Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies gevraagd over dosering XTC voor mijn vrouw

Advies gevraagd over dosering XTC voor mijn vrouw

61 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe het heeft kunnen gebeuren is vrij simpel... Veel mensen reageren heftig bij (hun eerste keer) xtc. Er komt gewoon veel op je af en prikkels komen anders en heftiger binnen. Voor de een is dat een fantastische geweldige ervaring. Maar niet iedereen is daar zo'n fan van, en raken juist meer overweldigd. De aanname dat de eerste keer altijd geweeeeeldig is, is dus niet helemaal kloppend. Zeker niet voor mensen die lastig de controle loslaten in t algemeen.

Daarnaast is het wss ook de derde keer bijpakken geweest. Je versterkt dan eigenlijk alleen de negatieve bijwerkingen van de drug. Het is al meermaals genoemd, maar beste neem je je totale dosis in twee keer, je begint met 2/3e, en op de piek kan je nog 1/3e bijpakken. Je totale dosis is dan idealiter 1,5 je vrouws lichaamgewicht in mg, dus 80mg.
Dealers lullen maar wat, alleen met testen weet je wat er in je pil zit.

Je vrouw wat meer laten inlezen/kijken op de effecten zou wel kunnen helpen denk ik (:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Neem de dosering in 1 keer. In dit geval dus circa 50 mg tot circa 80 mg voor je vrouw. Ik zou voor de zekerheid wat dichterbij die 80 gaan zitten. En dan accepteren hoe het komt en eventueel de volgende keer (na minimaal 3 maanden wachten) de dosering bijstellen.
Klik om te vergroten...
En dit ja! Ieders sweetspot is anders, kun je alleen met ervaring leren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Jouw manier is sowieso de meest gezonde manier, maar i.m.o. is één keer bijnemen prima, vond dit vroeger altijd het meest ideaal. Ik beperkte me dan wel echt streng tot één keer en dan ook geen hoge dosis. Gewoon net even wat verlenging en een boost, maar daarna echt kappen.
Klik om te vergroten...
Heb mijn eigen regel ook weleens gebroken :wink: Al was dat meer omdat de aanvankelijke dosering om de een of andere reden écht niet genoeg bleek te zijn. En tja, omdat je maar 1 keer in de 3 maanden "mag", denk je dan toch: ik wil mijn keer niet verspillen.

En ik snap het natuurlijk ook wel dat mensen wat langer willen genieten van hun MDMA roll. Ten eerste is deze gewoon nogal kort en vliegt de tijd voorbij. Ten tweede doen mensen het vaak in festival setting en wil je niet ergens halverwege uit je roll komen.

Roze Olifant zei:
Nog idealer is gewoon 6-APB nemen, maar goed, daar ben ik weer hoor. :grin:
Klik om te vergroten...
Er is echt veel lof over 6-APB de laatste tijd hier...

En terecht! Het is ook fantastisch! En dan ben je inderdaad ook meteen af van dat "moeten" bijnemen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Waarom bijnemen? Alleen omdat hier allemaal mensen zitten die niet kunnen accepteren dat het na 3, 4 uurtjes gedaan is, betekent dat nog niet dat het goed is om te doen. Bijnemen is als je lichaam een schop na geven terwijl het al op de grond ligt bij te komen.

Naar mijn mening, keep it simple:

Neem de dosering in 1 keer. In dit geval dus circa 50 mg tot circa 80 mg voor je vrouw. Ik zou voor de zekerheid wat dichterbij die 80 gaan zitten. En dan accepteren hoe het komt en eventueel de volgende keer (na minimaal 3 maanden wachten) de dosering bijstellen.

O ja en goed lezen hier op het forum of elders hoe je je lichaam het beste kunt sparen middels geregeld (elk uur een glas) water drinken, slaap, juiste voeding, supplementen.
Klik om te vergroten...

Jouw manier is sowieso de meest gezonde manier, maar i.m.o. is één keer bijnemen prima, vond dit vroeger altijd het meest ideaal. Ik beperkte me dan wel echt streng tot één keer en dan ook geen hoge dosis. Gewoon net even wat verlenging en een boost, maar daarna echt kappen.

