Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChanga (1ste keer) trip report

Changa (1ste keer) trip report

56 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cerberus zei:
Leuk geschreven Mindless! Ik herken heel erg wat je schrijft in het voelen van de ziel bij psilocine. Ik voel ook heel erg dat typische dromerige opkomen, alsof je beetje bezeten wordt. Ben dan ook benieuwd hoe het zal zijn bij DMT wanneer ik eraan begin!
Klik om te vergroten...
Dankje! En ja het gevoel dat je bezeten wordt. Dat klinkt een heel stuk slechter dan het is, maar je moet wel bereid zijn je over te geven aan 'iets anders' ja.

Cerberus zei:
Voorts ben ik ook verbaasd dat je zo bang was van de changa, maar niet om tientallen psilotrips in te gaan met dosissen tot 70 gram truffels aan toe :) terwijl changa door iedereen als zo aards beschreven wordt en slechts 20-30 minuten duurt.
Klik om te vergroten...
Nou ja, dat waren dus andere tijden hĆØ. Ik had er (tripmiddelen in het algemeen) toen nog nooit een echt slechte ervaring mee gehad. En daarbij was changa/DMT voor mij vanmorgen nog helemaal nieuw en daarnaast wordt er ook nog van gezegd dat het zowat de meest intense psychedelica is die er bestaat, (niet in changa vorm, maar toch...) dus was het toch wel even erg spannend voor me.

Cerberus zei:
Ik vind het heel leuk om te lezen dat je hiermee verder gaat experimenteren. Jouw theorieƫn zijn altijd zeer interessant, dus wie weet wat voor inzichten en theorieƫn gaan je bezighouden nadat je diepe DMT-trips gehad hebt?
Klik om te vergroten...
Ja wie weet. :grin:
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooie kennismaking zeg! Leuk dat je het nu gedaan hebt. Klinkt magisch en vredig. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
NiandraLades zei:
Mooie kennismaking zeg! Leuk dat je het nu gedaan hebt. Klinkt magisch en vredig. :)
Klik om te vergroten...
Dat was het zeker. :blush:

Ik ben het even vergeten, maar had jij nou ervaring met changa en/of pure DMT?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeej! Super dat je het gedaan hebt! Klinkt als een mooie ervaring! De visuals van changa vond ik, vooral in het bos, ook echt fénóménÔÔl, ja, echt met zoveel irritante streepjes, want dat beeld vergeet ik nooit meer. Werkelijk fantastisch.

Hou er wel rekening mee dat pure DMT echt een stuk heftiger en ook wel weer eigen is, zo heb ik het toch ervaren, hoewel changa al zeker wel de geest van DMT in zich heeft. Van changa ben ik niet ā€˜geschrokken’, van DMT wel een beetje (en dan bedoel ik niet op een negatieve manier, maar ik vond het wel heel intens). Maar ja, zo ver was je denk ik al wel.

Het schijnt trouwens dat je met changa als je het via bong inhaleert ook al heftigere DMT-achtige effecten (als in richting breakthrough) kan krijgen, maar (nog) geen ervaring mee jammer genoeg.

Inderdaad is goed te merken dat deze stof zich in de ā€˜psilo-familie’ bevindt, toch een duidelijke gemeenschappelijke vibe. Waanzinnig boeiend, mysterieus spul is het.

Wauw, ben blij dat je, net als wij, zo enthousiast bent! :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Natozlato zei:
Ik heb 1 x dmt gedaan en ik herken me in dingen die je beschrijft! Anders dan andere psychedelica vond ik dit ook hemels, puur en bovennatuurlijk. Ik ben niet zo spiritueel ingesteld maar toen het voorbij was voelde ik veel liefde en dankbaarheid. Zo mooi!



Jaaah ALLES waar je naar kijkt ziet er zo anders uit! Zo vol detail en op de een of andere manier straalt alles!

Het is al een half jaar geleden en ik ben nog moed aan verzamelen voor de volgende keer. Is changa minder heftig? Misschien moet ik dat eens proberen?

Bedankt voor het delen ā¤
Klik om te vergroten...

