Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGidazepam - Onterecht het ondergeschoven kindje in de rc benzo wereld?!

Gidazepam - Onterecht het ondergeschoven kindje in de rc benzo wereld?!

50 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Ik lees hier dat er de overtuiging is, dat men denkt, dat die gidazepam niet werkt, of geen effect heeft zelfs.
Maar is dat werkelijk zo? Zijn er geen heel kleine aanwijzingen, dat het subtiel, dat wél, werkt?
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
Klik om te vergroten...

Ik merkte toen ik het nam wel subtiele aanwijzingen dat het werkt. Juist daar zit denk ik ook het gevaar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
Klik om te vergroten...
Absoluut niet iets om risico mee te nemen.

RC per ongeluk toch menselijk geconsumeerd, betekent GEEN autorijden!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
3mg rc Gidazepam staat gelijk aan 50mg reguliere Gidazepam
Klik om te vergroten...
Ja maar dit kan natuurlijk niet. Dan is de rc variant óf een andere stof, óf een andere (hogere) dosering. Gidazepam is gidazepam.

Dat gezegd hebbende, is het raar dat de pellets verkocht worden in 3mg doseringen, terwijl in het oostblok 50 mg als 'low dose' wordt voorgeschreven. Vrij omgerekend naar diazepam zou je dan wellicht ergens in de buurt van een halve mg diazepam uitkomen, wat een verwaarloosbaar lage dosering is om in te nemen en eigenlijk niet merkbaar.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een paar maanden geleden was ik in de vitrine kast aan het kijken van een bekende vendor.
De knalgele pellets gidazepam vielen me op. Na hier meer over te hebben gelezen besloot ik een kleine hoeveelheid te kopen.

In november en december heb ik eens een pellet genomen en het viel me op dat ik er een relax gevoel van kreeg. Ondanks dat op internet en ook hier op het forum wordt gezegd: "gidazepam doet niks".

Gisteravond rond de klok van tienen mam ik een gidazepam van 3 mg.
De eerste uren merk ik er weinig van en dan opeens na een paar uur voelt het dekbed als een extra warme en zachte deken. Ik ben rustig in slaap gevallen, heb goed geslapen en chill wakker geworden. Tot ongeveer het middaguur heb ik mij euforisch gevoel; vergelijkbaar met een roest zoals je je voelt bij aangeschoten na een paar glazen alcohol.

Nu een paar uur later is dat euforische gevoel weg. Maar het gewoon relaxed voelen is wel nog duidelijk merkbaar.
Ik kan het het beste omschrijven als zorgeloos. Gewoon lekker.

De conclusie die ik voor mezelf kan trekken is dat het bij mij zeker werkt.
Maar het zorgt niet voor een klassiek benzo effect; sedatief.
Verwacht je dit van een benzo kan ik me voorstellen dat je denkt dat het niet werkt.

En misschien moet je bij gidazepam wel niet teveel nadenken wat je voelt, maar even genieten.
Alhoewel even; ze werken echt lang.
In november en december had ik ze in de ochtend genomen. En toen had ik vanaf lunchtijd overdag een lekkere roes.
En nu dus ik de nacht en lekker de dag beginnen.

Gidazepam ... Geniet ervan
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is dat niet die benzo die normaal iets van 50mg is in het Oostblok? Het zal best werken dan maar 3mg is weinig.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Is dat niet die benzo die normaal iets van 50mg is in het Oostblok? Het zal best werken dan maar 3mg is weinig.
Klik om te vergroten...

Klopt. Dat is hem.
Maar misschien is de rc gechipt en zijn er daarom minder milligrammen nodig / verhouding anders voor een soortgelijk effect van het regulier medicijn
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Ja maar dit kan natuurlijk niet. Dan is de rc variant óf een andere stof, óf een andere (hogere) dosering. Gidazepam is gidazepam.
Klik om te vergroten...
Wie weet hoe de rc variant bewerkt is om potenter te zijn op veel lagere mg ,als het werkelijk maar 3mg bevat kan je een heel potje opvreten haha.
Ik denk niet dat deze vlieger op gaat in de rc variant.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Ik lees hier dat er de overtuiging is, dat men denkt, dat die gidazepam niet werkt, of geen effect heeft zelfs.
Maar is dat werkelijk zo? Zijn er geen heel kleine aanwijzingen, dat het subtiel, dat wél, werkt?
Klik om te vergroten...

Kan alleen voor mezelf spreken.
Heb dat niet kunnen ontdekken.

De Zandman zei:
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
Klik om te vergroten...
Dat ik het genomen heb is een onderdeel van een test run, ik ben niet geïnteresseerd in deze benzo, maar de te nemen dosis vond ik interessant.
Voor de deelnemers aan de test run gelden een aantal voorwaarden.
Niet autorijden binnen 48 uur geloof ik is daar eentje van, geen alcohol enz.
Geldt ook voor de mensen die een placebo krijgen, anders weten ze dat ze een placebo hebben.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Soulassasins zei:
als het werkelijk maar 3mg bevat kan je een heel potje opvreten haha.
Ik denk niet dat deze vlieger op gaat in de rc variant.
Klik om te vergroten...
Ja. Maar dat is wat ik zeg idd. Of de dosering komt niet overeen met waarmee geadverteerd wordt, of het is een andere stof.

Gidazepam 'bewerken' om het potenter te maken... dan krijg je of een hogere dosering of een andere stof.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Er staat een goede post in dit topic.
Eentje, waar ik het voor 100% mee eens ben.
Deze post is van @Hippie Langwaus.
Hippie Langwaus zei:
Absoluut niet iets om risico mee te nemen.

