Aangezien hij mij afraadt om op het oog te doseren omdat dit onverantwoord is, lijkt het mij wel relevant dat ik hem erop wijs dat zijn combinaties met hetzelfde middel ook onverantwoord zijn. Maar nogmaals, mijn opmerking was plagerig bedoeld, zie ook emoticon.
Ik snap je punt wel, zoals ik eerder ook aangaf dat ik zijn combinaties onverantwoord vind. Echter is het niet relevant in de zin dat zijn eerdere advies daarmee dan geen waarde meer zou hebben en zo bracht je het wel.
(Heb ik trouwens ooit iets verkeerds tegen je gezegd? Is, als ik me niet vergis, niet de eerste keer dat ik tijdens mijn spaarzame bezoeken hier een dergelijke chagrijnige behandeling van je krijg.)
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik kan soms wat direct zijn en daardoor bot overkomen, misschien dat het daar aan ligt.
Ik was hier ook niet chagrijnig, nam het enerzijds voor achtzes op en anderzijds viel me in je eerdere reacties op dat je nogal eigenwijs lijkt te zijn en telkens toch weer denkt beter te kunnen gaan sleutelen. Daar reageerde ik een beetje kort door de bocht op, met een grapje over het manisch zijn. Maargoed, ik denk dat we elkaars grappen niet helemaal begrijpen en daardoor een beetje langs elkaar heen zitten te praten.
Ik wil je nogmaals op het hart drukken dat je een stof zoals deze, die actief is onder de 10mg echt niet op het oog moet gaan doseren. Dat is gewoon vragen om problemen, er zijn online best wel wat reports te vinden van mensen die teveel nemen en zwaar manisch worden en vervolgens de politie of ambulance erbij moet komen.
Voor een stof als deze heb je een weegschaal nodig die op de 1mg nauwkeurig is en die heb je al voor een paar tientjes, de TS van dit topic heeft daar recent ook een topic over geschreven. Zelfs met zo'n nauwkeurige weegschaal moet je nog oppassen trouwens, omdat ze onder de 20mg niet heel betrouwbaar zijn. Ik los dit bij dit soort stofjes altijd op door al iets van gewicht op de weegschaal te leggen, het startgewicht op te schrijven, mijn targetgewicht (dosering + overige gewicht) uit te rekenen en dan zorgen dat ik daarop uitkom. Dat herhaal ik voor de zekerheid dan vaak nog 1 a 2 keer. Op die manier kun je toch bijvoorbeeld 10mg vrij nauwkeurig afwegen.
Je kunt ook volumetrisch doseren overwegen, maar ik heb dit stofje een keer oraal geprobeerd en toen vond ik het niet bijzonder effectief. Overigens vind ik er met snuiven ook niks aan, zoals ik in mijn eerdere post al uitlegde. Het is een dissociatief, die niet extreem dissociatief is en wel snel een zeer manische kant krijgt. Ik vind het niks, maargoed iedereen is anders.