Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Fury (6-APB) - De XTC voor thuis

Benzo Fury (6-APB) - De XTC voor thuis

27 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yep, daarom moet je ook dezelfde 3 maanden houden tussen MDMA en 6-APB(of andersom) als tussen MDMA en MDMA. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm, mijn hoofd had de gebruikelijke dosering van 50 tot 150 opgevat als 150, Moet mijn doseringen voor de eerste keer ook maar eens nakijken, denk ik. :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Omdat ik weinig duidelijke informatie kon vinden hierover en ik het afgelopen vrijdag getest heb, schrijf ik er ook maar even een tripreport over! Vooraf heb ik een hele tijd zitten zoeken op internet, maar er worden allerlei dingen over geschreven en ik vond niet echt de informatie die ik zocht. We hebben allebei een 100mg pil geprobeerd, thuis op de bank bij de TV.

21:00 Ik en X nemen allebei een 100mg pilletje Benzy Fury, we wisten niet precies wat we konden verwachten dus we dronken niet te veel bier.

22:00 We hebben allebei het idee dat er ergens op de achtergrond wel íets gebeurt, maar het is nog niet echt te zeggen of het van de Benzo Fury komt, we hebben namelijk ook allebei zo'n 2 a 3 bier op. We begonnen beiden al te twijfelen of er wel echt iets ging gebeuren.

22:30 X begint hem nu duidelijk te voelen, het gevoel omschreef hij als een MDMA pil die inslaat. Ik voel nog nagenoeg niets.

23:00 Ineens voelen we hem allebei flink opkomen. Het voelt precies alsof we aan de XTC zitten. Het verschil met MDMA bij de opname/inwerking is voornamelijk dat het bij Benzo Fury veeeeeel trager gaat. Het gevoel van inslaan duurt zo'n 3 kwartier, in plaats van de 10min/kwartier bij MDMA. 2 uur na inname beginnen we allebei lekker te spacen dus. Wat wel erg opvalt is dat de energie die je van MDMA krijgt toch wel flink ontbreekt. Misschien lag het aan de setting (beetje bankhangen en DVD's van verschillende DJ's en optredens kijken) maar het gevoel was flink wat meer mellow dan met MDMA.

23:30 Ik sta op om naar de WC te gaan. Tering zeg, hij doet het toch wel erg goed! :P Ik wankel een beetje en loop naar de WC. Het effect blijft nog steeds opkomen, toch wel erg verbaasd over het effect! Heerlijk happy, heerlijk mellow, klein beetje vaag.

00:00 Vanaf hier zit het effect ongeveer op zijn piek en wordt het niet meer sterker. Ik sta wederom op om naar de WC te gaan en ik merk dat mijn coördinatie goed verstoord is. Mijn hoofd lijkt wat zwaarder en hij lijkt bij elke stap uit te zwenken. Het doet mij een beetje denken aan de verstoring zoals die bij Ketamine voelt, alleen ziet het er niet uit als een robot-walk. Ik kan het het beste omschrijven als een ijzeren kogel die in mijn holle hoofd ligt, als ik een stap zet rolt de kogel naar rechts en zwalkt mijn hoofd dus nog wat verder door het gewicht van de kogel :mrgreen: Ook voel ik een beetje druk achter mijn ogen, ik kijk niet helemaal recht meer.

01:00 Het effect is vanaf 00:00 gelijk gebleven, het gaat een beetje in golven maar het is continue op het zelfde level. We zijn heel erg mellow en hebben het idee dat we aan de MDMA zitten, alleen "klopt er iets niet". Mijn lichaamstemperatuur maakt me flink geiriteerd. Vest aan: Tyfus wat heet zeg. Vest uit: kkkkkoud en gelijk kippenvel. Uiteindelijk besluiten we om de jassen aan te doen en op de bank op het balkon te gaan zitten. Ik loop naar buiten en ik heb het gelijk koud, maar ik zit nog geen 20 seconden op de bank en het is ineens een heel aangenaam temperatuurtje.

01:15 Kwartiertje op het balkon gezeten, heel relaxed. Toch maar weer naar binnen toe en door de warmte wordt het effect net weer even sterker.

01:50 De tijd blijkt erg traag te gaan, we dachten dat het een uurtje of 3/half 4 was maar het blijkt nog geeneens 2 uur. Effect nog steeds stabiel.

