Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste ervaring 2C-B - lage dosering

Eerste ervaring 2C-B - lage dosering

56 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb uiteindelijk na 1.5 uur een halfje bijgenomen en weer een uur later nog een halfje. Was wel chill maar qua visuals vrij tam. Na een paar jointjes gingen de CEV wel redelijk aan maar volgende keer iets hoger doseren denk ik. Enfin vanmiddag staat er een LSD trip op de planning dus het was een mooi opwarmertje.
p
psychedelicflowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi! Ik heb gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van 2C-B en ik wil graag mijn ervaring delen, omdat het voor mij toch heel anders was dan verwacht.

Mijn vriend en ik wilden al een tijdje 2C-B gaan proberen. We hebben veel informatie opgezocht en veel video's gekeken. Ook hebben we vrienden om hun ervaring gevraagd dus we hadden een vrij duidelijk beeld van wat 2C-B zou doen. Uiteraard hebben we onze pillen laten testen. Er zat 11mg per pil in, een redelijk gemiddelde dosis.

Setting
Mijn vriend en ik wonen allebei nog thuis dus het is geen optie om thuis te gebruiken. We besloten daarom om een hotelovernachting te boeken en het daar te doen. We wilden graag een kamer die wat warmer was van kleur dus geen kale witte kamer. We hadden zelf een speaker meegenomen en we hadden een sterrenhemel lamp in de hoek van de kamer staan. De setting was wel prettig, maar wel iets minder vertrouwd dan thuis natuurlijk.

Gevoel
We hebben die dag rond kwart voor 6 gegeten. Niet te veel, omdat we wisten dat we misselijk zouden worden. Uiteindelijk hebben we om 18:15 de eerste pil ingenomen. Mijn vriend voelde hem een half uur later al en bij mij kwam hij rond 6 uur binnen. Alles begon voor mij te ademen, ik zag in alles patroontjes en ik had een soort tunnelvisie. Als ik naar mijn vriend keek bewoog alles om hem heen ook erg snel en was er een soort regenboogrand. Ik wist niet goed op mijn vriend te antwoorden en alles koste me heel erg veel moeite.
Ik voelde mezelf niet slecht, maar ik was ook niet echt heel vrolijk. Het was voor mij zo enorm intens dat ik ook niet heb bijgenomen. Ik zit voor mijn idee ook gewoon goed in mijn vel. Ik vind het vooral raar dat ik maar 11mg heb ingenomen. Dit zou een lichte dosis moeten zijn. Mijn vriend zag alles wel ademen, maar had verder niet echt visuals.
Na een uurtje of 3 werden de effecten wat rustiger en hebben we wat rustgevende video's zitten kijken op youtube. Vanaf dat moment voelde ik me wel heel erg fijn.

Kortom had ik geen supervrolijk gevoel, kon ik mezelf moeilijk sturen en waren de visuals heel erg heftig. Heeft iemand dit soort ervaringen vaker gehad? Ik ken niemand die op 11mg zoveel visuals heeft.
Ik ben wel van plan om het nog een keer te proberen.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk dat je je ervaring deelt. Iedereen reageert anders en heeft een andere gevoeligheid natuurlijk. Bovendien kan zo’n dosis voor iemand van 50kg anders uitpakken dan voor iemand van 90kg. Fijn dat je zo’n lekker visueel spektakel hebt op zo’n lage dosering, dat is economisch! 🤩
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Grappig dat je deze visuals als heftig beschouwd. Ik beschouw dat als lichte visuals.

Zo zie je maar dar het voor iedereen anders is.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dingen zien ademen, vervormen en regenboogkleuren zien is typisch 2C-B voor de dosis die jij genomen hebt, dus dat kan wel. Zelf nam ik afgelopen weekend 12-13 mg en had hetzelfde, als ik mezelf in de spiegel zag zag ik mezelf zelfs vervormen tot zombie / grasmonster / alien net als de achtergrond. Als het je eerste keer psychedelica was, kan ik geloven dat het intens kan overkomen, maar dat went wel.
p
psychedelicflowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben er wel van geschrokken hoeveel ik zag. Volgende keer ga ik starten met een halve denk ik. Dat is dan maar 5.5mg maar misschien dat het dan iets rustiger is op te bouwen
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Slaaptekort en een kater kunnen een invloed hebben gehad op je trip. Eigenlijk alles dat je gemoedstoestand beïnvloed kan een impact hebben op je trip.

Mag ik je vragen waar je precies zo van geschrokken bent? De dosis die jullie genomen hebben is inderdaad niet bijzonder hoog, maar een eerste keer trippen kan natuurlijk altijd anders zijn Dan je had verwacht.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het zou kunnen dat je niets ziet met die hoeveelheid.
p
psychedelicflowerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb de avond voor gebruik best veel gedronken en ik ben ook heel laat gaan slapen. Ik heb wel uitgeslapen tot 11 uur. Heeft dit invloed op de werking van de 2C-B?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kelseyyyy zei:
Ik ben er wel van geschrokken hoeveel ik zag. Volgende keer ga ik starten met een halve denk ik. Dat is dan maar 5.5mg maar misschien dat het dan iets rustiger is op te bouwen
Klik om te vergroten...
Bijnemen heeft met psychedelica weinig zin, omdat je snel tolerantie krijgt.

