Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSA TRIP REPORT (in detail)

LSA TRIP REPORT (in detail)

37 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Excuseer me voor het laat inspringen in dit gesprek(en de off-topic graad mbt je tripreport :P), maar ik heb toch echt een paar opmerkingen over een aantal punten. :)

Mananas zei:
De MAO-I is trouwens helemaal geen actief bestanddeel bij het 'trippen' onder invloed van Ayahuasca, DMT is de actieve stof - de MAO-I component wordt enkel toegevoegd omdat DMT zonder combinatie met een MAO-I niet oraal door het lichaam kan worden opgenomen. M.A.W. hebben MAO-I's helemaal geen 'Heilige' status, integendeel: het is een noodzakelijk kwaad voor orale opname van de actieve stof DMT (Ayahuasca bestaat uit twee componenten: a) een DMT-bevattende plant o.d. en b) een MAO-I bevattende plant o.d.).
Klik om te vergroten...
Stiekem schijnen de MAO-I's die worden toegevoegd wel hun eigen 'draai' aan de DMT-trip te geven en heeft (bijvoorbeeld) de B. Caapi (de liaan) ook psychoactieve effecten zonder de toevoeging van andere psychedelica.
The chemical components of Banisteriopsis caapi that cause the hallucinogenic effect are beta-carboline alkaloids found in the bark. More than nine alkaloids have been isolated in B. caapi. The three main active constituents, and most well known from this plant, are harmine, harmaline, and tetrahydroharmine. Other beta-carboline alkoloids include harmine-N-oxide, harmic acid methylester, harmalinic acid, harmic amide, and more (Kawanishi et al 1982).

B. caapi alone in ayahuasca has limited hallucinogenic affects, but it is sometimes fashioned this way. More likely though, the prepared drink is composed of more than just B. caapi. When these other plant species (listed above) are used in the preparation of the drink they bring along their own chemical compounds and enhance the psychoactive affects of the drink. The active chemical compound of these plants is N,N-dimethyltryptamine (DMT). It is believed that this provides most of the hallucinogenic effects of the drink.
Klik om te vergroten...
http://www.ethnoleaflets.com//leaflets/ayahuas.htm

ayahuasca is a generic term given to the preparation of the mildly psychoactive vine Banisteriopsis caapi.
Klik om te vergroten...
Santo Daime: A New World Religion

Natuurlijk lang niet zo sterk als de toegevoegde DMT zal zijn, maar het lijkt me geen factor die je zomaar weg kunt strepen.

Mananas zei:
DMT kan je ook extraheren trouwens uit bepaald plantenmateriaal zonder dat je de MAO-I component nodig hebt: je kan DMT dan oraal innemen, snuiven en roken (vaporiseren althans).
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk een formulering-foutje, maar geëxtraheerde DMT werkt ook niet oraal zonder de MAOI's. Of je moet zo natuurlijk zo achterlijk veel naar binnen gooien dat je alle MAO's bezet, maar dat lijkt me gekkenwerk?


Mananas zei:
DMT is een uitzondering omdat het niet slechts van nature in de hersenen aanwezig is, maar ook tijdens drie fases in ons leven van nature wordt vrijgemaakt vanuit de Pijnappelklier, zonder iets te gebruiken dat als katalysator dient: nl. tijdens de embryonale fase, tijdens het dromen en wanneer we sterven... - dat stemt tot nadenken over pure DMT, ondanks het nodige extractie-proces, niet?
Klik om te vergroten...
DMT wordt van nature in mensen geproduceerd als bijproduct van de synthese van aminozuur SAH, maar er is (helaas) nog geen enkel bewijs dat het geproduceerd wordt in de pijnappelklier en dat dit zou gebeuren tijdens de embryonale fase, dromen of tijdens de dood. Er zijn wel enige hints dat DMT in de pijnappelklier geproduceerd kan worden, maar of dit ook daadwerkelijk gebeurd is nog de vraag. De plotselinge productie ervan tijdens bepaalde fases van je leven is pure speculatie van Rick Strassman, klinkt leuk, maar heeft amper fundering. Gek genoeg weten vrij weinig mensen dat hij dit slechts speculeert in zijn boek en praat iedereen dat van elkaar na zonder hun bronnen te verifiëren.. :P

In 2013 researchers first reported DMT in the pineal gland microdialysate of rodents.[25] In the popular drug culture, this has been expanded to an assertion that it occurs in the human pineal gland, and is released at or shortly before death, but this conjecture has not yet been scientifically verified.

(...)

Several speculative and yet untested hypotheses suggest that endogenous DMT is produced in the human brain and is involved in certain psychological and neurological states.[109][110] DMT is naturally occurring in small amounts in rat brain, human cerebrospinal fluid, and other tissues of humans and other mammals.[24][50][51][111] A biochemical mechanism for this was proposed by the medical researcher J. C. Callaway, who suggested in 1988 that DMT might be connected with visual dream phenomena: brain DMT levels would be periodically elevated to induce visual dreaming and possibly other natural states of mind.[112] A role of endogenous hallucinogens including DMT in higher level sensory processing and awareness was proposed by J. V. Wallach based on a hypothetical role of DMT as a neurotransmitter.[110]

Dr. Rick Strassman, while conducting DMT research in the 1990s at the University of New Mexico, advanced the controversial hypothesis that a massive release of DMT from the pineal gland prior to death or near death was the cause of the near death experience (NDE) phenomenon. Several of his test subjects reported audio or visual hallucinations. His explanation for this was the possible lack of panic involved in the clinical setting and possible dosage differences between those administered and those encountered in actual NDE cases. Several subjects also reported contact with "other beings", alien like, insectoid or reptilian in nature, in highly advanced technological environments[7] where the subjects were "carried", "probed", "tested", "manipulated", "dismembered", "taught", "loved" and "raped" by these "beings". Basing his reasoning on his belief that all the enzymatic material needed to produce DMT is found in the pineal gland, and moreover in substantially greater concentrations than in any other part of the body, Strassman has speculated that DMT is made in the pineal gland([7] p. 69) .

