Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 4-HO-MET, 25mg: WOW!

Eerste keer 4-HO-MET, 25mg: WOW!

34 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fyrckant zei:
Leuk report man. Zit as we speak in een 12.5mg homet tripje en goh het duurt wel erg lang, heb zo een video meeting met de baas ๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...
Hoe beviel 12.5mg? Heb je je baas nog van gedaante zien veranderen? :tearsofjoy:
mitchieee zei:
heb dit goedje nu ook ff thuis liggen hoppelijk ken ik het vanavond gebruiken en anders andere x proberen๐Ÿคฉ
Klik om te vergroten...
Heb je het nog gebruikt of bewaar je het toch voor een ander keertje?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Boyman zei:
Hoe beviel 12.5mg? Heb je je baas nog van gedaante zien veranderen? :tearsofjoy:

Heb je het nog gebruikt of bewaar je het toch voor een ander keertje?
Klik om te vergroten...
ik ga het waarschijnlijk deze zaterdag gebruiken :)

ik zit te twijfelen tussen 1โ€™ 25 pellet of anderhalf
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Boyman zei:
Hoe beviel 12.5mg? Heb je je baas nog van gedaante zien veranderen? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ja echt prima! Is genoeg om licht te trippen met best goede visuals (mits je een beetje ging staren, het drong zich niet bepaald op) en een lekker zorgeloos gevoel. Lekkere fietstocht gemaakt door de bossen, duinen, even naar het strand etc. Was echt vet, op een gegeven moment kwam ik een kudde wilde paardjes tegen met wie ik samen een duin opgeklommen ben ๐Ÿคฉ. Tegen de tijd dat de meeting begon was ik wel weer ok al moest ik wel even wennen aan de situatie met Zoom en scherm delen en ingewikkelde dingen die ik bedacht had ๐Ÿ˜‚
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fyrckant zei:
Was echt vet, op een gegeven moment kwam ik een kudde wilde paardjes tegen met wie ik samen een duin opgeklommen ben ๐Ÿคฉ.
Klik om te vergroten...
Lijkt me echt geweldig! Al kijken mijn twee honden me altijd heel afkeurend aan als ik aan het trippen ben ๐Ÿ˜‚
L
Levensgenieter๐ŸŒˆLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fyrckant zei:
Leuk report man. Zit as we speak in een 12.5mg homet tripje en goh het duurt wel erg lang, heb zo een video meeting met de baas ๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...
Ik heb dit al een paar keer overwogen, om de helft van mijn 25 mg pilletje te nemen! Wat me tegenhield is dat ik had verwacht dat het te weinig is om echt te trippen, maar je wel last hebt van een onaangename bodyload. Maar dat is dus niet zo bij jou?
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#6
HierEnDaarEenFuifje zei:
Heb het al een tijdje liggen en al heel lang nieuwsgierig naar. Toch echt maar eens een moment vinden op korte termijn om dit stofje te proberen, want het klinkt goed!
Klik om te vergroten...
Klinkt goed, ik kijk je tripreport tegemoet :)

