Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5gr lemon tek

5gr lemon tek

40 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
0t0lerance zei:
Zover ik heb gelezen verschillen de meningen over of het nou de intensiteit verhoogt naast een snellere come-up. Maar dank voor je bericht, het is goed om zo te leren van hoe in het vervolg het beter kan, gelukkig kan ik hier m'n verhaal kwijt op het forum en ben blij met de feedback. Dat gehaaste is gewoon een recept voor een niet al te beste ervaring... op een gegeven moment was ik de kluts kwijt en schoot ik even in de stress omdat ik dacht "shit, je moet een oogmaster en oordoppen in doet tijdens een DMT trip" natuurlijk klopt dat voor geen kant.. maar op dat moment ben je het even 'vergeten' en ga je twijfelen of zo'n donkere kamer nou wel de bedoeling was en twijfel je aan alles wat je aan t doen bent of t nou gaat helpen of verergert.. 'doe ik er wel goed aan?'.. je probeert een oplossing te vinden voor het kluskabaal.. immers raakt je tijd 'op' voordat je te ver bent en je niks meer begrijpt van je telefoon... die tijdsdruk geeft spanning en dat heb ik geweten.
Klik om te vergroten...
Ja als die twijfel er eenmaal in zit, kan het soms heel erg moeilijk zijn om daar weer uit te komen.

Daarom moet je denk ik een paar "escape plans" hebben voor dat soort situaties. Enkele dingen die mij hebben geholpen om uit die twijfel en/of paniek te komen:

- Meditatie. Maar het kan zijn dat de onrust en paniek gewoon te groot is en dit je niet lukt in het moment
- Veranderen van omgeving. Loop naar een andere kamer, loop naar buiten, etc. Dit kan een trip zo weer doen omslaan soms
- Ga zingen. Zelfs al is dat het laatste waar je zin in hebt, doe het toch en zie hoe dat je weer de goede kant op kan brengen
- Ga dansen. Zelfde als zingen, maar misschien nog krachtiger om ergens uit te komen

Er zijn vast nog wel meer methodes, maar deze zijn heel effectief in mijn ervaring. 'Uitzitten' kan trouwens een goed idee lijken, maar het is eigenlijk een lichte vorm van weerstand. Het is eigenlijk tegen jezelf zeggen: dit is niet goed, ik wou dat dit al voorbij was, ik wou dat de trip al over was, ik wou dat het al zo laat was, etc. Wat je eigenlijk "moet" doen als het je lukt, is rechtstreeks het nare gevoel dat je ervaart observeren, zonder te zeggen dat het niet goed is en dat je eigenlijk wilt dat het weer over is. Op die manier kun je er op heel snel tempo doorheen werken en kan de trip alsnog helemaal overslaan naar een super positieve prachtige ervaring. Dit is het 'meditatie' punt dat ik hierboven noem. Je hoeft er niet per se voor in meditatie houding te zitten, zolang je maar neutraal observeert zonder oordeel.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heftig tripje! Weinig tijd om te reageren maar wilde wel vast zeggen dat ik het een zeer interessant report vond om te lezen. Beschrijft goed hoe het in je hoofd kan gaan tijdens een trip en hoe de manier van denken je (onbewust) een bad trip in kan leiden. De drukke, felle, agressieve visuals en het lawaai, deden me wat aan mijn eerste (en enige echt) slechtere LSD-trip denken.

