Ga eens voorbij de recreatieve dosis.. zoals Terence zou zeggen "you took a pissant amount", deze dingen staan niet voor niets bekend als vlees van de goden.. voordat je zoiets onderneemt wel langzaam opbouwen naar de dosis (5gr gedroogde paddo's). Paddo's gaan ver voorbij je wildste fantasieën, voorbij wat te bevatten en met woorden te beschrijven is... Je concept van tijd en ruimte veranderd.. deze realiteit brokkelt af.. 'jij' met alles wat je weet wordt afgebroken..
Ben wel heel benieuwd of je dan nog hetzelfde erover denkt, maar denk dat je een kleine defragmentatie hebt ondergaan en uberhaupt anders over het leven gaat denken hahaha
True! Ik ervaar overigens bij elke trip vernieuwende perspectieven waar ik dankbaarheid bij voel. Er is veel liefde. Ik zie schoonheid, zelfs in lijden. En ik voel een overvloed aan alles. Er is eenheid, ook in tijd. Ik aanschouw het leven, het heden, als een voortdurend veranderend, ongrijpbaar iets waar verleden en toekomst elkaar ontmoeten, waarbij er geen verschil is tussen beiden, omdat het ze tegelijk scheidt en verbindt. En waarbij herinneringen nieuwe betekenissen krijgen, een grotere ruimte voor ze ontstaat om in te bewegen door nieuw inzicht, ipv door te mijmeren.
En als ik internet mag geloven zijn mijn visuals complex. Ik zie en ervaar beelden/dingen/ entiteiten die er niet zijn, heel levendig, en totaal niet eng.
Edit: Ik vind het ook cool dat mijn onzekerheden onder een microscoop worden gelegd. Daardoor kan ik het na de trip onderzoeken en zien dat het niet zo belangrijk is. Dat lukt dan weer door de overvloed aan liefde en zelfliefde (dat is één en hetzelfde tijdens de trip) die ik ook gevoeld heb
![:)]()
.
Maar ik denk ook dat ik nog wel dieper kan ja. Het lijkt een beetje alsof de blauwdruk of het "huismerk" van mijn trip steeds regenboogjes/unicornworld/hemelswit/glitters/fluorescerend en goud is (niet constant, maar in golven). Ik zou best een ander soort bubbel willen. Gelukkig duurt het leven nog lang, dus ik heb geen haast
Edit: ik vind lsd ook makkelijker. Minder confronterend, mentaal minder heftig en fysiek meer actief. Maar ook minder bizar en minder diep. Ikzelf zoek liever de diepte op en van mij mag het wel bizar zijn.
Nieuwsgierig: playlist van johns hopkins psychedelic therapy. Ga ik straks meteen ff luisteren.
En is er een echt een verschil tussen paddo's en truffels?