Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT...Angst zelfs echte "terror" Nooit meer!

DMT...Angst zelfs echte "terror" Nooit meer!

52 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#1
pelgrim zei:
Bedankt voor je uitgebreide reply. 1000X dank hiervoor. Je reply maakt ongelofelijk veel sense. Maar bij een nachtmerrie vergeet ik meestal +90% maar ik blijf erbij dat ik naar deze helse plek echt ben geweest. Hoe raar het ook klnkt en als mensen er mij een weirdo voor vinden so be it...


Ondanks alles zit ik er nog steeds mee en denk er nog veel aan. En dit was geen nachtmerrie tijdens het slapen/dromen dit was in een voorproef van de hel (ook al ben ik vrijzinnig maar ben tot 12j christen gwst en heb comunnie's gedaan. 1ste en plechtige). Ik herinner me nog alles van tijdens de dmt reis naar een zeer angstaanjagende plek in een andere realm of dimensie hoe het je ook mag noemen.

Het rare is dat ik tijdens het dromen er niks over terug zie ofzo. Ik dacht dat dit wel zou zijn maar blijkbaar niet.

Tjah een betekenis zal het zeker hebben zelfs meerdere maar geraak er voorlopig niet wijze van en probeer er soms als ik er aan terug denk het toch weg te duwen door middel van benzo's tot zelfs af en toe een opiaat te nemen. Als ik er aan denk en zie de beelden voor me terug dan blijft het daar niet bij. Ik herinner de geluiden, beelden en zelfs de geuren!

Time will tell zeker???
Klik om te vergroten...

Graag gedaan hoor! :)

De nachtmerrie was als voorbeeld hoor, niet als vergelijking. Ik probeerde alleen te laten zien dat je de capaciteit hebt om een wereld te bedenken, vervolgens jezelf als 'aparte' entiteit erin te zetten en dan te vergeten dat jij deze wereld bedacht hebt.
DMT is misschien een middel om je bewustzijn te versterken, je komt niet echt in een roes en met de angst en adrenaline ben je al helemaal '' wakker'.

Als je interesse hebt in drugs en bewustzijn dan is dit misschien wel een leuk boek voor je:

https://the-eye.eu/public/WorldTracker.org/Metaphysics & Spirituality/John C. Lilly THE CENTER OF THE CYCLONE (an autobiography of inner space).pdf

Op bladzijde 148, Tabel 1 kun je de bewustzijnstoestanden in het kort zien.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daarnet DMT gerookt voor de eerste keer.

Na 3x herhaaldelijk te lurken en lang in te houden kwam ik in een nachtmerrie terecht. De ergste nachtmerrie maar dan levensecht. Zag een soort puma beest naar mij staren om vervolgens plat te liggen en precies vastgebonden. Je weet wel wat ze doen in ziekenhuizen met mensen die zware psych aanval hebben. Voeten strak vastgebonden, handen, over men borstkas en men hoofd.

Dan uit het niets werd ik al liggend en vastgebonden op een soort bed rechtstaand getrokken. Er was een circus achtige sfeer met een groot kampvuur. Rond dat kampvuur werd ik gezet (gerold zoals een brancard) en ging ik 10tal meters de lucht in en begon te draaien als een kermis molen steeds sneller en sneller en dichter en dichter naar het vuur toe.

Dan ineens werd ik door 1 of meer wezens duwend door donkere steegjes en onder een lage brug verplaatst. Zij waren dan eigenlijk mensen waren maar dan toch ook niet. Dan opeens werd er met een soort boor in men schedel gezeten en terwijl werd de druk aangevoerd aan men hoofd, precies of ze wouden het kraken als een noot.

Vervolgens was het stiller dan stil en zwarter dan zwart. En ik besefte dat er pal voor mijn neus een reuzactig wezen stond dat wist ik gewoon hoe raar dat ook klinkt.

Dan met een zware diepe demonische stem bulderde uit het duister iets/iemand "Do you trust me Jimmy?"...WTF Jimmy en in het Engels???

Ik kneep mijn ogen hard dicht uit pure doodsangst en toch kwamen er flisende beelden voorbij van een pentagram, een wezen met een geitenkop en dan zag ik ff het reuze grote wezen dat ik eerst niet zag. Het had lange klauwen en een cape aan en de kop van een Puma of panter.

Deze haalde uit met een klap in mijn gezicht en ik was weer gewoon terug in mijn zetel.

Wtf...wat is dit?? Wat wil dit allemaal zeggen?? Ben er nog steeds niet goed van.

Sorry dat het zo beknopt is mss later extra aanvullen maar ben redelijk in tjah een soort schok toestand???

Man man toch pffffffffff
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
Klik om te vergroten...
Hey dankje. Echt waar het was erger dan gewoon schrik of angst het was een terror gevoel. Er gaat vanalles door mijn hoofd nu. Waarom en wat wil het zeggen?

