Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 3-MMC!

Eerste keer 3-MMC!

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
topaaszsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allemaal,

(dit is mijn eerste report, ik probeer zo min mogelijk chaotisch over te komen haha)
3 dagen geleden heb ik voor het eerst 3-MMC tot mij genomen. Ik heb al wat ervaring met drugs, waaronder truffels, XTC, 2cb, cocaine en wiet. Ik heb ooit eerder een kleine sleutelpunt 3mmc gehad maar dit was alles behalve puur en heb er toen niks van gemerkt.

Ik ben een vrouw, nog maar 18 jaar oud maar altijd al erg nieuwsgierig geweest naar drugs. De laatste paar maanden eigenlijk alleen nog maar een paar keer coke gehad (3x) en één prachtige truffeltrip gedaan.

De avond begon met wat alcoholische versnaperingen in de stad, en na een tijdje hoorde ik iemand over cocaine en kreeg toen best wel een snak naar cocaine. Heb het er bij gelaten want het was totaal niet nodig. Totdat rond een uurtje of 2 mijn huisgenoot mij belde en vroeg of ik zin had om te snuiven. Voordat ik het wist had ik al geld gepind en hadden we 3 gram 3-MMC in onze handen.

Ik was lichtelijk gespannen maar ik had er ook zin in, deze drug stond namelijk nog op mijn 'wil ik proberen' lijstje. Mijn huisgenoot had er ervaring mee dus die wist mij ontzettend gerust te stellen.

00:00 Eerste lijntje gedaan wat mij een beetje tegenviel. Wel lekker die hardkloppingen, nog geen euforische gevoelens. Wel trek in een sigaretje.
00:15 Tweede lijntje, door de angst nogsteeds bescheiden met de dosering. Hierna begon ik mij wel echt lekker te voelen. Lekker kletsen, muziekje op, sigaretje roken. Ik zat er helemaal in. Zoals overal wordt gezegd, het voelde echt als een combi van xtc en cocaine.
00:45 Derde lijntje, hierna gelijk naar buiten om te wandelen. Sigaretje erbij, lekker bij het water kletsen. Genieten van de sfeer. We vonden nog een vreemde die de weg kwijt was dus die hebben we thuisgebracht, dat was even een geweldig uitstapje!
01:00 een sleutelpuntje buiten, vanaf nu werd het wel lekker intens. Heel alert, maar niet druk. Voelde me vooral heel chill. "actief stoned zijn" noemde ik het toen.
01:30 Nog een sleutelpuntje, heel eerlijk, vanaf hier werd het vooral dat gevoel maar willen behouden. Het was echt heerlijk, maar als ik voor het eerst een drug uittest ken ik mijn grenzen nog niet zo goed.
Ik was de hele tijd heel actief en wilde allemaal leuke dingetjes doen. Bijvoorbeeld een plaatjesboek bekijken, buurman en buurman kijken, op het dak klimmen en daar roken, van de glijbaan gaan etc.

Hierna heb ik nog meerdere sleutelpuntjes gehad. We zijn doorgegaan tot een uur of 1 de volgende dag. Dat voelde wel echt ontzettend vaag en de comedown was ook geen feestje. Voelde mij ontzettend slecht over wat ik nou weer voor impulsiefs had uitgespookt en schuldig over het feit dat ik mijn eigen grenzen zo slecht ken.
Heb 10 minuten geprobeerd om te slapen maar dat zat er echt niet in.

!!: Ik heb de afgelopen dagen niet als een pretje ervaren. Voelde me erg verdrietig, over niks. Had totaal geen motivatie voor mijn nieuwe studie en familie kon ik ook niet uitstaan. Ik heb ook nog steeds veel last van hardkloppingen en een rusteloos gevoel. Moet de hele tijd bewegen. Hoop dat het morgen eindelijk over is.

CONCLUSIE:
Het was een geweldige nacht, krijg een kriebel in mijn buik als ik eraan terug denk. Ik merk dat ik tijdens het schrijven ook weer zo'n euforisch gevoel krijg. Maar de effecten die ik de afgelopen dagen heb ervaren vind ik het totaal niet waard.
Ik heb nog 1,5gr over, maar die laat ik lekker in mijn kast liggen voor over een maand. Eerst maar weer op een gezonde manier dopamine op bouwen. Ben wel ontzettend blij dat ik het gewoon in mijn huis heb gedaan samen met 1 persoon. Op een feestje was ik wellicht overgestimuleerd geweest.

