Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChanga (1ste keer) trip report

Changa (1ste keer) trip report

56 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Verwacht alsjeblieft ook niet dat dat op het niveau van changa of bijvoorbeeld psilo is, die schoonheid. LSD kan wel weer heel praktische lessen geven voor het dagelijkse leven. :)
Klik om te vergroten...
@Space Criminal
Wat ik als een sterk gemis ervaar in LSD is een daadwerkelijke verbinding met jezelf. Het is alsof je er alleen voor staat, terwijl met natuurlijke psychedelica (dus alles niet chemisch) is het meer een warm bad waar ik in stap. LSD was altijd koud.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lucy100 zei:
@Mindless Wat een tof report om te lezen! Het is echt bijzonder DMT en vooral erg spannend! Ik ben ook erg benieuwd naar een Changa Joint. En ik denk dat ik die snel eens ga uitproberen. 😊
Klik om te vergroten...
Dank je :)

En ja heel bijzonder... En met pure DMT experimenteren zoals jij nu doet is nog spannender... Ben echt benieuwd hoe dat verder gaat bij jou!


שמש zei:
Inderdaad, ik voelde de toon. Ik hoorde het ook trouwens. Maar omdat ik zo ver weg was is het onmogelijk te zeggen of ik het met mijn inner-ear of met mijn echte oren hoorde... Het vibreerde dusdanig dat het door mijn hele lichaam heen ging!
Klik om te vergroten...
Op een gegeven moment ga je ook twijfelen of je het nou "echt" hoort (met je oren) of niet ja. In ieder geval was daar die hele lage (niet slechte) vibratie die ik voelde in/als mijn lichaam. De keren dat ik het ervoer was het ook overduidelijk iets waarvan ik dacht: maar dit is al de hele tijd aanwezig... Hoe kan ik dit normaal nou niet opmerken... Alsof je het normaal onbewust constant aan het negeren bent op de een of andere manier.


Mezelf zei:
Ik heb dit zeker vaker ervaren in trips maar ook geregeld tijdens meditaties. Misschien iets minder op de voorgrond, maar ook een zeer duidelijk lage toon/zoem. Heb jij dat nooit dan tijdens meditaties?
Klik om te vergroten...
Wel bepaalde tonen/vibraties, niet zozeer dit 'one hand clapping' "geluid" (ik denk dat het de 'Aum/Om' is). Of misschien ervoer ik het een stuk oppervlakkiger dan tijdens trips.


Rivalrie zei:
Door jou krijg ik ook zin in changa. Toch maar eens proberen te maken 😁
Klik om te vergroten...
Wel ervaring met DMT? En zeker proberen ja!


Space Criminal zei:
Ja! Eindelijk! Mijn missie wordt voltooid, dank je wel @Mindless!

Iedereen aan de changa!

Maken we de wereld weer 'n stukje beter met z'n alle 💫 😉👌🏻

En dan wel deze mix: https://drugsforum.nl/threads/show-je-changa-infused-herb-dmt-kruiden.63703/post-1328855

🚀🚀💥🌈🙏😇
Klik om te vergroten...
:thinking:

Dit was al je plan de hele tijd...

:grimacing:


Zonnetje zei:
Mooi tripreport!
Zou je changa ook als je eerste psychedelische ervaring kunnen doen en dan evt wat minder dan ervaren personen? Omdat het zo kort duurt.
Klik om te vergroten...
Kan op zich wel, maar hangt ook erg van de persoon af denk ik. Ik heb mensen op heel laag gedoseerde truffel en paddo trips horen zeggen dat ze het toch wel intens vonden... Ook mensen die bij hun eerste truffel/paddo trip al heel erg onder de indruk waren dat ze überhaupt een verandering in hun zicht zagen: kleuren of patronen. Zo'n trip komt langzaam op en kun je dus rustig aan wennen. Met changa ga je (dat ging ik in ieder geval) in een kwestie van seconden van helemaal nuchter naar wonderland zeg maar en het was ook meer in mijn face en vrij sterk aanwezig zodat ik het niet zomaar weg kon denken mocht ik dat willen. Ineens zijn er sterk overal visuals aanwezig en ik kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen die nog nooit een visuele verandering in perceptie hebben gezien, mogelijk overdonderend kan zijn. Misschien kun je minder nemen ja, maar ik weet niet hoeveel minder dan geschikt zou zijn voor een persoon die nog helemaal geen ervaring met trippen heeft.

