Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3meopcp, een hels avontuur

3meopcp, een hels avontuur

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn eerste dosis was 15. Mg. 2 x na een anderhalf uur 10 mg bijgenomen.
Na die 10mg dus weer een stevige mep....
Totaal dus 35 mg op één dag.
De hele dag fucked up ervan....
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Mijn eerste dosis was 15. Mg. 2 x na een anderhalf uur 10 mg bijgenomen.
Na die 10mg dus weer een stevige mep....
Totaal dus 35 mg op één dag.
De hele dag fucked up ervan....
Klik om te vergroten...
15 mg is een gemiddelde dosis. De inwerktijd is lang, zeker anderhalf uur. Je hebt dus te snel bijgenomen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Idd. Heeft 1 voordeel gehad. Namelijk: er helemaal mee te stoppen!
Ongelooflijk wat een kleine hoeveelheid van dat spul aanricht in je hersenen.
Helemaal van het padje raken.......
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Idd. Heeft 1 voordeel gehad. Namelijk: er helemaal mee te stoppen!
Ongelooflijk wat een kleine hoeveelheid van dat spul aanricht in je hersenen.
Helemaal van het padje raken.......
Klik om te vergroten...

Het is gewoon een hele potente stof met zieke dosis-respons curve. Voorzichtigheid geboden is dan een understatement. Ik heb het zelf pas een paar keer gebruikt, en nooit hoge doseringen, vaak zelfs eerder ietwat te mild misschien. Ik was van plan om binnenkort toch een keer een iets hogere dosis te gaan nemen. Maar dit report (en ook andere ervaringen die ik hier en op andere fora/websites gelezen heb) doen er nog maar eens aan herinneren dat je echt op moet passen met bijdoseren terwijl de vorige dosis nog werkzaam is, en met hogere doseringen van deze stuff in het algemeen. Elke milligram meer telt, en het kan zomaar omslaan naar (veel) te heftig. Het duurt ook best even voor het piekt wat misleidend kan zijn.

Maar als je echt goed oppast en weegt, dan zijn hele nare ervaringen natuurlijk wel deels te voorkomen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Elke milligram meer telt, en het kan zomaar omslaan naar (veel) te heftig. Het duurt ook best even voor het piekt wat misleidend kan zijn.

Maar als je echt goed oppast en weegt, dan zijn hele nare ervaringen natuurlijk wel deels te voorkomen.
Klik om te vergroten...
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zou de stof ook niet afraden, want ik heb er supermooie ervaringen op gehad.
Wel zou ik het volumetrisch doseren in een vloeistof, want ook afwegen is met de gemiddelde weegschaal bijna niet te doen.
Als je je ook van te voren goed inleest, weet je dat de inwerktijd minimaal 1,5 uur is. Bijnemen zou ik dan niet doen. Dan de volgende keer maar een hogere dosis proberen, als het te weinig was.

Ik was overmoedig, dacht dat het wel ging omdat ik zoveel ervaring heb hiermee. Stom dus!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Ik was van plan om binnenkort toch een keer een iets hogere dosis te gaan nemen.
Klik om te vergroten...
Roze Olifant zei:
Elke milligram meer telt, en het kan zomaar omslaan naar (veel) te heftig.
Klik om te vergroten...
Mocht je het willen weten. Van 3-meo-pce was 23-24mg oraal mijn Sweet spot. 3-meo-pcp zal dan iets minder zijn. Waarschijnlijk rond de 20-21mg

Natozlato zei:
Als je je ook van te voren goed inleest, weet je dat de inwerktijd minimaal 1,5 uur is.
Klik om te vergroten...
Pluggend is deze iets te verkorten, maar dan nog zeker 45-60 minuten. Ik blijf me afvragen waarom dat zo lang duurt.

Maar bijnemen is inderdaad een slecht idee met dit stofje. Door de manische eigenschappen kan je ook zomaar besluiten om nog een derde keer in korte tijd bij te pakken. 'Want ja, je voelt je toch wel erg goed zo. Kan nog wel wat bij.'
Laat staan als je in een denk loop met dit terecht komt.

