Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChanga (1ste keer) trip report

Changa (1ste keer) trip report

56 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Wie? - Ik alleen. Man, 35 jaar. 188cm/~76KG
Wat? – Changa (DMT)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 29-1-2020/9:15 uur


Eindelijk… Het is er dan toch van gekomen. Ik heb DMT gedaan! Dan wel in de vorm van changa, maar alsnog DMT! En het was absoluut fantastisch!!! Ik zit nu ook in de afterglow ervan, dus misschien dat dit report wat warrig overkomt. Maar ik wil er nu over schrijven, nu het nog vers in het geheugen zit.

Waarom ik dit niet eerder heb gedaan? Want dit ligt precies in mijn straatje… Angst wellicht? Er niet aan toe zijn? Nog niet het juiste moment? Laten we het daar op houden…

Anyway, ik heb nu geloof ik een dikke week een changa joint in huis liggen. Deze was mij geschonken door @Space Criminal van hier op DF, waaraan nogmaals vele malen dank! @Space Criminal maakte hier een uitzondering, dus ga nou niet bij hem vragen om spul... In ieder geval… Het lag hier dus al een week. Door meerdere redenen (waaronder angst) had ik het nog niet aangedurfd, maar nu vanmorgen had ik het gevoel dat ik er min of meer klaar voor was. Raar moment om te trippen hè? Dus even voor 9 uur ben ik eerst bezig geweest met mijn nieuwe ritueel voor het trippen: het huis en mezelf reinigen met witte salie en palo santo. Het voelt toch fijn om even zo’n ritueel te doen voor een trip, al is het maar voor het gevoel. Daarna heb ik de deurbel eraf gehaald en ben gaan zitten op de bank met voor de zekerheid wat kussens achter me. (niet nodig geweest) Toen heb ik tweemaal de Wim Hof ademhalingstechniek toegepast en zat ik daar tussendoor met de joint in mijn linkerhand en een aansteker in de rechter. Meermaals heb ik de joint in mijn mond gestoken en het vuur er vlakbij gehouden, maar hem toch weer weggelegd. Ik ben duidelijk niet meer de onverschrokken psychonaut die ik ooit was… Uiteraard heeft dat te maken met enkele niet zo fijne trips in mijn verleden. Het zweet stond me in mijn handen en ik heb er serieus twee keer over nagedacht om het allemaal af te blazen. Maar op een gegeven moment was daar zo’n moment van niet nadenken maar doen. Ik zette de joint tussen mijn lippen, stak hem aan en nam een lange diepe hijs. Daarna hield ik hem minstens 10 seconden binnen zoals me verteld werd te doen en herhaalde dat daarna nog 3 keer.

~ 9:20 uur
Na luttele seconden voel ik het al opkomen. Het effect zorgt direct voor een heel specifiek gevoel. Hmm, dit is dus DMT dacht ik nog… Niet dat ik wist wat DMT in zijn geheel was natuurlijk, maar dat specifieke gevoel voelde wat als de “signature” van DMT. But what do i know… Ik heb het nog maar 1 keer gedaan. Al ervaar ik bij psilo ook iets dergelijks. Een soort gevoel wat erbij hoort en je vertelt: we gaan weer naar (bijvoorbeeld) psilo-land. Wat heel raar was voor mij, was dat de kamer al zo goed als direct vol visuals stond. Toen ik mijn ogen dicht deed was het al helemaal een spektakel. Maar zelfs met open ogen dus al een kamer vol met gekleurde bewegende patronen. Gelijkend aan die van psilo, maar scherper en verfijnder. Ik sloot mijn ogen weer om meer in de ervaring te komen. Ja, dit heeft zeker een bezieling dacht ik meteen. Niet alleen dingen zien, maar de aanwezigheid van ‘iets’ daarachter. Ik kan echter niet zeggen dat ik de aanwezigheid van ‘entiteiten’ of iets dergelijks voelde. Het was wederom vergelijkbaar met psilocybine voor mij: een bezieling die het middel echt een soort identiteit geeft. Vrij in het begin waren er nog enkele momenten waar ik licht een soort dreiging in de verte voelde, maar het was duidelijk dat dat door mijn eigen angst kwam. Het was verder vrij makkelijk om me daarvan te distantiëren, wat opvallend was want als ik zo hard trip als dit op psilo (ik blijf het ermee vergelijken…) dan is die dreiging meestal veel sterker.

