Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste ervaring 2C-B - lage dosering

Eerste ervaring 2C-B - lage dosering

56 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb uiteindelijk na 1.5 uur een halfje bijgenomen en weer een uur later nog een halfje. Was wel chill maar qua visuals vrij tam. Na een paar jointjes gingen de CEV wel redelijk aan maar volgende keer iets hoger doseren denk ik. Enfin vanmiddag staat er een LSD trip op de planning dus het was een mooi opwarmertje.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fyrckant zei:
Hoor net dat mijn pil getest is op 10mg. Lijkt me prima om dan ook met 1 te beginnen als 2cb newbie. Wat zou een mooi moment zijn om er een tweede (of halve) achteraan te doen als hij een beetje lekker valt? Komt dat nauw of valt dat wel mee?
Klik om te vergroten...
Ik zou gewoon niet bijpakken. Op je piek denk je er niet of het is te intens en je stelt bij pakken uit waardoor het zwz al geen nut heeft. Of Je wilt natuurlijk de naweeën van de drugs 6u lang voelen en niet kunnen pitten natuurlijk. De keuze is aan jou ik weet het wel.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#3
HierEnDaarEenFuifje zei:
Wel kans dat het teleurstellender gaat zijn door kruistolerantie. Heb zelf nooit 2-CB voor LSD genomen, maar wel eens truffels en aantal dagen later LSD. Vond het achteraf zonde van mijn LSD :)
Klik om te vergroten...

Nou óf er was geen enkele kruistolerantie of die 2CB heeft m’n leven gered. Ben echt zwaar door de mangel gehaald door moeder LSD. Had niet heftiger moeten zijn 😅
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fyrckant zei:
Nou óf er was geen enkele kruistolerantie of die 2CB heeft m’n leven gered. Ben echt zwaar door de mangel gehaald door moeder LSD. Had niet heftiger moeten zijn 😅
Klik om te vergroten...
Shit 😅, wat was je dosis?
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alakazam zei:
Shit 😅, wat was je dosis?
Klik om te vergroten...
250ug 1P. Twee keer gepiekt door na de eerste een dikke haze joint aan te steken. Ik denk achteraf dat ik een hogere dosis echt wel overleefd had maar ik weet nog wel heel goed dat ik bij mezelf gedacht heb “ok tot hier en niet verder”. Het was legendarisch en afschuwelijk tegelijkertijd, volgende keer 50 a 100 ug eraf hoor...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fyrckant zei:
250ug 1P. Twee keer gepiekt door na de eerste een dikke haze joint aan te steken. Ik denk achteraf dat ik een hogere dosis echt wel overleefd had maar ik weet nog wel heel goed dat ik bij mezelf gedacht heb “ok tot hier en niet verder”. Het was legendarisch en afschuwelijk tegelijkertijd, volgende keer 50 a 100 ug eraf hoor...
Klik om te vergroten...
Hoi @Fyrckant 250ug is ook wel een serieuze dosis hoor! Helemaal als je er ook nog een joint bij rookt! Heb je al heel veel ervaring met LSD of was je vooral bang voor een net-niet-trip door de kruistolerantie met de 2-CB?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fyrckant zei:
250ug 1P. Twee keer gepiekt door na de eerste een dikke haze joint aan te steken. Ik denk achteraf dat ik een hogere dosis echt wel overleefd had maar ik weet nog wel heel goed dat ik bij mezelf gedacht heb “ok tot hier en niet verder”. Het was legendarisch en afschuwelijk tegelijkertijd, volgende keer 50 a 100 ug eraf hoor...
Klik om te vergroten...
Oehh... Zou je dat nou wel doen, wiet smoken tijdens LSD en dan ook nog haze?

Volgens mij ben je veiliger door gewoon die wiet te bewaren tot de late comedown en de dosering hetzelfde te houden, dan er 50-100 ug afhalen en de wiet erbij te doen. Wiet wekt in mijn ervaring veel eerder paranoïde gevoelens op tijdens een trip, dan dat LSD dat op zichzelf doet.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Hoi @Fyrckant 250ug is ook wel een serieuze dosis hoor! Helemaal als je er ook nog een joint bij rookt! Heb je al heel veel ervaring met LSD of was je vooral bang voor een net-niet-trip door de kruistolerantie met de 2-CB?
Klik om te vergroten...