Heb sinds bovenstaande trip nog een trip of twee op normale dosis (20-25mg) gehad en eentje op 12,5mg. Die laatste was solo en dat was ook wel vermakelijk, de visuals vond ik een beetje tegenvallen maar ik kon wel enorm genieten van de muziek en het had een prettig euforisch sfeertje. Leuk voor een beginner, maar als je een wat meer ervaren tripper ben zou ik niet voor minder dan 20 gaan.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
Ik heb dit al een paar keer overwogen, om de helft van mijn 25 mg pilletje te nemen! Wat me tegenhield is dat ik had verwacht dat het te weinig is om echt te trippen, maar je wel last hebt van een onaangename bodyload. Maar dat is dus niet zo bij jou?
Klik om te vergroten...
Nee al kan het verschillen. Deze keer had ik wel betere visuals dan de eerste keer dat ik een halve nam. En ook de omgeving maakt veel uit. Ik was eerst een beetje verdwaald geraakt in een nogal deprimerende stad en toen gebeurde er nog niet zoveel. Maar vanuit daar fietste ik het bos in en toen begon het ineens allemaal te dansen. Qua visuals voornamelijk kleurverzadiging met de nadruk op groentinten en overal (in de natuur) herhalende fractals in zien, maar als ik dan even naar 1 boom bleef kijken begon alles wel mee te dansen in zoโ€™n wiegend ritme, dat ken je vast wel :). Dus ja meer dan genoeg voor een doordeweekse ochtend met een druk middagprogramma voor de boeg ๐Ÿ˜ƒ
L
Levensgenieter๐ŸŒˆLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fyrckant zei:
Nee al kan het verschillen. Deze keer had ik wel betere visuals dan de eerste keer dat ik een halve nam. En ook de omgeving maakt veel uit. Ik was eerst een beetje verdwaald geraakt in een nogal deprimerende stad en toen gebeurde er nog niet zoveel. Maar vanuit daar fietste ik het bos in en toen begon het ineens allemaal te dansen. Qua visuals voornamelijk kleurverzadiging met de nadruk op groentinten en overal (in de natuur) herhalende fractals in zien, maar als ik dan even naar 1 boom bleef kijken begon alles wel mee te dansen in zoโ€™n wiegend ritme, dat ken je vast wel :). Dus ja meer dan genoeg voor een doordeweekse ochtend met een druk middagprogramma voor de boeg ๐Ÿ˜ƒ
Klik om te vergroten...
Mooi! Dan ga ik dat ook een keertje proberen. Ik durf nog niet zo goed alleen te trippen en dan durf ik het met zo'n lichte dosis misschien wel! Ik zou ook heel graag de natuur in gaan. Mijn tripmaatje wil, na een nare ervaring buiten, alleen nog maar thuis trippen.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Mooi! Dan ga ik dat ook een keertje proberen. Ik durf nog niet zo goed alleen te trippen en dan durf ik het met zo'n lichte dosis misschien wel! Ik zou ook heel graag de natuur in gaan. Mijn tripmaatje wil, na een nare ervaring buiten, alleen nog maar thuis trippen.
Klik om te vergroten...
Nou ik wil dus รฉcht niet meer alleen binnenshuis trippen. Dan vind ik het overal ineens zoโ€™n rommel. Is het natuurlijk ook haha... 12.5mg 4HO-MET kan echt weinig fout gaan. Het is zeer goed stuurbaar, je kunt het ahw bijna aan en uitzetten. En geen hoge verwachtingen hebben. Ik vind de natuur sowieso al heel gaaf, dat beetje drugs maakt het net ff anders.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Mooi! Dan ga ik dat ook een keertje proberen. Ik durf nog niet zo goed alleen te trippen en dan durf ik het met zo'n lichte dosis misschien wel! Ik zou ook heel graag de natuur in gaan. Mijn tripmaatje wil, na een nare ervaring buiten, alleen nog maar thuis trippen.
Klik om te vergroten...
12.5mg heb ik op een festival gedaan, vond ik prima te doen al was ik wel steeds vergeten wat er achter mij was zodra ik me opdraaide.
Ik had mensen om mij heen die wisten dat ik tripte waardoor ik vrij relaxt kon omgaan met mijn verminderd orientatie vermogen, ik vond het ook wel iets hebben dat een tochtje naar de toiletten mega spannend was. Het enige dat mij tijdens die trip niet gelukt was is een specifiek tent binnenlopen, ik was er van overtuigd dat ik opgegeten zou worden daar binnen.

Wanneer de prikkels minder intens zijn als op een festival dan is 12,5mg goed te doen, zeker als je ongeveer weet wat je kan verwachten van het stofje. Ook vind ik de bodyload reuze meevallen op 12,5mg ten opzichte van hogere dosissen.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb het al een tijdje liggen en al heel lang nieuwsgierig naar. Toch echt maar eens een moment vinden op korte termijn om dit stofje te proberen, want het klinkt goed!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Iemand wel eens 35-40mg genomen?
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij voorbaat excuses, ik heb altijd de neiging om veel te lange verhalen te schrijven. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen.