Nog idealer is gewoon 6-APB nemen, maar goed, daar ben ik weer hoor. :grin:
P
PamoSpanjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Ze wil het volgende gaan doen:

1/2 pil a 160 mg = 80 mg startdosering.
1/4 pil a 160 mg = 40 mg na 2.5 -3 uuruur.

Thats it.
totaal 120 mg MDMA

Nadeel is wel dat ze eigenlijk maar mag hebben volgens betrekningen. 52 kg x 1,5 mg = ongeveer 80 mg.
Dus die 1/4 pil is teveel.
Denk eerlijkgezegd dat zoiets nou niet echt een groot probleem hoeft te zijn.

Hopelijk is de spreding niet te groot in een pil.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#6
PamoSpanje zei:
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Ze wil het volgende gaan doen:

1/2 pil a 160 mg = 80 mg startdosering.
1/4 pil a 160 mg = 40 mg na 2.5 -3 uuruur.

Thats it.
totaal 120 mg MDMA

Nadeel is wel dat ze eigenlijk maar mag hebben volgens betrekningen. 52 kg x 1,5 mg = ongeveer 80 mg.
Dus die 1/4 pil is teveel.
Denk eerlijkgezegd dat zoiets nou niet echt een groot probleem hoeft te zijn.

Hopelijk is de spreding niet te groot in een pil.
Klik om te vergroten...
Vaak is de pil niet perfect door het midden. Pak gewoon de kleinste helft en het kleinste kwartje.
P
PamoSpanjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dick_van_Leeuwen zei:
Vaak is de pil niet perfect door het midden. Pak gewoon de kleinste helft en het kleinste kwartje.
Klik om te vergroten...
Thanks kerel!
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#8
PamoSpanje zei:
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Ze wil het volgende gaan doen:

1/2 pil a 160 mg = 80 mg startdosering.
1/4 pil a 160 mg = 40 mg na 2.5 -3 uuruur.

Thats it.
totaal 120 mg MDMA

Nadeel is wel dat ze eigenlijk maar mag hebben volgens betrekningen. 52 kg x 1,5 mg = ongeveer 80 mg.
Dus die 1/4 pil is teveel.
Denk eerlijkgezegd dat zoiets nou niet echt een groot probleem hoeft te zijn.

Hopelijk is de spreding niet te groot in een pil.
Klik om te vergroten...
Wij hebben een beetje hetzelfde probleem, mijn partner weegt +-48kg en reageert niet zo fijn op teveel MDMA. We hebben wat moeten zoeken om de ervaring voor goed en herhaalbaar te krijgen. Wat voor haar best werkt (met geteste pillen aan 180 mg/pil) tot dusver is 1/4, 1/8, 1/8 met telkens 2 uur tussen.

Om de ongelijke spreiding in de pil tegen te gaan en nauwkeurig te kunnen doseren, gaan we de pillen vermalen en afwegen. In de toekomst schakelen we over op pure MDMA en afwegen.

Paar dingen om rekening mee te houden:
- Hou je aan de bovengrens van 1.5 mg/kg lichaamsgewicht
- overdoseren werkt enkel de negatieve bijwerkingen in de hand, niet de positieve
- meten is weten, test je pillen
- voor de zachte landing, bouw altijd af qua dosering (halveren) en laat minstens 2 uur tussen
- noteer en hou bij wat en wanneer jullie nemen, dan kan je nadien evalueren en bijsturen
P
PamoSpanjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
xeno1975 zei:
Wij hebben een beetje hetzelfde probleem, mijn partner weegt +-48kg en reageert niet zo fijn op teveel MDMA. We hebben wat moeten zoeken om de ervaring voor goed en herhaalbaar te krijgen. Wat voor haar best werkt (met geteste pillen aan 180 mg/pil) tot dusver is 1/4, 1/8, 1/8 met telkens 2 uur tussen.

Om de ongelijke spreiding in de pil tegen te gaan en nauwkeurig te kunnen doseren, gaan we de pillen vermalen en afwegen. In de toekomst schakelen we over op pure MDMA en afwegen.