Ik zou zelf niet zo snel durven trippen in stilte, denk ik. Lijkt me heel confronterend. Ik vind wel dat je lef had: 5 gram lemmon tek, in het donker, zonder muziek. Je hebt het jezelf ook niet bepaald gemakkelijk gemaakt. :)

Dank voor het delen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Ik zou zelf niet zo snel durven trippen in stilte, denk ik. Lijkt me heel confronterend. Ik vind wel dat je lef had: 5 gram lemmon tek, in het donker, zonder muziek. Je hebt het jezelf ook niet bepaald gemakkelijk gemaakt. :)
Klik om te vergroten...
In mijn ogen is dit dé manier om echt in een introspectieve ervaring te duiken. Tenminste, ik kan niets zeggen over lemon-tek, daar heb ik geen ervaring mee. Maar het alleen in stilte trippen. Pikdonker hoeft nog niet eens maar het helpt wel mee. De donkere achtergrond gaat zó goed samen met de psilo visuals. Je gaat echt op innerlijke reizen waar je compleet je normale wereld verliest. Confronterend wil ik niet per se zeggen. Niet in de zin van dat het je helemaal confronteert met je persoonlijke tekortkomingen of zo. Daar ging het bij mij op deze manier juist altijd zo aan voorbij. Het wordt dan al gauw zo alien dat je je persoonlijkheid helemaal vergeet en de meest waanzinnige dingen ziet en ook hoort. Je kunt op psilo de meest onvoorstelbare prachtige muziek horen!

Misschien moet ik het ook weer eens doen. Niet 5/50 gram dan, dat hoeft van mij niet meer. Maar 15 gram truffels op deze manier kan je ook helemaal van de wereld brengen!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ja als die twijfel er eenmaal in zit, kan het soms heel erg moeilijk zijn om daar weer uit te komen.

Daarom moet je denk ik een paar "escape plans" hebben voor dat soort situaties. Enkele dingen die mij hebben geholpen om uit die twijfel en/of paniek te komen:

- Meditatie. Maar het kan zijn dat de onrust en paniek gewoon te groot is en dit je niet lukt in het moment
- Veranderen van omgeving. Loop naar een andere kamer, loop naar buiten, etc. Dit kan een trip zo weer doen omslaan soms
- Ga zingen. Zelfs al is dat het laatste waar je zin in hebt, doe het toch en zie hoe dat je weer de goede kant op kan brengen
- Ga dansen. Zelfde als zingen, maar misschien nog krachtiger om ergens uit te komen

Er zijn vast nog wel meer methodes, maar deze zijn heel effectief in mijn ervaring. 'Uitzitten' kan trouwens een goed idee lijken, maar het is eigenlijk een lichte vorm van weerstand. Het is eigenlijk tegen jezelf zeggen: dit is niet goed, ik wou dat dit al voorbij was, ik wou dat de trip al over was, ik wou dat het al zo laat was, etc. Wat je eigenlijk "moet" doen als het je lukt, is rechtstreeks het nare gevoel dat je ervaart observeren, zonder te zeggen dat het niet goed is en dat je eigenlijk wilt dat het weer over is. Op die manier kun je er op heel snel tempo doorheen werken en kan de trip alsnog helemaal overslaan naar een super positieve prachtige ervaring. Dit is het 'meditatie' punt dat ik hierboven noem. Je hoeft er niet per se voor in meditatie houding te zitten, zolang je maar neutraal observeert zonder oordeel.
Klik om te vergroten...
Oh dat is een goeie! Ik zal die escape plans onthouden, nooit aan gedacht. Opzich heb ik wel getracht de ervaring te aanvaarden voor wat het is, gedurende de marteling heb ik wel een paar keer om mijzelf moeten grimassen omdat het toch anders liep dan gedacht... (alsof je denkt de paddestoelen te slim af te kunnen zijn,)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
0t0lerance zei:
Oh dat is een goeie! Ik zal die escape plans onthouden, nooit aan gedacht. Opzich heb ik wel getracht de ervaring te aanvaarden voor wat het is, gedurende de marteling heb ik wel een paar keer om mijzelf moeten grimassen omdat het toch anders liep dan gedacht... (alsof je denkt de paddestoelen te slim af te kunnen zijn,)
Klik om te vergroten...
Ja, humor is ook een hele goede. Dit zag ik ook al in je report terugkomen. Door ergens bijvoorbeeld de ironie van in te zien, ook al is de situatie nog zo vervelend, distantieer je jezelf er een beetje van, waardoor je ook meer de neutrale observator wordt in plaats van degene die alles moet ondergaan en heen en weer gesmeten wordt door de trip. Zeer belangrijk, humor. :)

