Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRare truffeltrip

Rare truffeltrip

36 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychojohn zei:
Ja ik bedoel meer dat ik het gapen ook altijd heb bij vasoconstrictie, en daarom doet het mij daaraan denken.
Klik om te vergroten...
No shit. Waarom heb je dan vasoconstrictie?

(En sorry voor mijn botte grap. Als ik dat wist, had ik hem niet gemaakt.)
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Vind magic truffs zelf ook soms overweldigend en zwaardere bodyload, voel me dan zo zwaar en ook darmpjes die regelmatig te keer gaan en vaak intensere closed eyes trips en veel emoties die er aan te pas komen. Een enkele keer was het eens chiller, maar voor de fun en gezelligheid moet ik ze niet nemen, omdat mijn ervaringen gewoon meestal emotioneel zo intens waren en vol vragen achterbleef, dan weer een blok dat v mn been viel.
De duur v 3.5u is indd zeer kort, maar magic truffs, zijn nog meer dan ander zoooo persoonlijk en zo afhankelijk van de setting, mood...Maar mijn trips (van comeup temc omedown) zitten toch eerder rond de 6u met eens uitschieters naar 8u fzo.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het ongemak heeft te maken met je mindset.. en je setting, omgeving. Verder heb je kippensoep gegeten rond half 5, je kan het zien als een soort thee wat je hebt gemaakt. De stoffen lossen prima op in heet water namelijk. AH is ook geen goede setting nee, voel de paranoia al opkomen als je het erover hebt... Vermijd drukke plekken als de pest.

De ene keer pakt een trip zo uit.. en de andere keer zo.. je kan psychedelica niet voorspellen, bij zo'n recreatieve dosis kan je het nog een beetje sturen, maar zoals je al hebt gevoeld had de trip iets anders voor je in petto; als het mentaal wordt moet je niet tegenstribbelen, pak een noice-cancelling kop tel erbij.. lekker op bed liggen, oogmaster, spotify, luister de playlist van johns hopkins psychedelic therapy.. of die van Imperial college london. Moet je ook kunnen afspreken met vrienden, als je je af wil zonderen, moet dat kunnen..
Gemberthee zei:
Zou het kunnen dat je het kunstje van de psychedelica op een bepaald moment wel kent? Ik vraag me dat wel eens af. Op een gegeven moment heb je wel genoeg kaleidoscopen, bewegende krulletjes en vuurwerk gezien ofzo, misschien?
Klik om te vergroten...
Ga eens voorbij de recreatieve dosis.. zoals Terence zou zeggen "you took a pissant amount", deze dingen staan niet voor niets bekend als vlees van de goden.. voordat je zoiets onderneemt wel langzaam opbouwen naar de dosis (5gr gedroogde paddo's). Paddo's gaan ver voorbij je wildste fantasieën, voorbij wat te bevatten en met woorden te beschrijven is... Je concept van tijd en ruimte veranderd.. deze realiteit brokkelt af.. 'jij' met alles wat je weet wordt afgebroken..

Ben wel heel benieuwd of je dan nog hetzelfde erover denkt, maar denk dat je een kleine defragmentatie hebt ondergaan en uberhaupt anders over het leven gaat denken hahaha
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#4
0t0lerance zei:
Ga eens voorbij de recreatieve dosis.. zoals Terence zou zeggen "you took a pissant amount", deze dingen staan niet voor niets bekend als vlees van de goden.. voordat je zoiets onderneemt wel langzaam opbouwen naar de dosis (5gr gedroogde paddo's). Paddo's gaan ver voorbij je wildste fantasieën, voorbij wat te bevatten en met woorden te beschrijven is... Je concept van tijd en ruimte veranderd.. deze realiteit brokkelt af.. 'jij' met alles wat je weet wordt afgebroken..

