ik onder een waterval ergens in de amazone was.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Timmie94 zei:
ik had na 2/3uur ook echt geen idee meer welke dag het was, hoe laat enzo. toen ben ik maar gewoon gaan douchen in de veronderstelling dat ik misschien wel naar werk toe zou moeten. (was uiteraard die dag vrij) Heb toen nog anderhalf uur onder mn douche gezeten, in kleermakerszit met ogen dicht.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Hahaha gaan douchen omdat je misschien zou moeten werken en dan vervolgens anderhalf uur in de douche blijven, lekkere wause logica.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

ja ik snapte er echt niks meer van :rolleyes:
ik had gehoopt dat die 100mg iets sterker zou werken en richting een 200/250 mg keta dosis zou zijn. zat er alleen net ff onder en was zo waus... en dan vond ik 4 uur wel lang om in zo'n staat te zijn.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Haha heerlijk. Vriendin van me met wie ik 2C-E heb gedaan had dat ook die ging douchen op de piek en toen ze er onderuit kwam heeft ze haar hele ochtend ritueel gedaan haha. Het was 22:00 savonds.

Timmie94 zei:
Heb toen nog anderhalf uur onder mn douche gezeten, in kleermakerszit met ogen dicht. Denkende dat ik onder een waterval ergens in de amazone was.
Klik om te vergroten...
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

bobsacamano zei:
Leuk warrig report, op een goeie manier. Dat je dat doet als je pa thuis is man haha :tongueout:
Klik om te vergroten...

Haha bedankt. Had deels te maken met de chilling de dag ervoor dat ik het zo spontaan deed. En ik weet dat mn vader niet de opmerkzaamste is haha. Nog steeds geen schreintje vermoeden na 2.5 jaar wiet.

Mindless zei:
Snoeischaar zei:
Je denkt heel erg vanuit de gedachte dat hetgene waarop je focust de realiteit is en alles eromheen is een soort van droomwereld. In je gedachteproces komt zeg maar een tweede perspectief of dimensie, waardoor ik me enorm creatief voelde.
Klik om te vergroten...
Is toch ook zo? Hetgeen waar je op het moment mee bezig bent is toch je werkelijke ervaring/realiteit?

Leuk report trouwens! Ik wil ook nog eens een dergelijke dissociatief proberen.
Klik om te vergroten...

Thanks :). Ik moest je comment ff een paar keer doorlezen voordat ik hem begreep. Wat je eiglk zegt is dat je altijd die "tweede dimensie" in je gedachte hebt, maar dit meer benadrukt wordt tijdens zo'n trip. Toch?

Als ik er nu over denk lijkt het dat ik tijdens mn trip minder invulling geef aan zaken als dat mn vader beneden zit of dat er muziek uit mn boxen komt. Hierdoor wordt het contrast tussen realiteit en droom groter en word je dus creatiever omdat je brein minder automatisch dingen invult of aanneemt. Denk ik, vrij verwarrend om dit op een klein rotscherm van mn phone te typen haha.

Timmie94 zei:
leuk om weer eens iets over mxe te lezen, komt toch ook niet heel vaak voor. Klinkt alsof het best een leuke avond was met een leuke buzz van de mxe. Je dosis klinkt opzich ook wel goed, nog wel redelijk helder / net helder genoeg maar toch ook lekker warrig haha

zelf vond ik mxe gewoon net ff te lang duren(ik had wel 100mg gedaan), maar snap wel wat je bedoelt met de twee werelden. ik had na 2/3uur ook echt geen idee meer welke dag het was, hoe laat enzo. toen ben ik maar gewoon gaan douchen in de veronderstelling dat ik misschien wel naar werk toe zou moeten. (was uiteraard die dag vrij) Heb toen nog anderhalf uur onder mn douche gezeten, in kleermakerszit met ogen dicht. Denkende dat ik onder een waterval ergens in de amazone was.
Klik om te vergroten...

Dit was idd precies de juiste dosis om helder gng te blijven maar toch waus. Wel is dit de enige drugs tot nu toe waarmee ik meer de grens wil opzoeken, dis volgende keer doe ik zo'n 60-75mg.

Moest wel lachen om je douchespace haha. Ik deed dat tijdens mn verblijf in Azie, soort v mediteren onder de douche (zonder drugs dan ). De ene waant zich in een vlindertuin met Mxe, de ander onder een waterval in de amazone. :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Ik kan er nog even schepje bovenop gooien met het volgende.

