Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5gr lemon tek

5gr lemon tek

40 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Al maanden keek ik uit naar ‘heroic dose’, na mij grondig te hebben ingelezen leek het mij tijd om de zelfgekweekte paddo’s te proberen. Zoals Terence Mckenna; in het donker, stilte. Zo gezegd zo gedaan, ik heb de dag zelf vrij genomen. 5gr afwegen, malen, 25 min weken in citroensap. Daarna kokend water toegevoegd met verse gember en honing. Dit nog 10 min laten trekken. Niks aan het toeval overgelaten... dacht ik... oordoppen bij de hand.. koptelefoon met noise cancelling.. wat eten alvast klaargelegd.. ramen dicht.. 8 juni was het dan zover; de eerste écht psychedelische trip na c.a 12 jaar (lage doseringen <75ug LSD tel ik niet mee)
20210607_144221.jpg

8.30 – gemalen paddestoelen in een groot theezakje gedaan (t-sac nr 4), citroensap erbij..
20210608_085649.jpg

8.55 – kokend water erbij met gember en beetje honing
20210608_090627.jpg

9.05 – rustig opdrinken, op een nuchtere maag.. niks gegeten van te voren

9.15 – eerste effecten zijn al voelbaar, bij de voeten tinteling. Ben naar m’n bed gegaan en daar nog een deel ‘Fantastic Fungi’ gekeken en ‘Size Universe Comparison 2020’ voor het geluid.

9.20 – gaat rap voel het heel snel sterker worden, gelukkig voel ik me verder ok, wel wat nerveus. Ik doe m’n lenzen uit omdat ik van plan ben zo een oogmasker op te doen en oordoppen in. In de badkamer golft de boel al behoorlijk.

9.30 – op dit moment denk ik tegen de piek aan te zitten, met m’n ogen dicht zie ik vooral erg drukke patronen.. met een oogmasker op ziet het er ook allemaal donker uit. Toch maar oogmasker even af, de kamer is ook vrij donker en merk dat het niet echt een fijne sfeer is ofzo. De straal ligt tussen de gordijnen golft en ik zie allerlei patronen op de muur. Verder hangt er een soort boomtak tegen de muur waar een metalen mandje aan hangt voor prullaria. Dit mandje krijgt een gezicht en ziet er niet zo vriendelijk uit. Ook zit er een soort piep in m’n oor die sterker wordt naarmate ik higher wordt.. dus ik doe maar even m’n oordoppen uit. Op dat moment hoor ik elektische geluiden en besef dat de muurman nog bezig is met zn overkapping (boren, afkortzaag, schuren..)

9.35 tot c.a 11.00 – De trip neemt de verkeerde afslag. De klusgeluiden worden flink afgezwakt door de oordoppen, maar resoneren in de trip en nemen in volume toe. De donkere visuals (soort epileptisch donkere kleurtjes) zijn super druk, gaan super snel. Op dit moment weet ik niet wat ik moet doen.. oordoppen in.. oordoppen uit.. muziek? Wat dan.. ik weet t niet meer.. wil geen reclame van youtube.. heb niks klaargezet. Beetje misselijk. Even stukje lopen naar de badkamer om te plassen is een hele onderneming.. heb het idee op een schip te zitten en ga alle kanten op.. alles draait en golft. Ik heb m’n lenzen uit, dus heb het idee door een kristal naar de wereld te kijken. Goed.. snel plassen en weer terug naar bed. Kijk naar mn telefoon, ohh… zie de ‘trip’ app.. maar dat helpt niet, wordt in gepraat en voelt niet goed. Voor m’n eigen gemoedsrust stuur ik een appje naar een vriend dat ik wel erg hard ga en het niet meer leuk is. De letters gaan alle kanten op en heb eigenlijk geen idee wat ik tik en leg de tel maar weer weg. Gedachten racen alle kanten op, in de tussentijd continue de aanwezigheid van oorverdovende geluiden en drukke visuals.. ik vecht er niet tegen en zit het uit.. ‘gaat weer over’ zeg ik tegen mijzelf. Vergeet een seconden laten wat ik dacht en begin weer opnieuw ‘hou vol’. Bij de gedachte dat ik het zo had voorbereid en het zo slecht uitpakt krijg ik een glimlach op m’n gezicht ‘wat een drama’.. ik doe m’n ogen dicht.. maar de visuals worden me te veel. Doe m’n ogen open en de deken wordt een soort vortex.. ‘gaat voorbij, volhouden’.... stroboscoop achtige visuals gecombineerd met een metal geluid wat blijft hangen als 'brrrr...trrrr...iiiiiiiii.......pppppppprrt' blijven me terroriseren.. ze flikkeren in drukke patronen.. beetje zoiets:
0.jpg
In de tussentijd bekruipt mij het gevoel dat m’n vriendin eerder thuis kan komen of iemand aanbelt als ik geen oordoppen in heb.. m’n schoonvader komt ook altijd onaangekondigd langs. Dit maakt het allemaal nog erger en voel de paranoia opkomen.. kijk naar de telefoon en zie berichtjes van mn vriendin en anderen.. ‘en nu?’. besef me dat dit een effect is van de trip en probeer mij op m’n ademhaling te focussen. Helaas blijft dezelfde gedachte terug komen in een loop en probeer me er doorheen te ademen. Neemt niet weg dat ik het niet voor elkaar krijg de trip te sturen.. visuals veranderen in soort happende slangen met tanden, probeer snel m’n gedachte te verzetten, dat lukt gelukkig.

