Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6 APB gruwelijke nacht

6 APB gruwelijke nacht

46 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
E
ExpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag allemaal

Een long-time lurker hier. Maar heb gisteren zo'n ingrijpende ervaring gehad dat ik besloten heb om het te delen met jullie.

Wat achtergrondinfo:
  • Ben een man van 28j, normaal gebouwd, 84kg, 187cm
  • Lange tijd weed-gebruiker ('s avonds een jointje meeste dagen; bij periodes helemaal niet)
  • Laatste jaar kennisgemaakt met RC's, zoals 4FMA, 3MMC, 3CMC, 1cp-LSD, en aantal benzo's zoals Clonazolam en Etizolam
  • Andere zaken die ik bij tijden gebruikt heb: Ketamine, truffels, kratom, hasj
Dus ja, over het algemeen behoorlijk wat ervaring (vooral qua tijdsbestek) met een aantal middelen. Maar nooit veelmalig hetzelfde gebruikt of dosering opgeschroefd, buiten wat betreft weed en kratom die ik meestal dagelijks gebruik (hoewel op quasi vaste en lage dosis)

Trip
Een vriend van mij (die ik voortaan R zal noemen) en ik hebben besloten om gisteravond rond 17u allebei een capsule 6-APB (100mg) in te nemen voor de eerste keer. Om te zien hoe het zou bevallen, en omdat we ook effe iets anders wouden proberen dan 3MMC of 4FMA. Ik had veel goede ervaringen gelezen over de zogenaamde Benzofury; dat het een beetje op MDMA leek en dat 100mg zeker een lichte/gemiddelde dosis zou zijn. Ik had deze caps ook besteld van dezelfde vendor waarbij ik altijd quasi al mijn andere RC's van besteld heb gehad, dus ik voelde me redelijk op mijn gemak, zeker bij deze dosis.
Ik had wel gehoord dat 6-APB een licht-psychedelisch karakter zou kunnen hebben bij hoge dosissen, en ik ben over het algemeen niet zo'n fan van psychedelica (vooral na de ervaring met een overdosis truffels), maar 6-APB is uiteindelijk een stimulant/entactogeen en het psychedelische zou louter maar een lichte bijwerking zijn, Dus het ging wel meevallen, dacht ik.

Rond 17u dus allebei een 100mg cap ingeslikt. na 30min niks ervan te bekennen natuurlijk, 't is geen 3MMC. Zou binnen 2u wel beginnen werken. R is even naar de winkel gegaan om wat bier te gaan halen, en ik was wat aan het chillen op de pc.

17u45 We gaan samen naar buiten, 't is een mooie zonnige avond. Wat in de tuin chillen en een jointje opsteken. Nog steeds niks van de 6-APB te merken

18u15 Even een biertje of twee naar binnen gekegeld en wat sigaretten opgestoken. Een beetje aan het wachten op de opkomst, zeg maar. Nog altijd niks; alleen begin ik mij wel een beetje belabberd/mellow te voelen; net zoals wanneer 4FMA bijv. nog aan het opkomen is voordat het stimulerend wordt en je geen zin meer hebt om te zitten. Maar nu prefereer ik juist om te gaan zitten. Na een tijdje besluiten we om nog een jointje te gaan rollen.

18u45 Net een licht jointje opgebrand, en begin me nu een beetje onrustig te voelen. Ik heb soms zin om op te staan en gaan wandelen, en daarna voel ik me weer te mellow en wil ik weer gaan zitten. Ik voel ook duidelijk de lichaamstemperatuur de hoogte ingaan en wat koud zweet aan mn voeten. R heeft ongeveer dezelfde ervaring. Op dit moment weet ik niet wat ik ervan moet denken. In kort zou ik het effect samenvatten als "onzuiver, schommelend". Geen euforie of stimulatie, juist het tegenovergestelde, en praten gaat moeilijker, omdat er vanalles in je hoofd begint te dwalen en je een beetje in jezelf gekeerd wordt. Ik krijg ook megaveel dorst en wil om de 5min water drinken. Maar hoeveel ik ook drink, de dorst blijft.