Dank voor het lezen, zal in de toekomst proberen wat beknopter te zijn, merk dat ik nu echt even mijn ei kwijt moet. Iemand tips hoe ik de volgende keer ook om een respectabele tijd kan stoppen, zonder een nacht door te halen?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je bommetjes maakt en niet snuift is de drang om bij te nemen een stuk minder. Ook is het effect naar mijn ervaring een stuk euforischer bij slikken in verhouding tot snuiven!

Verder was het een prima report om te lezen. Het beschrijft de 3mmc ervaring wel goed. Het maakt alles net wat leuker, maar na een tijdje glipt dat "meer, meer, meer" gevoel erin.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welkom op het forum en leuk dat je een trip report hebt geschreven over deze eerste ervaring. Maar dat is het geval met veel stimulanten/cathinonen, op het moment zelf is het hartstikke leuk, maar daarna komt de dip en die kan inderdaad erg fucked up zijn. Nou heb jij nog maar één nacht doorgehaald op 3-MMC en ervaar je dit al. Er zijn genoeg mensen die dagen lang doorgaan op bijvoorbeeld speed. Dan is het geweldig, voel je je goed en vliegt de tijd als je aan het gebruiken bent en wil je niet dat het stopt. Dat maakt het lastig om op tijd te stoppen. Want je wilt in die modus blijven.

Maar hoe langer je nog doorgaat hoe groter de kater wordt vaak. Je zou een kluis kunnen kopen met een tijdslot en het daar in doen op een bepaalde tijd die je van tevoren met jezelf afspreekt. Dan moet je je daar wel aan houden natuurlijk. Of je moet gewoon zorgen dat je niet teveel besteld/bijhaalt. Hoe minder je hebt hoe eerder het op is. En door er bommetjes/capsules van te maken en het dus oraal te nemen in plaats van nasaal, zorgt er ook voor dat je minder cravings hebt om bij te pakken.

Heb je je 3-MMC trouwens laten testen? Aangezien
3-MMC nu verboden is wordt er vaak wat anders verkocht als 3-MMC, dan is het bijvoorbeeld 2-MMC.
t
topaaszsLid
01-01-2024, 00:00
#4
MyLittlePonyPack zei:
Of je moet gewoon zorgen dat je niet teveel besteld/bijhaalt.
Klik om te vergroten...
Nee klopt! Volgende keer ga ik absoluut niet weer zoveel halen, gewoon lekker bescheiden houden. En geen alcohol erbij want dat maakt bij mij persoonlijk de craving altijd groter. Bedankt voor je helpende reactie!
t
topaaszsLid
01-01-2024, 00:00
#5
XMR zei:
Als je bommetjes maakt en niet snuift is de drang om bij te nemen een stuk minder. Ook is het effect naar mijn ervaring een stuk euforischer bij slikken in verhouding tot snuiven!

Verder was het een prima report om te lezen. Het beschrijft de 3mmc ervaring wel goed. Het maakt alles net wat leuker, maar na een tijdje glipt dat "meer, meer, meer" gevoel erin.
Klik om te vergroten...
Slikken lijkt mij ook een beter idee, heb ik ook altijd betere ervaringen mee gehad! thanks:)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
topaaszs zei:
Nee klopt! Volgende keer ga ik absoluut niet weer zoveel halen, gewoon lekker bescheiden houden. En geen alcohol erbij want dat maakt bij mij persoonlijk de craving altijd groter. Bedankt voor je helpende reactie!
Klik om te vergroten...

Ja alcohol maakt de cravings naar bijvoorbeeld coke of 3-MMC zeker groter. Je zegt dat je je nou wil schuldig voelt over hoe impulsief je hebt geweest bent, maar je bent pas 18 dus dat is niet zo gek dan. Dat is juist de leeftijd waarop je dit soort dingen gaat ontdekken en je grenzen nog moet leren kennen. Ik vind het juist goed van je dat je nou al op het forum zit en je ervaring deelt en om tips vraagt. Dat geeft aan dat je er iig verantwoordelijk mee om wilt proberen te gaan. En dat zal echt nog niet altijd lukken, zegt iemand van 37 die er nog steeds moeite mee heeft😅
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
topaaszs zei:
Ik heb nog 1,5gr over, maar die laat ik lekker in mijn kast liggen voor over een maand.
Klik om te vergroten...
Gezien je leeftijd en het feit dat 3-mmc op dopamine/serotonine werkt zou ik je wel willen aanraden om een langere pauze dan 1 maand te nemen.