In the 1950s, the endogenous production of psychoactive agents was considered to be a potential explanation for the hallucinatory symptoms of some psychiatric diseases; this is known as the transmethylation hypothesis.[113]

In 2011, Nicholas V. Cozzi, of the University of Wisconsin School of Medicine and Public Health, concluded that INMT, an enzyme that may be associated with the biosynthesis of DMT and endogenous hallucinogens, is present in the primate (rhesus macaque) pineal gland, retinal ganglion neurons, and spinal cord.[41]
Klik om te vergroten...
https://en.wikipedia.org/wiki/N,N-Dimethyltryptamine


theholyganja zei:
Maar toch, de meeste chemische psychedelica zorgen voor een verstoorde stofwisseling van je neurotransmitters. MDMA zorgt er bv. voor dat er een tijdelijke explosie van serotonine in de hersenen aanwezig is. Zoiets als bv. psilocybine zorgt er dan voor dat onze hersenstructuren beter samenwerken en er is niet echt sprake van een verstoorde stofwisseling die chemische middelen wel extreem kunnen veroorzaken.
Klik om te vergroten...
Deze vergelijking lijkt mij dan ook niet helemaal eerlijk, je gaat een klassiek psychedelicum met een vrij heftige stimulant vergelijken. Een eerlijkere vergelijking zou (in mijn mening) zijn om geëxtraheerde mescaline met gesynthetiseerde mescaline te vergelijken, óf psilocine met 2C-E.

theholyganja zei:
Chemisch materiaal is dood materiaal, vind ik. Het is door de mens gemaakt en zal bijgevolg nooit volledig op het energieniveau komen te staan dan dat van heilige planten die ons iets willen vertellen met hun energie. (snap je wat ik bedoel?)
Klik om te vergroten...
Ik zou argumenteren dat zowel chemische stoffen die zowel gemaakt zijn door mensen(in een laboratorium) als door planten(door hun levensprocessen) beide levenloos zijn. De laatste wordt weliswaar door een levend (en later dood) organisme gebruikt om zijn 'leven' te regelen, maar zelf is het een molecuul zonder een eigen leven te leiden. Hoe denk jij hierover? :)

Mananas zei:
ik geloof in het bovennatuurlijke en ik weet dat we de wereld niet ervaren zoals die is, enkel zoals onze beperkte hersencapaciteit (ik weet het niet juist, maar als ik me niet vergis gebruiken we nog altijd minder dan 50 % van onze hersencapaciteit) de wereld waarneemt.
Klik om te vergroten...
Dit lijkt me niet af te doen aan het punt dat je wilt maken, maar we gebruiken wel zo ongeveer de volle 100% van onze hersenen hoor. Alleen niet allemaal tegelijk, tijdens het hardlopen gebruiken we andere delen dan tijdens het discusseren. :)

Mananas zei:
Verder zie ik geen contradictie tussen wetenschap en spiritualiteit of metafysica, of het bovennatuurlijke - dat is althans mijn mind-set...
Klik om te vergroten...
Een contradictie tussen de wetenschap en metafysica in het algemeen zou ook wel heel vreemd zijn. Onze wetenschap wetenschap is namelijk gebaseerd op een metafysica vol aannames over het bestaan waar de wetenschap aan kan meten en logische verbanden waarmee we verder kunnen bouwen.

Een spiritualiteit die zich baseert op een andere metafysica lijkt me in dat opzicht dus ook niet tegenstrijdig, met andere aannames kun je immers andere gevolgen trekken. :)

Mananas zei:
Om een voorbeeld uit de Wiskunde te geven (en Fysica wordt uitgedrukt in wiskundige formules) - Wiskunde wordt beschouwd als onze meest exacte wetenschap, maar het is ondertussen bewezen dat Wiskunde alles behalve exact is (cf. de onvolledigheidsstellingen van Gödel - ik ga deze nu niet uitleggen, enkel moest je er mij om vragen, het is nogal ingewikkeld en veel uitleg), dus ook de Fysica is alles behalve exact.
Klik om te vergroten...
Ik wil hier wel toelichting op!
Wanneer iets niet volledig is(dwz, een axiomatisch systeem waarin niet alle waarheden bewezen kunnen worden) betekend dat toch niet persé dat het niet exact is? Het betekend immers niet dat je een onware stelling kunt bewijzen met je axioma?


Jmths zei:
Fool zei:
Mananas zei:
Met Benzo's kan je niet echt overdoseren, je zou vooral heel lang slapen of alles uitbraken - sterven zal je niet doen, tenzij je stikt in je eigen braaksel.
Klik om te vergroten...
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3 ... ode=ictx20
Klik om te vergroten...

Bekende van mij heeft zelfmoord gepleegd a.d.h.v. overdosis diclazepam. Van alle benzos kun je lijkt me wel dood gaan zolang je maar genoeg er van neemt.

Flubromazolam is zo enorm potent in gewicht, risico is gewoon heel groot dat je snel een overdosis binnen krijgt.
Klik om te vergroten...
De meeste benzo's zijn behoorlijk veilig, totdat je er een biertje bij drinkt. Maar inderdaad, als je maar genoeg overdrijft krijg je het helaas ook wel voor elkaar. Vervelend nieuws om te horen trouwens, als een bekende op zo'n manier overlijd. Condoleances.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt als een leuke eventuele combo met nofoxipam, is volgens veel mensen de meest warme en euforische benzo momenteel online verkrijgbaar. Eerst even de substantie op zich ontdekken natuurlijk maar was de eerste gedachte die me te binnen schoot. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Nifoxipam neem ik aan, i.p.v. "nofoxipam"?

Nifoxipam behoort tot de groep van de Benzodiazepinen, dat is de nieuwe soort anxiolytica - Barbituraten behoren tot de oude soort en zijn veel heftiger qua werking dan Benzodiazepines...

Roche heb ik hier thuis in voorraad, dat is nog een Barbituraat: de werking is heftiger, maar de tolerantie, de kans op verslaving én de toxiciteit zijn wel veel sterker.

Met Benzo's kan je niet echt overdoseren, je zou vooral heel lang slapen of alles uitbraken - sterven zal je niet doen, tenzij je stikt in je eigen braaksel.

Met Barbi's kan je wel degelijk overdoseren.

