Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3meopcp, een hels avontuur

3meopcp, een hels avontuur

42 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Laat staan als je in een denk loop met dit terecht komt.
Klik om te vergroten...
Heb je dat weleens meegemaakt? Hoe ging dat?
Ik ben er wel achter dat een dissociatief eigenlijk ook psychedelica is. Het kan je perceptie van de realiteit op z'n kop zetten!

Mijn sweetspot oraal was 15 mg @Roze Olifant
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Natozlato zei:
Heb je dat weleens meegemaakt? Hoe ging dat?
@Roze Olifant
Klik om te vergroten...

Nee, niet op dit stofje. De keren dat ik overdoseerde had ik de ene keer dus geluk dat het per ongeluk toch goed viel. En de andere keer was het zoveel dat denken er niet echt meer in zat. Ik kon nieteens kruipen, dus gelukkig was ik zo ver heen dat ik mezelf ook niet echt iets aan kon doen. M'n ma heeft me toen zo op de overloop aangetroffen en een tijdje 'gesit' on het zo maar te noemen.
Ooh m'n arme moeder heeft veel te verduren gehad met mij 😓

Ik heb wel thought loops gehad op psychedelica als salvia, truffels en LSD. Ook in deze volgorde van hoe naar de ervaring was. (Bij LSD eigenlijk helemaal niet naar)

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je met de juiste dosis (of verkeerde dosis moet ik zeggen), met de 3-meo's in een thought loop terecht kan komen. En als dat een loop is van 'Ik voel me wel oké, tijd om bij te nemen.' dan gaat dat tegenvallen denk ik.
Daarom, met dit stofje. Beste één goede dosis nemen en als het nét niet is, jammer volgende keer beter.
Zelf hoogde ik vaak op met 2mg per keer dat ik het gebruikte.

Bij die maat van mij gebeurde dat op etizolam dus met bijpakken. Na zo'n 4-5mg ging hij om de like 10-15 minuten bijnemen. Ik had hem mijn vloeistof gegeven en toen deze op was (12-13mg was dat zoiets), werd hij boos dat we de etiz 'achterhielden'. Hij wist dat ik nog pellets had, wilde die dan hebben. Maar ik gaf het niet. Toen is ie naar z'n eigen voorraad gelopen om daarvan verder te snoepen. Ik heb dit met Lede ogen aan zitten kijken. Uiteindelijk hebben we hem uit de loop weten te krijgen gelukkig. Maar ik schrok enorm van wat hier gebeurde. En bedenk daar even bij dat de beste jongen 0 tolerantie had en bij 4mg al met dubbele tong sprak.

Mocht iemand zich afvragen wat de loop brak. Geef iemand een taak. Zoals ons (lopend) afzetten bij de bushalte. Toen kon hij z'n etiz thuislaten en kwam hij er al lopend achter dat ie toch al wel erg ver heen was.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is nu 3 weken geleden en ik heb nog steeds last van slaapproblemen.

Vanaf dat ik kind was heb ik bij tijd en wijle last van angsten. Voor het donker enzo. Ik dacht dat ik erover heen zou groeien als ik volwassen werd, maar dat is niet zo. Als ik weleens niet lekker in m'n vel zit, zoals nu, heb ik er weer last van.

Ik slaap iedere avond met het licht aan, het kost me uren om in slaap te vallen en daarna word ik steeds wakker.

Ik durf m'n ogen niet dicht te doen, ook niet onder de douche 😔. Net deed ik de deur van de douche open en stelde me voor dat achter die deur de realiteit weg was.

Hoe lang gaat dit nog duren? Wanneer ga ik me weer beter voelen. Ik wil weer lekker slapen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Natozlato zei:
Het is nu 3 weken geleden en ik heb nog steeds last van slaapproblemen.

Vanaf dat ik kind was heb ik bij tijd en wijle last van angsten. Voor het donker enzo. Ik dacht dat ik erover heen zou groeien als ik volwassen werd, maar dat is niet zo. Als ik weleens niet lekker in m'n vel zit, zoals nu, heb ik er weer last van.

Ik slaap iedere avond met het licht aan, het kost me uren om in slaap te vallen en daarna word ik steeds wakker.

Ik durf m'n ogen niet dicht te doen, ook niet onder de douche 😔. Net deed ik de deur van de douche open en stelde me voor dat achter die deur de realiteit weg was.