11.10 – ‘Eten’ er schiet me een gedacht binnen.. ik moet eten, ik strompel naar beneden, pak snel een bak yogurt, havermout erin, banaan erin.. ga op de wc zitten en probeer tegelijkertijd te eten. Inhoud van de bak leeft.. kronkelt als wormen.. neem toch een hap.. smaakt me niet, maar dwing mezelf het op te eten.. onder t mom ‘dan is t sneller voorbij’. Strompel weer naar boven en probeer me weer te verschuilen onder de dekens.

12.15 – Merk dat de piek voorbij is. Een kleine opluchting aangezien het 4-6 uur kon duren aldus wat ik erover had gelezen. De daling gaat langzaam in de tussentijd voel ik me vooral verslagen en blootgesteld. Verder veel zuchten en een sip gevoel overheerst, verder zit ik de rit uit en probeer te slapen wat natuurlijk niet lukt.. je kan niet ontsnappen aan de trip effecten.

14.15 – Nog best wat visuals maar het doet me niets, ben erg down op dit moment en heb het gevoel door de mangel gehaald te zijn. ‘ik moet naar buiten’, denk ik, frisse lucht en even stukje lopen. Maar de energie is weg, ben moe, zelfs in de zon zitten in de tuin is niet prettig. Nog steeds een beetje paranoia.. ik herken een buurman die achter de schutting voor loopt en hou me stil als een muis. Sleep daarna een tuinstoel naar een plekje waar ik niet gezien kan worden, maar voel me in de open buitenlucht blootgesteld en ‘naakt’ voelt niet fijn. Dus ik ga naar binnen op de bank liggen en even een berichtje op drugsforum plaatsen om m’n gevoel van me af te typen. Gaat lastig.. dus leg m’n tel maar weer weg en ga weer naar bed.

15.00 – Ga nog een broodje eten, wil dat er een einde aan komt. Probeer nog even in de tuin te zitten.. verder bedacht dat een kop koffie wellicht helpt.

16.00 - Voel ik me weer helemaal terug op aarde... helemaal gesloopt, toch wel de rest van de dag beetje teleurgesteld gevoel.. maar aan de andere kant heb ik gekregen wat ik kennelijk nodig had.

Lessen:
- playlist klaarzetten op spotify (Johns Hopkins?), zorgen voor backup om de stemming te verbeteren. veel
- donkere kamer wel verstandig? Ik weet t niet.. vond de visuals allemaal donker.. helemaal geen mooie patronen gezien verder. Wellicht waren de paddo’s niet zo potent? Of is dit kenmerkend voor een bad trip?
- tijdsdruk veroorzaakt negatieve gevoelens die naar boven borrelen tijdens de trip, ik probeerde er niet aan te denken, maar het toch naar boven drijven.
- thuis setting is geen goede setting in mijn geval…. ga ik nooit meer doen. Mind-set leek goed, maar ik hield mezelf voor de gek.. te veel gepland en ingecalculeerd 'gemaakt', voelde me niet vrij om dit te gaan doen. Al het spontane en ontvankelijke was er vanaf...
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lees hier dingen die ik heel erg herken. Als ik eens in de zoveel tijd trip, dan doe ik dat ook op hoge doseringen. Zijn de mooiste ervaringen, alleen luistert alles heel nauw.

Ik merk dat de kleinste afleidingen of de kleinste ongemakken kunnen zorgen voor een bepaalde onrust wat niet zorgt voor een slechte trip, maar wat er wel voor zorgt dat ik me niet helemaal kan overgeven en ik constant deze onrust voel. Ik zie dan ook direct aan mijn soort visuals dat ik onrust heb, aangezien dit vaak visuals zijn met neonkleuren die zeer snel ronddraaien. Alsof ik in een soort van lange tunnel zit en hier heel snel doorheen ga. Ik begin dan ook vaak wat meer duistere dingen te zien (onvriendelijke gezichten etc..) in plaats van de soms zo prachtige kleurrijke en rustgevende visuals. Ik heb gemerkt dat hieruit komen en het weer om te zetten naar de volledige harmonie die je soms krijgt of hebt van truffels soms moeilijk kan zijn. Afleiding is dan vaak een goede optie, maar die vind ik lastig te vinden als ik alleen trip. Als mijn vriendin er is, dan is met haar praten en gesprekken voeren al voldoende, echter de afleiding alleen vinden vind ik moeilijk. Soms is de headspace zo aanwezig dat een film kijken ook al geen volledige rust geeft, omdat ik eigenlijk verstrikt raak in de film in combinatie met de headspace. De dingen die dit kunnen veroorzaken lopen volledig uiteen. Ik ben er al steeds beter in geworden om alles zoveel mogelijk te voorkomen, maar soms loop ik tegen nieuwe dingen aan.

