#1
No shit. Waarom heb je dan vasoconstrictie?Ja ik bedoel meer dat ik het gapen ook altijd heb bij vasoconstrictie, en daarom doet het mij daaraan denken.
(En sorry voor mijn botte grap. Als ik dat wist, had ik hem niet gemaakt.)
No shit. Waarom heb je dan vasoconstrictie?Ja ik bedoel meer dat ik het gapen ook altijd heb bij vasoconstrictie, en daarom doet het mij daaraan denken.
Ga eens voorbij de recreatieve dosis.. zoals Terence zou zeggen "you took a pissant amount", deze dingen staan niet voor niets bekend als vlees van de goden.. voordat je zoiets onderneemt wel langzaam opbouwen naar de dosis (5gr gedroogde paddo's). Paddo's gaan ver voorbij je wildste fantasieën, voorbij wat te bevatten en met woorden te beschrijven is... Je concept van tijd en ruimte veranderd.. deze realiteit brokkelt af.. 'jij' met alles wat je weet wordt afgebroken..Zou het kunnen dat je het kunstje van de psychedelica op een bepaald moment wel kent? Ik vraag me dat wel eens af. Op een gegeven moment heb je wel genoeg kaleidoscopen, bewegende krulletjes en vuurwerk gezien ofzo, misschien?
True! Ik ervaar overigens bij elke trip vernieuwende perspectieven waar ik dankbaarheid bij voel. Er is veel liefde. Ik zie schoonheid, zelfs in lijden. En ik voel een overvloed aan alles. Er is eenheid, ook in tijd. Ik aanschouw het leven, het heden, als een voortdurend veranderend, ongrijpbaar iets waar verleden en toekomst elkaar ontmoeten, waarbij er geen verschil is tussen beiden, omdat het ze tegelijk scheidt en verbindt. En waarbij herinneringen nieuwe betekenissen krijgen, een grotere ruimte voor ze ontstaat om in te bewegen door nieuw inzicht, ipv door te mijmeren.Ga eens voorbij de recreatieve dosis.. zoals Terence zou zeggen "you took a pissant amount", deze dingen staan niet voor niets bekend als vlees van de goden.. voordat je zoiets onderneemt wel langzaam opbouwen naar de dosis (5gr gedroogde paddo's). Paddo's gaan ver voorbij je wildste fantasieën, voorbij wat te bevatten en met woorden te beschrijven is... Je concept van tijd en ruimte veranderd.. deze realiteit brokkelt af.. 'jij' met alles wat je weet wordt afgebroken..
Ben wel heel benieuwd of je dan nog hetzelfde erover denkt, maar denk dat je een kleine defragmentatie hebt ondergaan en uberhaupt anders over het leven gaat denken hahaha
Ja heb daar een aantal keer last van gehad na 3mmc, beetje jammer.Waarom heb je dan vasoconstrictie
Niet meer doen dan. Bah zeg! Lijkt me heel naar om te ervaren.Ja heb daar een aantal keer last van gehad na 3mmc, beetje jammer.
Wederom, ik heb vele soorten gegeten en vind dat allemaal wel wat meevallen. Sommige soorten zijn wel echt sterker, maar die beschrijvingen op de doosjes van: deze soort geeft euforie, deze meer visuals, deze maakt je filosofischer is imo allemaal marketing praat. Trips verschillen door verschil in set en setting. En wat je leest en gelooft van wat er in die beschrijvingen staat, gaat (of: kan) deel uitmaken van je (mind)set. En mindset is zeer bepalend voor je uiteindelijke trip-ervaring.Er zit zeker verschil tussen soorten, echter wat je online kan kopen is helaas het minst geliefd. Zie bovenstaande post.. als je meer in de wereld van paddestoelen duikt, zijn er soorten (exoten) die zeer hoog staan aangeschreven en de gewone 'cubensis' en 'truffel' wordt als troep beschouwd.. wellicht ook n.v.t voor dit forum aangezien het een niche op zich is..
