Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGidazepam - Onterecht het ondergeschoven kindje in de rc benzo wereld?!

Gidazepam - Onterecht het ondergeschoven kindje in de rc benzo wereld?!

50 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij heeft het geen enkele werking.
Geheugentestjes waren ok daarnet.
Straks niet meer, maar dat ligt aan de white widow die ik maar heb opgestoken.
Wat ik voel kan ik daar aan toeschrijven.
Gesprek met een vriend verliep volkomen normaal, die merkte niks opvallends.
K

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Kordie
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Relmuis zei:
Stemming lijkt ietsje beter maar ik durf dat zeker niet aan gidazepam te koppelen
Klik om te vergroten...

Zou wel kunnen dat gida toch een invloed heeft. Ik denk dat we vaak de link leggen dat een benzo ook sedatief moet voelen, maar dat merk je idd bij gida niet.

Gezien de lange halfwaardetijd: hoe voel je je nu?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou het je niet precies kunnen vertellen.
Ben een paar uur voordat ik naar bed ging gestopt met blowen, heb toen ook niks gevoeld.
Laat in slaap gevallen, dacht dat ik schoten hoorde op straat, bleek ook zo te zijn las ik net.

Heb voor 9 mg gekozen omdat ik die dosis zag terugkomen in de weinige reviews die ik kon vinden.
'een subtiele werking'
Hoe onderscheid ik subtiel van placebo?
Drie en half uur geslapen, ben niet heel fit maar ik merk ook niks van groggy gevoel wat ik wel ken van sommige andere benzo's.
Ik vermoed dat de werkzame dosis hoger ligt maar het blijft bij dit eenmalige experiment.
En natuurlijk de testresultaten van anderen afwachten.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik zoek in literatuur over studies naar gidazepam, worden veel hogere doseringen vermeld. 50 mg wordt regelmatig als lage dosis aangemerkt.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is precies de reden waarom ik dit experimentje gedaan heb. 💊
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kwam dit nog tegen:

Gidazepam is a benzodiazepine tranquilizer with several characteristic pharmacodynamic properties: lower affinity to GABAА-receptors than classical benzodiazepines, partial agonism and modulation of GABAА-receptors by stimulation of neurosteroid synthesis through binding to the TranSlocator PrOtein (TSPO), influence on the activity of the serotonergic, dopaminergic and noradrenergic systems.
Clinically, Gidazepam is characterized by rapid and sustained anxiolytic, antiasthenic, vegetotropic and procognitive effects.
In the lower range of therapeutic doses (20–50 mg/day), the drug has antiasthenic and procognitive properties without subsequent exhaustion; the effects of the upper dose range (from 100–150 mg/day) are closer to the effects of classic benzodiazepine tranquilizers.
The drug is well tolerated, it is not characterized by sedation and muscle relaxation, and the risk of addiction or dependence is extremely low.

Heb alleen nog nooit gehoord van TSPO.
En vegetotropic vind ik een prachtig woord maar wat het is? :hushed:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Als ik zoek in literatuur over studies naar gidazepam, worden veel hogere doseringen vermeld. 50 mg wordt regelmatig als lage dosis aangemerkt.
Klik om te vergroten...

Klopt.
Maar ik dacht altijd dat er bij deze rc een "verdubbelende factor" in zit.

@Soulassasins heeft ook onderzoek gedaan naar deze rc. Ik dacht dat hij ook wat meende te voelen bij lage dosering.

Net als ik dat ook ervaar.
Maar heel subtiel. Pyrazolam is er bv opeens. Gida rolt er heel subtiel in en blijft bij mij op de achtergrond. Althans die drie keer ofzo dat ik het heb gepakt
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Klopt.
Maar ik dacht altijd dat er bij deze rc een "verdubbelende factor" in zit.

@Soulassasins heeft ook onderzoek gedaan naar deze rc. Ik dacht dat hij ook wat meende te voelen bij lage dosering.