In mijn ervaring reageert je lichaam sterker op een nieuwe stof. De tweede keer zal wat minder intens zijn, ook omdat je weet wat je kan verwachten.

Was dit je eerste keer trippen?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik trip ‘m de pan uit op zo’n lage dosis. Zo erg dat alles door elkaar heen loop en ik bijna geen onderscheid meer kan maken tussen wat echt is en wat niet.

Iedereen om me heen pakt altijd minstens 1 pil en ik space echt kei hard op een kwartje juist...
p
psychedelicflowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Slaaptekort en een kater kunnen een invloed hebben gehad op je trip. Eigenlijk alles dat je gemoedstoestand beïnvloed kan een impact hebben op je trip.

Mag ik je vragen waar je precies zo van geschrokken bent? De dosis die jullie genomen hebben is inderdaad niet bijzonder hoog, maar een eerste keer trippen kan natuurlijk altijd anders zijn Dan je had verwacht.
Klik om te vergroten...

Ik had de heftige visuals niet zien aankomen, omdat ik overal las dat je met deze dosis meer een xtc gevoel krijgt. Ik schrok vooral van het feit dat ik mezelf al niet eens meer goed kon sturen
p
psychedelicflowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Natozlato zei:
Bijnemen heeft met psychedelica weinig zin, omdat je snel tolerantie krijgt.

In mijn ervaring reageert je lichaam sterker op een nieuwe stof. De tweede keer zal wat minder intens zijn, ook omdat je weet wat je kan verwachten.

Was dit je eerste keer trippen?
Klik om te vergroten...

dit was inderdaad mij allereerste keer
p
psychedelicflowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
Ik trip ‘m de pan uit op zo’n lage dosis. Zo erg dat alles door elkaar heen loop en ik bijna geen onderscheid meer kan maken tussen wat echt is en wat niet.

Iedereen om me heen pakt altijd minstens 1 pil en ik space echt kei hard op een kwartje juist...
Klik om te vergroten...

Dat is heftig! Zo erg had ik het dan ook weer niet
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij 2c-b bepaald voor mij de setting eigenlijk of ik hard ga of niet. De ene keer nam ik 15mg en spacede ik m de pan uit, de andere keer zat ik op 30 mg met de helft van het effect.
Uiteindelijk deed ik 2cb alleen als ik ging nexus flippen, heerlijk om in die xtc naspace nog een stukje harder te gaan.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fyrckant zei:
Hoor net dat mijn pil getest is op 10mg. Lijkt me prima om dan ook met 1 te beginnen als 2cb newbie. Wat zou een mooi moment zijn om er een tweede (of halve) achteraan te doen als hij een beetje lekker valt? Komt dat nauw of valt dat wel mee?
Klik om te vergroten...
Dat is puur een kwestie van aanvoelen vind ik.
Hoe mild/chill het ook mag voelen, onderschat 2cb niet. Ben zelf nooit bad gegaan maar wel echt compleet van de kaart.
Maar zolang je niet echt last hebt van bodyload en je vrij comfortabel voelt onder invloed kan je rustig bijpakken. Hogere doseringen zou ik wel in een setting doen met mensen die je goed kent want het kan heel... vaag worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
KlaasVaak zei:
Ik vind het raar dat de vergelijking zo vaak wordt gemaakt. Persoonlijk vind ik 2c-b wel erg leuk! Wellicht heb je een fijnere ervaring nu je weet wat je te wachten staat.
Klik om te vergroten...

Ik vind dat ook apart, heb 2C-B ook nooit op XTC vinden lijken. Totaal ander gevoel en mindset. Kan me voorstellen dat het bij iemand een beetje rauw op z’n dak valt als je XTC verwacht, al is 2C-B als psychedelicum mild, als je nooit getript hebt en gevoelig bent komt het wellicht heftig over.

@Kelseyyyy ik deed eigenlijk nooit iets speciaals op 2C-B... chillen en muziek luisteren, badderen, beetje filosoferen, dat soort shit. Hopelijk is je volgende keer leuker. :)
p
psychedelicflowerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Het is vrij ongebruikelijk om zo heftig te reageren op 2-cb maar ik heb hier wel al eerder gehoord. Helemaal als je nog geen ervaring hebt met andere psychedelica zoals lsd of truffels kan het inderdaad wel even schrikken zijn. Als je het nog eens wilt proberen kun je inderdaad een lagere dosis nemen.
Klik om te vergroten...

Thanks voor de info!
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#19
T ligt gewoon aan ons, vrouwen :tongueout:
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Natozlato zei:
Bijnemen heeft met psychedelica weinig zin, omdat je snel tolerantie krijgt.
Klik om te vergroten...

Schijnt bij 2C-B wel mee te vallen. Ga het binnenkort proefondervindelijk ervaren. Juist veel zin in veel drukke visuals 🤩

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."