Door deze distantiëring merk ik op een gegeven moment op dat ik me makkelijk helemaal begin over te geven aan de ervaring. Hierdoor wordt alles heel erg, tja… puur… Zo kan ik het alleen maar beschrijven. Mijn hele ervaring is puur/hemels en ikzelf ook. Ik voel me letterlijk als een baby die nog niet aangetast is door de wereld. Er is alleen maar complete geborgenheid en tevredenheid. Er is niets anders dat ik wil dan dit hier nu. Op een gegeven moment doe ik mijn ogen open en kijk door het raam naar buiten. Daar zie ik een grote boom aan de overkant van het water hier extreem vervormen/verkleuren. Alsof deze uit allemaal lagen bestaat en deze allemaal afzonderlijk van elkaar bewegen. De kleuren en met name de kleurovergangen zijn intens maar op een bepaalde manier toch ook subtiel (het tegenovergestelde van het schreeuwerige van bijvoorbeeld LSD is wat ik bedoel denk ik), maar ik merk nu al die subtiliteiten extreem op. Ik ben wel bekend met prachtige visuals, maar dit is er een waar je gefascineerd met bijna open mond naar blijft kijken. Zoals eerder gezegd, de soort visuals lijken op die van psilo, maar hebben ook weer iets heel eigens. Ze zijn nog een stuk verfijnder en ook scherper afgebakend. Ik ben diep onder de indruk en besluit van mijn plek op de bank af te komen en ga op de stoel bij het raam zitten om de bomen en dergelijke van dichterbij te bekijken. De visuals gaan onverminderd door en ik zie de meest prachtige vormen en kleuren. Even kijk ik naar de stof van mijn trui en naar mijn eigen huid en alles is gewoon magisch. Ik kan niet geloven wat ik zie…

9:41 uur
Het is 20 minuten na inname en ik voel de trip afnemen. Meteen besluit ik @Space Criminal te appen over dat ik het gedaan heb en hoe fantastisch het is. En niet lang daarna begin ik te typen aan dit report. Ik herinner me gelukkig min of meer alles, maar moet er soms wel wat moeite voor doen om het weer boven te halen, waardoor het report schrijven wel een paar uurtjes duurt.

Ik ben zo blij dat ik het gedaan heb en nu een idee heb van wat het is! Tegelijkertijd heb ik ook het gevoel dat ik nog maar het topje van de ijsberg heb gezien. Toch ben ik meteen al verliefd op changa/DMT. Meteen na 1 keer mijn top 5 binnen, for sure… Al zal ik dit prachtige goedje natuurlijk verder moeten verkennen!

Trouwens… Die geur hangt hier nog steeds en ik vind het heerlijk. :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Ik ben blij te lezen dat je changa hebt gedaan, Mindless. Natuurlijk moest het er van komen. Net zoals DMT er van gaat komen :wink: . Sommige dingen zijn onontkoombaar... Zoals je weet heb ik zelf een breakthrough ervaring gehad op Bufo Alvarius, enkele maanden terug. Bufo (of 5Meo-DMT wat een hoofdbestanddeel is van Bufo) is weliswaar iets geheel anders dan DMT in de zin dat er geen visuals aan te pas komen en dat het puur energie is. Mijn ervaring was dusdanig dat het alles in mij herschikt heeft. Ik ga hier later nog een tripreport over posten.

Iedereen volgt zijn eigen weg in psychedelica.
De mijne was dat ik nul ervaring had en heb met changa. Een geleidelijke schaal van ervaringen is dus niet nodig en kan je zelfs in de weg zitten (door eerdere negatieve evaringen met andere middelen zoals je al schreef) Mijn Bufo ervaring was iets wat ik op geen enkele manier had kunnen voorzien. Ik ken zelfs mensen die geen enkele ervaring met psychedelica hadden en toen Bufo namen. Sommige mensen zeggen dat Bufo Alvarius geen psychedelisch middel is en ik onderschrijf dit. Het is onmiddelijk, naakt contact met de realiteit, ontdaan van alles wat je kent. Geen ego. Geen tijdsbesef. Geen besef van omgeving en zelfs geen besef van zelf. Je bent één met een ongelooflijk krachtige en turbulente energie. Je bént die energie, Er is geen dualiteit, geen ik en de omgeving. Je bent één met alle energie en energie is het enige wat er is. Er zijn ook geen visuals, wat het meteen geheel anders maakt (naar zeggen) tov DMT.
Over gezoem- ja. Ik hoorde ook gezoem. Op een zeer specifieke LAGE frequentie. Maar in die frequentie was er tegelijkertijd een frequentie die van onhoorbaar laag naar onhoorbaar hoog ging.