Probleem is vaak dat de grens tussen tolereren en accepteren erg dun kan zijn. Je kunt iets "accepteren" maar onderliggend eigenlijk slechts tolereren. En tolerantie betekent dat je iets toestaat wat je eigenlijk niet wilt, niet accepteert. Acceptatie daarentegen is zonder dat oordeel zijn, waardoor je de situatie echt op een diepe manier kunt verwerken, in plaats van slechts op een oppervlakkige tolererende manier om je tijd maar uit te zitten. Het lijkt wat op elkaar, maar het is kwalitatief compleet verschillend. Met echte acceptatie werk je door de ervaring heen en kom je er lichter uit. Met tolereren werk je nergens doorheen en kom je er uitgeput uit. Omdat het nog steeds een vorm van weerstand is en weerstand vermoeid enorm.

Dit is tenminste mijn herhaaldelijke ervaring ermee.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Heftig tripje! Weinig tijd om te reageren maar wilde wel vast zeggen dat ik het een zeer interessant report vond om te lezen. Beschrijft goed hoe het in je hoofd kan gaan tijdens een trip en hoe de manier van denken je (onbewust) een bad trip in kan leiden. De drukke, felle, agressieve visuals en het lawaai, deden me wat aan mijn eerste (en enige echt) slechtere LSD-trip denken.

Ik zou zelf niet zo snel durven trippen in stilte, denk ik. Lijkt me heel confronterend. Ik vind wel dat je lef had: 5 gram lemmon tek, in het donker, zonder muziek. Je hebt het jezelf ook niet bepaald gemakkelijk gemaakt. :)

Dank voor het delen!
Klik om te vergroten...
Nee, m'n intentie was ook geen makkelijke trip, ik wilde graag een ego-dissolutie meemaken en had begrepen dat dit een heftige ervaring is. Het ging me ook totaal niet om de visuals... sterker nog, alles was nog aan het golven en morphen.. broodje pindakaas kreeg een soort kwaadaardig kikker gezicht met tanden.. maar dat deed me niks, beet zn kop eraf omdat ik ergens bedenk dat het een illusie is. Maargoed, volgende keer beter, sowieso heb ik m'n spotify account maar weer geactiveerd, betaal liever ervoor dan dat ik een youtube reclame door de koptelefoon hoor tetteren tijdens een klassiek nummer. Gewoon heel dom van mij dat ik niet heb gedacht aan muziek.. wel gelezen.. maar genegeerd. Begon wel een lampje te branden toen ik de 'peeeeep' steeds sterker vond worden.. ik hoor van mijzelf altijd al een lichte piep in mn oor, ook als ik ga slapen, dus dit was niet iets nieuws.. maar het geluid werd oorverdovend hard... onrust... geluiden buiten eraan toegevoegd leidde tot een soort computer-inbel modem geluiden van vroeger die op 'tilt' sloegen en bleven hangen..
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
In mijn ogen is dit dé manier om echt in een introspectieve ervaring te duiken. Tenminste, ik kan niets zeggen over lemon-tek, daar heb ik geen ervaring mee. Maar het alleen in stilte trippen. Pikdonker hoeft nog niet eens maar het helpt wel mee. De donkere achtergrond gaat zó goed samen met de psilo visuals. Je gaat echt op innerlijke reizen waar je compleet je normale wereld verliest. Confronterend wil ik niet per se zeggen. Niet in de zin van dat het je helemaal confronteert met je persoonlijke tekortkomingen of zo. Daar ging het bij mij op deze manier juist altijd zo aan voorbij. Het wordt dan al gauw zo alien dat je je persoonlijkheid helemaal vergeet en de meest waanzinnige dingen ziet en ook hoort. Je kunt op psilo de meest onvoorstelbare prachtige muziek horen!