Maar of je nu voor de combi LSA/Benzo of de combi LSA/Barbi gaat, naar mijn gevoel is het een overbodige combi... - het heerlijk ontspannende gevoel van LSA was voor mij meer dan voldoende! :)

Maar iedere trip is heel persoonlijk uiteraard...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ebastine is niet specifiek (of helemaal niet) bedoeld om misselijkheid, braken en krampen tegen te gaan.
Klik om te vergroten...
Ebastine werkt zeer effectief tegen (bijvoorbeeld opiaat geïnduceerde) misselijkheid.
Misselijkheid is vaak nogal een ding bij het gebruik van LSA had ik gelezen.

Nifoxipam neem ik aan, i.p.v. "nofoxipam"?
Klik om te vergroten...
Typvoutje.

ongeveer vier uur geduurd in totaal
Klik om te vergroten...
Das superkort, ideaal. :)

naar mijn gevoel is het een overbodige combi.
Klik om te vergroten...
Mja, ik dacht misschien vult het elkaar goed aan aangezien het de spierspanning weg neemt en ze allebei een soortgelijk effect geven maar niet bepaald dezelfde werking hebben, maar was maar een gedachte.

Hopelijk ben je iets met deze uitleg, maar doe zeker altijd zelf je huiswerk, dat is het belangrijkste!
Klik om te vergroten...
Sowieso, was meer een beetje brainstormen. ;p
Ik bouw ook altijd op vanuit 0,5-1mg, dan om de 'x' uur verdubbelen, met natuurproducten blijft het altijd een beetje wisselvallig hoe sterk de werking is.

Wist niet dat LSA 'pijnlijk' kon wezen, dacht dat je misschien vanuit persoonlijke omstandigheden of vanuit voorkeur een opiaat gerelateerd middel er bij nam.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mananas zei:
Met Benzo's kan je niet echt overdoseren, je zou vooral heel lang slapen of alles uitbraken - sterven zal je niet doen, tenzij je stikt in je eigen braaksel.
Klik om te vergroten...
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3 ... ode=ictx20
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Euhw... Oké, mijn foutje - al gaat het slechts om een nog nieuwe, experimentele Benzodiazepine welke dan een uitzondering vormt in het rijk der Benzo's...

Altijd een uitzondering op de regel, blijkbaar? :)

Alvast weeral iets bijgeleerd, bedankt om te delen!

Groetjes!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeker waar. :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt om te posten ik ben ook van plan om binnenkort LSA te doen en dit lezen heeft de angst wat verminderd. Alleen ik heb het wat moeilijk met het feit dat je zoveel andere middelen erbij neemt om de neveneffecten tegen te gaan.

Mensen nemen mescaline en ayahuasca om zichzelf te zuiveren en daarbij horen er ook lichamelijke klachten zoals schijten en braken. Als je natuurlijke psychedelica neemt moet je de eventuele neveneffect erbij nemen vind ik.

Middelen door de mens gemaakt bevatten deze heiligheid en kennis niet die natuurlijke entheogenen wel hebben. Puur biologisch gezien mogen we die ook nemen omdat ze hier op aarde beschikbaar zijn. Zoiets als bv. MDMA komt in de natuur niet voor en is daardoor misschien eigenlijk ook verboden kennis.

Ja, ik heb LSD genomen, maar ik heb daar lang over getwijfeld. De reden dat het semi-synthetisch is en eigenlijk nog het meest aan de natuurlijke kant ligt heeft mij overgehaald om het toch te doen. En ik ben blij dat ik het heb gedaan.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat je zegt, in het geheel, is naar mijn mening heel zwart/wit... (met alle respect)

Je moet je eens afvragen, al dan niet in filosofische zin, of de mens eigenlijk wel iets kan tot stand brengen dat niet-natuurlijk is - alles wat wij tot stand brengen is immers opgebouwd vanuit natuurlijke elementen en eender wat (ook al komt het niet van nature in de natuur voor), is wel volledig te herleiden tot zuiver natuurlijke bouwstenen...

In het voorbeeld dat je geeft aangaande MDMA - net zoals de meeste drugs (ik ga dadelijk verder ingaan op DMT, wat een uitzondering op de regel is) - bestaat uit MDMA uit (een) molecule(n) die net zo natuurlijk is/zijn als eender welke andere molecule(n), deze molecule(n) gaat/gaan zich binden aan receptoren die van nature in ons aanwezig zijn: de Endorfines die MDMA in onze hersenen losmaakt bv. zijn van nature in onze hersenen aanwezig - MDMA is slechts de katalysator die ervoor zorgt dat deze Endorfines in hogere mate worden vrijgegeven door de hersenen: het effect van een drug is niet omwille van de drug, maar omwille van de stoffen die van nature in de hersenen aanwezig zijn die worden vrijgeven (in hogere mate).

Wat je zegt over Ayahuasca: volgens de Shamanen is het braken bv. een manier om het lichaam te reinigen van toxische stoffen - in werkelijkheid braak je omdat Ayahuasca de enorm giftige component MAO-I bevat (vandaar dat je op dieet moet minstens een week voor het gebruiken van ayahuasca, o.a. het niet drinken van alcohol, het niet eten van kazen, etc... - dit omdat de aanwezigheid van bepaalde stoffen in deze dranken en voedingssoorten in combinatie met MAO-I tot onmiddellijke dood kunnen leiden).

In het geval van Mescaline, als je daar dan al van zou moeten braken o.d., dan is dat omwille van het feit dat er een te hoge mate van Mescaline in het bloed aanwezig is en het lichaam wil deze intoxicatie (vergiftiging) lozen.

Dat is net zoals met Alcohol bv.: je wordt niet draaierig van Alcohol, je wordt pas draaierig wanneer de hoeveelheid Alcohol in het bloed te hoog is, en je eigen lichaam/geest beslist om je draaierig te maken zodat je zou gaan braken om de intoxicatie (wederom vergiftiging) in het lichaam te lozen - dit is GEEN rechtstreeks effect van Alcohol!

Het is in feite dit dieet, om terug te komen op Ayahuasca, dat het effectieve reinigen van het lichaam vormt (fysiologisch gesproken), het braken is (zoals ik reeds zei) een nevenwerking van de MAO-I, maar ook de interactie van deze component met in het lichaam (in het bloed) aanwezige stoffen.

De MAO-I is trouwens helemaal geen actief bestanddeel bij het 'trippen' onder invloed van Ayahuasca, DMT is de actieve stof - de MAO-I component wordt enkel toegevoegd omdat DMT zonder combinatie met een MAO-I niet oraal door het lichaam kan worden opgenomen. M.A.W. hebben MAO-I's helemaal geen 'Heilige' status, integendeel: het is een noodzakelijk kwaad voor orale opname van de actieve stof DMT (Ayahuasca bestaat uit twee componenten: a) een DMT-bevattende plant o.d. en b) een MAO-I bevattende plant o.d.).