19u45 Het onzuiver en schommelend aspect wordt nog feller. Ik ga nu permanent zitten, want mijn hartslag begint de pan uit te swingen. Gevoel slaat om naar lichte angst. WTH heb ik juist genomen? Het was toch gewoon een gemiddelde dosis 6-APB en niks anders? Dit kan toch niet louter de weed zijn die het effect eventjes wat heviger maakt? Dan had het nu al afgenomen moeten hebben, 't is al een uur geleden... Nee, het is de 6-APB zelf. Ik kijk naar R en zie aan z'n gezicht hoe ook hij aan het ondergaan is van het spul; 't is geen toeval dus. Shit... Wat heb ik onszelf aangedaan? Gaat dit effect nu afnemen of nog altijd toenemen en voor hoelang, vraag ik me af. Onrustwekkende gedachten beginnen binnen te sijpelen. Het psychedelische heeft ondertussen ook ingeslagen; perfect op het slechtste moment. Mijn hart gaat tekeer en de misselijkheid is bijna niet uit te houden. Ik voel me echt klote. Ik begin overal lichtpuntjes te zien en mijn beeld wordt ingezoomd op de plaats waar ik op het ogenblik aan het kijken ben, daarna weer uitgezoomd. Het gras begint onrealistich te schommelen en wanneer ik knipper blijven er "na-beelden" achter. Lichaamstemperatuur begint ondertussen ook knettergek te schommelen. Bij tijden ben ik aan het zweten, andere momenten aan het bibberen. Ik voel me gewoon ziek. Ziek in mijn lichaam, en in mijn geest. Ik betrap me er zelfs op een kruisteken te maken, terwijl ik atheïstisch ben. Mijn enige en vurigste wens op dat moment was dat het zou ophouden. Dat het zijn greep zou lossen, wat het ook was.

20u15 Er komt een tijdje dat de effecten wat beginnen af te zwakken (of zo voelt het toch), en ik begin weer een sprankeltje hoop te krijgen dat we er wel uitgeraken zonder al teveel kleerscheuren. Maar niets is minder waar. Op dit ogenblik komt ook het besef dat het verdomde spul in vlagen komt, maar dan ook in duidelijke, hevige vlagen. Soms gaat het wat liggen, en dan denk je, OK, het begint eindelijk af te bouwen.. En dan komt er opeens weer een nieuwe vlaag die nog heviger is dan eender welke ervoor. Holy crap.. Ik begin gek te worden. Ik heb iets nodig om mij aan vast te houden. Iets wat me in de realiteit houdt of mij tot rust brengt.. Maar ik zie R met ijle ogen kijken en met een blik alsof hij een hele dag aan het kruis genageld heeft gehangen, met een bleek, somber gezicht, glimmend van het zweet. De man is in gevecht met zijn innerlijke demonen, lijkt het, en ik twijfel er over wie gaat winnen. Ik zie hem spreekwoordelijk dwalen in dezelfde hel als waarin ik ons beland heb gekregen. Mijn gemoedstoestand gaat haast over in paniek, met een vlaag berouw en spijt over de weg die ik gekozen heb, alsof het een bewuste keuze was. De wereld lijkt ver weg en ik zit ergens vast tussen de realiteit en Silent Hill. Ik weet dat ik niks meer kan doen. Het spul zit allang in het bloed. En de benzo's weet ik zelfs niet meer waar die liggen, en of ik überhaupt in staat ga zijn om die te gaan halen.. En kotsen gaat niks meer helpen. Er lijkt geen uitweg meer. Fuck.. De enige optie is om het te ondergaan voor zolang dat het duurt. Er is geen keuze.