Ben wel heel benieuwd of je dan nog hetzelfde erover denkt, maar denk dat je een kleine defragmentatie hebt ondergaan en uberhaupt anders over het leven gaat denken hahaha
Klik om te vergroten...
True! Ik ervaar overigens bij elke trip vernieuwende perspectieven waar ik dankbaarheid bij voel. Er is veel liefde. Ik zie schoonheid, zelfs in lijden. En ik voel een overvloed aan alles. Er is eenheid, ook in tijd. Ik aanschouw het leven, het heden, als een voortdurend veranderend, ongrijpbaar iets waar verleden en toekomst elkaar ontmoeten, waarbij er geen verschil is tussen beiden, omdat het ze tegelijk scheidt en verbindt. En waarbij herinneringen nieuwe betekenissen krijgen, een grotere ruimte voor ze ontstaat om in te bewegen door nieuw inzicht, ipv door te mijmeren.
En als ik internet mag geloven zijn mijn visuals complex. Ik zie en ervaar beelden/dingen/ entiteiten die er niet zijn, heel levendig, en totaal niet eng.
Edit: Ik vind het ook cool dat mijn onzekerheden onder een microscoop worden gelegd. Daardoor kan ik het na de trip onderzoeken en zien dat het niet zo belangrijk is. Dat lukt dan weer door de overvloed aan liefde en zelfliefde (dat is één en hetzelfde tijdens de trip) die ik ook gevoeld heb :).
Maar ik denk ook dat ik nog wel dieper kan ja. Het lijkt een beetje alsof de blauwdruk of het "huismerk" van mijn trip steeds regenboogjes/unicornworld/hemelswit/glitters/fluorescerend en goud is (niet constant, maar in golven). Ik zou best een ander soort bubbel willen. Gelukkig duurt het leven nog lang, dus ik heb geen haast :wink:

Edit: ik vind lsd ook makkelijker. Minder confronterend, mentaal minder heftig en fysiek meer actief. Maar ook minder bizar en minder diep. Ikzelf zoek liever de diepte op en van mij mag het wel bizar zijn.

Nieuwsgierig: playlist van johns hopkins psychedelic therapy. Ga ik straks meteen ff luisteren.

En is er een echt een verschil tussen paddo's en truffels?
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gemberthee zei:
Waarom heb je dan vasoconstrictie
Klik om te vergroten...
Ja heb daar een aantal keer last van gehad na 3mmc, beetje jammer.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychojohn zei:
Ja heb daar een aantal keer last van gehad na 3mmc, beetje jammer.
Klik om te vergroten...
Niet meer doen dan. Bah zeg! Lijkt me heel naar om te ervaren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
0t0lerance zei:
Er zit zeker verschil tussen soorten, echter wat je online kan kopen is helaas het minst geliefd. Zie bovenstaande post.. als je meer in de wereld van paddestoelen duikt, zijn er soorten (exoten) die zeer hoog staan aangeschreven en de gewone 'cubensis' en 'truffel' wordt als troep beschouwd.. wellicht ook n.v.t voor dit forum aangezien het een niche op zich is..
Klik om te vergroten...
Wederom, ik heb vele soorten gegeten en vind dat allemaal wel wat meevallen. Sommige soorten zijn wel echt sterker, maar die beschrijvingen op de doosjes van: deze soort geeft euforie, deze meer visuals, deze maakt je filosofischer is imo allemaal marketing praat. Trips verschillen door verschil in set en setting. En wat je leest en gelooft van wat er in die beschrijvingen staat, gaat (of: kan) deel uitmaken van je (mind)set. En mindset is zeer bepalend voor je uiteindelijke trip-ervaring.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
0t0lerance zei:
Het ongemak heeft te maken met je mindset.. en je setting, omgeving.
Klik om te vergroten...
Het verschilt ook gewoon per persoon.

Ik heb bij paddo's en truffels het eerste halfuurtje een bodyload: zwaar gevoel op de maag, loom/zwaar voelen. Daarna trekt dat altijd compleet weg en kan ik me compleet op de trip richten.

Met LSD heb ik gedurende de (of bijna de) gehele trip last van bodyload. Maar dan een heel andere: lichamelijk wat "on edge" zijn, opgefokt soms zelfs. Maar andere mensen hebben hier dan weer geen last van.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Het verschilt ook gewoon per persoon.

