Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn nieuwe liefde: methallylescaline (MAL)

Mijn nieuwe liefde: methallylescaline (MAL)

63 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stonologie zei:
Tripmiddelen passen naar mijn mening altijd beter bij natuur!

Altijd aanzienlijk leuker dan binnen of op drukke plekken voor mij.

Atlijd naar het bos! Binnen trippen zuigt (lampjes zijn wel leuk, hele kamer hangt er vol mee, maar nooit lang!)
Klik om te vergroten...
Ja daar ben ik het op zich mee eens. Hoewel ik wat psychedelica op een feestje ook wel kan waarderen hoor! Dan is zo'n trip altijd minder spiritueel, maar soms kan het echt enorm grappig zijn. En ik rook tegenwoordig ook wat vaker DMT op feestjes want dan komt de muziek zo lekker binnen. Met 2C-B trouwens ook. Maar als je de psychedelica echt goed tot hun recht wil laten komen, dan een rustgevende setting in de natuur inderdaad, hands down.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mescaline-analogen hebben niet zo'n beste reputatie: slappe aftreksels met veel bijwerkingen. Maar dan heb je methallylescaline (MAL) nog niet geprobeerd! Vandaag was mijn eerste ervaring met het spul en ik ben gelijk fan.

Rond een uurtje of 12.00 had ik 50 milligram methallylescaline (fumaraat) afgewogen, in een capsule gedaan, en met wat water doorgeslikt. Daarna ben ik snel op de fiets gesprongen naar de heide, waar ik bijna de hele middag ben gebleven.

Ongeveer een half uur na inname begon ik heel subtiel de eerste effecten te merken. Ik voelde mezelf rustiger worden, een soort innerlijke kalmte en acceptatie die begon te broeien. Het is dat ik dat effect al kende van mescaline, maar anders had ik het niet eens echt opgemerkt als de eerste effecten die kwamen opborrelen.

Aan het begin van mijn trip heb ik een lekker rustig plekje op de heide uitgekozen, waar ik mijn picknickkleed heb uitgespreid. Daar ben ik op gaan liggen. Eerst keek ik even naar de wolken, maar al snel heb ik mijn ogen dichtgedaan. Mijn hoofd werd helemaal leeg, op een prettige manier. Ik bereikte precies dat punt wat je eigenlijk met meditatie probeert na te streven. Ik was gewoon. Gedachten had ik compleet losgelaten, mijn hoofd was leeg. Ongeveer een uur heb ik zo gelegen, met mijn ogen dicht, in een perfecte staat van acceptatie en innerlijke rust.

heide.jpg
Wat een heerlijke plek om even totaal tot jezelf te komen​

Op een gegeven moment begon de MAL toch wel flink in te klappen. Ineens was daar het psychedelische effect. Maar niet op de verwarrende en in-your-face manier zoals je van LSD of paddo's hebt, maar een heel vriendelijke, rustige en haast vanzelfsprekende staat van psychedelisch bewustzijn. Mijn ogen waren een stuk gevoeliger voor kleine details. Kleuren werden enorm versterkt. En als ik me concentreerde op één punt, dan kon ik heel voorzichtig wat lijntjes zien bewegen. Maar de visuele effecten waren heel subtiel en haast onmerkbaar. Ik had het ook gewoon kunnen negeren als ik daar zin in had gehad.
Ik begon wel een beetje misselijk te worden. Zitten of liggen was daardooe niet meer zo comfortabel. Dus heb ik mijn kleed opgerold, in mijn tas gedaan, en weer verder gelopen.

Ik was in mijn eentje op de heide, maar ik heb me prima vermaakt. Regelmatig barstte ik in schaterlachen uit om wat ik meemaakte of dacht. Zo hoorde ik op een gegeven moment een oorverdovend gekwetter van een vogel. Maar toen ik probeerde te achterhalen waar het vandaan kwam, bleek het een leeuwerik te zijn die zeker honderd meter verderop aan het fladderen was. Ik heb toen zeker vijf minuten de slappe lach gehad over wat voor een enorm kabaal er uit zo'n minuscuul vogeltje kan komen. En hoeveel moeite dat kereltje er kennelijk voor doet om zich zo luid verstaanbaar kenbaar te maken :tearsofjoy:

De MAL leek echt heel erg op wat ik eerder heb meegemaakt aan de mescaline. Het is een heel natuurlijke manier van trippen, alsof je haast niet aan het trippen bent. Het heeft ook veel weg van de space die MDMA heeft: die innerlijke serene rust, dat stukje acceptatie en de kalmte die je ervaart. Anders dan met MDMA had ik tijdens deze trip niet echt dat er allerlei persoonlijke inzichten ineens kwamen opborrelen. Ik was gewoon lekker daar op de heide, alles zag er prachtig uit, mijn hoofd was leeg, en alles was helemaal prima zo.