Hoe lang gaat dit nog duren? Wanneer ga ik me weer beter voelen. Ik wil weer lekker slapen.
Klik om te vergroten...

Wat heftig. Ik heb zelf geen ervaring met dit soort stofjes maar hoop oprecht dat je jou snel weer beter voelt en beter kan slapen.
Heb je geen lichte benzo op de plank om éénmalig een avond de angst weg te nemen en sneller in slaap te komen?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Wat heftig. Ik heb zelf geen ervaring met dit soort stofjes maar hoop oprecht dat je jou snel weer beter voelt en beter kan slapen.
Heb je geen lichte benzo op de plank om éénmalig een avond de angst weg te nemen en sneller in slaap te komen?
Klik om te vergroten...
Ik heb laatst een Etizolam genomen ja. Maar ik wil niks in huis hebben en ik wil niet in de valkuil van benzos vallen. Ik gebruik de komende tijd niets en ik ga er wel vanuit dat het wel goedkomt. Ik voel me wel een beetje hopeloos de laatste tijd. Het scheelt dat ik ook nog werkeloos ben sinds een week! Dan is het niet zo erg dat ik een beetje moe ben.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben je een beetje begaan met mediteren?

Dat is wat mij meestal het beste helpt bij angst klachten (door psychose-achtige verschijnselen).
Dat en het van me af zetten dat er gevaar drijgt. Hardop tegen mezelf zeggen dat er niets aan de hand is etc.

Wat daarnaast heel erg kan helpen is om te kijken naar je daadwerkelijke behoeftes op dat moment. Dat zal waarschijnlijk iets zijn in de trant van geruststelling (veiligheid en verbinding).
Je zou bij iemand die je vertrouwt het uit kunnen spreken wanneer je angst hebt. Door een bekende te bellen bijvoorbeeld

Vaak als ik niet in een meditatieve toestand raak omdat ik té onrustig, angstig of te diep in wanen zit, moet ik het eerst uitspreken naar iemand. Mezelf gerust weten te stellen. En dan mediteren.

Heb je ook echt last van wanen en/of hallucinaties?
Die ervaring toen je de douche uitkwam komt wel een beetje op me over als een waan.
Want dan is het verstandig om wel even met een arts te overleggen. Dan zou een antipsychotica (tijdelijk) kunnen helpen.

Benzos werken natuurlijk gegarandeerd. Maar is een quick fix. Uiteindelijk worden daar de problemen alleen maar groter mee. Maar dat geef je zelf al aan.

Ik heb er met vlagen nog weleens last van. Zeker kort na een terugval. Maar ook spontaan als ik langere tijd clean ben. Maar meestal zakt het wel weer.
Daarbij moet ik wel vermelden dat het bij mij voornamelijk in het slaap/waak gebied is. En dan kunnen je hersenen wat sneller rare dingen doen omdat je dan half droomt terwijl je nog bij bewustzijn bent. Maar ook dit kan door de angst zorgen voor uren wakker liggen en ook hallucineren.

Met het licht aan slapen heb ik ook lang gedaan. Ik heb uiteindelijk wel een los schemerend lampje gepakt.
Pro tip! Gooi er een handdoek overheen als het nog te fel is (wel alleen bij led, we hoeven geen brand). Geleerd van iemand in de detox lol.

Daarna kan je eens opbouwen om het licht uit te doen. (Als je basisbehoefte van veiligheid is vervuld). Mediteren om de angst los te laten. En als de angst je toch overmand, schroom dan niet gewoon het licht aan te doen en de cirkel opnieuw af te gaan:

1. Basisbehoefte veiligheid (geruststelling)
2. Loslaten (meditatie)
3. Licht uit
4. Proberen slaap te vatten

Angst te hoog? Licht aan en weer naar 1.

Sterkte! Ik zou willen zeggen dat het zo verdwijnt. Maar dat hangt af van zoveel factoren, dat het lastig te voorspellen is.
Ik kan je wel meegeven dat het went en je ermee om kan leren gaan!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Heb je ook echt last van wanen en/of hallucinaties?
Die ervaring toen je de douche uitkwam komt wel een beetje op me over als een waan.
Klik om te vergroten...
Ik heb altijd al een rijke fantasie gehad. Vaak laat ik m'n gedachten een loopje met me nemen. Ik ben niet heel nuchter van karakter en laat me te soms teveel meeslepen door emoties.
Ik denk niet dat die gedachte na de douche een waan is? Een waan is als je er echt in gelooft, toch?

