Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen zwakke trip, wie heeft tips?

Een zwakke trip, wie heeft tips?

44 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
Fender1980Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, 20 jaar geleden heb ik samen met een goede vriend een paddo trip gemaakt. Ik weet niet meer welke soort het was maar de trip was fantastisch en erg visueel; uren door een bos gelopen. :)))
Nu 20 jaar later wil ik met mijn vriendin een paddo trip doen. Zij wil dit graag eens ervaren.

Een growkit gekocht, Mexicaanse paddo’s en deze zijn opgekomen. Geoogst, 2 dagen laten drogen met een ventilator en wilde ze uit testen.

Ipv geadviseerde 3 gram, 5 gram gedroogde paddestoelen gegeten, in de hoop op een interessante trip. Helaas gebeurde dat niet helemaal.

Na ongeveer een uur merkte ik wat kleuren en voelde me Vooral erg zwaar/moe, moest ook de hele tijd gapen. Ik liep de tuin in en kon niet zeggen dat ik een visuele trip had. Wel wat golvende bewegingen in planten door de wind, wat erg interessant was. Voelde me erg stoned met een euforisch gevoel. Na een aantal uren ben ik naar bed gegaan. Het was grappig maar zeker niet overweldigend als een mooie trip.

volgende week komt mijn vriendin. Omdat ze erg graag een visuele trip wil ervaren, vond ik deze paddo niet geschikt.

Ik heb nog zo’n 9 gram over. Zou ik deze kunnen mixen met de paddo en een goede truffel (hawaiiaanse) om zo een stevigere trip te ervaren?
Ik dacht aan thee zetten.

iemand een goede tip? Misschien een andere paddo of truffel proberen?
thnks👌
F
Fender1980Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok, thnks voor de reacties. Vroeger kon je ze idd gewoon kopen droog of in een stuk pure chocolade reep.
De steeltjes zijn idd niet krokant en wel buigzaam. Wellicht ligt het daar aan.. Ik laat ze nog even verder drogen en as weekend eens opnieuw. Ik overweeg dan om er thee van te zetten..
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik op psilo trip is dat std dragon dynamite's.
Portie van 7.5g is voor mij een sterke tripdosis waar ik 5/6 uurtjes zoet me ben let een heerlijke afterglow achteraf.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fender1980 zei:
Een growkit gekocht, Mexicaanse paddo’s en deze zijn opgekomen. Geoogst, 2 dagen laten drogen met een ventilator en wilde ze uit testen.

Ipv geadviseerde 3 gram, 5 gram gedroogde paddestoelen gegeten, in de hoop op een interessante trip. Helaas gebeurde dat niet helemaal.
Klik om te vergroten...
Hoi @Fender1980 ,

Goede oude tijd dat paddo's nog verkocht werden... Kom zelf uit 1978...

Anyways... 5 gram gedroogde paddo's zou echt wel wat meer moeten doen dan jij nu beschrijft! Ik heb zelf geen ervaring met growkits maar misschien is 2 dagen te kort om goed te drogen? Als dat het niet is dan zijn de paddo's die je hebt misschien niet zo potent. Ik zou ze nog eens wat beter en langer laten drogen en dan nog eens proberen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Hoi @Fender1980 ,

Goede oude tijd dat paddo's nog verkocht werden... Kom zelf uit 1978...

Anyways... 5 gram gedroogde paddo's zou echt wel wat meer moeten doen dan jij nu beschrijft! Ik heb zelf geen ervaring met growkits maar misschien is 2 dagen te kort om goed te drogen? Als dat het niet is dan zijn de paddo's die je hebt misschien niet zo potent. Ik zou ze nog eens wat beter en langer laten drogen en dan nog eens proberen.
Klik om te vergroten...
Ik denk ook dat dit het probleem is. Je moet de steeltjes echt af kunnen breken, als een lucifer. Als het nog buigt is hij niet helemaal droog.

Verder zou ik er ook zeker niet vanuit gaan dat je vriendin ook weinig voelt van dezelfde hoeveelheid. Dat verschilt sterk per persoon.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
KlaasVaak zei:
Verder zou ik er ook zeker niet vanuit gaan dat je vriendin ook weinig voelt van dezelfde hoeveelheid. Dat verschilt sterk per persoon.
Klik om te vergroten...
Dacht ik ook ja...

5 gram is al een zogenaamde 'heroic dose'. Daar zou je echt hard op moeten trippen. Zeker niet een dosering om een beginner te geven, ook al voelde jij hier weinig van. Laat haar eerder beginnen met max 10 gram vers/1 gram droog (komt ongeveer op hetzelfde neer).