Wie: Boyman, man en P, man. Beide eind 20.
Eerdere ervaring met psychedelica: Truffels (8-37gr), 1P-LSD (60-100ug)
Wat: 25mg 4-HO-MET, pellet
Waar: Thuis en in het nabijgelegen park
Wanneer: Vandaag, 2 april

Introductie
Nu dat ik de hele ervaring heb kunnen verwerken, leek het me toch wel leuk om een tripreportje te schrijven. P en ik waren al een lange tijd op zoek naar LSD of andere alternatieven voor truffels, daar hebben we inmiddels namelijk al tientallen trips op meegemaakt en we wilden graag weten wat er nog meer te beleven valt. Via de wondere wereld van RC's kwamen we dus op 1P-LSD en 4-HO-MET. De eerste daarvan hadden we hiervoor gebruikt maar we misten daar heel erg dat bepaalde gevoel wat psilocine met zich meebrengt. 4-HO-MET werd aangeprezen als "a more recreational version of psilocybin mushrooms or psilocin (4-HO-DMT) due to its less serious headspace and greater emphasis on visual effects". Dat klonkt natuurlijk wel heel erg interessant! We besloten allebei voor 25mg te gaan, gezien onze ruime ervaring met psychedelica zou dit prima te handelen moeten zijn, leek ons. Zodoende namen we rond 13:00 vandaag allebei onze pellet in, gewikkeld in een vloeitje, een tip die we hadden gelezen op dit forum (werkte super!). Kleine spoiler: P ondervond vrij weinig effect van de trip vandaag, milde visuals maar vooral een zware bodyload. Ik zal dit trip report dus vanuit mijn eigen perspectief schrijven.

Come-up
Na het innemen van de pellet gaan we even zitten in de binnentuin van mijn appartementencomplex. Ik voel me licht gespannen (heb ik voor elke trip), maar ik zit lekker in m'n vel en kan niet wachten tot het begint! Al snel realiseerden we dat we iets te vroeg naar buiten waren gegaan, het was toch best wel fris en we waren nog nuchter. We besloten een wandeling te maken naar het nabijgelegen park en daar te wachten tot het begint. De wandeling duurt 10 minuutjes en hier beginnen mijn eerste symptomen: een beetje licht in mn hoofd, en een toch wel toenemend gevoel van onrust in mn lichaam. Ik begin me van binnen af te vragen: is 25mg toch niet wat veel? Hadden we niet beter thuis kunnen blijven? Wat als ik bad ga? Wat als ik bekenden tegenkom?
Gelukkig heb ik inmiddels aardig geleerd hoe ik met dit soort gedachten om moet gaan en ik weet mezelf snel te kalmeren. We gaan zitten op een bankje en dan valt me op dat ik de eerste visuals begin te zien, ik gok dat het zo'n 30 minuten na inname is. Het begint mild, als ik even blijf staren naar het paadje dan lijkt het alsof de steentjes steeds iets groter en kleiner worden.

