Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD 450mu From heaven to hell

LSD 450mu From heaven to hell

44 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat en heftig verhaal..fijn dat het terug beter met jullie gaat..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bob, ik ben best benieuwd wat je van dit filmpje vindt:


De beste wensen voor het nieuwe jaar trouwens! (ook voor alle anderen hier natuurlijk :) ). Hopelijk ben je ook weer wat meer bijgekomen van je lsd avontuurtje. :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo Allemaal,

Even een update van mijn kant. Alles gaat heel goed. Eigenlijk merkte ik alleen dat mijn onderbewuste het allemaal moest verwerken. Voor de rest voelde ik me prima. Mijn nachtrust was daar dit verwerken nogal onrustig en mijn dromen erg gefragmenteerd en soms had het wat loop trekjes. Dit werd in verloop van de week wat minder en vanacht heb ik voor het eerst weer 100% lekker geslapen.

Dit kwam denk ik ook een beetje omdat ik na de trip ziekig werd en dus niks anders deed verder. Met oud en nieuw heb ik weer lekker gedanst van 22:00 tot 10:00 en weer allerlei dingen mee gemaakt. Dus mijn onbewuste kon weer andere dingen gaan verwerken.

Bedankt voor alle lieve steun ook via privé berichten.

@Mindless.. ik ga je filmpje snel bekijken.

@SirErick.. voor mij hoeft het geen sticky te worden. Het verdiend niet meer aandacht dan een puur positief verhaal maar het verdiend de zelfde aandacht. Ik zat eerst wel te twijfelen of ik het er op ging zetten of niet maar ik vond dat ik het moest delen.

lotske1984- zei:
Wat en heftig verhaal..fijn dat het terug beter met jullie gaat..
Klik om te vergroten...
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat betreft de overdrevenheid van 5 politieagenten: hier had ik het gisteren met mijn huisgenootje even over. Ik denk niet dat zij goed weten wat ze moeten verwachten als iemand een bad trip heeft (van de LSD), voor hetzelfde geld was je erg agressief geworden, dan kun je best nog eens 5 mensen nodig hebben om bovenop je te gaan zitten :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je ook een punt is ook zo.

ZERO- zei:
Wat betreft de overdrevenheid van 5 politieagenten: hier had ik het gisteren met mijn huisgenootje even over. Ik denk niet dat zij goed weten wat ze moeten verwachten als iemand een bad trip heeft (van de LSD), voor hetzelfde geld was je erg agressief geworden, dan kun je best nog eens 5 mensen nodig hebben om bovenop je te gaan zitten :wink:
Klik om te vergroten...
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Net even het hele topic doorgelezen. Klinkt als een heftig, maar ook erg interessant verhaal.

Die mindloops klinken erg herkenbaar. Denk dat je er wel vaker 'last' van gaat krijgen (als in; net hogere dosissen is het iets dat bij mij en anderen die ik er over spreek wel vaker voorkomt). Tussen haakjes omdat je er naar mijn idee wel veel uit kunt haken. Het is, zoals mindless al beschreef, het vast blijven houden aan hoe jij denkt dat de werkelijkheid in elkaar steekt. Terwijl die werkelijkheid zoals 'jij (of het ego) hem schetst alleen de som is van allerlei perceptie- en interpretatieprocessen. Die mindloops laten naar mijn idee dan ook inzien waar je erg aan vast houdt. Vervelend, maar nuttig dus :)

Enfin, wel vervelend dat het gebeurt is, ook dat er ambulance aan te pas moest komen en dat je vriendin van slag was. Dat maakt zo'n trip wel meer naar dan nodig.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
ooscaar zei:
Zoiets heeft inderdaad altijd dieper liggende oorzaken, en juist die 'bad trips' lijken me daarom ook de meest leerzame. Van een 'bad trip' zou je alleen kunnen spreken als je psychedelica puur voor amusement gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Het hoofddoel van psychedelica lijkt me toch wel dat je geconfronteerd wordt met het een en ander, een frisse kijk krijgt op dingen of dat je gaat filosoferen/mediteren. Als je het dan ook nog flink naar je zin hebt, is dat mooi meegenomen.
Klik om te vergroten...
Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je door een vervelende samenloop van omstandigheden en maar genoeg psychedelica ook helemaal gek wordt hoor, ook al knagen er geen dieper liggende oorzaken aan.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik geloof echt wel dat er dit soort dingen gebeuren puur omdat er onbewust dingen vast zitten. Maar zeker niet altijd. Soms gebeurd shit gewoon precies wat Fool zegt, samenloop van omstandigheden.

