Ah kijk mensen die denken beter te zijn om dat ze betere keuzes hebben gemaakt in 't leven.
Als je niks belangrijk te melden hebt hou dan gewoon je mond, als k de 16 had weg gelaten zouden jullie ook allemaal normaal doen. Het is niets meer dan een beschrijving en verder maakt 'tjullie toch niet uit.
Als je er geen 16 bij had gezet zagen we nogsteeds dat je minderjarig bent, door de onnodige opsomming van de drugs (die niet nodig waren voor dit verhaal) en de manier hoe je erover praat (lees: stoer praten). Ik ben zeker niet heilig en net pas 18, maar kijk gewoon uit oke, daar is dit forum voor. Het is niet iets om trots op te zijn (bijv. dat vrienden naar jou komen want "jij weet wel raad". ) Wij zijn hier om jou te helpen.
Als je net als ik wil beginnen voor je 18e, hou je aan de regels, de dosissen etc. Doe volwassen en denk niet dat je dat daadwerkelijk bent. Doe onderzoek, zorg voor nuchtere vrienden etc.
Ik heb door de tijd (en dit forum) achter de nadelige effecten gekomen van drugs, en ik verzeker je dat dit ook gaat gebeuren als je zo door gaat. Je kan dit beter voor zijn, de schade duurt lang om weg te gaan, of gaat nooit weg. Ik heb zelf spijt van het vroeger beginnen, omdat ik niet de nadelen tegen de voordelen heb overwogen.
Eerst lijkt het een openbaring, zo iets leuks. Waarom is iedereen er tegen? Wat is er mis mee?
Later komen de realisaties dat er een addertje onder het gras licht.. verslaving, somberheid, HPPD, onzekerheid, afkick, minder sociaal etc.