Rond een uurtje of zes ben ik naar huis gegaan om een salade te maken met gegrilde asperges, feta-kaas en zilveruitjes. Tijdens het koken bleek dat ik toch wel licht verward was, want het duurde allemaal zeker drie keer zo lang als normaal. Toch is het me uiteindelijk gelukt om een prima salade te maken, die ik samen met een paar huisgenoten heb opgegeten. Zo hebben we nog een paar uur aan de eettafel gezeten, een biertje gedronken, en vooral heel veel gelachen met zijn allen.

Nu ik dit schijf zit ik in de nafase van de trip. Ik merk dat ik nog wel wat gestimuleerd ben, want ik zit de hele tijd heen en weer te wiegen in mijn bureaustoel. Kleuren zijn nog altijd wat feller. En ook heb ik een beetje spierkrampen in mijn nek en rug. Daarvoor heb ik twee paracetamolletjes genomen; die wel wat schijnen te helpen. De langzaam opdoemende hoofdpijn is op die manier ook een stuk gedempt.

Helaas zat ik daarnet wel in tranen achter mijn computer, omdat ik net las dat Peter R. de Vries is neergeschoten. Ik vind het oprecht heel erg en word er heel verdrietig van. Dat is een flinke domper op en dag die voor de rest echt helemaal perfect was.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel interessant wat je schrijft over dit stofje! En een mooi report en zo te lezen magische ervaring. :)

Je maakt me nu echt benieuwd naar deze stof. Ik heb mescaline al een beetje opgegeven met al het gedoe met de cactus en de misselijkheid, maar als dit toch erg in de buurt komt... De serene trip spreekt mij heel erg aan. Dit is ook wat ik tegenwoordig het meeste zoek in andere tripmiddelen die inderdaad toch vaak wat meer in your face zijn.

Weet jij misschien wat over de veiligheid van deze stof?
b
bossenaar567Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Erg mooi beschreven @Neo-Shulginist , ook al heb ik zelf al geruime tijd geen ervaring meer met tripmiddelen (zou het wel graag willen, maar voel gelijk als ik er over nadenk dat de kans op een badtrip (veel mentale issues :yum:) erg groot is) komen bepaalde dingen me toch erg bekend voor.

Blijf vooral doorgaan met het delen van je ervaringen, het is een verrijking voor dit forum. De hele situatie omtrent Peter heeft mij ook enorm geraakt, velen weten niet wat deze man allemaal bereikt heeft en wat voor betekenis zijn werk heeft gehad voor héél veel mensen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel mooi verslag over een drug die ook ik beschouwde als een slap mescaline aftreksel. Komt zeker in de winkelwagen ooit sinds mescaline duur en niet al te makkelijk te verkrijgen is. Thanks voor het delen van je ervaring! Je hebt me helemaal overtuigd.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Weet jij misschien wat over de veiligheid van deze stof?
Klik om te vergroten...
Bij rc's is natuurlijk zeer weinig bekend over de gezondheidseffecten. Dus nee, daar weet ik weinig van af.
Wel is het in de toxicologie gebruikelijk om vergelijkingen te maken met soortgelijke middelen. Mescaline is in ieder geval relatief veilig. Je kan wel een wat hogere lichaamstemperatuur oplopen; dus neem het liever niet op te te warme dag. Daarnaast komt hoofdpijn veel voor, en misselijkheid me eventueel braken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
bossenaar567 zei:
Erg mooi beschreven @Neo-Shulginist , ook al heb ik zelf al geruime tijd geen ervaring meer met tripmiddelen (zou het wel graag willen, maar voel gelijk als ik er over nadenk dat de kans op een badtrip (veel mentale issues :yum:) erg groot is) komen bepaalde dingen me toch erg bekend voor.
Klik om te vergroten...
Ja ik twijfelde nog of ik dit in mijn tripreport wilde zetten, maar MAL lijkt me prima geschikt voor een eerste psychedelische ervaring of voor mensen die bezorgd zijn om de psychedelische effecten, MAL confronteert je niet keihard met jezelf, zoals LSD, paddo's en DMT vaak wel doen. In plaats daarvan ervaar je meer een serene rust en kalmte en acceptatie. Het is dus heel anders psychedelisch dan de andere middelen. Maar het lijkt me zeer toegankelijk voor de minder ervaren trippers.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wauw Neo! Thanks voor je report, dit klinkt echt heel interessant. 😍

