#1
Afgelopen weekend was ik met mijn vriendin naar een klein festivalletje. Het plan was om 's avonds MDMA te nemen en op de terugweg wat 2C-B. Maar toen de MDMA insloeg zijn we alvast naar huis gegaan. Daar heb ik de nacht alsnog met 2C-B afgesloten.
Het was zaterdag echt superwarm. Dus ik en mijn vriendin moesten wachten tot het wat afgekoeld was voordat we MDMA konden nemen. Daarom hebben eerst wat gegeten, toen een cocktailtje gedronken, en daarna pas de MDMA genomen.
Van te voren hadden we wat capsules gevuld met MDMA. In totaal hadden we vier keer 80 milligram mee en twee keer 60 milligram. We twijfelden nog een beetje of we ĂŒberhaupt wel MDMA moesten nemen. Want na het avondeten waren onze benen al wel best moe omdat we al de hele dag aan het dansen en rondlopen waren. Mijn vriendin hoopte nog dat de energie terug in de benen zou komen. Maar ik wist eigenlijk wel beter. Als je benen eenmaal zwaar aanvoelen dan ga je niet heel veel meer energie krijgen van de MDMA.
Eigenwijs als we zijn hebben we rond 18.00 uur toch maar allebei een capsule ingenomen van 80 milligram. Een half uur later begon die in te klappen, maar we voelden ons er allebei toch niet zo lekker bij. Ik had een nogal overweldigend gevoel. En we waren allebei wel klaar met het festival eerlijk gezegd. Toen hebben we maar besloten om naar huis te gaan. Daarvoor moesten we eerst een half uurtje fietsen, en daarna nog een uurtje met de trein.
De fietstocht was eigenlijk wel lekker, want het windje hielp ons lekker afkoelen. Bij aankomst op het station was het alleen minder lekker, omdat we warm waren van het fietsen en de wind ineens wegviel. Daarom werd mijn vriendin een beetje woozy toen we in de trein gingen zitten. Ze zei dat ik haar maar even moest laten. Dus ik ben gewoon naar buiten gaan zitten kijken. Die keuze werd beloond, want ik zag nog een paar grutto's (een zeldzaam zicht tegenwoordig).
Tegen de tijd dat we thuis kwamen voelden we ons alweer een stuk lekkerder, maar we hadden cravings om bij te pakken. Omdat het al bijna 2,5 uur geleden was dat ik had bijgepakt, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en maar de capsule van 80 milligram gepakt. Eigenlijk wil ik liever niet meer dan 140 milligram MDMA nemen. Maar ik zat een beetje in de 'fuck it' modus.
Op de bank hebben we lekker open zitten kletsen over vroeger, bepalende emotionele ervaringen in ons leven, hoe verliefd we eigenlijk op elkaar zijn, en dat soort gesprekken. Ondertussen zette ik steeds wat plaatjes op, variërend van Kaya Project, Kox Box, Etnica, Carbon Based Lifeforms, en Solar Fields. Een beetje klassiekers uit de psytrance, chillout en ambient scene dus. We hebben een paar keer staan dansen in de woonkamer, maar het grootste gedeelte van de tijd hebben we zittend en liggend op de bank doorgebracht.
Toen de tweede capsule MDMA begon uit te werken kreeg ik alweer cravings. Normaal gesproken is dat het punt dat ik de 2C-B inneem om een einde aan de cravings te maken. Maar mijn vriendin en ik staken elkaar een beetje aan in onze 'fuck it' modus. Zij zei dat ze nog een likje MDMA zou nemen. Dus toe ik automatisch ook nog een beetje, en voegde er gelijk aan toe dat dat beetje liever een dosis van 80 milligram zou moeten zijn. Eigenlijk ging ik daarmee over mijn grenzen, want 80 + 80 + 80 milligram MDMA is te veel. Maar hey, ik ben ook mens, en ik maak soms ook keuzes waarvan ik weet dat je ze beter niet kan maken.
