Tramadol, sucks. In mijn ervaring tenminste.
Ik zeg er meteen bij, dat ik zelf een enorm hoge tolerantie moet hebben opgebouwd, al bij de geboorte.
Want om mij te verdoven met dat soort stoffen, dan moet je van goede huize komen!
Zelfs bij operatie en narcose, achteraf hoor ik vaak, dat "er heel veel morfine nodig is geweest tijdens de ingreep "
Dus, ja. Enorm, die tolerantie helaas.
Maar, idd, opioiden 茅n opiaten, errug lekker....En functioneel tegen pijproblemen.
Ja. En daar zit het hem. Daar gaat het vaak mis! In die zin, dat je er vaak verslaafd aan raakt...En dan wordt het pilletje pret ineens een heel kwaadaardig noodzakelijk stofje geworden!
Tramadol op zich, dat valt wel mee. Ik vind het de minst gevaarlijke van de gevaarlijke opioiden.
En dan op een gegeven moment, werkt het niet meer. Vervelend, heel vervelend, want, dat lekkere gevoel, dat willen we graag terug, nietwaar...
En hebben we niks meer, nou, dan wordt het al helemaal shit. Koud, donker, de pijn is terug, en vaak nog erger geworden 贸贸k, en nu zijn we op het kruispunt beland van keuzes maken.
Gaan we d贸贸r, en met zwaarder spul, 贸f stoppen we ermee? ( wat het beste zou zijn)
Ikzelf ben nu op een punt gekomen, dat ik domweg van de rugpijn af wil. Punt, dus.wat er verder gebeurt, het interesseert me niet meer, voor de korte tijd dat ik hier nog ben.
Alle gelul over in de goot terechtkomen en zo, het zal wel.
Enige voorzichtigheid is natuurlijk geboden, maar verder...Ik ben het echt helemaal zat.
En dus ga ik zelf op zoek naar de beste weg.
En hier op DF ga ik niet op de details verder in.
Logisch.
Maar opiaten en zo? Bezint, eer gij begint!
Maar, het is wel erg lekker ..dat wel!