Het kunnen dingen zijn als;
- niet weten welke muziek op moet;
- muziek aanhebben, maar geen playlist, dus na elk nummer moeten gaan kijken en hier dus teveel mee bezig moeten zijn;
- iemand die mogelijk gaat aanbellen/thuiskomt/langskomt;
- tijdje terug begonnen de buren ineens voor flinke overlast te zorgen tijdens mijn trip, werkte ook niet heel bevorderend;
- niet het comfort kunnen vinden en bijvoorbeeld niet lekker zitten of liggen.
- De intensiteit van de trip is te hoog. Als de come up heftig en snel is wil dit nog wel eens voor onrust kunnen zorgen met de gedachten van.. wat heb ik nu gedaan of wat gaat er straks komen of zie je wel dit was te veel... We kennen ze allemaal wel denk ik.
- inderdaad niets plannen, niets afspreken en vooral niets vastleggen voor jezelf. Enige wat ik soms van te voren bedenk is wat ik ga doen in de come up (vaak iets kijken). Tegenwoordig bedenk ik me ook van te voren wat ik als afleiding kan gebruiken mocht het ineens heftiger worden dan ik dacht of als het een onverwachte wending geeft.

Vaak gaat deze onrust ook in een soort van loops. Ik besef me wat ik moet doen om er vanaf te komen of stel mijzelf gerust, maar een minuut later ben ik het weer vergeten en raak ik er weer in verstrikt. Tijd terug had ik een intense trip en was ik film gaan kijken voor de afleiding en niet meer alleen te zijn met mijn eigen headspace, echter tijdens het kijken van de film kwam ik in zoveel loops terecht en zaten er zulke flinke kronkels in mijn gedachten, dat ik eigenlijk moest stoppen met film kijken. Dit wist ik, maar het lukte me niet om de film uit te zetten, dus ik bleef er in verstrikt. Pas toen mijn vriendin thuis kwam lukte het om los te komen en de film ook direct uit te zetten.

Trippen blijft toch iets wat je moet oefenen en beter in moet worden vind ik. Ik denk ook dat er genoeg getript wordt en dat het allemaal goed gaat, terwijl het eigenlijk vragen was voor een slechte trip. Nu is trippen op een lage(re) dosering dan meer vergevingsgezind en komt het vaak wel goed. Heb ook wel eens getript terwijl ik eigenlijk niet heel lekker in mijn vel zat, maar dat ging dan prima en was een leuke afleiding. Met hoge doseringen heb ik gemerkt dat ik alles direct op mijn bordje krijg wat speelt en ik kom er op geen enkele manier omheen dan daar eerst over te praten of het te ondergaan. Toen ging ik ook echt pas beseffen wat trippen allemaal voor me kon doen en wat het kan bijdragen aan mijn dagelijks leven en ontwikkeling. Ook kwam ik erachter dat het zeker geen speelgoed is en dat bij het trippen op hoge doseringen de setting, je mindset en alles eromheen écht goed moet zijn, want anders krijg je dit keihard terug. Hoe minder prikkels van buitenaf hoe kleiner de kans is dat iets je uit je trip kan halen of voor verslechtering kan zorgen. Helaas kunnen er altijd onverwachte dingen gebeuren, maar je kunt al heel veel uitsluiten door een goede voorbereiding en uiteindelijk helpen rust en je ervaring je op een moment dat je het even lastig hebt.

Ik zorg trouwens ook nooit voor een volledig donkere ruimte. Juist verlichting (niet fel) zorgt voor nog mooiere en betere visuals. Wat ik de laatste tijd wel doe is even een slaapmasker opzetten. Mijn ogen worden soms moe van het dicht zijn (heb het idee dat mijn ogen ook flink meer bewegen ondanks dat ze dicht zijn) en dit gaat soms irriteren. Ik heb een slaapmasker waarbij ik mijn ogen open kan doen, zonder dat dit kan gaan irriteren met het masker of dat mijn wimpers er dan tegenaan komen. Kan je vertellen dat dit echt voelt als een soort van Virtual Reality 2.0 ervaring (zeker als je goed audioapparatuur over of in je oren hebt) en dit heeft nu standaard een plekje gekregen in mijn trip.

Een pieptoon of een ruis is inderdaad ook iets waar ik soms last van krijg. Vrijwel altijd met truffels, alleen door de muziek hoor ik dat niet meer. Ook merk ik dat het bewust niet aanzetten van muziek ook kan zorgen voor interessante wendingen.

Het theezakje die je gebruikt, enig idee hoeveel daar in past? Ik heb mijn truffels nu altijd gewoon drijvend, alleen krijg de meest fijngemalen deeltjes nooit eruit, terwijl ik dat wel zou willen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Interessant report @0t0lerance , balen dat het zo'n vervelende ervaring was. Ik heb zelf geen ervaring met dergelijke hoge doseringen psilocybine en daar is ook wel een reden voor. Ik weet dat psilo best wel duister kan worden en 5 gram gedroogd met lemon-tek is gewoon echt wel een hele pittige dosis! Ik zou zelf na zo'n lange periode zonder serieuze trips iets minder "enthousiast" zijn begonnen en het langzaam op hebben gebouwd.