Ja durf gerust zeggen als man zat ik hier met tranen als een klein kind daarnet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het hoeft niet per se wat te zeggen. Beter niet teveel gaan nadenken over wat het allemaal betekent nu, dat helpt niet om het te vergeten.

Het is helaas het risico van de zware tripmiddelen. Ik heb ook hele duistere trips gehad, maar het gevoel gaat echt over pelgrim. Zit daar maar niet over in.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
Klik om te vergroten...
En geloof me maar heb lsd en padoo's en truffels al x keren gedaan...Maar met dit ga je echt naar een andere plek. Zo raar ben de kluts kwijt...Dit was echt ! Geen trip maar echt :(
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Het hoeft niet per se wat te zeggen. Beter niet teveel gaan nadenken over wat het allemaal betekent nu, dat helpt niet om het te vergeten.

Het is helaas het risico van de zware tripmiddelen. Ik heb ook hele duistere trips gehad, maar het gevoel gaat echt over pelgrim. Zit daar maar niet over in.
Klik om te vergroten...
Ik hoop het. Dit spul is nu echt iets om met respect te behandelen. Wauw, zo krachtig..Voelt buitenaards???
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik geloof je helemaal.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik terug stoor maar zit nog steeds met een zeer bang en benauwd gevoel. Heb wat fluni's en broma's genomen en ga zo kijken naar een stand up comedy ofzo. xoxoxo Thx voor de reply en gerust stelling :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hossol zei:
Hoi ts,

Dit is mn eerste reactie ever hier, ik ben meer een stiekeme gluurder (mocht ik me eerdt ergens moeten voorstellen dan hoor ik t graag, kon er niks over vinden)
Ik heb een soort gelijke ervaring meegemaakt, welliswaar met salvia ipv dmt,mijn inziens best wel veel raakvakken.
Ik wil graag reageren omdat ik erg veel herkenning terug lees in de ervaring en heftigheid van de trip.
Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen.

Ik schrok ook van de heftigheid van mn trip, hoe ontzetten “echt” het was en zo heftig dat t bijna niet onder woorden te brengen is.
Alle emoties die je kan bedenken kwamen in alle heftigheid in die 10 min durende trip voorbij s racen, de angstige momenten waren op dat moment de minst leuke. Maar toen ik terug in mn eigen realiteit wat voelde ik me wel weer een stuk veiliger.

Ik wist in het begin ook totaal niet wat ik uit mn trip kon halen. Ik ben dat niet gaan forceren... heb de ervaring met me meegedragen, even in de koelkast gezet maar vergeten kon ik m niet (moet ook niet denk ik)
Na verloop van tijd verzachten de heftige gevoelens van de trip, en in die tijd heb ik zelf een betekenis gegeven aan mn trip.
Ik liep tegen mezelf aan, vechte er tegen, en dat zorge voor de gevoelens van angst

Inmiddels ben ik een aantal jaren verder en die trip is voor mij enorm waardevol geweest.

Dit soort ervaringen hebben even wat tijd nodig voor je je mind er omheen kan wrappen geef t wat tijd
Klik om te vergroten...

Interessante ervaring die je beschrijft!

En welkom op het forum. Er is een speciaal voorsteltopic:

https://drugsforum.nl/threads/het-grote-stel-jezelf-voor-topic.32343/page-49

Maar je voorstellen is uiteraard niet verplicht. Alleen als je dat zelf zou willen. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
@pelgrim
Hoe is het nu met je, een kleine 2 maanden later?
H
HossolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze olifant zei:
Interessante ervaring die je beschrijft!

En welkom op het forum. Er is een speciaal voorsteltopic:

https://drugsforum.nl/threads/het-grote-stel-jezelf-voor-topic.32343/page-49

Maar je voorstellen is uiteraard niet verplicht. Alleen als je dat zelf zou willen. :)
Klik om te vergroten...

Top thnx! Als t niet moet dan hou ik t lekker bij gluren en posten daar waar het het iets toevoegd :wink:

Dat was t zeer zeker, op t eerste gezicht misschien niet allemaal even leuk maar wel kostbaar.
Een tijdje geleden kwam dmt op mn pad. Zodoende kwam ik ook in deze sectie terecht.
Heb al een paar keer een mooie reis mogen maken en ben nu wat aan het uitzoeken wat voor me werk qua rook techniek.

Maar ik ga zeer zeker terug :tonguewink: heel bijzonder.
“Ga zitten, doe je gordel om en vergeet niet te ademen” :peace1:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
@pelgrim
Hoe is het nu met je, een kleine 2 maanden later?
Klik om te vergroten...
Hey leuk dat je het vraagt :wink:.

