#1
Ik ben blij te lezen dat je changa hebt gedaan, Mindless. Natuurlijk moest het er van komen. Net zoals DMT er van gaat komenWie? - Ik alleen. Man, 35 jaar. 188cm/~76KG
Wat? – Changa (DMT)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 29-1-2020/9:15 uur
Eindelijk… Het is er dan toch van gekomen. Ik heb DMT gedaan! Dan wel in de vorm van changa, maar alsnog DMT! En het was absoluut fantastisch!!! Ik zit nu ook in de afterglow ervan, dus misschien dat dit report wat warrig overkomt. Maar ik wil er nu over schrijven, nu het nog vers in het geheugen zit.
Waarom ik dit niet eerder heb gedaan? Want dit ligt precies in mijn straatje… Angst wellicht? Er niet aan toe zijn? Nog niet het juiste moment? Laten we het daar op houden…
Anyway, ik heb nu geloof ik een dikke week een changa joint in huis liggen. Deze was mij geschonken door @Space Criminal van hier op DF, waaraan nogmaals vele malen dank! @Space Criminal maakte hier een uitzondering, dus ga nou niet bij hem vragen om spul... In ieder geval… Het lag hier dus al een week. Door meerdere redenen (waaronder angst) had ik het nog niet aangedurfd, maar nu vanmorgen had ik het gevoel dat ik er min of meer klaar voor was. Raar moment om te trippen hè? Dus even voor 9 uur ben ik eerst bezig geweest met mijn nieuwe ritueel voor het trippen: het huis en mezelf reinigen met witte salie en palo santo. Het voelt toch fijn om even zo’n ritueel te doen voor een trip, al is het maar voor het gevoel. Daarna heb ik de deurbel eraf gehaald en ben gaan zitten op de bank met voor de zekerheid wat kussens achter me. (niet nodig geweest) Toen heb ik tweemaal de Wim Hof ademhalingstechniek toegepast en zat ik daar tussendoor met de joint in mijn linkerhand en een aansteker in de rechter. Meermaals heb ik de joint in mijn mond gestoken en het vuur er vlakbij gehouden, maar hem toch weer weggelegd. Ik ben duidelijk niet meer de onverschrokken psychonaut die ik ooit was… Uiteraard heeft dat te maken met enkele niet zo fijne trips in mijn verleden. Het zweet stond me in mijn handen en ik heb er serieus twee keer over nagedacht om het allemaal af te blazen. Maar op een gegeven moment was daar zo’n moment van niet nadenken maar doen. Ik zette de joint tussen mijn lippen, stak hem aan en nam een lange diepe hijs. Daarna hield ik hem minstens 10 seconden binnen zoals me verteld werd te doen en herhaalde dat daarna nog 3 keer.
~ 9:20 uur
Na luttele seconden voel ik het al opkomen. Het effect zorgt direct voor een heel specifiek gevoel. Hmm, dit is dus DMT dacht ik nog… Niet dat ik wist wat DMT in zijn geheel was natuurlijk, maar dat specifieke gevoel voelde wat als de “signature” van DMT. But what do i know… Ik heb het nog maar 1 keer gedaan. Al ervaar ik bij psilo ook iets dergelijks. Een soort gevoel wat erbij hoort en je vertelt: we gaan weer naar (bijvoorbeeld) psilo-land. Wat heel raar was voor mij, was dat de kamer al zo goed als direct vol visuals stond. Toen ik mijn ogen dicht deed was het al helemaal een spektakel. Maar zelfs met open ogen dus al een kamer vol met gekleurde bewegende patronen. Gelijkend aan die van psilo, maar scherper en verfijnder. Ik sloot mijn ogen weer om meer in de ervaring te komen. Ja, dit heeft zeker een bezieling dacht ik meteen. Niet alleen dingen zien, maar de aanwezigheid van ‘iets’ daarachter. Ik kan echter niet zeggen dat ik de aanwezigheid van ‘entiteiten’ of iets dergelijks voelde. Het was wederom vergelijkbaar met psilocybine voor mij: een bezieling die het middel echt een soort identiteit geeft. Vrij in het begin waren er nog enkele momenten waar ik licht een soort dreiging in de verte voelde, maar het was duidelijk dat dat door mijn eigen angst kwam. Het was verder vrij makkelijk om me daarvan te distantiëren, wat opvallend was want als ik zo hard trip als dit op psilo (ik blijf het ermee vergelijken…) dan is die dreiging meestal veel sterker.