Uiteraard heb ik respect voor de visie van de Shamanen en de historische waarde van bv. het braken als reiniging van het lichaam, dat spreekt voor zich als bewuste psychonaut, maar met de kennis die we vandaag de dag hebben over de chemie (ja, ook planten hebben een chemie en ons lichaam is gewoon een chemische fabriek) van Ayahuasca, zie ik niet in waarom men een trip niet meer aangenaam zou mogen maken wanneer het de 'Heilige' status van het psychedelicum in kwestie op geen enkele manier aantast...

DMT kan je ook extraheren trouwens uit bepaald plantenmateriaal zonder dat je de MAO-I component nodig hebt: je kan DMT dan oraal innemen, snuiven en roken (vaporiseren althans). Het proces om DMT te extraheren is ook heel chemisch, waarbij o.a. NaHO (gootsteenontstopper) en Nafta (wasbenzine) wordt gebruikt.

Uiteindelijk laat je de chemische componenten verdampen, en wat je overhoudt is pure DMT (indien een correcte extractie), mensen gebruiken dit eveneens om zichzelf te helen en hierbij komt er helemaal geen braken o.d. aan te pas, ook geen dieet is nodig, dit omwille van de afwezigheid van de MAO-I component!

DMT is een uitzondering omdat het niet slechts van nature in de hersenen aanwezig is, maar ook tijdens drie fases in ons leven van nature wordt vrijgemaakt vanuit de Pijnappelklier, zonder iets te gebruiken dat als katalysator dient: nl. tijdens de embryonale fase, tijdens het dromen en wanneer we sterven... - dat stemt tot nadenken over pure DMT, ondanks het nodige extractie-proces, niet?

(trouwens, DMT mag dan in vele opzichten - zoniet alle opzichten - de meest interessante uitzondering zijn, ook in het geval van MDMA bv. worden stoffen zoals Endorfines van nature in verhoogde mate vrijgegeven in de hersenen, wanneer je blij bent bv. - de katalysator kan dan bv. zijn omdat iemand je een compliment geeft, je een leuk kado krijgt, wanneer je verliefd bent,...)

Verder is voor mij LSD even 'Heilig' dan dat Ayahuasca dat is - meningen mogen verschillen uiteraard, maar dan vind ik wel dat je, moest je hier niet mee akkoord zijn, logische argumenten moet kunnen aanbrengen waarom je hier niet mee akkoord bent (moest je dat niet zijn)...

Peace Out! :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik snap je punt en ga er ook enigszins mee akkoord. Opname van stoffen zorgt ervoor dat de neurotransmitters in onze hersenen anders gaan functioneren en het is inderdaad zo dat het niet de stof/drug zelf is die dat rechtstreeks doet.

Echter intuïtief heb ik nog altijd een gevoel dat natuurlijke psychedelica "beter" voor je zijn dan chemisch bewerkte middelen. Ok, sommige zijn echt giftig voor je zoals je eerder aangaf. Datura is hier het beste voorbeeld van denk ik.

Maar toch, de meeste chemische psychedelica zorgen voor een verstoorde stofwisseling van je neurotransmitters. MDMA zorgt er bv. voor dat er een tijdelijke explosie van serotonine in de hersenen aanwezig is. Zoiets als bv. psilocybine zorgt er dan voor dat onze hersenstructuren beter samenwerken en er is niet echt sprake van een verstoorde stofwisseling die chemische middelen wel extreem kunnen veroorzaken.

Ik ken nog niet genoeg van alle natuurlijke psychoactieven, maar er zullen er waarschijnlijk ook tussenzitten die ook je stofwisseling verstoren. Maar elke plant heeft een bepaalde energie en als we die innemen dan ontstaat er een symbiose tussen die energie van die plant en die van ons.

Chemisch materiaal is dood materiaal, vind ik. Het is door de mens gemaakt en zal bijgevolg nooit volledig op het energieniveau komen te staan dan dat van heilige planten die ons iets willen vertellen met hun energie. (snap je wat ik bedoel?)

Mag ik vragen hoe lang je hebt getript op LSA?
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, ik begrijp tot op zekere hoogte je standpunt ook wel, maar er zitten enkele fouten in wat je zegt.

Je zegt dat er bij MDMA een explosie van bv. Endorfines (de stof die voor het grootste deel dat gelukkige gevoel geeft) vrijkomt en je impliceert eveneens dat dit bij bv. Magic Mushrooms niet het geval zou zijn: echter is dit bij Magic Mushrooms ook het geval.

Je zegt ook dat natuurlijke psychedelica je stofwisseling in de hersenen niet of niet zo danig verstoren: dat doen ze juist wel - in zeer sterke mate zelfs!!!

Een simpel voorbeeld: als je tijdens het trippen muziek ziet i.p.v. hoort, dan is dat omdat door de werking van een natuurlijk psychedelicum de prikkels in je hersenen die normaal gezien naar het gehoorscentrum van de hersenen gaan nu naar het visueel-verwerkende gedeelte van je hersenen gaan.

Daar komt nog eens bij dat natuurlijke psychedelica veel minder stabiel zijn dan chemische psychedelica of semi-chemische psychedelica: de sterkte en uitwerking is veel minder voorspelbaar ergo in zekere zin en tot op zekere hoogte gevaarlijker!

En alles is chemisch, zoals ik al zei, ons lichaam is een en al een chemische fabriek: Botanie (plantkunde) is de studie van (o.a.) de chemie van planten!

En met de beste wil van de wereld, ik kan er niet mee akkoord gaan dat bepaalde niet van nature in de natuur voorkomende psychedelica, zoals LSD, niet even 'Heilig' zijn als bv. Ayahuasca - maar dat is mijn persoonlijke overtuiging uiteraard.

Heb je ooit LSA gebruikt? - dat lijkt me wel iets voor jou (je zei blij te zijn LSD te hebben gebruikt). Je moet eens foto's vergelijken van de LSA-molecule en de LSD-molecule: hun structuur is zeer gelijkaardig! :)

Mijn trip heeft ongeveer vier uur geduurd, enkele nawerkingen (vooral lichamelijk dan) buiten beschouwing gelaten - ongeveer twee uurtjes later ben ik gaan slapen.