03:00 Nog steeds blijft het effect ongeveer gelijk, al worden de golven omlaag wel iets groter. Dat bedoel ik als: Het effect is sterk, het zakt wat weg, het wordt weer wat sterker, alleen dan wordt het deel 'het zakt wat weg' steeds iets groter. We roken de restjes van een jointje op die er nog lag, dit helpt iets.

04:00 Het wordt nu wel aanzienlijk zwakker, we roken een hasj jointje en dit helpt een beetje. Toch zakt het sterk weg. We roken er nog een wiet jointje achteraan.

05:00 We zijn nu bijna alleen nog maar stoned. De MDMA gevoelens zijn weg, we blijven er alleen nog door wakker. Nog even gauw blowen en dan naar bed!


Als ik in een kort stukje moet beschrijven wat Benzo Fury is en doet: Benzo Fury is MDMA, maar dan de thuis variant. Alles gaat langzamer, voor hij werkt ben je twee uur verder, de trip duurt langer en de uitwerking ook. Het viel me erg op dat ik helemaal geen last heb gehad van bijwerkingen. Met MDMA krijg ik vaak in het begin last van mijn maag of ik word even misselijk. Hier heb ik totaal geen last van gehad. De uitwerking viel ook alles mee, misschien omdat we geleidelijk overgingen van spacen naar stoned zijn.

De hele avond hebben we geen enkele behoefte gehad om bij te pakken. Pas hier ook erg mee op want als je denkt dat het alles is komt er meestal nog meer. Ik zou dit niet op een feestje gebruiken omdat ik er niet bepaald energieker van werd, wel was ik erg euforisch en had ik een flinke praatdrang. De tintelingen stroomden door mijn lichaam en ik kon mijn benen niet stilhouden. Verder in mijn gezicht en handen geen last van spierspanningen gehad. Al met al een hele relaxte thuisversie van XTC dus!

Iets wat wel belangrijk is om rekening mee te houden: Je vergrootte pupillen blijven erg lang hangen. Zorg dus dat je de dag erna vrij hebt en niks hoeft te doen. Ik zou eind van de middag bij mijn ouders zijn en om 15:00 uur had ik nog steeds stuiterballen die je niet eens op de kermis kan winnen. Gelukkig viel het om 17:00 niet meer zo op.

De kater was er nagenoeg niet, beetje suf maar ook dit was snel over. Slapen ging eigenlijk uitstekend in tegenstelling tot XTC. Aangezien het afgelopen vrijdag was zou ik vandaag de 'dip' moeten hebben. Deze is niet aanwezig! :)

Kortom: Lekker spulletje!
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeer informatief! Niet zo 'fury' begrijp ik nu...
Goed dat je de setting in detail hebt beschreven. Top.
m
methyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk en informatief reportje!
Met plezier van begin tot eind gelezen.

Ben er nu toch wel nieuwschierig naar geworden :grin:
K
KevinRdamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Naar aanleiding van jouw reactie in een ander forum hier terecht gekomen, heel goed omschreven, het las ook erg makkelijk weg!

Het voelde dus minder als een serotonine-bom zoals MDMA?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tnx allemaal :) Ik ben weer gemotiveerd om er meer te gaan schrijven :wink:

Het voelde dus minder als een serotonine-bom zoals MDMA?
Klik om te vergroten...

Nothing beats MDMA. De happiness was er zeker, maar niet zo overdreven sterk als bij M. Bodyhigh daarentegen voelde nagenoeg het zelfde!
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
SmartieAndMe zei:
Tnx allemaal :) Ik ben weer gemotiveerd om er meer te gaan schrijven :wink:

Het voelde dus minder als een serotonine-bom zoals MDMA?
Klik om te vergroten...

Nothing beats MDMA. De happiness was er zeker, maar niet zo overdreven sterk als bij M. Bodyhigh daarentegen voelde nagenoeg het zelfde!
Klik om te vergroten...
Als je er zo over nadenkt, miljoenen psychoactieve stoffen, er zal vast wek iets beter voelen dan mdma. Zelf vind ik de LSD-euforie vele malen fijner dan mdma. Ook hoorde ik op bluelight laatst iets over de 5-apb 6-apb combinatie, in een 40/60 verhouding, wat beter zou zijn dan een goede dosis M.

