Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOkay, Okay ik snap het: Speed is leuk!

Okay, Okay ik snap het: Speed is leuk!

37 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Komt benauwdheid niet door een slechte conditie?:tongueout: vooral als je fietsen niet gewend bent zal je lichaam even moeten wennen. Met jouw benen als ik het zo hoor, kun je beter niet teveel lopen/rennen.
Klik om te vergroten...

Dat zou kunnen, maar ik heb dat al heel lang.
Ook in de tijd dat ik dagelijks in de sportschool was en een topconditie had.
Tis ook niet zo dat ik nooit fiets hoor, fiets geregeld.
Ik schijn ook verkeerd om te ademen.
Daardoor ben ik sneller buiten adem.
Dit is destijds bij fysio vast gesteld.
Dat is dus ook iets waar aan gewerkt moet worden.
Maar er spelen meerdere lichamelijke factoren.

*astma
*allergieen
*hoofdpijn /migraine
*shin splint
*bekkeninstabiliteit
*pds (prikkelbare darmsyndroom)
*vleesboom (7 cm)
*middenrifbreuk
*si-gewricht (word steeds geblokkeerd)
*depressie
*ptss
*te hoge bloeddruk
*te hoge cholesterol (in genen)
C
CreatiefgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik herken dit allemaal bij mezelf in principe ook...ik had héél graag willen overstappen van de spat die ik nou gebruik naar dex maar voordat ik speed deed ,was ik heftig verdwaald in het snuiven van ritalin ,..vrees beetje dat ik “hulplijn” ga misbruiken in “niet sterke momenten”
C
CreatiefgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik val onder t kopje ADD en PDD NOS btw
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Het is inderdaad de kunst er tijdig mee te stoppen. 😇
Klik om te vergroten...
Zeker weten! Ik zie nu ook het verslavende potentieel van speed wel. Maar vooralsnog geloof ik er wel in dat ik dit op mijn leeftijd wel onder controle kan houden als ik het 2 keer per jaar gebruik... :sweatsmile:

Stonologie zei:
Vertel ik je dat je rapporten leuk zijn, geef je me er nog een!
Klik om te vergroten...
Haha jouw complimentje was eigenlijk wel de directe aanleiding om toch maar een klein reportje te schrijven... meestal vind ik speed reports niet zoveel zeggend. Maar in dit geval was de combinatie met cannabis voor mij nieuw en had ik het ook nog nooit op zo'n lage dosis gedaan. Een geslaagd hedonistisch experimentje vond ik...

Stonologie zei:
Nuttig vind ik het persoonlijk zeker wel. Gevaarlijk nuttig zelfs. Dit is waarom het zo verslavend is denk ik. Het is zo makkelijk om even die vermoeidheid te verbloemen en even die neppe motivatie op te snuiven.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde "nuttig/leerzaam" meer in de zin dat het je geen levenslessen geeft of je "verder helpt" in dit leven. Als je het op een wat praktischer niveau bekijkt begrijp ik heel goed dat je speed "nuttig" in kunt zetten om werk of huishouden voor elkaar te krijgen. Dit lijkt me echter wel een hele riskante stap omdat dan de drempel om te gebruiken heel laag gaat worden. Zelf hou ik het liever bij incidenteel recreatief gebruik. Dan moet ik mijn minder productieve werkdagen maar gewoon accepteren voor wat ze zijn: minder productief...

Stonologie zei:
Ik vind het trouwens grappig dat jij wiet en speed samen fijn vind. Dat is voor mij echt een no go tegenwoordig. Tijdens de piek voel ik de wiet niet, en tijdens de comedown word ik extra parra (zelfs als ik 10mg gebruik) en kan ik me alleen focussen op mijn veel te snelle hartslag.

Zo zie je maar weer,
Iedereen is anders
Klik om te vergroten...
Ja vond het echt een zalige combi. Het voelde net alsof ze beide iets negatiefs van de ander weghaalde. Minder fysieke spanning door de cannabis en minder lui door de speed. Zalig! Ik heb zelf niet zo heel snel paranoide gevoelens dus dat helpt. Al heb ik het ooit op LSD wel eens gehad...