Sorry, dubbelpost maar ik zie deze reply nu pas. Ja, mijn ervaring is dus wel dat changa echt minder heftig is, zie mijn reactie hierboven. Changa is ā€˜aardser’ dan pure DMT, de laatste katapulteert je met aanzienlijke kans gewoon rechtstreeks naar een totaal andere realiteit. Het is daarmee al snel een nogal buitenaardse ervaring. Ik snap wel dat je je er wat toe moet zetten om het weer een keer te doen, dat herken ik, het is heftig. Changa is een goede ā€˜instapper’, het geeft zeker al iets van de DMT prijs maar op een wat kalmere en meer ingetogen manier.

Het gevoel van dankbaarheid is voor mij trouwens ook extreem herkenbaar na mijn (enige echte) DMT-ervaring; nooit zo sterk gehad als die specifieke keer. Een soort afterglow die nog een tijd aanhield.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik ben het even vergeten, maar had jij nou ervaring met changa en/of pure DMT?
Klik om te vergroten...
Nog niet! Ik heb wel al een tijd wat pure DMT in huis en heb vandaag een glasboortje gehaald om The Machine te maken, dus het zit er wel aan te komen binnenkort denk ik. :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
NiandraLades zei:
Nog niet! Ik heb wel al een tijd wat pure DMT in huis en heb vandaag een glasboortje gehaald om The Machine te maken, dus het zit er wel aan te komen binnenkort denk ik. :grin:
Klik om te vergroten...
Spannend! :grin: Ben erg benieuwd hoe dat je gaat bevallen en wat je ervan vindt in vergelijking met DPT.

Zelf had ik nog niet zolang geleden eigenlijk zoiets van dat ik wel klaar was met nieuwe psychedelische ervaringen opdoen. Misschien nog eens een truffel of ald-52 tripje doen, maar mijn interesse voor trippen in het algemeen stond best een lange tijd op een laag pitje. Maar nu door onder andere het hele changa gebeuren zijn daar die oude kriebels toch weer. :wink: Die psychonaut in me gaat dus niet zomaar weg. :wink: Met name de ervaringen met DMT of changa van mensen hier op het forum interesseren me nu toch wel heel erg.
S
Space šŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#8
NiandraLades zei:
Nog niet! Ik heb wel al een tijd wat pure DMT in huis en heb vandaag een glasboortje gehaald om The Machine te maken, dus het zit er wel aan te komen binnenkort denk ik. :grin:
Klik om te vergroten...
Als je de keuze hebt zou ik altijd beginnen met changa, voordat je aan dmt puur begint. Zodra je door de dmt breaktrough tunnel bent gevlogen op dmt puur is alles wat je daar meemaakt nergens meer mee te vergelijken. En al zou je alles wat je daar ervaart kunnen verstaan en meenemen dan zou je er hier niet eens woorden voor hebben.

Daarnaast vind ik dmt puur maar gedoe, een wat betere dosis, 50mg of hoger, doet me na de ervaring altijd wat losgekomen slijm ophoesten. Vinden de longen niet zo heel prettig heb ik gemerkt.

En daarnaast vind ik dat ik de changa ervaringen veel betere inzichten geven die je kan houden. En voor altijd bij je kan dragen.

Je zou van je dmt changa kunnen maken. Ik maak van 800mg dmt 2 gram changa.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Space Criminal zei:
Je zou van je dmt changa kunnen maken. Ik maak van 800mg dmt 2 gram changa.
Klik om te vergroten...
Misschien moet ik dat ook maar doen ja inderdaad :yum: . Hoe vaak kan je trippen van die 2 gr Changa? Vroeger toen ik het wel eens heb gehad, woog ik het nooit. Dus ik zou het niet weten.
S
Space šŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Misschien moet ik dat ook maar doen ja inderdaad :yum: . Hoe vaak kan je trippen van die 2 gr Changa? Vroeger toen ik het wel eens heb gehad, woog ik het nooit. Dus ik zou het niet weten.
Klik om te vergroten...
Ik draai meestal een klein jointje van 400mg changa. Daar haal ik 2 trips uit en heb dan soms nog een tip royaal als leftover.

Maar dan dus uitgaande van 5 trekjes 10 sec inhouden achter elkaar en de trip laten komen en weggaan, dus niet blijven doorroken als het minder wordt.

