Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRare truffeltrip

Rare truffeltrip

36 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#1
HierEnDaarEenFuifje zei:
Combinatie van 2 soorten truffels zou niet uit moeten maken.

Gapen is inderdaad iets wat ik ook veel doe tijdens de come up, maar het gapen voelt nooit lekker verzadigend haha..
Klik om te vergroten...
Hahaha nee idd! Echt onophoudelijk gapen, alsof je kaken in tweeën splijten en tranen uit je ogen geperst worden, dat je het idee krijgt dat je niets anders meer kunt dan ter plekke neervallen en slapen. Voelt ook altijd zo lekker lullig voor je gezelschap :tearsofjoy: . Maar gelukkig van korte duur idd.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gemberthee zei:
Echt onophoudelijk gapen, alsof je kaken in tweeën splijten en tranen uit je ogen geperst worden,
Klik om te vergroten...
Hahaha echt precies dit gewoon, voelde voor mij ook een beetje als vasoconstrictie. Absoluut geen fijn gevoel, en leek inderdaad alsof ik flink aan het janken was. Geen idee hoelang dit heeft geduurd maar voor mijn gevoel toch wel half uur - uur.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychojohn zei:
Hahaha echt precies dit gewoon, voelde voor mij ook een beetje als vasoconstrictie. Absoluut geen fijn gevoel, en leek inderdaad alsof ik flink aan het janken was. Geen idee hoelang dit heeft geduurd maar voor mijn gevoel toch wel half uur - uur.
Klik om te vergroten...
Vasoconstrictie. Is dat niet een beetje heel erg overdreven?? :tearsofjoy: Het is duidelijk. Mannen worden hypochonder onder invloed van truffels :tongueout:

(Just kidding)
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gemberthee zei:
Vasoconstrictie. Is dat niet een beetje heel erg overdreven?? :tearsofjoy: Het is duidelijk. Mannen worden hypochonder onder invloed van truffels :tongueout:

(Just kidding)
Klik om te vergroten...

Wat worden ze dan als ze gemberthee drinken? :grimacing:
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychojohn zei:
Hahaha echt precies dit gewoon, voelde voor mij ook een beetje als vasoconstrictie. Absoluut geen fijn gevoel, en leek inderdaad alsof ik flink aan het janken was. Geen idee hoelang dit heeft geduurd maar voor mijn gevoel toch wel half uur - uur.
Klik om te vergroten...

Ja precies zelfde hier. Half uur tot een uur gapen alsof mijn kaak uit de kom gaat, maar dan telkens niet het gevoel hebben dat je lekker heb gegaapt.

Het is voor mij vaak wel een teken van het effect van de truffels. Als ik weinig/niet gaap weet ik al dat het niet echt een trip gaat worden met veel visuals en of headspace. Veel gapen is vaak dus een voorteken van een goede trip. Soms is het wel jammer dat ik dit dan al “weet”. Want daardoor weet ik al vroeg wat het een kleine teleurstelling kan gaan worden.

Vorige week na ongeveer 1.5-2 maanden weer eens getript. Ben er de laatste tijd achtergekomen dat ik vrij ongevoelig voor truffels (en tripmiddelen in het algemeen). Deze keer een milde maoi genomen in de vorm van passiebloemthee en een thee van toch zon 35 gram truffels. In de come up bijna geen gaap en dan komt er al een soort “teleurstelling”. De trip was inderdaad op zijn best mild te noemen. Wel een leuke headspace, maar vrij weinig visuals. Begin me de laatste tijd af te vragen of ik mijn thee fout maak, ondanks ik niet anders doe dan altijd, aangezien ik heb prachtige trips gehad. De laatste 7-8 keer waren eigenlijk teleurstellingen, ondanks hoge doseringen tot wel 40-45 gram truffels en wel eens zwaardere maois erbij gebruikt. Ik laat altijd op zijn minst een maand tussen trips, dus tolerantie kan het niet zijn. Begint toch wel klein beetje frustrerend te worden, maar oplossen lukt niet helaas.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh shit, da's wel kut zeg. Misschien een keertje iets totaal anders tussendoor doen, dat je een andere vernieuwende associatie krijgt met drugs? Dmt of Ketamine?