Ik vind overigens dat je een middel als Bufo niet te vaak moet nemen. Het is als een doodservaring en wedergeboorte. Dat is niet iets wat je heel vaak wil doen, om verschillende redenen, waar ik later wel op terug wil komen. Ik kan mij in dat opzicht voorstellen dat Changa beter te processen is. Zoals @Space Criminal al zei. Echter ervaar ikzelf juist ook doordat gedeeltes van de (Bufo)ervaring onbewust blijven, dat het een ongelooflijk krachtige maar langzaamwerkende werking heeft onderhuids. Ik merk nu, na twee maanden nog steeds een heel sterke uitwerking van de ervaring. Maar op een steeds subtieler niveau. Zelfs bij mensen die er niets meer van voelen blijft het doorwerken. Daar is geen begrip of bewustwording voor nodig omdat het pure energie is. Mijn ervaring was dat ik werd doorspoelt met pure energie. Een bruisende energie als koolzuurhoudend water welke alles met zich meeneemt en je hernieuwd oplaadt. Energie gaat wat dat betreft verder dan bewustzijn, of beter gezegd, is bewustzijn in zijn meest pure vorm, welke ons eigen aardse bewustzijn overstijgt. Maar het blift doorwerken, daar kan je niets tegen doen of hoef je niets voor te doen.

Als laatste voorlopig; daarom is integratie na zo'n ervaring ook zo belangrijk. Veel mensen nemen zo'n middel en daar blijft het bij. Geen nazorg, geen integratie niets. Daar ontstaan juist problemen van. Ik heb mijn ervaring bewust geïntegreerd omdat de energie zo krachtig is. Vooral de eerste week heb je het gevoel dat je door kan draaien. Er zijn zeer intense herbelevingen 'snachts. Herbelevingen die bij mij wel een maand aanhielden (wel fijn overigens). Daar is effectieve integratie bij nodig. In mijn geval heb ik dat gedaan dmv ademwerk, met name 'verbonden adem' technieken.

Enkele zeer goede links die het belang van integratie benadrukken:
entheonation.com

Psychedelic Integration Guide for Bufo & 5-MeO-DMT

Want to experience the full benefits of Bufo and 5 MeO DMT? Read this article to discover the Psychedelic Integration Guide for Bufo & 5-MeO-DMT.
entheonation.com entheonation.com
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Cerberus zei:
Ik ben hetzelfde hierin.
Er komen "dagelijks" nieuwe RC's bij. Alles willen proberen is dweilen met de kraan open, een onmogelijke bezigheid, en tegen dat je trip voorbij is hebben ze weer een nieuw uitgevonden met 1 letter anders in de chemische formule. Voorts weet je ook niet of ze wel veilig zijn omdat er geen eeuwenlang gebruik van is.
Zelfs met sommige middelen die wel al lang bestaan is geweten dat ze schadelijk kunnen zijn na eenmalig gebruik, bv Iboga. Die moet ik dan ook niet proberen.
Mijn todo lijst is super klein, gelijkaardig aan de jouwe, en dat zal ook zo blijven.
Als je variatie wilt lijkt het me leuker met een veilig psychedelicum gewoon de setting te veranderen (locatie, andere medetrippers, ...)
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, ik zei het gister nog tegen Mindless. Ik merk dat mijn changa trips nu al een paar keer in dezelfde loop terecht komen. Ik doe het ook bijna altijd op dezelfde plek met vaak dezelfde muziek. De volgende changa trip ga ik zeker op een plek doen wat nieuw is voor me, kijken hoe dat gaat.

En wat betreft RC's, na m'n dpt ervaring ben ik even genezen hiervan. De schoonheid en les die ik van natuurlijke psychoactieven krijg is ongeëvenaard aan chemische tripmiddelen. Met een kleine disclaimer, namelijk nog nooit lsd gedaan.. Die staat wel nog op m'n to do list.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Mindless Wat een tof report om te lezen! Het is echt bijzonder DMT en vooral erg spannend! Ik ben ook erg benieuwd naar een Changa Joint. En ik denk dat ik die snel eens ga uitproberen. 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Space Criminal zei:
De schoonheid en les die ik van natuurlijke psychoactieven krijg is ongeëvenaard aan chemische tripmiddelen. Met een kleine disclaimer, namelijk nog nooit lsd gedaan.. Die staat wel nog op m'n to do list.
Klik om te vergroten...
Verwacht alsjeblieft ook niet dat dat op het niveau van changa of bijvoorbeeld psilo is, die schoonheid. LSD kan wel weer heel praktische lessen geven voor het dagelijkse leven. :)


Edit:

שמש zei:
Ik ben blij te lezen dat je changa hebt gedaan, Mindless. Natuurlijk moest het er van komen. Net zoals DMT er van gaat komen :wink: . Sommige dingen zijn onontkoombaar... Zoals je weet heb ik zelf een breakthrough ervaring gehad op Bufo Alvarius, enkele maanden terug. Bufo (of 5Meo-DMT wat een hoofdbestanddeel is van Bufo) is weliswaar iets geheel anders dan DMT in de zin dat er geen visuals aan te pas komen en dat het puur energie is. Mijn ervaring was dusdanig dat het alles in mij herschikt heeft. Ik ga hier later nog een tripreport over posten.
Klik om te vergroten...
Als het bedoeld is te gebeuren, dan zal het gebeuren ja. :) Alsnog bekijk ik het per moment en ik voel nu niet de drive om het snel te gaan doen.