Paar dingen om rekening mee te houden:
- Hou je aan de bovengrens van 1.5 mg/kg lichaamsgewicht
- overdoseren werkt enkel de negatieve bijwerkingen in de hand, niet de positieve
- meten is weten, test je pillen
- voor de zachte landing, bouw altijd af qua dosering (halveren) en laat minstens 2 uur tussen
- noteer en hou bij wat en wanneer jullie nemen, dan kan je nadien evalueren en bijsturen
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie en tips.

Op 1/4 pil merkte mijn vrouw helemaal niks.

Aantal weken geleden namen we de proef op de som. 1/4 pil en verder afwachten.
Ze merkte er helemaal niks van.

Je vrouw neemt 1/8+ 1/4+ 1/4 pil.
Wanneer begint ze het te merken?
Krijgt ze een love feeling?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Misschien heb ik er overheen gelezen maar soms kan het echt lang duren voor een pil inkickt afhankelijk van wat en hoeveel je gegeten hebt voor inname. Ook hoe hard of zacht je pil is geperst.

Dat ze pas na twee uur iets voelde is compleet mogelijk met een volle maag en harde pil.

Klinkt inderdaad als een overdosis.
P
PamoSpanjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuffelaar zei:
Misschien heb ik er overheen gelezen maar soms kan het echt lang duren voor een pil inkickt afhankelijk van wat en hoeveel je gegeten hebt voor inname. Ook hoe hard of zacht je pil is geperst.

Dat ze pas na twee uur iets voelde is compleet mogelijk met een volle maag en harde pil.

Klinkt inderdaad als een overdosis.
Klik om te vergroten...
Maar na 1/4 pil en na 3 uur nog niks voelen is toch apart lijkt me. Ze nam de proef op de som 2 weken geleden met alleen maar 1/4 pil. Het deed helemaal niks. Misschien is het inderdaad beter om gelijk met 1/2 pil te beginnen....
P
PamoSpanjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Misschien heb ik er overheen gelezen maar soms kan het echt lang duren voor een pil inkickt afhankelijk van wat en hoeveel je gegeten hebt voor inname. Ook hoe hard of zacht je pil is geperst.

Dat ze pas na twee uur iets voelde is compleet mogelijk met een volle maag en harde pil.

Klinkt inderdaad als een overdosis.
Klik om te vergroten...
Ze had niet veel gegeten.
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#13
PamoSpanje zei:
Op 1/4 pil merkte mijn vrouw helemaal niks.

Aantal weken geleden namen we de proef op de som. 1/4 pil en verder afwachten.
Ze merkte er helemaal niks van.

Je vrouw neemt 1/8+ 1/4+ 1/4 pil.
Wanneer begint ze het te merken?
Krijgt ze een love feeling?
Klik om te vergroten...
Herkenbaar, dat gebeurt bij ons ook soms. Wat we doen om daarrond te werken is dat zij haar eerste dosis minstens een half uur tot een uur voor mij neemt; komt het dan bij mij binnen maar nog niet bij haar dan is de eventuele overlap korter, we weten ondertussen dat het met de tweede dosis altijd goed komt. De overlap waar ik wel al wat voel en zij niet gebruiken we om de love sfeer al te creëren: intieme setting, muziek, licht, eventueel al lichaamscontact maar nog niets sexueel (massage, etc.).

Wij hebben namelijk gemerkt dat de sfeer mee bepalend is voor hoe het binnenkomt. Soms praten we zelfs alleen maar, en zo stellen we onszelf echt open voor elkaar. Ik geef ook graag mee dat wij MDMA gebruiken specifiek voor dit soort knuffeltherapie (onze naam er voor).

Wat je zou kunnen doen is haar startdosis licht naar boven bijstellen, en dan afbouwen. Nadeel is dan wel dat je meer kans gaat hebben op bijwerkingen doordat je boven de maximale dosis gaat.

Wij houden alles in Excel bij: hoeveel, tijdstippen, ervaring, etc. Dat laat ons toe van elke ervaring te evalueren en bij te sturen.