Net als ik dat ook ervaar.
Maar heel subtiel. Pyrazolam is er bv opeens. Gida rolt er heel subtiel in en blijft bij mij op de achtergrond. Althans die drie keer ofzo dat ik het heb gepakt
Klik om te vergroten...
Inderdaad hij is heel subtiel en voor je er zelf erg in heb is er rust in het hoofd zonder sedering ,iets wat iemand immers van een benzo verwacht.
Het lekkere chille lam gevoel is niet bij iedere benzo en zeer zeker niet gewenst ,denk aan Xanax in normale dosis dat is ook niet sederend of gelukzalig maar dempt wel je angsten.
Gidazepam heb een relatief lang inwerktijd ,denk aan 1 uur en in dat uur ga je geleidelijk naar een piek na 3 uur maximaal bereikt,het stapelen is geen goed idee.
3mg rc Gidazepam staat gelijk aan 50mg reguliere Gidazepam ,wat een uiterst lage dosering is ,vandaar dat niemand iets merkt maar toch zeer zeker een werkzame dosis!
Wat @Kordie beschrijft over Pyrazolam is ook heel duidelijk ,je kan soms als je niet tolerant ben zomaar ineens lam zijn en rubberen benen hebben haha
Een 3mg pellet is daarom ook verdomd sterk ,ik adviseer het te verpoederen en te wegen en in 3 te delen ,in dit geval mag je dan wel stapelen tot het gewenste effect.
3mg word als zeer hoog beschouwd dus ga niet lopen spelen met dit potente spulletje en dat geld eigenlijk voor alle benzo's.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik lees hier dat er de overtuiging is, dat men denkt, dat die gidazepam niet werkt, of geen effect heeft zelfs.
Maar is dat werkelijk zo? Zijn er geen heel kleine aanwijzingen, dat het subtiel, dat wél, werkt?
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ik lees hier dat er de overtuiging is, dat men denkt, dat die gidazepam niet werkt, of geen effect heeft zelfs.
Maar is dat werkelijk zo? Zijn er geen heel kleine aanwijzingen, dat het subtiel, dat wél, werkt?
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
Klik om te vergroten...

Ik merkte toen ik het nam wel subtiele aanwijzingen dat het werkt. Juist daar zit denk ik ook het gevaar
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
Klik om te vergroten...
Absoluut niet iets om risico mee te nemen.

RC per ongeluk toch menselijk geconsumeerd, betekent GEEN autorijden!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Soulassasins zei:
3mg rc Gidazepam staat gelijk aan 50mg reguliere Gidazepam
Klik om te vergroten...
Ja maar dit kan natuurlijk niet. Dan is de rc variant óf een andere stof, óf een andere (hogere) dosering. Gidazepam is gidazepam.

Dat gezegd hebbende, is het raar dat de pellets verkocht worden in 3mg doseringen, terwijl in het oostblok 50 mg als 'low dose' wordt voorgeschreven. Vrij omgerekend naar diazepam zou je dan wellicht ergens in de buurt van een halve mg diazepam uitkomen, wat een verwaarloosbaar lage dosering is om in te nemen en eigenlijk niet merkbaar.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Ja maar dit kan natuurlijk niet. Dan is de rc variant óf een andere stof, óf een andere (hogere) dosering. Gidazepam is gidazepam.
Klik om te vergroten...
Wie weet hoe de rc variant bewerkt is om potenter te zijn op veel lagere mg ,als het werkelijk maar 3mg bevat kan je een heel potje opvreten haha.
Ik denk niet dat deze vlieger op gaat in de rc variant.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ik lees hier dat er de overtuiging is, dat men denkt, dat die gidazepam niet werkt, of geen effect heeft zelfs.
Maar is dat werkelijk zo? Zijn er geen heel kleine aanwijzingen, dat het subtiel, dat wél, werkt?
Klik om te vergroten...