Mooi dat de bufo trip zoveel later nog een positieve uitwerking op je heeft. :)

שמש zei:
Over gezoem- ja. Ik hoorde ook gezoem. Op een zeer specifieke LAGE frequentie. Maar in die frequentie was er tegelijkertijd een frequentie die van onhoorbaar laag naar onhoorbaar hoog ging.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik zeer interessant... Nog meer dan entiteiten en dergelijke zien. Ik heb ook ervaringen gehad tijdens trips waar ik een zeer lage "toon" waarnam die ik eerder voelde, dan hoorde. En het was alsof die toon onderliggend was aan álles in mijn ervaring: de basis voor geluid, licht, gedachten, etc. Alles was op die basis gebouwd als het ware. Wellicht ervoer ik dat lang niet zo intens als op een bufo trip, maar toch heel bijzonder om te ervaren. "The sound of one hand clapping..." Als je het ervaart weet je wat daarmee bedoeld wordt.

שמש zei:
Als laatste voorlopig; daarom is integratie na zo'n ervaring ook zo belangrijk. Veel mensen nemen zo'n middel en daar blijft het bij. Geen nazorg, geen integratie niets. Daar ontstaan juist problemen van. Ik heb mijn ervaring bewust geïntegreerd omdat de energie zo krachtig is. Vooral de eerste week heb je het gevoel dat je door kan draaien. Er zijn zeer intense herbelevingen 'snachts. Herbelevingen die bij mij wel een maand aanhielden (wel fijn overigens). Daar is effectieve integratie bij nodig. In mijn geval heb ik dat gedaan dmv ademwerk, met name 'verbonden adem' technieken.
Klik om te vergroten...
Daar wil ik me ook nog in verdiepen, die verbonden ademhalingstechnieken. Ben verder wel bezig met de WHM ademhalingstechniek.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Space Criminal zei:
Ik draai meestal een klein jointje van 400mg changa. Daar haal ik 2 trips uit en heb dan soms nog een tip royaal als leftover.

Maar dan dus uitgaande van 5 trekjes 10 sec inhouden achter elkaar en de trip laten komen en weggaan, dus niet blijven doorroken als het minder wordt.

Dus 10 trips plus leftovers. De trips zijn minder intens maar duren beduidend langer dan dmt puur.
Klik om te vergroten...
800mg DMT maak je 2 gr changa van. Waar je dan ongeveer 10 trips uit haal.
Dat is 80mg DMT per trip. Dit valt me best mee eigenlijk. Zou op meer verlies gegokt hebben hebben door verbranding.

Ik ben overtuigd!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
@Roze Olifant
Ik kan me nog herinneren dat jij hier net nieuw was op DF en geloof ik nog niet zoveel had gedaan op drugsgebied. En dat je toen echt op hoog tempo allerlei spul probeerde. :tonguewink: Inmiddels heb je een flinke lijst volgens mij. Zelf heb ik dat "alles" willen proberen niet zo en heb ik dus ook maar een relatief kort lijstje vergeleken met veel psychonauten hier. Er is zeker wel de interesse om te weten hoe al die dingen zijn (maar tegelijk ook een aversie tegen veel dingen), maar alleen echt een drive bij specifieke middelen om ze te proberen. Is die drive er niet of niet sterk genoeg, dan gebeurd het niet. Ben eigenlijk dus ook wel blij dat @Space Criminal me die changa aanbood, zodat ik toch min of meer "geforceerd" was om het te proberen. Want ik denk dat het anders zomaar had kunnen zijn dat ik mijn leven later af zou sluiten zonder het ooit te hebben gedaan. Maar nu ik ervan geproefd heb, blijkt het zo erg mijn ding (zoals ook wel weer verwacht) dat ik er eigenlijk wel verder mee moet experimenteren. :wink: DPT is dan nog meer zo'n casual interesse. Eigenlijk is het alleen (pure) DMT, mescaline en misschien ayahuasca waar ik echt een aantrekking tot voel om nog te gaan doen.

En ja, ik hoor het wel vaker dat DMT erg kan verschillen per persoon. Terence McKenna praatte er soms over alsof mensen echt vaak op dezelfde "plek" kwamen ermee, maar er zijn ook heel veel mensen die heel andere ervaringen hebben dan wat hij beschreef.

De pure staat van zijn, de onschuld zoals die van een baby trekt me onder andere zo enorm aan, omdat ik een sterk vermoeden heb dat dat de richting van "werkelijkheid" of "God" op gaat. De meer mystieke ervaringen met entiteiten, werelden en dergelijke zie ik meer als de 'spirit' dimensies, wat (denk ik) meer een exploratie van de mind is. (de collectieve mind dan, niet de persoonlijke) Natuurlijk is dat maar een vermoeden en is het beter om niet te gauw conclusies te trekken hierover...