Dus 10 trips plus leftovers. De trips zijn minder intens maar duren beduidend langer dan dmt puur.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jongens... Ik zit zo in mijn hoofd met deze trip... Het laat me niet los. :grin:

Ik ben natuurlijk niet doorgebroken of zo, maar die magische "dimensie" die het hier op aarde al creƫert... En ik denk ook veel na over de puurheid die ik voelde. Dat was next level... Met psilocybine ervaar ik ook heel erg de onschuld van de wereld zien door de ogen van een klein kind, maar gisteren had ik een tijdje letterlijk het bewustzijn van een baby wat nog weer een extra niveau in puurheid was... De volwassene en zelfs het kind in me was even nergens te bekennen. En dat is eigenlijk wat ik zoek in trips en ook meditatie, meer nog dan alien dimensies en dergelijke. (Al zijn die wel heeel interessant :wink: )

Ben als een blok gevallen voor changa... :hearteyes:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Jongens... Ik zit zo in mijn hoofd met deze trip... Het laat me niet los. :grin:

Ik ben natuurlijk niet doorgebroken of zo, maar die magische "dimensie" die het hier op aarde al creƫert... En ik denk ook veel na over de puurheid die ik voelde. Dat was next level... Met psilocybine ervaar ik ook heel erg de onschuld van de wereld zien door de ogen van een klein kind, maar gisteren had ik een tijdje letterlijk het bewustzijn van een baby wat nog weer een extra niveau in puurheid was... De volwassene en zelfs het kind in me was even nergens te bekennen. En dat is eigenlijk wat ik zoek in trips en ook meditatie, meer nog dan alien dimensies en dergelijke. (Al zijn die wel heeel interessant :wink: )

Ben als een blok gevallen voor changa... :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Mooi. :hearteyes: Krijg er ook weer zin in. Heel wat meer zin dan in naar m’n werk gaan nu... :unamused: Toch nog maar eens wat actiever op zoek gaan naar changa/DMT. DPT nog wel liggen, maar zou liefst eerst nog eerst weer eens wat oefenen met changa.

Tof dat je bij de fanclub bent gekomen. ^^
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je maakt me echt benieuwd Mindless. En te bedenken dat een van mijn vrienden regelmatig changa heeft en al eens laten vallen heeft dat ik mocht meedoen, helaas zie ik hem zelden.
Benieuwd dus hoe "terug baby zijn" voelt. Ik heb geen herinneringen van die periode namelijk :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Mooi. :hearteyes: Krijg er ook weer zin in. Heel wat meer zin dan in naar m’n werk gaan nu... :unamused: Toch nog maar eens wat actiever op zoek gaan naar changa/DMT. DPT nog wel liggen, maar zou liefst eerst nog eerst weer eens wat oefenen met changa.

Tof dat je bij de fanclub bent gekomen. ^^
Klik om te vergroten...
Ja je moet ook wel heel bijzonder werk hebben als het hieraan kan tippen. :tonguewink:

DPT klinkt ook interessant maar zelf zou ik het sowieso niet gaan snuiven.


Cerberus zei:
Je maakt me echt benieuwd Mindless. En te bedenken dat een van mijn vrienden regelmatig changa heeft en al eens laten vallen heeft dat ik mocht meedoen, helaas zie ik hem zelden.
Benieuwd dus hoe "terug baby zijn" voelt. Ik heb geen herinneringen van die periode namelijk :grin:
Klik om te vergroten...
Echt... Probeer het!

Wat dat betreft je weer een baby voelen, ik weet niet of dat nou echt een standaard effect is hoor. Met DMT zeggen mensen vaak dat het jezelf (je geest) niet veranderd, alleen je wereld. Maar met changa gisteren voelde ik mezelf dus wel echt veranderen. Maar misschien lag dat ook meer aan mij omdat ik dat (die pure staat van zijn) altijd op zoek in een trip en dat de DMT dit heel erg makkelijk maakte om te doen, in plaats van dat het een standaard effect is wat bij iedereen die het neemt gebeurt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wie? - Ik alleen. Man, 35 jaar. 188cm/~76KG
Wat? – Changa (DMT)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 29-1-2020/9:15 uur


Eindelijk… Het is er dan toch van gekomen. Ik heb DMT gedaan! Dan wel in de vorm van changa, maar alsnog DMT! En het was absoluut fantastisch!!! Ik zit nu ook in de afterglow ervan, dus misschien dat dit report wat warrig overkomt. Maar ik wil er nu over schrijven, nu het nog vers in het geheugen zit.