0t0lerance zei:
Daarna kokend water toegevoegd
Klik om te vergroten...
Heb je het echt al kokende toegevoegd? Ik heb altijd begrepen dat je het eerst wat af moet laten koelen omdat kokend water een deel van de werkzame stof vernietigd... Niet dat je nu te weinig binnen hebt gekregen... :sweatsmile:

Klinkt in ieder geval alsof je wel goed voorbereid was maar niet echt helemaal lekker in je vel zat. Als je voor een dergelijke hoge dosering psilo gaat is het wel echt belangrijk dat je zeker weet dat je niet gestoord zult worden en dat je zo min mogelijk prikkels van buitenaf krijgt. Zelf lijkt het me best wel eng om zonder muziek te trippen. Ik gebruik muziek toch een beetje als "veiligheidsnet" als ik trip. Ik kan me goed voorstellen dat meer ervaren (of dappere) trippers het wel aandurven maar het is denk ik wel extra confronterend zonder.

0t0lerance zei:
- thuis setting is geen goede setting in mijn geval…. ga ik nooit meer doen.
Klik om te vergroten...
Wat voor setting zou je dan wel willen? Zelf vind ik thuis juist de fijnste setting. Ik zou na deze moeilijke ervaring niet te snel concluderen dat "thuis slecht is". Je hebt gewoon na een lange trippauze een behoorlijke hoge dosering genomen met een sub-optimale set & setting. Dat je dan een keer uit de bocht kunt vliegen is niet heel vreemd.

Ben benieuwd of je je ondertussen weer wat beter voelt en de ervaring een plekje hebt kunnen geven. Bedankt voor het delen in ieder geval!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel herkenbaar...

Dit is wat er kan gebeuren als je je focust op een klein negatief dingetje, vervolgens feedback van de ervaring krijgt dat er 'inderdaad iets mis is' en dan in de weerstand schieten en de trip eigenlijk uitzitten, in plaats van volledig door het nare gevoel heen te werken. Ik heb dit zelf ook meerdere keren ervaren en het zegt imo niet per se iets over de dingen die je opnoemt: geen playlist, donkere kamer, thuissetting. Deze dingen zijn geen probleem als de mindset "juist" is. Tijdsdruk is denk ik wel een issue. En wanneer je al dreigt "bad" te gaan, kan een playlist natuurlijk wat helpen, of het verplaatsen naar een andere setting (gewoon al even naar buiten gaan, of zelfs al naar een andere kamer).

Daarnaast: nóóit kokend water over paddo's/truffels heen gooien. Maar goed, dit heeft er misschien wel voor gezorgd dat je minder hard tripte dan je had kúnnen trippen, wie weet. Maar psilocybine wordt afgebroken in kokend water. Altijd een tijdje wachten totdat je zeker weet dat het water niet meer op kook temperatuur of daar dichtbij zit.

Edit: @Eik noemde het van het kokende water ook al.

En wat @HierEnDaarEenFuifje zegt: je trip visuals zullen heel erg jouw mentale staat reflecteren. Als je mentaal happy bent, zullen de visuals ook prachtig zijn. Ervaar je negatieve emoties, dan kunnen je visuals monsterlijk zijn. Tenminste, zo ervaar ik dat altijd wel.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Interessant report @0t0lerance , balen dat het zo'n vervelende ervaring was. Ik heb zelf geen ervaring met dergelijke hoge doseringen psilocybine en daar is ook wel een reden voor. Ik weet dat psilo best wel duister kan worden en 5 gram gedroogd met lemon-tek is gewoon echt wel een hele pittige dosis! Ik zou zelf na zo'n lange periode zonder serieuze trips iets minder "enthousiast" zijn begonnen en het langzaam op hebben gebouwd.


Heb je het echt al kokende toegevoegd? Ik heb altijd begrepen dat je het eerst wat af moet laten koelen omdat kokend water een deel van de werkzame stof vernietigd... Niet dat je nu te weinig binnen hebt gekregen... :sweatsmile:

Klinkt in ieder geval alsof je wel goed voorbereid was maar niet echt helemaal lekker in je vel zat. Als je voor een dergelijke hoge dosering psilo gaat is het wel echt belangrijk dat je zeker weet dat je niet gestoord zult worden en dat je zo min mogelijk prikkels van buitenaf krijgt. Zelf lijkt het me best wel eng om zonder muziek te trippen. Ik gebruik muziek toch een beetje als "veiligheidsnet" als ik trip. Ik kan me goed voorstellen dat meer ervaren (of dappere) trippers het wel aandurven maar het is denk ik wel extra confronterend zonder.


Wat voor setting zou je dan wel willen? Zelf vind ik thuis juist de fijnste setting. Ik zou na deze moeilijke ervaring niet te snel concluderen dat "thuis slecht is". Je hebt gewoon na een lange trippauze een behoorlijke hoge dosering genomen met een sub-optimale set & setting. Dat je dan een keer uit de bocht kunt vliegen is niet heel vreemd.