Ik slaap ook vaak weer met een lampje aan haha, net een klein meisje. Al merk ik wel dat ik ook daardoor juist niet vast slaap en na een uur ofzo weer wakker word.

Ik heb een paar keer gemediteerd. Ik geloof er ook wel in dat dit kan helpen. Ook om jezelf rustig te krijgen en je hoofd leeg, wanneer je al bang bent?

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! 😘
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Yes, een waan is als je er echt in gelooft. Kan af en toe wat twijfel zijn. Dat je aan jezelf gaat twijfelen. Maar het grootste deel van de tijd is die waan jouw waarheid.

Je gedachten gewoon laten gaan en wegdromen in fantasie is echt wel anders en daar is niets mis mee. 😉
Dan kan zo'n gedachte even echt aanvoelen, maar heb je in elk geval nog grip op de realiteit.

Ik herken ook de minder goede nachtrust door met licht aan te slapen. Daarom dat ik ook omschreef hoe ik weer tot slapen in het donker ben gekomen.

Zeker als meditatie nog niet heel eigen is, kan het helpen geleide meditaties te volgen. Apps als 'Headspace' (betaald) of 'Insight Timer' (gratis) kunnen hier goed bij helpen. Zoek een stem die je fijn vind, waar je je vertrouwd/veilig bij voelt en dan kan dit enorm helpen met slaap en of angsten.

Zo heb ik een zwak voor een teacher op insight timer met een vrij apart Schots accent. 😂

Mooi ook hoe je je open en kwetsbaar op durft te stellen trouwens!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Zo heb ik een zwak voor een teacher op insight timer met een vrij apart Schots accent.
Klik om te vergroten...
Ik heb de app gedownload. Ben wel benieuwd naar die Schotse teacher, hoe heet hij? 😄

LucidLucy zei:
Mooi ook hoe je je open en kwetsbaar op durft te stellen trouwens!
Klik om te vergroten...
Ahw, dankjewel liefie! Hoe is het eigenlijk met jou? Ik herinner me jouw topic nog over de disso's.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zo even op de laptop ingelogd, anders kan ik niet fatsoenlijk linkjes plaatsen.
Natozlato zei:
Ik heb de app gedownload. Ben wel benieuwd naar die Schotse teacher, hoe heet hij? 😄
Klik om te vergroten...
Andrew Johnson (browser link)

Ik heb zelf heel vaak deze slaapmeditatie (browser link) van hem gebruikt. Is mijn go-to geleide meditatie als ik niet kan slapen. Maar hij heeft ook meer content o.a. ook voor angsten of juist om energie te krijgen overdag.

Natozlato zei:
Ahw, dankjewel liefie! Hoe is het eigenlijk met jou? Ik herinner me jouw topic nog over de disso's.
Klik om te vergroten...
Geen probleem! Help me even met welk topic je bedoelt. Heb volgens mij wel meer gepost over disso's. :flushed:

Maar het gaat op het moment goed met mij. Afgelopen jaar was heftig... mijn verslaving liep compleet uit de hand toen ik pyro's begon te spuiten. Ben toen in één maand (juni) zó hard achteruit gegaan. En dat terwijl ik al sinds 5 januari vorig jaar bezig ben m'n verslaving te overwinnen.
Maar sinds ik in september/oktober in Zuid-Afrika ben geweest, gaat het stukken beter.
Heb daarna 3 korte terugvallen gehad, elk ik een patroon van twee weken na elkaar. Maar als ik eenmaal (uppers) begin te gebruiken, beginnen na 3 uurtjes mijn psychotische klachten meteen op te spelen. Daarnaast staat er veel op het spel om te verliezen als ik weer ga gebruiken. Dit alles heeft me nu toch wel laten inzien dat drugs er voor mij niet meer in zit helaas (ik heb dit vaker gezegd, dus doe dit met enige voorzichtigheid).

Maar ik ben nu weer 36 dagen clean, bezig de relatie met m'n moeder te herstellen en volg (als aanvulling op zuid afrika) nog een intensief ambulant traject van 12 weken. Gaat wel lekker dus, ik kan weer plezier beleven en überhaupt voelen. Leef niet constant in angst en spanning door alle leugens en psychoses. En zoveel rust in m'n hoofd. Wat dat betreft was leven in de obsessie van gebruik echt een gevangenis in m'n eigen hoofd.