De piek begint!
Een geschatte 45 minuten na inname en nu begint het toch echt wel flink toe te nemen. De visuals zijn onmiskenbaar truffel-achtig, raar dat dat toch zo opvallend anders is dan bij LSD. Ik zie het gras ademen, takjes van bomen krullen, kleuren worden feller en juist grauwer terwijl ik ernaar kijk. Waar truffels voor mijn gevoel altijd een relatief trage comeup hebben, blijft dit exponentieel toenemen. Het geeft me wel weer wat onrust. Ik ben nog niet eens bij m'n piek; hoe veel harder kan ik nog gaan?
Het antwoord: veel harder. De visuals blijven toenemen, alle contrast in mijn zicht is vergroot, kleuren verspringen, het gras lijkt te golven. Nergens waar ik kijk lijkt het mee te vallen! Wat opviel was dat ik me -relatief- nuchter voelde onder dit hele verhaal, in ieder geval in vergelijking met de visuals die ik had. Ik heb op truffels ook wel eens een mooi schouwspel mogen zien, maar dat was nog niet half zo heftig als wat ik nu (al) zag en toen was ik voor mn gevoel compleet van het padje af. Nu had ik het idee dat ik een gesprek had kunnen voeren als er iemand naar me toe gekomen was, maar liever niet natuurlijk. Ik bleef maar tegen P herhalen dat ik zo hard ging en dat ik dit nog nooit had meegemaakt. Nu moest ik toch wel bijna op mijn piek zijn?

De piek...? Toch?
Op mijn aandringen besloten we een rondje te gaan lopen door het park. Ik voelde me namelijk wel heel erg overrompeld door de bizar sterke visuals, mijn complete zicht ging nu er in mee. Scherpstellen was bijna niet mogelijk, ook had ik voor het eerst op truffels tracers. Op een bepaald moment zag ik een fietser in de verte langsgaan door het bos. Als ik mijn blik op de bomen liet rusten, liet de fietser een heel spoor van tracers achter zich. Toen ik daarna mijn blik op de fietser zelf legde en haar volgde, bleef zij als enige scherp en ging alles in mn gezichtsveld tracers achterlaten! Ook leek dat gezichtsveld verruimd trouwens, alsof ik een fisheye lens op mijn ogen had gelegd.
Visueel was het dus een enorm spektakel, maar nu begon het mentaal ook wel flink in te slaan. Ik voel dat mijn geest "verruimd" is, of in ieder geval dat mijn denkwijze anders is. Ik ervaar dit ook vaak op de piek van truffeltrips, maar kan er dan nooit van genieten. Het voelt altijd alsof ik me daar dan doorheen moet slaan en daarna wordt het weer leuk. Het verschil is dat ik me nu helderder voel dan tijdens een truffeltrip, waardoor ik het iets meer kan sturen. Ik merk ook op geluiden enorm vervormd worden, ze lijken heel erg te echo'en en het klinkt allemaal wat blikkerig ofzo. Ik moet wel constant mezelf enigszins kalmeren omdat alles me heel erg overweldigt.
Ongeveer een uur na inname en nu heb ik toch echt wel mijn piek bereikt. Ik moet om de drie stappen even stilstaan omdat ik zo enorm veel indrukken over me heen krijg. Ik blijf ook maar dingen uitkramen als "wow" en "wat de.." en "jezus" en veel meer kan ik er niet van maken. Ik blijf even staan om rustig adem te halen en sluit mijn ogen. Meteen trapt de trip nog even een versnelling hoger en nu voel ik me ineens enorm verbonden met de natuur om me heen. Ik had hier vaker van gelezen in trip reports maar kon me er altijd weinig bij voorstellen, maar nu heb ik het dan ook zelf ervaren. Ik ademde heel rustig en diep in, en voelde hoe het hele bos dat met mij deed. Ook de visuals, die inmiddels zo heftig waren geworden dat ik geen milliseconde naar dezelfde plek kon kijken, leken zich aan te sluiten bij mijn/onze ademhaling. Flinke teug lucht naar binnen; het gras groeit en wordt groener, takjes aan bomen groeien uit, blaadjes groeien. Adem uit; het gras krimpt weer en de bomen lijken ook uit te puffen. Ik begin toch wel een lichte vorm van ego dissolution te ervaren: sinds wanneer ben ik een bos..? Wat was ik hiervoor dan? Het maakt me een beetje bang.