Ben benieuwd of je je ondertussen weer wat beter voelt en de ervaring een plekje hebt kunnen geven. Bedankt voor het delen in ieder geval!
Klik om te vergroten...
Ja, ik voel me alweer goed hoor. Ondanks de nare ervaring probeer ik toch op m'n adem te letten en vast te houden aan 'accepteren, laat het over je heen komen', heb in het verleden wel eens weerstand geboden aan een bad trip, dan wordt het nog veel erger. Ergens in deze trip was het op een gegeven moment zo grimmig/gestoord, en herinnerde ik de 'flight instructions'. M'n gevoel zij ik ga erin duiken ik zit nu op een punt dat de poort achter mij dicht is, kom maar op met de monsters, ik onder ga het, ben wel benieuwd wat ze mij te leren hebben. Ik 'dook' in de duisternis, maar kennelijk zat ik op dat moment in de dalende fase.. de monsters bleven uit, gebeurde niks meer of minder dan dat er al was.

Wat voor setting... ik weet het niet.. ik denk in een alleen staand vakantiehuisje aan het strand zonder kids, vriendin, of schoonvader die zo binnen kan wandelen (toevallig stond hij de zondag ervoor plots voor de deur.. dat is kennelijk blijven hangen).. gewoon alleen.. en ergens waar het toilet aan de slaapkamer zit en je je snel thuis voelt. Maargoed, wellicht is dat ook niet ideaal.

Verder hou ik in gedachte dat de uitdagende trips ook leerzaam zijn, ik kijk er dan ook verder positief naar terug en als ik de keuze had het opnieuw te doen, of te laten. Zou ik het opnieuw doen, ondanks dat het mij volledig had gevloerd, in de wetenschap dat geen 1 trip hetzelfde is. Maar het heeft mij wel aan het denken gezet over dat ik gewoon naar mn onderbuik gevoel moet luisteren. 'even' een 5gr trip tussen het werk door plannen.. gewoon niet meer doen. Wat betreft de thee, dat klopt, ik heb het kopje nog onder koud water aan de buitenkant gespoeld, maar wellicht had ik het beter even af kunnen laten koelen.. op dat moment zat ik onder 'tijdsdruk' om het te consumeren voor mn gevoel. In vervolg doe ik enkel lemon tek en drink gewoon een gemberthee op m'n gemak er achteraan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom eigenlijk lemon-tek? Denk je dat 5 gram niet genoeg is? :wink:
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Waarom eigenlijk lemon-tek? Denk je dat 5 gram niet genoeg is? :wink:
Klik om te vergroten...
Nee, absoluut niet, ging mij om de kortere duur. Twijfelde om er eerst een alcohol extractie van te maken, maar las dat lemon tek de boel met eenzelfde factor inkort.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
0t0lerance zei:
Nee, absoluut niet, ging mij om de kortere duur. Twijfelde om er eerst een alcohol extractie van te maken, maar las dat lemon tek de boel met eenzelfde factor inkort.
Klik om te vergroten...
Oké dat wist ik niet of ben ik misschien vergeten. Wat ik wel weet is dat een lemon-tek de intensiteit van een trip flink kan verhogen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Oké dat wist ik niet of ben ik misschien vergeten. Wat ik wel weet is dat een lemon-tek de intensiteit van een trip flink kan verhogen.
Klik om te vergroten...
Zover ik heb gelezen verschillen de meningen over of het nou de intensiteit verhoogt naast een snellere come-up. Maar dank voor je bericht, het is goed om zo te leren van hoe in het vervolg het beter kan, gelukkig kan ik hier m'n verhaal kwijt op het forum en ben blij met de feedback. Dat gehaaste is gewoon een recept voor een niet al te beste ervaring... op een gegeven moment was ik de kluts kwijt en schoot ik even in de stress omdat ik dacht "shit, je moet een oogmaster en oordoppen in doet tijdens een DMT trip" natuurlijk klopt dat voor geen kant.. maar op dat moment ben je het even 'vergeten' en ga je twijfelen of zo'n donkere kamer nou wel de bedoeling was en twijfel je aan alles wat je aan t doen bent of t nou gaat helpen of verergert.. 'doe ik er wel goed aan?'.. je probeert een oplossing te vinden voor het kluskabaal.. immers raakt je tijd 'op' voordat je te ver bent en je niks meer begrijpt van je telefoon... die tijdsdruk geeft spanning en dat heb ik geweten.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#10
@HierEnDaarEenFuifje de zak was behoorlijk groot, ik toch wel dat een gram on 10 droog erin past. Met 5 gr zat ik nog niet op de helft. Verder filtert het de fijne deeltjes prima, geen last van gehad. Ik heb zelfde de theezak nog uitgewrongen, om zoveel mogelijk actieve stoffen eruit te halen. Inderdaad wat je beschrijft is het wispelturige met muziek en wat je nou doet.. wel of geen oogmasker, oordopjes uit/in, ogen open of dicht.. rug.. of zijligging.. deken over hoofd of niet.. sokken aan.. uit.. kleding aan en uit.. tel pakken en toch maar weer wegleggen.. ligt aan.. uit.. als ik er nu over nadenk heb ik ook vanalles en nogwat gedaan.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat jullie je nog bezig houden met de tijd. Hoe weet je dat de tijd stil staat?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
0t0lerance zei:
Zover ik heb gelezen verschillen de meningen over of het nou de intensiteit verhoogt naast een snellere come-up. Maar dank voor je bericht, het is goed om zo te leren van hoe in het vervolg het beter kan, gelukkig kan ik hier m'n verhaal kwijt op het forum en ben blij met de feedback. Dat gehaaste is gewoon een recept voor een niet al te beste ervaring... op een gegeven moment was ik de kluts kwijt en schoot ik even in de stress omdat ik dacht "shit, je moet een oogmaster en oordoppen in doet tijdens een DMT trip" natuurlijk klopt dat voor geen kant.. maar op dat moment ben je het even 'vergeten' en ga je twijfelen of zo'n donkere kamer nou wel de bedoeling was en twijfel je aan alles wat je aan t doen bent of t nou gaat helpen of verergert.. 'doe ik er wel goed aan?'.. je probeert een oplossing te vinden voor het kluskabaal.. immers raakt je tijd 'op' voordat je te ver bent en je niks meer begrijpt van je telefoon... die tijdsdruk geeft spanning en dat heb ik geweten.
Klik om te vergroten...
Ja als die twijfel er eenmaal in zit, kan het soms heel erg moeilijk zijn om daar weer uit te komen.