Ik heb zomaar eens het idee dat ik die ervaringen nog eens wat uitgebreider uit ga schrijven :wink:

EDIT: links aangepast zodat je ze kan openen in de app Insight Timer
EDIT2: okééééjjj dat leek niet te werken. toch maar weer de browser links toegevoegd
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@LucidLucy ik wou je heel erg bedanken! Sinds een week durf ik weer te slapen, met behulp van die meditatie-app!

Ik luister iedere avond naar diezelfde slaapmeditatie van de Schotse teacher, en val lekker in slaap. Het luisteren leid me heel goed af van de angstige gedachten. Ik slaap ook weer door! Ik denk dat ik het ergste nu wel achter de rug heb! Ik heb ook al een paar weken geen drugs gebruikt en wil dit een tijdje volhouden.
Ik ben ook heel blij dat de sportschool weer open is! Vanmorgen voor het eerst weer geweest. Dit is echt mijn uitlaatklep op het moment.

LucidLucy zei:
EDIT: links aangepast zodat je ze kan openen in de app Insight Timer
EDIT2: okééééjjj dat leek niet te werken. toch maar weer de browser links toegevoegd
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt voor je moeite! 😘

LucidLucy zei:
Ik heb zomaar eens het idee dat ik die ervaringen nog eens wat uitgebreider uit ga schrijven
Klik om te vergroten...
Ik zou het graag en met veel interesse lezen!
Ik wens je heel veel succes met clean blijven! You can do it! 💪
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Zaterdagavond is er wat ergs gebeurd. Ik voel me heel erg dom. Ik heb getwijfeld of ik dit wel zou plaatsen.

Ik had de avond ervoor doorgehaald, met blue, 3mmc en gbh, daarna ben ik gaan slapen met 5 mg zolpidem. Ik had 5 uurtjes geslapen.

8 uren later heb ik een puntje 3meopcp genomen, en op het oog een mespuntje in m'n drinken gedaan. Ik heb voorheen vaker 15 mg afgewogen en dacht te weten hoe groot het puntje moest zijn. Maar 15 mg is een gemiddelde dosis en 25 mg al een hoge dosis.

Toen het begon in te werken ben ik met een jongen naar een feestje gereden, waar ik niemand kende. Hij wist dat ik 3meopcp genomen had. Ik had eigenlijk al niet zo'n zin in het feestje. Op het feestje merkte ik dat de effecten al vrij heftig waren.
Ik heb dit spul al vaak genomen, altijd thuis in een rustige omgeving. Echt zo dom om dit vlak voor een feestje in te nemen. Hij merkte dat ik fout ging en we gingen samen naar de wc. Daar besloten we dat hij me meteen naar huis zou brengen.

In de auto ging het helemaal mis. Ik verloor mijn bewustzijn, viel in het gat, ik weet niet wat er gebeurde, was het een psychose? Mijn maatje leek een neppe versie van de echte, alles was zo donker op de snelweg, en ik dacht dat ik dood was gegaan en dat waar ik nu was, dat ik daar voor altijd moest blijven! Ik dacht dat hij een lucifer was en hij reed me recht naar de poorten van de hel!
Ik begon te flippen en te schreeuwen dat ik naar huis wilde. Ik dacht echt dat ik het verkloot had en nooit meer kon terugkeren naar de werkelijkheid.
Onderweg zijn we een paar keer gestopt. Ik vertrouwde hem totaal niet meer.
Hij heeft me in mijn woonplaats in de buurt van een hoofdweg eruit gelaten, waar ik gelukkig bekend was. Ik schijn 10 minuten ergens te hebben gestaan, totdat ik de verlichting van de Lidl herkende. Daar ben ik heen gelopen en vanuit daar is het alsmaar rechtdoor naar mijn huis.

Het enge is dat ik er niet was en dat ik blind naar huis ben gelopen. Vaag registreerde ik mijn omgeving. Ik herinner me dat ik ergens gevallen ben, en de volgende dag had ik allemaal blauwe plekken op m'n benen, en vlekken op m'n kleren. Ik voelde een last die ik met me meesleepte, later bedacht ik me dat dat mijn parka half op m'n rug hing.
Mijn bril had ik afgedaan en kwijtgeraakt.