Waarom ik dit niet eerder heb gedaan? Want dit ligt precies in mijn straatje… Angst wellicht? Er niet aan toe zijn? Nog niet het juiste moment? Laten we het daar op houden…

Anyway, ik heb nu geloof ik een dikke week een changa joint in huis liggen. Deze was mij geschonken door @Space Criminal van hier op DF, waaraan nogmaals vele malen dank! @Space Criminal maakte hier een uitzondering, dus ga nou niet bij hem vragen om spul... In ieder geval… Het lag hier dus al een week. Door meerdere redenen (waaronder angst) had ik het nog niet aangedurfd, maar nu vanmorgen had ik het gevoel dat ik er min of meer klaar voor was. Raar moment om te trippen hĆØ? Dus even voor 9 uur ben ik eerst bezig geweest met mijn nieuwe ritueel voor het trippen: het huis en mezelf reinigen met witte salie en palo santo. Het voelt toch fijn om even zo’n ritueel te doen voor een trip, al is het maar voor het gevoel. Daarna heb ik de deurbel eraf gehaald en ben gaan zitten op de bank met voor de zekerheid wat kussens achter me. (niet nodig geweest) Toen heb ik tweemaal de Wim Hof ademhalingstechniek toegepast en zat ik daar tussendoor met de joint in mijn linkerhand en een aansteker in de rechter. Meermaals heb ik de joint in mijn mond gestoken en het vuur er vlakbij gehouden, maar hem toch weer weggelegd. Ik ben duidelijk niet meer de onverschrokken psychonaut die ik ooit was… Uiteraard heeft dat te maken met enkele niet zo fijne trips in mijn verleden. Het zweet stond me in mijn handen en ik heb er serieus twee keer over nagedacht om het allemaal af te blazen. Maar op een gegeven moment was daar zo’n moment van niet nadenken maar doen. Ik zette de joint tussen mijn lippen, stak hem aan en nam een lange diepe hijs. Daarna hield ik hem minstens 10 seconden binnen zoals me verteld werd te doen en herhaalde dat daarna nog 3 keer.

~ 9:20 uur
Na luttele seconden voel ik het al opkomen. Het effect zorgt direct voor een heel specifiek gevoel. Hmm, dit is dus DMT dacht ik nog… Niet dat ik wist wat DMT in zijn geheel was natuurlijk, maar dat specifieke gevoel voelde wat als de ā€œsignatureā€ van DMT. But what do i know… Ik heb het nog maar 1 keer gedaan. Al ervaar ik bij psilo ook iets dergelijks. Een soort gevoel wat erbij hoort en je vertelt: we gaan weer naar (bijvoorbeeld) psilo-land. Wat heel raar was voor mij, was dat de kamer al zo goed als direct vol visuals stond. Toen ik mijn ogen dicht deed was het al helemaal een spektakel. Maar zelfs met open ogen dus al een kamer vol met gekleurde bewegende patronen. Gelijkend aan die van psilo, maar scherper en verfijnder. Ik sloot mijn ogen weer om meer in de ervaring te komen. Ja, dit heeft zeker een bezieling dacht ik meteen. Niet alleen dingen zien, maar de aanwezigheid van ā€˜iets’ daarachter. Ik kan echter niet zeggen dat ik de aanwezigheid van ā€˜entiteiten’ of iets dergelijks voelde. Het was wederom vergelijkbaar met psilocybine voor mij: een bezieling die het middel echt een soort identiteit geeft. Vrij in het begin waren er nog enkele momenten waar ik licht een soort dreiging in de verte voelde, maar het was duidelijk dat dat door mijn eigen angst kwam. Het was verder vrij makkelijk om me daarvan te distantiĆ«ren, wat opvallend was want als ik zo hard trip als dit op psilo (ik blijf het ermee vergelijken…) dan is die dreiging meestal veel sterker.