Daarom moet je denk ik een paar "escape plans" hebben voor dat soort situaties. Enkele dingen die mij hebben geholpen om uit die twijfel en/of paniek te komen:

- Meditatie. Maar het kan zijn dat de onrust en paniek gewoon te groot is en dit je niet lukt in het moment
- Veranderen van omgeving. Loop naar een andere kamer, loop naar buiten, etc. Dit kan een trip zo weer doen omslaan soms
- Ga zingen. Zelfs al is dat het laatste waar je zin in hebt, doe het toch en zie hoe dat je weer de goede kant op kan brengen
- Ga dansen. Zelfde als zingen, maar misschien nog krachtiger om ergens uit te komen

Er zijn vast nog wel meer methodes, maar deze zijn heel effectief in mijn ervaring. 'Uitzitten' kan trouwens een goed idee lijken, maar het is eigenlijk een lichte vorm van weerstand. Het is eigenlijk tegen jezelf zeggen: dit is niet goed, ik wou dat dit al voorbij was, ik wou dat de trip al over was, ik wou dat het al zo laat was, etc. Wat je eigenlijk "moet" doen als het je lukt, is rechtstreeks het nare gevoel dat je ervaart observeren, zonder te zeggen dat het niet goed is en dat je eigenlijk wilt dat het weer over is. Op die manier kun je er op heel snel tempo doorheen werken en kan de trip alsnog helemaal overslaan naar een super positieve prachtige ervaring. Dit is het 'meditatie' punt dat ik hierboven noem. Je hoeft er niet per se voor in meditatie houding te zitten, zolang je maar neutraal observeert zonder oordeel.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heftig tripje! Weinig tijd om te reageren maar wilde wel vast zeggen dat ik het een zeer interessant report vond om te lezen. Beschrijft goed hoe het in je hoofd kan gaan tijdens een trip en hoe de manier van denken je (onbewust) een bad trip in kan leiden. De drukke, felle, agressieve visuals en het lawaai, deden me wat aan mijn eerste (en enige echt) slechtere LSD-trip denken.

Ik zou zelf niet zo snel durven trippen in stilte, denk ik. Lijkt me heel confronterend. Ik vind wel dat je lef had: 5 gram lemmon tek, in het donker, zonder muziek. Je hebt het jezelf ook niet bepaald gemakkelijk gemaakt. :)

Dank voor het delen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Ik zou zelf niet zo snel durven trippen in stilte, denk ik. Lijkt me heel confronterend. Ik vind wel dat je lef had: 5 gram lemmon tek, in het donker, zonder muziek. Je hebt het jezelf ook niet bepaald gemakkelijk gemaakt. :)
Klik om te vergroten...
In mijn ogen is dit dé manier om echt in een introspectieve ervaring te duiken. Tenminste, ik kan niets zeggen over lemon-tek, daar heb ik geen ervaring mee. Maar het alleen in stilte trippen. Pikdonker hoeft nog niet eens maar het helpt wel mee. De donkere achtergrond gaat zó goed samen met de psilo visuals. Je gaat echt op innerlijke reizen waar je compleet je normale wereld verliest. Confronterend wil ik niet per se zeggen. Niet in de zin van dat het je helemaal confronteert met je persoonlijke tekortkomingen of zo. Daar ging het bij mij op deze manier juist altijd zo aan voorbij. Het wordt dan al gauw zo alien dat je je persoonlijkheid helemaal vergeet en de meest waanzinnige dingen ziet en ook hoort. Je kunt op psilo de meest onvoorstelbare prachtige muziek horen!

Misschien moet ik het ook weer eens doen. Niet 5/50 gram dan, dat hoeft van mij niet meer. Maar 15 gram truffels op deze manier kan je ook helemaal van de wereld brengen!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ja als die twijfel er eenmaal in zit, kan het soms heel erg moeilijk zijn om daar weer uit te komen.