Fool zei:
ooscaar zei:
Zoiets heeft inderdaad altijd dieper liggende oorzaken, en juist die 'bad trips' lijken me daarom ook de meest leerzame. Van een 'bad trip' zou je alleen kunnen spreken als je psychedelica puur voor amusement gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Het hoofddoel van psychedelica lijkt me toch wel dat je geconfronteerd wordt met het een en ander, een frisse kijk krijgt op dingen of dat je gaat filosoferen/mediteren. Als je het dan ook nog flink naar je zin hebt, is dat mooi meegenomen.
Klik om te vergroten...
Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je door een vervelende samenloop van omstandigheden en maar genoeg psychedelica ook helemaal gek wordt hoor, ook al knagen er geen dieper liggende oorzaken aan.
Klik om te vergroten...
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan zijn er denk ik toch nog steeds dingen die vast zitten, maar wat bewuster. Op dat moment vond je het bijvoorbeeld simpelweg een nare situatie waarin je weg wou. Verlangen wordt niet vervuld en tadaa, ellende :grin: Helemaal met psychedelica, waarin dat soort verlangens nog eens geaccentueerd worden en een situatie met allerlei externe prikkels (even tot jezelf komen met een bezorgde vriendin en allerlei mensen om je heen is lastig).

Dit kan zo zijn, maar het is maar speculeren hoor. Ik ken je niet en ik heb mn eigen bewustzijn nog niet eens goed uitgepluisd, laat staan dat ik claims ga leggen op die van anderen ;p Wat ik wil zeggen, psychedelica maakt geen onderscheid tussen het bloot leggen van bewuste (of 'common sense') en onbewuste verlangens ). En soms snappen we het niet, dan is het maar even een samenloop van omstandigheden (hoewel eigenlijk alles de schuld is van een samenloop van omstandigheden :P). Alle 'bad trips' komen naar mijn idee wel altijd voort uit verlangen. Ik merk ook bij een ego oplossing er geen angsten oid kan zijn, simpelweg omdat hetgene wat die angst oproept er als het ware niet is. Ik hoop dat je mn punt een beetje snapt :rolleyes:

P.s. Je hebt overigens ook mensen die deze 'nare' situaties moedwillig opzoeken door een zware dosis psychedelica te nemen bijvoorbeeld tijdens spitsuur in de metro. Ik zou er zelf hartelijk voor bedanken, maar vind het wel fascinerend om er over te lezen.

Bobsacamano zei:
Ik geloof echt wel dat er dit soort dingen gebeuren puur omdat er onbewust dingen vast zitten. Maar zeker niet altijd. Soms gebeurd shit gewoon precies wat Fool zegt, samenloop van omstandigheden.

Fool zei:
ooscaar zei:
Zoiets heeft inderdaad altijd dieper liggende oorzaken, en juist die 'bad trips' lijken me daarom ook de meest leerzame. Van een 'bad trip' zou je alleen kunnen spreken als je psychedelica puur voor amusement gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Het hoofddoel van psychedelica lijkt me toch wel dat je geconfronteerd wordt met het een en ander, een frisse kijk krijgt op dingen of dat je gaat filosoferen/mediteren. Als je het dan ook nog flink naar je zin hebt, is dat mooi meegenomen.
Klik om te vergroten...
Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je door een vervelende samenloop van omstandigheden en maar genoeg psychedelica ook helemaal gek wordt hoor, ook al knagen er geen dieper liggende oorzaken aan.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou ja ergens heb je een punt. Ik dacht dat mijn vriendin het niet meer leuk had (wat niet klopte) En wou er wat aan doen voor haar. Vanaf dat moment ging het mis dus ja ik had een verlangen om het fijn te maken voor haar.




Pante zei:
Dan zijn er denk ik toch nog steeds dingen die vast zitten, maar wat bewuster. Op dat moment vond je het bijvoorbeeld simpelweg een nare situatie waarin je weg wou. Verlangen wordt niet vervuld en tadaa, ellende :grin: Helemaal met psychedelica, waarin dat soort verlangens nog eens geaccentueerd worden en een situatie met allerlei externe prikkels (even tot jezelf komen met een bezorgde vriendin en allerlei mensen om je heen is lastig).