Het verschilt ook gewoon per persoon.Het ongemak heeft te maken met je mindset.. en je setting, omgeving.
De bodyload is deels te wijten aan de consumptie methode en soort. Cubensis en sclerotia hebben sowieso deze bodyload. Zelf wil ik de tek toepassen van primalsoup, waarbij verse vruchten deels in stukken worden gehakt, 2% citroenzuur erbij in een pan met een klein laagje water 1min prakken op een hoge temp. Van het vuur met de deksel erop 5-10min laten trekken, vruchten uitwringen (notenmelk zak) en dan eindig je met een geconcentreerde vloeistof. Hiermee omzeil je de bodyload van deze soorten en schijnt beter te zijn dan reguliere thee i.v.m dat het bereid wordt met verse vruchten ipv gedroogd. Cubensis en truffels zijn helaas kwalitatief de minste geliefde soorten onder de paddo's. Je kan dan nog beter de paddo's kweken uit de truffels, psilocybe tampanensis in het bijzonder, vanwege betere trip 'kwaliteit'.Het verschilt ook gewoon per persoon.
Ik heb bij paddo's en truffels het eerste halfuurtje een bodyload: zwaar gevoel op de maag, loom/zwaar voelen. Daarna trekt dat altijd compleet weg en kan ik me compleet op de trip richten.
Met LSD heb ik gedurende de (of bijna de) gehele trip last van bodyload. Maar dan een heel andere: lichamelijk wat "on edge" zijn, opgefokt soms zelfs. Maar andere mensen hebben hier dan weer geen last van.
Er zit zeker verschil tussen soorten, echter wat je online kan kopen is helaas het minst geliefd. Zie bovenstaande post.. als je meer in de wereld van paddestoelen duikt, zijn er soorten (exoten) die zeer hoog staan aangeschreven en de gewone 'cubensis' en 'truffel' wordt als troep beschouwd.. wellicht ook n.v.t voor dit forum aangezien het een niche op zich is..En is er een echt een verschil tussen paddo's en truffels?
Dat mag zo zijn maar ik heb vele verschillende soorten paddo's en truffels gegeten en de bodyload kwam altijd overeen en ik voel het altijd alleen maar ruwweg het eerste halfuurtje. Het kan zijn dat de trip het daarna overstemd, maar ik voel het dan helemaal niet meer.De bodyload is deels te wijten aan de consumptie methode en soort. Cubensis en sclerotia hebben sowieso deze bodyload. Zelf wil ik de tek toepassen van primalsoup, waarbij verse vruchten deels in stukken worden gehakt, 2% citroenzuur erbij in een pan met een klein laagje water 1min prakken op een hoge temp. Van het vuur met de deksel erop 5-10min laten trekken, vruchten uitwringen (notenmelk zak) en dan eindig je met een geconcentreerde vloeistof. Hiermee omzeil je de bodyload van deze soorten en schijnt beter te zijn dan reguliere thee i.v.m dat het bereid wordt met verse vruchten ipv gedroogd. Cubensis en truffels zijn helaas kwalitatief de minste geliefde soorten onder de paddo's. Je kan dan nog beter de paddo's kweken uit de truffels, psilocybe tampanensis in het bijzonder, vanwege betere trip 'kwaliteit'.
Echter zijn er ook soorten die de bodyload verkleinen vanwege de hoge concentratie stoffen t.o.v. vrucht gewicht zoals panaeolus (cyanescens en bisporus). Verder zijn er exotische soorten die 'schoner' zijn en niet eenzelfde soort bodyload met zich meebrengen.. 1 van de soorten die ik nog moet proberen is Panaolus Subtropicalis, volgens kenners een paddo effect gecombineerd met mdma en mescaline.. en prettiger dan LSD zover ik heb begrepen. Psilocybe zapotecorum en papuana hoor ik ook zeer positieve geluiden over.
