#1
Excuseer me voor het laat inspringen in dit gesprek(en de off-topic graad mbt je tripreport :P), maar ik heb toch echt een paar opmerkingen over een aantal punten. ![:)]()
Natuurlijk lang niet zo sterk als de toegevoegde DMT zal zijn, maar het lijkt me geen factor die je zomaar weg kunt strepen.
![:)]()
![:)]()
Een spiritualiteit die zich baseert op een andere metafysica lijkt me in dat opzicht dus ook niet tegenstrijdig, met andere aannames kun je immers andere gevolgen trekken.![:)]()
Wanneer iets niet volledig is(dwz, een axiomatisch systeem waarin niet alle waarheden bewezen kunnen worden) betekend dat toch niet persé dat het niet exact is? Het betekend immers niet dat je een onware stelling kunt bewijzen met je axioma?
Stiekem schijnen de MAO-I's die worden toegevoegd wel hun eigen 'draai' aan de DMT-trip te geven en heeft (bijvoorbeeld) de B. Caapi (de liaan) ook psychoactieve effecten zonder de toevoeging van andere psychedelica.Mananas zei:De MAO-I is trouwens helemaal geen actief bestanddeel bij het 'trippen' onder invloed van Ayahuasca, DMT is de actieve stof - de MAO-I component wordt enkel toegevoegd omdat DMT zonder combinatie met een MAO-I niet oraal door het lichaam kan worden opgenomen. M.A.W. hebben MAO-I's helemaal geen 'Heilige' status, integendeel: het is een noodzakelijk kwaad voor orale opname van de actieve stof DMT (Ayahuasca bestaat uit twee componenten: a) een DMT-bevattende plant o.d. en b) een MAO-I bevattende plant o.d.).
http://www.ethnoleaflets.com//leaflets/ayahuas.htmThe chemical components of Banisteriopsis caapi that cause the hallucinogenic effect are beta-carboline alkaloids found in the bark. More than nine alkaloids have been isolated in B. caapi. The three main active constituents, and most well known from this plant, are harmine, harmaline, and tetrahydroharmine. Other beta-carboline alkoloids include harmine-N-oxide, harmic acid methylester, harmalinic acid, harmic amide, and more (Kawanishi et al 1982).
B. caapi alone in ayahuasca has limited hallucinogenic affects, but it is sometimes fashioned this way. More likely though, the prepared drink is composed of more than just B. caapi. When these other plant species (listed above) are used in the preparation of the drink they bring along their own chemical compounds and enhance the psychoactive affects of the drink. The active chemical compound of these plants is N,N-dimethyltryptamine (DMT). It is believed that this provides most of the hallucinogenic effects of the drink.
Santo Daime: A New World Religionayahuasca is a generic term given to the preparation of the mildly psychoactive vine Banisteriopsis caapi.
Natuurlijk lang niet zo sterk als de toegevoegde DMT zal zijn, maar het lijkt me geen factor die je zomaar weg kunt strepen.
Waarschijnlijk een formulering-foutje, maar geëxtraheerde DMT werkt ook niet oraal zonder de MAOI's. Of je moet zo natuurlijk zo achterlijk veel naar binnen gooien dat je alle MAO's bezet, maar dat lijkt me gekkenwerk?Mananas zei:DMT kan je ook extraheren trouwens uit bepaald plantenmateriaal zonder dat je de MAO-I component nodig hebt: je kan DMT dan oraal innemen, snuiven en roken (vaporiseren althans).
DMT wordt van nature in mensen geproduceerd als bijproduct van de synthese van aminozuur SAH, maar er is (helaas) nog geen enkel bewijs dat het geproduceerd wordt in de pijnappelklier en dat dit zou gebeuren tijdens de embryonale fase, dromen of tijdens de dood. Er zijn wel enige hints dat DMT in de pijnappelklier geproduceerd kan worden, maar of dit ook daadwerkelijk gebeurd is nog de vraag. De plotselinge productie ervan tijdens bepaalde fases van je leven is pure speculatie van Rick Strassman, klinkt leuk, maar heeft amper fundering. Gek genoeg weten vrij weinig mensen dat hij dit slechts speculeert in zijn boek en praat iedereen dat van elkaar na zonder hun bronnen te verifiëren.. :PMananas zei:DMT is een uitzondering omdat het niet slechts van nature in de hersenen aanwezig is, maar ook tijdens drie fases in ons leven van nature wordt vrijgemaakt vanuit de Pijnappelklier, zonder iets te gebruiken dat als katalysator dient: nl. tijdens de embryonale fase, tijdens het dromen en wanneer we sterven... - dat stemt tot nadenken over pure DMT, ondanks het nodige extractie-proces, niet?
https://en.wikipedia.org/wiki/N,N-DimethyltryptamineIn 2013 researchers first reported DMT in the pineal gland microdialysate of rodents.[25] In the popular drug culture, this has been expanded to an assertion that it occurs in the human pineal gland, and is released at or shortly before death, but this conjecture has not yet been scientifically verified.
(...)