Ik heb dat bij een maatje weleens op etizolam zien gebeuren. Dat ie zelfs boos werd dat we z'n etiz achterhielden. Maar dat was echt geen prettig aanblik. Laat staan met dit stofje....
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Laat staan als je in een denk loop met dit terecht komt.
Klik om te vergroten...
Heb je dat weleens meegemaakt? Hoe ging dat?
Ik ben er wel achter dat een dissociatief eigenlijk ook psychedelica is. Het kan je perceptie van de realiteit op z'n kop zetten!

Mijn sweetspot oraal was 15 mg @Roze Olifant
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Heb je dat weleens meegemaakt? Hoe ging dat?
@Roze Olifant
Klik om te vergroten...

Nee, niet op dit stofje. De keren dat ik overdoseerde had ik de ene keer dus geluk dat het per ongeluk toch goed viel. En de andere keer was het zoveel dat denken er niet echt meer in zat. Ik kon nieteens kruipen, dus gelukkig was ik zo ver heen dat ik mezelf ook niet echt iets aan kon doen. M'n ma heeft me toen zo op de overloop aangetroffen en een tijdje 'gesit' on het zo maar te noemen.
Ooh m'n arme moeder heeft veel te verduren gehad met mij 😓

Ik heb wel thought loops gehad op psychedelica als salvia, truffels en LSD. Ook in deze volgorde van hoe naar de ervaring was. (Bij LSD eigenlijk helemaal niet naar)

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je met de juiste dosis (of verkeerde dosis moet ik zeggen), met de 3-meo's in een thought loop terecht kan komen. En als dat een loop is van 'Ik voel me wel oké, tijd om bij te nemen.' dan gaat dat tegenvallen denk ik.
Daarom, met dit stofje. Beste één goede dosis nemen en als het nét niet is, jammer volgende keer beter.
Zelf hoogde ik vaak op met 2mg per keer dat ik het gebruikte.

Bij die maat van mij gebeurde dat op etizolam dus met bijpakken. Na zo'n 4-5mg ging hij om de like 10-15 minuten bijnemen. Ik had hem mijn vloeistof gegeven en toen deze op was (12-13mg was dat zoiets), werd hij boos dat we de etiz 'achterhielden'. Hij wist dat ik nog pellets had, wilde die dan hebben. Maar ik gaf het niet. Toen is ie naar z'n eigen voorraad gelopen om daarvan verder te snoepen. Ik heb dit met Lede ogen aan zitten kijken. Uiteindelijk hebben we hem uit de loop weten te krijgen gelukkig. Maar ik schrok enorm van wat hier gebeurde. En bedenk daar even bij dat de beste jongen 0 tolerantie had en bij 4mg al met dubbele tong sprak.

Mocht iemand zich afvragen wat de loop brak. Geef iemand een taak. Zoals ons (lopend) afzetten bij de bushalte. Toen kon hij z'n etiz thuislaten en kwam hij er al lopend achter dat ie toch al wel erg ver heen was.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is nu 3 weken geleden en ik heb nog steeds last van slaapproblemen.

Vanaf dat ik kind was heb ik bij tijd en wijle last van angsten. Voor het donker enzo. Ik dacht dat ik erover heen zou groeien als ik volwassen werd, maar dat is niet zo. Als ik weleens niet lekker in m'n vel zit, zoals nu, heb ik er weer last van.

Ik slaap iedere avond met het licht aan, het kost me uren om in slaap te vallen en daarna word ik steeds wakker.

Ik durf m'n ogen niet dicht te doen, ook niet onder de douche 😔. Net deed ik de deur van de douche open en stelde me voor dat achter die deur de realiteit weg was.

Hoe lang gaat dit nog duren? Wanneer ga ik me weer beter voelen. Ik wil weer lekker slapen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Het is nu 3 weken geleden en ik heb nog steeds last van slaapproblemen.

Vanaf dat ik kind was heb ik bij tijd en wijle last van angsten. Voor het donker enzo. Ik dacht dat ik erover heen zou groeien als ik volwassen werd, maar dat is niet zo. Als ik weleens niet lekker in m'n vel zit, zoals nu, heb ik er weer last van.

