Snoeischaar zei:
Ik heb afgelopen week een sample (vermoedelijke) esketamine ingeleverd bij de test service in den haag. Ik zei erbij dat het om de S-isomer variant ging en werd toen even erop gewezen dat het het hele isomer verhaal onzin was omdat mensen dat verschil interessant zouden vinden. Arketamine zal namelijk helemaal niet voorkomen in Nederland zei ze. Gek verhaal dus, aangezien jij zegt dat meeste ketamine de R-isomer variant is.
Het hele isomeer verhaal is geen onzin in de zin dat er de R-isomeer (arketamine) is, de S-isomeer (esketamine) en de racemische variant. Racemisch is een 50/50 combinatie van beide isomeren, dus iets anders R-isomeer. In theorie is het natuurlijk ook nog mogelijk dat er keta de ronde gaat met bijvoorbeeld een 60/40 verhouding, maar dat is echt pure speculatie.
Racemisch is sowieso het meest voorkomend, aangezien het in die vorm het makkelijkst te maken is. De meeste drugs komen in racemische variant voor trouwens, pharmaceutisch wil daar nog wel eens van worden afgeweken aangezien een bepaald isomeer potenter is of minder bijwerkingen heeft bijvoorbeeld. Esketamine komt wel degelijk voor, het wordt voor medische doeleinden gemaakt maar is wel redelijk zeldzaam volgens mij. Arketamine wordt voor zover ik weet niet voor medische doeleinden gemaakt, het wordt wel eens als zodanig aangeboden door dealers maar vraag af of het echt voorkomt aangezien het pharmaceutisch niet gemaakt wordt en ik me niet kan voorstellen dat het illegaal zo gemaakt wordt eigenlijk. Daarbij is Arketamine een stuk minder potent, dus dat zou echt iets voor de liefhebber zijn dan.
Lang verhaal kort, het blijft allemaal nogal speculeren aangezien het testcentrum het onderscheid niet kan maken tussen de verschillende isomeren. Tenzij je echt zelf de ampullen hebt en daar S-isomeer op staat weet je zeker dat het die variant is. Voor mij geld dat ik een vermoeden heb dat het dus esketamine was zoals je hierboven kunt lezen.
Snoeischaar zei:
Also, vraagje aan Psychedelibee, ik heb dus eindelijk wat ketamine kunnen bemachtigen. Kzag dat jij ook wel eens 30mg MXE had gedaan, dus ik vroeg mij af met hoeveel mg keta je dit zal vergelijken? Heb zelf wel eens 45mg MXE gedaan en vond het een medium trip, die nog wel ietsje heftiger mocht als de setting wat beter was.
Ehm, vind de vergelijking maken best lastig aangezien ik nog maar 1 keer MXE heb gedaan, keta heb ik veel meer ervaring mee. Maar zou die 30mg MXE denk ik ongeveer gelijk stellen aan ongeveer 60 tot 90mg goede keta. Hoe betrouwbaar dit is vraag ik me wel af eerlijk gezegd, aangezien ik dus pas 1 keer MXE heb gedaan.
De juiste sterkte vinden met keta is wel een stuk makkelijker trouwens, want het werkt veel sneller dan mxe dus je kunt klein beginnen en telkens bijnemen tot je op het gewenste effect zit. Neem bijvoorbeeld elke 10 minuten 30 mg tot je denkt dat het wel goed is zo. Als je echt in een k-hole wilt komen is dit niet de juiste manier, maar dat zou ik pas gaan proberen als je wat meer ervaring hebt ermee.