Je kunt er ook voor kiezen om eens op verse te trippen. Dat sluit je de problemen met drogen in ieder geval even uit en weet je wat je paddo's vers doen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fender1980 zei:
Ok, thnks voor de reacties. Vroeger kon je ze idd gewoon kopen droog of in een stuk pure chocolade reep.
De steeltjes zijn idd niet krokant en wel buigzaam. Wellicht ligt het daar aan.. Ik laat ze nog even verder drogen en as weekend eens opnieuw. Ik overweeg dan om er thee van te zetten..
Klik om te vergroten...
Zou ik inderdaad doen. Als ze niet helemaal droog zijn, wegen ze natuurlijk meer. Dus dan is het lastig om de juiste dosis te bepalen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fender1980 zei:
Geoogst, 2 dagen laten drogen met een ventilator en wilde ze uit testen.
Klik om te vergroten...
Ik kan je bijna wel verzekeren dat het hier aan ligt. Ik droog mij gekweekte paddo's soms wel 2 weken. Na 2 dagen alleen bij een waaier is waarschijnlijk nog de helft van het gewicht vocht. Eerste twee dagen verdwijnt er best veel vocht maar dat gaat steeds langzamer. de laatste beetjes duren het langst. Dus minstens een week drogen en dan niet perse met een waaier ofzo hoor. Doe voorzichtig met doseren zodra ze droog zijn aub. Better safe than sorry!
F
Fender1980Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De paddo’s 2 dagen in een bak met rijst, in de koelkast gedaan. Ze waren kurkdroog. Gewogen en het was totaal 8.3 gram

Hoewel ik nogal sceptisch was vanwege de vorige keer ging ik er zonder dit gevoel in. Go with the flow. Voor mijn vriendin was dit de eerste keer.

De paddo fijn gehakt, geknipt en gesneden. Allebei zo’n 4.1 gram gegeten. Ik kreeg het niet weg, dus met een beetje yoghurt ging dat prima.
Na een half uur gebeurde er nog niks, we besloten even een rondje in de buurt te gaan lopen. Nog geen 5 minuten buiten voelden we ons zwaar, zwaarder en het was alsof we in een achtbaan zaten.
Iets versneld maar naar huis gelopen, aangekomen en op de bank werd het intenser. De g-krachten leken zwaarder, even vonden we het allebei niet relaxed omdat het leek op een 10 bier en rondjes draaien...
Dat werd nog even flink steviger en opeens, weg dat gevoel! Alsof het er nooit was... De tijd stond stil het was buitengewoon stil.. we zweefden en keken elkaar aan... wtf!

We liepen de tuin in en de trip was duidelijk begonnen. De planten waren intens qua kleur, ik zag kleine wereldjes tussen de planten en stenen.. Het was pure magie. We zweefden samen door een soort geheime deur die we nooit eerder hadden ontdekt en kwamen in een andere wereld. Elke plant werd een levent wezentje, alle kleuren waren extreem. Soms werd alles een soort 3D potloodtekening, bizar. Ik zag tussen de stronken van een boom een trap, naar een ondergronds huis.

We hebben veel gelachen, geknuffeld, mijn vriendin begon te huilen van blijdschap.

Ongelofelijk wat een trip. Na een aantal uren, of 4, begon de intensiteit wat af te nemen. Na 6 uren waren we weer terug, geland uit een andere wereld.
We hebben gegeten alsof we een jaar niet hadden gegeten 😆

Goed, ik kan zeggen dat deze trip goed z’n werk heeft gedaan 👌
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je zou ook een van de synthetische versies kunnen pakken, bijv 4-ho-met. Die zijn stukken beter te doseren, in echte paddestoelen weet je
eigenlijk nooit hoeveel je neemt.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kwatzakottel zei:
Je zou ook een van de synthetische versies kunnen pakken, bijv 4-ho-met. Die zijn stukken beter te doseren, in echte paddestoelen weet je
eigenlijk nooit hoeveel je neemt.
Klik om te vergroten...
Maar die missen imo het mystieke van een echte paddotrip , ik vind 4-ho-met heel vlak tegenover een echte psilotrip.
De gelijkenis is er , maar ligt toch nog een eind uit elkaar voor mij.
F
Fender1980Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen idee, nog nooit gehoord van 4-ho-met.
Persoonlijk alles wat synthetisch is of uit een labje neem ik liever niet... 😄
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Maar die missen imo het mystieke van een echte paddotrip , ik vind 4-ho-met heel vlak tegenover een echte psilotrip.
De gelijkenis is er , maar ligt toch nog een eind uit elkaar voor mij.
Klik om te vergroten...

Ik denk eerlijk gezegd dat dat een illusie is. Ik was gister nog zitter voor twee fierometters en die hadden echt geen
vlakke trip, sterker nog ze vonden het een stuk sterker dan de truffels die ze voorheen namen. Eentje zat in vijftien dimensies
tegelijk, go figure.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fender1980 zei:
Nee, dat is al wetenschappelijk onderzocht en vastgesteld.
Deze paddestoelen bevatten twee verbindingen die verantwoordelijk zijn voor je hallucinogene ervaring: Psilocybine en psilocine. Deze Psilocybe paddestoelen wekken de zogeheten trip op.
Beide stoffen worden in het lichaam herkent en opnieuw afgebroken en afgevoerd via je lever en je darmkanaal zonder verdere gevolgen in hersenen- verbindingen of andere organen.