Daarom moet je denk ik een paar "escape plans" hebben voor dat soort situaties. Enkele dingen die mij hebben geholpen om uit die twijfel en/of paniek te komen:

- Meditatie. Maar het kan zijn dat de onrust en paniek gewoon te groot is en dit je niet lukt in het moment
- Veranderen van omgeving. Loop naar een andere kamer, loop naar buiten, etc. Dit kan een trip zo weer doen omslaan soms
- Ga zingen. Zelfs al is dat het laatste waar je zin in hebt, doe het toch en zie hoe dat je weer de goede kant op kan brengen
- Ga dansen. Zelfde als zingen, maar misschien nog krachtiger om ergens uit te komen

Er zijn vast nog wel meer methodes, maar deze zijn heel effectief in mijn ervaring. 'Uitzitten' kan trouwens een goed idee lijken, maar het is eigenlijk een lichte vorm van weerstand. Het is eigenlijk tegen jezelf zeggen: dit is niet goed, ik wou dat dit al voorbij was, ik wou dat de trip al over was, ik wou dat het al zo laat was, etc. Wat je eigenlijk "moet" doen als het je lukt, is rechtstreeks het nare gevoel dat je ervaart observeren, zonder te zeggen dat het niet goed is en dat je eigenlijk wilt dat het weer over is. Op die manier kun je er op heel snel tempo doorheen werken en kan de trip alsnog helemaal overslaan naar een super positieve prachtige ervaring. Dit is het 'meditatie' punt dat ik hierboven noem. Je hoeft er niet per se voor in meditatie houding te zitten, zolang je maar neutraal observeert zonder oordeel.
Klik om te vergroten...
Oh dat is een goeie! Ik zal die escape plans onthouden, nooit aan gedacht. Opzich heb ik wel getracht de ervaring te aanvaarden voor wat het is, gedurende de marteling heb ik wel een paar keer om mijzelf moeten grimassen omdat het toch anders liep dan gedacht... (alsof je denkt de paddestoelen te slim af te kunnen zijn,)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
0t0lerance zei:
Oh dat is een goeie! Ik zal die escape plans onthouden, nooit aan gedacht. Opzich heb ik wel getracht de ervaring te aanvaarden voor wat het is, gedurende de marteling heb ik wel een paar keer om mijzelf moeten grimassen omdat het toch anders liep dan gedacht... (alsof je denkt de paddestoelen te slim af te kunnen zijn,)
Klik om te vergroten...
Ja, humor is ook een hele goede. Dit zag ik ook al in je report terugkomen. Door ergens bijvoorbeeld de ironie van in te zien, ook al is de situatie nog zo vervelend, distantieer je jezelf er een beetje van, waardoor je ook meer de neutrale observator wordt in plaats van degene die alles moet ondergaan en heen en weer gesmeten wordt door de trip. Zeer belangrijk, humor. :)

Probleem is vaak dat de grens tussen tolereren en accepteren erg dun kan zijn. Je kunt iets "accepteren" maar onderliggend eigenlijk slechts tolereren. En tolerantie betekent dat je iets toestaat wat je eigenlijk niet wilt, niet accepteert. Acceptatie daarentegen is zonder dat oordeel zijn, waardoor je de situatie echt op een diepe manier kunt verwerken, in plaats van slechts op een oppervlakkige tolererende manier om je tijd maar uit te zitten. Het lijkt wat op elkaar, maar het is kwalitatief compleet verschillend. Met echte acceptatie werk je door de ervaring heen en kom je er lichter uit. Met tolereren werk je nergens doorheen en kom je er uitgeput uit. Omdat het nog steeds een vorm van weerstand is en weerstand vermoeid enorm.

Dit is tenminste mijn herhaaldelijke ervaring ermee.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Heftig tripje! Weinig tijd om te reageren maar wilde wel vast zeggen dat ik het een zeer interessant report vond om te lezen. Beschrijft goed hoe het in je hoofd kan gaan tijdens een trip en hoe de manier van denken je (onbewust) een bad trip in kan leiden. De drukke, felle, agressieve visuals en het lawaai, deden me wat aan mijn eerste (en enige echt) slechtere LSD-trip denken.

Ik zou zelf niet zo snel durven trippen in stilte, denk ik. Lijkt me heel confronterend. Ik vind wel dat je lef had: 5 gram lemmon tek, in het donker, zonder muziek. Je hebt het jezelf ook niet bepaald gemakkelijk gemaakt. :)

Dank voor het delen!
Klik om te vergroten...
Nee, m'n intentie was ook geen makkelijke trip, ik wilde graag een ego-dissolutie meemaken en had begrepen dat dit een heftige ervaring is. Het ging me ook totaal niet om de visuals... sterker nog, alles was nog aan het golven en morphen.. broodje pindakaas kreeg een soort kwaadaardig kikker gezicht met tanden.. maar dat deed me niks, beet zn kop eraf omdat ik ergens bedenk dat het een illusie is. Maargoed, volgende keer beter, sowieso heb ik m'n spotify account maar weer geactiveerd, betaal liever ervoor dan dat ik een youtube reclame door de koptelefoon hoor tetteren tijdens een klassiek nummer. Gewoon heel dom van mij dat ik niet heb gedacht aan muziek.. wel gelezen.. maar genegeerd. Begon wel een lampje te branden toen ik de 'peeeeep' steeds sterker vond worden.. ik hoor van mijzelf altijd al een lichte piep in mn oor, ook als ik ga slapen, dus dit was niet iets nieuws.. maar het geluid werd oorverdovend hard... onrust... geluiden buiten eraan toegevoegd leidde tot een soort computer-inbel modem geluiden van vroeger die op 'tilt' sloegen en bleven hangen..
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
In mijn ogen is dit dé manier om echt in een introspectieve ervaring te duiken. Tenminste, ik kan niets zeggen over lemon-tek, daar heb ik geen ervaring mee. Maar het alleen in stilte trippen. Pikdonker hoeft nog niet eens maar het helpt wel mee. De donkere achtergrond gaat zó goed samen met de psilo visuals. Je gaat echt op innerlijke reizen waar je compleet je normale wereld verliest. Confronterend wil ik niet per se zeggen. Niet in de zin van dat het je helemaal confronteert met je persoonlijke tekortkomingen of zo. Daar ging het bij mij op deze manier juist altijd zo aan voorbij. Het wordt dan al gauw zo alien dat je je persoonlijkheid helemaal vergeet en de meest waanzinnige dingen ziet en ook hoort. Je kunt op psilo de meest onvoorstelbare prachtige muziek horen!