Grtz!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mananas zei:
En alles is chemisch, zoals ik al zei, ons lichaam is een en al een chemische fabriek: botanie (plantkunde) is de studie van de chemie van planten!
Klik om te vergroten...
Alleen gaan de meeste wetenschappen nog steeds uit van een universum bestaande uit materie, terwijl de natuurkunde/quantumfysica al lang heeft aangetoond dat materie als een op zichzelf staande realiteit niet bestaat. Wanneer iets niet waargenomen wordt, bestaat het niet in z'n materiële (deeltjes) vorm, maar slechts als een potentieel. Hierdoor wordt bewustzijn (de observator) de basis van waaruit gekeken moet worden als we iets over de realiteit willen weten, niet het geobserveerde (de zogenaamde materiële wereld). Wanneer je zegt dat alles chemisch is, doe je een uitspraak gebaseerd op de lagere wetenschappen van scheikunde en biologie, die beide nog veel teveel invloeden hebben van het verouderde concept van materie.

Ik denk dat ik theholyganja begrijp (zeg het alsjeblieft als ik het verkeerd heb :wink: ). Naar mijn mening is de realiteit van alles wat ervaren wordt een specifieke trilling/frequentie. Wanneer je mediteert (met succes gedachten negeert) stijgt deze frequentie. Met het stijgen van de frequentie verhoogt het bewustzijn. Maar door meditatie wordt ook de stabiliteit van de frequentie vergroot, wat ervaren wordt als een vredig gevoel. Veel door mensen gemaakte drugs verhogen weliswaar het bewustzijn, maar vaak ontbreekt de stabiliteit. Het ene moment kun je in hogere sferen zijn, maar het andere moment val je zo weer naar beneden. Dit stijgen en vallen kan over een relatief lange periode gebeuren, maar ook een zeer korte wat ervaren wordt als cognitieve dissonantie, een soort onrustige spanning. Meerdere van dergelijke trillingen kunnen tegelijk aanwezig zijn. Je kunt je high/euforisch voelen en tegelijkertijd lichamelijk erg onrustig.

In mijn ervaring liggen natuurlijke middelen vaak dichter bij die stabiliteit die ervaren wordt in diepe meditatie. Wanneer we iets innemen dat hier zeer ver van weg ligt zeggen we vaak iets als 'wat een chemisch gevoel geeft dit'. We weten instinctief dat het niet thuishoort in ons lichaam, het is er niet harmonieus mee.

Maar ja, dat is mijn opvatting hierover.

Mananas zei:
En met de beste wil van de wereld, ik kan er niet mee akkoord gaan dat bepaalde niet van nature in de natuur voorkomende psychedelica, zoals LSD, niet even 'Heilig' zijn als bv. Ayahuasca - maar dat is mijn persoonlijke overtuiging uiteraard.
Klik om te vergroten...
Eerder was ik het niet eens met dit, maar na een LSD trip vorige week ben ik hierover van mening veranderd. Maar ik wil hieraan toevoegen dat ik ook van mening ben dat geen 'ding' heilig is. Paddo's zijn niet heilig als 'ding', LSD ook niet en geen enkele drug als afzonderlijk 'ding' kan heilig zijn. De betekenis van heilig of sacraal is 'volmaakt', 'heel', 'perfectie'. Niets dat definieerbaar is kan volmaakt, heel, perfect zijn. Naar mijn mening ervaar je dat wat heilig is, wanneer je jezelf als helemaal niets kent en zowel natuurlijke als door de mens samengestelde stoffen kunnen meehelpen om tot dat punt in bewustzijn te stijgen.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben akkoord met wat je zegt over het 'Heilige' aspect, daarom ook dat in elk van mijn posts, als je mijn posts eens goed bekijkt, het woord 'Heilig' tussen haakjes staat. :)

Als we gaan beginnen over Fysica - ik heb Fysica gestudeerd! :)

Wat je zegt over o.a. de Quantum-theorie klopt niet: materie bestaat wel degelijk (cf. de wet van behoud van energie en materie) - er is namelijk een bepaald aantal materie en energie in het Universum aanwezig, dit is echter geen variabele (x) maar een constante. M.A.W. er komt nooit energie of nooit materie bij in het Universum of er verdwijnt nooit materie of energie, materie degenereert en transformeert zich tot energie, deze energie zet zich na verloop van tijd weer om in materie: materie is opgebouwd uit de zwaardere chemische elementen die zijn ontstaan uit de het samenklitten van de lichtere chemische elementen die een ster vormen en aan kernfusie doen.

Het niet kunnen waarnemen van materie waar jij op doelt, komt omwille van het feit dat onze ogen licht nodig hebben om iets te kunnen waarnemen - sommige deeltjes materie zijn zo klein dat ze (ik ga hier niet ingaan op het hoe en waarom, want dan moet ik heel veel gaan uitleggen) omwille van verschillende omstandigheden veranderingen ondergaan omdat ze met licht beschenen worden (om ze te kunnen waarnemen), door het beschenen licht en de ondergane veranderingen kunnen we ze niet waarnemen - dit impliceert echter niet dat het materie-deeltje in kwestie niet aanwezig is of niet bestaat!!!

Als we het hebben over String-Theory: zelfs al is het Universum opgebouwd uit vibrerende snaartjes, dan nog geven bepaalde vibraties 'leven' aan elementen die de bouwblokken van materie zijn.

Dan kunnen we nog overgaan op M-theory en verder, maar mijn punt is gemaakt bij deze geloof ik...

cf. Einstein: hij bewees dat materie en energie gelijk zijn aan elkaar in de wereldbekende formule (waarvan de meesten slechts een deel kennen) {E = mc²/[V 1 - (v²/c²)]}

Maar laten we nu terugkeren naar psychedelica, daar is dit forum tenslotte voor bedoeld...

:) Grtz!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Interessant. :) Maar nu vraag ik me heel erg af of jij als fysicus die bevindingen over het wel of niet bestaan van materie boven jouw eigen directe ervaring stelt? Ik bedoel daarmee, 'materie' is nog steeds een concept. Het wel of niet bestaan van materie, wat betekent dat precies voor je eigen ervaring, voor jouw leven? Niet leven als je persoonlijke leven, maar leven als in je bestaan. Bijvoorbeeld ook dat wat heilig is. Heb je daar iets van ervaren? En hoe plaats je dat ten opzichte van wat de wetenschap zegt over de werkelijkheid?