Eigenlijk raad ik mensen altijd aan om gewoon lekker te beginnen met truffels. Daar kun je vrij makkelijk een lichte trip mee hebben die ook geleidelijk opkomt. En dat is al heel erg bijzonder als je nog nooit iets dergelijks hebt meegemaakt. Is ook zo makkelijk om te halen/doen: gewoon legaal bij de smartshop zonder eerst helemaal DMT en changa te researchen, halen, eventueel maken. (of je moet er makkelijk kant en klaar aan kunnen komen)


שמש zei:
@Space Criminal
Wat ik als een sterk gemis ervaar in LSD is een daadwerkelijke verbinding met jezelf. Het is alsof je er alleen voor staat, terwijl met natuurlijke psychedelica (dus alles niet chemisch) is het meer een warm bad waar ik in stap. LSD was altijd koud.
Klik om te vergroten...
Er is vind ik best wel een sterk spiritueel element aan LSD, maar het voelt voor mij meer alsof het allemaal in mijn persoonlijke psyche is, waar het bij de tryptamines meer een in contact komen met mystieke dimensies is, misschien zelfs een soort 'alien' achtige aanwezigheid. Dat blijkt dan tijdens de trip vaak ook een onderdeel van jezelf, maar iets waar je (helemaal) onbekend mee was, vandaar 'alien' misschien.

LSD is wat meer koud ja en in mijn ogen dus meer mechanisch/analytisch. Al kan ik dat soms ook best waarderen, om in die headspace te zitten. En soms ervaar je toch wel sterke liefde voor alles en zie je overal schoonheid, maar op een meer heldere, minder magische manier.

Denk trouwens dat je met het heel natuurlijke Datura niet in zo'n warm bad zult stappen. :wink:
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Datura hoort wel niet onder de psychedelica. 't Is basically eerder jezelf vergiftigen waardoor je net niet sterft en je in delirium gaat. Volgens mij op dezelfde manier als een van de ontwenningsverschijnselen als je stopt met benzo's of alcohol :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm dat is waar denk ik.

Maar ook natuurlijke psychedelica zijn niet per se een warm bad om in te stappen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Hmm dat is waar denk ik.

Maar ook natuurlijke psychedelica zijn niet per se een warm bad om in te stappen.
Klik om te vergroten...
Het blijft allemaal subjectief natuurlijk. Ik kan mij voorstellen dat voor sommige mensen LSD exact het juiste is. Daarom spreek ik ook in de ik-vorm :wink:
Ik denk wel dat er een soort algemene schaal is vast te stellen binnen psychedelica (afhankelijk van je doel ermee natuurlijk). Ik zie LSD meer als een soort entry-middel. Je krijgt een glimp te zien van de werkelijkheid. Psilo / truffels gaan voor mij alweer dieper, planten / dieren met DMT / 5Meo-DMT nog dieper.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Op een gegeven moment ga je ook twijfelen of je het nou "echt" hoort (met je oren) of niet ja. In ieder geval was daar die hele lage (niet slechte) vibratie die ik voelde in/als mijn lichaam. De keren dat ik het ervoer was het ook overduidelijk iets waarvan ik dacht: maar dit is al de hele tijd aanwezig... Hoe kan ik dit normaal nou niet opmerken... Alsof je het normaal onbewust constant aan het negeren bent op de een of andere manier.
Klik om te vergroten...
Wel, er was geen enkele twijfel (daarvoor was ik veel te diep. Bewustzijn van omgevingsgeluid kwam pas terug toen de sterkte vh middel afnam). Achteraf (dagen daarna) vroeg ik mij wel af waar het geluid vandaan kwam. Maar ik was mij op het moment wel sterk bewust van het geluid. Bij mij was het trouwens een pulserende vibratie. En heel elektrisch / elektrificerend. Nee geen dildo. Het geluid en de energie waren één en ik werd erdoor geëlektrificeerd.
In sommige religies gaan ze er van uit dat het leven begon met een geluid. 'Aum'. Vanwaar uit alles is ontstaan. Vanuit mijn eigen ervaring voel ik hier heel erg veel bij.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
"In Hindu cosmology, Aum is a bija mantra, or sacred seed sound, which created all other sounds and vibrations in our universe. Aum was the original vibration that rippled through pure enlightened awareness, creating the complicated and intricate patterns of our individual consciousness."