Zou het kunnen dat je het kunstje van de psychedelica op een bepaald moment wel kent? Ik vraag me dat wel eens af. Op een gegeven moment heb je wel genoeg kaleidoscopen, bewegende krulletjes en vuurwerk gezien ofzo, misschien?

Nu we toch helemaal off topic gaan (sorry!) Ik heb áltijd koppijn richting het einde van de trip. Gaat met paracetamol wel voorbij, maar wat is dat joh? Ik vermoed dat er zoveel vreemd hersenactiviteit is geweest dat ik het gewoonweg niet kan bolwerken. Is dit voor anderen ook een herkenbaar iets?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gemberthee zei:
Oh shit, da's wel kut zeg. Misschien een keertje iets totaal anders tussendoor doen, dat je een andere vernieuwende associatie krijgt met drugs? Dmt of Ketamine?

Zou het kunnen dat je het kunstje van de psychedelica op een bepaald moment wel kent? Ik vraag me dat wel eens af. Op een gegeven moment heb je wel genoeg kaleidoscopen, bewegende krulletjes en vuurwerk gezien ofzo, misschien?

Nu we toch helemaal off topic gaan (sorry!) Ik heb áltijd koppijn richting het einde van de trip. Gaat met paracetamol wel voorbij, maar wat is dat joh? Ik vermoed dat er zoveel vreemd hersenactiviteit is geweest dat ik het gewoonweg niet kan bolwerken. Is dit voor anderen ook een herkenbaar iets?
Klik om te vergroten...

Tja, ik heb geen idee wat het kan zijn. Soort truffel maakt ook niet uit. Zou DMT graag eens doen, maar eraan komen en dan ook nog goed tot me kunnen nemen zijn wel obstakels. Wel heb ik spontaan soms wel ineens een hele mooie trip. Mijn verwachtingen zijn altijd laag en laat alles gewoon op me afkomen. Het is niet dat de trips slecht zijn, maar het zou beter moeten zijn..

Hoofdpijn heb ik eigenlijk met alle andere tripmiddelen op truffels na. Soms wel pijn aan de spieren rondom mn ogen. Denk dat het een combinatie is van hersenactiviteit die je hersenen niet gewend zijn icm bijv. de oogbewegingen die ik blijkbaar maak. Te weinig vocht kan ook nog een rol spelen.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gemberthee zei:
Vasoconstrictie. Is dat niet een beetje heel erg overdreven??
Klik om te vergroten...
Ja ik bedoel meer dat ik het gapen ook altijd heb bij vasoconstrictie, en daarom doet het mij daaraan denken.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychojohn zei:
Ja ik bedoel meer dat ik het gapen ook altijd heb bij vasoconstrictie, en daarom doet het mij daaraan denken.
Klik om te vergroten...
No shit. Waarom heb je dan vasoconstrictie?

(En sorry voor mijn botte grap. Als ik dat wist, had ik hem niet gemaakt.)
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vind magic truffs zelf ook soms overweldigend en zwaardere bodyload, voel me dan zo zwaar en ook darmpjes die regelmatig te keer gaan en vaak intensere closed eyes trips en veel emoties die er aan te pas komen. Een enkele keer was het eens chiller, maar voor de fun en gezelligheid moet ik ze niet nemen, omdat mijn ervaringen gewoon meestal emotioneel zo intens waren en vol vragen achterbleef, dan weer een blok dat v mn been viel.
De duur v 3.5u is indd zeer kort, maar magic truffs, zijn nog meer dan ander zoooo persoonlijk en zo afhankelijk van de setting, mood...Maar mijn trips (van comeup temc omedown) zitten toch eerder rond de 6u met eens uitschieters naar 8u fzo.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het ongemak heeft te maken met je mindset.. en je setting, omgeving. Verder heb je kippensoep gegeten rond half 5, je kan het zien als een soort thee wat je hebt gemaakt. De stoffen lossen prima op in heet water namelijk. AH is ook geen goede setting nee, voel de paranoia al opkomen als je het erover hebt... Vermijd drukke plekken als de pest.