Neo-Shulginist zei:
Als ik speed op heb dan voel ik niet van wiet of hasj maar krijg er wel een ontzettend droge bek van.
Klik om te vergroten...
Bij mij werkte het wel... maar die droge bek was wel echt episch inderdaad! :tonguewink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Ik schijn ook verkeerd om te ademen.
Daardoor ben ik sneller buiten adem.
Klik om te vergroten...
Wat als je nou geregeld (op verschillende momenten op de dag) even let op je ademhaling? Inademing: buik zet uit. Uitademing: buik trekt in. Het is echt een kwestie van jezelf opnieuw programmeren. Verkeerde ademhaling kan voor zó veel ellende zorgen. Ik kan het je eerder aangeraden hebben hoor, maar probeer ook de Wim Hof Method ademhalingstechniek. Tijdens deze oefening herstelt de ademhaling zichzelf. Ons lichaam is intelligent genoeg om dat te doen, we moeten het alleen de mogelijkheid even geven. Zelf heb ik ook heel veel ellende ervaren met oppervlakkige ademhaling en ik ben er nog steeds niet helemaal. Maar pak dat aan en je pakt een hele hoop andere dingen automatisch ook aan. Wellicht zelfs je allergieën, PDS, depressie, etc.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Wat als je nou geregeld (op verschillende momenten op de dag) even let op je ademhaling? Inademing: buik zet uit. Uitademing: buik trekt in. Het is echt een kwestie van jezelf opnieuw programmeren. Verkeerde ademhaling kan voor zó veel ellende zorgen. Ik kan het je eerder aangeraden hebben hoor, maar probeer ook de Wim Hof Method ademhalingstechniek. Tijdens deze oefening herstelt de ademhaling zichzelf. Ons lichaam is intelligent genoeg om dat te doen, we moeten het alleen de mogelijkheid even geven. Zelf heb ik ook heel veel ellende ervaren met oppervlakkige ademhaling en ik ben er nog steeds niet helemaal. Maar pak dat aan en je pakt een hele hoop andere dingen automatisch ook aan. Wellicht zelfs je allergieën, PDS, depressie, etc.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je advies en goede tips!.
Mijn lichaam moet inderdaad opnieuw geprogrammeerd worden.
Kent het verschil niet meer tussen ontspannen en aanspannen bv.
Daarom heb ik ook grote moeite met naar de wc gaan.
Dat gaat heel moeilijk omdat ik echt de tijd moet nemen en er op moet letten dat ik alles ontspan ipv aanspan.
Ik zou hier hulp bij krijgen maar dat ligt stil nu.
Ik doe inderdaad zelf thuis ook oefenen om me er op te foccussen.
Kan me inderdaad iets heugen dat je dit al eens gezegd hebt.
Nogmaals dank voor je goede advies!! ❤
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Syl
Zelf dus ook PDS gehad en moeilijk naar de wc gaan. En dus chronische hyperventilatie. Dat is nu dus vrijwel geen probleem meer.

Ik zou jezelf aanleren even bewust op je ademhaling te letten tijdens of na bepaalde terugkerende activiteiten op een dag. Tanden poetsen bijvoorbeeld, of naar de wc gaan. Dan koppelt je geest dat aan elkaar en vergeet je het niet. Hoe vaker je het doet, hoe sneller je jezelf herprogrammeert.

Hopelijk zie je snel verandering, want ik weet het, het is echt een doffe ellende. :( Dan heb je nog wel wat kwalen, maar dat zou al zoveel schelen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
@Syl
Zelf dus ook PDS gehad en moeilijk naar de wc gaan. En dus chronische hyperventilatie. Dat is nu dus vrijwel geen probleem meer.

Ik zou jezelf aanleren even bewust op je ademhaling te letten tijdens of na bepaalde terugkerende activiteiten op een dag. Tanden poetsen bijvoorbeeld, of naar de wc gaan. Dan koppelt je geest dat aan elkaar en vergeet je het niet. Hoe vaker je het doet, hoe sneller je jezelf herprogrammeert.

Hopelijk zie je snel verandering, want ik weet het, het is echt een doffe ellende. :( Dan heb je nog wel wat kwalen, maar dat zou al zoveel schelen.
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal.
Op de wc let ik er al heel bewust op.
Gaat ook geen tel mee na de wc.
Ik ga het inderdaad eens proberen zoals jij omschrijft.
Nogmaals dank ❤️
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leuk report @Eik!

Herkenbaar ook, voor mij is er ook een prachtige synergie tussen amfetamine en cannabis (zij het beperkte doseringen van beiden).

Leuk om ook eens een report te lezen van iemand met meer verantwoordelijkheid. Klinkt alsof je er van genoten hebt en dat lijkt me nou juist de bedoeling van zo'n avontuur.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wow best leuk reportje en 1 van de weinige over speed. Leuk juist....
Enuh ik kon echt niet zonder blowen als ik aan de speed zat hoor. Heerlijke combinatie :yum:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Wow best leuk reportje en 1 van de weinige over speed. Leuk juist....
Enuh ik kon echt niet zonder blowen als ik aan de speed zat hoor. Heerlijke combinatie :yum:
Klik om te vergroten...