Mescaline staat bij mij denk ik wel op plek één van mijn wishlist. Ik ben ervan overtuigd dat ik het een keer ga doen, als ik eraan kan komen. (De poedervorm, ik ben te vredelievend om zelf een cactus te vermoorden want laf alle cactussen.) 🌵 (Ik heb een baby Peyote cactusje, zo cute.) <3

Leuk dat dit substituut je zo goed bevallen is.

Ik kan me voorstellen dat het nieuws van Peter R. de Vries rauw op je dak viel. Dat is denk ik bij velen zo (inclusief mijzelf), maar in jouw situatie zo net na een trip komt het natuurlijk nog eens extra hard binnen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Mescaline staat bij mij denk ik wel op plek één van mijn wishlist. Ik ben ervan overtuigd dat ik het een keer ga doen, als ik eraan kan komen. (De poedervorm, ik ben te vredelievend om zelf een cactus te vermoorden want laf alle cactussen.) 🌵 (Ik heb een baby Peyote cactusje, zo cute.) <3
Klik om te vergroten...
Ja, mescaline is nog wel net dat stukjes magischer hoor. Meer kleurenpracht, nog meer serene rust. Maar methallylescaline komt zeer dicht in de buurt! Als iemand het aan me verkocht had als mescaline dan had ik het denk ik ook wel gewoon geloofd.

Wist je trouwens dat san pedro cacti gewoon verder groeien als je een stuk eraf snijdt (als ze een goed wortelstelsel hebben)? Je hoeft ze dus niet te vermoorden om ze te consumeren :wink:

Ik heb wel eens uitgebreid de wetenschappelijke literatuur doorgepluisd om uit te vinden hoeveel je nou precies moet nemen van verpoederde mescaline. De beste maatstaf blijkt gedroogd vruchtvlees. Dat kan ergens tussen de 0% tot 3% mescaline bevatten, met een mediaan (meest voorkomende dosis) van ongeveer 2%. Een goede dosis van het gedroogde vruchtvlees is dus 15-20 gram. Daar zou dan meestal 300 tot 400 milligram mescaline in moeten zitten; wat een heel mooie dosis is. Als de cactus sterk is, dan bevat het 600 milligram mescaline. Dat is dan een hoge dosis, maar nog geen overdosis. Je kunt dan natuurlijk ook pech hebben en een cactus treffen die haast geen mescaline bevat. Dat is dan jammer.

Mescaline-kristallen zijn heel lastig te vergaren. Op basis van de plant zou je een zuur-base-extractie moeten doen, en daar heb je niet gemakkelijke oplosmiddelen voor nodig en gevorderde ervaring met scheikunde.
Mescaline wordt soms ook gesynthetiseerd, maar dat is echt heel zeldzaam. Ik zie het wel eens op het darkweb verschijnen, maar dan is maar de vraag of het echt mescaline is. En aangezien het heel duur is per gram, is dat een flinke gok. Maar eerlijk gezegd zijn echte mescaline-kristallen die gok ook wel waard. Want het is zo'n bijzonder tripmiddel. Die ervaring vergeet je echt niet meer.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Prachtig report :hearteyes:, dat 'zen' gevoel dat alles ok is spreekt mij wel aan. Mescaline staat ook bij mij boven aan op mijn to-do lijst. Misschien toch binnenkort maar eens bestellen, maar is inderdaad een beetje aan de dure kant voor de synthetische variant :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geweldig report , mijn trip was vergelijk baar alleen had ik 100mg met @Jmths . Was heerlijk rustig , dromerig. Ook een van mijn favoriete psychedelica geworden :hearteyes:
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tof report man! Erg leuk om te lezen. Het stofje spreekt mij ook wel aan als ik dit zo lees :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi reportje @Neo-Shulginist

Klinkt als een hele fijne ervaring. Spoort bij mij de zin in Mescaline nog verder aan.

Roze Olifant zei:
Mescaline staat bij mij denk ik wel op plek één van mijn wishlist.
Klik om te vergroten...
Same here!

