Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-Meo-MiPT: helaas niet wat het zou moeten doen

5-Meo-MiPT: helaas niet wat het zou moeten doen

41 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Proxima zei:
Weet je zeker dat je volumetrische doseringen kloppen? 20mg moxy totaal zou je namelijk zeker moeten voelen.

En anders wellicht een cross-tolerantie met een ander middel of een bepaald medicijn?

En geen merkbare smaak? Moxy is over het algemeen vrij bitter en zeker niet smakeloos.

Moxy kan je redelijk lang blijven bijstapelen, waarbij je op een gegeven moment wel de dosis moet verhogen.

Een volledige testkit zou een pre moeten zijn voor iedereen die substanties gebruikt. 👍
Klik om te vergroten...
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#2
VJ_LSD72 zei:
Vandaag het goedje naar het testcentrum gebracht. Sample ingeleverd voor labtest en ze hebben een testje met de Marquies-reagent gedaan. Die werd meteen felgeel/fluoriserend geel en daarna wat donkerder viezig geel. Weekje wachten op de uitslag.
Klik om te vergroten...
Testuitslag liet even op zich wachten: hoofdbestanddeel is Moxy maar er zat ook Melatonine in. Helaas niet gekwantificeerd jammer genoeg. Melatonine is een slimme
om mee te versnijden van de vendor/of laboratorium want die 2 stoffen zijn nogal chemisch verwant. Nu weet ik eigenlijk nog niks over de dosering die ik tot me ga nemen maar hou gewoon een normale dosis aan. Ik kan me niet voorstellen dat de melatonine het goedje sterker in werking zal maken maar ik zal er vast na afloop goed op slapen :wink:
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#3
IMG_1694.jpegvoor de volledigheid foto van de verpakking van de Moxy /Melatonine
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
VJ_LSD72 zei:
Testuitslag liet even op zich wachten: hoofdbestanddeel is Moxy maar er zat ook Melatonine in. Helaas niet gekwantificeerd jammer genoeg. Melatonine is een slimme
om mee te versnijden van de vendor/of laboratorium want die 2 stoffen zijn nogal chemisch verwant. Nu weet ik eigenlijk nog niks over de dosering die ik tot me ga nemen maar hou gewoon een normale dosis aan. Ik kan me niet voorstellen dat de melatonine het goedje sterker in werking zal maken maar ik zal er vast na afloop goed op slapen :wink:
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat ze het hebben versneden, maar eerder dat melatonine een bijproduct was tijdens de synthese, bijvoorbeeld doordat de grondstoffen niet helemaal zuiver waren, of omdat de reactie nog niet helemaal uitgereageerd was toen ze het productieproces (van een tussenproduct) stopten.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ik denk niet dat ze het hebben versneden, maar eerder dat melatonine een bijproduct was tijdens de synthese, bijvoorbeeld doordat de grondstoffen niet helemaal zuiver waren, of omdat de reactie nog niet helemaal uitgereageerd was toen ze het productieproces (van een tussenproduct) stopten.
Klik om te vergroten...
Zal ik dan gaan klagen bij de vendor? of is dit net als met 6-apb dat daar soms wat 4 of 5-apb in voor kan komen?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voorgeschiedenis: na zes uur slaap op tijd uit bed en met een grote portie havermoutachter de kiezen, op weg naar een wijnhandelaar. Uitgebreide proeverij, waarbij ik ruim 45 wijnen in het glas gehad heb. Alles uitgespuugd dus behoorlijk nuchter huiswaarts gegaan (ik schat de binnenkregen hoeveelheid alcohol op equivalent van twee standar consumpties). Thuisgekomen, einde middag een flinke portie spaghetti met wat glazen wijn, gevolgd door gecarameliseerde wortels uit de oven.
Twee uur op bed gelegen als voorbereiding op een fysiek feestje waarvan ik het kaartje op het laatste moment op Ticketswap onderbreng. Onmiddellijk verkocht, dus bedenken was niet meer mogelijk. (knagende twijfel)

Plan B: de vandaag binnengekomen 5-Meo-MiPT testen. Thuis en alleen.
Dit wordt de [EDIT: keer derde] keer dat ik een tryptamine gebruik. Laatste keer op 10 september.