Peace,
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paperplane. zei:
Als je er zo over nadenkt, miljoenen psychoactieve stoffen, er zal vast wek iets beter voelen dan mdma. Zelf vind ik de LSD-euforie vele malen fijner dan mdma. Ook hoorde ik op bluelight laatst iets over de 5-apb 6-apb combinatie, in een 40/60 verhouding, wat beter zou zijn dan een goede dosis M.
Peace,
Klik om te vergroten...

Er is ongetwijfeld een stofje wat beter werkt, maar dat heb ik nog niet ervaren en zo vele met mij denk ik (wel in de categorie entactogene uppers dan he :wink:)! Dat van die 5-apb 6-apb combi klinkt wel interessant, heb je een linkje waar dat stond? Wil er wel eens meer over lezen.
D
DarkBeatzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat voor pilletjes? Ik vermoed groen/blauwachtig zonder logo (rond van vorm). Indien dit zo is ziet hier heel zeker geen 100mg in, wat ik zowiezo niet verwacht als ik jou tripreport lees. In het lab heb ik zowel poeder als een pil van zogenaamd 100mg laten testen en uit beide kwam 6APB naar voren maar je krijgt zoals gewoonlijk geen kwantitatieve meting. Ik ken echter persoonlijk mensen die ervaring hebben met 100mg poeder en pilletjes van "100mg" en bij de pilletjes komt inderdaad een report naar voren dat sterk lijkt op het jouwe. Echter bij 100mg poeder treed zich een compleet andere ervaring op wat totaal niet een xtc voor thuis kan genoemd worden omdat op 100mg de psychedelische effecten van benzo fury sterk naar voren komen. Het rustige wat je omschrijft ervaar je in een thuis setting trouwens ook met xtc, mijn ervaring met 6APB is dat het zelfs meer energie geeft als xtc.

Al bij al wil ik mensen dus gewoon waarschuwen dat wanneer ze werkelijk 100mg hebben hun ervaring waarschijnlijk behoorlijk anders zal verlopen als hoe jij de jouwe omschrijft. Dat hoeft niet perse minder leuk te zijn maar het is wel belangrijk om te weten, wil je geen psychedelische effecten raad ik mensen toch aan onder de 80mg te blijven (zoals volgens mij deze pillen ook eerder gedoseerd zijn in de plaats van de geadverteerde 100mg)
K
KevinRdamLid
01-01-2024, 00:00
#11
DarkBeatz zei:
Wat voor pilletjes? Ik vermoed groen/blauwachtig zonder logo (rond van vorm). Indien dit zo is ziet hier heel zeker geen 100mg in, wat ik zowiezo niet verwacht als ik jou tripreport lees. In het lab heb ik zowel poeder als een pil van zogenaamd 100mg laten testen en uit beide kwam 6APB naar voren maar je krijgt zoals gewoonlijk geen kwantitatieve meting. Ik ken echter persoonlijk mensen die ervaring hebben met 100mg poeder en pilletjes van "100mg" en bij de pilletjes komt inderdaad een report naar voren dat sterk lijkt op het jouwe. Echter bij 100mg poeder treed zich een compleet andere ervaring op wat totaal niet een xtc voor thuis kan genoemd worden omdat op 100mg de psychedelische effecten van benzo fury sterk naar voren komen. Het rustige wat je omschrijft ervaar je in een thuis setting trouwens ook met xtc, mijn ervaring met 6APB is dat het zelfs meer energie geeft als xtc.

Al bij al wil ik mensen dus gewoon waarschuwen dat wanneer ze werkelijk 100mg hebben hun ervaring waarschijnlijk behoorlijk anders zal verlopen als hoe jij de jouwe omschrijft. Dat hoeft niet perse minder leuk te zijn maar het is wel belangrijk om te weten, wil je geen psychedelische effecten raad ik mensen toch aan onder de 80mg te blijven (zoals volgens mij deze pillen ook eerder gedoseerd zijn in de plaats van de geadverteerde 100mg)
Klik om te vergroten...