Agree! Het is een fantastische combinatie. :)

Super tof report Eik!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Speed en wiet, wel vooral pas na een paar uurtjes al aan de speed, is ZALIG!! Net niet zo zalig als de combi mdma en wiet maar een zeer goede 2e!
Wel hoor en lees ik dat bij anderen de combi speed/wiet paranoia kan geven of donkere gevoelens. Zelf nooit last van gehad.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drie maanden isolatie doet wat met je! Drie maanden waarin werken en zorgen voor de kinderen elkaar afwisselen in een eindeloze, weliswaar liefdevolle, maar ook onuitstaanbaar monotome cyclus. Komt dit je bekend voor? Dan ben je vast ook een mede homo-sapiens die de Corona pandemie van 2020 meemaakt!
Het vaderschap combineren met een vaste baan zorgt al af en toe voor een "wat ben ik toch een braaf mannetje geworden" syndroom. Maar het totale gebrek aan feestjes, vrienden en drugsuitspattingen tijdens de Covid Pandemie heeft dat gevoel wel tot nieuwe hoogten gedreven. Toen ik afgelopen zaterdag na 3 maanden eindelijk het rijk voor me alleen zou hebben voor een volle 24 uur wilde ik daar natuurlijk optimaal van profiteren.

Maar wat zou ik nemen? Ik moest de dag erna rond het middaguur fit zijn voor de verjaardag van mijn dochter en ik wilde geen psychedelica omdat ik binnenkort weer een trip gepland heb staan. Ik besloot om het rustig aan te doen en voor de derde keer in mijn leven Speed te gebruiken. Deze keer een milde dosis van 40mg. Ik verwachte er eigenlijk niet teveel van omdat het een lagere dosis was dan de voorgaande keren (60mg dex en circa 150mg speed respectievelijk).

Ik was blij verrast dat ik een uur na het bommetje een heerlijke moodboost kreeg. Waar ik bij de hogere dosissen per se met iemand moest ouwehoeren was het effect nu meer "stuurbaar". Natuurlijk was kletsen met vrienden fijn maar ik kon me ook prima vermaken met mijn nieuwe computerspel "Monster Train". Ik dook helemaal in alle details van het spel en was verbaasd dat de resultaten ook daadwerkelijk goed waren. Als regelmatige blower heb ik de ervaring dat mijn zelfvertrouwen hoger uitvalt dan mijn prestaties onder invloed van Cannabis.

Zo heb ik een aantal uurtjes heerlijk kunnen genieten van het typische speed-effect. Nadat de "piek" voorbij was, en de moodboost enigzins verdwenen, besloot ik een jointje op te steken. De gedachte was dat ik de scherpe fysieke randjes van de pep weg zou kunnen werken met het ontspannende van de cannabis. Voor mij was dit een nieuwe combinatie die meteen werkte zoals gehoopt. Mijn schouders ontspanden, mijn kaak werd weer losser en ik kreeg een nieuwe dromerige "high" bovenop de speed high.

Waar de speed tot dan toe mijn libido totaal had onderdrukt (blijkbaar gebruikelijk bij mij) kwam deze door de Cannabis in vol ornaat terug in de belangstelling. En ook hier zorgde de lage dosis speed voor een extra lange periode van vermaak met veel controle over het uiteindelijke "resultaat". Pah wat een genot! En stoned "stimfappen" zou toch in ieder geval afbreuk moeten doen aan het walgelijk brave beeld dat ik van mezelf had gekregen de afgelopen maanden... Over het aantal keren dat ik op deze wijze afbreuk heb kunnen doen aan mijn burgermannetjes imago doe ik geen uitspraken. Maar ik kan wel verklappen dat ik verbaasd was over het het plotselinge "uithoudingsvermogen"... :sweatsmile:

Wat me verder opviel was dat de cannabis en speed prima konden samenleven in mijn hersenpan. Ik had alle voordelen van stoned zijn zonder het enorm lamme dat hier normaal gesproken mee samengaat. Ik was nog steeds heerlijk actief van de pep maar dan zonder de kaakklem en gespannen schouders. Zalig combinatie dus! Helaas bleek het jointje niet genoeg om me ook slaperig te maken. Uiteindelijk een 1 mg etizolam genomen om toch, 14 uur na inname, in slaap te kunnen vallen. De dag erna heb ik het kleine beetje extra vermoeidheid en hoofdpijn met een glimlach doorstaan... Vol plezier terug in het leven als brave huisvader!