Misschien moet ik het ook weer eens doen. Niet 5/50 gram dan, dat hoeft van mij niet meer. Maar 15 gram truffels op deze manier kan je ook helemaal van de wereld brengen!
Klik om te vergroten...

Hm. Klinkt fascinerend. Misschien moet ik het dan toch wel op mijn trip to-do-list zetten. Ik moet zeggen dat ik al heel lang niet meer alleen heb getript. Zit niet lekker genoeg in m'n vel de afgelopen twee (?) jaar. Ik denk dat ik het wel aan voel als ik het weer eens kan doen, ik zou ook voor 15 gram truffels gaan dan wellicht, zoals vroeger. :) Overigens heb ik wel in het donker getript, alleen niet zonder muziek (behalve dan bij DMT, maar dit gaat zo ver weg dat muziek wel of eigenlijk niet uitmaakt). Ik kan me bij de alien-vibe van stilte gecombineerd met een donkere omgeving wel wat voorstellen, denk ik... geloof meteen dat dit heel diep kan gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Hm. Klinkt fascinerend. Misschien moet ik het dan toch wel op mijn trip to-do-list zetten. Ik moet zeggen dat ik al heel lang niet meer alleen heb getript. Zit niet lekker genoeg in m'n vel de afgelopen twee (?) jaar. Ik denk dat ik het wel aan voel als ik het weer eens kan doen, ik zou ook voor 15 gram truffels gaan dan wellicht, zoals vroeger. :) Overigens heb ik wel in het donker getript, alleen niet zonder muziek (behalve dan bij DMT, maar dit gaat zo ver weg dat muziek wel of eigenlijk niet uitmaakt). Ik kan me bij de alien-vibe van stilte gecombineerd met een donkere omgeving wel wat voorstellen, denk ik... geloof meteen dat dit heel diep kan gaan.
Klik om te vergroten...
Het is wel belangrijk dat je goed in je vel zit ja. En inderdaad, dat voel je wel aan wanneer je daar klaar voor bent. :)

Ik heb het jaren zo gedaan: 15 gram truffels, alleen en in stilte 's avonds als het al donker wordt en dan op de bank gaan liggen, soms nog met mijn 'mindfold' (blinddoek) op. Dit brengt je trip echt in overdrive. Je gaat van gewoon in je kamer zijn met visuele overlays echt naar een volgend niveau waarop je IEV's het overnemen en je daar "doorheen gaat reizen" in je beleving. Ondertussen wordt je van alles "geleerd", meestal dingen waar je hier op aarde niks aan hebt, maar wat je "ziel" echt voedt op de een of andere manier en waardoor je je na de trip als herboren voelt.

Dus zeer zeker aan te raden, maar wanneer je er klaar voor bent!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Het is wel belangrijk dat je goed in je vel zit ja. En inderdaad, dat voel je wel aan wanneer je daar klaar voor bent. :)

Ik heb het jaren zo gedaan: 15 gram truffels, alleen en in stilte 's avonds als het al donker wordt en dan op de bank gaan liggen, soms nog met mijn 'mindfold' (blinddoek) op. Dit brengt je trip echt in overdrive. Je gaat van gewoon in je kamer zijn met visuele overlays echt naar een volgend niveau waarop je IEV's het overnemen en je daar "doorheen gaat reizen" in je beleving. Ondertussen wordt je van alles "geleerd", meestal dingen waar je hier op aarde niks aan hebt, maar wat je "ziel" echt voedt op de een of andere manier en waardoor je je na de trip als herboren voelt.

Dus zeer zeker aan te raden, maar wanneer je er klaar voor bent!
Klik om te vergroten...