Uhm , ik heb pillen van 125mg, besteld via een nederlandse webshop. Lees regelmatig dat lichte doseringen weinig effect geven, maar moet dus rekening houden met 125 mg dat er psychedelische effecten kunnen optreden? Hallicunaties/mindfucks zoals met truffels?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
DarkBeatz zei:
Wat voor pilletjes? Ik vermoed groen/blauwachtig zonder logo (rond van vorm). Indien dit zo is ziet hier heel zeker geen 100mg in, wat ik zowiezo niet verwacht als ik jou tripreport lees. In het lab heb ik zowel poeder als een pil van zogenaamd 100mg laten testen en uit beide kwam 6APB naar voren maar je krijgt zoals gewoonlijk geen kwantitatieve meting. Ik ken echter persoonlijk mensen die ervaring hebben met 100mg poeder en pilletjes van "100mg" en bij de pilletjes komt inderdaad een report naar voren dat sterk lijkt op het jouwe. Echter bij 100mg poeder treed zich een compleet andere ervaring op wat totaal niet een xtc voor thuis kan genoemd worden omdat op 100mg de psychedelische effecten van benzo fury sterk naar voren komen. Het rustige wat je omschrijft ervaar je in een thuis setting trouwens ook met xtc, mijn ervaring met 6APB is dat het zelfs meer energie geeft als xtc.

Al bij al wil ik mensen dus gewoon waarschuwen dat wanneer ze werkelijk 100mg hebben hun ervaring waarschijnlijk behoorlijk anders zal verlopen als hoe jij de jouwe omschrijft. Dat hoeft niet perse minder leuk te zijn maar het is wel belangrijk om te weten, wil je geen psychedelische effecten raad ik mensen toch aan onder de 80mg te blijven (zoals volgens mij deze pillen ook eerder gedoseerd zijn in de plaats van de geadverteerde 100mg)
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je toevoeging! Dit is een goede waarschuwing dan. Er werd ons verteld dat het ongeveer 100mg zou zijn. Heb jij ervaring met hogere doses benzo?
G
GanjaEmpireLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuke report! Ben wel geïnteresseerd in die Benzo Fury, binnenkort kan ik dan hopelijk ook zo'n report schrijven :)

Ik zit ook met die 125mg van Nederlandse webshop. Deze hebben een zeshoekige vorm en zijn grijs van kleur. Iemand ervaring mee? Is de dosis niet te hoog?
S
Sir LexLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi SmartieAndMe,

Mooi report, je hebt me geenthousiasmeerd voor 6apb!
Alleen heeft mijn normale supplier het niet in zijn assortiment..
Nu heb ik even gekeken, het is nog niet op de opiumlijst geplaatst (correct me if I'm wrong :) )
Ik vind het alleen nogal vervelend om zelf een site te beoordelen op zijn betrouwbaarheid, kan je me advies bieden met het bestellen van 6apb?
I would appriciate that so much!

Thanks en groet! :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sir Lex zei:
Ik vind het alleen nogal vervelend om zelf een site te beoordelen op zijn betrouwbaarheid, kan je me advies bieden met het bestellen van 6apb?
Klik om te vergroten...

Tnx :)

Mijn advies is, bestel het bij een site die je betrouwbaar lijkt en laat het vervolgens testen bij het testcentrum.

IVM forumregel nummer 1 noemen we geen betrouwbare vendors hier, die zul je zelf moeten ontdekken :)
S
Sir LexLid
01-01-2024, 00:00
#16
Aha, het feit dat je het kan laten testen maakt dat ik me er al een stuk fijner bij voel :)
Binnenkort kan Brijder een bezoekje van me verwachten dan :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sir Lex zei:
Aha, het feit dat je het kan laten testen maakt dat ik me er al een stuk fijner bij voel :)
Binnenkort kan Brijder een bezoekje van me verwachten dan :grin:
Klik om te vergroten...

De Brijder test helaas voorlopig alleen XTC pillen. Ze hebben zo'n grote drukte dat ze met andere middelen gestopt zijn. In andere regio's kan het nog wel.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tof reportje! Heel erg informatief, ben best wel benieuwd naar dit goedje. Het houd wel erg lang aan zeg!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Effect zelf vond ik niet extreem lang aanhouden, uurtje of 6 dacht ik (tijdje geleden alweer :grin: ). Alleen de pupillen zijn nogal vervelend..
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#20
Krijg je van 6-APB ook dat kauwen? (bruxisme)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."