In de wetenschap is er de string theorie:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
שמש zei:
Wel, er was geen enkele twijfel (daarvoor was ik veel te diep. Bewustzijn van omgevingsgeluid kwam pas terug toen de sterkte vh middel afnam). Achteraf (dagen daarna) vroeg ik mij wel af waar het geluid vandaan kwam. Maar ik was mij op het moment wel sterk bewust van het geluid. Bij mij was het trouwens een pulserende vibratie. En heel elektrisch / elektrificerend. Nee geen dildo. Het geluid en de energie waren één en ik werd erdoor geëlektrificeerd.
In sommige religies gaan ze er van uit dat het leven begon met een geluid. 'Aum'. Vanwaar uit alles is ontstaan. Vanuit mijn eigen ervaring voel ik hier heel erg veel bij.
Klik om te vergroten...
Het is de Aum denk ik ja. Als gedachten stil genoeg zijn, kan het opgemerkt worden. En daarna kun je er ook je aandacht op houden, zelfs wanneer gedachten weer terugkomen. Ik denk dat het "geluid" buiten het fysieke spectrum is, maar daarom niet minder echt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Ik leef ervoor. :blush: Het perfect voldaan voelen in het moment zoals met MDMA, maar dan het liefst op een minder geforceerde, meer natuurlijke wijze door psychedelica of meditatie.
Klik om te vergroten...

Aah, op die manier. :) Ja, dat ken ik wel. ‘In het moment’ zijn, voelen en ervaren is momenteel iets waar ik (nuchter, dus, haha) aan werk bij therapie. Leuk om te zien hoe mindfulness steeds meer wordt toegepast in de reguliere psychologie. En een goed opstapje naar meditatie. Ik hoop daar ooit net zo in thuis te raken als jullie; en met ‘jullie’ bedoel ik dan breed genomen alle mensen op het forum die i.m.o. gewoon veel verder dan mij zijn hierin. Daar valt voor mij nog de nodige winst te behalen.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Misschien moet ik dat ook maar doen ja inderdaad :yum: . Hoe vaak kan je trippen van die 2 gr Changa? Vroeger toen ik het wel eens heb gehad, woog ik het nooit. Dus ik zou het niet weten.
Klik om te vergroten...
Ik draai meestal een klein jointje van 400mg changa. Daar haal ik 2 trips uit en heb dan soms nog een tip royaal als leftover.

Maar dan dus uitgaande van 5 trekjes 10 sec inhouden achter elkaar en de trip laten komen en weggaan, dus niet blijven doorroken als het minder wordt.

Dus 10 trips plus leftovers. De trips zijn minder intens maar duren beduidend langer dan dmt puur.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jongens... Ik zit zo in mijn hoofd met deze trip... Het laat me niet los. :grin:

Ik ben natuurlijk niet doorgebroken of zo, maar die magische "dimensie" die het hier op aarde al creëert... En ik denk ook veel na over de puurheid die ik voelde. Dat was next level... Met psilocybine ervaar ik ook heel erg de onschuld van de wereld zien door de ogen van een klein kind, maar gisteren had ik een tijdje letterlijk het bewustzijn van een baby wat nog weer een extra niveau in puurheid was... De volwassene en zelfs het kind in me was even nergens te bekennen. En dat is eigenlijk wat ik zoek in trips en ook meditatie, meer nog dan alien dimensies en dergelijke. (Al zijn die wel heeel interessant :wink: )

Ben als een blok gevallen voor changa... :hearteyes:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Jongens... Ik zit zo in mijn hoofd met deze trip... Het laat me niet los. :grin:

Ik ben natuurlijk niet doorgebroken of zo, maar die magische "dimensie" die het hier op aarde al creëert... En ik denk ook veel na over de puurheid die ik voelde. Dat was next level... Met psilocybine ervaar ik ook heel erg de onschuld van de wereld zien door de ogen van een klein kind, maar gisteren had ik een tijdje letterlijk het bewustzijn van een baby wat nog weer een extra niveau in puurheid was... De volwassene en zelfs het kind in me was even nergens te bekennen. En dat is eigenlijk wat ik zoek in trips en ook meditatie, meer nog dan alien dimensies en dergelijke. (Al zijn die wel heeel interessant :wink: )