20u45 En duren dat het doet... Minuten lijken uren te worden. De langste uren die ik in mijn leven gevoeld heb. Alles krijgt een duister karakter. Wanhoop en angst beuken hun weg door alles heen. In mijn ooghoeken zie ik bij momenten donkere schimmen tevoorschijn komen, en dan zijn ze plots weer weg. Andere momenten komt er een donkere waas over alles heen, schaduwen worden dieper en kleuren bleker. Gevoelens springen van hak naar tak, en ontspruiten allemaal uit angst of een variant ervan; zoals je vlagen euforie zou krijgen van een opiaat, maar dan in plaats van euforie krijg je gruwelijke, paniekzaaiende negativiteit, als een emmer koude, corrosieve, zwarte smurrie over je hoofd geslingerd. En dan nog eens, en dan nog eens, nog eens... Het lijkt geen einde te hebben. Allerlei negatieve gevoelens en ideeën komen opdoemen; wantrouwen in alles om je heen, de zinloosheid en nietigheid van het leven, alsof je gevangen zit in je eigen lichaam of eigenlijk het universum, (zelf)medelijden, minachting en waardeloosheid van al je doen en laten, het gevoel alsof je enkel in leven werd geroepen om te lijden voor god-weet-welk experiment... Het is een regelrechte nachtmerrie. Maar ik kan er niet van ontwaken. En ik heb geen idee hoelang ik dit nog ga kunnen volhouden.

21u30 Na de lijdensweg voor wat wel leek op een halve dag komt er eventjes weer een periode van rust; de laatste vlaag is weg en er dreigt op het moment geen nieuwe aan te komen. Ik sta op en zeg aan R dat we beter naar binnen gaan, al is het maar om de omgeving te veranderen. Want ik begon langzamerhand alles om mij heen te haten. Ik wou daar niet meer zijn. Het associeerde me meteen weer met hetgeen ik er meegemaakt heb. R was ook meteen akkoord en we gingen richting huis. De trappen op en we gingen zitten voor het projector, wat opzetten op Youtube over de natuur. OK, de rust leek weer een beetje wedergekeerd. Maar natuurlijk laat dit spul je niet zo snel gaan.. En daar kwam dan weer een nieuwe vlaag. De hulpeloosheid en angst kwamen weer dik opzetten. "Hier is geen ontsnappen aan, waar je ook bent, het blijft je gewoon achtervolgen.." dacht ik. Doodgewone beelden werden enger dan het ergste wat je ooit in een horror-film gezien of gevoeld hebt. Mede te danken aan het feit dat de WIFI-ontvangst in die kamer niet zo goed is en Youtube soms moet terugschakelen naar 480p of zelfs lagere kwaliteit. Dit maakte het hallucinogeen effect (en het "er klopt iets niet"-aspect) nog 'ns 10x erger. Zelfs zo erg dat ik het ding per direct afsloot, het venster minimaliseerde en gewoon het desktop met wallpaper (van een afbeelding van het melkwegstelsel) liet opstaan. Ik wou er niks meer van horen. En het was ook beter zo. Alleen begon daarop de afbeelding dan maar te bewegen uit zichzelf, wat had je gedacht. Maar het was nog altijd beter dan die video. Rustiger. Minder chaos.

22u30 Uiteindelijk lijkt de effect nu echt wel af te zwakken over het algemeen. De vlagen zijn er nog altijd, maar lijken gemiddeld zwakker. Dit is een zekere opluchting. Maar de vlagen die nog geregeld komen veroorzaken nog altijd een erg onaangename mystiek horror-gevoel. Na een tijdje ga ik de kamer uit, doe ik alle lichten aan die er zijn, en begin ik op en af te wandelen in de gang. Ik moet gewoon volhouden en me niet laten leiden door de angst. Ik probeer zoveel mogelijk mijn gedachten bij de realiteit te houden. Even de gsm checken, veel water drinken (misschien dat dit het spul sneller helpt af te breken), en het toilet "klaar hebben staan".. Voor het geval dat ik moest kotsen of iets. Dit was natuurlijk gewoon bullshit, maar het gaf me op de een of andere manier wat gemoedsrust + het hielp dat er in het toilet een felle licht hing. Geen idee waarom, maar felle lichten leken de hallucinaties minder uitgesproken te maken, dus ik was blij dat dat dicht in mijn buurt was. En zo heb ik daar zeker een halfuur rondgedwaald (voor mijn gevoel leek het eerder 2 uur natuurlijk). Dan kwam R naar me toe en vroeg me of ik naar buiten wou gaan. Ik zei van "ja, ik weet het niet man, 't is al donker buiten en ik voel me wel goed hier eigenlijk..". Dus ik bleef maar binnen terwijl hij naar beneden ging.