Dit kan zo zijn, maar het is maar speculeren hoor. Ik ken je niet en ik heb mn eigen bewustzijn nog niet eens goed uitgepluisd, laat staan dat ik claims ga leggen op die van anderen ;p Wat ik wil zeggen, psychedelica maakt geen onderscheid tussen het bloot leggen van bewuste (of 'common sense') en onbewuste verlangens ). En soms snappen we het niet, dan is het maar even een samenloop van omstandigheden (hoewel eigenlijk alles de schuld is van een samenloop van omstandigheden :P). Alle 'bad trips' komen naar mijn idee wel altijd voort uit verlangen. Ik merk ook bij een ego oplossing er geen angsten oid kan zijn, simpelweg omdat hetgene wat die angst oproept er als het ware niet is. Ik hoop dat je mn punt een beetje snapt :rolleyes:

P.s. Je hebt overigens ook mensen die deze 'nare' situaties moedwillig opzoeken door een zware dosis psychedelica te nemen bijvoorbeeld tijdens spitsuur in de metro. Ik zou er zelf hartelijk voor bedanken, maar vind het wel fascinerend om er over te lezen.
Klik om te vergroten...
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Let's Freud the shit out of this :grin:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
:P

ZERO- zei:
Let's Freud the shit out of this :grin:
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bobsacamano zei:
Ik geloof echt wel dat er dit soort dingen gebeuren puur omdat er onbewust dingen vast zitten. Maar zeker niet altijd. Soms gebeurd shit gewoon precies wat Fool zegt, samenloop van omstandigheden.
Klik om te vergroten...
Persoonlijke opgekropte pijn is nog maar de schil van het onderbewuste. Dat is alle pijn met een labeltje eraan vast. Daaronder zit nog een diepe put aan pure weerstand/pijn die allang geen verhaal meer aan zich heeft zitten. Weerstand/pijn met als enige reden het gevoel te creëren een afzonderlijk iemand te zijn. Deze pijn is vele malen compacter en intenser, maar levert geen lijden op. Pijn wordt pas lijden als er een verhaal/label aan vast zit.

Die brok van weerstand is de sensor (ook wel het ego genoemd) die ons het gevoel geeft een afzonderlijke zelf te zijn. Wanneer we bijvoorbeeld voelen dat ons onrecht is aangedaan, is het dat wat we voelen. We denken dat óns onrecht is aangedaan, maar het is slechts die sensor die even van zich laat weten. De sensatie is van zichzelf neutraal, maar wanneer er identificatie met iets is wordt de sensatie een emotie. Het effect van meditatie (het onderbewuste transformeren naar bewustzijn) is dat je minder emotioneel wordt en meer gevoelig, wat twee heel verschillende dingen zijn.

Dat dingen gewoon gebeuren geloof ik niet zo in. Dit universum werkt niet op die manier, al lijkt dat natuurlijk soms wel zo. Maar ja, als je zegt dat het door een samenloop van omstandigheden komt, ben ik het daar ook wel weer mee eens. Alleen zou ik dat niet gewoon gebeuren noemen. Als je oplet, is er overal synchroniciteit te ontdekken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Persoonlijk geloof ik dat alle moeilijke momenten tijdens een trip een afspiegeling zijn van dingen waar je bewust of onbewust tegen aan loopt in je dagelijks leven. Tijdens een trip kunnen die dingen dan zwaar uitvergroot worden zodat je er iets van kunt leren. Een samenloop van omstandigheden kan naar mijn idee alleen een trigger van een moeilijk moment tijdens een trip zijn en niet zozeer de achterliggende oorzaak.

Ik heb zelf nog nooit een bad trip gehad, maar vaak genoeg wat moeilijke momenten tijdens trippen en hier heb ik altijd het meest aan gehad omdat ik soms al tijdens de trip of anders achteraf in zag dat dit zaken zijn waar ik in mijn leven ook tegen aan liep. Een goed voorbeeld hiervan is dat ik vroeger best een controlfreak was, waar ik uiteraard snel tegen aan liep met trippen. Door het leren de controle los te laten tijdens trippen, kan ik dit ook veel makkelijker in mijn dagelijks leven.