Ben als een blok gevallen voor changa... :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Mooi. :hearteyes: Krijg er ook weer zin in. Heel wat meer zin dan in naar m’n werk gaan nu... :unamused: Toch nog maar eens wat actiever op zoek gaan naar changa/DMT. DPT nog wel liggen, maar zou liefst eerst nog eerst weer eens wat oefenen met changa.

Tof dat je bij de fanclub bent gekomen. ^^
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je maakt me echt benieuwd Mindless. En te bedenken dat een van mijn vrienden regelmatig changa heeft en al eens laten vallen heeft dat ik mocht meedoen, helaas zie ik hem zelden.
Benieuwd dus hoe "terug baby zijn" voelt. Ik heb geen herinneringen van die periode namelijk :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Mooi. :hearteyes: Krijg er ook weer zin in. Heel wat meer zin dan in naar m’n werk gaan nu... :unamused: Toch nog maar eens wat actiever op zoek gaan naar changa/DMT. DPT nog wel liggen, maar zou liefst eerst nog eerst weer eens wat oefenen met changa.

Tof dat je bij de fanclub bent gekomen. ^^
Klik om te vergroten...
Ja je moet ook wel heel bijzonder werk hebben als het hieraan kan tippen. :tonguewink:

DPT klinkt ook interessant maar zelf zou ik het sowieso niet gaan snuiven.


Cerberus zei:
Je maakt me echt benieuwd Mindless. En te bedenken dat een van mijn vrienden regelmatig changa heeft en al eens laten vallen heeft dat ik mocht meedoen, helaas zie ik hem zelden.
Benieuwd dus hoe "terug baby zijn" voelt. Ik heb geen herinneringen van die periode namelijk :grin:
Klik om te vergroten...
Echt... Probeer het!

Wat dat betreft je weer een baby voelen, ik weet niet of dat nou echt een standaard effect is hoor. Met DMT zeggen mensen vaak dat het jezelf (je geest) niet veranderd, alleen je wereld. Maar met changa gisteren voelde ik mezelf dus wel echt veranderen. Maar misschien lag dat ook meer aan mij omdat ik dat (die pure staat van zijn) altijd op zoek in een trip en dat de DMT dit heel erg makkelijk maakte om te doen, in plaats van dat het een standaard effect is wat bij iedereen die het neemt gebeurt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ja je moet ook wel heel bijzonder werk hebben als het hieraan kan tippen. :tonguewink:

DPT klinkt ook interessant maar zelf zou ik het sowieso niet gaan snuiven.
Klik om te vergroten...

Haha touché. :’) Ik heb gewoon géén zin om saai achter een PC te gaan zitten vegeteren vandaag, maar de vergelijking was oneerlijk. :wink:

De manier van inname houdt me ook wat tegen bij DPT. Het probleem van orale inname is dat het echt veel minder potent is en je veel meer nodig hebt. Dat vind ik dan weer zonde. Maar een neus die van je gezicht afbrandt en dagenlang opgezwollen is van binnen klinkt ook niet heel jofel. Verder moet ik gewoon niet zo’n schijterd zijn (vind ik zelf, en ooit overwin ik het ook gewoon) maar speelt ook in mijn achterhoofd dat het niet voor niets is dat DMT van het illustere drietal (DMT, DPT, 5-MeO-DMT) het meest populair heeft kunnen worden. DMT lijkt weliswaar overall als intenser te worden ervaren dan DPT, en 5-MeO-DMT als intenser dan DMT. Maar met DPT (en 5-MeO) worden dan relatief wel weer wat meer moeilijke/negatieve ervaringen gemeld dan met DMT. Opzich hoeft dat je niet tegen te houden, maar ik acht mezelf nog een behoorlijke noob in DMT-world dus dan doe ik misschien liever eerst ervaring op met het middel dat gemiddeld genomen het meest vriendelijk lijkt, want het is al indrukwekkend genoeg. Anderzijds wordt DPT toch ook echt wel als minder heftig dan DMT beschreven simpelweg omdat het makkelijker te doseren is, en laag beginnen en opbouwen (niet ineens van 0 tot 1000 zoals wanneer je aan een DMT-pijp lurkt) veel haalbaarder is.