23u30 Dan maar toch naar beneden gegaan toen R weer kwam opdagen en me vroeg mee te komen. Het was inderdaad pokke-donker buiten (achteraf bekeken niet zo donker, maar voor mij leek het toen erg schimmig). En er hing daar maar een flauw lampje die niet genoeg scheen om zo'n grote oppervlakte te belichten. Maar de negatieve effecten waren intussen gelukkig ook al een heel deel afgezwakt. En het (hoewel stokkerig) praten deed wel deugd na uren in mezelf opgesloten te hebben gezeten. Daarna maar besloten om een glas kratom klaar te maken met 8g voor ons beiden. Dit wou ik eigenlijk al eerder gaan doen, omdat ik weet dat een redelijk tot hoge dosis kratom psychedelische effecten normaal gezien afzwakt en het lichaam tot rust brengt, maar ik was zo angstig onder de invloed van de 6-APB dat ik een beetje vreesde dat de kratom misschien wat averechts zou kunnen werken (nader gezien bullshit), en ik wou er echt geen klop meer bij doen van wat dan ook.. Dat het maar op z'n eigen afzwakte, want ik had echt geen zin meer in verrassingen.. Maar nu voelde ik me dus wel "stabiel" genoeg om het te gaan doen. Een grote glas, sinaasappelsap erin kletsen, een rode strain erbij gooien en roeren maar.

22u45 Na het glas kratom geroerd te hebben voor wat wel een halfuur leek, kletste ik het goedje gulzig naar binnen tot aan de helft. De kratom was bijlange niet goed opgelost omdat het sap koud was, maar dat kon me op dit moment echt niet schelen. De brokjes halfopgeloste kratom leken juist lekker toen. Dan gaf ik het glas aan R die het ook happig naar binnen schoot, al kon de smaak hem niet bepaald bekoren, dit af te leiden van zijn gezicht. Maar da's gewoon omdat hij weinig ervaring heeft met kraatje. Ik voel haast niks meer van de bittere nasmaak.

23u00 Anyway, vanaf dit moment besloten we om naar ons nest te gaan. We voelden ons allebei al genoeg "wakker" om het af te bollen en na een tijdje het bed in te duiken, hopelijk zonder plafonddienst. Ik ben dan een uur aan mn pc gaan hangen en naar ASMR video's kijken met aangename geluiden en rustige beelden. Om me nog wat te bedaren en te vergeten van wat er eerder allemaal gebeurd was. Dit was inderdaad erg aangenaam na zo'n nachtmerrie meegemaakt te hebben. Ik begon ook langzaamaan in een slaperige bui te geraken (waarschijnlijk door de kratom ook). En ondertussen ging ik ook het pakje met benzo's gaan halen, voor als ik later de slaap toch niet kon pakken.

00u00 R was blijkbaar nog wakker en ging bij me kijken of ik dat ook was. Toen gingen we nog wat buiten om bij te praten over heel de ervaring, wat de oorzaak wel kon zijn, en hoe opgelucht we waren om er eindelijk van af te zijn. Kort daarna weer naar bed gegaan.

00u30 nog wat ASMR gekeken. Een halve clonazolam genomen. En na een halfuurtje nog een halve, en ik geraakte makkelijk in slaap. Gelukkig.
R zei me de dag erna dat die ook geen moeite had met slapen.

De volgende dag een aantal keren wakker geworden, maar uiteindelijk opgestaan om 15u, en ik was nog altijd slaperig. Geen nare dromen, godzijdank.

Aftermath
Hoe dan ook, de 6-APB (of wat dan ook) is er uit. Soms heel lichtjes wat after-effects, maar zo lichtjes dat je het haast niet merkt.
Het lijkt alsof ik letterlijk in de hel heb gezeten gisteren.