Mananas zei:
Het niet kunnen waarnemen van materie waar jij op doelt, komt omwille van het feit dat onze ogen licht nodig hebben om iets te kunnen waarnemen.
Klik om te vergroten...
Dit bedoel ik bijvoorbeeld. Wanneer ik in contact kom met het 'heilige', neem ik "licht" waar dat niet met mijn fysieke ogen te zien is. En toch is het ervaren van dat licht een miljoen keer echter dan het 'fysieke' licht wat ik nu ervaar als de 3-dimensionale wereld.

Misschien dat materie wel "bestaat", maar enkel als een relatieve waarheid. Vanuit een hoger bewustzijn gekeken is het er misschien wel helemaal niet?

Mananas zei:
Maar laten we nu terugkeren naar psychedelica, daar is dit forum tenslotte voor bedoeld...
Klik om te vergroten...
Klopt, maar soms zorgt een beetje offtopic gaan voor de meest interessante gesprekken. :wink: En psychedelica heeft natuurlijk ook alles te maken met nadenken over het bestaan.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, inderdaad, ik vind dit uiteraard een heel interessant gesprek - ik wil alleen niet uit de hoogte overkomen door te zeggen dat ik Fysica heb gestudeerd en ik wil ook andere lezers niet van mijn topic doen afkeren omdat sommige mensen dit misschien niet interessant vinden...

Ik ben wel blij dat jij het interessant vindt! :)

Wel, op je vraag naar mijn ervaringen aangaande het 'Heilige' en wetenschap, laat mij zeggen: ik heb uiteraard het transcendente ervaren en ik ben ook heel spiritueel ingesteld - ik geloof in het bovennatuurlijke en ik weet dat we de wereld niet ervaren zoals die is, enkel zoals onze beperkte hersencapaciteit (ik weet het niet juist, maar als ik me niet vergis gebruiken we nog altijd minder dan 50 % van onze hersencapaciteit) de wereld waarneemt.

Niemand heeft de apodictische waarheid in pacht, daar zal je het wel mee eens zijn geloof ik... (verbeter me als ik een foute assumptie maak)

De wetenschap zie ik als het begrijpen van de wereld zoals we die waarnemen - en hier komen psychedelica in het spel: die geven ons de kans de wereld op een andere, maar even realistische, even echte manier waar te nemen! - hoe fantastisch is dat! :)

Verder zie ik geen contradictie tussen wetenschap en spiritualiteit of metafysica, of het bovennatuurlijke - dat is althans mijn mind-set...

Om een voorbeeld uit de Wiskunde te geven (en Fysica wordt uitgedrukt in wiskundige formules) - Wiskunde wordt beschouwd als onze meest exacte wetenschap, maar het is ondertussen bewezen dat Wiskunde alles behalve exact is (cf. de onvolledigheidsstellingen van Gödel - ik ga deze nu niet uitleggen, enkel moest je er mij om vragen, het is nogal ingewikkeld en veel uitleg), dus ook de Fysica is alles behalve exact.

Gödel is hier bij uitgekomen door een aantal paradoxen binnen de Wiskunde, vooral dan de zogenaamde 'paradox van Rusell', Rusell was op dat moment ook veel bezig met het concept van oneindigheid binnen de Wiskunde - om een lang verhaal kort te maken: zelfs Wiskunde is transcendent en metafysisch! (heerlijk toch!) :)

Verder, zoals ik eerder in dit topic reeds zei: ik heb alle respect voor het 'Heilige' karakter van psychedelica - ik vind gewoon dat men in onze westerse wereld alles teveel in hokjes duwt! - maar als je psychedelica hebt gebruikt (ook al zijn psychedelica niet noodzakelijk voor dit besef, ook o.a. reflectie, contemplatie, meditatie,... kunnen tot dit besef leiden, en zelfs meer, tot de effectieve ervaring en het diepgaande inzicht ervan) dan zal je vast en zeker de eenheid met al wat is hebben ervaren!

Het Pantheïsme vind ik persoonlijk zeer interessant (cf. Spinoza) en leunt naar mijn gevoel dicht aan bij de psychedelische ervaring - het is een atheïstisch theïsme (ik weet dat het klinkt als een contradictio in terminis, maar dat is het niet) dat niet enkel aanleunt bij de psychedelische ervaring, maar ook bij de Wiskunde - Spinoza was een in grote mate Wiskundig-Logische denker en zijn Pantheïsme stelt in het kort dat alles één is en één alles is, dat het 'Goddelijke' (op een niet Godstienstige manier) in alles en iedereen aanwezig is en dat alles en iedereen 'Goddelijk' is...

ps: op Facebook heb ik trouwens een page specifiek gaande over waarover we nu 'praten': psychedelica, wetenschap, spiritualiteit, het transcendente en de eenheid van alles, etc... Niemand participeert op dit moment aan deze pagina, maar dat komt omdat ik ze nog maar enkele dagen geleden heb gepubliceerd (alhoewel de page reeds sinds Augustus bestaat, maar ik heb sindsdien - tot recent - de tijd niet gehad er iets mee te doen: heel veel staat er [nog?] niet op, maar de bedoeling is dat de page net zou worden zoals waar ze over zou moeten gaan, wat ze in de Wiskunde Recursiviteit noemen, nl. dat de page een eenheid vormt met de inhoud ervan [zelf-referentieel], en dan komen we terug uit bij dat alles één is en één alles is, dat de verschillende meningen en bijdragen één geheel vormen dat coherent is met het achterliggende concept). :)

Grtz!
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#15
- Wie? Just me.
- Waar? In mijn gezellig appartementje in het centrum van een grootstad.
- Wat? 50mg Litican, 50mg Contramal, 15 Hawaiian Baby Woodrase zaden (Argyreia nervosa).

- Inleiding:

Hallo allemaal, om helder te zijn over deze trip geloof ik dat een inleiding een goed idee is - dit om misverstanden te voorkomen over mijn ervaring met LSA en ook om duidelijk te maken wat mijn ervaringen met psychedelica zijn (wat belangrijk is om nieuwe psychedelische ervaringen aan te toetsen, gezien ik gisteren voor de eerste keer LSA heb gebruikt).