Misschien moet ik het ook weer eens doen. Niet 5/50 gram dan, dat hoeft van mij niet meer. Maar 15 gram truffels op deze manier kan je ook helemaal van de wereld brengen!
Klik om te vergroten...

Hm. Klinkt fascinerend. Misschien moet ik het dan toch wel op mijn trip to-do-list zetten. Ik moet zeggen dat ik al heel lang niet meer alleen heb getript. Zit niet lekker genoeg in m'n vel de afgelopen twee (?) jaar. Ik denk dat ik het wel aan voel als ik het weer eens kan doen, ik zou ook voor 15 gram truffels gaan dan wellicht, zoals vroeger. :) Overigens heb ik wel in het donker getript, alleen niet zonder muziek (behalve dan bij DMT, maar dit gaat zo ver weg dat muziek wel of eigenlijk niet uitmaakt). Ik kan me bij de alien-vibe van stilte gecombineerd met een donkere omgeving wel wat voorstellen, denk ik... geloof meteen dat dit heel diep kan gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Hm. Klinkt fascinerend. Misschien moet ik het dan toch wel op mijn trip to-do-list zetten. Ik moet zeggen dat ik al heel lang niet meer alleen heb getript. Zit niet lekker genoeg in m'n vel de afgelopen twee (?) jaar. Ik denk dat ik het wel aan voel als ik het weer eens kan doen, ik zou ook voor 15 gram truffels gaan dan wellicht, zoals vroeger. :) Overigens heb ik wel in het donker getript, alleen niet zonder muziek (behalve dan bij DMT, maar dit gaat zo ver weg dat muziek wel of eigenlijk niet uitmaakt). Ik kan me bij de alien-vibe van stilte gecombineerd met een donkere omgeving wel wat voorstellen, denk ik... geloof meteen dat dit heel diep kan gaan.
Klik om te vergroten...
Het is wel belangrijk dat je goed in je vel zit ja. En inderdaad, dat voel je wel aan wanneer je daar klaar voor bent. :)

Ik heb het jaren zo gedaan: 15 gram truffels, alleen en in stilte 's avonds als het al donker wordt en dan op de bank gaan liggen, soms nog met mijn 'mindfold' (blinddoek) op. Dit brengt je trip echt in overdrive. Je gaat van gewoon in je kamer zijn met visuele overlays echt naar een volgend niveau waarop je IEV's het overnemen en je daar "doorheen gaat reizen" in je beleving. Ondertussen wordt je van alles "geleerd", meestal dingen waar je hier op aarde niks aan hebt, maar wat je "ziel" echt voedt op de een of andere manier en waardoor je je na de trip als herboren voelt.

Dus zeer zeker aan te raden, maar wanneer je er klaar voor bent!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Het is wel belangrijk dat je goed in je vel zit ja. En inderdaad, dat voel je wel aan wanneer je daar klaar voor bent. :)

Ik heb het jaren zo gedaan: 15 gram truffels, alleen en in stilte 's avonds als het al donker wordt en dan op de bank gaan liggen, soms nog met mijn 'mindfold' (blinddoek) op. Dit brengt je trip echt in overdrive. Je gaat van gewoon in je kamer zijn met visuele overlays echt naar een volgend niveau waarop je IEV's het overnemen en je daar "doorheen gaat reizen" in je beleving. Ondertussen wordt je van alles "geleerd", meestal dingen waar je hier op aarde niks aan hebt, maar wat je "ziel" echt voedt op de een of andere manier en waardoor je je na de trip als herboren voelt.

Dus zeer zeker aan te raden, maar wanneer je er klaar voor bent!
Klik om te vergroten...

Ik heb ook zo'n 'mindfold' in de vorm van een meditatie-masker (lees meditatie-en-drugs-masker). Laat helemaal geen licht door, dat ding is echt geniaal. Ik pakte hem er regelmatig bij als ik alleen tripte, herken het 'er doorheen reizen' ook wel in zekere mate. Zette hem soms af omdat ik het even te heftig vond, weet ik nog. Inderdaad wel een soort poort naar een next level... Inmiddels wel wat meer ervaring, maar tegelijkertijd ook iets meer een pussy geworden. :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."