En ja, er valt altijd meer te ontdekken. Totdat je weer even stopt en gewoon bent zonder te willen weten. :)
Klik om te vergroten...

Klopt, toen ik hier op het forum kwam had ik alleen ervaring met MDMA en enige ervaring met psilocybine. Ik had wel al jaren interesse in tripmiddelen maar geen vriendengroep waarin dezelfde interesses speelden. Dit forum (en Bee en jij als ervaren psychonauten :tongueout:) hebben mij toen echt het inzicht gegeven dat ‘solotrippen’ überhaupt een veilige optie was. Ik heb daar veel van geleerd en over de tijd heen hier ook vriendschappen/kennissen opgedaan waardoor het allemaal wat makkelijker is geworden.

Ik heb inmiddels een aardige lijst, maar mijn doel is zeker niet die lijst zo lang mogelijk maken hoor. Het is puur een diepgewortelde interesse in de werking van het brein en filosofische vraagstukken in het algemeen, en die was er altijd al, alleen kom ik nu makkelijker aan de middelen. Als onderzoeker in het vakgebied van de medische/biologische psychologie vind ik ook dat deze ervaringen mij een minder eenzijdig beeld - namelijk niet alleen het kwantitatieve - op de zaken geven. En daarnaast hebben psychedelische ervaringen mij een veel opener mens gemaakt. Ik ben zo dankbaar voor al die ervaringen, op zoveel fronten. Dat is echt niet puur terug te brengen ‘op zoveel mogelijk willen proberen’, al zit die hang naar kennis vergaren dus zeker wel in mij. :)

Gewoon zijn, zonder te willen weten, past in het algemeen niet zo goed bij mij, maar dat is veel breder dan enkel beroep en psychedelische interesses. Het lijkt me ook wel rustig om dat soms te kunnen ervaren. ^^
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wie? - Ik alleen. Man, 35 jaar. 188cm/~76KG
Wat? – Changa (DMT)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 29-1-2020/9:15 uur


Eindelijk… Het is er dan toch van gekomen. Ik heb DMT gedaan! Dan wel in de vorm van changa, maar alsnog DMT! En het was absoluut fantastisch!!! Ik zit nu ook in de afterglow ervan, dus misschien dat dit report wat warrig overkomt. Maar ik wil er nu over schrijven, nu het nog vers in het geheugen zit.

Waarom ik dit niet eerder heb gedaan? Want dit ligt precies in mijn straatje… Angst wellicht? Er niet aan toe zijn? Nog niet het juiste moment? Laten we het daar op houden…

Anyway, ik heb nu geloof ik een dikke week een changa joint in huis liggen. Deze was mij geschonken door @Space Criminal van hier op DF, waaraan nogmaals vele malen dank! @Space Criminal maakte hier een uitzondering, dus ga nou niet bij hem vragen om spul... In ieder geval… Het lag hier dus al een week. Door meerdere redenen (waaronder angst) had ik het nog niet aangedurfd, maar nu vanmorgen had ik het gevoel dat ik er min of meer klaar voor was. Raar moment om te trippen hè? Dus even voor 9 uur ben ik eerst bezig geweest met mijn nieuwe ritueel voor het trippen: het huis en mezelf reinigen met witte salie en palo santo. Het voelt toch fijn om even zo’n ritueel te doen voor een trip, al is het maar voor het gevoel. Daarna heb ik de deurbel eraf gehaald en ben gaan zitten op de bank met voor de zekerheid wat kussens achter me. (niet nodig geweest) Toen heb ik tweemaal de Wim Hof ademhalingstechniek toegepast en zat ik daar tussendoor met de joint in mijn linkerhand en een aansteker in de rechter. Meermaals heb ik de joint in mijn mond gestoken en het vuur er vlakbij gehouden, maar hem toch weer weggelegd. Ik ben duidelijk niet meer de onverschrokken psychonaut die ik ooit was… Uiteraard heeft dat te maken met enkele niet zo fijne trips in mijn verleden. Het zweet stond me in mijn handen en ik heb er serieus twee keer over nagedacht om het allemaal af te blazen. Maar op een gegeven moment was daar zo’n moment van niet nadenken maar doen. Ik zette de joint tussen mijn lippen, stak hem aan en nam een lange diepe hijs. Daarna hield ik hem minstens 10 seconden binnen zoals me verteld werd te doen en herhaalde dat daarna nog 3 keer.

