Opiaten zal ze ook wel bedenkingen bij hebben maar ze tolereert het zolang het gebruik beperkt blijft. Stimulanten heb ik altijd al gebruikt studiegerelateerd wat begon met een methylfenidaat voorschrift. Hier lijkt ze volledig vrede mee te hebben aangezien het er in resulteert dat ik het huis schoon maak, met school aan de slag ga / productief bezig ben.
Het feit dat ze het (vrijwel) niet merkt dat ik onder invloed ben van deze middelen lijkt ook een factor te wezen.
Ze heeft wel wat van mijn stofjes (op zeer lage dosering) zelf eens ervaren en psychedelica zoals 2c-b (14mg) en 3MeO-PCP (6mg) vond zij erg heftig, omdat het zo heftig op haar over kwam vind ze het dan ook maar niets dat ik deze gebruik. Ze vond de ervaringen los van de intensiteit echter 'wel prima'.
Ik heb haar vaak verteld dat psychedelica gezien hun nihile verslavingspotentieel waarschijnlijk nog wel de meest onschuldige middelen zijn maar omdat ze nabije familie heeft met psychose problematiek (ongerelateerd aan drugs) heb ik het idee dat ze de risico's van psychedelica ten opzichte van andere drugs moeilijk kan relativeren.
Ze begint er toch wel soms over dat ze wilt dat ik mijn psychedelica gebruik reduceer waarop ik vrijwel standaard reageer dat ik het probleem niet zo in zie. Het gebruik gebeurt gecontroleerd, ik plan het goed in zodat het mijn productieve leven niet in de weg zit, andere mensen hebben er geen last van en het is uiteindelijk mijn leven waarover ik zelf de keuzes mag maken.
Dan begint ze wel eens over dat het risico op hersenschade met zich mee brengt bijvoorbeeld en dat ik al genoeg andere drugs (stimulanten voor studie doelt ze voornamelijk op) gebruik. Haar probleem is voor mijn gevoel voornamelijk dat ze het met psychoses associeert.
Ze heeft natuurlijk het beste met mij voort maar soms vind ik het wel erg vermoeiend dat ze me zo sterk probeert te 'controleren' op gebied waar toch wel een grote passie voor me ligt (niet alleen recreatief dan natuurlijk
![:wink:]()
).
Stimulanten (en farmaceutische middelen) zijn aan het einde van de dag sociaal maatschappelijk denk ik toch wel breder geaccepteerd dan psychedelica heb ik het gevoel ondanks dat de risico's zich daarna niet in verhouding staan.
Maar ik trip dus meestal ook bij een vriend thuis (of buiten indien mogelijk) en niet in eigen huis.