Ik slaap iedere avond met het licht aan, het kost me uren om in slaap te vallen en daarna word ik steeds wakker.

Ik durf m'n ogen niet dicht te doen, ook niet onder de douche 😔. Net deed ik de deur van de douche open en stelde me voor dat achter die deur de realiteit weg was.

Hoe lang gaat dit nog duren? Wanneer ga ik me weer beter voelen. Ik wil weer lekker slapen.
Klik om te vergroten...

Wat heftig. Ik heb zelf geen ervaring met dit soort stofjes maar hoop oprecht dat je jou snel weer beter voelt en beter kan slapen.
Heb je geen lichte benzo op de plank om éénmalig een avond de angst weg te nemen en sneller in slaap te komen?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekz zei:
Wat heftig. Ik heb zelf geen ervaring met dit soort stofjes maar hoop oprecht dat je jou snel weer beter voelt en beter kan slapen.
Heb je geen lichte benzo op de plank om éénmalig een avond de angst weg te nemen en sneller in slaap te komen?
Klik om te vergroten...
Ik heb laatst een Etizolam genomen ja. Maar ik wil niks in huis hebben en ik wil niet in de valkuil van benzos vallen. Ik gebruik de komende tijd niets en ik ga er wel vanuit dat het wel goedkomt. Ik voel me wel een beetje hopeloos de laatste tijd. Het scheelt dat ik ook nog werkeloos ben sinds een week! Dan is het niet zo erg dat ik een beetje moe ben.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben je een beetje begaan met mediteren?

Dat is wat mij meestal het beste helpt bij angst klachten (door psychose-achtige verschijnselen).
Dat en het van me af zetten dat er gevaar drijgt. Hardop tegen mezelf zeggen dat er niets aan de hand is etc.

Wat daarnaast heel erg kan helpen is om te kijken naar je daadwerkelijke behoeftes op dat moment. Dat zal waarschijnlijk iets zijn in de trant van geruststelling (veiligheid en verbinding).
Je zou bij iemand die je vertrouwt het uit kunnen spreken wanneer je angst hebt. Door een bekende te bellen bijvoorbeeld

Vaak als ik niet in een meditatieve toestand raak omdat ik té onrustig, angstig of te diep in wanen zit, moet ik het eerst uitspreken naar iemand. Mezelf gerust weten te stellen. En dan mediteren.

Heb je ook echt last van wanen en/of hallucinaties?
Die ervaring toen je de douche uitkwam komt wel een beetje op me over als een waan.
Want dan is het verstandig om wel even met een arts te overleggen. Dan zou een antipsychotica (tijdelijk) kunnen helpen.

Benzos werken natuurlijk gegarandeerd. Maar is een quick fix. Uiteindelijk worden daar de problemen alleen maar groter mee. Maar dat geef je zelf al aan.

Ik heb er met vlagen nog weleens last van. Zeker kort na een terugval. Maar ook spontaan als ik langere tijd clean ben. Maar meestal zakt het wel weer.
Daarbij moet ik wel vermelden dat het bij mij voornamelijk in het slaap/waak gebied is. En dan kunnen je hersenen wat sneller rare dingen doen omdat je dan half droomt terwijl je nog bij bewustzijn bent. Maar ook dit kan door de angst zorgen voor uren wakker liggen en ook hallucineren.

Met het licht aan slapen heb ik ook lang gedaan. Ik heb uiteindelijk wel een los schemerend lampje gepakt.
Pro tip! Gooi er een handdoek overheen als het nog te fel is (wel alleen bij led, we hoeven geen brand). Geleerd van iemand in de detox lol.

Daarna kan je eens opbouwen om het licht uit te doen. (Als je basisbehoefte van veiligheid is vervuld). Mediteren om de angst los te laten. En als de angst je toch overmand, schroom dan niet gewoon het licht aan te doen en de cirkel opnieuw af te gaan:

1. Basisbehoefte veiligheid (geruststelling)
2. Loslaten (meditatie)
3. Licht uit
4. Proberen slaap te vatten

Angst te hoog? Licht aan en weer naar 1.