Uiteindelijk kun jij natuurlijk zelf het beste inschatten wat voor les hier voor jou inzat bob, maar ik zou zeker proberen wat dieper te kijken dan alleen de hoge dosis of de samenloop van omstandigheden. Wellicht vind je dan toch iets waar je ook in je dagelijks leven nog wat van kan leren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat je ook weleens ziet, is dat nog erg jonge kinderen al veel psychologische pijn met zich meedragen (even in het algemeen gesproken, niet specifiek gericht op iemand). Er zit dan veel verdriet in zo iemand, eigenlijk téveel verdriet als je ziet dat zo iemand nog maar zo weinig levenservaring heeft. Reïncarnatie is dan één theorie, maar die pijn hoeft natuurlijk helemaal niet persoonlijk te zijn. We zijn geen op zichzelf staande entiteiten die enkel hun eigen bagage meedragen. Er is een collectieve pijn, de pijn van de wereld. Een soort pijn van de hele mensheid die onpersoonlijk is, maar vanuit de diepte wel invloed op ons uitoefent. Je kan op die manier aan de oppervlakte alles goed voor elkaar hebben, maar alsnog bijvoorbeeld veel weerstand voelen of zelfs een depressie krijgen, schijnbaar zonder enkele reden. Ga je diep genoeg in een trip en/of meditatie, dan kun je daar bewust van worden. Maar op dat niveau ben je meer de neutrale observator van die pijn. Het is mijn opvatting, maar ik denk dat je op dat niveau ook die pijn kunt helpen op te lossen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Wat je ook weleens ziet, is dat nog erg jonge kinderen al veel psychologische pijn met zich meedragen (even in het algemeen gesproken, niet specifiek gericht op iemand). Er zit dan veel verdriet in zo iemand, eigenlijk téveel verdriet als je ziet dat zo iemand nog maar zo weinig levenservaring heeft. Reïncarnatie is dan één theorie, maar die pijn hoeft natuurlijk helemaal niet persoonlijk te zijn. We zijn geen op zichzelf staande entiteiten die enkel hun eigen bagage meedragen. Er is een collectieve pijn, de pijn van de wereld. Een soort pijn van de hele mensheid die onpersoonlijk is, maar vanuit de diepte wel invloed op ons uitoefent. Je kan op die manier aan de oppervlakte alles goed voor elkaar hebben, maar alsnog bijvoorbeeld veel weerstand voelen of zelfs een depressie krijgen, schijnbaar zonder enkele reden. Ga je diep genoeg in een trip en/of meditatie, dan kun je daar bewust van worden. Maar op dat niveau ben je meer de neutrale observator van die pijn. Het is mijn opvatting, maar ik denk dat je op dat niveau ook die pijn kunt helpen op te lossen.
Klik om te vergroten...
Dan vind ik het eerlijk gezegd nog waarschijnlijker klinken dat bad trips 'gewoon gebeuren' door omstandigheden. :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat kan. :wink: Maar de vraag is ook tot in welke mate we bewust zijn van de omstandigheden. Wat zijn precies alle omstandigheden?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je kan toch ook gewoon pijn in je onderbewuste hebben zitten die je niet direct persoonlijk kunt verklaren maar wel gewoon persoonlijk is. Ik vind de stap naar reincarnatie om dit te verklaren vrij rigoreus eerlijk gezegd. Het kan uiteraard, maar je kunt vast ook nog allerlei andere theorien bedenken.

Ik geloof dus ook niet zo dat de oorzaak van een bad trip in een samenloop van omstandigheden ligt, maar om dan direct de stap naar reincarnatie te maken vind ik persoonlijk nogal vergezocht en alleen maar weer een andere manier om je niet met de oorzaak te hoeven identificeren net zoals de samenloop van omstandigheden dat in feite is. Met beiden zoek je dus een oorzaak buiten jezelf, je zoekt het alleen in iets anders.

Ik weet ook dat het in mediteren gaat om je niet te identificeren met dingen in je bewuste of onderbewuste, maar wanneer je bad gaat zal er toch een bepaalde manier van identificatie geweest zijn waar je dus in je dagelijks leven aan kunt werken. Alleen maar zeggen dat het door reincarnatie of een samenloop van omstandigheden komt is de daadwerkelijke oorzaak weer wegstoppen in je onderbewuste en zo kun je er dus niet aan werken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Uiteraard kan dat ook ja.

En reincarnatie of niet? Ik vind het zelf niet zo heel interessant eigenlijk. Liever uitzoeken wat er nu aan de hand is.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
En reincarnatie of niet? Ik vind het zelf niet zo heel interessant eigenlijk. Liever uitzoeken wat er nu aan de hand is.
Klik om te vergroten...
Dat is ook het punt wat ik wilde maken, dat een moeilijke trip een kans is om dieper liggende zaken in je leven aan te pakken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."