Uiteindelijk ben ik best tevreden met hoe de dosering uitpakte. We konden de avond nog lekker lang verlengen. We zijn tot half vijf doorgegaan met intieme gesprekken. Toen begon de laatste MDMA echt uit te werken. Om de cravings te stoppen nam mijn vriendin wat ketamine. Daardoor raakte ze wel flink in zichzelf gekeerd. Ik besloot een ge-wel-dig ambient album van Solar Fields op te zetten (Blue, luister het hier), en zelf een pilletje met 2C-B te nemen. In die pil zit ongeveer 12 milligram 2C-B. Dat is zo weinig dat je er net wel / net niet visuals van hebt. De rest van het uur hebben we gewoon de muziek zitten luisteren.
Ik word vaak wel een beetje misselijk van 2C-B na de MDMA. Maar het heeft ook een heel chill effect. Ik word een beetje in mezelf gekeerd, maar heel rustig en gedachtenloos. Eigenlijk de perfecte chill. En het mooiste is dat ik dan geen last meer heb van cravings naar MEER MDMA. Als ik de MDMA laat uitwerken zonder er iets bij te nemen dan word ik vaak ook chagrijnig.
Rond half zes zijn we naar bed gegaan. Daar hebben we nog een beetje gepraat, wat geknuffeld, maar vooral met ogen dicht gelegen tot we allebei langzaam in slaap vielen.
De volgende dag hebben we nog lekker gechilld: een beetje muziek geluisterd en een film gekeken. We hebben nog maar een flesje champagne opengetrokken om onze liefde te vieren, en een pizza gegeten omdat we geen zin hadden om te koken. Mijn vriendin liet op zondag wel regelmatig een traantje, maar elke keer van puur geluk.
Uiteindelijk viel de kater ook wel mee. Ik was maandagochtend anderhalf uur later begonnen met werken dan de bedoeling was. Maar toen ik begon was ik wel gelijk messcherp en heb lekker wat dingen kunnen doen. Vandaag, op dinsdag, had ik iets meer moeite met concentreren. 's Ochtends ging het nog wel, maar 's middags had ik meer moeite met ingewikkelde taken waarbij je echt je verstand nodig hebt. Ik ben daarom maar wat meer de makkelijkere dingen gaan doen. Morgenochtend doe ik wel weer de lastigste taken die nog op me wachten.
Het was zaterdag echt superwarm. Dus ik en mijn vriendin moesten wachten tot het wat afgekoeld was voordat we MDMA konden nemen. Daarom hebben eerst wat gegeten, toen een cocktailtje gedronken, en daarna pas de MDMA genomen.
Van te voren hadden we wat capsules gevuld met MDMA. In totaal hadden we vier keer 80 milligram mee en twee keer 60 milligram. We twijfelden nog een beetje of we ĂŒberhaupt wel MDMA moesten nemen. Want na het avondeten waren onze benen al wel best moe omdat we al de hele dag aan het dansen en rondlopen waren. Mijn vriendin hoopte nog dat de energie terug in de benen zou komen. Maar ik wist eigenlijk wel beter. Als je benen eenmaal zwaar aanvoelen dan ga je niet heel veel meer energie krijgen van de MDMA.
Eigenwijs als we zijn hebben we rond 18.00 uur toch maar allebei een capsule ingenomen van 80 milligram. Een half uur later begon die in te klappen, maar we voelden ons er allebei toch niet zo lekker bij. Ik had een nogal overweldigend gevoel. En we waren allebei wel klaar met het festival eerlijk gezegd. Toen hebben we maar besloten om naar huis te gaan. Daarvoor moesten we eerst een half uurtje fietsen, en daarna nog een uurtje met de trein.
De fietstocht was eigenlijk wel lekker, want het windje hielp ons lekker afkoelen. Bij aankomst op het station was het alleen minder lekker, omdat we warm waren van het fietsen en de wind ineens wegviel. Daarom werd mijn vriendin een beetje woozy toen we in de trein gingen zitten. Ze zei dat ik haar maar even moest laten. Dus ik ben gewoon naar buiten gaan zitten kijken. Die keuze werd beloond, want ik zag nog een paar grutto's (een zeldzaam zicht tegenwoordig).