Sterkte! Ik zou willen zeggen dat het zo verdwijnt. Maar dat hangt af van zoveel factoren, dat het lastig te voorspellen is.
Ik kan je wel meegeven dat het went en je ermee om kan leren gaan!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Heb je ook echt last van wanen en/of hallucinaties?
Die ervaring toen je de douche uitkwam komt wel een beetje op me over als een waan.
Klik om te vergroten...
Ik heb altijd al een rijke fantasie gehad. Vaak laat ik m'n gedachten een loopje met me nemen. Ik ben niet heel nuchter van karakter en laat me te soms teveel meeslepen door emoties.
Ik denk niet dat die gedachte na de douche een waan is? Een waan is als je er echt in gelooft, toch?

Ik slaap ook vaak weer met een lampje aan haha, net een klein meisje. Al merk ik wel dat ik ook daardoor juist niet vast slaap en na een uur ofzo weer wakker word.

Ik heb een paar keer gemediteerd. Ik geloof er ook wel in dat dit kan helpen. Ook om jezelf rustig te krijgen en je hoofd leeg, wanneer je al bang bent?

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! 😘
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Yes, een waan is als je er echt in gelooft. Kan af en toe wat twijfel zijn. Dat je aan jezelf gaat twijfelen. Maar het grootste deel van de tijd is die waan jouw waarheid.

Je gedachten gewoon laten gaan en wegdromen in fantasie is echt wel anders en daar is niets mis mee. 😉
Dan kan zo'n gedachte even echt aanvoelen, maar heb je in elk geval nog grip op de realiteit.

Ik herken ook de minder goede nachtrust door met licht aan te slapen. Daarom dat ik ook omschreef hoe ik weer tot slapen in het donker ben gekomen.

Zeker als meditatie nog niet heel eigen is, kan het helpen geleide meditaties te volgen. Apps als 'Headspace' (betaald) of 'Insight Timer' (gratis) kunnen hier goed bij helpen. Zoek een stem die je fijn vind, waar je je vertrouwd/veilig bij voelt en dan kan dit enorm helpen met slaap en of angsten.

Zo heb ik een zwak voor een teacher op insight timer met een vrij apart Schots accent. 😂

Mooi ook hoe je je open en kwetsbaar op durft te stellen trouwens!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Zo heb ik een zwak voor een teacher op insight timer met een vrij apart Schots accent.
Klik om te vergroten...
Ik heb de app gedownload. Ben wel benieuwd naar die Schotse teacher, hoe heet hij? 😄

LucidLucy zei:
Mooi ook hoe je je open en kwetsbaar op durft te stellen trouwens!
Klik om te vergroten...
Ahw, dankjewel liefie! Hoe is het eigenlijk met jou? Ik herinner me jouw topic nog over de disso's.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zo even op de laptop ingelogd, anders kan ik niet fatsoenlijk linkjes plaatsen.
Natozlato zei:
Ik heb de app gedownload. Ben wel benieuwd naar die Schotse teacher, hoe heet hij? 😄
Klik om te vergroten...
Andrew Johnson (browser link)

Ik heb zelf heel vaak deze slaapmeditatie (browser link) van hem gebruikt. Is mijn go-to geleide meditatie als ik niet kan slapen. Maar hij heeft ook meer content o.a. ook voor angsten of juist om energie te krijgen overdag.

Natozlato zei:
Ahw, dankjewel liefie! Hoe is het eigenlijk met jou? Ik herinner me jouw topic nog over de disso's.
Klik om te vergroten...
Geen probleem! Help me even met welk topic je bedoelt. Heb volgens mij wel meer gepost over disso's. :flushed:

Maar het gaat op het moment goed met mij. Afgelopen jaar was heftig... mijn verslaving liep compleet uit de hand toen ik pyro's begon te spuiten. Ben toen in één maand (juni) zó hard achteruit gegaan. En dat terwijl ik al sinds 5 januari vorig jaar bezig ben m'n verslaving te overwinnen.
Maar sinds ik in september/oktober in Zuid-Afrika ben geweest, gaat het stukken beter.
Heb daarna 3 korte terugvallen gehad, elk ik een patroon van twee weken na elkaar. Maar als ik eenmaal (uppers) begin te gebruiken, beginnen na 3 uurtjes mijn psychotische klachten meteen op te spelen. Daarnaast staat er veel op het spel om te verliezen als ik weer ga gebruiken. Dit alles heeft me nu toch wel laten inzien dat drugs er voor mij niet meer in zit helaas (ik heb dit vaker gezegd, dus doe dit met enige voorzichtigheid).

