Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEik op het Boom festival

Eik op het Boom festival

55 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ahhhhhhh, had je al geappt maar blijft geweldig! Als je me over twee jaar meeneemt kan ik wel weer raden waar je me neerzet…

Eik zei:
In een wazige bui noem ik dit de hippie-kraamkamer.
Klik om te vergroten...
“Kan iemand ljuv ophalen uit de ballenbak, asjeblieft?”

Eik zei:
ik kies voor naakt
Klik om te vergroten...
Veel naakt! Mag niet naakt ook?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Veel naakt! Mag niet naakt ook?
Klik om te vergroten...

Ik ga met je mee non-naakt over twee jaar Ljuffie! Ben ook niet zo van dat naakte gedoe. (Althans niet voor mezelf, wat anderen doen moeten ze heulemaal zelf weten.) 😁
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Ik ga met je mee non-naakt over twee jaar Ljuffie! Ben ook niet zo van dat naakte gedoe. (Althans niet voor mezelf, wat anderen doen moeten ze heulemaal zelf weten.) 😁
Klik om te vergroten...
Lijkt me ook niet zo gepast voor een ballenbak
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Lijkt me ook niet zo gepast voor een ballenbak
Klik om te vergroten...
Wil je al die ballen een truitje aantrekken dan? 🧐
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Wil je al die ballen een truitje aantrekken dan? 🧐
Klik om te vergroten...
In elk geval een slipje
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuk verslag Eik, ik heb een heel beeld gevormd van een prachtige community daar. 😍
Ik ga het genre eerst eens wat kleiner proberen in Nederland, als dat bevalt misschien ook maar eens naar Boom toe.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
HappyMind zei:
Jazeker, met verschillende tripmiddelen. Met LSD nam ik thuis of in de natuur 100 ug, of max 150 ug maar dat is al best een tijdje geleden. Thanks voor de tip :)
Klik om te vergroten...
Als je comfortabel bent met 150ug thuis zou je op het festival 80-100 ug kunnen nemen. Ik ben gewoon nu al plaatsvervangend nieuwsgierig hoe het je gaat bevallen!

ljuv zei:
“Kan iemand ljuv ophalen uit de ballenbak, asjeblieft?”
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Lijkt me een prima plek voor je Ljuv! De ideale plek om biertjes te drinken! Als je dan na een paar biertjes zin krijgt om politieke linkse praatjes te gaan verkopen zou ik wel even wat verder naar het Hippie-deel toe verkassen :tonguewink:

ljuv zei:
Veel naakt! Mag niet naakt ook?
Klik om te vergroten...
Nee. Naakt is absoluut verplicht! Wist je dat niet?! Staat in artikel 72.8 lid B sub 3 van de'Boom-hippie-verordening'. :wink:

Roze Olifant zei:
Ik ga met je mee non-naakt over twee jaar Ljuffie! Ben ook niet zo van dat naakte gedoe. (Althans niet voor mezelf, wat anderen doen moeten ze heulemaal zelf weten.) 😁
Klik om te vergroten...
Ketters en ongelovigen!!! :tongueclosed:

Gaat wel gezellig worden in die ballenbak met jullie twee!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Nee. Naakt is absoluut verplicht! Wist je dat niet?! Staat in artikel 72.8 lid B sub 3 van de'Boom-hippie-verordening'. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik ben nog in opleiding hè, ik ken die wet nog niet uit mijn hoofd. Daarvoor heb ik mijn doorgewinterde hippie-guru’s. Duhuh.
Waar kan ik een inspraak reactie geven? Dit gaat in tegen mijn vrijheid van tepels openbaring!

Eik zei:
Lijkt me een prima plek voor je Ljuv! De ideale plek om biertjes te drinken! Als je dan na een paar biertjes zin krijgt om politieke linkse praatjes te gaan verkopen zou ik wel even wat verder naar het Hippie-deel toe verkassen :tonguewink:
Klik om te vergroten...
“Hippie-in-spé opgehaald uit de Portugese ballenbak in verband met links politiek activisme en het aanbieden van dames ondergoed onder invloed van bier en cannabis”

- Algemeen Dagblad, juli 2025.