Ik ben een ervaren psychonaut, mijn appartement is een psychedelische apotheek. In voorraad heb ik op dit en de meeste momenten: Cannabis Sativa, Kratom, LSA, LSD, n,n DMT, Mimosa Hostilis poeder en MAO-I bevattend rietgras ( = Ayahuasca ), Salvia Divinorum 60x, Mescaline 40x, Ketamine, Cubensis b+ Magic Mushrooms, Hollandia Psylocibine Truffels, Benzodiazepines, Barbituraten en Opiaat-Derivaten.

Ik heb ongeveer zo'n vijftien jaar ervaring met psychedlica en zelfs bad-trips kom ik gemakkelijk door zonder te flippen (ik heb misschien twee keer of zo iets ervaren in al die tijd wat je min of meer als een minder aangename trip zou kunnen bestempelen, echt bad-trippen zou ik dat zelfs niet noemen...).

Als psychonaut ben ik altijd op zoek naar nieuwe psychedelica, ook al blijft mijn grootste liefde LSD. Echter in mijn zoektocht naar psychedelica, stond LSA al een hele tijd op mijn verlanglijstje, maar ik doe altijd netjes mijn huiswerk en wat ik allemaal las over de neveneffecten (misselijkheid, braken, krampen, lichaamspijnen,...) heeft mij lang doen twijfelen of ik LSA al dan niet een kans zou geven, temeer daar velen ook geen waarneembare effecten rapporteren.

Wel, ik moet zeggen, ik had een heel aangename ervaring met LSA!

- Trip Report:

Gisteren ben ik opgestaan om 9u 's ochtends, de hele dag heb ik niets gegeten en de LSA heb ik om 18u 's avonds geconsumeerd - 15 zaden (volgens mijn huiswerk een tamelijke dosis).

Een half uurtje voor het consumeren van de LSA heb ik 50mg Litican ingenomen (een sterk medicament tegen misselijkheid, braken en krampen) en 50mg Contramal (een Opiaat-Derivaat tegen lichaamspijnen) - ik kan je zeggen, ik heb op geen enkel moment enig neveneffect ervaren na het consumeren van de LSA! :)

Verder waren mijn verwachtingen van de effecten van LSA quasi nihil moet ik zeggen, dus een placebo-effect ga ik op basis hiervan uitsluiten.

De 15 zaden heb ik geplet tot poeder en twee uurtjes lang in heet maar niet kokend water laten weken, daarna heb ik het water en het zadenmateriaal opgedronken.

Een uurtje later begonnen de eerste effecten merkbaar te worden: ik merkte dat mijn geest meer en meer leeg begon te worden, dat ik heel kalm en rustig werd, dat details meer en meer begonnen op te vallen (zoals een klein vlekje op mijn salontafeltje bijvoorbeeld - aangezien ik gezellig in mijn sofa lag met mijn laptop en wat muziek op).

In het volgende uur daarna werden de effecten sterker, kleuren werden helderder en ja, ik kwam in de zogenaamde droomtoestand! Ik had een stoned gevoel, maar heel anders, in plaats van een zwaar gevoel in mijn hoofd had ik een heel licht gevoel in mijn hoofd, alsof ik ijl was in mijn hoofd maar op een zeer aangename manier!

Mijn lichaam voelde loom aan, een beetje slap, maar tevens op een erg aangename manier: tintelingen stroomden doorheen mijn gehele lichaam en ik voelde me liefdevol en euforisch.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan begrijpen waarom men dit product soms met LSD vergelijkt, alhoewel LSD energetisch werkt in plaats van verdovend, de effecten van de LSA die ik beschrijf zijn heel heel heel veel zwakker dan bijvoorbeeld de effecten van LSD.

Verder voelde ik me heel meditatief, ik bedoel hiermee alsof ik in een trance was, ik lette niet meer op mijn omgeving, ik was niet aan het nadenken, ik kwam niet tot diepere inzichten, neen, ik had een lege geest en het kan deugd doen je gedachtenmolen eens te kunnen stopzetten!!! - tot ik besloot op een bepaald moment dat bewust wel eens te doen, ik schat ongeveer drie uurtjes na het consumeren van de LSA want op de tijd was ik helemaal niet meer aan het letten, ik ga mijn trip niet verstoren om nadien een Trip-Report te kunnen schrijven lol. :)

Maar goed, de kamer (ik ga verder het woord ruimte gebruiken, als in: de ruimte waarin ik me bevond, zijnde mijn woonkamer), de ruimte en mijn ruimtelijk inzicht waren in enige mate verstoord, de visuele effecten waren lichtjes aanwezig, ook de gordijnen wiegden een heel klein beetje heen en weer en schaduwen gaven meer diepte aan objecten in de ruimte, waarvan sommige objecten zachtjes aan het ademen waren, aan het vloeien.

Innerlijk genoot ik wel enorm van elke seconde, ook al bleef het verder bij deze intensiteit van effecten.

Een veel sterker effect dat ik waarnam, was dat ik mij meer relaxed voelde dan met Benzo's of Barbituraten en ook op een geheel andere, moeilijk uit te leggen manier: er was een soort van heel warm, heerlijk ontspannen gevoel dat mij benam en dat was voor mij het grootste genot van de gehele ervaring! - het is vooral het warme gevoel en de tintelingen in mijn lichaam die het verschil maakte met Benzo's of Barbi's.

De muziek had ik, naar mijn smaak, perfect gekozen voor deze milde, heel subtiele trip: Manu Chao - de gehele avond! :) Het klonk zo ontspannen en ik ging veel harder op in de muziek dan wanneer ik nuchter ben! (het kan natuurlijk ook andersom zijn, dat ik van eender welke muziek gezegd zou hebben dat het perfect gekozen was, omwille van de LSA-inname, maar gezien ik geen andere muziek heb beluisterd kan ik hierover niets meer zeggen dan dat ik Manu Chao perfect gekozen vond, ik had deze muziek op voorhand geselecteerd en een playlist gemaakt)

- Conclusie:

Toch wel, onverwacht, een heerlijke ervaring, geen bijwerkingen, een korte en subtiele maar heel ontspannen trip, visueel niet sterk maar heel relaxed en zeer goed geslapen nadien. Zeker en vast voor herhaling vatbaar!