Ik heb bij paddo's en truffels het eerste halfuurtje een bodyload: zwaar gevoel op de maag, loom/zwaar voelen. Daarna trekt dat altijd compleet weg en kan ik me compleet op de trip richten.

Met LSD heb ik gedurende de (of bijna de) gehele trip last van bodyload. Maar dan een heel andere: lichamelijk wat "on edge" zijn, opgefokt soms zelfs. Maar andere mensen hebben hier dan weer geen last van.
Klik om te vergroten...
De bodyload is deels te wijten aan de consumptie methode en soort. Cubensis en sclerotia hebben sowieso deze bodyload. Zelf wil ik de tek toepassen van primalsoup, waarbij verse vruchten deels in stukken worden gehakt, 2% citroenzuur erbij in een pan met een klein laagje water 1min prakken op een hoge temp. Van het vuur met de deksel erop 5-10min laten trekken, vruchten uitwringen (notenmelk zak) en dan eindig je met een geconcentreerde vloeistof. Hiermee omzeil je de bodyload van deze soorten en schijnt beter te zijn dan reguliere thee i.v.m dat het bereid wordt met verse vruchten ipv gedroogd. Cubensis en truffels zijn helaas kwalitatief de minste geliefde soorten onder de paddo's. Je kan dan nog beter de paddo's kweken uit de truffels, psilocybe tampanensis in het bijzonder, vanwege betere trip 'kwaliteit'.

Echter zijn er ook soorten die de bodyload verkleinen vanwege de hoge concentratie stoffen t.o.v. vrucht gewicht zoals panaeolus (cyanescens en bisporus). Verder zijn er exotische soorten die 'schoner' zijn en niet eenzelfde soort bodyload met zich meebrengen.. 1 van de soorten die ik nog moet proberen is Panaolus Subtropicalis, volgens kenners een paddo effect gecombineerd met mdma en mescaline.. en prettiger dan LSD zover ik heb begrepen. Psilocybe zapotecorum en papuana hoor ik ook zeer positieve geluiden over.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gemberthee zei:
En is er een echt een verschil tussen paddo's en truffels?
Klik om te vergroten...
Er zit zeker verschil tussen soorten, echter wat je online kan kopen is helaas het minst geliefd. Zie bovenstaande post.. als je meer in de wereld van paddestoelen duikt, zijn er soorten (exoten) die zeer hoog staan aangeschreven en de gewone 'cubensis' en 'truffel' wordt als troep beschouwd.. wellicht ook n.v.t voor dit forum aangezien het een niche op zich is..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
0t0lerance zei:
De bodyload is deels te wijten aan de consumptie methode en soort. Cubensis en sclerotia hebben sowieso deze bodyload. Zelf wil ik de tek toepassen van primalsoup, waarbij verse vruchten deels in stukken worden gehakt, 2% citroenzuur erbij in een pan met een klein laagje water 1min prakken op een hoge temp. Van het vuur met de deksel erop 5-10min laten trekken, vruchten uitwringen (notenmelk zak) en dan eindig je met een geconcentreerde vloeistof. Hiermee omzeil je de bodyload van deze soorten en schijnt beter te zijn dan reguliere thee i.v.m dat het bereid wordt met verse vruchten ipv gedroogd. Cubensis en truffels zijn helaas kwalitatief de minste geliefde soorten onder de paddo's. Je kan dan nog beter de paddo's kweken uit de truffels, psilocybe tampanensis in het bijzonder, vanwege betere trip 'kwaliteit'.

