Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGidazepam - Onterecht het ondergeschoven kindje in de rc benzo wereld?!

Gidazepam - Onterecht het ondergeschoven kindje in de rc benzo wereld?!

50 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kwam dit nog tegen:

Gidazepam is a benzodiazepine tranquilizer with several characteristic pharmacodynamic properties: lower affinity to GABAА-receptors than classical benzodiazepines, partial agonism and modulation of GABAА-receptors by stimulation of neurosteroid synthesis through binding to the TranSlocator PrOtein (TSPO), influence on the activity of the serotonergic, dopaminergic and noradrenergic systems.
Clinically, Gidazepam is characterized by rapid and sustained anxiolytic, antiasthenic, vegetotropic and procognitive effects.
In the lower range of therapeutic doses (20–50 mg/day), the drug has antiasthenic and procognitive properties without subsequent exhaustion; the effects of the upper dose range (from 100–150 mg/day) are closer to the effects of classic benzodiazepine tranquilizers.
The drug is well tolerated, it is not characterized by sedation and muscle relaxation, and the risk of addiction or dependence is extremely low.

Heb alleen nog nooit gehoord van TSPO.
En vegetotropic vind ik een prachtig woord maar wat het is? :hushed:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Als ik zoek in literatuur over studies naar gidazepam, worden veel hogere doseringen vermeld. 50 mg wordt regelmatig als lage dosis aangemerkt.
Klik om te vergroten...

Klopt.
Maar ik dacht altijd dat er bij deze rc een "verdubbelende factor" in zit.

@Soulassasins heeft ook onderzoek gedaan naar deze rc. Ik dacht dat hij ook wat meende te voelen bij lage dosering.

Net als ik dat ook ervaar.
Maar heel subtiel. Pyrazolam is er bv opeens. Gida rolt er heel subtiel in en blijft bij mij op de achtergrond. Althans die drie keer ofzo dat ik het heb gepakt
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Klopt.
Maar ik dacht altijd dat er bij deze rc een "verdubbelende factor" in zit.

@Soulassasins heeft ook onderzoek gedaan naar deze rc. Ik dacht dat hij ook wat meende te voelen bij lage dosering.

Net als ik dat ook ervaar.
Maar heel subtiel. Pyrazolam is er bv opeens. Gida rolt er heel subtiel in en blijft bij mij op de achtergrond. Althans die drie keer ofzo dat ik het heb gepakt
Klik om te vergroten...
Inderdaad hij is heel subtiel en voor je er zelf erg in heb is er rust in het hoofd zonder sedering ,iets wat iemand immers van een benzo verwacht.
Het lekkere chille lam gevoel is niet bij iedere benzo en zeer zeker niet gewenst ,denk aan Xanax in normale dosis dat is ook niet sederend of gelukzalig maar dempt wel je angsten.
Gidazepam heb een relatief lang inwerktijd ,denk aan 1 uur en in dat uur ga je geleidelijk naar een piek na 3 uur maximaal bereikt,het stapelen is geen goed idee.
3mg rc Gidazepam staat gelijk aan 50mg reguliere Gidazepam ,wat een uiterst lage dosering is ,vandaar dat niemand iets merkt maar toch zeer zeker een werkzame dosis!
Wat @Kordie beschrijft over Pyrazolam is ook heel duidelijk ,je kan soms als je niet tolerant ben zomaar ineens lam zijn en rubberen benen hebben haha
Een 3mg pellet is daarom ook verdomd sterk ,ik adviseer het te verpoederen en te wegen en in 3 te delen ,in dit geval mag je dan wel stapelen tot het gewenste effect.
3mg word als zeer hoog beschouwd dus ga niet lopen spelen met dit potente spulletje en dat geld eigenlijk voor alle benzo's.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik lees hier dat er de overtuiging is, dat men denkt, dat die gidazepam niet werkt, of geen effect heeft zelfs.
Maar is dat werkelijk zo? Zijn er geen heel kleine aanwijzingen, dat het subtiel, dat wél, werkt?
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik lees hier dat er de overtuiging is, dat men denkt, dat die gidazepam niet werkt, of geen effect heeft zelfs.
Maar is dat werkelijk zo? Zijn er geen heel kleine aanwijzingen, dat het subtiel, dat wél, werkt?
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
Klik om te vergroten...

Ik merkte toen ik het nam wel subtiele aanwijzingen dat het werkt. Juist daar zit denk ik ook het gevaar
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
Klik om te vergroten...
Absoluut niet iets om risico mee te nemen.

RC per ongeluk toch menselijk geconsumeerd, betekent GEEN autorijden!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Soulassasins zei:
3mg rc Gidazepam staat gelijk aan 50mg reguliere Gidazepam
Klik om te vergroten...
Ja maar dit kan natuurlijk niet. Dan is de rc variant óf een andere stof, óf een andere (hogere) dosering. Gidazepam is gidazepam.

Dat gezegd hebbende, is het raar dat de pellets verkocht worden in 3mg doseringen, terwijl in het oostblok 50 mg als 'low dose' wordt voorgeschreven. Vrij omgerekend naar diazepam zou je dan wellicht ergens in de buurt van een halve mg diazepam uitkomen, wat een verwaarloosbaar lage dosering is om in te nemen en eigenlijk niet merkbaar.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Ja maar dit kan natuurlijk niet. Dan is de rc variant óf een andere stof, óf een andere (hogere) dosering. Gidazepam is gidazepam.
Klik om te vergroten...
Wie weet hoe de rc variant bewerkt is om potenter te zijn op veel lagere mg ,als het werkelijk maar 3mg bevat kan je een heel potje opvreten haha.
Ik denk niet dat deze vlieger op gaat in de rc variant.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Ik lees hier dat er de overtuiging is, dat men denkt, dat die gidazepam niet werkt, of geen effect heeft zelfs.
Maar is dat werkelijk zo? Zijn er geen heel kleine aanwijzingen, dat het subtiel, dat wél, werkt?
Klik om te vergroten...

Kan alleen voor mezelf spreken.
Heb dat niet kunnen ontdekken.

De Zandman zei:
Hoe denken we dan aan het kunnen autorijden?
Zijn we daar echt wel veilig toe in staat?
Klik om te vergroten...
Dat ik het genomen heb is een onderdeel van een test run, ik ben niet geïnteresseerd in deze benzo, maar de te nemen dosis vond ik interessant.
Voor de deelnemers aan de test run gelden een aantal voorwaarden.
Niet autorijden binnen 48 uur geloof ik is daar eentje van, geen alcohol enz.
Geldt ook voor de mensen die een placebo krijgen, anders weten ze dat ze een placebo hebben.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soulassasins zei:
als het werkelijk maar 3mg bevat kan je een heel potje opvreten haha.
Ik denk niet dat deze vlieger op gaat in de rc variant.
Klik om te vergroten...
Ja. Maar dat is wat ik zeg idd. Of de dosering komt niet overeen met waarmee geadverteerd wordt, of het is een andere stof.

Gidazepam 'bewerken' om het potenter te maken... dan krijg je of een hogere dosering of een andere stof.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er staat een goede post in dit topic.
Eentje, waar ik het voor 100% mee eens ben.
Deze post is van @Hippie Langwaus.
Hippie Langwaus zei:
Absoluut niet iets om risico mee te nemen.

RC per ongeluk toch menselijk geconsumeerd, betekent GEEN autorijden!
Klik om te vergroten...
Deze, dus.
Iets gebruikt?
Niet gaan autorijden!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."