Hopelijk hebben jullie iets aan dit Trip Report!
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb zelf ook lsa zaadjes thuis liggen. Ik twijfelde inderdaad ook door de nare neveneffecten. Nu ik dit lees ga ik het binnenkort toch maar eens proberen.

Bedankt voor het delen!
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blij dat je iets aan mijn Trip Report hebt gehad! :)

Ik ben wel heel benieuwd, moest jij jouw LSA zaadjes voor de eerste keer gebruikt hebben, naar jouw ervaring met dit psychedelicum!!!

Misschien kan je een reactie of een Trip Report posten? - dat zou, althans voor mij, heel interessant zijn!

Moest je kiezen voor een Trip Report, wil je dan misschien even in een reactie in mijn topic hier een seintje geven aub? - dan is de kans waarschijnlijk onbestaande dat ik jouw Trip Report per ongeluk zou missen te lezen...

Je moet maar zien natuurlijk! - groetjes.

ps: eender wie ervaring heeft met LSA, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, reacties zijn meer dan welkom!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Leuke verzameling 'natuurlijke' psychedelica, zou dit zelf ook wel willen maar ik gebruik het niet heel vaak en ben er niet zeker van hoe lang deze substanties houdbaar zijn.

Een veel sterker effect dat ik waarnam, was dat ik mij meer relaxed voelde dan met Benzo's of Barbituraten en ook op een geheel andere, moeilijk uit te leggen manier: er was een soort van heel warm, heerlijk ontspannen gevoel dat mij benam en dat was voor mij het grootste genot van de gehele ervaring!
Klik om te vergroten...

Klinkt als een leuke eventuele combo met nofoxipam, is volgens veel mensen de meest warme en euforische benzo momenteel online verkrijgbaar. Eerst even de substantie op zich ontdekken natuurlijk maar was de eerste gedachte die me te binnen schoot. :tongueout:

Erg leuk rapportje, ik heb voor mijn gevoel een goed beeld kunnen vormen van een substantie die ik eventueel wel zou willen uitproberen in de toekomst waarvan niet zoveel heldere informatie online te vinden is.

Ik ben trouwens wel geïnteresseerd naar waarom je 50mg Contramal aan de mix hebt toegevoegd. Eveneens vroeg ik me af of Ebastine (20mg) eventueel een geschikt alternatief is voor 50mg Litican, wellicht ligt dit buiten je kennis gebied maar vragen kan geen kwaad lijkt me.

Zou je een volgende keer meer zaden gebruiken, en enig idee hoe lang het geheel uiteindelijk geduurd heeft?
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ebastine is een medicament dat gebruikt wordt tegen allergische reacties, als je nog nooit LSA hebt gebruikt kan je natuurlijk moeilijk inschatten of je allergisch bent voor LSA of niet...

Ik kom nog terug op Litican, maar neen, Ebastine vormt op geen enkele manier enig alternatief voor Litican. Ebastine is niet specifiek (of helemaal niet) bedoeld om misselijkheid, braken en krampen tegen te gaan.

Je kan natuurlijk wel je huiswerk doen, opzoeken welke bestanddelen LSA allemaal bevat (dit zal verschillen van LSA-soort tot LSA-soort), en dit proberen te vergelijken met stoffen waarvoor je eventueel allergisch bent - al zal het een gokje blijven, zoals met zovele dingen het geval is...

Voor zover ik weet is er niet veel bekend over allergische reacties of dergelijke i.v.m. LSA...

Waarom zou je een middel nemen tegen allergische reacties wanneer je van plan bent LSA te gaan gebruiken eigenlijk?

De Contramal is een opiaat-derivaat (enkel op voorschrift verkrijgbaar), m.a.w. een sterk verdovend middel - ik heb dit genomen omdat heel veel mensen spierpijnen en dergelijke rapporteren tijdens een LSA-trip en dat geeft natuurlijk een domper op de trip-vreugde!

Je kan waarschijnlijk evengoed wat Dafalgan Forte 1G nemen, dat is ook pijnstillend (zorg dat je de Paracetamol neemt, ik zou LSA niet samen met Codeïne gebruiken omdat beiden de motoriek verslechteren, wat ook vaak als onprettig wordt ervaren heb ik gelezen).

Litican is een middel tegen misselijkheid, braken en krampen - een zeer sterk middel (eveneens enkel op voorschrift te verkrijgen). Als alternatief kan je vast iets soortgelijks vinden bij de apotheek zonder voorschrift, al zal het niet zo'n sterke werking hebben.

Doe wel altijd goed je huiswerk en lees de bijsluiters op mogelijke interacties of bijwerkingen, zodat je het risico op een gevaarlijke combinatie minimaliseert - maar je zal zelf wel evengoed weten dat risico's niet uit te sluiten zijn, of het nu combi-gebruik is of niet.

En ja, ik ga volgende keer zeker een hogere dosis nemen! :) Ik denk 20 zaadjes van dezelfde soort, ik heb er nog voldoende in voorraad en het is de sterkste soort LSA. :grin:

Mijn trip van gisteren heeft denk ik ongeveer vier uur geduurd in totaal, met daarna nog een moe en voldaan gevoel en een diepe, lange slaap. Ook werd ik heel vrolijk wakker!

Hopelijk ben je iets met deze uitleg, maar doe zeker altijd zelf je huiswerk, dat is het belangrijkste!

Grtz!
S
StarveYourEgoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Over die verzamelingenleer:

Ik denk dat, als een verzameling niet naar zichzelf refereert, hij dus naar een andere moet refereren. De kans is er dat die verzameling er ook één is die niet naar zichzelf refereert, en dus ook tot de verzameling van niet-naar-zichzelf-refererende verzameling behoort, waardoor de verzameling van de niet-naar-zichzelf-refererende verzamelingen er een is die naar zichzelf refereert toch? Maar dan, als die eerste verzameling nu refereert naar een andere verzameling die wel naar zichzelf refereert, refereert hij niet naar een verzameling uit de verzameling, dus refereert de verzameling niet naar zichzelf. Dus, Is de verzameling van de niet-zelfreferentiële verzamelingen een verzameling die in beide verzamelingen past?

Vergeef me als dit bullshit is, ik ben maar een leek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."