Maar ik ben nu weer 36 dagen clean, bezig de relatie met m'n moeder te herstellen en volg (als aanvulling op zuid afrika) nog een intensief ambulant traject van 12 weken. Gaat wel lekker dus, ik kan weer plezier beleven en überhaupt voelen. Leef niet constant in angst en spanning door alle leugens en psychoses. En zoveel rust in m'n hoofd. Wat dat betreft was leven in de obsessie van gebruik echt een gevangenis in m'n eigen hoofd.

Ik heb zomaar eens het idee dat ik die ervaringen nog eens wat uitgebreider uit ga schrijven :wink:

EDIT: links aangepast zodat je ze kan openen in de app Insight Timer
EDIT2: okééééjjj dat leek niet te werken. toch maar weer de browser links toegevoegd
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@LucidLucy ik wou je heel erg bedanken! Sinds een week durf ik weer te slapen, met behulp van die meditatie-app!

Ik luister iedere avond naar diezelfde slaapmeditatie van de Schotse teacher, en val lekker in slaap. Het luisteren leid me heel goed af van de angstige gedachten. Ik slaap ook weer door! Ik denk dat ik het ergste nu wel achter de rug heb! Ik heb ook al een paar weken geen drugs gebruikt en wil dit een tijdje volhouden.
Ik ben ook heel blij dat de sportschool weer open is! Vanmorgen voor het eerst weer geweest. Dit is echt mijn uitlaatklep op het moment.

LucidLucy zei:
EDIT: links aangepast zodat je ze kan openen in de app Insight Timer
EDIT2: okééééjjj dat leek niet te werken. toch maar weer de browser links toegevoegd
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt voor je moeite! 😘

LucidLucy zei:
Ik heb zomaar eens het idee dat ik die ervaringen nog eens wat uitgebreider uit ga schrijven
Klik om te vergroten...
Ik zou het graag en met veel interesse lezen!
Ik wens je heel veel succes met clean blijven! You can do it! 💪
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ga hier toch ook es op reageren. Moedig dat je dit deelt. Moet echt een heftige ervaring geweest zijn. Hopelijk kan je snel een plaats geven en volledig verwerken.

Laat dit toch wel een eye opener zijn voor iedereen die dit spul gebruikt, accuraat zijn met een goeie weegschaal, anders niet doen.
Heel verstandig van die jongen dat hij jou gevolgd is tot aan jouw huis.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
3 meo-pcp. Wat een spulleke is dat idd.
Als je de waanzin zoekt, dan kun je die met dit goedje wel vinden! Ik vond deze toestand ook, goddank dat er niets gebeurd is want ik heb nog niet eerder een stof genomen waar ik zo ont zet tend fucked up van ben geweest, behalve de eerste LSD trip ....
Ik voor mij ben niet tegen het verbod op dit spul. Nee. Dat er door die stof nog geen doden zijn gevallen, dat is het enige positieve wat ik van dat spul kan zeggen .
Zoooooo enorm potent. Vreselijk!
Als het dan leuk is, nou ja. Zo be it .
Bij mij was het helemaal niet meer zo leuk....als je denkt dat je doodgaat en dat je dood bent .....daar is niets leuks aan vind ik en die ervaring vergeet ik dus nooit meer.
Akelig. Jezelf volledig overhoop halen. Dat doet dit spul!
En dan de ervaring van die persoon die 50 mg IV deed... Die kwam enkele dagen later bij in een psychiatrisch ziekenhuis, helemaal van het padje!
Ik raad het iedereen af om dit r. c. te nemen.
Jazeker!
Klik om te vergroten...