Neo-Shulginist zei:
Ja, mescaline is nog wel net dat stukjes magischer hoor.
Klik om te vergroten...
Okay okay... ik was al verkocht hoor :wink:
P
PeteSapaiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Ja kan, maar dat is imo wel een beetje zonde. MAL is best subtiel, en ik denk dat het op een festival wat overschreeuwd wordt door prikkels. Wat mij betreft dus niet echt een partydrug. Meer iets om even helemaal op je plek te zijn in de natuur.
Klik om te vergroten...
Sluit ik me bij aan, het is idd erg subtiel, en hoewel het (denk ik) prima kan op een festival, vermoed ik dat de MAL dan niet echt tot haar recht komt.

Mijn laatste keer was 45mg, samen met een vriendin. De 1e 2 uur (na de come-up van +-1u) waren we gewoon aan het praten en was de MAL wel licht merkbaar aanwezig, maar toch erg op de achtergrond. Pas toen we even de oogjes dicht deden en muziek gingen luisteren kwam de kracht van MAL naar voren! (Op 40+mg is de muziek fantastisch!)

Oh, tip: neem het in delen. Wij hebben 3x 15mg over 40 minuten verspreid, en hadden bijna geen last (dat is: zij een beetje, ik niet) van de come-up.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Ja kan, maar dat is imo wel een beetje zonde. MAL is best subtiel, en ik denk dat het op een festival wat overschreeuwd wordt door prikkels. Wat mij betreft dus niet echt een partydrug. Meer iets om even helemaal op je plek te zijn in de natuur.
Klik om te vergroten...
Wat als je het subtiel zou enhancen met 200ug 25e-nboh?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuffelaar zei:
Wat als je het subtiel zou enhancen met 200ug 25e-nboh?
Klik om te vergroten...
Mal + lsd is een aanrader. Met nboh middelen heb ik geen ervaring, maar het zal vast de visuals versterken. Bij de combinatie met lsd werden alle lichten en kleuren nog feller en speelser.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
XMR zei:
Mal + lsd is een aanrader. Met nboh middelen heb ik geen ervaring, maar het zal vast de visuals versterken. Bij de combinatie met lsd werden alle lichten en kleuren nog feller en speelser.
Klik om te vergroten...
Geen headspace. Wel aangename tintelingen, lichte energie & euforie + visueler. Ik meng het regelmatig met mdma.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik had op 40mg MAL al vrij duidelijke visuals (ik ben wel altijd gevoelig voor psychedelica), ik denk dat het zeker te combineren is met wat 25E-NBOH. Beide zijn wel middelen waar je vrij helder van blijft dus het lijkt me goed te doen op een festival.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Interessante bijwerking om nog te vermelden is dat ik tijdens het slapen na mijn trip echt levensechte dromen had, waarbij ik steeds echt niet wist of ik nou wakker was of nog sliep. Ik had ook een soort inception-achtige dromen dat ik wakker werd, maar alsnog in een droom bleek te leven. Die nacht ben ik echt tientallen keren wakker geworden en weer gaan slapen. Zo heb ik tien uur in bed doorgebracht. Hoewel de kwaliteit van de slaap wat dat betreft niet heel goed was, voelde ik me toch uitgerust en zeker niet geradbraakt.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Wauw Neo! Thanks voor je report, dit klinkt echt heel interessant. 😍

Mescaline staat bij mij denk ik wel op plek één van mijn wishlist. Ik ben ervan overtuigd dat ik het een keer ga doen, als ik eraan kan komen. (De poedervorm, ik ben te vredelievend om zelf een cactus te vermoorden want laf alle cactussen.) 🌵 (Ik heb een baby Peyote cactusje, zo cute.) <3

Leuk dat dit substituut je zo goed bevallen is.

Ik kan me voorstellen dat het nieuws van Peter R. de Vries rauw op je dak viel. Dat is denk ik bij velen zo (inclusief mijzelf), maar in jouw situatie zo net na een trip komt het natuurlijk nog eens extra hard binnen.
Klik om te vergroten...
Je hoeft een cactus niet helemaal te slopen om te trippen! Een San Pedro groeit als een tierelier als je hem buiten zet en in de zomer regelmatig water geeft. Je kan er een heel stuk afhakken en in de zomer groeit het zo weer aan. Je kan ze zelfs doormidden hakken, het uiteinde even laten drogen en dan het bovenste deel in de cactusaarde zetten. Gaat gewoon groeien en dan heb je 2 cactussen!

Nadeel is wel dat je er vrij veel van op moet vreten. Heb gehoord dat het behoorlijk smerig is.

Een peyote zou ik ook niet zo snel opeten, die dingen groeien zo langzaam!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."