Volgens veel theoretische natuurkundige. Bestaat de wereld alleen zoals we gen waarnemen. En dan ook in de letterlijke zin van waarnemen. Iets bestaat pas op het moment dat je het observeert door bijvoorbeeld zicht of tast. Maar stel je voelt met je ogen dicht aan een tomaat je brein zegt dan dit is een tomaat. Maar of die tomaat rood is of blauw word pas bepaalt door het universum als jij je ogen open doet. Het kan zijn dat jij ze open doet en de tomaat is blauw. Er bestaat wel weer een kans. Dekens dat de tomaat blauw word is erg klein. Dit refereert allemaal naar het werk van schrodinger en zijn onderzoek met een kat in een doos. Erg interessante stof als je er in geïnteresseerd bent.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Yup. Ik denk dan ook meteen aan het bekende 'als een boom midden in het oerwoud omvalt, zonder iemand in de buurt om dit te horen, maakt die boom dan geluid?'.

Met quantum physics zijn ze er eigenlijk al achtergekomen dat het universum bestaat uit bewustzijn, in plaats van materie. Maar door de enorme belangen die gemoeid zijn met wetenschap gebaseerd op materie, wordt dit nog steeds niet bepaald geaccepteerd. Maar zelfs al zou dit geaccepteerd worden, dan nog kan de wetenschap niet tot echte antwoorden komen door middel van onderzoek/studie. Ook dat is allemaal conceptueel. Wil je werkelijk iets te weten komen over het universum, dan zul je toch naar binnen moeten kijken, naar wat jijzelf bent.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Snoeischaar zei:
Hier is mijn live MXE report (Methoxetamine) en jointje in de comedown!
Klik om te vergroten...
Dit report is wat mij betreft één van de betere reports, leuk en goed geschreven hoe je het ervaren hebt. Met andere woorden: ik kijk uit naar je volgende report.
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Mindless zei:
Zie je het verschil?
Klik om te vergroten...

Voor een deel wel, maar dit gaat zeker nog wel wat meer reflectietijd nodig hebben. Mijn MXE trip nam voor een deel die conceptuele kennis/toevoeging van je eigen gedachtes weg, waardoor juist die zaken als droom/fantasie/tweede dimensie worden ervaren. Omdat het buiten je "normale" werkelijkheid valt.

Ja.. aan de ene kant snap ik het helemaal, maar toch ook weer niet. Soort van inner struggle over controle en bewustzijn; mijn brein met MXE vs. mijn brein zoals het nu "nuchter" is. Thanks voor je toevoeging though, wie weet gaat het kwartje echt vallen tijdens een volgende keer.

Mindless zei:
... En we gebruiken drugs om daarvan te ontsnappen, maar zelfs dan zeggen we tegen elkaar: 'gebruik eens wat minder drugs joh, leef eens in de werkelijkheid'. :P Het zou best grappig zijn, als het niet zoveel leed veroorzaakte.
Klik om te vergroten...

Haha, ja soms vraag ik me wel af hoe het zal zijn als je constant in de "werkelijkheid" leeft die MXE of wat dan ook je toont. Buiten het feit dat het enorm slecht zal zijn voor je denk ik eigenlijk dat het juist zijn waarde zal verliezen.

Ik zie alles in het leven als relatief en dat alles uiteindelijk in balans is. Met MDMA bijv. voel je je alleen zo euforisch vanwege het feit dat je zover in de plus staat in the scale of balance zeg maar. Als je je constant in die MDMA roes verkeerd (als je brein dit al zal kunnen handelen), dan verplaatst de balans naar een nieuw middelpunt.

Dus dan merk je het niet eens dat je je euforisch voelt. Het verliest dan z'n waarde, want je ervaart het als normaal. Mss daarom ook dat mensen die dit niet snappen zoveel pillen extra bijslikken en dan klagen dat ze zich nog steeds niet in die MDMA waus verkeren :').

bobsacamano zei:
Ik kan er nog even schepje bovenop gooien met het volgende.

Volgens veel theoretische natuurkundige. Bestaat de wereld alleen zoals we gen waarnemen. En dan ook in de letterlijke zin van waarnemen. Iets bestaat pas op het moment dat je het observeert door bijvoorbeeld zicht of tast.
Klik om te vergroten...

