#1
Dan zijn er denk ik toch nog steeds dingen die vast zitten, maar wat bewuster. Op dat moment vond je het bijvoorbeeld simpelweg een nare situatie waarin je weg wou. Verlangen wordt niet vervuld en tadaa, ellende
Helemaal met psychedelica, waarin dat soort verlangens nog eens geaccentueerd worden en een situatie met allerlei externe prikkels (even tot jezelf komen met een bezorgde vriendin en allerlei mensen om je heen is lastig).
Dit kan zo zijn, maar het is maar speculeren hoor. Ik ken je niet en ik heb mn eigen bewustzijn nog niet eens goed uitgepluisd, laat staan dat ik claims ga leggen op die van anderen ;p Wat ik wil zeggen, psychedelica maakt geen onderscheid tussen het bloot leggen van bewuste (of 'common sense') en onbewuste verlangens ). En soms snappen we het niet, dan is het maar even een samenloop van omstandigheden (hoewel eigenlijk alles de schuld is van een samenloop van omstandigheden :P). Alle 'bad trips' komen naar mijn idee wel altijd voort uit verlangen. Ik merk ook bij een ego oplossing er geen angsten oid kan zijn, simpelweg omdat hetgene wat die angst oproept er als het ware niet is. Ik hoop dat je mn punt een beetje snapt
P.s. Je hebt overigens ook mensen die deze 'nare' situaties moedwillig opzoeken door een zware dosis psychedelica te nemen bijvoorbeeld tijdens spitsuur in de metro. Ik zou er zelf hartelijk voor bedanken, maar vind het wel fascinerend om er over te lezen.
Dit kan zo zijn, maar het is maar speculeren hoor. Ik ken je niet en ik heb mn eigen bewustzijn nog niet eens goed uitgepluisd, laat staan dat ik claims ga leggen op die van anderen ;p Wat ik wil zeggen, psychedelica maakt geen onderscheid tussen het bloot leggen van bewuste (of 'common sense') en onbewuste verlangens ). En soms snappen we het niet, dan is het maar even een samenloop van omstandigheden (hoewel eigenlijk alles de schuld is van een samenloop van omstandigheden :P). Alle 'bad trips' komen naar mijn idee wel altijd voort uit verlangen. Ik merk ook bij een ego oplossing er geen angsten oid kan zijn, simpelweg omdat hetgene wat die angst oproept er als het ware niet is. Ik hoop dat je mn punt een beetje snapt
P.s. Je hebt overigens ook mensen die deze 'nare' situaties moedwillig opzoeken door een zware dosis psychedelica te nemen bijvoorbeeld tijdens spitsuur in de metro. Ik zou er zelf hartelijk voor bedanken, maar vind het wel fascinerend om er over te lezen.
Bobsacamano zei:Ik geloof echt wel dat er dit soort dingen gebeuren puur omdat er onbewust dingen vast zitten. Maar zeker niet altijd. Soms gebeurd shit gewoon precies wat Fool zegt, samenloop van omstandigheden.
Fool zei:Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je door een vervelende samenloop van omstandigheden en maar genoeg psychedelica ook helemaal gek wordt hoor, ook al knagen er geen dieper liggende oorzaken aan.ooscaar zei:Zoiets heeft inderdaad altijd dieper liggende oorzaken, en juist die 'bad trips' lijken me daarom ook de meest leerzame. Van een 'bad trip' zou je alleen kunnen spreken als je psychedelica puur voor amusement gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Het hoofddoel van psychedelica lijkt me toch wel dat je geconfronteerd wordt met het een en ander, een frisse kijk krijgt op dingen of dat je gaat filosoferen/mediteren. Als je het dan ook nog flink naar je zin hebt, is dat mooi meegenomen.