Wat voor bijwerkingen ervaar je heviger als je bijv. stimulanten gebruikt?
Ligt er een beetje aan over welke stimulant we het hebben. Ik gebruik medicatie (lisdex, heb een ADD-diagnose) op vrij lage dosis, 30 mg, die dosis zou op vlak van executief functioneren echt wel hoger mogen, maar dan wordt de geremde eetlust en insomnia een te groot probleem. Dit zijn dus serieuze en blijvende bijwerkingen bij mij. Momenteel heb ik er wat minder last van omdat ik sinds enkele weken ook mirtazapine krijg voorgeschreven, wat positief op beide bijwerkingen werkt.
Maar deze twee - geen eetlust en insomnia - zijn dus ook mijn grootste issues bij meer recreatief stimgebruik. Van een keertje recreatief pep zou ik gerust nachten wakker liggen zonder benzo’s. Dit heb ik al een hele lange tijd niet meer gedaan. Maar overige bijwerkingen die ik ken: vaatvernauwing, verhoogde hartslag, spierspanning, eigenlijk de algemene stimbijwerkingen.
Bij specifiek 3-MMC ben ik apart genoeg tijdens de inwerking ook gevoelig voor kortdurende nystagmus (die zigzaggende oogbeweginkjes), super raar, aangezien ik hier bij 6-APB weinig last van heb, terwijl 6-APB meer op serotonine werkt én ik van 6-APB in verhouding hogere doseringen neem (ik heb nooit meer dan 200 mg 3-MMC genomen, en altijd per pellet of dosering van 100 mg).
Ik had dit vroeger ook wel bij de inkick van MDMA, en ik heb het nooit van (een normale hoeveelheid) speed gehad, vandaar dat ik het altijd zag als iets meer ‘serotonergs’, en minder als iets ‘dopaminergs’, maar 3-MMC is dus een beetje een vreemde eend in de bijt op dat vlak. (Ik weet dat 3-MMC ook op serotonine werkt, maar bij de hoeveelheden die ik nam zou dat relatief subtiel moeten zijn.)
Ik vergeet vast nog een aantal bijwerkingen! Sommigen treden altijd op, sommigen dan weer niet, dan weer wel.