Ja zoiets had ik ook een paar keer voorbij zien komen wnnr men probeerde quantum physics te begrijpen. Na een halfuur die aflevering te hebben gekeken was ik ook helemaal verdwaald in wat het nou allemaal betekende, ook al vond ik het interessant.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Leuk om een tripreport te lezen met een beetje standaard hoeveelheid, ik heb 2maand geleden T0, 40mg + T1, 20mg + T2, 20mg MXE gedaan en ik ben nog nooit zo hard en bizar van de kaart geweest.

Had nog 0 ervaring met dissociatieve middelen en had dus geen idee wat ik moest verwachten, probeer ook maar eens uit te leggen wat het doet, dat gaat gewoon niet. Ik kan me nog herinneren hoe hard ik van slag was de volgende ochtend, achteraf gezien vond ik het een zeer interessante ervaring maar het sloeg me wel onverwacht volledig achterover.

Een goede vriend had meer ervaring en zou onze 'gids' wezen, waren nog 2 vrienden bij die alleen beperkt ketamine ervaring hadden, ik suggereerde nog een iets lagere dosering van wat ik had gelezen maar dat hoefde volgens hem niet, hij wou het 'interessant' maken, was de volgende ochtend aardig pissig op hem maar toen ik mezelf herpakt had heb ik hem toch wel even bedankt voor de interessante ervaring.

Later kreeg ik te horen dat 50mg beetje drempelwaarde is voor de M-mole en dat dat wel wat prettiger is dan 'net niet', al helemaal gezien de lange trip (zo'n 7uur totaal dacht ik).

We kregen een zeer bizar gevoel voor humor, we speelden een meeting voor superdirecteuren waarin we extreem moeilijke vakjargon en dure woorden gebruikten waarvan we de helft bedachten, we stemde over onderwerpen door onze voet in de lucht te steken. We bespraken onze bedrijfsstrategie om 'ons product' MXE over de hele wereld te verspreiden, een 3stappen plan waarbij we tijdens de uitvoering van iedere stap een lijn van 20mg MXE namen.
Ik kan me nog herinneren dat alles pastel gekleurd was, dat ik het gevoel had dat we allemaal kleine plastic poppetjes waren van zo'n 50% normaal formaat, beetje dwergvorm, dat ik kleermakerzit op de bank zat en mijn benen zeer warm voelden samen gesmolten met de bank en dat een deel van de bank deel van mijn lichaam was, het was echter alles behalve 'psychoactief' trippen, de verwarring was te groot. De kamer leek ook 50% gekrompen.

Ik weet nog dat ik de hele avond dacht dat ik nuchter was, ik snapte de klok niet meer en ik wist niet meer hoeveel MXE ik had genomen. Ik weet nog dat ik bij de laatste lijn MXE in paniek raakte omdat ik me niet meer kon herinneren hoeveel we hadden genomen, ik de klok niet meer snapte en ik door had dat ik volledig de controle kwijt was terwijl we wel aan 'het bijnemen waren', achteraf gezien een riskante situatie, al zei mijn goede vriend ook achteraf dat hij alles 100% onder controle had. Er zijn geen woorden die kunnen beschrijven hoe gigantisch hard MXE je in de war kan brengen, ik wil dan ook benadrukken, laat de MXE tijdens de trip absoluut niet in oogzicht liggen, de kans dat je gaat bijpakken zonder dat je weet hoeveel of wanneer is gigantisch groot, dit lees je ook terug in veel online tripteports.
De nasleep is geen pretje, ik snap niet zo goed waarom mensen dit recreatief nemen maar misschien kwam dit door mijn (te) hoge dosering eerste keer ervaring, had het gevoel alsof ik iets links achter naast mijn oor constant een helikopter vleugel hoorde 'klapperen'.

Aan het einde waren 2 vrienden het ook helemaal zat, gingen in bed liggen, gooide een benzo er in maar doordat de MXE het hele lichaam plat lijken te gooien werden de effecten van de benzo volledig onderdrukt en leek het 'slaapsysteem' uitgeschakeld' wat resulteerde dat beiden zo'n 1mg clonazelam er in gooiden, ze hebben allebei nog een paar uur alsnog wakker gelegen en vervolgens zo'n 14uur achter elkaar geslapen terwijl wij in dezelfde kamer tv keken, eten, etc.

Mijn meest 'heftige trip' tot nu toe in ieder geval, misschien in de toekomst nog eens een lagere dosering proberen maar ben er de komende tijd wel even klaar mee.
Ik heb nog een half rapport uitgetypt en op mn pc staan maar nog niet de tijd en motivatie gehad om die af te typen en te uploaden.