Nou nee ik was niet echt bang want die kruistolerantie schijnt echt wel mee te vallen. Ik was gewoon nieuwsgierig, hoogste dosis daarvoor was 180. Vóór die joint was ik ook al ver heen. De joint lag eigenlijk klaar voor de late comedown maar ging dus iets te vroeg aan. Dat had ook te maken met de setting en met het feit dat mijn tripmaat maar 100 had gedaan en er dus wel weer wat bij kon hebben. Maar ik kreeg er hoofdpijn van en dat was niet leuk. Enfin dit is een 2C-B topic, ik schrijf één dezer dagen wel een report.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Volgens mij ben je veiliger door gewoon die wiet te bewaren tot de late comedown en de dosering hetzelfde te houden, dan er 50-100 ug afhalen en de wiet erbij te doen. Wiet wekt in mijn ervaring veel eerder paranoïde gevoelens op tijdens een trip, dan dat LSD dat op zichzelf doet.
Klik om te vergroten...
Eens! Ik heb een paar maanden geleden nog eens 200 ug 1-P LSD gedaan. Superleuke trip en vrij laat in de come-down cannabis bij gerookt. Kreeg toen ook even een momentje dat opeens mijn hele wereld letterlijk zwart wegtrok en mega duister werd. Gelukkig lukte het me nog om de muziek te veranderen naar iets vrolijkers en was die paranoide bui binnen een minuut alweer weggetrokken. Maar geeft wel maar weer aan hoe link blowen kan zijn tijdens een trip. Als ik het al doe dan bewaar ik het toch echt voor de late comedown.

Fyrckant zei:
ik schrijf één dezer dagen wel een report.
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd! Los van die joint vind ik 250ug al best een pittige dosering...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Eens! Ik heb een paar maanden geleden nog eens 200 ug 1-P LSD gedaan. Superleuke trip en vrij laat in de come-down cannabis bij gerookt. Kreeg toen ook even een momentje dat opeens mijn hele wereld letterlijk zwart wegtrok en mega duister werd. Gelukkig lukte het me nog om de muziek te veranderen naar iets vrolijkers en was die paranoide bui binnen een minuut alweer weggetrokken. Maar geeft wel maar weer aan hoe link blowen kan zijn tijdens een trip. Als ik het al doe dan bewaar ik het toch echt voor de late comedown.
Klik om te vergroten...
Ja het is huiveringwekkend hoe snel het dan ineens kan gaan. En ook al kom je er de meeste keren goed vanaf, als je die ene keer mee gaat in dat momentum van duistere gedachten, dan heb je mogelijk een traumatische ervaring voor de boeg. Een ervaring die mogelijk ook al je psychedelische ervaringen in de toekomst negatief kleurt of zelfs onmogelijk maakt.

Ik snap hoe het helemaal kan lijken dat je zelf de uitzondering bent. Dat wiet altijd wel goed bij je valt en dat je alles wel kunt handelen. Dat het immers al tientallen keren goed ging. Maar het pakt je precies op je zwakste moment wanneer je het niet verwacht en daar zit je dan... Al die dingen betekenen dan niets meer. Maar sommigen moeten het gewoon meemaken, ikzelf ook.
p
psychedelicflowerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bij LSD raak je de sturing snel kwijt toch?
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kelseyyyy zei:
Bij LSD raak je de sturing snel kwijt toch?
Klik om te vergroten...
Mwoah is heel dosis afhankelijk. Om de een of andere reden wordt er met LSD vaak wat hoger gedoseerd dan bv met paddo’s of 2C-B. Ik weet eigenlijk ook niet waarom. Misschien omdat het relatief goedkoop is of makkelijk te gebruiken of omdat het al zo’n geschiedenis heeft met ontelbare anekdotes.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo allemaal , toch even een account aangemaakt om te reageren op dit topic.
Ik heb ook ontzettend veel visuals gehad op 12mg 2cb. Ook had ik een mindspace die erg verwarrend was vooral op de piek. Ik zag de kerk vliegen en bomen ademde en lijnen begonnen te vliegen. Ik had op de piek maar de douche aangezet en ben uit verwarring maar gaan douchen waar ik constant in mijn ooghoeken spotlights aan zag gaan en de randen van de tegels waren aan het dansen. Later in de trip zag ik alles aan als een soort van olie substantie wat drijft op water en een aura om mensen heen van RGB tinten. Toen het minder heftig was vond ik de trip erg leuk en ik wilde veel praten. Vuur zag er ook practig uit en ik heb mij 3 maanden geweldig gevoeld. Ook wat persoonlijke dingen op een rij kunnen zetten.
Dus ik zou de volgende keer ook zeker weinig nemen aangezien ik erg gevoelig ben voor tripmiddelen.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oh heerlijk mensen die zo trippen met zo'n dosis.
Ik heb bijna geen visuals. Pak meestal zo'n 28mg.
Keer 35mg gedaan. Geen sterke visiuals, mentaal een stuk heftiger.

Keer 28mg en na 2 of 3 uur weer 28mg. Toen waren de visuals een heel stuk meer aanwezig!

Op 2cb ga ik een beetje blurrig zien.