P.S. Ik weet dat tripreports over speed meestal niet zo interessant zijn, zeker niet bij zo een matige dosis. Toch leek het me goed om een beeld te geven van een mini-speed tripje. Ik snap nu echt wel waarom mensen speed leuk vinden. Je hebt gewoon een superleuke dag en relatief weinig kater. Ik begrijp nu ook wel dat het voor veel mensen verslavend kan zijn. Ik laat het voorlopig weer een paar maanden liggen...
T
TomorrowneverknowsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Leuk reportje! Zelf altijd erg terughoudend als het om speed gaat, mede omdat ik me niet goed kan voorstellen hoe het gaat aanvoelen.

Maar als ik het zo lees, kan je er dus best een leuk quarantaine dagje/avondje mee maken! 😛
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed report!

Weinig kater? Als in nauwelijks een comedown? Ik dacht altijd dat speed een enorm shitty nasleep heeft.
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha,leuk report! En herkenbaar...3 maanden geen muziekfeesten, een ramp. Soms moet je even de tijd voor jezelf nemen. Je nam bewust de tijd voor deze ervaring en aangezien je een geregeld leven lijkt te hebben (met regelmaat slapen) moet je dat uitblijven van slaap gewoon incalculeren en van de volle rit genieten. En dat is gelukt,prachtig joh!! Ik ben ook voor die kleinere innames, een whisky fles trek je toch ook niet ineens leeg :wink: Kheb wel eens smorgens gebruikt en toen savonds met vrienden gewaterskiet en kampvuur gemaakt. Dat was ook perfect, kviel gewoon in slaap toen ik thuis was. En daarna gewoon weer een tijdje braaf aan de 0.0 biertjes :wink:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#17
F.E.A.R. zei:
Goed report!

Weinig kater? Als in nauwelijks een comedown? Ik dacht altijd dat speed een enorm shitty nasleep heeft.
Klik om te vergroten...
Zou dat niet zijn omdat men erbij zuipt?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tomorrowneverknows zei:
Leuk reportje! Zelf altijd erg terughoudend als het om speed gaat, mede omdat ik me niet goed kan voorstellen hoe het gaat aanvoelen.

Maar als ik het zo lees, kan je er dus best een leuk quarantaine dagje/avondje mee maken! 😛
Klik om te vergroten...
Thanks! Ik ben zelf ook altijd heel terughoudend geweest met speed. Ik heb het tot 2 jaar geleden (op mijn 40ste) afgehouden omdat ik bang was dat ik het te lekker zou vinden en ook omdat het best een slechte reputatie heeft. Volgens mij is het ook best terecht om er voorzichtig mee te zijn want het is veel te "makkelijk" om er een leuke tijd mee te hebben...

Als je je gebruik goed onder controle kunt houden is het stiekem wel vermakelijk. Niet leerzaam of nuttig zoals psychedelica maar wel lekker en makkelijk :sunglasses:
papahet zei:
En dat is gelukt,prachtig joh!! Ik ben ook voor die kleinere innames, een whisky fles trek je toch ook niet ineens leeg :wink:
Klik om te vergroten...
Ja die milde dosering beviel me ook prima!

F.E.A.R. zei:
Weinig kater? Als in nauwelijks een comedown? Ik dacht altijd dat speed een enorm shitty nasleep heeft.
Klik om te vergroten...
Die reputatie heeft het zeker. Ik had nu natuurlijk een hele bescheiden dosis maar zelfs op een hogere dosis vind ik de kater van speed milder dan die van xtc of alcohol. Ik probeer wel altijd nog wat slaap te pakken door de speed vroeg op de dag te nemen. Misschien scheelt dat ook nog wat in de omvang van de kater?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Leuk report om te lezen!!.
Speed is inderdaad super om je mee te vermaken.
Je voelt opgewekt en kan helemaal op gaan in dingen.
Het is inderdaad de kunst er tijdig mee te stoppen. 😇
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tomorrowneverknows zei:
Leuk reportje! Zelf altijd erg terughoudend als het om speed gaat, mede omdat ik me niet goed kan voorstellen hoe het gaat aanvoelen.

Maar als ik het zo lees, kan je er dus best een leuk quarantaine dagje/avondje mee maken! 😛
Klik om te vergroten...
Zie het als heel veel koffie zonder lichamelijke narigheden, een opgewekt "ik kan alles" gevoel. Wakker, snel, opgewekt en vrolijk. Tegen het agressieve aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."