~ 9:20 uur
Na luttele seconden voel ik het al opkomen. Het effect zorgt direct voor een heel specifiek gevoel. Hmm, dit is dus DMT dacht ik nog… Niet dat ik wist wat DMT in zijn geheel was natuurlijk, maar dat specifieke gevoel voelde wat als de “signature” van DMT. But what do i know… Ik heb het nog maar 1 keer gedaan. Al ervaar ik bij psilo ook iets dergelijks. Een soort gevoel wat erbij hoort en je vertelt: we gaan weer naar (bijvoorbeeld) psilo-land. Wat heel raar was voor mij, was dat de kamer al zo goed als direct vol visuals stond. Toen ik mijn ogen dicht deed was het al helemaal een spektakel. Maar zelfs met open ogen dus al een kamer vol met gekleurde bewegende patronen. Gelijkend aan die van psilo, maar scherper en verfijnder. Ik sloot mijn ogen weer om meer in de ervaring te komen. Ja, dit heeft zeker een bezieling dacht ik meteen. Niet alleen dingen zien, maar de aanwezigheid van ‘iets’ daarachter. Ik kan echter niet zeggen dat ik de aanwezigheid van ‘entiteiten’ of iets dergelijks voelde. Het was wederom vergelijkbaar met psilocybine voor mij: een bezieling die het middel echt een soort identiteit geeft. Vrij in het begin waren er nog enkele momenten waar ik licht een soort dreiging in de verte voelde, maar het was duidelijk dat dat door mijn eigen angst kwam. Het was verder vrij makkelijk om me daarvan te distantiëren, wat opvallend was want als ik zo hard trip als dit op psilo (ik blijf het ermee vergelijken…) dan is die dreiging meestal veel sterker.

Door deze distantiëring merk ik op een gegeven moment op dat ik me makkelijk helemaal begin over te geven aan de ervaring. Hierdoor wordt alles heel erg, tja… puur… Zo kan ik het alleen maar beschrijven. Mijn hele ervaring is puur/hemels en ikzelf ook. Ik voel me letterlijk als een baby die nog niet aangetast is door de wereld. Er is alleen maar complete geborgenheid en tevredenheid. Er is niets anders dat ik wil dan dit hier nu. Op een gegeven moment doe ik mijn ogen open en kijk door het raam naar buiten. Daar zie ik een grote boom aan de overkant van het water hier extreem vervormen/verkleuren. Alsof deze uit allemaal lagen bestaat en deze allemaal afzonderlijk van elkaar bewegen. De kleuren en met name de kleurovergangen zijn intens maar op een bepaalde manier toch ook subtiel (het tegenovergestelde van het schreeuwerige van bijvoorbeeld LSD is wat ik bedoel denk ik), maar ik merk nu al die subtiliteiten extreem op. Ik ben wel bekend met prachtige visuals, maar dit is er een waar je gefascineerd met bijna open mond naar blijft kijken. Zoals eerder gezegd, de soort visuals lijken op die van psilo, maar hebben ook weer iets heel eigens. Ze zijn nog een stuk verfijnder en ook scherper afgebakend. Ik ben diep onder de indruk en besluit van mijn plek op de bank af te komen en ga op de stoel bij het raam zitten om de bomen en dergelijke van dichterbij te bekijken. De visuals gaan onverminderd door en ik zie de meest prachtige vormen en kleuren. Even kijk ik naar de stof van mijn trui en naar mijn eigen huid en alles is gewoon magisch. Ik kan niet geloven wat ik zie…

9:41 uur
Het is 20 minuten na inname en ik voel de trip afnemen. Meteen besluit ik @Space Criminal te appen over dat ik het gedaan heb en hoe fantastisch het is. En niet lang daarna begin ik te typen aan dit report. Ik herinner me gelukkig min of meer alles, maar moet er soms wel wat moeite voor doen om het weer boven te halen, waardoor het report schrijven wel een paar uurtjes duurt.

Ik ben zo blij dat ik het gedaan heb en nu een idee heb van wat het is! Tegelijkertijd heb ik ook het gevoel dat ik nog maar het topje van de ijsberg heb gezien. Toch ben ik meteen al verliefd op changa/DMT. Meteen na 1 keer mijn top 5 binnen, for sure… Al zal ik dit prachtige goedje natuurlijk verder moeten verkennen!

Trouwens… Die geur hangt hier nog steeds en ik vind het heerlijk. :hearteyes:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb 1 x dmt gedaan en ik herken me in dingen die je beschrijft! Anders dan andere psychedelica vond ik dit ook hemels, puur en bovennatuurlijk. Ik ben niet zo spiritueel ingesteld maar toen het voorbij was voelde ik veel liefde en dankbaarheid. Zo mooi!

Mindless zei:
Even kijk ik naar de stof van mijn trui en naar mijn eigen huid en alles is gewoon magisch. Ik kan niet geloven wat ik zie…
Klik om te vergroten...

Jaaah ALLES waar je naar kijkt ziet er zo anders uit! Zo vol detail en op de een of andere manier straalt alles!

Het is al een half jaar geleden en ik ben nog moed aan verzamelen voor de volgende keer. Is changa minder heftig? Misschien moet ik dat eens proberen?

