Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD 450mu From heaven to hell

LSD 450mu From heaven to hell

44 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan zijn er denk ik toch nog steeds dingen die vast zitten, maar wat bewuster. Op dat moment vond je het bijvoorbeeld simpelweg een nare situatie waarin je weg wou. Verlangen wordt niet vervuld en tadaa, ellende :grin: Helemaal met psychedelica, waarin dat soort verlangens nog eens geaccentueerd worden en een situatie met allerlei externe prikkels (even tot jezelf komen met een bezorgde vriendin en allerlei mensen om je heen is lastig).

Dit kan zo zijn, maar het is maar speculeren hoor. Ik ken je niet en ik heb mn eigen bewustzijn nog niet eens goed uitgepluisd, laat staan dat ik claims ga leggen op die van anderen ;p Wat ik wil zeggen, psychedelica maakt geen onderscheid tussen het bloot leggen van bewuste (of 'common sense') en onbewuste verlangens ). En soms snappen we het niet, dan is het maar even een samenloop van omstandigheden (hoewel eigenlijk alles de schuld is van een samenloop van omstandigheden :P). Alle 'bad trips' komen naar mijn idee wel altijd voort uit verlangen. Ik merk ook bij een ego oplossing er geen angsten oid kan zijn, simpelweg omdat hetgene wat die angst oproept er als het ware niet is. Ik hoop dat je mn punt een beetje snapt :rolleyes:

P.s. Je hebt overigens ook mensen die deze 'nare' situaties moedwillig opzoeken door een zware dosis psychedelica te nemen bijvoorbeeld tijdens spitsuur in de metro. Ik zou er zelf hartelijk voor bedanken, maar vind het wel fascinerend om er over te lezen.

Bobsacamano zei:
Ik geloof echt wel dat er dit soort dingen gebeuren puur omdat er onbewust dingen vast zitten. Maar zeker niet altijd. Soms gebeurd shit gewoon precies wat Fool zegt, samenloop van omstandigheden.

Fool zei:
ooscaar zei:
Zoiets heeft inderdaad altijd dieper liggende oorzaken, en juist die 'bad trips' lijken me daarom ook de meest leerzame. Van een 'bad trip' zou je alleen kunnen spreken als je psychedelica puur voor amusement gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Het hoofddoel van psychedelica lijkt me toch wel dat je geconfronteerd wordt met het een en ander, een frisse kijk krijgt op dingen of dat je gaat filosoferen/mediteren. Als je het dan ook nog flink naar je zin hebt, is dat mooi meegenomen.
Klik om te vergroten...
Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je door een vervelende samenloop van omstandigheden en maar genoeg psychedelica ook helemaal gek wordt hoor, ook al knagen er geen dieper liggende oorzaken aan.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou ja ergens heb je een punt. Ik dacht dat mijn vriendin het niet meer leuk had (wat niet klopte) En wou er wat aan doen voor haar. Vanaf dat moment ging het mis dus ja ik had een verlangen om het fijn te maken voor haar.




Pante zei:
Dan zijn er denk ik toch nog steeds dingen die vast zitten, maar wat bewuster. Op dat moment vond je het bijvoorbeeld simpelweg een nare situatie waarin je weg wou. Verlangen wordt niet vervuld en tadaa, ellende :grin: Helemaal met psychedelica, waarin dat soort verlangens nog eens geaccentueerd worden en een situatie met allerlei externe prikkels (even tot jezelf komen met een bezorgde vriendin en allerlei mensen om je heen is lastig).

Dit kan zo zijn, maar het is maar speculeren hoor. Ik ken je niet en ik heb mn eigen bewustzijn nog niet eens goed uitgepluisd, laat staan dat ik claims ga leggen op die van anderen ;p Wat ik wil zeggen, psychedelica maakt geen onderscheid tussen het bloot leggen van bewuste (of 'common sense') en onbewuste verlangens ). En soms snappen we het niet, dan is het maar even een samenloop van omstandigheden (hoewel eigenlijk alles de schuld is van een samenloop van omstandigheden :P). Alle 'bad trips' komen naar mijn idee wel altijd voort uit verlangen. Ik merk ook bij een ego oplossing er geen angsten oid kan zijn, simpelweg omdat hetgene wat die angst oproept er als het ware niet is. Ik hoop dat je mn punt een beetje snapt :rolleyes:

P.s. Je hebt overigens ook mensen die deze 'nare' situaties moedwillig opzoeken door een zware dosis psychedelica te nemen bijvoorbeeld tijdens spitsuur in de metro. Ik zou er zelf hartelijk voor bedanken, maar vind het wel fascinerend om er over te lezen.
Klik om te vergroten...
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Let's Freud the shit out of this :grin:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
:P

ZERO- zei:
Let's Freud the shit out of this :grin:
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bobsacamano zei:
Ik geloof echt wel dat er dit soort dingen gebeuren puur omdat er onbewust dingen vast zitten. Maar zeker niet altijd. Soms gebeurd shit gewoon precies wat Fool zegt, samenloop van omstandigheden.
Klik om te vergroten...
Persoonlijke opgekropte pijn is nog maar de schil van het onderbewuste. Dat is alle pijn met een labeltje eraan vast. Daaronder zit nog een diepe put aan pure weerstand/pijn die allang geen verhaal meer aan zich heeft zitten. Weerstand/pijn met als enige reden het gevoel te creëren een afzonderlijk iemand te zijn. Deze pijn is vele malen compacter en intenser, maar levert geen lijden op. Pijn wordt pas lijden als er een verhaal/label aan vast zit.

Die brok van weerstand is de sensor (ook wel het ego genoemd) die ons het gevoel geeft een afzonderlijke zelf te zijn. Wanneer we bijvoorbeeld voelen dat ons onrecht is aangedaan, is het dat wat we voelen. We denken dat óns onrecht is aangedaan, maar het is slechts die sensor die even van zich laat weten. De sensatie is van zichzelf neutraal, maar wanneer er identificatie met iets is wordt de sensatie een emotie. Het effect van meditatie (het onderbewuste transformeren naar bewustzijn) is dat je minder emotioneel wordt en meer gevoelig, wat twee heel verschillende dingen zijn.

Dat dingen gewoon gebeuren geloof ik niet zo in. Dit universum werkt niet op die manier, al lijkt dat natuurlijk soms wel zo. Maar ja, als je zegt dat het door een samenloop van omstandigheden komt, ben ik het daar ook wel weer mee eens. Alleen zou ik dat niet gewoon gebeuren noemen. Als je oplet, is er overal synchroniciteit te ontdekken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."