Kan alleen voor mezelf spreken.
Heb dat niet kunnen ontdekken.

De Zandman zei:
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
Klik om te vergroten...
Dat ik het genomen heb is een onderdeel van een test run, ik ben niet geïnteresseerd in deze benzo, maar de te nemen dosis vond ik interessant.
Voor de deelnemers aan de test run gelden een aantal voorwaarden.
Niet autorijden binnen 48 uur geloof ik is daar eentje van, geen alcohol enz.
Geldt ook voor de mensen die een placebo krijgen, anders weten ze dat ze een placebo hebben.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Soulassasins zei:
als het werkelijk maar 3mg bevat kan je een heel potje opvreten haha.
Ik denk niet dat deze vlieger op gaat in de rc variant.
Klik om te vergroten...
Ja. Maar dat is wat ik zeg idd. Of de dosering komt niet overeen met waarmee geadverteerd wordt, of het is een andere stof.

Gidazepam 'bewerken' om het potenter te maken... dan krijg je of een hogere dosering of een andere stof.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er staat een goede post in dit topic.
Eentje, waar ik het voor 100% mee eens ben.
Deze post is van @Hippie Langwaus.
Hippie Langwaus zei:
Absoluut niet iets om risico mee te nemen.

RC per ongeluk toch menselijk geconsumeerd, betekent GEEN autorijden!
Klik om te vergroten...
Deze, dus.
Iets gebruikt?
Niet gaan autorijden!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#17
x mg benzo = x mg benzo, rc of niet.
Alleen weet ik niet precies wat er in die rc pillen zit en welke dosis.
Ken je geen Russen of Oekraïners die het middel in eigen land hebben aangeschaft?
Dan zou je kunnen vergelijken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een paar maanden geleden was ik in de vitrine kast aan het kijken van een bekende vendor.
De knalgele pellets gidazepam vielen me op. Na hier meer over te hebben gelezen besloot ik een kleine hoeveelheid te kopen.

In november en december heb ik eens een pellet genomen en het viel me op dat ik er een relax gevoel van kreeg. Ondanks dat op internet en ook hier op het forum wordt gezegd: "gidazepam doet niks".

Gisteravond rond de klok van tienen mam ik een gidazepam van 3 mg.
De eerste uren merk ik er weinig van en dan opeens na een paar uur voelt het dekbed als een extra warme en zachte deken. Ik ben rustig in slaap gevallen, heb goed geslapen en chill wakker geworden. Tot ongeveer het middaguur heb ik mij euforisch gevoel; vergelijkbaar met een roest zoals je je voelt bij aangeschoten na een paar glazen alcohol.

Nu een paar uur later is dat euforische gevoel weg. Maar het gewoon relaxed voelen is wel nog duidelijk merkbaar.
Ik kan het het beste omschrijven als zorgeloos. Gewoon lekker.

De conclusie die ik voor mezelf kan trekken is dat het bij mij zeker werkt.
Maar het zorgt niet voor een klassiek benzo effect; sedatief.
Verwacht je dit van een benzo kan ik me voorstellen dat je denkt dat het niet werkt.

En misschien moet je bij gidazepam wel niet teveel nadenken wat je voelt, maar even genieten.
Alhoewel even; ze werken echt lang.
In november en december had ik ze in de ochtend genomen. En toen had ik vanaf lunchtijd overdag een lekkere roes.
En nu dus ik de nacht en lekker de dag beginnen.

Gidazepam ... Geniet ervan
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is dat niet die benzo die normaal iets van 50mg is in het Oostblok? Het zal best werken dan maar 3mg is weinig.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Is dat niet die benzo die normaal iets van 50mg is in het Oostblok? Het zal best werken dan maar 3mg is weinig.
Klik om te vergroten...

Klopt. Dat is hem.
Maar misschien is de rc gechipt en zijn er daarom minder milligrammen nodig / verhouding anders voor een soortgelijk effect van het regulier medicijn
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."