Nee dan verspeel ik mijn toekomstig presidentschap… ik zal me wel weer gedragen:tired:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Foxy Methoxy zei:
Leuk verslag Eik, ik heb een heel beeld gevormd van een prachtige community daar. 😍
Klik om te vergroten...
Thanks! Ik weet niet of iedereen die community zo leuk gaat vinden. Ik was er in ieder geval heel erg enthousiast over. Denk wel dat je een beetje open moet staan voor maf, alternatief en psychedelisch :sweatsmile:

Foxy Methoxy zei:
Ik ga het genre eerst eens wat kleiner proberen in Nederland, als dat bevalt misschien ook maar eens naar Boom toe.
Klik om te vergroten...
Klinkt als een goed plan. Ik had Boom als eerst ontdekt maar heb toen ook eerst even 'uitgetest' of ik het wat zou vinden op Psy-Fi. Als je nog leuke kleine festivals in of vlakbij Nederland ontdekt laat je het me dan even weten? Ik ben zelf ook wel op zoek naar een kleinschaliger meerdaags festival iets dichter bij huis...
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een heerlijk (trip)verslag!

Ik zit momenteel in de auto vanaf Porto terug naar Nederland en met zoveel tijd om handen heb ik na bijna een jaar weer eens ingelogd op DF. Meteen dit mooie verhaal kunnen lezen!
Jammer dat ik niet wat eerder had ingelogd, en had kunnen lezen dat je ook naar Boom ging, want dat hadden we elkaar misschien nog kunnen treffen.

Wat was het mooi hè ❤️ Boom voelt inderdaad niet als een festival, maar als een klein dorp met allemaal openminded, lieve, mooie mensen die voor elkaar zorgen. Ik heb op een festival nog nooit zoveel lachende mensen gezien ook al was het bloedheet overdag. Daarnaast heb ik ook nog nooit op een festival zo makkelijk contact gemaakt met volstrekt wildvreemden. Voor mij was het, mede door alle workshops en healing sessions, absoluut een levensveranderende ervaring en ik ben zo dankbaar dat ik dit mocht meemaken. En dat ik heb kunnen “goedmaken” wat ik op Psy-Fi niet had gedaan: naakt zwemmen (zowel trippend als niet trippend). Wat was dat een heerlijk gevoel. Boom is magisch.

Heel leuk om jouw ervaring te lezen, erg herkenbaar ook, en brengt me meteen weer terug. De watertherapie klinkt heel intens trouwens. Heb je dit ook nog een soort van moeten verwerken naderhand?

Bedankt iigv voor het mooie report! 😍

Eik zei:
Als je nog leuke kleine festivals in of vlakbij Nederland ontdekt laat je het me dan even weten? Ik ben zelf ook wel op zoek naar een kleinschaliger meerdaags festival iets dichter bij huis...
Klik om te vergroten...
Ik ben ook nog zoekende hiernaar. Ozora is ook redelijk groot met een goede line-up en workshops, wordt vaak vergeleken met Boom, maar spreekt mij om een aantal redenen minder aan.

Heb goede verhalen gehoord over Evolution Festival en VooV Experience (beide in Duitsland). In België heb je Space Safari en in Zwitserland Shankra, maar wat ik heb gelezen ligt de focus daar meer op het partyen en minder op het spirituele. In Nederland heb je in juni nog Solstice Festival op Ruigoord, maar dit is echt kleinschalig en slechts één dag. En natuurlijk Psylân, maar ik vind het jammer dat de muziek daarvan niet outdoor is.

De wat meer vergelijkbare festivals liggen allemaal verder van huis: Portugal, Spanje, Griekenland etc.

Ik hoop dat Psy-Fi ooit nog terugkomt, maar ga er niet vanuit.


PS. Is het te laat om nog op jouw PB te reageren? Ik ben dat uiteindelijk helemaal vergeten 🤦🏻‍♀️
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Als je nog leuke kleine festivals in of vlakbij Nederland ontdekt laat je het me dan even weten?
Klik om te vergroten...

Zinnentuimel zei:
Heb goede verhalen gehoord over Evolution Festival en VooV Experience (beide in Duitsland). In België heb je Space Safari en in Zwitserland Shankra, maar wat ik heb gelezen ligt de focus daar meer op het partyen en minder op het spirituele. In Nederland heb je in juni nog Solstice Festival op Ruigoord, maar dit is echt kleinschalig en slechts één dag. En natuurlijk Psylân, maar ik vind het jammer dat de muziek daarvan niet outdoor is.
Klik om te vergroten...

Ozora en Shankra staan bij mij beiden ook nog op de wishlist. Hoe het zich verhoudt spiritueel vs party durf ik niet zo goed te zeggen.

