#1
Wat en heftig verhaal..fijn dat het terug beter met jullie gaat..
lotske1984- zei:Wat en heftig verhaal..fijn dat het terug beter met jullie gaat..
ZERO- zei:Wat betreft de overdrevenheid van 5 politieagenten: hier had ik het gisteren met mijn huisgenootje even over. Ik denk niet dat zij goed weten wat ze moeten verwachten als iemand een bad trip heeft (van de LSD), voor hetzelfde geld was je erg agressief geworden, dan kun je best nog eens 5 mensen nodig hebben om bovenop je te gaan zitten![]()
Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je door een vervelende samenloop van omstandigheden en maar genoeg psychedelica ook helemaal gek wordt hoor, ook al knagen er geen dieper liggende oorzaken aan.ooscaar zei:Zoiets heeft inderdaad altijd dieper liggende oorzaken, en juist die 'bad trips' lijken me daarom ook de meest leerzame. Van een 'bad trip' zou je alleen kunnen spreken als je psychedelica puur voor amusement gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Het hoofddoel van psychedelica lijkt me toch wel dat je geconfronteerd wordt met het een en ander, een frisse kijk krijgt op dingen of dat je gaat filosoferen/mediteren. Als je het dan ook nog flink naar je zin hebt, is dat mooi meegenomen.
Fool zei:Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je door een vervelende samenloop van omstandigheden en maar genoeg psychedelica ook helemaal gek wordt hoor, ook al knagen er geen dieper liggende oorzaken aan.ooscaar zei:Zoiets heeft inderdaad altijd dieper liggende oorzaken, en juist die 'bad trips' lijken me daarom ook de meest leerzame. Van een 'bad trip' zou je alleen kunnen spreken als je psychedelica puur voor amusement gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Het hoofddoel van psychedelica lijkt me toch wel dat je geconfronteerd wordt met het een en ander, een frisse kijk krijgt op dingen of dat je gaat filosoferen/mediteren. Als je het dan ook nog flink naar je zin hebt, is dat mooi meegenomen.
Bobsacamano zei:Ik geloof echt wel dat er dit soort dingen gebeuren puur omdat er onbewust dingen vast zitten. Maar zeker niet altijd. Soms gebeurd shit gewoon precies wat Fool zegt, samenloop van omstandigheden.
Fool zei:Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je door een vervelende samenloop van omstandigheden en maar genoeg psychedelica ook helemaal gek wordt hoor, ook al knagen er geen dieper liggende oorzaken aan.ooscaar zei:Zoiets heeft inderdaad altijd dieper liggende oorzaken, en juist die 'bad trips' lijken me daarom ook de meest leerzame. Van een 'bad trip' zou je alleen kunnen spreken als je psychedelica puur voor amusement gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Het hoofddoel van psychedelica lijkt me toch wel dat je geconfronteerd wordt met het een en ander, een frisse kijk krijgt op dingen of dat je gaat filosoferen/mediteren. Als je het dan ook nog flink naar je zin hebt, is dat mooi meegenomen.
Pante zei:Dan zijn er denk ik toch nog steeds dingen die vast zitten, maar wat bewuster. Op dat moment vond je het bijvoorbeeld simpelweg een nare situatie waarin je weg wou. Verlangen wordt niet vervuld en tadaa, ellendeHelemaal met psychedelica, waarin dat soort verlangens nog eens geaccentueerd worden en een situatie met allerlei externe prikkels (even tot jezelf komen met een bezorgde vriendin en allerlei mensen om je heen is lastig).
Dit kan zo zijn, maar het is maar speculeren hoor. Ik ken je niet en ik heb mn eigen bewustzijn nog niet eens goed uitgepluisd, laat staan dat ik claims ga leggen op die van anderen ;p Wat ik wil zeggen, psychedelica maakt geen onderscheid tussen het bloot leggen van bewuste (of 'common sense') en onbewuste verlangens ). En soms snappen we het niet, dan is het maar even een samenloop van omstandigheden (hoewel eigenlijk alles de schuld is van een samenloop van omstandigheden :P). Alle 'bad trips' komen naar mijn idee wel altijd voort uit verlangen. Ik merk ook bij een ego oplossing er geen angsten oid kan zijn, simpelweg omdat hetgene wat die angst oproept er als het ware niet is. Ik hoop dat je mn punt een beetje snapt![]()
P.s. Je hebt overigens ook mensen die deze 'nare' situaties moedwillig opzoeken door een zware dosis psychedelica te nemen bijvoorbeeld tijdens spitsuur in de metro. Ik zou er zelf hartelijk voor bedanken, maar vind het wel fascinerend om er over te lezen.
Persoonlijke opgekropte pijn is nog maar de schil van het onderbewuste. Dat is alle pijn met een labeltje eraan vast. Daaronder zit nog een diepe put aan pure weerstand/pijn die allang geen verhaal meer aan zich heeft zitten. Weerstand/pijn met als enige reden het gevoel te creëren een afzonderlijk iemand te zijn. Deze pijn is vele malen compacter en intenser, maar levert geen lijden op. Pijn wordt pas lijden als er een verhaal/label aan vast zit.Bobsacamano zei:Ik geloof echt wel dat er dit soort dingen gebeuren puur omdat er onbewust dingen vast zitten. Maar zeker niet altijd. Soms gebeurd shit gewoon precies wat Fool zegt, samenloop van omstandigheden.
Dan vind ik het eerlijk gezegd nog waarschijnlijker klinken dat bad trips 'gewoon gebeuren' door omstandigheden. :PMindless zei:Wat je ook weleens ziet, is dat nog erg jonge kinderen al veel psychologische pijn met zich meedragen (even in het algemeen gesproken, niet specifiek gericht op iemand). Er zit dan veel verdriet in zo iemand, eigenlijk téveel verdriet als je ziet dat zo iemand nog maar zo weinig levenservaring heeft. Reïncarnatie is dan één theorie, maar die pijn hoeft natuurlijk helemaal niet persoonlijk te zijn. We zijn geen op zichzelf staande entiteiten die enkel hun eigen bagage meedragen. Er is een collectieve pijn, de pijn van de wereld. Een soort pijn van de hele mensheid die onpersoonlijk is, maar vanuit de diepte wel invloed op ons uitoefent. Je kan op die manier aan de oppervlakte alles goed voor elkaar hebben, maar alsnog bijvoorbeeld veel weerstand voelen of zelfs een depressie krijgen, schijnbaar zonder enkele reden. Ga je diep genoeg in een trip en/of meditatie, dan kun je daar bewust van worden. Maar op dat niveau ben je meer de neutrale observator van die pijn. Het is mijn opvatting, maar ik denk dat je op dat niveau ook die pijn kunt helpen op te lossen.
Dat is ook het punt wat ik wilde maken, dat een moeilijke trip een kans is om dieper liggende zaken in je leven aan te pakken.Mindless zei:En reincarnatie of niet? Ik vind het zelf niet zo heel interessant eigenlijk. Liever uitzoeken wat er nu aan de hand is.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."