Door deze distantiëring merk ik op een gegeven moment op dat ik me makkelijk helemaal begin over te geven aan de ervaring. Hierdoor wordt alles heel erg, tja… puur… Zo kan ik het alleen maar beschrijven. Mijn hele ervaring is puur/hemels en ikzelf ook. Ik voel me letterlijk als een baby die nog niet aangetast is door de wereld. Er is alleen maar complete geborgenheid en tevredenheid. Er is niets anders dat ik wil dan dit hier nu. Op een gegeven moment doe ik mijn ogen open en kijk door het raam naar buiten. Daar zie ik een grote boom aan de overkant van het water hier extreem vervormen/verkleuren. Alsof deze uit allemaal lagen bestaat en deze allemaal afzonderlijk van elkaar bewegen. De kleuren en met name de kleurovergangen zijn intens maar op een bepaalde manier toch ook subtiel (het tegenovergestelde van het schreeuwerige van bijvoorbeeld LSD is wat ik bedoel denk ik), maar ik merk nu al die subtiliteiten extreem op. Ik ben wel bekend met prachtige visuals, maar dit is er een waar je gefascineerd met bijna open mond naar blijft kijken. Zoals eerder gezegd, de soort visuals lijken op die van psilo, maar hebben ook weer iets heel eigens. Ze zijn nog een stuk verfijnder en ook scherper afgebakend. Ik ben diep onder de indruk en besluit van mijn plek op de bank af te komen en ga op de stoel bij het raam zitten om de bomen en dergelijke van dichterbij te bekijken. De visuals gaan onverminderd door en ik zie de meest prachtige vormen en kleuren. Even kijk ik naar de stof van mijn trui en naar mijn eigen huid en alles is gewoon magisch. Ik kan niet geloven wat ik zie…
9:41 uur
Het is 20 minuten na inname en ik voel de trip afnemen. Meteen besluit ik @Space Criminal te appen over dat ik het gedaan heb en hoe fantastisch het is. En niet lang daarna begin ik te typen aan dit report. Ik herinner me gelukkig min of meer alles, maar moet er soms wel wat moeite voor doen om het weer boven te halen, waardoor het report schrijven wel een paar uurtjes duurt.
Ik ben zo blij dat ik het gedaan heb en nu een idee heb van wat het is! Tegelijkertijd heb ik ook het gevoel dat ik nog maar het topje van de ijsberg heb gezien. Toch ben ik meteen al verliefd op changa/DMT. Meteen na 1 keer mijn top 5 binnen, for sure… Al zal ik dit prachtige goedje natuurlijk verder moeten verkennen!
Trouwens… Die geur hangt hier nog steeds en ik vind het heerlijk.![]()
Iedereen volgt zijn eigen weg in psychedelica.
De mijne was dat ik nul ervaring had en heb met changa. Een geleidelijke schaal van ervaringen is dus niet nodig en kan je zelfs in de weg zitten (door eerdere negatieve evaringen met andere middelen zoals je al schreef) Mijn Bufo ervaring was iets wat ik op geen enkele manier had kunnen voorzien. Ik ken zelfs mensen die geen enkele ervaring met psychedelica hadden en toen Bufo namen. Sommige mensen zeggen dat Bufo Alvarius geen psychedelisch middel is en ik onderschrijf dit. Het is onmiddelijk, naakt contact met de realiteit, ontdaan van alles wat je kent. Geen ego. Geen tijdsbesef. Geen besef van omgeving en zelfs geen besef van zelf. Je bent één met een ongelooflijk krachtige en turbulente energie. Je bént die energie, Er is geen dualiteit, geen ik en de omgeving. Je bent één met alle energie en energie is het enige wat er is. Er zijn ook geen visuals, wat het meteen geheel anders maakt (naar zeggen) tov DMT.
Over gezoem- ja. Ik hoorde ook gezoem. Op een zeer specifieke LAGE frequentie. Maar in die frequentie was er tegelijkertijd een frequentie die van onhoorbaar laag naar onhoorbaar hoog ging.
Ik vind overigens dat je een middel als Bufo niet te vaak moet nemen. Het is als een doodservaring en wedergeboorte. Dat is niet iets wat je heel vaak wil doen, om verschillende redenen, waar ik later wel op terug wil komen. Ik kan mij in dat opzicht voorstellen dat Changa beter te processen is. Zoals @Space Criminal al zei. Echter ervaar ikzelf juist ook doordat gedeeltes van de (Bufo)ervaring onbewust blijven, dat het een ongelooflijk krachtige maar langzaamwerkende werking heeft onderhuids. Ik merk nu, na twee maanden nog steeds een heel sterke uitwerking van de ervaring. Maar op een steeds subtieler niveau. Zelfs bij mensen die er niets meer van voelen blijft het doorwerken. Daar is geen begrip of bewustwording voor nodig omdat het pure energie is. Mijn ervaring was dat ik werd doorspoelt met pure energie. Een bruisende energie als koolzuurhoudend water welke alles met zich meeneemt en je hernieuwd oplaadt. Energie gaat wat dat betreft verder dan bewustzijn, of beter gezegd, is bewustzijn in zijn meest pure vorm, welke ons eigen aardse bewustzijn overstijgt. Maar het blift doorwerken, daar kan je niets tegen doen of hoef je niets voor te doen.
Als laatste voorlopig; daarom is integratie na zo'n ervaring ook zo belangrijk. Veel mensen nemen zo'n middel en daar blijft het bij. Geen nazorg, geen integratie niets. Daar ontstaan juist problemen van. Ik heb mijn ervaring bewust geïntegreerd omdat de energie zo krachtig is. Vooral de eerste week heb je het gevoel dat je door kan draaien. Er zijn zeer intense herbelevingen 'snachts. Herbelevingen die bij mij wel een maand aanhielden (wel fijn overigens). Daar is effectieve integratie bij nodig. In mijn geval heb ik dat gedaan dmv ademwerk, met name 'verbonden adem' technieken.
Enkele zeer goede links die het belang van integratie benadrukken:
Psychedelic Integration Guide for Bufo & 5-MeO-DMT
Want to experience the full benefits of Bufo and 5 MeO DMT? Read this article to discover the Psychedelic Integration Guide for Bufo & 5-MeO-DMT.