Beetje zoals hier. Niet zo extreem en Niet het golven. Groen en roodtinten worden heftiger. Roze is echt ROZE. Muziek kan ik in verdwijnen. Als ik dan mijn ogen dichtdoe wordt ik meegesleept in een andere wereld. 2cb is voor mij meer mentaal dan visueel. En gevoel. Huisdieren voelen extreem zacht. Mijn haar borstelen, douchen, heerlijk!

Ik probeer die visuals niet meer achteraan te jagen. Ik zie ze gewoon niet.
Wel kan ik vervormingen zien. Als ik lang naar mijn hand kijk, dan kan ik mijn hand laten vervormen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is vrij ongebruikelijk om zo heftig te reageren op 2-cb maar ik heb hier wel al eerder gehoord. Helemaal als je nog geen ervaring hebt met andere psychedelica zoals lsd of truffels kan het inderdaad wel even schrikken zijn. Als je het nog eens wilt proberen kun je inderdaad een lagere dosis nemen.
p
psychedelicflowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi! Ik heb gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van 2C-B en ik wil graag mijn ervaring delen, omdat het voor mij toch heel anders was dan verwacht.

Mijn vriend en ik wilden al een tijdje 2C-B gaan proberen. We hebben veel informatie opgezocht en veel video's gekeken. Ook hebben we vrienden om hun ervaring gevraagd dus we hadden een vrij duidelijk beeld van wat 2C-B zou doen. Uiteraard hebben we onze pillen laten testen. Er zat 11mg per pil in, een redelijk gemiddelde dosis.

Setting
Mijn vriend en ik wonen allebei nog thuis dus het is geen optie om thuis te gebruiken. We besloten daarom om een hotelovernachting te boeken en het daar te doen. We wilden graag een kamer die wat warmer was van kleur dus geen kale witte kamer. We hadden zelf een speaker meegenomen en we hadden een sterrenhemel lamp in de hoek van de kamer staan. De setting was wel prettig, maar wel iets minder vertrouwd dan thuis natuurlijk.

Gevoel
We hebben die dag rond kwart voor 6 gegeten. Niet te veel, omdat we wisten dat we misselijk zouden worden. Uiteindelijk hebben we om 18:15 de eerste pil ingenomen. Mijn vriend voelde hem een half uur later al en bij mij kwam hij rond 6 uur binnen. Alles begon voor mij te ademen, ik zag in alles patroontjes en ik had een soort tunnelvisie. Als ik naar mijn vriend keek bewoog alles om hem heen ook erg snel en was er een soort regenboogrand. Ik wist niet goed op mijn vriend te antwoorden en alles koste me heel erg veel moeite.
Ik voelde mezelf niet slecht, maar ik was ook niet echt heel vrolijk. Het was voor mij zo enorm intens dat ik ook niet heb bijgenomen. Ik zit voor mijn idee ook gewoon goed in mijn vel. Ik vind het vooral raar dat ik maar 11mg heb ingenomen. Dit zou een lichte dosis moeten zijn. Mijn vriend zag alles wel ademen, maar had verder niet echt visuals.
Na een uurtje of 3 werden de effecten wat rustiger en hebben we wat rustgevende video's zitten kijken op youtube. Vanaf dat moment voelde ik me wel heel erg fijn.

Kortom had ik geen supervrolijk gevoel, kon ik mezelf moeilijk sturen en waren de visuals heel erg heftig. Heeft iemand dit soort ervaringen vaker gehad? Ik ken niemand die op 11mg zoveel visuals heeft.
Ik ben wel van plan om het nog een keer te proberen.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Leuk dat je je ervaring deelt. Iedereen reageert anders en heeft een andere gevoeligheid natuurlijk. Bovendien kan zo’n dosis voor iemand van 50kg anders uitpakken dan voor iemand van 90kg. Fijn dat je zo’n lekker visueel spektakel hebt op zo’n lage dosering, dat is economisch! 🤩
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Grappig dat je deze visuals als heftig beschouwd. Ik beschouw dat als lichte visuals.

Zo zie je maar dar het voor iedereen anders is.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dingen zien ademen, vervormen en regenboogkleuren zien is typisch 2C-B voor de dosis die jij genomen hebt, dus dat kan wel. Zelf nam ik afgelopen weekend 12-13 mg en had hetzelfde, als ik mezelf in de spiegel zag zag ik mezelf zelfs vervormen tot zombie / grasmonster / alien net als de achtergrond. Als het je eerste keer psychedelica was, kan ik geloven dat het intens kan overkomen, maar dat went wel.
p
psychedelicflowerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben er wel van geschrokken hoeveel ik zag. Volgende keer ga ik starten met een halve denk ik. Dat is dan maar 5.5mg maar misschien dat het dan iets rustiger is op te bouwen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."