Ik sta nu helemaal aan de kant van mensen dat zeggen dat DMT met respect moet behandeld worden. Zit nog steeds in mijn geheugen gegrift en kan zelfs de geluiden en de enge stem tot zelfs geuren, jawel geuren goed herinneren. Het gaat ok met me maar heb de laatste weken wel regelmatig last van serieuze nachtmerries. Weet nu niet of het voor de 100% met de DMT te maken heeft natuurlijk maar sommigen zijn gvd serieus eng en precies levens echt :confused:.

Bedankt nogmaals en een goed 2019 gewenst :wink:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja nu wel last van serieuze nachtmerries de laatste weken :confused:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Het heeft toch wel echt een diepe indruk achtergelaten dus. Moet ook bijna wel als je jouw ervaring leest. De nachtmerries hoeven er niet perse mee te maken hebben nee.

Ook nog de beste wensen. :)
Klik om te vergroten...

Over de nachtmerries...Nu kom ik deze yt vid tegen :confused: :confused:.


Heb af en toe nog last van heftige nachtmerries, maar het verminderd toch al in aantal keren. Dus zit ik goed ??
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Die video heb ik gisteren nog gezien...

Dat was 2 weken na zijn trip hè. Later ging het beter en kijkt hij er zelfs op terug als een waardevolle ervaring.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Die video heb ik gisteren nog gezien...

Dat was 2 weken na zijn trip hè. Later ging het beter en kijkt hij er zelfs op terug als een waardevolle ervaring.
Klik om te vergroten...

Ja is echt goed dat ik deze tegen kwam :). Thx voor de reply en je tip. Fijne nacht my "Mod" :tongueout: :wink:.
t
therealburningmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is inderdaad heel beangstigend. Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad. Mao remmers, volle maan en pinael gland gedetoxed. Achteraf vroeg ik me ernstig af wat dit te betekenen had. Mijn conclusie was heel simpel (maar niets is simpel uiteindelijk in DMT land). Wij co-creeren deze realiteit met z'n allen. Zodra je veel te diep gaat kom je bij de broncode uit, maar belangrijker, kan jij de broncode aansturen. Zie het als een TV. Je schakelt tussen verschillende kanalen. Het is nog veel enger als je bedenkt dat jij dus bepaalt dat je deze realiteit ervaart. Top punt van de angst voor mij was het feit dat ik de keuze had om definitief van zender te veranderen. Sindsdien ben ik nog meer gehecht aan het leven dat ik leid. Dus.. Nothing is what it seems to be. En de les? Leren omgaan met een nieuwe dimensie van angst. Die angst in ons is what keeps us in this reality. (allemaal maar mijn mening he)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is misschien nog wel mijn grootste angst. Dat de verantwoordelijkheid voor mijn realiteit compleet in mijn handen komt te liggen.

Dat gevoel ervaar ik trouwens ook bij diep gaan op andere psychedelica. De automatische piloot gaat uit en nu is het aan mij om mijn realiteit te vormen, waarbij mijn innerlijke wereld direct wordt gereflecteerd in de uiterlijke wereld. Voel ik grote angst, dan wordt mijn wereld direct een ware hell-realm. Voel ik vrede, dan wordt mijn wereld een hemels paradijs.

En je kunt je nergens meer aan vasthouden. Zelfs de fysieke wereld die zo solide leek te zijn wordt ineens gezien voor wat het werkelijk is: een holografische projectie die door een hogere macht in realtime gemanifesteerd wordt. Misschien dat je met DMT zo diep gaat dat je compleet ervaart dat jij als die hogere macht het universum manifesteert(?) Ik heb zelf geen DMT gedaan, maar mijn trips gaan altijd die kant op als het ware: dat de verantwoordelijkheid steeds meer in mijn handen komt te liggen en dat er nergens iets is om aan vast te houden en dat is heel beangstigend. Maar tegelijk ook bevrijdend juist omdat er niets is om aan vast te houden.
t
therealburningmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij herken jij precies wat ik bedoel. Wat zou de ervaring worden als "angst" uitgezet wordt (dan is er alleen maar vrede)..... Alles bestaat uit dipolen. Ik verwacht (hypothese) dat andere dipolen het zullen overnemen. Eerst maar eens een tripreport van iemand lezen die geen angst kent.

The young warrior roused herself and went toward fear, prostrated three times, and asked, “May I have permission to go into battle with you?” Fear said, “Thank you for showing me so much respect that you ask permission.” Then the young warrior said, “How can I defeat you?” Fear replied, “My weapons are that I talk fast, and I get very close to your face. Then you get completely unnerved, and you do whatever I say. If you don’t do what I tell you, I have no power. You can listen to me, and you can have respect for me. You can even be convinced by me. But if you don’t do what I say, I have no power.” In that way, the student warrior learned how to defeat fear.​

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."