En zoals al genoemd: neem het oraal en niet via je neus. Het werkt dan langer en de cravings zijn minder.

Leuk spul, maar doe please voorzichtig ⚠️ want het is erg verslavend.

Bedankt voor je report en welkom.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MyLittlePonyPack zei:
Heb je je 3-MMC trouwens laten testen? Aangezien
3-MMC nu verboden is wordt er vaak wat anders verkocht als 3-MMC, dan is het bijvoorbeeld 2-MMC.
Klik om te vergroten...
Ben ook wel benieuwd. 2mmc vond ik verre van euforisch, op dosis van 220mg oraal. Maar wellicht is dat bij deze nasaal weer wel beter.
t
topaaszsLid
01-01-2024, 00:00
#9
MyLittlePonyPack zei:
eb je je 3-MMC trouwens laten testen?
Klik om te vergroten...
Nee, we hadden het om 2 uur 's nachts besteld dus dat werd hem niet meer haha. Voor mijn gevoel was het wel versneden met iig speed. Ik ging wel echt hard moet ik bekennen, dus of het 2-mmc was kan ik niet zeggen.. Ik heb nog over dus ik zou dat kunnen laten testen, ben nu zelf ook wel benieuwd. Ik woon praktisch naast de testlocatie:)
R
RubrixLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja die cravings van 3MMC zijn echt super sterk...
Het is echt een uitdaging om daar niet aan toe te geven, want op dat euforische niveau blijven is zo lekker! Echt regels opstellen voor jezelf voor gebruik en het snel wegstoppen wanneer je merkt dat je aan de cravings toegeeft.

Verder fijn reportje!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
topaaszs zei:
Nee, we hadden het om 2 uur 's nachts besteld dus dat werd hem niet meer haha. Voor mijn gevoel was het wel versneden met iig speed. Ik ging wel echt hard moet ik bekennen, dus of het 2-mmc was kan ik niet zeggen.. Ik heb nog over dus ik zou dat kunnen laten testen, ben nu zelf ook wel benieuwd. Ik woon praktisch naast de testlocatie:)
Klik om te vergroten...

Dan zou ik het er gewoon even heen brengen als ik jou was inderdaad. Ik ben ook wel benieuwd of het echt 3-MMC is of toch andere middelen zoals speed of 2-MMC of nog wat anders.
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Grote kans dat het geen 3-MMC is geweest inderdaad maar een andere cathinone die erop lijkt (naresten verbod van 3-CMC, 2-MMC of een ander vage). Echte 3-MMC is erg schaars en zeldzaam om aan te komen op dit moment.
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi verhaal, ik raad je aan om jouw “ 3mmc” te laten testen. 3mmc staat r juist een beetje om bekend dat je er eigenlijk geen of een lichte kater van krijgt en slapen juist geen probleem is daarom was t ook zo een makkelijk te gebruiken middel totdat het je in de greep had.

Een tip om op tijd te stoppen is vroeg beginnen en zorgen dat het op is rond de tijd dat je wil stoppen of een goed wilsvermogen hebben en t aan de kant kunnen leggen en anders door de plee spoelen
En voor tips over een kater moet je even rondkijken op t forum , daar is laatst een topic over geopend
“ hoe bereid jij je voor op een avond gebruiken “
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
topaaszs zei:
Ik merk dat ik tijdens het schrijven ook weer zo'n euforisch gevoel krijg. Maar de effecten die ik de afgelopen dagen heb ervaren vind ik het totaal niet waard.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit voor alle oppeppende drugs geldt, misschien met uitzondering MDMA. Maar dan ligt het echt aan de sociale en mentale meerwaarde die je kunt creëren tijdens de sessie, bijvoorbeeld doordat je ineens tot openhartige realisaties komt en daardoor de relatie (met jezelf) kunt verbeteren.