Ik heb ook zo'n 'mindfold' in de vorm van een meditatie-masker (lees meditatie-en-drugs-masker). Laat helemaal geen licht door, dat ding is echt geniaal. Ik pakte hem er regelmatig bij als ik alleen tripte, herken het 'er doorheen reizen' ook wel in zekere mate. Zette hem soms af omdat ik het even te heftig vond, weet ik nog. Inderdaad wel een soort poort naar een next level... Inmiddels wel wat meer ervaring, maar tegelijkertijd ook iets meer een pussy geworden. :tongueout:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Ik heb ook zo'n 'mindfold' in de vorm van een meditatie-masker (lees meditatie-en-drugs-masker). Laat helemaal geen licht door, dat ding is echt geniaal. Ik pakte hem er regelmatig bij als ik alleen tripte, herken het 'er doorheen reizen' ook wel in zekere mate. Zette hem soms af omdat ik het even te heftig vond, weet ik nog. Inderdaad wel een soort poort naar een next level... Inmiddels wel wat meer ervaring, maar tegelijkertijd ook iets meer een pussy geworden. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ja vet hè! Hoe dat ding het echt compleet pikdonker maakt!

Ja joh ik ken het. Ben ook een pussy vergeleken bij hoe ik vroeger was met trippen. Door enkele "bad trips" die je volgens mij wel had gelezen. Maar dat vind ik niet alleen maar een slecht iets. Ik ben nu veel voorzichtiger en luister veel meer naar mijn gevoel alvorens ik een psychedelische ervaring aan ga. En ik merk dat ik steeds wat vertrouwen herwin wanneer ik dan tóch weer trip en daar heelhuids uit kom. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Ja vet hè! Hoe dat ding het echt compleet pikdonker maakt!

Ja joh ik ken het. Ben ook een pussy vergeleken bij hoe ik vroeger was met trippen. Door enkele "bad trips" die je volgens mij wel had gelezen. Maar dat vind ik niet alleen maar een slecht iets. Ik ben nu veel voorzichtiger en luister veel meer naar mijn gevoel alvorens ik een psychedelische ervaring aan ga. En ik merk dat ik steeds wat vertrouwen herwin wanneer ik dan tóch weer trip en daar heelhuids uit kom. :wink:
Klik om te vergroten...
Zeker heb ik die gelezen! Echt duistere reports zaten daar tussen. Ik denk inderdaad dat je sowieso met de tijd (ervaring) wijzer wordt als je je besluit in Tripland onder te dompelen. Je wordt eerder voorzichter dan onvoorzichtiger, in de wetenschap dat je maar beter niet te laks om moet gaan met dit soort middelen. En dat je steeds beter leert om op een 'effectieve' manier met een moeilijke ervaring te dealen, waarbij intuïtie en aanvoelen het allerbelangrijkste is. En... dat alles mogelijk is. Soms krijg je echt iets op bord waarvan je denkt: what the f...? Ik had dat met die DOC-trip waarbij de tijd bijna stil stond. Ik weet natuurlijk wel dat tijd relatief is, en sneller of langzamer kan gaan onder invloed, maar dat je dat ook zó extreem kunt ervaren was dan weer compleet nieuw voor me. Zo'n grote mindfuck die aan natuurwetten en fundamentele 'vastigheid' lijkt te raken zet je dan toch wel weer even op je plek, dat het maar even duidelijk is dat het geen snoepjes zijn waar je mee te maken hebt. :')
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Zeker heb ik die gelezen! Echt duistere reports zaten daar tussen. Ik denk inderdaad dat je sowieso met de tijd (ervaring) wijzer wordt als je je besluit in Tripland onder te dompelen. Je wordt eerder voorzichter dan onvoorzichtiger, in de wetenschap dat je maar beter niet te laks om moet gaan met dit soort middelen. En dat je steeds beter leert om op een 'effectieve' manier met een moeilijke ervaring te dealen, waarbij intuïtie en aanvoelen het allerbelangrijkste is. En... dat alles mogelijk is. Soms krijg je echt iets op bord waarvan je denkt: what the f...? Ik had dat met die DOC-trip waarbij de tijd bijna stil stond. Ik weet natuurlijk wel dat tijd relatief is, en sneller of langzamer kan gaan onder invloed, maar dat je dat ook zó extreem kunt ervaren was dan weer compleet nieuw voor me. Zo'n grote mindfuck die aan natuurwetten en fundamentele 'vastigheid' lijkt te raken zet je dan toch wel weer even op je plek, dat het maar even duidelijk is dat het geen snoepjes zijn waar je mee te maken hebt. :')
Klik om te vergroten...
Het extreem veranderen van de perceptie van tijd is misschien wel hetgene waar ik de meeste angst voor heb in een trip. Meer dan de demonische trips die ik heb gehad, hoe afschuwelijk die ook waren. Het steeds langzamer verstrijken van tijd terwijl je ego nog aanwezig is, is 1 van de meest gekmakende dingen die ik ooit mee heb gemaakt. Omdat je op zo'n moment 100% kunt geloven dat je daar nooit meer uit komt. Dat je daar vastzit als het ware. Als je je ego daar niet mee naartoe neemt is het het mooiste wat er is, maar doe je dat wel dan ben je echt opgesloten met de ergst denkbare vijand die je kunt hebben: jezelf...
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb die visuals met lsd ook altijd alleen dan in intense regenboog kleuren. Dan lijkt het net of ik die vorm ben. Alsof mijn hele leven van begin tot einde in een zo een mandelbrot sequentie zit.