Weet iemand wat the fuck dit kon veroorzaakt hebben? Waarom is het zo gruwelijk misgegaan bij zo'n normale dosis (100mg)?
Was het wel 6-APB ?
In ieder geval, dit goedje komt er nooit meer in bij mij. Dit was bijna even erg als de overdosis truffels die ik ooit heb mogen ervaren. En dit van een stimulant/entactogeen... :coldsweat:
Wat een vreselijke avond

Conclusie en leerschool
Wanneer je nieuw spul gaat uitproberen, ga dan nooit de volle laag pakken (of de normale gemiddelde dosis).
Eerst altijd een kleine dosis om na te gaan hoe je lichaam erop reageert. Dit lijkt me een erg belangrijke voorzorgsmaatregel om dit soort situaties te voorkomen. Dit is toch wat ik ervan geleerd heb op de harde manier. Ik zou deze ervaring niemand toewensen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je nog over? Kan je beter de zuiverheid laten testen.
E
ExtaseLid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekz zei:
Heb je nog over? Kan je beter de zuiverheid laten testen.
Klik om te vergroten...
Eens, laten testen dit spul!

De kans dat dit daadwerkelijk 6APB is lijkt me klein gezien de werking die jij hebt gehad.
Wat voor een soort poeder zat in de cap? (Wat voor een soort kleur?)
E
ExpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het spul nog, ja. Had er 10 besteld, en gisteren dus 2 gebruikt. Heb er nu eentje opengemaakt.
Er zit een lichtbruin, licht-brokkelend poeder in dat ruikt zoals 3CMC (zijnde de enige stimulant die ik geroken heb die er zo fel op lijkt).
Foto's hieronder:
IMG_20210721_210844.jpg
IMG_20210721_210916.jpg
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Laten testen die handel. Kan vervuiling in zitten. 6-apb zou dicht in de buurt moeten komen van MDMA en geen zwarte trip.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heftig! Heel apart verhaal. 6-APB lijkt erg op MDMA, alleen heeft het een langere duur en is het wat minder intens qua werking. Dit kan natuurlijk een uitzonderlijke reactie erop zijn. Maar ik zou het laten testen… Dit is zeker niet het ‘normale’ effect van deze RC.

Overigens zonder verder te willen gaan speculeren ziet het spul er op je foto wel uit als 6-APB. Ik zou toch willen weten of er iets bij zit/het onzuiver is. Maar misschien hebben jullie elkaar ook onbewust versterkt in het angstige. Het kan natuurlijk wel gewoon, bad gaan op een entactogeen.

Vind zelf trouwens 6-APB zeker niet psychedelischer dan MDMA, al hoor ik wel eens dat mensen het zo kunnen ervaren. Maar dan alsnog, het is geen psychedelicum, normaal ga je er niet echt van trippen op een gebruikelijke dosering.

Hoe dan ook sterkte met het verwerken van deze hele nare ervaring.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vertrouw die vendors sowieso niet zo meer. Ze verkopen zo ontzettend veel verschillende stofjes. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Ik ben tegenwoordig altijd bang dat mijn poedertje verkeerd gelabeld is en ik een of ander potent tripmiddel ofzo heb. Dus ik durf nooit meer in 1 keer 100 mg van iets te pakken.

Ook kan het idd onzuiver zijn. Je weet bij god niet waar dit geproduceerd wordt en ze denken daarbij echt niet aan jouw gezondheid, ze willen geld verdienen.

Mijn ervaringen met 6apb waren mooi, ik herken dan ook niets in wat je beschrijft. Wat ik wel weet is dat het duurder is geworden en een tijdje bijna niet te krijgen was.

Ga je het nog laten testen?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raar, ik vond 6-apb altijd goddelijk, dus ik denk dat je het moet laten testen omdat dit niet klinkt als de 6-apb die ík gewend ben.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lekker wil je geen psychedelische drugs meer krijg je dit voorgeschoteld.
Wil je zeker nu helemaal geen psychedelische drugs uitproberen?