Halverwege die weg stond ik opeens met een jongen en een meid te praten. Zij was aan het bellen en vroeg mijn naam en geboortedatum. Ze was een ambulance voor me aan het bellen. Hij stond mij te observeren en vroeg of ik drugs had gebruikt, waarop ik zei ja, 3meopcp.
Ik dacht dat die mensen nep waren en ik kneep die jongen in z'n arm om te kijken of hij echt was.
Hij vroeg of hij me moest helpen met m'n jas, die half uit was. Ja graag! Daarna ben ik hem gepeerd.

Ik zag vaag een brug waar ik overheen liep. Er reden auto's onderdoor. Ik liep langs een elektriciteitsmast, wat er futuristisch uitzag, alsof ik in een game zat. Achteraf denk ik steeds hoe gevaarlijk het was wat er gebeurde, ik had de snelweg op kunnen lopen of aangereden door een auto, want alles was zwart en onbewust, alleen fel verlichte dingen nam ik in me op.

Opeens liep ik op een rotonde en er was veel verkeer, daar was een klein busstation. Ik dacht dat ik alles droomde. Op de automatische piloot liep ik verder. Opeens stond ik ergens stil, want in de verte zag ik een persoon, en die wilde ik niet passeren. Ik pakte een verkeerspaal beet, en voelde dat het spul begon uit te werken. Al die tijd was ik me niet bewust geweest van dat het door de drugs kwam.

Ik liep langs een kerk, die juist aan klingelen was.
Toen begon het besef te komen wat er gebeurd was. Ik voelde mijn sleutels en m'n mobiel in m'n zak, gelukkig was ik die niet verloren. Ik vroeg me af waar die vriend was gebleven. Ik kende hem nauwelijks, we hadden elkaar pasgeleden leren kennen op een feestje. Ik dacht dat hij me in de steek had gelaten. Het duurde zo lang voor ik thuis was, het was echt een missie.

Toen was ik eindelijk thuis! Ik trok de deur dicht, eindelijk veilig! Ik heb meteen die jongen gebeld om te vragen wat er gebeurd was. Hij zei dat ik in paniek geraakt was en dat we meerdere keren gestopt waren. De politie had ons van een afstand gezien ook nog, maar ze waren niet gekomen om te vragen wat we aan doen waren.
En ik had het portier proberen te openen onder het rijden. Hij was zsm ergens gestopt binnen de bebouwde kom in mijn woonplaats. Hij was me achterna komen lopen maar ik schreeuwde steeds 'ga weg, ga weg!'. Daarna heb ik 10 min stil gestaan.
Hij heeft me 2 uur lang gevolgd met de auto om te zien of ik veilig thuis kwam. Hij heeft me zien praten met die mensen. Ook had ik met een man alleen gepraat. Ik weet er allemaal niks meer van.

Ik heb het spul om half 9 genomen en om half 12 in de avond was ik thuis. Die kerkklok had dus 23 uur geslagen. De volgende dag keek ik op Google maps hoe lang het lopen was vanuit de Lidl: 50 minuten. Ik had er ruim 2 uur over gedaan.

Ik ben zo geschrokken en ik voel me zo onverantwoordelijk. Hoe haalde ik het in m'n hoofd om dit te nemen vlak voor ik naar een feestje ging waar ik verder niemand kende? Ik had het al zo vaak gepakt, ik dacht dat ik het wel aankon.

Gisteravond lag ik in bed en zag ik steeds beelden, van die auto's en al het donker, en van die andere wereld waarin ik dacht dat ik dood was en naar de hel ging. Ik heb geen oog dicht gedaan, ik was bang.

Ik ben voorlopig genezen van 3meopcp. Ik ga het de komende tijd rustiger aan doen. Mijn vriend heeft het begin november na vier jaar uitgemaakt, ik ben er kapot van. Maar dit is niet de manier om ermee om te gaan.

Toen ik thuis was, en alles weer normaal was, was ik zo dankbaar voor de realiteit. Maar wat is realiteit? De volgende dag keek ik een filmpje over kwantumfysica waar ik de helft van begreep, dat ging ook over realiteit en bewustzijn.
Ik vraag me nu af wat er gebeurd is, was dit het gat, een psychose, een blackout?
Klik om te vergroten...
Klinkt heel naar! En goed dat je het voor jezelf hebt opgeschreven en al wat conclusies hebt getrokken. Verder dikke shout out naar jouw maat: die heeft zich wel als een echte vriend gedragen als ik het zo lees.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Natozlato zei:
Zaterdagavond is er wat ergs gebeurd. Ik voel me heel erg dom. Ik heb getwijfeld of ik dit wel zou plaatsen.