Van tevoren heb ik wat poeder uit het zakje in een nieuw buisje gedaan: bleek 38 mg, dus aangelengd met 3,8 ml warm water en na goed schudden laten afkoelen.

23:26: 5 mg in beetje oploslimonade. Ik eet een minneola en ruim wat op.

23:56: 5 mg bijgenomen, nu met veel minder limonade om de eventuele smaak te checken: geen merkbare smaak.
Ik voel nog niks. Ga op bed liggen met de Medellin Techno Podcast episode 184, deze keer met de Portugese DJ Skin.

00:32: tweede bijdosering van 5 mg, dus totaal 15 mg. Ik merk nog steeds niks. Terug naar de slaapkamer beweeg ik even op de muziek maar dat doe ik nuchter ook wel. Een stukje typen gaat net zo slecht als altijd. Lezen gaat gewoon prima.

Inmiddels in episode 183 van de Medellin Techno Podcast met VCI Life. Deze episode is iets meer spacy en zou daarom prima moeten vallen, zo een uur na de tweede bijdosering. Ik zou immers nu op piek moeten zijn of komen. Ik voel echter geen enkel effect en vraag me dus af of ik überhaupt wel 5-Meo-MiPT in mijn lichaam heb zitten.

De ratio zegt: als iets in een normale dosis niet werkt, en zeker zoals hier in een gestapeld opgebouwde dosering, dan is verder bijnemen niet nuttig. Toch besluit ik om om het opgeborgen buisje weer te voorschijn te halen en 5 mg bij te doseren: ✅ om 01:32

Inmiddels ruim half drie geweest, dus alweer een uur later. Nog steeds geen effect. Na deze teleurstellende en saaie expeditie, is “bedtijd” de enig verstandige optie.

Het wordt tijd om een volledige testkit met de diverse reagens aan te schaffen !
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weet je zeker dat je volumetrische doseringen kloppen? 20mg moxy totaal zou je namelijk zeker moeten voelen.

En anders wellicht een cross-tolerantie met een ander middel of een bepaald medicijn?

En geen merkbare smaak? Moxy is over het algemeen vrij bitter en zeker niet smakeloos.

Moxy kan je redelijk lang blijven bijstapelen, waarbij je op een gegeven moment wel de dosis moet verhogen.

Een volledige testkit zou een pre moeten zijn voor iedereen die substanties gebruikt. 👍
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
BelowTheFlow zei:
Van tevoren heb ik wat poeder uit het zakje in een nieuw buisje gedaan: bleek 38 mg, dus aangelengd met 3,8 ml warm water en na goed schudden laten afkoelen.
Klik om te vergroten...
Let even op dat water uitzet als het warmer wordt. Dus als je het aantal milliliter meet wanneer het water warm is, dan pak je daarna met koud water relatief meer water per milliliter. In jouw geval had dat er dan voor gezorgd dat je mogelijk meer 5-MeO-MiPT had genomen dan gedacht, wat nu dus vermoedelijk niet heeft bijgedragen aan je ervaring. Maar houd er ajb in het vervolg wel rekening mee want met dit soort dingen kun je onbedoeld andere hoeveelheden innemen terwijl je denkt dat je superprecies aan het meten bent.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Was benieuwd naar je ervaring gisteren.
De dosis van Moxy verschilt erg per individu maar met 20 mg zou je toch iets moeten voelen.
Laten testen?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een gecombineerde reactie:

@Proxima: Ja, ik weet zeker dat de volumetrische dosering klopt. Het ontbreken van een bitter smaakeffect was al een signaal.

@Neo-Shulginist: Inderdaad heb ik geen rekening gehouden met de uitzettingcoëfficient. Een terechte opmerking.
Maar als ik het goed zie is dat effect in dit geval ook maar beperkt: temperatuurverschil schat ik op 45 graden (65 vs. 20) en dan gaat het om grofweg een dikke procent volumeverschil. Betekent dat mijn genomen dosis van 1 % à maximaal 2 % hoger uitgevallen is dan de bedoeling. Dat kan het ontbreken van effect niet verklaren.