Waarom zo een haast om een breaktrough ervaring te hebben? Volgens mij kom je met die geforceerde mindset alleen maar op rare plekken.

Ik bouw al jaren rustig mn dosis op van allemaal verschillende middelen. Ik heb misschien geen gekke breaktrough trips waarbij ik door aliens uit elkaar getrokken word, maar ik ga ook nooit bad.

Misschien ben ik een pussy, maar de niet breaktrough trips zijn net zo waardevol. Ze laten me even goed zien dat het leven alleen maar een luchtkasteel van perspectief is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Het extreem veranderen van de perceptie van tijd is misschien wel hetgene waar ik de meeste angst voor heb in een trip. Meer dan de demonische trips die ik heb gehad, hoe afschuwelijk die ook waren. Het steeds langzamer verstrijken van tijd terwijl je ego nog aanwezig is, is 1 van de meest gekmakende dingen die ik ooit mee heb gemaakt. Omdat je op zo'n moment 100% kunt geloven dat je daar nooit meer uit komt. Dat je daar vastzit als het ware. Als je je ego daar niet mee naartoe neemt is het het mooiste wat er is, maar doe je dat wel dan ben je echt opgesloten met de ergst denkbare vijand die je kunt hebben: jezelf...
Klik om te vergroten...

Precies dit. Ik vond het ook een enge ervaring, hoewel ik mezelf urenlang een soort van heb voorgehouden dat ik het vooral heel interessant vond, waardoor ik er op de een of andere manier steeds net in slaagde om niet in paniek te raken. Ik herinner me verder ook amper wat psychedelisch van die trip, alleen continu dat tijdsding. Daar ging al mijn energie naar toe blijkbaar. Ik zat op mijn bed en zag mijn kamer en kon vrijwel alles, mijn gevoel etc. ‘nuchter denken’ behalve die tijd. Muziek, mijn zicht, gedachten, alles ging er met momenten in mee en nam ik tergend traag waar. Tegelijkertijd was ik dus een vreemd soort helder van geest. Echt een van de raarste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Wat jij zegt, je zit bijna letterlijk vast in het moment. Je kunt niet verder, alleen met jezelf, in het nu, in deze seconde. Ik had het wel met vlagen, dus ik kwam soms eventjes uit die staat van zijn en dan hoorde ik de muziek weer even normaal en kon ik communiceren via app, maar voor ik het wist keerde het weer terug en werd de realiteit weer één stroperig geheel.

Sorry TS voor het gekaapte topic. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Martinus zei:
Dat jullie je nog bezig houden met de tijd. Hoe weet je dat de tijd stil staat?
Klik om te vergroten...