Stimulanten nemen is meestal wel een vorm van roofbouw. De piek is hoog, maar het dal is minstens zo diep. En het dal duurt vaak nog langer.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Shinyzappy zei:
Mooi verhaal, ik raad je aan om jouw “ 3mmc” te laten testen. 3mmc staat r juist een beetje om bekend dat je er eigenlijk geen of een lichte kater van krijgt en slapen juist geen probleem is daarom was t ook zo een makkelijk te gebruiken middel totdat het je in de greep had.
Klik om te vergroten...
Mwah.. misschien in lage dosering dat je er niet zo erg een kater van krijgt. Maar als je aardig blijft bijpakken en wat hogere doseringen neemt dan heb je er echt wel een klassieke stim-kater van hoor.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shinyzappy zei:
Mooi verhaal, ik raad je aan om jouw “ 3mmc” te laten testen. 3mmc staat r juist een beetje om bekend dat je er eigenlijk geen of een lichte kater van krijgt en slapen juist geen probleem is daarom was t ook zo een makkelijk te gebruiken middel totdat het je in de greep had.

Een tip om op tijd te stoppen is vroeg beginnen en zorgen dat het op is rond de tijd dat je wil stoppen of een goed wilsvermogen hebben en t aan de kant kunnen leggen en anders door de plee spoelen
En voor tips over een kater moet je even rondkijken op t forum , daar is laatst een topic over geopend
“ hoe bereid jij je voor op een avond gebruiken “
Klik om te vergroten...
Slapen JUIST geen probleem na 3mmc?


Ik zou jouw 3mmc laten testen tbh. De vele reports die er te lezen zijn eindigen maar zelden op "geen probleem met slapen".
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Mwah.. misschien in lage dosering dat je er niet zo erg een kater van krijgt. Maar als je aardig blijft bijpakken en wat hogere doseringen neemt dan heb je er echt wel een klassieke stim-kater van hoor.
Klik om te vergroten...
Ja eens, als je 1-2 gram of meer weg snoept, zonder slaap, hydratiatie en voedsel ben je de volgende 1-2 dagen aardig aan het revalideren. Maar had een keer bij vrienden thuis impulsief op de zondagmiddag 3-MMC gedaan tot een uurtje of 9:00, denk miss maximaal 500-600mg. Uiteindelijk rond uurtje of 3-4 in slaap kunnen vallen tot m'n wekker ging om te werken (gelukkig thuis) om 8:00, was ik meer brak van het slapen dan daadwerkelijke de 3-MMC. Vond dat de echte pre-ban 3-MMC sws een schone/goede high/rush gaf met een smooth comedown, alleen merkte je wel na langer en vaker doorpakken dat je dopamine gewoon verdoofd is, omdat je letterlijk als een zombie nergens zin in hebt.
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Ik zou jouw 3mmc laten testen tbh. De vele reports die er te lezen zijn eindigen maar zelden op "geen probleem met slapen".
Klik om te vergroten...
Omdat als je begint, je ineens raar staat op te kijken als dat zakkie leeg is :kissing:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het helpt bij 3-MMC om niet meer dan 200 mg te nemen. Ja, dan is het effect aan de flauwe kant. Nee, de werkingsduur is dan (voor de meesten) niet compleet feestvullend. De kater is bij een dergelijke dosering echter erg mild. Maar als je toch zoveel gaat nemen dat je er hoe dan ook wel een flinke kater van krijgt, dan zou ik persoonlijk voor het veel boeiendere MDMA (of nog beter: 6-APB) gaan. Meer waar voor je kater.

En sowieso zou ik 3-MMC altijd oraal nemen. Dit is niet alleen veel minder verslavend, ook is het resultaat leuker. Je ervaart dan duidelijker het serotoninerandje, snuivend valt dat weg en dan heb je een nog laffer overblijfsel van het toch al niet erg sterke effect.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Het helpt bij 3-MMC om niet meer dan 200 mg te nemen.
Klik om te vergroten...
Roze Olifant zei:
En sowieso zou ik 3-MMC altijd oraal nemen.
Klik om te vergroten...
Prima advies voor het gebruik van echte 3-mmc, maar het is maar zeer de vraag of de TS echte 3-mmc in handen had. De berichten van het DIMS zijn dat nog maar een klein deel van de ‘3-mmc’ samples 3-mmc bevat. Voor de stofjes die op dit moment als 3-mmc verkocht worden geldt misschien weer een andere handleiding.

Het belangrijkste advies voor mensen die ‘3-mmc’ kopen bij een dealer is eigenlijk: laat je spullen eerst testen. Je kunt er echt niet vanuit gaan dat het wel 3-mmc zal zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."