Door deze distantiĆ«ring merk ik op een gegeven moment op dat ik me makkelijk helemaal begin over te geven aan de ervaring. Hierdoor wordt alles heel erg, tja… puur… Zo kan ik het alleen maar beschrijven. Mijn hele ervaring is puur/hemels en ikzelf ook. Ik voel me letterlijk als een baby die nog niet aangetast is door de wereld. Er is alleen maar complete geborgenheid en tevredenheid. Er is niets anders dat ik wil dan dit hier nu. Op een gegeven moment doe ik mijn ogen open en kijk door het raam naar buiten. Daar zie ik een grote boom aan de overkant van het water hier extreem vervormen/verkleuren. Alsof deze uit allemaal lagen bestaat en deze allemaal afzonderlijk van elkaar bewegen. De kleuren en met name de kleurovergangen zijn intens maar op een bepaalde manier toch ook subtiel (het tegenovergestelde van het schreeuwerige van bijvoorbeeld LSD is wat ik bedoel denk ik), maar ik merk nu al die subtiliteiten extreem op. Ik ben wel bekend met prachtige visuals, maar dit is er een waar je gefascineerd met bijna open mond naar blijft kijken. Zoals eerder gezegd, de soort visuals lijken op die van psilo, maar hebben ook weer iets heel eigens. Ze zijn nog een stuk verfijnder en ook scherper afgebakend. Ik ben diep onder de indruk en besluit van mijn plek op de bank af te komen en ga op de stoel bij het raam zitten om de bomen en dergelijke van dichterbij te bekijken. De visuals gaan onverminderd door en ik zie de meest prachtige vormen en kleuren. Even kijk ik naar de stof van mijn trui en naar mijn eigen huid en alles is gewoon magisch. Ik kan niet geloven wat ik zie…

9:41 uur
Het is 20 minuten na inname en ik voel de trip afnemen. Meteen besluit ik @Space Criminal te appen over dat ik het gedaan heb en hoe fantastisch het is. En niet lang daarna begin ik te typen aan dit report. Ik herinner me gelukkig min of meer alles, maar moet er soms wel wat moeite voor doen om het weer boven te halen, waardoor het report schrijven wel een paar uurtjes duurt.

Ik ben zo blij dat ik het gedaan heb en nu een idee heb van wat het is! Tegelijkertijd heb ik ook het gevoel dat ik nog maar het topje van de ijsberg heb gezien. Toch ben ik meteen al verliefd op changa/DMT. Meteen na 1 keer mijn top 5 binnen, for sure… Al zal ik dit prachtige goedje natuurlijk verder moeten verkennen!

Trouwens… Die geur hangt hier nog steeds en ik vind het heerlijk. :hearteyes:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb 1 x dmt gedaan en ik herken me in dingen die je beschrijft! Anders dan andere psychedelica vond ik dit ook hemels, puur en bovennatuurlijk. Ik ben niet zo spiritueel ingesteld maar toen het voorbij was voelde ik veel liefde en dankbaarheid. Zo mooi!

Mindless zei:
Even kijk ik naar de stof van mijn trui en naar mijn eigen huid en alles is gewoon magisch. Ik kan niet geloven wat ik zie…
Klik om te vergroten...

Jaaah ALLES waar je naar kijkt ziet er zo anders uit! Zo vol detail en op de een of andere manier straalt alles!

Het is al een half jaar geleden en ik ben nog moed aan verzamelen voor de volgende keer. Is changa minder heftig? Misschien moet ik dat eens proberen?

Bedankt voor het delen ā¤
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
שמש zei:
Wel, er was geen enkele twijfel (daarvoor was ik veel te diep. Bewustzijn van omgevingsgeluid kwam pas terug toen de sterkte vh middel afnam). Achteraf (dagen daarna) vroeg ik mij wel af waar het geluid vandaan kwam. Maar ik was mij op het moment wel sterk bewust van het geluid. Bij mij was het trouwens een pulserende vibratie. En heel elektrisch / elektrificerend. Nee geen dildo. Het geluid en de energie waren ƩƩn en ik werd erdoor geƫlektrificeerd.
In sommige religies gaan ze er van uit dat het leven begon met een geluid. 'Aum'. Vanwaar uit alles is ontstaan. Vanuit mijn eigen ervaring voel ik hier heel erg veel bij.
Klik om te vergroten...
Het is de Aum denk ik ja. Als gedachten stil genoeg zijn, kan het opgemerkt worden. En daarna kun je er ook je aandacht op houden, zelfs wanneer gedachten weer terugkomen. Ik denk dat het "geluid" buiten het fysieke spectrum is, maar daarom niet minder echt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."