Langdradig verhaal heb ik weer uitgetypt, blijkbaar toch de behoefte gehad om het nog eens te delen. :tongueout:

Volgens veel theoretische natuurkundige. Bestaat de wereld alleen zoals we gen waarnemen. En dan ook in de letterlijke zin van waarnemen.
Klik om te vergroten...

Ik was lang geleden bij een lezing bij een voor lopend bekend astroloog die onderzoek deed naar donkere materie en energie, materie en energie waarvan men 99,9% zeker is dat het bestaat maar waarvan we nog geen methode hebben ontdekt om het waar te nemen, waarvan ze weten in welke % het zich voordoet in het universum en waarvan ze weten dat het nodig is om bepaalde processen (denk aan het vormen van sterren e.d.) op gang te brengen, echt super interessant, sluit wel aardig aan op wat je naar voren brengt, jammer dat ik het niet wat concreter kan maken of de naam van de meneer kan noemen, vriendin kan er ook niet meer op komen. :rolleyes:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

JMThomas zei:
We kregen een zeer bizar gevoel voor humor, we speelden een meeting voor superdirecteuren waarin we extreem moeilijke vakjargon en dure woorden gebruikten waarvan we de helft bedachten, we stemde over onderwerpen door onze voet in de lucht te steken. We bespraken onze bedrijfsstrategie om 'ons product' MXE over de hele wereld te verspreiden, een 3stappen plan waarbij we tijdens de uitvoering van iedere stap een lijn van 20mg MXE namen.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
oh wat fantastisch dit haha! Klinkt wel heel bekend dit soort onzin bij dissociatieven.

JMThomas zei:
Aan het einde waren 2 vrienden het ook helemaal zat, gingen in bed liggen, gooide een benzo er in maar doordat de MXE het hele lichaam plat lijken te gooien werden de effecten van de benzo volledig onderdrukt en leek het 'slaapsysteem' uitgeschakeld' wat resulteerde dat beiden zo'n 1mg clonazelam er in gooiden, ze hebben allebei nog een paar uur alsnog wakker gelegen en vervolgens zo'n 14uur achter elkaar geslapen terwijl wij in dezelfde kamer tv keken, eten, etc.
Klik om te vergroten...

Bizar he.. die nasleep is ongelooflijk. Wij lagen ook echt urenlang helemaal verrot maar niet in staat om te slapen op een matras. Het blééf maar door jekkeren en leek uuuuuurenlang niet minder te worden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: (Soort van) LIVE! report : 24/22mg MXE - Een extra dimen

Snoeischaar zei:
Mindless zei:
Zie je het verschil?
Klik om te vergroten...
Voor een deel wel, maar dit gaat zeker nog wel wat meer reflectietijd nodig hebben. Mijn MXE trip nam voor een deel die conceptuele kennis/toevoeging van je eigen gedachtes weg, waardoor juist die zaken als droom/fantasie/tweede dimensie worden ervaren. Omdat het buiten je "normale" werkelijkheid valt.

Ja.. aan de ene kant snap ik het helemaal, maar toch ook weer niet. Soort van inner struggle over controle en bewustzijn; mijn brein met MXE vs. mijn brein zoals het nu "nuchter" is. Thanks voor je toevoeging though, wie weet gaat het kwartje echt vallen tijdens een volgende keer.
Klik om te vergroten...
Als ik mijn stuk zo terug lees, zie ik dat ik het alweer veel te uitgebreid neer heb gezet. Het gaat zo makkelijk dat taal het weer veel te gecompliceerd maakt. Het is werkelijk heel erg simpel: alles wat gedachten zeggen óver je ervaring (het kennen van percepties, sensaties en gedachten/emoties) is niet waar. Letterlijk elke interpretatie kan niets zeggen over je werkelijke ervaring, omdat gedachten alleen maar concepten (ideeën) kennen.

Maar het is inderdaad echt een kwestie van of het kwartje valt (of niet), omdat het wel een werkelijk inzicht moet zijn, niet een intellectueel begrijpen. Want met dat laatste ben je uiteraard alweer te ver in dromenland (concepten) belandt. Maar ik zou niet wachten tot je volgende trip. :wink: Als je je zo nu en dan openstelt, kan dat kwartje ook prima in nuchtere staat vallen. :wink: En denk ook niet dat als het kwartje valt, dat je het dan altijd weet. Het moet een constant besef worden (lukt mij ook niet altijd hoor, de indoctrinatie zit diep :wink: ).
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."