@Relmuis, testen is inderdaad het voornemen. Het zal morgen wel druk zijn bij de GGD. De kans dat mijn sample door mag naar het lab lijkt mij gering (prioriteitsteling door het lab, vooral nu met ADE). Het voelt een beetje goed geld naar kwaad geld gooien. In Amsterdam zijn de testen niet gratis, wel nog steeds hartstikke goedkoop. Ik wil graag weten of het aan de stof ligt of aan mij: als het wel Moxy is, moet ik zelf verder wegblijven van Moxy.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Laat het testen bij een testcentrum en een weekje later heb je de uitslag en licht de vendor in dat ie je rotzooi verkocht heeft en plaats een review op Trustpilot of een andere reviewsite waar je de vendor kunt beoordelen en schrijf in je review dat het om moxy ging. Dan kunnen we er hier ook wel uitkomen welke vendor het was.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
BelowTheFlow zei:
@Proxima: Ja, ik weet zeker dat de volumetrische dosering klopt. Het ontbreken van een bitter smaakeffect was al een signaal.
Klik om te vergroten...
In dat geval is dit is voor mij een zeer sterk signaal dat het geen Moxy was.

Nog even voor de zekerheid: hoeveel ml had je precies gebruikt voor 5mg?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
Nog even voor de zekerheid: hoeveel ml had je precies gebruikt voor 5mg?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de double check !

Met een tweede schepje poeder in het buisje kwam ik op 38 mg. poeder.
Daarbij 3,8 ml water gedaan. (afgemeten in een 2,5 ml spuitje dat ik uitsluitend gebruik voor schoon kraanwater)

Een dosis van 5 mg wordt dan bereikt met een halve ml. afgemeten in een 1 ml insulinespuit (zonder naald).
Althans, zo heb ik het gisteren aangepakt.

Dan frommel ik er meteen een vraag bij: had ik het dan ook kunnen pluggen ?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#14
BelowTheFlow zei:
Met een tweede schepje poeder in het buisje kwam ik op 38 mg. poeder.
Daarbij 3,8 ml water gedaan.

Een dosis van 5 mg wordt dan bereikt met een halve ml. afgemeten in een 1 ml insulinespuit (zonder naald).
Althans, zo heb ik het gisteren aangepakt.
Klik om te vergroten...
Top, dan klopt dan gewoon. Ben benieuwd naar de uitkomst van de lab-test.

Zelf test ik mijn Moxy (en andere substanties) altijd met de reagenten van de "Full Reagent Test Kit" van PRO-Test, en als er dan iets onverwachts uitkomt dan kan ik het altijd opsturen voor verdere analyse naar EnergyControl of KykeonAnalytics.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Proxima zei:
"Full Reagent Test Kit" van PRO-Test
Klik om te vergroten...
Precies de kit die ik beoog te kopen.
Daarbij dan natuurlijk een vervolgvraag: doe je dan de hele testbatterij of pak je een selectie gericht op de aard van de substantie ?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#16
BelowTheFlow zei:
Precies de kit die ik beoog te kopen.
Daarbij dan natuurlijk een vervolgvraag: doe je dan de hele testbatterij of pak je een selectie gericht op de aard van de substantie ?
Klik om te vergroten...
Top! Voor elke substantie kan je zien welke reagenten je daar het beste voor kan gebruiken:

protestkit.eu

Reagent Testing Results App

Test with the best ★ Purity tests ★ For 800+ substances ★ Discreet packaging ★ Daily dispatch ★ Free shipping available
protestkit.eu protestkit.eu

Zoek daar bij "Substances" op je substantie om de reagenten en de resultaten daarvan te zien. Van elke reagent heb je maar 1 druppeltje nodig om mee te testen, genoeg dus voor zo'n 100 testen per reagent in die kit.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#17
En dan nu, Hoogeëerd Publiek, de uitslag van het lab. Bevat het aangekochte zakje 5-Meo-MiPT of niet ?

Helaas: 82 % 4-FMA.

Goed om mijn vermoeden bevestigd te zien, dat de levering niet klopte.

Wel balen dat ik daarvoor (1) een leuk feestje heb laten schieten en (2) eigenlijk een halve nacht tevergeefs met researchen ben bezig geweest zonder ook maar iets de de gehoopte ervaring.