Kan het zijn dat de wiet alles versterkt heeft met een biertje of twee.
Hoeveel heb je echt gedronken :)

Zonder de vendor bij zijn naam te noemen. Iets met DF huisregels.
Komt die zooi niet van dezelfde vendor waar Spyro en Blyatman laatst hun nachtmerrie hadden?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De 3mmc is de laatste tijd ook niet meer wat het geweest is! Ik had echt troep de laatste keren! Ik bestel dit niet meer.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
De 3mmc is de laatste tijd ook niet meer wat het geweest is! Ik had echt troep de laatste keren! Ik bestel dit niet meer.
Klik om te vergroten...

Dit dus. Mensen vertrouwen teveel op het 99% puur verhaal. Maar denk dat die vendors bij de populaire stoffen ook wel al te graag versnijden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
De 3mmc is de laatste tijd ook niet meer wat het geweest is! Ik had echt troep de laatste keren! Ik bestel dit niet meer.
Klik om te vergroten...
Waarom doe je het niet zelf dmv een grignardreactie van 3-methylbenzaldehyde met ethylmagnesiumbromide en oxidatie met pyridiniumchlorochromaat, dan weet je wat je in huis hebt.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heftig tripje, ouwe!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit klinkt niet als 6-apb, maar ik vind het ook niet slim om al direct wiet erbij te roken, paar biertjes erbij. Maar zo lijken de meesten het te doen, altijd direct combineren. Je wilt toch weten wat de stof op zichzelf doet, denk ik dan... Daarnaast kan wiet altijd een element van paranoia toevoegen. Het heeft mij ook mijn meest gruwelijke trip opgeleverd, dan wel icm LSD.

Ga je het nog wel laten testen om te weten of de stof zuiver is of of het überhaupt 6-apb is?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exp zei:
Ik heb het spul nog, ja. Had er 10 besteld, en gisteren dus 2 gebruikt. Heb er nu eentje opengemaakt.
Er zit een lichtbruin, licht-brokkelend poeder in dat ruikt zoals 3CMC (zijnde de enige stimulant die ik geroken heb die er zo fel op lijkt).
Foto's hieronder:
Bekijk bijlage 26399
Bekijk bijlage 26400
Klik om te vergroten...
Als je de capsules niet zelf hebt gemaakt dan zou het kunnen dat ze niet de juiste dosering bevatten. Commerciële aanbiers wegen meestal niet de inhoud van elke capsule afzonderlijk af, maar pakken een grote houder en vullen de capsules dan op volume. Maar op zo'n manier een betrouwbare dosering per capsule bewerkstelligen is heel lastig; eigenlijk is het te onbetrouwbaar om dat zo te doen. Professionele farmaceuten die human-grade medicijnen maken kunnen dat wel, maar daar moet je zeer zorgvuldige berekeningen voor toepassen. De zuiverheid van het middel moet exact bekend zijn kennen en er zoijn speciale technieken nodig om spreiding te voorkomen. Dan moet je ook nog middels steekproeven controleren of de dosis klopt. De kans dat een vendor dat allemaal goed doet is klein, en je kunt het productieproces niet controleren. Dus je kunt er niet op vertrouwen dat een rc-vendor dat allemaal netjes doet.

Ik heb die fout ook één keer gemaakt bij een stof waarvan een gangbare dosis rond de 10 milligram ligt, wat je niet zo lekker kan afwegen met een 0.001-weegschaal. Ik kon toen voor dezelfde prijs voorgewogen capsules kopen. Ik dacht toen 'handig', maar toen bleken de capsules vermengd met een soort bloem, waardoor ik de dosis niet kon controleren. Eén zo'n capsule genomen, en ik kreeg daar tegen het einde van de trip extreme hoofdpijn van. Weet nog steeds niet of het dosis-gerelateerd was.