Een goed lab voorbeeld is christal meth. Gebruik het een paar maanden en zie de de desastreuze gevolgen die het doet op het lichaam.
Klik om te vergroten...
Net zoals je synthetische tripmiddelen niet kunt vergelijken met meth of crack kun je paddestoelen met psilo niet vergelijken met voor de mens giftige paddestoelen. Daar doelde ik meer op.
Fender1980 zei:
Overigens is scheikundige stoffen met elkaar vergelijken als appels en peren. Maar de stof in magic mushrooms en truffels is lichamelijk ongevaarlijk en brengt geen verandering of schade in dna.
Klik om te vergroten...
Dit geldt ook voor LSD dacht ik.
F
Fender1980Lid
01-01-2024, 00:00
#15
KlaasVaak zei:
Sommigen wel, sommigen niet. Een onzinnige generalisatie. LSD is vrij onschadelijk, crack niet. Het slaat helemaal nergens op om alle middelen die in een lab worden gemaakt over een kam te scheren.
Klik om te vergroten...
Nou ja, ik kan idd niet oordelen over alle stoffen uit een lab. Dus dat klopt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
De hoeveelheid werkzame stof wisselt gewoon sterk per paddo. Je kunt dat verschil wel verminderen door de paddenstoelen te drogen. Maar dan alsnog kan de sterkte nogal variëren. Daarom zou ik het niet aanraden om op basis van die ene ervaring gelijk te denken dat je meer nodig hebt. Want het kan best zijn dat je de volgende keer uit dezelfde bak een nieuwe paddo hebt die ineens wel weer heel sterk is. Je weet het gewoon niet. En dan zit je met psychedelica meestal toch liever aan de veilige laag gedoseerde kant dan de 'shit ik heb veel te veel genomen' kant.
S
SolosisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tripnib zei:
Ik zou het gewoon nog een keer proberen met de zelfde dosering, de ene dag is de andere niet!
mocht het deze keer nog niet lekker gaan zou ik de dosering rustig aan verhogen en een beetje testen wat voor jou lekker uitpakt. Iedereen reageert anders op bepaalde middelen.. bij mij lag de dosering van m'n eigen kweek rond de 7gram mckennaii kurkdroog .
Klik om te vergroten...
Hoi,
Ik heb in de zomer de growkit mckenaii gekweekt en samen met mijn vriend dachten we heftig te gaan trippen.. maar helaas het enige wat we voelde was een zwaar gevoel en daarna een soort van mdma gevoelletje.. zware tegenvaller ik heb ze destijds fijn gehakt (moet wel zeggen dat ze niet helemaal droog waren maar buigbaar) nu heb ik natuurlijk de rest niet weggegooid maar in een zak gedaan en weggelegd ik denk dat ze inmiddels wel droog zijn. Wat is jou mening hier over denk je dat als we ze nu pakken we wel trippen of werken ze na bepaalde tijd niet meer? Heb namelijk totaal geen zin in de smaak🥴

Groetjes
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Solosis zei:
Hoi,
Ik heb in de zomer de growkit mckenaii gekweekt en samen met mijn vriend dachten we heftig te gaan trippen.. maar helaas het enige wat we voelde was een zwaar gevoel en daarna een soort van mdma gevoelletje.. zware tegenvaller ik heb ze destijds fijn gehakt (moet wel zeggen dat ze niet helemaal droog waren maar buigbaar) nu heb ik natuurlijk de rest niet weggegooid maar in een zak gedaan en weggelegd ik denk dat ze inmiddels wel droog zijn. Wat is jou mening hier over denk je dat als we ze nu pakken we wel trippen of werken ze na bepaalde tijd niet meer? Heb namelijk totaal geen zin in de smaak🥴

Groetjes
Klik om te vergroten...
Als je ze in een luchtdichte pot of in de vriezer hebt bewaard dan wel, als dat niet het geval is zou ik ze weggooien
S
SolosisLid
01-01-2024, 00:00
#19
SuperSilverHaze zei:
Als je ze in een luchtdichte pot of in de vriezer hebt bewaard dan wel, als dat niet het geval is zou ik ze weggooien
Klik om te vergroten...
In wietzakjes gedaan 🤔
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Solosis zei:
In wietzakjes gedaan 🤔
Klik om te vergroten...
Als ze er nog goed uitzien zou ik het gewoon proberen. Ik denk wel dat ze nu minder potent zijn dus je zult je dosis iets moeten opschalen. Je kunt ook proberen 0.6gram te eten/thee van te zetten kijken of je iets voelt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."