Bedankt voor het delen ❤
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelf dus geen ervaring met puur DMT roken, maar changa staat erom bekend minder heftig te zijn. Sommigen noemen het ook wel rookbare ayahuasca. De trip duurt langer en is minder heftig.

Met andere tripmiddelen moet ik veel meer mijn best doen om in een vergelijkbare staat te komen, maar dat is zeker mogelijk door meditatie hoor. Het kost alleen veel meer moeite. Bij changa ging het eigenlijk als vanzelf!

Zeker de moeite waard om te proberen ja! :hearteyes: :hearteyes::hearteyes:

Wat ik verder trouwens nog was vergeten in het report: echt een rare gewaarwording dat je het ene moment echt hard aan het trippen bent en een paar minuten later bijna weer helemaal nuchter bent. :tonguewink:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat goud om dit te lezen! 🙏😇 Van alle psychedelica blijft changa mijn nummer 1!

Als je in een meditatieve healing staat wilt komen, hou je het bij 4 trekjes. Maar wil je helemaal uit je plaat kan je 8 tot 10 trekken nemen en je bewustzijn als mens volledig vergeten. Een half uur later ben je weer 100% nuchter. Dit blijft zoiets bijzonders, hoe het opkomt en hoe het weer wegvaagt.

Ik ben benieuwd hoe je dit plantmedicijn gaat ervaren als je dit zelf dieper gaat verkennen! 💥🚀💫🌈
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Jay... @Mindless aan de DMT! Kon niet missen dat je deze leuk/interessant zou vinden toch?!
Klik om te vergroten...
Nee dat kon eigenlijk echt niet missen nee! :grin::grin:

Ik wist het eigenlijk ook wel. Maar er was toch die drempel van angst en waarschijnlijk ook gewoon luiheid om ernaar op zoek te gaan of het te maken. :sweatsmile: Nu heb ik de smaak te pakken en dus moet ik nu wel bezig met uitzoeken hoe ik het zelf kan maken... :sweat::wink: Al heb ik denk ik nog wel genoeg over van die joint om nog een keer te gaan!! :hearteyes:

Edit:

Trouwens nog wat vergeten te vermelden in het report: Helemaal aan het begin van de trip bij het opkomen hoorde ik een lange toon. Soort zoem achtig geluid. Daar had ik ook wel vaker van gehoord/over gelezen. Maar het verdween wel snel weer. Moet wel zeggen dat ik het me nu nog maar vaag herinner.

En nog iets: op een gegeven moment had ik heel erg de behoefte om mijn ledematen en hoofd te bewegen. En dat ging dan soort van vanzelf, alsof die energie me even goed los maakte. Dat voelde erg fijn en was weer iets dat ik bij praktisch elke psilo trip ook heb.
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wouw prachtig report hoor!
Met veel plezier gelezen.
Is echte dmt de volgende stap? Of laat je het even zakken voordat je het nog eens neemt nu?
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Helemaal aan het begin van de trip bij het opkomen hoorde ik een lange toon. Soort zoem achtig geluid. Daar had ik ook wel vaker van gehoord/over gelezen
Klik om te vergroten...
Ik heb dit vooral op dmt puur, dan wordt de stille piep die je waarneemt als het doodstil is, een heel hard hoog piepend geluid. Op changa heb ik eigenlijk altijd muziek in m'n oren zitten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Albertospaghetti zei:
Wouw prachtig report hoor!
Met veel plezier gelezen.
Is echte dmt de volgende stap? Of laat je het even zakken voordat je het nog eens neemt nu?
Klik om te vergroten...
Dankje!

Nou, ik heb geen haast om pure DMT te gaan doen, maar de fascinatie ervoor is wel groter geworden nu. :wink: Eerst maar verder experimenteren met changa denk ik... Daarnaast, ik ben bovenal geïnteresseerd in introspectieve trips die je ook onthoudt en niet zozeer in zo heftig mogelijk trippen. Maar wie weet komt ook pure DMT er nog een keer van. :wink:


Space Criminal zei:
Wat goud om dit te lezen! 🙏😇 Van alle psychedelica blijft changa mijn nummer 1!

Als je in een meditatieve healing staat wilt komen, hou je het bij 4 trekjes. Maar wil je helemaal uit je plaat kan je 8 tot 10 trekken nemen en je bewustzijn als mens volledig vergeten. Een half uur later ben je weer 100% nuchter. Dit blijft zoiets bijzonders, hoe het opkomt en hoe het weer wegvaagt.

Ik ben benieuwd hoe je dit plantmedicijn gaat ervaren als je dit zelf dieper gaat verkennen! 💥🚀💫🌈
Klik om te vergroten...
Daar hebben we hem! :grin:

Changa zelfs boven pure DMT dus?

