#1
Wat je zegt, in het geheel, is naar mijn mening heel zwart/wit... (met alle respect)
Je moet je eens afvragen, al dan niet in filosofische zin, of de mens eigenlijk wel iets kan tot stand brengen dat niet-natuurlijk is - alles wat wij tot stand brengen is immers opgebouwd vanuit natuurlijke elementen en eender wat (ook al komt het niet van nature in de natuur voor), is wel volledig te herleiden tot zuiver natuurlijke bouwstenen...
In het voorbeeld dat je geeft aangaande MDMA - net zoals de meeste drugs (ik ga dadelijk verder ingaan op DMT, wat een uitzondering op de regel is) - bestaat uit MDMA uit (een) molecule(n) die net zo natuurlijk is/zijn als eender welke andere molecule(n), deze molecule(n) gaat/gaan zich binden aan receptoren die van nature in ons aanwezig zijn: de Endorfines die MDMA in onze hersenen losmaakt bv. zijn van nature in onze hersenen aanwezig - MDMA is slechts de katalysator die ervoor zorgt dat deze Endorfines in hogere mate worden vrijgegeven door de hersenen: het effect van een drug is niet omwille van de drug, maar omwille van de stoffen die van nature in de hersenen aanwezig zijn die worden vrijgeven (in hogere mate).
Wat je zegt over Ayahuasca: volgens de Shamanen is het braken bv. een manier om het lichaam te reinigen van toxische stoffen - in werkelijkheid braak je omdat Ayahuasca de enorm giftige component MAO-I bevat (vandaar dat je op dieet moet minstens een week voor het gebruiken van ayahuasca, o.a. het niet drinken van alcohol, het niet eten van kazen, etc... - dit omdat de aanwezigheid van bepaalde stoffen in deze dranken en voedingssoorten in combinatie met MAO-I tot onmiddellijke dood kunnen leiden).
In het geval van Mescaline, als je daar dan al van zou moeten braken o.d., dan is dat omwille van het feit dat er een te hoge mate van Mescaline in het bloed aanwezig is en het lichaam wil deze intoxicatie (vergiftiging) lozen.
Dat is net zoals met Alcohol bv.: je wordt niet draaierig van Alcohol, je wordt pas draaierig wanneer de hoeveelheid Alcohol in het bloed te hoog is, en je eigen lichaam/geest beslist om je draaierig te maken zodat je zou gaan braken om de intoxicatie (wederom vergiftiging) in het lichaam te lozen - dit is GEEN rechtstreeks effect van Alcohol!
Het is in feite dit dieet, om terug te komen op Ayahuasca, dat het effectieve reinigen van het lichaam vormt (fysiologisch gesproken), het braken is (zoals ik reeds zei) een nevenwerking van de MAO-I, maar ook de interactie van deze component met in het lichaam (in het bloed) aanwezige stoffen.
De MAO-I is trouwens helemaal geen actief bestanddeel bij het 'trippen' onder invloed van Ayahuasca, DMT is de actieve stof - de MAO-I component wordt enkel toegevoegd omdat DMT zonder combinatie met een MAO-I niet oraal door het lichaam kan worden opgenomen. M.A.W. hebben MAO-I's helemaal geen 'Heilige' status, integendeel: het is een noodzakelijk kwaad voor orale opname van de actieve stof DMT (Ayahuasca bestaat uit twee componenten: a) een DMT-bevattende plant o.d. en b) een MAO-I bevattende plant o.d.).
Uiteraard heb ik respect voor de visie van de Shamanen en de historische waarde van bv. het braken als reiniging van het lichaam, dat spreekt voor zich als bewuste psychonaut, maar met de kennis die we vandaag de dag hebben over de chemie (ja, ook planten hebben een chemie en ons lichaam is gewoon een chemische fabriek) van Ayahuasca, zie ik niet in waarom men een trip niet meer aangenaam zou mogen maken wanneer het de 'Heilige' status van het psychedelicum in kwestie op geen enkele manier aantast...