Ik heb de vendor vorige week al een bericht gestuurd en zojuist een tweede bericht met de testuitslag.

Dit soort fouten pakte in mijn geval alleen maar ergerlijk uit. De omgekerde situatie (juist wel een tryptamine in plaats van de gedachte 4-FMA) had voor een hoop ellende kunnen zorgen. Wow, hoezeer is hier de les: TESTEN !

Verder @Proxima : de testkit is binnen. Wel enorm slordig verpakt (het doosje met flesjes opgevuld met houtslijpsel en de bijgekochte microspateltjes, pipetten etc gewoon los in de doos zwervend). Dat eerst fatsoeneren gaat wat rotzooi geven. Uit weerzin daarom nog niet gebruikt. Wanneer ik 'm wel gebruikt had, was ook zonneklaar geweest dat ik een compleet andere substantie had dan gedacht.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
BelowTheFlow zei:
Dit soort fouten pakte in mijn geval alleen maar ergerlijk uit. De omgekerde situatie (juist wel een tryptamine in plaats van de gedachte 4-FMA) had voor een hoop ellende kunnen zorgen. Wow, hoezeer is hier de les: TESTEN !
Klik om te vergroten...
Testen en weten wat je hebt is IMHO essentieel, goed dat je dit gedaan hebt! 👍

BelowTheFlow zei:
Verder @Proxima : de testkit is binnen. Wel enorm slordig verpakt (het doosje met flesjes opgevuld met houtslijpsel en de bijgekochte microspateltjes, pipetten etc gewoon los in de doos zwervend). Dat eerst fatsoeneren gaat wat rotzooi geven. Uit weerzin daarom nog niet gebruikt. Wanneer ik 'm wel gebruikt had, was ook zonneklaar geweest dat ik een compleet andere substantie had dan gedacht.
Klik om te vergroten...
Voor zover ik weet wordt een opvulmateriaal, zoals houtslijpsel of vermiculiet, in het doosje toegevoegd voor veiligheid tijdens het transport. Reagenten, de naam zegt het eigenlijk al, zijn nogal reactief met andere materialen. Als er dan tijdens het transport iets te hard mee wordt omgegaan wil je voorkomen dat het uit je pakketje lekt.

Mijn doosje kwam met vermiculiet als opvulmateriaal, en de rest van mijn bestelling zat in een gripzakje. 🤷‍♂️
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
BelowTheFlow zei:
En dan nu, Hoogeëerd Publiek, de uitslag van het lab. Bevat het aangekochte zakje 5-Meo-MiPT of niet ?

Helaas: 82 % 4-FMA.

Goed om mijn vermoeden bevestigd te zien, dat de levering niet klopte.

Wel balen dat ik daarvoor (1) een leuk feestje heb laten schieten en (2) eigenlijk een halve nacht tevergeefs met researchen ben bezig geweest zonder ook maar iets de de gehoopte ervaring.

Ik heb de vendor vorige week al een bericht gestuurd en zojuist een tweede bericht met de testuitslag.

Dit soort fouten pakte in mijn geval alleen maar ergerlijk uit. De omgekerde situatie (juist wel een tryptamine in plaats van de gedachte 4-FMA) had voor een hoop ellende kunnen zorgen. Wow, hoezeer is hier de les: TESTEN !

Verder @Proxima : de testkit is binnen. Wel enorm slordig verpakt (het doosje met flesjes opgevuld met houtslijpsel en de bijgekochte microspateltjes, pipetten etc gewoon los in de doos zwervend). Dat eerst fatsoeneren gaat wat rotzooi geven. Uit weerzin daarom nog niet gebruikt. Wanneer ik 'm wel gebruikt had, was ook zonneklaar geweest dat ik een compleet andere substantie had dan gedacht.
Klik om te vergroten...

Handig als je hierover een melding/pm maakt bij een moderator. Met vendor vermelding enzo. Die noteren het achter de schermen.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Thanks! Ik heb eind april een halve gram 5-MeO-MiPT HCl. gekocht bij een vendor maar weet nu niet of dit dezelfde vendor is waar jij het spul gekocht hebt.

De waarschuwing voor jouw vendor van het mislukte spul is helaas niet hier op het forum vermeld...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."