RC per ongeluk toch menselijk geconsumeerd, betekent GEEN autorijden!
Klik om te vergroten...
Deze, dus.
Iets gebruikt?
Niet gaan autorijden!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Klopt. Dat is hem.
Maar misschien is de rc gechipt en zijn er daarom minder milligrammen nodig / verhouding anders voor een soortgelijk effect van het regulier medicijn
Klik om te vergroten...

Gechipt?

Wat is dat?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Gechipt?

Wat is dat?
Klik om te vergroten...

Dat 3 mg rc stof niet overeenkomt met 50 mg regulier stof
Maar bv vertienvoudigd wordt
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#13
academic.oup.com

Designer Benzodiazepines Gidazepam and Desalkygidazepam (Bromonordiazepam): What Do We Know?

Abstract. Designer benzodiazepines are one of the primary new psychoactive substance (NPS) threats around the world, being found in large numbers in postmo
academic.oup.com academic.oup.com

Staan wat gebruikerservaringen; dosis rond 9 mg.
Nog steeds vreemd gezien de doses uit het Oostblok.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Relmuis zei:
Nog steeds vreemd gezien de doses uit het Oostblok.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat een RC benzo niet overeenkomt met reguliere dosis.
Je hoort toch vaak dat RC's versterken.

Ik geloof bv ook dat 2,5 bromonordiazepam overeenkomt met 25 mg diazepam.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Relmuis zei:
x mg benzo = x mg benzo, rc of niet.
Klik om te vergroten...

Maar hoe kunnen we dan verklaren dat 2,5 mg bromonordiazepam bv ook veel zwaarder is (omgerekend naar diazepam)?

Hoe het precies zit weet ik eerlijk gezegd ook niet.
Maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat 3 mg gidazepam 20x zo weinig is als een reguliere dosis.
Daar moet ergens een versnelling in zitten.

Relmuis zei:
Ken je geen Russen of Oekraïners die het middel in eigen land hebben aangeschaft?
Klik om te vergroten...

Nee, ik ken er geen
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Maar hoe kunnen we dan verklaren dat 2,5 mg bromonordiazepam bv ook veel zwaarder is
Klik om te vergroten...

Bromonordiazepam is de werkzame metaboliet van gidazepam.
Nou weet ik niet hoeveel gidazepam wordt omgezet naar bromonordiazepam. (in urine 10 tot 15% aangetroffen)
Dus het is wel logisch dat bromonordiazepam sterker is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Relmuis zei:
Bromonordiazepam is de werkzame metaboliet van gidazepam.
Nou weet ik niet hoeveel gidazepam wordt omgezet naar bromonordiazepam. (in urine 10 tot 15% aangetroffen)
Dus het is wel logisch dat bromonordiazepam sterker is.
Klik om te vergroten...

Ik merk vooral dat ik een stuk duffer ben, en ook de dag erna, van bromonordiazepam.
Gidazepam komt mild op, is mild aanwezig en geen last van een kater daarna.
Maar blijkbaar heeft het een slechte naam: "dit werkt niet"
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat 3 mg gidazepam 20x zo weinig is als een reguliere dosis.
Daar moet ergens een versnelling in zitten.
Klik om te vergroten...

Je hebt Oxazepam 50mg , maar 5mg is een dosis die ook vaak word voorgeschreven. 10x minder. Even 'n voorbeeld.

Je vergeet ook dat benzo's gewoon enorm sterke medicijnen zijn met grote invloed. Het kan dus best hoor dat 3mg Gidazepam voor jouw wel iets doet; maar ik zie je vooral milde effecten beschrijven. Dan kun je er ook best vanuit gaan dat het een lage milde dosering is.

Ik denk niet dat de structuur of hoe je zoiets ook noemt is aangepast om het sterker te maken.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het voorbeeld rammelt een beetje; het is een redelijk hoge dosis oxazepam, een factor 10 minder kan nog net een werking hebben.
Bij gidazepam is dat een factor 8, vergeleken met de laagste dosis gidazepam in tabletvorm.
Het zou placebo kunnen zijn maar dat lijkt me bij @Kordie niet het geval; het aan kunnen geven van de lange inwerktijd spreekt dat bv tegen.

Ik denk dat ik beide middelen eens ga bestellen en dan een paar 'slachtoffers' zoek die het blind kunnen proberen. (nou zijn die slachtoffers zijn als het over benzos gaat meestal vrij gewillig itt tripmiddelen:grimacing:)
Ben benieuwd wat daar uitkomt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Relmuis zei:
Het voorbeeld rammelt een beetje; het is een redelijk hoge dosis oxazepam, een factor 10 minder kan nog net een werking hebben.
Bij gidazepam is dat een factor 8, vergeleken met de laagste dosis gidazepam in tabletvorm.
Het zou placebo kunnen zijn maar dat lijkt me bij @Kordie niet het geval; het aan kunnen geven van de lange inwerktijd spreekt dat bv tegen.

Ik denk dat ik beide middelen eens ga bestellen en dan een paar 'slachtoffers' zoek die het blind kunnen proberen. (nou zijn die slachtoffers zijn als het over benzos gaat meestal vrij gewillig itt tripmiddelen:grimacing:)
Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Klik om te vergroten...
Ik had de minimale dosis alprazolam 0,25 mg/ dag en dat deed het als een tierelier. Ik kon er wel 4 brokjes van eten per dag en het bracht me veel "rust" en ook onrust als ik het niet nam.
Ik weet van anderen die namen 2mg en kregen waarschijnlijk dezelfde rust als ik met 0,25mg. Mijn lichaam had trouwens heel snel gewend kunnen raken aan meer, maar dat probeerde ik ten alle kosten te vermijden.

Benzodiazepines zijn extreem verslavend voor enkelen en das erg vervelend als je er zoals de meesten te laat achter komt.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."