Moeilijk! #firstworldproblems Ik sluit niet uit dat ik het binnenkort toch echt gewoon een keer yolo-style ga doen, op beheerste dosis, die DPT. Als de tijd rijp is komt het vanzelf, probeer ik maar te denken. Wel echt ook weer eens naar changa en DMT op zoek. :grin: Door jou ook nog weer enthousiaster geworden.

Echt... Probeer het!

Wat dat betreft je weer een baby voelen, ik weet niet of dat nou echt een standaard effect is hoor. Met DMT zeggen mensen vaak dat het jezelf (je geest) niet veranderd, alleen je wereld. Maar met changa gisteren voelde ik mezelf dus wel echt veranderen. Maar misschien lag dat ook meer aan mij omdat ik dat (die pure staat van zijn) altijd op zoek in een trip en dat de DMT dit heel erg makkelijk maakte om te doen, in plaats van dat het een standaard effect is wat bij iedereen die het neemt gebeurt.
Klik om te vergroten...

Iedereen reageert natuurlijk anders. Als je alleen al kijkt naar die ene keer dat Eik, Bee en ik changa en DMT rookten, hadden we totaal verschillende ervaringen. Ik geloof niet zo in dat uniforme (5-MeO schijnt overigens wel een stuk minder pluriform te zijn dan DMT, maar goed daar kan ik op basis van persoonlijke ervaring niets zinnigs over zeggen).

De ervaring van opnieuw baby zijn, op welke manier dan ook, wordt wel vaak gerapporteerd bij deze categorie middelen valt mij op. Je leest het bijvoorbeeld heel vaak van ayahuasca. Ik kwam er recent tijdens een wat uit de hand gelopen familiefeestje per toeval achter dat mijn neefje (nu een hele brave vader ^^) in zijn stoute jaren wel eens 5-MeO-DMT heeft gerookt en hij meende toen dat hij weer een embryo was in de baarmoeder van mijn tante. Was een stevige ervaring.

Dit zijn echt stoffen waarover je (of ik in ieder geval) nooit uitgeluld raakt. Nog zoveel te ontdekken op het psychedelisch vlak. We zijn nog lang niet uitgeleerd of uitgekeken, dat is een verheugend idee toch. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Roze Olifant
Ik kan me nog herinneren dat jij hier net nieuw was op DF en geloof ik nog niet zoveel had gedaan op drugsgebied. En dat je toen echt op hoog tempo allerlei spul probeerde. :tonguewink: Inmiddels heb je een flinke lijst volgens mij. Zelf heb ik dat "alles" willen proberen niet zo en heb ik dus ook maar een relatief kort lijstje vergeleken met veel psychonauten hier. Er is zeker wel de interesse om te weten hoe al die dingen zijn (maar tegelijk ook een aversie tegen veel dingen), maar alleen echt een drive bij specifieke middelen om ze te proberen. Is die drive er niet of niet sterk genoeg, dan gebeurd het niet. Ben eigenlijk dus ook wel blij dat @Space Criminal me die changa aanbood, zodat ik toch min of meer "geforceerd" was om het te proberen. Want ik denk dat het anders zomaar had kunnen zijn dat ik mijn leven later af zou sluiten zonder het ooit te hebben gedaan. Maar nu ik ervan geproefd heb, blijkt het zo erg mijn ding (zoals ook wel weer verwacht) dat ik er eigenlijk wel verder mee moet experimenteren. :wink: DPT is dan nog meer zo'n casual interesse. Eigenlijk is het alleen (pure) DMT, mescaline en misschien ayahuasca waar ik echt een aantrekking tot voel om nog te gaan doen.

En ja, ik hoor het wel vaker dat DMT erg kan verschillen per persoon. Terence McKenna praatte er soms over alsof mensen echt vaak op dezelfde "plek" kwamen ermee, maar er zijn ook heel veel mensen die heel andere ervaringen hebben dan wat hij beschreef.