Met vele soorten bedoel je varianten? Als je aangeeft 'beschrijving op het doosje' dat heb je het enkel over Psilocybe Cubensis (golden teacher, cambodian, mazapatec, penis envy enz), en dat is inderdaad 1 pot nat en betreffen varianten.. géén soorten. als we het hebben over soorten bedoel ik (even om de verwarring te voorkomen) bijvoorbeeld:Wederom, ik heb vele soorten gegeten en vind dat allemaal wel wat meevallen. Sommige soorten zijn wel echt sterker, maar die beschrijvingen op de doosjes van: deze soort geeft euforie, deze meer visuals, deze maakt je filosofischer is imo allemaal marketing praat. Trips verschillen door verschil in set en setting. En wat je leest en gelooft van wat er in die beschrijvingen staat, gaat (of: kan) deel uitmaken van je (mind)set. En mindset is zeer bepalend voor je uiteindelijke trip-ervaring.
Ik heb vooral Cubensis gehad ja, weleens andere waarvan ik de naam ben vergeten maar geen Cubensis waren, maar dat was maar een enkele keer of twee. Vooral Cubensis. Maar inderdaad, ik heb het dan over de beschrijvingen op de doosjes van Cubensis. En dat velen beweren dat ze verschil merken tussen die "soorten" dus.Met vele soorten bedoel je kweek varianten? Als je aangeeft 'beschrijving op het doosje' dat heb je het enkel over Psilocybe Cubensis (golden teacher, cambodian, mazapatec, penis envy enz), en dat is inderdaad 1 pot nat en betreffen varianten.. géén soorten. als we het hebben over soorten bedoel ik (even om de verwarring te voorkomen) bijvoorbeeld:
- psilocybe natalensis
- psilocybe subtropicalis (ook bekend als 'semperviva' / 'hoogshagenii var. convexa'
- panaeolus bisporus
Deze soorten worden ook niet verkocht als growkit en hebben geen beschrijving. Zo bevat de subtropicalis bevat een unieke MAOI (licht ook op onder UV-licht) waardoor de trip lijkt op Psilohuasca. Maargoed verder laat ik het hierbij, uiteraard moet het complete plaatje kloppen, dat geld voor elk psychedelicum.
Ja, enorm misleidende marketing helaas en misinformatie. Yes, ook niet allemaal positief trouwens.. zo zijn er ook soorten waarbij negatieve effecten naast de 'bodyload' kunnen optreden, zoals tijdelijke verlamming bij houtminnende soorten, ookwel bekend als 'woodlovers paralysis'.. geen pretje.. onbekend wat de oorzaak is..Ik heb vooral Cubensis gehad ja, weleens andere waarvan ik de naam ben vergeten maar geen Cubensis waren, maar dat was maar een enkele keer of twee. Vooral Cubensis. Maar inderdaad, ik heb het dan over de beschrijvingen op de doosjes van Cubensis. En dat velen beweren dat ze verschil merken tussen die "soorten" dus.
Maar interessant, dat er dus ook echt soorten zijn, met echt "objectief" verschillende effecten!
Deze exoten worden pas sinds de afgelopen paar jaar gedeeld, omdat men erachter komt hoe ze gekweekt kunnen worden. De sporen worden vervolgens gedeeld binnen de community en er wordt bijgehouden wat wel en niet werkt in bepaalde draadjes, in NL kan je er niet aan komen enkel via via.. sommige sporen blijven namelijk slechts enkel maanden goed waardoor er andere methoden voor opslag nodig zijn en bij sommige soorten duurt het maanden voordat je resultaat ziet en/of zijn extreem gevoelig.. te veel luchtbeweging en de boel abort en sterft af. Dus dit zal je ook niet tegen komen verder en dat is wel erg jammer...Interessant om te lezen allemaal. Ik wist dat niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."