De moeilijke fase
Hoewel alles hierboven echt super heftig was en af en toe wel pittig, was het wel ongelofelijk mooi om te zien en ik kon er wel van genieten. Toch begon het zijn tol te eisen: ik wilde toch eigenlijk wel heel graag even naar huis zodat ik op de bank kon liggen. Ik gaf aan bij P dat ik de wandeling naar huis wel aandurfde, hiervoor moesten we wel een paar keer oversteken en langs een vrij drukke weg. Gelukkig (voor mij..) was hij behoorlijk nuchter en kon hij me wel begeleiden. Waar de natuur heftig maar leuk was, was de bewoonde wereld wel even een heel ander verhaal. Auto's zagen er ontzettend mooi uit, groot, glanzend, superscherp. Ik kon echt precies zien met welk idee de auto's ontworpen waren, voor wat voor mensen het bedoeld was, wat voor emotie het op moest roepen als je ze zag. Maar het waren er wel heel erg veel. De uitlaatgassen stonken enorm, er kwam een extreem luid brommertje langs en er werd getoeterd. Toen ging het toch wel even de verkeerde kant op. Ik probeerde rust te vinden maar alle geluiden weerkaatsten in mijn hoofd, alles klonk vervormd. Constant herhaalde ik in mijn hoofd: bijna thuis, bijna thuis, bijna thuis...
Op een bepaald punt werd ik even van P gescheiden omdat we allebei langs de andere kant van een geparkeerde auto liepen. Op dat moment werd het me allemaal even te veel. Ik hoorde een soort krak geluid en besefte dat ik zojuist mijn realiteit hoorde breken. Er fietsten en liepen tientallen mensen langs en ik had het gevoel dat ze allemaal naar mij aan het kijken waren. Gezichten vervormden zo enorm dat het niet meer op mensen leken, geluiden klopten niet meer. Het was alsof ik een film aan het kijken was waarin mijn ogen de camera was. Ook hier heb ik gelukkig meer ervaring mee en ik wist dat ik mezelf snel genoeg uit dit gevalletje derealisatie kon krijgen als ik eenmaal thuis was. Die laatste vijf minuten van de wandeling duurde voor mijn gevoel ruim een uur en was met afstand het minst prettige gedeelte uit de trip.

Home sweet home
Thuis!!! Ik plof onmiddelijk neer op de bank en wikkel mezelf in een dekentje. De muziek gaat aan (retrowave, aanrader) en het volume mag ook wel even omhoog. Ik heb een milde bodyload maar vooral voel ik een enorm gevoel van opluchting: veilig thuis! Ik heb de piek getrotseerd en de zwaarste momenten doorstaan. Naar schatting was dit 1:15-1:30u na inname en nog steeds waren mijn visuals onhoudbaar. Nu begint het gevoel van euforie zich toch wel meester te maken, ik mag best wel even trots zijn op mezelf vind ik! De piek ben ik trouwens nog lang niet uit. Ook in mijn huis beweegt elke millimeter van mijn behang en zeker de schilderijen. De foto die ik als profielfoto heb, heb ik in het groot op canvas aan de muur. Dit noemen wij altijd onze "maatstaaf", deze foto is zo enorm geschikt om je visuals op te peilen! Als die niet meer beweegt/ademt, dan weet je dat je visuele trip er op zit. Hoe langer ik keek naar dit schilderij, hoe wilder het werd. Eerst zag ik de bomen weer ademen zoals ik dat ook in het park had gezien, ook sprongen de kleuren er steeds meer uit en zag ik zelfs tinten die ik nog nooit eerder erin heb gezien. Toen begon het schilderij zich "uit te breiden" en te herhalen op de muur ernaast. Vervolgens leek het canvas los te komen van de muur en te zweven, ook leek de verf helemaal vloeibaar te worden zag het er uit alsof iemand er in aan het roeren was. De rest van mijn piek was nog steeds te visueel om te omschrijven, ik heb liggen staren naar mijn dekentje, de vloer, de muur, alle schilderen in mijn huis. Wat een schouwspel aan kleuren en effecten! Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en het was fantastisch! De muziek was ook onmisbaar, ik hoorde elke laag van elk nummer en het had een enorme invloed op hoe de kamer "aanvoelde". Als ik mijn ogen dichtdeed, voelde ik me รฉรฉn met de kamer en kon ik voor me zien hoe elke frequentie van de muziek zich door de ruimte bewoog. Ik vond het fijn dat muziek zo goed beviel, op LSD hadden we geen behoefte aan muziek maar dat voelt toch altijd wel als iets wat echt bij een truffeltrip hoort. Ik blijf lekker doorspacen, tijd lijkt erg langzaam te gaan en elk nummer duurt een eeuwigheid. Toch lijkt het wel alsof elk nummer perfect is voor het moment, alsof het precies is wat mijn trip nodig heeft! Spotify stond gewoon op shuffle, maar goed..