DMT kan je ook extraheren trouwens uit bepaald plantenmateriaal zonder dat je de MAO-I component nodig hebt: je kan DMT dan oraal innemen, snuiven en roken (vaporiseren althans). Het proces om DMT te extraheren is ook heel chemisch, waarbij o.a. NaHO (gootsteenontstopper) en Nafta (wasbenzine) wordt gebruikt.
Uiteindelijk laat je de chemische componenten verdampen, en wat je overhoudt is pure DMT (indien een correcte extractie), mensen gebruiken dit eveneens om zichzelf te helen en hierbij komt er helemaal geen braken o.d. aan te pas, ook geen dieet is nodig, dit omwille van de afwezigheid van de MAO-I component!
DMT is een uitzondering omdat het niet slechts van nature in de hersenen aanwezig is, maar ook tijdens drie fases in ons leven van nature wordt vrijgemaakt vanuit de Pijnappelklier, zonder iets te gebruiken dat als katalysator dient: nl. tijdens de embryonale fase, tijdens het dromen en wanneer we sterven... - dat stemt tot nadenken over pure DMT, ondanks het nodige extractie-proces, niet?
(trouwens, DMT mag dan in vele opzichten - zoniet alle opzichten - de meest interessante uitzondering zijn, ook in het geval van MDMA bv. worden stoffen zoals Endorfines van nature in verhoogde mate vrijgegeven in de hersenen, wanneer je blij bent bv. - de katalysator kan dan bv. zijn omdat iemand je een compliment geeft, je een leuk kado krijgt, wanneer je verliefd bent,...)
Verder is voor mij LSD even 'Heilig' dan dat Ayahuasca dat is - meningen mogen verschillen uiteraard, maar dan vind ik wel dat je, moest je hier niet mee akkoord zijn, logische argumenten moet kunnen aanbrengen waarom je hier niet mee akkoord bent (moest je dat niet zijn)...
Peace Out!![:)]()
Je moet je eens afvragen, al dan niet in filosofische zin, of de mens eigenlijk wel iets kan tot stand brengen dat niet-natuurlijk is - alles wat wij tot stand brengen is immers opgebouwd vanuit natuurlijke elementen en eender wat (ook al komt het niet van nature in de natuur voor), is wel volledig te herleiden tot zuiver natuurlijke bouwstenen...
In het voorbeeld dat je geeft aangaande MDMA - net zoals de meeste drugs (ik ga dadelijk verder ingaan op DMT, wat een uitzondering op de regel is) - bestaat uit MDMA uit (een) molecule(n) die net zo natuurlijk is/zijn als eender welke andere molecule(n), deze molecule(n) gaat/gaan zich binden aan receptoren die van nature in ons aanwezig zijn: de Endorfines die MDMA in onze hersenen losmaakt bv. zijn van nature in onze hersenen aanwezig - MDMA is slechts de katalysator die ervoor zorgt dat deze Endorfines in hogere mate worden vrijgegeven door de hersenen: het effect van een drug is niet omwille van de drug, maar omwille van de stoffen die van nature in de hersenen aanwezig zijn die worden vrijgeven (in hogere mate).
Wat je zegt over Ayahuasca: volgens de Shamanen is het braken bv. een manier om het lichaam te reinigen van toxische stoffen - in werkelijkheid braak je omdat Ayahuasca de enorm giftige component MAO-I bevat (vandaar dat je op dieet moet minstens een week voor het gebruiken van ayahuasca, o.a. het niet drinken van alcohol, het niet eten van kazen, etc... - dit omdat de aanwezigheid van bepaalde stoffen in deze dranken en voedingssoorten in combinatie met MAO-I tot onmiddellijke dood kunnen leiden).
In het geval van Mescaline, als je daar dan al van zou moeten braken o.d., dan is dat omwille van het feit dat er een te hoge mate van Mescaline in het bloed aanwezig is en het lichaam wil deze intoxicatie (vergiftiging) lozen.