Edit: ze neemt 1/4, 1/4, 1/8 of 1/4, 1/8, 1/8 - afhankelijk van of en hoe de eerste dosis binnen komt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
PamoSpanje zei:
Een aantal weken geleden
Klik om te vergroten...
PamoSpanje zei:
2 weken geleden
Klik om te vergroten...
Houden jullie er wel voldoende tijd tussen? Je bouwt uiteraard ook tolerantie op. Uitgangspunt is 3 maanden ertussen. Is wellicht wat lang, maar twee weken zeker te kort. Niet voldoende tijd ertussen maakt het middel ook veel neurotoxischer dan het sowieso al is.
P
PamoSpanjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
xeno1975 zei:
Herkenbaar, dat gebeurt bij ons ook soms. Wat we doen om daarrond te werken is dat zij haar eerste dosis minstens een half uur tot een uur voor mij neemt; komt het dan bij mij binnen maar nog niet bij haar dan is de eventuele overlap korter, we weten ondertussen dat het met de tweede dosis altijd goed komt. De overlap waar ik wel al wat voel en zij niet gebruiken we om de love sfeer al te creëren: intieme setting, muziek, licht, eventueel al lichaamscontact maar nog niets sexueel (massage, etc.).

Wij hebben namelijk gemerkt dat de sfeer mee bepalend is voor hoe het binnenkomt. Soms praten we zelfs alleen maar, en zo stellen we onszelf echt open voor elkaar. Ik geef ook graag mee dat wij MDMA gebruiken specifiek voor dit soort knuffeltherapie (onze naam er voor).

Wat je zou kunnen doen is haar startdosis licht naar boven bijstellen, en dan afbouwen. Nadeel is dan wel dat je meer kans gaat hebben op bijwerkingen doordat je boven de maximale dosis gaat.

Wij houden alles in Excel bij: hoeveel, tijdstippen, ervaring, etc. Dat laat ons toe van elke ervaring te evalueren en bij te sturen.

Edit: ze neemt 1/4, 1/4, 1/8 of 1/4, 1/8, 1/8 - afhankelijk van of en hoe de eerste dosis binnen komt.
Klik om te vergroten...
P
PamoSpanjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor je reactie!

1/8 lijkt me moeilijk om te doseren:)
P
PamoSpanjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Houden jullie er wel voldoende tijd tussen? Je bouwt uiteraard ook tolerantie op. Uitgangspunt is 3 maanden ertussen. Is wellicht wat lang, maar twee weken zeker te kort. Niet voldoende tijd ertussen maakt het middel ook veel neurotoxischer dan het sowieso al is.
Klik om te vergroten...
Klopt.

Ik gebruik alleen XTC in de zomer festivals.
1 keer in de 3 maanden is niet te doen.
we zoeken specifieke festivals uit waar we naar toe willen gaan en gebruiken dan.
Als we 1 keer in de 3 maanden volgens de "voorschriften" zouden moeten gebruiken zou dit betekenen dat we maar 1 keer per jaar in de zomer 1 festival kunnen bezoeken.
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#18
PamoSpanje zei:
Bedankt voor je reactie!

1/8 lijkt me moeilijk om te doseren:)
Klik om te vergroten...
Klopt, al lukt het ons tot nu toe. Maar zie ook mijn eerdere reactie over de pillen vermalen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
PamoSpanje zei:
Klopt.

Ik gebruik alleen XTC in de zomer festivals.
1 keer in de 3 maanden is niet te doen.
we zoeken specifieke festivals uit waar we naar toe willen gaan en gebruiken dan.
Als we 1 keer in de 3 maanden volgens de "voorschriften" zouden moeten gebruiken zou dit betekenen dat we maar 1 keer per jaar in de zomer 1 festival kunnen bezoeken.
Klik om te vergroten...
Want een festival zonder drugs kan niet?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
PamoSpanje zei:
Klopt.

Ik gebruik alleen XTC in de zomer festivals.
1 keer in de 3 maanden is niet te doen.
we zoeken specifieke festivals uit waar we naar toe willen gaan en gebruiken dan.
Als we 1 keer in de 3 maanden volgens de "voorschriften" zouden moeten gebruiken zou dit betekenen dat we maar 1 keer per jaar in de zomer 1 festival kunnen bezoeken.
Klik om te vergroten...
Is prima te doen, mits je liever ongefrituurde hersens hebt dan gefrituurde. Een festival eind vd lente begin van de zomer, eentje eind van de zomer. Heb je er al twee, met voldoende tijd ertussen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."