#1
Wat is eigenlijk het verschil tussen 2CB en 2CB-FLY? Of is het hetzelfde?
De 2-CB viel niet helemaal lekker en ook was het geluid niet zo best.
2C-B heeft aan de zijkanten van het molecuul twee methoxy groepen zitten. Bij 2C-B-FLY zijn die vervangen door difuran-ringen, zodat de molecuulstructuur een beetje het profiel krijgt van een vlieg. Vandaar de naam.Wat is eigenlijk het verschil tussen 2CB en 2CB-FLY? Of is het hetzelfde?
2C-B-FLY is wel een andere drug he. Misschien kort je het af, maar even om verwarring te voorkomen
En bedankt verder voor de steun. Maar het is op zich prima om af en toe down te zijn hoor. Het leven is gewoon niet altijd fantastisch en soms moet je moeilijke keuzes maken. Juist in zulke tijden kan escapisme tot realisaties leiden, wat juist heel mooi kan zijn. Ik wilde liever die kant openlijk tonen om goed te laten zien hoe 2C-B-FLY, net als sommige andere psychedelica, meerwaarde kan maken door een spiegel voor te houden.
Ah ja. Ik ben lui. Mijn hersenen vinden het vervelend om 2-CB-FLY te schrijven![]()
Heeft 2C-B-FLY je bij eerdere feestjes wel de meer 'gangbaar gewenste' effecten gegeven? Hoe uitte zich dat dan?
Duurt die pietluttige 15mg 2C-B-FLY zo lang?OoIk bedenk me dat 2C-B-FLY toch wel 8 - 12 uur blijven duren
Is echt standaard dat een of andere mongool de bas van de geluidsinstallatie heeft opgeblazen omdat deze de grenzen van de boxen wou uitproberen. Alsof je zo'n hard plastic pen in je handen hebt (die je kunt omtoveren tot snuif tuit) en je blijft je maar afvragen of je hem doormidden kunt breken om vervolgens je neurotisch genoegen af te trekken en doorbreken.Die geeft inderdaad toe dat het geluid nogal flets klinkt (‘nu je het zegt, inderdaad, ja’). Maar hij lijkt geen gehaaste pogingen te ondernemen om de kwaliteit te verbeteren.
Een van ons, een van ons, kakforum.De afgelopen maanden ben ik een beetje down geweest. Ik had te weinig werk en besteedde te veel tijd op fora zoals deze met anonieme reacties over drugsgebruik. Dat is ook niet echt iets waarvan ik heel trots op mezelf word.
Een van ons, eens van ons.Eventjes word ik heel verdrietig omdat ik besef dat ik het mezelf kwalijk neem dat het niet goed lukt voor mezelf te zorgen.
Een van ons, eens van ons.'Het enige wat ik wil is nuttig zijn'.
Is ook maar relatief hé, ik zou uitkijken voor inflatie.dan nog is het fijn als iemand je berichten leest en iets fijns zegt![]()
'Als je er geen seks op kunt hebben moet er al haast iets mis mee wezen', de exacte quote durf ik niet uit m'n hoofd te benoemen. Ik ben altijd al fan geweest van harde wetenschap, heuheuheu. Meer specifiek noemde Ann Shulgin de toepassing in therapie, ofwel 2C-B-FLY en chill.Volgens de Shulgins is 2C-B-FLY ook wat erotisch, daarom vonden zij het zulk fijn spul (want ze gebruikten seks als een van de belangrijkste criteria om drugs te evalueren).
2C-B heeft aan de zijkanten van het molecuul twee methoxy groepen zitten. Bij 2C-B-FLY zijn die vervangen door difuran-ringen, zodat de molecuulstructuur een beetje het profiel krijgt van een vlieg. Vandaar de naam.
2C-B-FLY duurt bijna drie keer zo lang als 2C-B, het heeft een meer entactogeen effect zoals MDMA, het is niet overweldigend psychedelisch en veroorzaakt bijna geen visuals, ook niet in hogere doseringen. 2C-B-FLY werkt waarschijnlijk als MAOI waardoor je ook van te voren op je dieet moet letten (tyramine-arm).
https://psychonautwiki.org/wiki/File:2C-B-FLY.svg
Het duurt inderdaad wat langer dan 2C-B maar bij mij zeker niet drie keer zo lang en zelfs niet dubbel zo lang. Paar uurtjes meer. Het effect is zeer uitgestreken, het piekt relatief heel laat en de come up is bizar traag, ook heeft het een langdurig voortkabbelende staart. Het duurt een poos voor ik kan slapen. Als je dat nog meetelt, dan ben je inderdaad effe zoet.