Ik had de avond ervoor doorgehaald, met blue, 3mmc en gbh, daarna ben ik gaan slapen met 5 mg zolpidem. Ik had 5 uurtjes geslapen.

8 uren later heb ik een puntje 3meopcp genomen, en op het oog een mespuntje in m'n drinken gedaan. Ik heb voorheen vaker 15 mg afgewogen en dacht te weten hoe groot het puntje moest zijn. Maar 15 mg is een gemiddelde dosis en 25 mg al een hoge dosis.

Toen het begon in te werken ben ik met een jongen naar een feestje gereden, waar ik niemand kende. Hij wist dat ik 3meopcp genomen had. Ik had eigenlijk al niet zo'n zin in het feestje. Op het feestje merkte ik dat de effecten al vrij heftig waren.
Ik heb dit spul al vaak genomen, altijd thuis in een rustige omgeving. Echt zo dom om dit vlak voor een feestje in te nemen. Hij merkte dat ik fout ging en we gingen samen naar de wc. Daar besloten we dat hij me meteen naar huis zou brengen.

In de auto ging het helemaal mis. Ik verloor mijn bewustzijn, viel in het gat, ik weet niet wat er gebeurde, was het een psychose? Mijn maatje leek een neppe versie van de echte, alles was zo donker op de snelweg, en ik dacht dat ik dood was gegaan en dat waar ik nu was, dat ik daar voor altijd moest blijven! Ik dacht dat hij een lucifer was en hij reed me recht naar de poorten van de hel!
Ik begon te flippen en te schreeuwen dat ik naar huis wilde. Ik dacht echt dat ik het verkloot had en nooit meer kon terugkeren naar de werkelijkheid.
Onderweg zijn we een paar keer gestopt. Ik vertrouwde hem totaal niet meer.
Hij heeft me in mijn woonplaats in de buurt van een hoofdweg eruit gelaten, waar ik gelukkig bekend was. Ik schijn 10 minuten ergens te hebben gestaan, totdat ik de verlichting van de Lidl herkende. Daar ben ik heen gelopen en vanuit daar is het alsmaar rechtdoor naar mijn huis.

Het enge is dat ik er niet was en dat ik blind naar huis ben gelopen. Vaag registreerde ik mijn omgeving. Ik herinner me dat ik ergens gevallen ben, en de volgende dag had ik allemaal blauwe plekken op m'n benen, en vlekken op m'n kleren. Ik voelde een last die ik met me meesleepte, later bedacht ik me dat dat mijn parka half op m'n rug hing.
Mijn bril had ik afgedaan en kwijtgeraakt.

Halverwege die weg stond ik opeens met een jongen en een meid te praten. Zij was aan het bellen en vroeg mijn naam en geboortedatum. Ze was een ambulance voor me aan het bellen. Hij stond mij te observeren en vroeg of ik drugs had gebruikt, waarop ik zei ja, 3meopcp.
Ik dacht dat die mensen nep waren en ik kneep die jongen in z'n arm om te kijken of hij echt was.
Hij vroeg of hij me moest helpen met m'n jas, die half uit was. Ja graag! Daarna ben ik hem gepeerd.

Ik zag vaag een brug waar ik overheen liep. Er reden auto's onderdoor. Ik liep langs een elektriciteitsmast, wat er futuristisch uitzag, alsof ik in een game zat. Achteraf denk ik steeds hoe gevaarlijk het was wat er gebeurde, ik had de snelweg op kunnen lopen of aangereden door een auto, want alles was zwart en onbewust, alleen fel verlichte dingen nam ik in me op.

Opeens liep ik op een rotonde en er was veel verkeer, daar was een klein busstation. Ik dacht dat ik alles droomde. Op de automatische piloot liep ik verder. Opeens stond ik ergens stil, want in de verte zag ik een persoon, en die wilde ik niet passeren. Ik pakte een verkeerspaal beet, en voelde dat het spul begon uit te werken. Al die tijd was ik me niet bewust geweest van dat het door de drugs kwam.

Ik liep langs een kerk, die juist aan klingelen was.
Toen begon het besef te komen wat er gebeurd was. Ik voelde mijn sleutels en m'n mobiel in m'n zak, gelukkig was ik die niet verloren. Ik vroeg me af waar die vriend was gebleven. Ik kende hem nauwelijks, we hadden elkaar pasgeleden leren kennen op een feestje. Ik dacht dat hij me in de steek had gelaten. Het duurde zo lang voor ik thuis was, het was echt een missie.