Inderdaad ongelofelijk bijzonder dit spul... Ook mede door de snelle opkomst en het weer snelle verdwijnen ervan ja. Ik twijfelde zelfs een beetje naderhand, zo van: heb ik dit nou echt net gedaan...

Ja ik ben ook zeer benieuwd!

Space Criminal zei:
Ik heb dit vooral op dmt puur, dan wordt de stille piep die je waarneemt als het doodstil is, een heel hard hoog piepend geluid. Op changa heb ik eigenlijk altijd muziek in m'n oren zitten.
Klik om te vergroten...
Ik voelde me toch niet in de mood om muziek op te zetten. Dus helaas ook niet je voorstel opgevolgd om die specifieke muziek te luisteren... Maar het is eigenlijk ook hoe ik altijd trip, tenminste in het begin van een trip: Zo min mogelijk impulsen van buitenaf. Vaak komt de zin in muziek luisteren dan wel op na de piek.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Changa zelfs boven pure DMT dus?
Klik om te vergroten...
Absoluut, changa is werkbaar. Puur DMT niet, dan weet je niet eens wat je overkomt en vergeet je vaak ook wat je hebt meegemaakt en gezien. Changa is veel beter verstaanbaar en verwerkbaar.

Krijg meteen zin om het te doen nu 😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Space Criminal zei:
Absoluut, changa is werkbaar. Puur DMT niet, dan weet je niet eens wat je overkomt en vergeet je vaak ook wat je hebt meegemaakt en gezien. Changa is veel beter verstaanbaar en verwerkbaar.
Klik om te vergroten...
Dat had ik al gedacht. :)

Space Criminal zei:
Krijg meteen zin om het te doen nu 😂
Klik om te vergroten...
Wat let je? (wanneer je thuis bent) :hearteyes:

Had jij hier nou ook changa reports op DF staan? Ja toch? Heb ineens zin om ze te lezen...
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Dat had ik al gedacht. :)


Wat let je? (wanneer je thuis bent) :hearteyes:

Had jij hier nou ook changa reports op DF staan? Ja toch? Heb ineens zin om ze te lezen...
Klik om te vergroten...
Ja meerdere, volgens mij 3 stuks 😊
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Leuk geschreven Mindless! Ik herken heel erg wat je schrijft in het voelen van de ziel bij psilocine. Ik voel ook heel erg dat typische dromerige opkomen, alsof je beetje bezeten wordt. Ben dan ook benieuwd hoe het zal zijn bij DMT wanneer ik eraan begin!

Voorts ben ik ook verbaasd dat je zo bang was van de changa, maar niet om tientallen psilotrips in te gaan met dosissen tot 70 gram truffels aan toe :) terwijl changa door iedereen als zo aards beschreven wordt en slechts 20-30 minuten duurt.

Ik vind het heel leuk om te lezen dat je hiermee verder gaat experimenteren. Jouw theorieën zijn altijd zeer interessant, dus wie weet wat voor inzichten en theorieën gaan je bezighouden nadat je diepe DMT-trips gehad hebt?
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Wat let je? (wanneer je thuis bent)
Klik om te vergroten...
Denk wel dat ik een bezoekje ga doen vanavond.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cerberus zei:
Leuk geschreven Mindless! Ik herken heel erg wat je schrijft in het voelen van de ziel bij psilocine. Ik voel ook heel erg dat typische dromerige opkomen, alsof je beetje bezeten wordt. Ben dan ook benieuwd hoe het zal zijn bij DMT wanneer ik eraan begin!
Klik om te vergroten...
Dankje! En ja het gevoel dat je bezeten wordt. Dat klinkt een heel stuk slechter dan het is, maar je moet wel bereid zijn je over te geven aan 'iets anders' ja.

Cerberus zei:
Voorts ben ik ook verbaasd dat je zo bang was van de changa, maar niet om tientallen psilotrips in te gaan met dosissen tot 70 gram truffels aan toe :) terwijl changa door iedereen als zo aards beschreven wordt en slechts 20-30 minuten duurt.
Klik om te vergroten...
Nou ja, dat waren dus andere tijden hè. Ik had er (tripmiddelen in het algemeen) toen nog nooit een echt slechte ervaring mee gehad. En daarbij was changa/DMT voor mij vanmorgen nog helemaal nieuw en daarnaast wordt er ook nog van gezegd dat het zowat de meest intense psychedelica is die er bestaat, (niet in changa vorm, maar toch...) dus was het toch wel even erg spannend voor me.

Cerberus zei:
Ik vind het heel leuk om te lezen dat je hiermee verder gaat experimenteren. Jouw theorieën zijn altijd zeer interessant, dus wie weet wat voor inzichten en theorieën gaan je bezighouden nadat je diepe DMT-trips gehad hebt?
Klik om te vergroten...
Ja wie weet. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."