Several speculative and yet untested hypotheses suggest that endogenous DMT is produced in the human brain and is involved in certain psychological and neurological states.[109][110] DMT is naturally occurring in small amounts in rat brain, human cerebrospinal fluid, and other tissues of humans and other mammals.[24][50][51][111] A biochemical mechanism for this was proposed by the medical researcher J. C. Callaway, who suggested in 1988 that DMT might be connected with visual dream phenomena: brain DMT levels would be periodically elevated to induce visual dreaming and possibly other natural states of mind.[112] A role of endogenous hallucinogens including DMT in higher level sensory processing and awareness was proposed by J. V. Wallach based on a hypothetical role of DMT as a neurotransmitter.[110]
Dr. Rick Strassman, while conducting DMT research in the 1990s at the University of New Mexico, advanced the controversial hypothesis that a massive release of DMT from the pineal gland prior to death or near death was the cause of the near death experience (NDE) phenomenon. Several of his test subjects reported audio or visual hallucinations. His explanation for this was the possible lack of panic involved in the clinical setting and possible dosage differences between those administered and those encountered in actual NDE cases. Several subjects also reported contact with "other beings", alien like, insectoid or reptilian in nature, in highly advanced technological environments[7] where the subjects were "carried", "probed", "tested", "manipulated", "dismembered", "taught", "loved" and "raped" by these "beings". Basing his reasoning on his belief that all the enzymatic material needed to produce DMT is found in the pineal gland, and moreover in substantially greater concentrations than in any other part of the body, Strassman has speculated that DMT is made in the pineal gland([7] p. 69) .
In the 1950s, the endogenous production of psychoactive agents was considered to be a potential explanation for the hallucinatory symptoms of some psychiatric diseases; this is known as the transmethylation hypothesis.[113]
In 2011, Nicholas V. Cozzi, of the University of Wisconsin School of Medicine and Public Health, concluded that INMT, an enzyme that may be associated with the biosynthesis of DMT and endogenous hallucinogens, is present in the primate (rhesus macaque) pineal gland, retinal ganglion neurons, and spinal cord.[41]
Deze vergelijking lijkt mij dan ook niet helemaal eerlijk, je gaat een klassiek psychedelicum met een vrij heftige stimulant vergelijken. Een eerlijkere vergelijking zou (in mijn mening) zijn om geëxtraheerde mescaline met gesynthetiseerde mescaline te vergelijken, óf psilocine met 2C-E.theholyganja zei:Maar toch, de meeste chemische psychedelica zorgen voor een verstoorde stofwisseling van je neurotransmitters. MDMA zorgt er bv. voor dat er een tijdelijke explosie van serotonine in de hersenen aanwezig is. Zoiets als bv. psilocybine zorgt er dan voor dat onze hersenstructuren beter samenwerken en er is niet echt sprake van een verstoorde stofwisseling die chemische middelen wel extreem kunnen veroorzaken.
Ik zou argumenteren dat zowel chemische stoffen die zowel gemaakt zijn door mensen(in een laboratorium) als door planten(door hun levensprocessen) beide levenloos zijn. De laatste wordt weliswaar door een levend (en later dood) organisme gebruikt om zijn 'leven' te regelen, maar zelf is het een molecuul zonder een eigen leven te leiden. Hoe denk jij hierover?theholyganja zei:Chemisch materiaal is dood materiaal, vind ik. Het is door de mens gemaakt en zal bijgevolg nooit volledig op het energieniveau komen te staan dan dat van heilige planten die ons iets willen vertellen met hun energie. (snap je wat ik bedoel?)
Dit lijkt me niet af te doen aan het punt dat je wilt maken, maar we gebruiken wel zo ongeveer de volle 100% van onze hersenen hoor. Alleen niet allemaal tegelijk, tijdens het hardlopen gebruiken we andere delen dan tijdens het discusseren.Mananas zei:ik geloof in het bovennatuurlijke en ik weet dat we de wereld niet ervaren zoals die is, enkel zoals onze beperkte hersencapaciteit (ik weet het niet juist, maar als ik me niet vergis gebruiken we nog altijd minder dan 50 % van onze hersencapaciteit) de wereld waarneemt.
Een contradictie tussen de wetenschap en metafysica in het algemeen zou ook wel heel vreemd zijn. Onze wetenschap wetenschap is namelijk gebaseerd op een metafysica vol aannames over het bestaan waar de wetenschap aan kan meten en logische verbanden waarmee we verder kunnen bouwen.Mananas zei:Verder zie ik geen contradictie tussen wetenschap en spiritualiteit of metafysica, of het bovennatuurlijke - dat is althans mijn mind-set...
Een spiritualiteit die zich baseert op een andere metafysica lijkt me in dat opzicht dus ook niet tegenstrijdig, met andere aannames kun je immers andere gevolgen trekken.
Ik wil hier wel toelichting op!Mananas zei:Om een voorbeeld uit de Wiskunde te geven (en Fysica wordt uitgedrukt in wiskundige formules) - Wiskunde wordt beschouwd als onze meest exacte wetenschap, maar het is ondertussen bewezen dat Wiskunde alles behalve exact is (cf. de onvolledigheidsstellingen van Gödel - ik ga deze nu niet uitleggen, enkel moest je er mij om vragen, het is nogal ingewikkeld en veel uitleg), dus ook de Fysica is alles behalve exact.
Wanneer iets niet volledig is(dwz, een axiomatisch systeem waarin niet alle waarheden bewezen kunnen worden) betekend dat toch niet persé dat het niet exact is? Het betekend immers niet dat je een onware stelling kunt bewijzen met je axioma?
De meeste benzo's zijn behoorlijk veilig, totdat je er een biertje bij drinkt. Maar inderdaad, als je maar genoeg overdrijft krijg je het helaas ook wel voor elkaar. Vervelend nieuws om te horen trouwens, als een bekende op zo'n manier overlijd. Condoleances.Jmths zei:Fool zei:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3 ... ode=ictx20Mananas zei:Met Benzo's kan je niet echt overdoseren, je zou vooral heel lang slapen of alles uitbraken - sterven zal je niet doen, tenzij je stikt in je eigen braaksel.
Bekende van mij heeft zelfmoord gepleegd a.d.h.v. overdosis diclazepam. Van alle benzos kun je lijkt me wel dood gaan zolang je maar genoeg er van neemt.
Flubromazolam is zo enorm potent in gewicht, risico is gewoon heel groot dat je snel een overdosis binnen krijgt.