Tegen de tijd dat we thuis kwamen voelden we ons alweer een stuk lekkerder, maar we hadden cravings om bij te pakken. Omdat het al bijna 2,5 uur geleden was dat ik had bijgepakt, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en maar de capsule van 80 milligram gepakt. Eigenlijk wil ik liever niet meer dan 140 milligram MDMA nemen. Maar ik zat een beetje in de 'fuck it' modus.
Op de bank hebben we lekker open zitten kletsen over vroeger, bepalende emotionele ervaringen in ons leven, hoe verliefd we eigenlijk op elkaar zijn, en dat soort gesprekken. Ondertussen zette ik steeds wat plaatjes op, variërend van Kaya Project, Kox Box, Etnica, Carbon Based Lifeforms, en Solar Fields. Een beetje klassiekers uit de psytrance, chillout en ambient scene dus. We hebben een paar keer staan dansen in de woonkamer, maar het grootste gedeelte van de tijd hebben we zittend en liggend op de bank doorgebracht.
Toen de tweede capsule MDMA begon uit te werken kreeg ik alweer cravings. Normaal gesproken is dat het punt dat ik de 2C-B inneem om een einde aan de cravings te maken. Maar mijn vriendin en ik staken elkaar een beetje aan in onze 'fuck it' modus. Zij zei dat ze nog een likje MDMA zou nemen. Dus toe ik automatisch ook nog een beetje, en voegde er gelijk aan toe dat dat beetje liever een dosis van 80 milligram zou moeten zijn. Eigenlijk ging ik daarmee over mijn grenzen, want 80 + 80 + 80 milligram MDMA is te veel. Maar hey, ik ben ook mens, en ik maak soms ook keuzes waarvan ik weet dat je ze beter niet kan maken.
Uiteindelijk ben ik best tevreden met hoe de dosering uitpakte. We konden de avond nog lekker lang verlengen. We zijn tot half vijf doorgegaan met intieme gesprekken. Toen begon de laatste MDMA echt uit te werken. Om de cravings te stoppen nam mijn vriendin wat ketamine. Daardoor raakte ze wel flink in zichzelf gekeerd. Ik besloot een ge-wel-dig ambient album van Solar Fields op te zetten (Blue, luister het hier), en zelf een pilletje met 2C-B te nemen. In die pil zit ongeveer 12 milligram 2C-B. Dat is zo weinig dat je er net wel / net niet visuals van hebt. De rest van het uur hebben we gewoon de muziek zitten luisteren.
Ik word vaak wel een beetje misselijk van 2C-B na de MDMA. Maar het heeft ook een heel chill effect. Ik word een beetje in mezelf gekeerd, maar heel rustig en gedachtenloos. Eigenlijk de perfecte chill. En het mooiste is dat ik dan geen last meer heb van cravings naar MEER MDMA. Als ik de MDMA laat uitwerken zonder er iets bij te nemen dan word ik vaak ook chagrijnig.
Rond half zes zijn we naar bed gegaan. Daar hebben we nog een beetje gepraat, wat geknuffeld, maar vooral met ogen dicht gelegen tot we allebei langzaam in slaap vielen.
De volgende dag hebben we nog lekker gechilld: een beetje muziek geluisterd en een film gekeken. We hebben nog maar een flesje champagne opengetrokken om onze liefde te vieren, en een pizza gegeten omdat we geen zin hadden om te koken. Mijn vriendin liet op zondag wel regelmatig een traantje, maar elke keer van puur geluk.
Uiteindelijk viel de kater ook wel mee. Ik was maandagochtend anderhalf uur later begonnen met werken dan de bedoeling was. Maar toen ik begon was ik wel gelijk messcherp en heb lekker wat dingen kunnen doen. Vandaag, op dinsdag, had ik iets meer moeite met concentreren. 's Ochtends ging het nog wel, maar 's middags had ik meer moeite met ingewikkelde taken waarbij je echt je verstand nodig hebt. Ik ben daarom maar wat meer de makkelijkere dingen gaan doen. Morgenochtend doe ik wel weer de lastigste taken die nog op me wachten.