De ene keer pakt een trip zo uit.. en de andere keer zo.. je kan psychedelica niet voorspellen, bij zo'n recreatieve dosis kan je het nog een beetje sturen, maar zoals je al hebt gevoeld had de trip iets anders voor je in petto; als het mentaal wordt moet je niet tegenstribbelen, pak een noice-cancelling kop tel erbij.. lekker op bed liggen, oogmaster, spotify, luister de playlist van johns hopkins psychedelic therapy.. of die van Imperial college london. Moet je ook kunnen afspreken met vrienden, als je je af wil zonderen, moet dat kunnen..
Gemberthee zei:
Zou het kunnen dat je het kunstje van de psychedelica op een bepaald moment wel kent? Ik vraag me dat wel eens af. Op een gegeven moment heb je wel genoeg kaleidoscopen, bewegende krulletjes en vuurwerk gezien ofzo, misschien?
Klik om te vergroten...
Ga eens voorbij de recreatieve dosis.. zoals Terence zou zeggen "you took a pissant amount", deze dingen staan niet voor niets bekend als vlees van de goden.. voordat je zoiets onderneemt wel langzaam opbouwen naar de dosis (5gr gedroogde paddo's). Paddo's gaan ver voorbij je wildste fantasieën, voorbij wat te bevatten en met woorden te beschrijven is... Je concept van tijd en ruimte veranderd.. deze realiteit brokkelt af.. 'jij' met alles wat je weet wordt afgebroken..

Ben wel heel benieuwd of je dan nog hetzelfde erover denkt, maar denk dat je een kleine defragmentatie hebt ondergaan en uberhaupt anders over het leven gaat denken hahaha
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#12
0t0lerance zei:
Ga eens voorbij de recreatieve dosis.. zoals Terence zou zeggen "you took a pissant amount", deze dingen staan niet voor niets bekend als vlees van de goden.. voordat je zoiets onderneemt wel langzaam opbouwen naar de dosis (5gr gedroogde paddo's). Paddo's gaan ver voorbij je wildste fantasieën, voorbij wat te bevatten en met woorden te beschrijven is... Je concept van tijd en ruimte veranderd.. deze realiteit brokkelt af.. 'jij' met alles wat je weet wordt afgebroken..

Ben wel heel benieuwd of je dan nog hetzelfde erover denkt, maar denk dat je een kleine defragmentatie hebt ondergaan en uberhaupt anders over het leven gaat denken hahaha
Klik om te vergroten...
True! Ik ervaar overigens bij elke trip vernieuwende perspectieven waar ik dankbaarheid bij voel. Er is veel liefde. Ik zie schoonheid, zelfs in lijden. En ik voel een overvloed aan alles. Er is eenheid, ook in tijd. Ik aanschouw het leven, het heden, als een voortdurend veranderend, ongrijpbaar iets waar verleden en toekomst elkaar ontmoeten, waarbij er geen verschil is tussen beiden, omdat het ze tegelijk scheidt en verbindt. En waarbij herinneringen nieuwe betekenissen krijgen, een grotere ruimte voor ze ontstaat om in te bewegen door nieuw inzicht, ipv door te mijmeren.
En als ik internet mag geloven zijn mijn visuals complex. Ik zie en ervaar beelden/dingen/ entiteiten die er niet zijn, heel levendig, en totaal niet eng.
Edit: Ik vind het ook cool dat mijn onzekerheden onder een microscoop worden gelegd. Daardoor kan ik het na de trip onderzoeken en zien dat het niet zo belangrijk is. Dat lukt dan weer door de overvloed aan liefde en zelfliefde (dat is één en hetzelfde tijdens de trip) die ik ook gevoeld heb :).
Maar ik denk ook dat ik nog wel dieper kan ja. Het lijkt een beetje alsof de blauwdruk of het "huismerk" van mijn trip steeds regenboogjes/unicornworld/hemelswit/glitters/fluorescerend en goud is (niet constant, maar in golven). Ik zou best een ander soort bubbel willen. Gelukkig duurt het leven nog lang, dus ik heb geen haast :wink:

Edit: ik vind lsd ook makkelijker. Minder confronterend, mentaal minder heftig en fysiek meer actief. Maar ook minder bizar en minder diep. Ikzelf zoek liever de diepte op en van mij mag het wel bizar zijn.