Echter zijn er ook soorten die de bodyload verkleinen vanwege de hoge concentratie stoffen t.o.v. vrucht gewicht zoals panaeolus (cyanescens en bisporus). Verder zijn er exotische soorten die 'schoner' zijn en niet eenzelfde soort bodyload met zich meebrengen.. 1 van de soorten die ik nog moet proberen is Panaolus Subtropicalis, volgens kenners een paddo effect gecombineerd met mdma en mescaline.. en prettiger dan LSD zover ik heb begrepen. Psilocybe zapotecorum en papuana hoor ik ook zeer positieve geluiden over.
Klik om te vergroten...
Dat mag zo zijn maar ik heb vele verschillende soorten paddo's en truffels gegeten en de bodyload kwam altijd overeen en ik voel het altijd alleen maar ruwweg het eerste halfuurtje. Het kan zijn dat de trip het daarna overstemd, maar ik voel het dan helemaal niet meer.

Wel zet ik al een hele tijd alleen nog maar thee ervan. Omdat het niet zo goor is (door de jaren begon het eten ervan me steeds meer tegen te staan) en omdat het dat eerste halfuurtje ook fijner (minder zwaar op de maag) maakt.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Wederom, ik heb vele soorten gegeten en vind dat allemaal wel wat meevallen. Sommige soorten zijn wel echt sterker, maar die beschrijvingen op de doosjes van: deze soort geeft euforie, deze meer visuals, deze maakt je filosofischer is imo allemaal marketing praat. Trips verschillen door verschil in set en setting. En wat je leest en gelooft van wat er in die beschrijvingen staat, gaat (of: kan) deel uitmaken van je (mind)set. En mindset is zeer bepalend voor je uiteindelijke trip-ervaring.
Klik om te vergroten...
Met vele soorten bedoel je varianten? Als je aangeeft 'beschrijving op het doosje' dat heb je het enkel over Psilocybe Cubensis (golden teacher, cambodian, mazapatec, penis envy enz), en dat is inderdaad 1 pot nat en betreffen varianten.. géén soorten. als we het hebben over soorten bedoel ik (even om de verwarring te voorkomen) bijvoorbeeld:
- psilocybe natalensis
- psilocybe subtropicalis (ook bekend als 'semperviva' / 'hoogshagenii var. convexa'
- panaeolus bisporus

Deze soorten worden ook niet verkocht als growkit en hebben geen beschrijving. Zo bevat de subtropicalis bevat een unieke MAOI (licht ook op onder UV-licht) waardoor de trip lijkt op Psilohuasca. Maargoed verder laat ik het hierbij, uiteraard moet het complete plaatje kloppen (set/setting), dat geld voor elk psychedelicum.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
0t0lerance zei:
Met vele soorten bedoel je kweek varianten? Als je aangeeft 'beschrijving op het doosje' dat heb je het enkel over Psilocybe Cubensis (golden teacher, cambodian, mazapatec, penis envy enz), en dat is inderdaad 1 pot nat en betreffen varianten.. géén soorten. als we het hebben over soorten bedoel ik (even om de verwarring te voorkomen) bijvoorbeeld:
- psilocybe natalensis
- psilocybe subtropicalis (ook bekend als 'semperviva' / 'hoogshagenii var. convexa'
- panaeolus bisporus

Deze soorten worden ook niet verkocht als growkit en hebben geen beschrijving. Zo bevat de subtropicalis bevat een unieke MAOI (licht ook op onder UV-licht) waardoor de trip lijkt op Psilohuasca. Maargoed verder laat ik het hierbij, uiteraard moet het complete plaatje kloppen, dat geld voor elk psychedelicum.
Klik om te vergroten...
Ik heb vooral Cubensis gehad ja, weleens andere waarvan ik de naam ben vergeten maar geen Cubensis waren, maar dat was maar een enkele keer of twee. Vooral Cubensis. Maar inderdaad, ik heb het dan over de beschrijvingen op de doosjes van Cubensis. En dat velen beweren dat ze verschil merken tussen die "soorten" dus.

Maar interessant, dat er dus ook echt soorten zijn, met echt "objectief" verschillende effecten!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Interessant om te lezen allemaal. Ik wist dat niet.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik heb vooral Cubensis gehad ja, weleens andere waarvan ik de naam ben vergeten maar geen Cubensis waren, maar dat was maar een enkele keer of twee. Vooral Cubensis. Maar inderdaad, ik heb het dan over de beschrijvingen op de doosjes van Cubensis. En dat velen beweren dat ze verschil merken tussen die "soorten" dus.