Je had dit jaar voor het eerst Suraya Spirits festival in de Ardennen. Volgens mij wordt dit georganiseerd door Space Safari en Suntrip Records. Is wel erg vroeg in het jaar in Mei.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Je had dit jaar voor het eerst Suraya Spirits festival in de Ardennen. Volgens mij wordt dit georganiseerd door Space Safari en Suntrip Records.
Klik om te vergroten...
Die kende ik nog niet, nice! Zo te zien ook breathwork en tantra workshops én een aantal goede namen op de line-up, dus deze ga ik zeker onthouden.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zinnentuimel zei:
Jammer dat ik niet wat eerder had ingelogd, en had kunnen lezen dat je ook naar Boom ging, want dat hadden we elkaar misschien nog kunnen treffen.
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad jammer. Maar wie weet hebben we elkaar al ontmoet zonder het door te hebben?! Ik heb meerdere Nederlanders gesproken daar :upsidedown:

Zinnentuimel zei:
Wat was het mooi hè ❤️ Boom voelt inderdaad niet als een festival, maar als een klein dorp met allemaal openminded, lieve, mooie mensen die voor elkaar zorgen. Ik heb op een festival nog nooit zoveel lachende mensen gezien ook al was het bloedheet overdag. Daarnaast heb ik ook nog nooit op een festival zo makkelijk contact gemaakt met volstrekt wildvreemden. Voor mij was het, mede door alle workshops en healing sessions, absoluut een levensveranderende ervaring en ik ben zo dankbaar dat ik dit mocht meemaken.
Klik om te vergroten...
Same here! Echt een geweldige ervaring en inderdaad meer een kleine samenleving of "stam" zoals ik het op Psy-Fi al ervaren heb dan enkel en alleen een party. Al is het natuurlijk ook gewoon een vet feest! Contact maken is inderdaad echt heel gemakkelijk. Wat ik wel jammer vind is dat Boom zo groot is dat je de mensen die je ontmoet hebt vaak niet nog eens tegenkomt. Dat lijkt me wel een mogelijk voordeel van een kleiner festival; dat je mensen wat vaker tegenkomt en misschien wat beter kunt leren kennen.

Zinnentuimel zei:
En dat ik heb kunnen “goedmaken” wat ik op Psy-Fi niet had gedaan: naakt zwemmen (zowel trippend als niet trippend).
Klik om te vergroten...
Fijn is dat he?! Vooral trippend is het helemaal zalig!

Zinnentuimel zei:
De watertherapie klinkt heel intens trouwens. Heb je dit ook nog een soort van moeten verwerken naderhand?
Klik om te vergroten...
Nee heb het niet echt hoeven verwerken. Voelde eerder 'helend' aan. Alsof ik een stukje van dat vervelende wat in het verleden gebeurd is achter me heb kunnen laten. Heb dan wel weer wat moeite om me hier in Nederland aan te passen aan het normale leven... maar dat is een heel ander verhaal. Kan echt niet wachten om me opnieuw onder te dompelen in het Psy-gebeuren!

Zinnentuimel zei:
Ik ben ook nog zoekende hiernaar. Ozora is ook redelijk groot met een goede line-up en workshops, wordt vaak vergeleken met Boom, maar spreekt mij om een aantal redenen minder aan.
Klik om te vergroten...
Ozora zal ook vast tof zijn maar ik had exact hetzelfde als jij. Toch een aantal redenen waarom Boom boven Ozora uitkwam voor mij.

Zinnentuimel zei:
Heb goede verhalen gehoord over Evolution Festival en VooV Experience (beide in Duitsland). In België heb je Space Safari en in Zwitserland Shankra, maar wat ik heb gelezen ligt de focus daar meer op het partyen en minder op het spirituele. In Nederland heb je in juni nog Solstice Festival op Ruigoord, maar dit is echt kleinschalig en slechts één dag.
Klik om te vergroten...
Ooh nice daar zitten een paar nieuwe tussen voor mij. Ik kende VooV en Evolution nog niet. Ga die snel eens opzoeken. Voor mij is het ideaal: meerdaags, buiten, niet te ver van NL, niet te groot en met een leuke mix van party en spiritualiteit.

Zinnentuimel zei:
Ik hoop dat Psy-Fi ooit nog terugkomt, maar ga er niet vanuit.
Klik om te vergroten...
Ik ga daar ook niet vanuit. Maar het zou wel geweldig zijn als het wel lukt. Of als er een leuke opvolger komt.

Zinnentuimel zei:
PS. Is het te laat om nog op jouw PB te reageren? Ik ben dat uiteindelijk helemaal vergeten 🤦🏻‍♀️
Klik om te vergroten...
Sssst... nee joh! Lijkt me leuk een PB van je te krijgen. Ben benieuwd hoe het met je is...