Toen was ik eindelijk thuis! Ik trok de deur dicht, eindelijk veilig! Ik heb meteen die jongen gebeld om te vragen wat er gebeurd was. Hij zei dat ik in paniek geraakt was en dat we meerdere keren gestopt waren. De politie had ons van een afstand gezien ook nog, maar ze waren niet gekomen om te vragen wat we aan doen waren.
En ik had het portier proberen te openen onder het rijden. Hij was zsm ergens gestopt binnen de bebouwde kom in mijn woonplaats. Hij was me achterna komen lopen maar ik schreeuwde steeds 'ga weg, ga weg!'. Daarna heb ik 10 min stil gestaan.
Hij heeft me 2 uur lang gevolgd met de auto om te zien of ik veilig thuis kwam. Hij heeft me zien praten met die mensen. Ook had ik met een man alleen gepraat. Ik weet er allemaal niks meer van.

Ik heb het spul om half 9 genomen en om half 12 in de avond was ik thuis. Die kerkklok had dus 23 uur geslagen. De volgende dag keek ik op Google maps hoe lang het lopen was vanuit de Lidl: 50 minuten. Ik had er ruim 2 uur over gedaan.

Ik ben zo geschrokken en ik voel me zo onverantwoordelijk. Hoe haalde ik het in m'n hoofd om dit te nemen vlak voor ik naar een feestje ging waar ik verder niemand kende? Ik had het al zo vaak gepakt, ik dacht dat ik het wel aankon.

Gisteravond lag ik in bed en zag ik steeds beelden, van die auto's en al het donker, en van die andere wereld waarin ik dacht dat ik dood was en naar de hel ging. Ik heb geen oog dicht gedaan, ik was bang.

Ik ben voorlopig genezen van 3meopcp. Ik ga het de komende tijd rustiger aan doen. Mijn vriend heeft het begin november na vier jaar uitgemaakt, ik ben er kapot van. Maar dit is niet de manier om ermee om te gaan.

Toen ik thuis was, en alles weer normaal was, was ik zo dankbaar voor de realiteit. Maar wat is realiteit? De volgende dag keek ik een filmpje over kwantumfysica waar ik de helft van begreep, dat ging ook over realiteit en bewustzijn.
Ik vraag me nu af wat er gebeurd is, was dit het gat, een psychose, een blackout?
Klik om te vergroten...
Ik had het al eerder gelezen maar nog geen tijd gehad om te reageren.
Jezus wat een verhaal zeg en moedig om het hier met ons te delen!
Een leermoment is het zeker, poeh ik ken dat spul zelf niet.
Je maatje heeft goed op je gelet, dat is fijn om te lezen.
Hoop dat het langzaam beter met je gaat en dat het uit je systeem verdwijnt.
Pas goed op jezelf.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Super heftig! Mijn enige ervaring met 3meopcp was ook al een hele onprettige, maar bij lange na niet zo erg als de jouwe zo te lezen. Bedankt voor het delen, hopelijk voel je je snel weer helemaal de oude!
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een heftig verhaal zeg! Je beschrijving van het gevoel het te hebben verkloot en niet meer terug naar normaal te kunnen is heel herkenbaar. (toevallig dacht ik die keer ook het wel even op het oog af te meten(paddos))

Fijn dat die vriend toch een oogje in het zeil hield en dat je thuis bent gekomen.

Wat vervelend dat je nu nog met restklachten zit. Mochten ze aanhouden schaam je dan absoluut niet om met een professional te praten voor hulp! Dat heb ik destijds ook gedaan. Ik zou drugs de komende tijd sowieso even links laten liggen.
S
SolotovLid
01-01-2024, 00:00
#16
15mg op het oog denken af te wegen lol

Goeie leer
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
En dan de ervaring van die persoon die 50 mg IV deed... Die kwam enkele dagen later bij in een psychiatrisch ziekenhuis, helemaal van het padje!
Klik om te vergroten...
50mg IV.... Hoe bedenk je het. Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar het report.
De Zandman zei:
Ik raad het iedereen af om dit r. c. te nemen.
Jazeker!
Klik om te vergroten...
Ik zie best wat reacties van mensen met heftige/negatieve ervaringen. Ik ben weleens benieuwd of dat voor al die pcp/pce RC's geld. Zit best wat onderling verschil tussen.
Ondanks de soms heftige ervaringen heb ik juist heel positieve herinneringen aan 3-meo-pcp/e. En dan met name de pce heb ik heel fijne ervaringen meet gehad op verschillende dosissen. En het mooiste vind ik misschien nog wel de positieve afterglow die soms >een week blijft hangen. Zou me niks verbazen als ze hier ook wel wat mee kunnen tegen depressies net als de ketamine behandelingen.