De pure staat van zijn, de onschuld zoals die van een baby trekt me onder andere zo enorm aan, omdat ik een sterk vermoeden heb dat dat de richting van "werkelijkheid" of "God" op gaat. De meer mystieke ervaringen met entiteiten, werelden en dergelijke zie ik meer als de 'spirit' dimensies, wat (denk ik) meer een exploratie van de mind is. (de collectieve mind dan, niet de persoonlijke) Natuurlijk is dat maar een vermoeden en is het beter om niet te gauw conclusies te trekken hierover...

En ja, er valt altijd meer te ontdekken. Totdat je weer even stopt en gewoon bent zonder te willen weten. :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Trouwens nog wat vergeten te vermelden in het report: Helemaal aan het begin van de trip bij het opkomen hoorde ik een lange toon. Soort zoem achtig geluid. Daar had ik ook wel vaker van gehoord/over gelezen. Maar het verdween wel snel weer. Moet wel zeggen dat ik het me nu nog maar vaag herinner.
Klik om te vergroten...

Ja het is een heel hoge, enigszins trillendie pieptoon. Een beetje vergelijkbaar met de toon hoe ze in Call of Duty aangeven dat je net door een granaat bent geraakt xD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ja het is een heel hoge, enigszins trillendie pieptoon. Een beetje vergelijkbaar met de toon hoe ze in Call of Duty aangeven dat je net door een granaat bent geraakt xD
Klik om te vergroten...
Haha ik ben bekend met die game en dat geluid. :wink: Ik moet wel zeggen dat ik gisteren na de trip al grotendeels was vergeten hoe het klonk en nu nog meer... Ik herinner me meer een zoem geluid dan een pieptoon, maar wellicht klopt mijn herinnering ook niet. Of was mijn ervaring gewoon anders...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Ik heb inmiddels een aardige lijst, maar mijn doel is zeker niet die lijst zo lang mogelijk maken hoor.
Klik om te vergroten...
Nee dat wil ik ook niet beweren hoor! Al had ik dat zelf als broekie/rookie (brookie?) wel een beetje hoor. :wink: Maar je hebt dus gewoon meer een interesse (en ook motivatie) om te kijken wat veel middelen met je bewustzijn doen. Iets wat ik helemaal begrijp, maar wat bij mij wat minder sterk aanwezig is. (de interesse én de motivatie, ik kan heel lui zijn...)

Roze Olifant zei:
Gewoon zijn, zonder te willen weten, past in het algemeen niet zo goed bij mij, maar dat is veel breder dan enkel beroep en psychedelische interesses. Het lijkt me ook wel rustig om dat soms te kunnen ervaren. ^^
Klik om te vergroten...
Ik leef ervoor. :blush: Het perfect voldaan voelen in het moment zoals met MDMA, maar dan het liefst op een minder geforceerde, meer natuurlijke wijze door psychedelica of meditatie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Aah, op die manier. :) Ja, dat ken ik wel. ‘In het moment’ zijn, voelen en ervaren is momenteel iets waar ik (nuchter, dus, haha) aan werk bij therapie. Leuk om te zien hoe mindfulness steeds meer wordt toegepast in de reguliere psychologie. En een goed opstapje naar meditatie. Ik hoop daar ooit net zo in thuis te raken als jullie; en met ‘jullie’ bedoel ik dan breed genomen alle mensen op het forum die i.m.o. gewoon veel verder dan mij zijn hierin. Daar valt voor mij nog de nodige winst te behalen.
Klik om te vergroten...
Naar mijn mening is het het geboorterecht van ons allemaal, de ene is er al wat comfortabeler mee dan de ander, maar dat maakt niemand beter of zo. (niet dat je dat impliceerde, maar just saying...)

En pas je dat simpele tevreden zijn toe tijdens een trip, dan ga je naar steeds meer pure staten van zijn in mijn beleving. :)


Trouwens even iets anders: ik rustte mijn hoofd even op de mouw van mijn trui en ik krijg me toch weer een vlaag DMT geur binnen... Ik vind de geur best lekker, maar eerlijk gezegd was ik er gisteren op het eind van de dag ook wel even klaar mee, zo sterk rook het hier nog. Straks maar even douchen en nieuwe kleren. :sweatsmile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."