LucidLucy zei:
Je had dit jaar voor het eerst Suraya Spirits festival in de Ardennen. Volgens mij wordt dit georganiseerd door Space Safari en Suntrip Records. Is wel erg vroeg in het jaar in Mei.
Klik om te vergroten...
Thanks Lucy! Nog een naam die ik niet ken en die ik kan gaan verkennen :redheart:
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Just. Wauw. Wat een verslag. Kan het me (bijna) maar in ieder geval door je beschrijving, beter, voorstellen dat het mogelijk moet zijn zo'n goede frequentie om je heen te hebben om LSD te kunnen/durven gebruiken. Mooi hoor.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Maar wie weet hebben we elkaar al ontmoet zonder het door te hebben?! Ik heb meerdere Nederlanders gesproken daar
Klik om te vergroten...
Haha, dat zou wel heel grappig zijn. Ik heb ook redelijk wat Nederlanders gesproken.

Eik zei:
Wat ik wel jammer vind is dat Boom zo groot is dat je de mensen die je ontmoet hebt vaak niet nog eens tegenkomt. Dat lijkt me wel een mogelijk voordeel van een kleiner festival; dat je mensen wat vaker tegenkomt en misschien wat beter kunt leren kennen.
Klik om te vergroten...
Dat vond ik zelf ook jammer. Hoewel het wel heel leuk was om te zien dat veel mensen steeds weer naar dezelfde plek gingen op de Dance Temple. We stonden op de eerste dag bij twee hele leuke groepen met wie we ook veel samen aan het dansen en knuffelen waren. De dag erna gingen we weer naar diezelfde plek en stonden diezelfde twee groepen daar ook weer. Uiteindelijk hebben we de hele week bij elkaar gestaan haha. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt tijdens een festival. Maar op een kleiner festival zul je zeker makkelijker/sneller dezelfde mensen tegenkomen.

Eik zei:
Nee heb het niet echt hoeven verwerken. Voelde eerder 'helend' aan. Alsof ik een stukje van dat vervelende wat in het verleden gebeurd is achter me heb kunnen laten. Heb dan wel weer wat moeite om me hier in Nederland aan te passen aan het normale leven... maar dat is een heel ander verhaal. Kan echt niet wachten om me opnieuw onder te dompelen in het Psy-gebeuren!
Klik om te vergroten...
Klinkt heel fijn! Mooi dat het zoiets kan doen en maakt mij ook erg nieuwsgierig. Een jongen die ik sprak vertelde ook dat de watersessie erg indrukwekkend was.
Kan ik me goed voorstellen. Je komt daar zo los van het normale leven en de normale samenleving, dat het flink schakelen is.
Same here! Heb je al dingen op het oog? 😉

Eik zei:
Voor mij is het ideaal: meerdaags, buiten, niet te ver van NL, niet te groot en met een leuke mix van party en spiritualiteit.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk was Psy-Fi echt perfect hè. Met de kennis van nu ben ik zo dankbaar dat ik de laatste editie nog heb mogen meemaken.

Eik zei:
Sssst... nee joh! Lijkt me leuk een PB van je te krijgen. Ben benieuwd hoe het met je is...
Klik om te vergroten...
Haha gelukkig! Komt eraan 😬
F
FladderflyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Psytrance en andere muziek!

Ik weet dat ik best even moest wennen aan Psy-Trance als muziekgenre. Na mijn bezoekje aan Psy-Fi ben ik echter helemaal enthousiast. De muziek is zo rijk en gevarieerd! Voor wie nog niet bekend is met Psy-trance als genre voeg ik hier even een linkje toe met de wat meer rustige Psy-Trance als voorbeeld van wat gedraaid werd in de Chill-Out:

en de wat snellere Psy die gedraaid werd in de Dance Temple:

In de trippy bossen in het noordelijk deel was er ook regelmatig wereldmuziek te horen van over de hele wereld. Een mooie vertegenwoordiging van de 180 nationaliteiten die aanwezig waren op het festival. De muziek speelt bijna 24 uur per dag. Alleen tussen 18.00-21.00 is er een pauze om even tot rust te komen.
Bekijk bijlage 52892Bekijk bijlage 52893


De community :redheart: :redheart: :redheart:

Boom mag dan een muziekfestival zijn met geweldige muziek op een fantastische mooie locatie... Toch zijn de muziek en locatie niet wat Boom voor mij zo magisch maakt. Dat zijn de mensen! Op een 6 daags festival met circa 40-50.000 mensen heb ik letterlijk geen enkele ruzie gezien. Na 6 dagen waren de stranden en paden nog steeds schoon. Er lagen geen blikjes, flesjes, plastic of peuken. Want die kun je namelijk ook gewoon opruimen. Als je zin hebt om gek te dansen en je lijf eens niet in te houden wordt je minimaal met rust gelaten of je krijgt een compliment voor je 'creatieve dansstijl'. Ga je ergens zitten om even uit te puffen dan is de kans groot dat je een hijs krijgt van de joint van je buurman of buurvrouw. Want tsja waarom zou je zoiets niet samen delen? Mensen hebben een open oogopslag en het is supermakkelijk om contact te maken. Vaak ook contact dat echt ergens over gaat ipv de normale gesprekjes over waar je vandaan komt en welk werk je doet.