Er zijn wel sterfgevallen gelinkt aan 3-MeO-PCP, wel bij mijn weten vrijwel altijd gecombineerd met andere middelen, dus de vraag is dan natuurlijk maar net wat de dood veroorzaakt heeft. Maar zoals al gezegd is dit echt geen stof om mee te gaan stunten, daar is het veel te potent voor. Op allerlei fronten gevaarlijk.

50 mg IV nemen is dan ook een nogal gestoorde actie. Je kunt na zo’n handeling de drug er niet echt de schuld van geven dat je in een psychiatrisch ziekenhuis beland bent vind ik. :’)

Als ik gestoorde actie zeg heb ik het trouwens niet over @Natozlato, ik vind het juist dapper dat je dit report deelt en zoals @Neo-Shulginist al zegt is zo’n waarschuwing juist heel nuttig voor anderen die zo’n ervaring hiermee hopelijk bespaard blijft. Ik hoop oprecht dat je je snel beter voelt, anders zou ik er eventueel hulp bij zoeken. Klinkt als een traumatische ervaring! Sterkte. <3
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Zaterdagavond is er wat ergs gebeurd. Ik voel me heel erg dom. Ik heb getwijfeld of ik dit wel zou plaatsen.

Ik had de avond ervoor doorgehaald, met blue, 3mmc en gbh, daarna ben ik gaan slapen met 5 mg zolpidem. Ik had 5 uurtjes geslapen.

8 uren later heb ik een puntje 3meopcp genomen, en op het oog een mespuntje in m'n drinken gedaan. Ik heb voorheen vaker 15 mg afgewogen en dacht te weten hoe groot het puntje moest zijn. Maar 15 mg is een gemiddelde dosis en 25 mg al een hoge dosis.

Toen het begon in te werken ben ik met een jongen naar een feestje gereden, waar ik niemand kende. Hij wist dat ik 3meopcp genomen had. Ik had eigenlijk al niet zo'n zin in het feestje. Op het feestje merkte ik dat de effecten al vrij heftig waren.
Ik heb dit spul al vaak genomen, altijd thuis in een rustige omgeving. Echt zo dom om dit vlak voor een feestje in te nemen. Hij merkte dat ik fout ging en we gingen samen naar de wc. Daar besloten we dat hij me meteen naar huis zou brengen.

In de auto ging het helemaal mis. Ik verloor mijn bewustzijn, viel in het gat, ik weet niet wat er gebeurde, was het een psychose? Mijn maatje leek een neppe versie van de echte, alles was zo donker op de snelweg, en ik dacht dat ik dood was gegaan en dat waar ik nu was, dat ik daar voor altijd moest blijven! Ik dacht dat hij een lucifer was en hij reed me recht naar de poorten van de hel!
Ik begon te flippen en te schreeuwen dat ik naar huis wilde. Ik dacht echt dat ik het verkloot had en nooit meer kon terugkeren naar de werkelijkheid.
Onderweg zijn we een paar keer gestopt. Ik vertrouwde hem totaal niet meer.
Hij heeft me in mijn woonplaats in de buurt van een hoofdweg eruit gelaten, waar ik gelukkig bekend was. Ik schijn 10 minuten ergens te hebben gestaan, totdat ik de verlichting van de Lidl herkende. Daar ben ik heen gelopen en vanuit daar is het alsmaar rechtdoor naar mijn huis.

Het enge is dat ik er niet was en dat ik blind naar huis ben gelopen. Vaag registreerde ik mijn omgeving. Ik herinner me dat ik ergens gevallen ben, en de volgende dag had ik allemaal blauwe plekken op m'n benen, en vlekken op m'n kleren. Ik voelde een last die ik met me meesleepte, later bedacht ik me dat dat mijn parka half op m'n rug hing.
Mijn bril had ik afgedaan en kwijtgeraakt.