Afbouw
Zo'n 2 uur na inname en nu had ik voor het eerst het idee dat de visuele effecten begonnen af te nemen. Mentaal voelde ik me alweer zo goed als nuchter en in het volgende uur werden de overige effecten ook minder. Zo'n 3 uur na inname viel op dat er in de "maatstaaf" geen beweging meer zat, de visuele trip was dus voorbij. Fysiek had ik lichte spierkrampjes en een mild drukkend gevoel op mijn borst. Ik vermoed dat dit tijdens de trip zelf ook zo was, maar dat er toen te veel gaande was voor mij om op te letten. Ik voel me mentaal wat moe door het avontuur wat ik beleefd heb, maar fysiek niet. Waar we na een truffeltrip altijd helemaal knockout zijn voor de rest van de dag, zou ik nu nog dingen kunnen ondernemen. Eten tijdens de trip lukte niet echt, maar daarna slaat de honger toe en mag er wel een pizza naar binnen geschoven worden.

Conclusie
Waar ik meestal een vrij voorzichtig man ben en me aan milde dosissen houd, sprak 4-HO-MET me zo aan dat we meteen voor 25gr zijn gegaan. Ik zal niet ontkennen dat ik de drugs onderschat had (of mezelf overschat). Wat een bizarre ervaring heb ik gehad vandaag! Ik vond het heel mooi om te zien dat de visuals echt vrijwel hetzelfde zijn als bij truffels, alleen dan echt 5x sterker. Wel miste het toch "iets" wat we niet zo goed kunnen benoemen, op dit forum heb ik het wel eens omschreven zien worden als "bezieling" en daar kan ik me wel in vinden. De comeup was snel, maar goed te doen. De piek was erg hoog en hield gevoelsmatig lang aan, maar toen het eenmaal voorbij was bouwde het heel erg snel af. 3 uur vanaf inname tot nuchter is mijn ogen wel erg kort, daarom zou ik de volgende keer misschien beginnen met een halve en dan na een uurtje nog een halve doen. Zodat het iets geleidelijker in komt en hopelijk wat langer doorgaat. De mindspace heeft me wel enigszins laten schrikken, ik had gelezen dat die erg mild was dus ik verwachtte er niet te veel van. Hoewel ik wel een stuk nuchterder was in mijn hoofd dan met truffels en ik de boel beter kon sturen, was het zeker niet altijd even makkelijk. Ik zou deze dosis zeker niet aanraden voor iemand met weinig tripervaring. Ben je echter wel een ervaren tripper en op zoek naar iets nieuws, geef dit absoluut een kans! Ik had nooit gedacht dat ik zulke visuals zou meemaken, maar ik heb echt alles gezien vandaag.