Dus: zelf je dosis afwegen :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Overigens komt de werkingstijd wel gewoon overeen met 6-APB en kan wiet inderdaad paranoia veroorzaken, en bier ook nog de effecten veroorzaken. Ik denk dus eerder aan een sterker effect vanwege combinatiegebruik en mogelijk een probleem met de dosering.
E
ExpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thx allemaal voor de uitleg en mogelijke oorzaken. Ik had het inderdaad beter niet meteen in combinatie gebruikt. Zoals die ene keer toen ik 1cp-LSD nam. Toen was ik wel nog verstandig genoeg om de 100μg blotter in tweeën te snijden en er niks anders bij te gebruiken. En dan nog was het veel heftiger dan ik verwacht had. Aan de andere kant hebben we allebei enkel maar 2 Coronaatjes van 330ml gedronken na ongeveer een uur nadat we de 6-APB hadden genomen, erg rustig en met een pauze tussenin. We hebben ook allebei een hoge gewenning aan wiet, waarvan we de dosis nooit opschroeven en quasi altijd eenzelfde soort gebruiken. Ik voel daar bijna niks van als ik er geen Kratom of iets anders bij doe, en na een uurtje werkt het al helemaal uit en word ik er slaperig van. 't Is eerder een soort van "sociaal" roken geworden ipv roken voor het effect.

Bij deze 6-APB caps heb ik mezelf wel een beetje laten vangen qua hoeveelheid, nu ik erover nadenk, en op basis van wat @Neo-Shulginist zei. Als het een pellet was had ik het waarschijnlijk in tweeën gedeeld, maar vermits het in capsules zat dacht ik van, ja, zal wel OK zijn bij 100mg. Had toch geen gereedschap om het poeder zo precies af te kunnen wegen. Kan inderdaad zijn dat er wat meer in zat dan 100mg. Misschien was het dát gewoon. Maar ik ben niet zeker. Het kon ook stevig versneden zijn geweest. In ieder geval was het niet wat het normaal gezien had moeten zijn. 'k Heb verhalen gelezen van mensen die meer dan het dubbele van deze dosis namen, gecombineerd, en ook nog 'ns op een vermoeid lichaam of op een festival, en er nog positief op reageerden. Ik heb heel wat trip-reports gelezen over 6-APB, en dit had me ook wel een beetje een valse hoop gegeven dat 100mg of iets meer wel OK ging zijn. Ik kan niet geloven dat de bad trip louter veroorzaakt werd door twee biertjes en een beetje wiet, op een totaal uitgerust lichaam, zowel fysiek als mentaal, en een mooie, rustige omgeving. En dat het psychedelische zo sterk aanwezig was doet me nog meer twijfelen. Het leek me eerder op een psychedelicum/disso dan een entactogeen. Het gaf ook geen greintje stimulatie. Het effect kwam totaal niet overeen met wat ik erover gelezen had.

Ik zou niet weten hoe of waar ik dit goedje naartoe zou kunnen sturen eigenlijk, voor het te laten onderzoeken. Heb daar totaal geen ervaring mee, en ik zou ook graag m'n anonimiteit willen bewaren hierbij. Als het makkelijk kon, zou ik het zeker doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exp zei:
Thx allemaal voor de uitleg en mogelijke oorzaken. Ik had het inderdaad beter niet meteen in combinatie gebruikt. Zoals die ene keer toen ik 1cp-LSD nam. Toen was ik wel nog verstandig genoeg om de 100μg blotter in tweeën te snijden en er niks anders bij te gebruiken. En dan nog was het veel heftiger dan ik verwacht had. Aan de andere kant hebben we allebei enkel maar 2 Coronaatjes van 330ml gedronken na ongeveer een uur nadat we de 6-APB hadden genomen, erg rustig en met een pauze tussenin. We hebben ook allebei een hoge gewenning aan wiet, waarvan we de dosis nooit opschroeven en quasi altijd eenzelfde soort gebruiken. Ik voel daar bijna niks van als ik er geen Kratom of iets anders bij doe, en na een uurtje werkt het al helemaal uit en word ik er slaperig van. 't Is eerder een soort van "sociaal" roken geworden ipv roken voor het effect.
Klik om te vergroten...
Mensen die altijd aan de wiet zitten, onderdrukken eigenlijk altijd hun emoties. Het mag dan zo voelen alsof het niet veel doet, maar stop maar eens een paar weken en zie wat voor een verschil dat is met elke dag onder die bedwelming zitten. Je verwerkt met elke dag wiet gebruiken je gevoelens niet goed en daarnaast heeft wiet een negatief effect op je REM slaap. Als dan 1 of andere drug die onderdrukte emoties losmaakt (vaak psychedelica, maar misschien in jouw geval ook wel 6-APB) dan kan er ineens heel veel omhoog komen en ook nog eens versterkt. Het is dan niet zo moeilijk om in de weerstand of zelfs compleet in paniek te schieten.