Nieuwsgierig: playlist van johns hopkins psychedelic therapy. Ga ik straks meteen ff luisteren.

En is er een echt een verschil tussen paddo's en truffels?
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gemberthee zei:
Waarom heb je dan vasoconstrictie
Klik om te vergroten...
Ja heb daar een aantal keer last van gehad na 3mmc, beetje jammer.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychojohn zei:
Ja heb daar een aantal keer last van gehad na 3mmc, beetje jammer.
Klik om te vergroten...
Niet meer doen dan. Bah zeg! Lijkt me heel naar om te ervaren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
0t0lerance zei:
Er zit zeker verschil tussen soorten, echter wat je online kan kopen is helaas het minst geliefd. Zie bovenstaande post.. als je meer in de wereld van paddestoelen duikt, zijn er soorten (exoten) die zeer hoog staan aangeschreven en de gewone 'cubensis' en 'truffel' wordt als troep beschouwd.. wellicht ook n.v.t voor dit forum aangezien het een niche op zich is..
Klik om te vergroten...
Wederom, ik heb vele soorten gegeten en vind dat allemaal wel wat meevallen. Sommige soorten zijn wel echt sterker, maar die beschrijvingen op de doosjes van: deze soort geeft euforie, deze meer visuals, deze maakt je filosofischer is imo allemaal marketing praat. Trips verschillen door verschil in set en setting. En wat je leest en gelooft van wat er in die beschrijvingen staat, gaat (of: kan) deel uitmaken van je (mind)set. En mindset is zeer bepalend voor je uiteindelijke trip-ervaring.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
0t0lerance zei:
Het ongemak heeft te maken met je mindset.. en je setting, omgeving.
Klik om te vergroten...
Het verschilt ook gewoon per persoon.

Ik heb bij paddo's en truffels het eerste halfuurtje een bodyload: zwaar gevoel op de maag, loom/zwaar voelen. Daarna trekt dat altijd compleet weg en kan ik me compleet op de trip richten.

Met LSD heb ik gedurende de (of bijna de) gehele trip last van bodyload. Maar dan een heel andere: lichamelijk wat "on edge" zijn, opgefokt soms zelfs. Maar andere mensen hebben hier dan weer geen last van.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Het verschilt ook gewoon per persoon.

Ik heb bij paddo's en truffels het eerste halfuurtje een bodyload: zwaar gevoel op de maag, loom/zwaar voelen. Daarna trekt dat altijd compleet weg en kan ik me compleet op de trip richten.

Met LSD heb ik gedurende de (of bijna de) gehele trip last van bodyload. Maar dan een heel andere: lichamelijk wat "on edge" zijn, opgefokt soms zelfs. Maar andere mensen hebben hier dan weer geen last van.
Klik om te vergroten...
De bodyload is deels te wijten aan de consumptie methode en soort. Cubensis en sclerotia hebben sowieso deze bodyload. Zelf wil ik de tek toepassen van primalsoup, waarbij verse vruchten deels in stukken worden gehakt, 2% citroenzuur erbij in een pan met een klein laagje water 1min prakken op een hoge temp. Van het vuur met de deksel erop 5-10min laten trekken, vruchten uitwringen (notenmelk zak) en dan eindig je met een geconcentreerde vloeistof. Hiermee omzeil je de bodyload van deze soorten en schijnt beter te zijn dan reguliere thee i.v.m dat het bereid wordt met verse vruchten ipv gedroogd. Cubensis en truffels zijn helaas kwalitatief de minste geliefde soorten onder de paddo's. Je kan dan nog beter de paddo's kweken uit de truffels, psilocybe tampanensis in het bijzonder, vanwege betere trip 'kwaliteit'.