Als je het tot hier hebt volgehouden met lezen, dankjewel voor je aandacht! Als je je ervaring wilt delen of tips voor de volgende keer voor me hebt, hoor ik dat natuurlijk ook graag! Bijgevoegd "de maatstaaf", de foto die ik toevallig in datzelfde bos genomen heb een paar jaar geleden. Helaas lag het er nu nog niet zo mooi bij, iets te vroeg in het jaar.
L
Lorki1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi report. 4-ho-met is voor mij persoonlijk altijd een kleurspektakel. Veel flikkeringen, neon pulserende lampjes,.. laatste trip was 50 mg. Ik en een vriend missen wat diepgang bij dit stofje, een andere vriend was dan weer volledig van slag van deze hoeveelheid. Ik noem het altijd een vriendelijke truffeltrip ๐Ÿ˜
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lorki1 zei:
Mooi report. 4-ho-met is voor mij persoonlijk altijd een kleurspektakel. Veel flikkeringen, neon pulserende lampjes,.. laatste trip was 50 mg. Ik en een vriend missen wat diepgang bij dit stofje, een andere vriend was dan weer volledig van slag van deze hoeveelheid. Ik noem het altijd een vriendelijke truffeltrip ๐Ÿ˜
Klik om te vergroten...
Thanks, leuk om te horen! Ik zou zelf het woord neon niet gebruiken maar inderdaad leek alles een beetje te flikkeren en "pulseren" qua licht en helderheid. 50mg klinkt erg heftig, ik denk niet dat ik daar klaar voor ben :sweatsmile: Een vriendelijke truffeltrip vind ik een mooie omschrijving, het is niet helemaal hetzelfde maar komt toch behoorlijk in de buurt. Heb je het idee dat de trip ook langer duurt met 50mg, of verhoogt het alleen de piek? En wat is je ervaring met bijnemen?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Klinkt als een mooie trip, ook maar weer eens doen.
L
Lorki1Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Boyman zei:
Thanks, leuk om te horen! Ik zou zelf het woord neon niet gebruiken maar inderdaad leek alles een beetje te flikkeren en "pulseren" qua licht en helderheid. 50mg klinkt erg heftig, ik denk niet dat ik daar klaar voor ben :sweatsmile: Een vriendelijke truffeltrip vind ik een mooie omschrijving, het is niet helemaal hetzelfde maar komt toch behoorlijk in de buurt. Heb je het idee dat de trip ook langer duurt met 50mg, of verhoogt het alleen de piek? En wat is je ervaring met bijnemen?
Klik om te vergroten...
Over bijnemen kan ik niets zeggen aangezien ik dat nog niet gedaan heb. Op deze hoeveelheid zijn uiteraard de visuals heftiger, maar ik had niet de indruk dat de trip langer duurde. De echte piek duurt voor mij ook zelden langer dan 1,5 u, daarna nemen de visuals snel af en voel ik me gewoon onder invloed. Er is wel naar mijn gevoel een lange na- stimulatie. Na inname op deze hoeveelheid kan ik de eerste 10 uur zeker niet slapen ๐Ÿ™‚ Heb vooral de indruk bij dit goedje dat dit bij elke persoon anders binnenkomt. Dit stofje doe ik af en toe eens met vrienden en we nemen ook steeds allemaal dezelfde hoeveelheid, alleen zijn de effecten regelmatig volledig anders bij onze groep. Zowel qua visuals, trip gehalte, stimulatie, enz... Ligt uiteraard eraan met welke mindset je de trip in gaat, maar zoveel verschil heb ik zelden gezien bij alles wat ik al gedaan heb ๐Ÿ˜›
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Leuk report! Altijd heerlijk hรจ, dat trippend thuiskomen na een intens avontuur, zeker met wat muziek in de comedown.

Bijzonder dat de ervaring van intensiteit zo uiteen ligt bij 4HO-MET. Ik heb ook wel reports gelezen van mensen die 20 mg niks vonden in vergelijking met 15 gram truffels.

Volgende week ga ik dit ook maar eens proberen. Ik was van plan 25 mg te nemen, maar na dit report gelezen te hebben wordt het denk ik toch 20 mg. Alhoewel, die lichtere headspace laat me toch nog twijfelen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alakazam zei:
Leuk report! Altijd heerlijk hรจ, dat trippend thuiskomen na een intens avontuur, zeker met wat muziek in de comedown.