En alcohol geeft gewoon lage vibes. Prima voor een keertje afzonderlijk, maar waarom combineren met iets dat juist meer dat liefde gevoel geeft? Wil je dan niet puur dat gevoel alleen ervaren?

Mocht je nog eens 6-APB of iets dergelijks doen, waarom niet een paar dagen of zelfs een week van tevoren lekker nuchter blijven en dan ook alleen dat middel gebruiken op die avond. Creëer een goede setting en je hebt zoveel meer kans op een mooie ervaring. Dit is natuurlijk ervan uitgaande dat je 6-APB goed is hè.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Exp zei:
Had toch geen gereedschap om het poeder zo precies af te kunnen wegen. Kan inderdaad zijn dat er wat meer in zat dan 100mg.
Klik om te vergroten...
Een 0.001-weegschaal kost een paar tientjes en bespaart je dit soort ervaringen. Dat is wel het geld waard dacht ik dus. Kijk bijvoorbeeld ff op dx.com. Da's een Chinese website met goedkope meuk maar hun 0.001-weegschalen zijn heel goed voor veel te weinig.

Exp zei:
En dat het psychedelische zo sterk aanwezig was doet me nog meer twijfelen. Het leek me eerder op een psychedelicum/disso dan een entactogeen. Het gaf ook geen greintje stimulatie. Het effect kwam totaal niet overeen met wat ik erover gelezen had.
Klik om te vergroten...
Je zou ook als individu gevoeliger kunnen zijn voor psychedelische effecten en/of de effecten van 6-APB. Ook een mentale negatieve spiraal kan meespelen. Als je een beetje angstig wordt dan kun je jezelf opfokken en dan wordt de ervaring vervelender waardoor je nog meer in paniek raakt.
Exp zei:
Ik zou niet weten hoe of waar ik dit goedje naartoe zou kunnen sturen eigenlijk, voor het te laten onderzoeken. Heb daar totaal geen ervaring mee, en ik zou ook graag m'n anonimiteit willen bewaren hierbij. Als het makkelijk kon, zou ik het zeker doen. Onafhankelijk van de kost.
Klik om te vergroten...
Testen kan in Nederland op deze locaties (alleen zeggen ze dan niet hoe sterk de 6-APB is, alleen welke stoffen er in je capsule zitten. Andere veelvoorkomende drugs zoals MDMA, speed of GHB worden wel gekwantificeerd).

Waar kan ik drugs laten testen? - Drugs-test.nl

Wil je weten waar je drugs kan testen? Hier vind je een overzicht van alle drugstestlocaties in Nederland, inclusief de openingstijden.
www.drugs-test.nl www.drugs-test.nl

Als je ergens anders woont dan in Nederland dan kun je je sample ook opsturen naar Energy Control in Spanje. Dan moet je wel meebetalen aan de test.
energycontrol-international.org

Drug Testing Service - International Energy Control

energycontrol-international.org energycontrol-international.org
en
energycontrol-international.org

Submitting a sample - International Energy Control

energycontrol-international.org energycontrol-international.org
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jeetje, klinkt heftig. Ik zou zelf niet weten wat de oorzaak hiervan is, heb zelf nog geen ervaring met dit spul. Ben het wel van plan deze zomer te gaan doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."