Halverwege die weg stond ik opeens met een jongen en een meid te praten. Zij was aan het bellen en vroeg mijn naam en geboortedatum. Ze was een ambulance voor me aan het bellen. Hij stond mij te observeren en vroeg of ik drugs had gebruikt, waarop ik zei ja, 3meopcp.
Ik dacht dat die mensen nep waren en ik kneep die jongen in z'n arm om te kijken of hij echt was.
Hij vroeg of hij me moest helpen met m'n jas, die half uit was. Ja graag! Daarna ben ik hem gepeerd.

Ik zag vaag een brug waar ik overheen liep. Er reden auto's onderdoor. Ik liep langs een elektriciteitsmast, wat er futuristisch uitzag, alsof ik in een game zat. Achteraf denk ik steeds hoe gevaarlijk het was wat er gebeurde, ik had de snelweg op kunnen lopen of aangereden door een auto, want alles was zwart en onbewust, alleen fel verlichte dingen nam ik in me op.

Opeens liep ik op een rotonde en er was veel verkeer, daar was een klein busstation. Ik dacht dat ik alles droomde. Op de automatische piloot liep ik verder. Opeens stond ik ergens stil, want in de verte zag ik een persoon, en die wilde ik niet passeren. Ik pakte een verkeerspaal beet, en voelde dat het spul begon uit te werken. Al die tijd was ik me niet bewust geweest van dat het door de drugs kwam.

Ik liep langs een kerk, die juist aan klingelen was.
Toen begon het besef te komen wat er gebeurd was. Ik voelde mijn sleutels en m'n mobiel in m'n zak, gelukkig was ik die niet verloren. Ik vroeg me af waar die vriend was gebleven. Ik kende hem nauwelijks, we hadden elkaar pasgeleden leren kennen op een feestje. Ik dacht dat hij me in de steek had gelaten. Het duurde zo lang voor ik thuis was, het was echt een missie.

Toen was ik eindelijk thuis! Ik trok de deur dicht, eindelijk veilig! Ik heb meteen die jongen gebeld om te vragen wat er gebeurd was. Hij zei dat ik in paniek geraakt was en dat we meerdere keren gestopt waren. De politie had ons van een afstand gezien ook nog, maar ze waren niet gekomen om te vragen wat we aan doen waren.
En ik had het portier proberen te openen onder het rijden. Hij was zsm ergens gestopt binnen de bebouwde kom in mijn woonplaats. Hij was me achterna komen lopen maar ik schreeuwde steeds 'ga weg, ga weg!'. Daarna heb ik 10 min stil gestaan.
Hij heeft me 2 uur lang gevolgd met de auto om te zien of ik veilig thuis kwam. Hij heeft me zien praten met die mensen. Ook had ik met een man alleen gepraat. Ik weet er allemaal niks meer van.

Ik heb het spul om half 9 genomen en om half 12 in de avond was ik thuis. Die kerkklok had dus 23 uur geslagen. De volgende dag keek ik op Google maps hoe lang het lopen was vanuit de Lidl: 50 minuten. Ik had er ruim 2 uur over gedaan.

Ik ben zo geschrokken en ik voel me zo onverantwoordelijk. Hoe haalde ik het in m'n hoofd om dit te nemen vlak voor ik naar een feestje ging waar ik verder niemand kende? Ik had het al zo vaak gepakt, ik dacht dat ik het wel aankon.

Gisteravond lag ik in bed en zag ik steeds beelden, van die auto's en al het donker, en van die andere wereld waarin ik dacht dat ik dood was en naar de hel ging. Ik heb geen oog dicht gedaan, ik was bang.

Ik ben voorlopig genezen van 3meopcp. Ik ga het de komende tijd rustiger aan doen. Mijn vriend heeft het begin november na vier jaar uitgemaakt, ik ben er kapot van. Maar dit is niet de manier om ermee om te gaan.

Toen ik thuis was, en alles weer normaal was, was ik zo dankbaar voor de realiteit. Maar wat is realiteit? De volgende dag keek ik een filmpje over kwantumfysica waar ik de helft van begreep, dat ging ook over realiteit en bewustzijn.
Ik vraag me nu af wat er gebeurd is, was dit het gat, een psychose, een blackout?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."