Op hogere dosis kan het aardig waus worden. Doordat het visueel zo weinig actief is en FLY net als 2C-B een relatief vlak (niet heel diepgaand) psychedelicum is vind ik het effect moeilijk te plaatsen.
Iemand die 2C-B echter al wat te mild vind, of een doorgewinterde tripper, zou ik misschien wel de dubbele dosis van de aanbevolen dosis aanraden (dacht dat een aangeraden hoeveelheid op papier in eerste instantie 10 mg is?).
Heb jij een voorkeur voor een van deze twee middelen op een party na deze ervaring? Voor zover je dat nu kan zeggen dan...
Ik kan me voorstellen dat FLY perfect is voor een party of festival als je door de drie maanden regel even geen MDMA wilt gebruiken.
Heb onlangs tweemaal geëxperimenteerd met 2C-B-FLY. Met de "originele" 2C-B heb ik wisselende ervaringen, al heeft dit mogelijk te maken met een slechte batch (zie https://drugsforum.nl/threads/2c-b-keta-op-feestje.63898/). Overall vind ik 2C-B meer een party drug dan een trip drug -- toch een soort MDMA-vervanger (bij de juiste dosering).
2C-B-FLY is echter geen party drug. Dit is echt trippen. Het empathogene is slechts subtiel aanwezig.
Bij 15 mg ging ik alleen op de absolute piek kortstondig hard trippen, met een zeer lange comeup en comedown daaromheen. Bij 20 mg, echter, vond ik de trip qua intensiteit vergelijkbaar met een zegel (100 ug) LSD, kun je nagaan... Dat zou je nooit met de normale 2C-B krijgen, toch? Wel echt een toffe trip, trouwens, de hele avond letterlijk tranen over de wangen van het lachen.
Moet erbij opmerken dat ik beide keren bij 10 mg startdosis er te weinig van voelde, waardoor ik (a) bijpakte, en toen dat niet snel genoeg het gewenste resultaat opleverde, (b) een klein puntje ketamine bijpakte. In beide gevallen kickstartte de keta de ware tripeffecten van 2C-B-FLY. Aangezien deze intense tripeffecten vervolgens uren aanhielden, was de keta, zoals gezegd, slechts een kickstart. Sowieso ga je van keta natuurlijk heel anders trippen dan van traditionele psychedelica.
Heb slechts eenmaal LSD gedaan, maar gezien dat referentiekader vind ik 2C-B-FLY vergelijkbaar qua ervaring, zeker bij 20 mg. Comeup en comedown zijn echter veel langer, beide keren noopte het mij tot (eigenlijk) te snel bijpakken en combineren met keta. Ook beter stuurbaar dan LSD, ik wisselde willekeurig introspectieve met sociale momenten af, en bij negatieve gedachten kon ik de trip makkelijk weer de goede kant op trekken. LSD is wat meer overweldigend en gericht op externe (zintuiglijke) input.
Bij 20 mg, echter, vond ik de trip qua intensiteit vergelijkbaar met een zegel (100 ug) LSD, kun je nagaan... Dat zou je nooit met de normale 2C-B krijgen, toch?
Heb je de vergelijking al eens gemaakt met 100 ug ALD-52 of 1p-LSD? Bij die RC-analogen ben je er veel zekerder van dat je zegel ook echt de hoeveelheid stof bevat die wordt geadverteerd.
2C-B kan best wel intens en overweldigend worden hoor. Misschien niet zo cognitief verwarrend als LSD, maar in ieder geval wel dat je zoveel visuals hebt dat je de wereld om je heen niet meer echt begrijpt.
Naar mijn ervaring is 2C-B-FLY een stuk subtieler, maar kennelijk moet ik die nog een keer op 20 milligram proberen
(overigens vind ik 100 microgram LSD niet zo'n hoge dosis)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."