Maar interessant, dat er dus ook echt soorten zijn, met echt "objectief" verschillende effecten!
Klik om te vergroten...
Ja, enorm misleidende marketing helaas en misinformatie. Yes, ook niet allemaal positief trouwens.. zo zijn er ook soorten waarbij negatieve effecten naast de 'bodyload' kunnen optreden, zoals tijdelijke verlamming bij houtminnende soorten, ookwel bekend als 'woodlovers paralysis'.. geen pretje.. onbekend wat de oorzaak is..

Verder moet ik zelf nog de effecten ondervinden van substropicalis, dus kan dit persoonlijk nog niet bekrachtigen. hierzo een rapport van iemand die enkel mindere ervaringen heeft met cubensis:

Semperviva is THE magic mushroom - Trip Reports - Shroomery Message Board

I have posted this on the official semperviva thread but I will post it here as well for easy reference. Hey everyone! It has been a while, but I finally got my life in order so I decided to trip
www.shroomery.org www.shroomery.org
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gemberthee zei:
Interessant om te lezen allemaal. Ik wist dat niet.
Klik om te vergroten...
Deze exoten worden pas sinds de afgelopen paar jaar gedeeld, omdat men erachter komt hoe ze gekweekt kunnen worden. De sporen worden vervolgens gedeeld binnen de community en er wordt bijgehouden wat wel en niet werkt in bepaalde draadjes, in NL kan je er niet aan komen enkel via via.. sommige sporen blijven namelijk slechts enkel maanden goed waardoor er andere methoden voor opslag nodig zijn en bij sommige soorten duurt het maanden voordat je resultaat ziet en/of zijn extreem gevoelig.. te veel luchtbeweging en de boel abort en sterft af. Dus dit zal je ook niet tegen komen verder en dat is wel erg jammer...
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn 1ste keer was 15 gram dragonslayer.

Was een leuke ervaring, net een film.

2e keer 15 gram galandoi + 15 gram dragonslayer.

Was en is me sweet spot met truffels.
Ik ga dan wel vaak na buiten natuurgebied in en deed het toen en nog steeds in de avonden, heb ook wel eens middag gedaan, maar visuals zijn veel minder dan.

Had met de mix me 2e trip toen een stok, en toen was stok in eens weg, en met anderen over gehad, en zijn op laatst verder gegaan uren later had ik ineens die stok weer vast, maar waren veel verder, nog steeds geen idee hoe ik dat voorelkaar had. Mijn vrienden zeggen wss gegooit en later opgepakt, maar zelf nooit mee gekregen dan en is ook niet gezien. En we hadden ook aardig stuk gelopen, maar is wel enige logische verklaring ervoor.

Wel eens beetje badd gegaan, maar nooit echt, kan me gedachtes heel goed verzetten omdat als ik me kut voel ik altijd random ineens iets ga doen, deed ik uitmijzelf altijd al. En dan vergat ik het gewoon.

Heb wel altijd hele diepzinnige gedachtes en filosofien. Heb wel eens meer truffels proberen te eten, maar als je die laatste korrels van de 30 gram aan het weg werken bent, gaat het vet tegen zitten. Alsof me lichaam zegt nein, met paddos nooit last van. Daar zelfs eens teveel van gegeten met broertje, waren vet aan het praten toen en lachen en kauwen dat we halve schoene doos weg hadden gekauwd, was toen gevallen toen ik opstond om tv aan te doen en was gewoon weg, was er wel, maar in me hoofd, was niet meer fysiek aanwezig.

Met egyptische goden gesproken toen, gaven me voor gevoel vet nuttige informatie, maar met dat ik dacht, dat moet ik onthouden, was ik het alweer vergeten. Was wel me beste trip ooit. Heeft mij mentaal heel erg geholpen om een beter mens te worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."