Echter zijn er ook soorten die de bodyload verkleinen vanwege de hoge concentratie stoffen t.o.v. vrucht gewicht zoals panaeolus (cyanescens en bisporus). Verder zijn er exotische soorten die 'schoner' zijn en niet eenzelfde soort bodyload met zich meebrengen.. 1 van de soorten die ik nog moet proberen is Panaolus Subtropicalis, volgens kenners een paddo effect gecombineerd met mdma en mescaline.. en prettiger dan LSD zover ik heb begrepen. Psilocybe zapotecorum en papuana hoor ik ook zeer positieve geluiden over.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gemberthee zei:
En is er een echt een verschil tussen paddo's en truffels?
Klik om te vergroten...
Er zit zeker verschil tussen soorten, echter wat je online kan kopen is helaas het minst geliefd. Zie bovenstaande post.. als je meer in de wereld van paddestoelen duikt, zijn er soorten (exoten) die zeer hoog staan aangeschreven en de gewone 'cubensis' en 'truffel' wordt als troep beschouwd.. wellicht ook n.v.t voor dit forum aangezien het een niche op zich is..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
0t0lerance zei:
De bodyload is deels te wijten aan de consumptie methode en soort. Cubensis en sclerotia hebben sowieso deze bodyload. Zelf wil ik de tek toepassen van primalsoup, waarbij verse vruchten deels in stukken worden gehakt, 2% citroenzuur erbij in een pan met een klein laagje water 1min prakken op een hoge temp. Van het vuur met de deksel erop 5-10min laten trekken, vruchten uitwringen (notenmelk zak) en dan eindig je met een geconcentreerde vloeistof. Hiermee omzeil je de bodyload van deze soorten en schijnt beter te zijn dan reguliere thee i.v.m dat het bereid wordt met verse vruchten ipv gedroogd. Cubensis en truffels zijn helaas kwalitatief de minste geliefde soorten onder de paddo's. Je kan dan nog beter de paddo's kweken uit de truffels, psilocybe tampanensis in het bijzonder, vanwege betere trip 'kwaliteit'.

Echter zijn er ook soorten die de bodyload verkleinen vanwege de hoge concentratie stoffen t.o.v. vrucht gewicht zoals panaeolus (cyanescens en bisporus). Verder zijn er exotische soorten die 'schoner' zijn en niet eenzelfde soort bodyload met zich meebrengen.. 1 van de soorten die ik nog moet proberen is Panaolus Subtropicalis, volgens kenners een paddo effect gecombineerd met mdma en mescaline.. en prettiger dan LSD zover ik heb begrepen. Psilocybe zapotecorum en papuana hoor ik ook zeer positieve geluiden over.
Klik om te vergroten...
Dat mag zo zijn maar ik heb vele verschillende soorten paddo's en truffels gegeten en de bodyload kwam altijd overeen en ik voel het altijd alleen maar ruwweg het eerste halfuurtje. Het kan zijn dat de trip het daarna overstemd, maar ik voel het dan helemaal niet meer.

Wel zet ik al een hele tijd alleen nog maar thee ervan. Omdat het niet zo goor is (door de jaren begon het eten ervan me steeds meer tegen te staan) en omdat het dat eerste halfuurtje ook fijner (minder zwaar op de maag) maakt.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Wederom, ik heb vele soorten gegeten en vind dat allemaal wel wat meevallen. Sommige soorten zijn wel echt sterker, maar die beschrijvingen op de doosjes van: deze soort geeft euforie, deze meer visuals, deze maakt je filosofischer is imo allemaal marketing praat. Trips verschillen door verschil in set en setting. En wat je leest en gelooft van wat er in die beschrijvingen staat, gaat (of: kan) deel uitmaken van je (mind)set. En mindset is zeer bepalend voor je uiteindelijke trip-ervaring.
Klik om te vergroten...
Met vele soorten bedoel je varianten? Als je aangeeft 'beschrijving op het doosje' dat heb je het enkel over Psilocybe Cubensis (golden teacher, cambodian, mazapatec, penis envy enz), en dat is inderdaad 1 pot nat en betreffen varianten.. géén soorten. als we het hebben over soorten bedoel ik (even om de verwarring te voorkomen) bijvoorbeeld:
- psilocybe natalensis
- psilocybe subtropicalis (ook bekend als 'semperviva' / 'hoogshagenii var. convexa'
- panaeolus bisporus

Deze soorten worden ook niet verkocht als growkit en hebben geen beschrijving. Zo bevat de subtropicalis bevat een unieke MAOI (licht ook op onder UV-licht) waardoor de trip lijkt op Psilohuasca. Maargoed verder laat ik het hierbij, uiteraard moet het complete plaatje kloppen (set/setting), dat geld voor elk psychedelicum.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."