Maar ja set, setting, nauwkeurige dossissen en een gezonde dosis voorzichtigheid is bij deze stoffen belangrijk.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Ik hoop oprecht dat je je snel beter voelt, anders zou ik er eventueel hulp bij zoeken. Klinkt als een traumatische ervaring! Sterkte. <3
Klik om te vergroten...
Dankjewel Roze Olifant! 😘 Het is nu een week geleden, heb een paar dagen lekker lang geslapen, ik denk dat het wel goedkomt.

Limited abilities zei:
Verder dikke shout out naar jouw maat: die heeft zich wel als een echte vriend gedragen als ik het zo lees.
Klik om te vergroten...
Ja! Een echte vriend, ook al kende ik hem nog niet zo lang!

Zeehond zei:
Hoop dat het langzaam beter met je gaat en dat het uit je systeem verdwijnt.
Pas goed op jezelf.
Klik om te vergroten...
Dankjewel 😘

Blaatschaap zei:
Ik zou drugs de komende tijd sowieso even links laten liggen
Klik om te vergroten...
Dat hebben meer mensen mij aangeraden, en dat ga ik ook zeker doen!

LucidLucy zei:
Ondanks de soms heftige ervaringen heb ik juist heel positieve herinneringen aan 3-meo-pcp/e. En dan met name de pce heb ik heel fijne ervaringen meet gehad op verschillende dosissen. En het mooiste vind ik misschien nog wel de positieve afterglow die soms >een week blijft hangen.
Klik om te vergroten...
Tot voor een paar maanden geleden waren al mijn ervaringen met 3meopcp 10/10. Altijd had ik een heerlijke high, heel content, vaak euforisch, emotioneel, heel chill, geen cravings, een prikkeling voor al mijn zintuigen. Zal binnenkort wat schrijven over die positieve ervaringen. Het stofje stond in mijn top 3.

Echter is het nu al een tijdje niet meer hetzelfde. En nu is het voor minstens een half jaar wel klaar met deze stof. Ik zou het niet eens durven. Ja, ik ben wel te ver gegaan. Ik heb ervan geleerd!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Natozlato zei:
Dankjewel, dat is lief van je! 😘

Wat zijn jouw negatieve ervaringen met 3meopcp?
Ik heb altijd hele mooie ervaringen gehad ermee, maar ik denk dat het potje leeg is, figuurlijk gezien.
Klik om te vergroten...

Ik heb het de eerste keer een paar jaar geleden op de Nijmegen-meet gehad. Maar toen heb ik 4 (afgewogen) dosissen gestapeld waardoor ik totaal op 65mg uitkwam. De eerste 3 dosissen vielen heerlijk, maar die laatste had ik niet moeten nemen. Kwam voor het eerst in een (bad) trip en zat vast in een loop wat ik erg beangstigend vond. Ik ben toen ook nog half trippend door iemand naar het station gebracht en met de trein naar huis gegaan. Wat gewoon echt totaal onverantwoord was.

En later heb ik bij iemand thuis op een feestje precies diezelfde trip als op de meet gehad. Dus alles was weer precies hetzelfde als toen en ik zat weer vast in die loop. Toen ben ik echt heel erg in paniek geraakt omdat ik bij momenten wel even helder was maar toen dus bang was dat ik de rest van mijn leven in die loop zou blijven hangen en er niet meer uit zou komen.
Uiteindelijk is dat wel gelukt omdat het weer uitwerkte en met de hulp van een nuchter persoon op dat feest. Maar sindsdien heb ik het niet meer genomen omdat ik bang ben om weer in die loop te belanden.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Perenijsje zei:
Ik heb het de eerste keer een paar jaar geleden op de Nijmegen-meet gehad.
Klik om te vergroten...
Was dat toen ik ook erbij was?
Klinkt akelig! Bijnemen heb ik maar een paar keer gedaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."