Bekijk bijlage 52894Bekijk bijlage 52895Bekijk bijlage 52896

En tot slot... ben je een prachtige vrouw die topless uit haar plaat wilt gaan op de muziek dan kan dat zonder dat er 20 geilende kerels om je heen staan te drommen. Nu ik het daar toch over heb. Wat een hoop mooie mensen zeg! Ik heb op 6 dagen Boom meer mooie vrouwen gezien dan ik in 6 jaar tijd in Nederland. De eerste dagen kon ik me amper concentreren op de muziek omdat ik zo afgeleid was door alle oogverblindende vrouwelijke schoonheid om me heen. Gelukkig raakte ik er naar een paar dagen wat meer aan gewend en kreeg ik weer meer oog voor de muziek, de spiritualiteit en de kunst op het festival. De hoeveelheid aantrekkelijke mannen was overigens ook overweldigend. Wel even wennen om als eenvoudige Eik mijn zelfvertrouwen op peil te houden tussen zoveel adonissen.

Bekijk bijlage 52898Bekijk bijlage 52897Bekijk bijlage 52899

To be continued...
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als een super gaaf festival. Ken je Fusion festival in Duitsland ? Een niet commercieel festival, wat al heel bijzonder is. Een vrijstaat voor 70000 mensen en net als Boom vol magie,creativiteit en muziekstijlen. Dat is ook 5 dagen en iets dichterbij. Leuk,ik las dat je ook naar KSA gaat,wie weet hebben we al eens geconnect😉😇. Complimenten voor je mooie verhaal.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fladderfly zei:
Dat klinkt als een super gaaf festival.
Klik om te vergroten...
Dat is het ook. Ik zou bijna zeggen dat het meer is dan zomaar een festival...

Fladderfly zei:
Ken je Fusion festival in Duitsland ?
Klik om te vergroten...
Ik kende het niet. Maar door jouw opmerking heb ik het even opgezocht. Ziet er leuk uit zeg! Leuk ook dat het niet-commercieel ingestoken is. Heel bijzonder. Ben benieuwd naar de muziek en vooral ook de community daar. Dichterbij is zeker een bonus!

Fladderfly zei:
Leuk,ik las dat je ook naar KSA gaat,wie weet hebben we al eens geconnect😉😇.
Klik om te vergroten...
Ik vond KSA echt een zalig techno festival! Zeker voor herhaling vatbaar. Heel fijn dat de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt daar. En wie weet hebben we inderdaad al geconnect.... ik lul echt tegen iedereen als ik aan de sero-slurpers zit :sweatsmile:

Fladderfly zei:
Complimenten voor je mooie verhaal.
Klik om te vergroten...
Thanks! :hearteyes:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Ik kende het niet. Maar door jouw opmerking heb ik het even opgezocht. Ziet er leuk uit zeg! Leuk ook dat het niet-commercieel ingestoken is. Heel bijzonder. Ben benieuwd naar de muziek en vooral ook de community daar. Dichterbij is zeker een bonus!
Klik om te vergroten...
Hai in dem Mai is ook een aanrader. Wel soms een beetje koud kamperen zo vroeg in het jaar. En in Duitsland is het altijd lastig met autorijden, cannabisgebruik, en een politiefuik die je na het festival in een potje laat pissen. Maar verder bijna alleen maar voordelen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Hai in dem Mai
Klik om te vergroten...
Thanks voor de herinnering Neo! Deze werd me op Boom ook al door iemand aangeraden. Ik ga die nog eens opzoeken...

Neo-Shulginist zei:
En in Duitsland is het altijd lastig met autorijden, cannabisgebruik, en een politiefuik die je na het festival in een potje laat pissen
Klik om te vergroten...
Doen ze dat echt? Je in een potje laten pissen en dan onderzoek naar drugsgebruik doen?! Gaat wel ver zeg...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beetje late reactie maar wauwwww wat vet!!

Klinkt echt als zo'n geweldige plek en ervaring!

Toen je schreef dat je er 8 uren voor in een file moest staan wachten moest ik ook even slikken, maar al met al was het het dik waard denk ik zo. :grin:

Ik wil ook ooit nog zoiets beleven!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."