Dat is net zoals met Alcohol bv.: je wordt niet draaierig van Alcohol, je wordt pas draaierig wanneer de hoeveelheid Alcohol in het bloed te hoog is, en je eigen lichaam/geest beslist om je draaierig te maken zodat je zou gaan braken om de intoxicatie (wederom vergiftiging) in het lichaam te lozen - dit is GEEN rechtstreeks effect van Alcohol!
Het is in feite dit dieet, om terug te komen op Ayahuasca, dat het effectieve reinigen van het lichaam vormt (fysiologisch gesproken), het braken is (zoals ik reeds zei) een nevenwerking van de MAO-I, maar ook de interactie van deze component met in het lichaam (in het bloed) aanwezige stoffen.
De MAO-I is trouwens helemaal geen actief bestanddeel bij het 'trippen' onder invloed van Ayahuasca, DMT is de actieve stof - de MAO-I component wordt enkel toegevoegd omdat DMT zonder combinatie met een MAO-I niet oraal door het lichaam kan worden opgenomen. M.A.W. hebben MAO-I's helemaal geen 'Heilige' status, integendeel: het is een noodzakelijk kwaad voor orale opname van de actieve stof DMT (Ayahuasca bestaat uit twee componenten: a) een DMT-bevattende plant o.d. en b) een MAO-I bevattende plant o.d.).
Uiteraard heb ik respect voor de visie van de Shamanen en de historische waarde van bv. het braken als reiniging van het lichaam, dat spreekt voor zich als bewuste psychonaut, maar met de kennis die we vandaag de dag hebben over de chemie (ja, ook planten hebben een chemie en ons lichaam is gewoon een chemische fabriek) van Ayahuasca, zie ik niet in waarom men een trip niet meer aangenaam zou mogen maken wanneer het de 'Heilige' status van het psychedelicum in kwestie op geen enkele manier aantast...
DMT kan je ook extraheren trouwens uit bepaald plantenmateriaal zonder dat je de MAO-I component nodig hebt: je kan DMT dan oraal innemen, snuiven en roken (vaporiseren althans). Het proces om DMT te extraheren is ook heel chemisch, waarbij o.a. NaHO (gootsteenontstopper) en Nafta (wasbenzine) wordt gebruikt.
Uiteindelijk laat je de chemische componenten verdampen, en wat je overhoudt is pure DMT (indien een correcte extractie), mensen gebruiken dit eveneens om zichzelf te helen en hierbij komt er helemaal geen braken o.d. aan te pas, ook geen dieet is nodig, dit omwille van de afwezigheid van de MAO-I component!
DMT is een uitzondering omdat het niet slechts van nature in de hersenen aanwezig is, maar ook tijdens drie fases in ons leven van nature wordt vrijgemaakt vanuit de Pijnappelklier, zonder iets te gebruiken dat als katalysator dient: nl. tijdens de embryonale fase, tijdens het dromen en wanneer we sterven... - dat stemt tot nadenken over pure DMT, ondanks het nodige extractie-proces, niet?
(trouwens, DMT mag dan in vele opzichten - zoniet alle opzichten - de meest interessante uitzondering zijn, ook in het geval van MDMA bv. worden stoffen zoals Endorfines van nature in verhoogde mate vrijgegeven in de hersenen, wanneer je blij bent bv. - de katalysator kan dan bv. zijn omdat iemand je een compliment geeft, je een leuk kado krijgt, wanneer je verliefd bent,...)
Verder is voor mij LSD even 'Heilig' dan dat Ayahuasca dat is - meningen mogen verschillen uiteraard, maar dan vind ik wel dat je, moest je hier niet mee akkoord zijn, logische argumenten moet kunnen aanbrengen waarom je hier niet mee akkoord bent (moest je dat niet zijn)...
Peace Out!