Bijzonder dat de ervaring van intensiteit zo uiteen ligt bij 4HO-MET. Ik heb ook wel reports gelezen van mensen die 20 mg niks vonden in vergelijking met 15 gram truffels.

Volgende week ga ik dit ook maar eens proberen. Ik was van plan 25 mg te nemen, maar na dit report gelezen te hebben wordt het denk ik toch 20 mg. Alhoewel, die lichtere headspace laat me toch nog twijfelen...
Klik om te vergroten...

Ik heb al lang geen 4-HO-MET meer gedaan, en het pakt altijd net anders, maar 20 mg vond ik de meeste keren (paar keer gedaan) wel een beetje underwhelming. Zeker minder sterk dan 15 gram truffels, wat ook komt door de heldere headspace. Maar blijkbaar is het met dit middel inderdaad extreem persoonlijk hoe een dosis valt. Sommigen hebben al min of meer volledige ervaringen op 10 mg. Ik heb de tweede keer - nadat ik de eerste keer 20 mg dus te flauw vond - gelijk maar 40 mg gedaan, dat was misschien wel wat overenthousiast en zou ik misschien niet direct aanraden. :โ€™) Flink heftig tripje werd dat toen. :wink: Maar 4-HO-MET is redelijk goed stuurbaar en verschilt daarin van psilo. Ik moet zeggen dat ik het op die 40 mg dosis trouwens wel heel erg op psilo vond lijken en het begon toen ook wel wat meer zijn eigen gang te gaan, met een paar moeilijke momenten (en vooral ook visueel heel intens: enorm complexe visuals met zelfs entiteiten) dus het is ook weer niet te onderschatten. Ik zou de volgende keer denk ik 25-30 mg doen.

Ben benieuwd hoe het je bevalt!

En heel leuk report @Boyman! :) Mooi uitgebreid beschreven. Sterke trip voor de dosis en zeker met ervaring, zo zie je maar hoe dit kan verschillen.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Ik heb al lang geen 4-HO-MET meer gedaan, en het pakt altijd net anders, maar 20 mg vond ik de meeste keren (paar keer gedaan) wel een beetje underwhelming. Zeker minder sterk dan 15 gram truffels, wat ook komt door de heldere headspace. Maar blijkbaar is het met dit middel inderdaad extreem persoonlijk hoe een dosis valt. Sommigen hebben al min of meer volledige ervaringen op 10 mg. Ik heb de tweede keer - nadat ik de eerste keer 20 mg dus te flauw vond - gelijk maar 40 mg gedaan, dat was misschien wel wat overenthousiast en zou ik misschien niet direct aanraden. :โ€™) Flink heftig tripje werd dat toen. :wink: Maar 4-HO-MET is redelijk goed stuurbaar en verschilt daarin van psilo. Ik moet zeggen dat ik het op die 40 mg dosis trouwens wel heel erg op psilo vond lijken en het begon toen ook wel wat meer zijn eigen gang te gaan, met een paar moeilijke momenten (en vooral ook visueel heel intens: enorm complexe visuals met zelfs entiteiten) dus het is ook weer niet te onderschatten. Ik zou de volgende keer denk ik 25-30 mg doen.
Klik om te vergroten...
Als het een beetje lekker weer wordt, wat ik niet verwacht, wordt het een trip buiten bereik van een safe-spot, vandaar de extra voorzichtigheid. Aangezien ik pellets heb van 25 mg en de headspace vrij licht lijkt wordt dat denk ik alsnog de dosering. Het klinkt eigenlijk als het perfecte middel voor een trip zonder safe-spot, stuurbaarder dan psilo, met toch een vergelijkbare intensiteit in tegenstelling tot bijvoorbeeld 2cb.

40 mg is dan ook wel meteen een flink hoge dosering, had je daar een report van geschreven? Volgens mij loopt de dose-response curve ook niet lineair.
Roze Olifant zei:
Ben benieuwd hoe het je bevalt!
Klik om te vergroten...
Ik ook, zal wel een reportje schrijven :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."