Je kunt bijna niet anders dan je daarmee bezig houden als je er (zoals Mindless zegt met je ego nog intact) in zit, want er is amper tot geen voortgang van het moment. Er is geen ‘vooruit’ dus je hele beleving van alles zit vast. Ik vind het heel moeilijk om uit te leggen, want in het normale leven is er lopende tijd, dus het is een behoorlijk onnatuurlijke en gestoorde ervaring als je dat normaal volkomen logische aspect gevoelsmatig grotendeels verliest. Dat fuckt echt met je hele realiteitsbesef, met de ultieme basis van je zijn.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Je kunt bijna niet anders dan je daarmee bezig houden als je er (zoals Mindless zegt met je ego nog intact) in zit, want er is amper tot geen voortgang van het moment. Er is geen ‘vooruit’ dus je hele beleving van alles zit vast. Ik vind het heel moeilijk om uit te leggen, want in het normale leven is er lopende tijd, dus het is een behoorlijk gestoorde ervaring als je dat normaal volkomen logische aspect gevoelsmatig grotendeels verliest. Dat fuckt echt met je hele realiteitsbesef.
Klik om te vergroten...

Hmm misschien ben ik op dat punt nog nooit geweest. Ben je dan nog in de realiteit?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Martinus zei:
Hmm misschien ben ik op dat punt nog nooit geweest. Ben je dan nog in de realiteit?
Klik om te vergroten...

Was voor mij ook een primeur. Uiteraard wel de nodige tijdsvertragingen en versnellingen meegemaakt tijdens trips, tot karikatuur aan toe soms, maar dit was echt van een ander level. Terwijl ik verder dus helemaal geen boeiende of heftige trip had, maar dit nam mij volledig in beslag.

Ik voelde me wel nog in de realiteit. Dat was het enge denk ik ook juist. Ik was niet ‘weg’ zoals wanneer je diep tript of zoals in een DMT-trip. Ik was echt hier, in mijn huis, in mijn slaapkamer, met mezelf, en alles was zoals het altijd is, behalve dan dat ik vastzat in de tijd. Het was nooit een volledige stilstand, maar het hing er tegenaan, althans zo leek het dan. Ik weet niet wat er bij een volledige stilstand gebeurt. Er wordt een aspect van je beleving weggenomen waarvan je niet wist dat het weg kon zijn.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Je kunt bijna niet anders dan je daarmee bezig houden als je er (zoals Mindless zegt met je ego nog intact) in zit, want er is amper tot geen voortgang van het moment. Er is geen ‘vooruit’ dus je hele beleving van alles zit vast. Ik vind het heel moeilijk om uit te leggen, want in het normale leven is er lopende tijd, dus het is een behoorlijk onnatuurlijke en gestoorde ervaring als je dat normaal volkomen logische aspect gevoelsmatig grotendeels verliest. Dat fuckt echt met je hele realiteitsbesef, met de ultieme basis van je zijn.
Klik om te vergroten...
Op een paar mg LSD stond de tijd voor mij ook vrijwel stil. Ik was echt in de stress dat het wellicht nooit meer op gang zou komen en dat ik voor eeuwig daar vast zou zitten op dat ene punt in de tijd, het enige wat ik nog zag was een zwart/witte streep en niets bewoog meer.

Het duurde voor het gevoel ook een eeuwigheid voordat de tijd weer langzaam op gang kwam, maar wat een opluchting toen de tijd eenmaal weer normaal werd.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Proxima zei:
Op een paar mg LSD stond de tijd voor mij ook vrijwel stil.
Klik om te vergroten...

Een paar mg ^^ dat zal wel een lijpe trip geweest zijn. Ik heb de halve mg nog niet eens berijkt. En op 240ug 1p-LSD was het visueel al een spectakel.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Martinus zei:
Een paar mg ^^ dat zal wel een lijpe trip geweest zijn. Ik heb de halve mg nog niet eens berijkt. En op 240ug 1p-LSD was het visueel al een spectakel.
Klik om te vergroten...
Binnen 10 minuten na innemen (capsule) lag ik in de foetus houding. 🥴

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."