Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed beter dan coke?

speed beter dan coke?

32 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
m
manonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik al 2 jaar regelmatig speed.
Maar nu is mijn 'vriendje ' tijdelijk verhuisd naar jusitie hahaha en nu dus maar 'verplicht' aan de coke maar ik vind de werking van speed toch een heel stuk beter en het scheelt ook nog eens in de knip zijn er meer mensen die het effect van speed lekkerder vinden of ligt dit toch aan mij en eventueel aan mijn hoeveelheid speed gebruik.... :cry:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ligt eraan wat je gewend bent, vind zelf coke ook maar rotzooi, omdat je niet diezelfde "rush" krijgt als met pep. Maar als je goeie coke hebt kan die ook wel aangenaam zijn, maar 't zelfde effect met pep is stukken goedkoper. Ik ben het dus met je eens.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
coke doet wel geen pijn aan de neus, bringt minder eet- en slaapstoornissen met zich mee en heeft ook geen afkik..

ik heb nog nooit speed gedaan en 1 keer coke dus van mij moet je het niet aanneme..
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind zelf coke relaxter, bij speed heb ik lang niet hetzelfde top-of-the-world gevoel als met coke. Speed maakt me eigenlijk alleen maar wakker en actiever, verder geen echte rush. Ik heb dan ook vele malen vaker coke dan speed gehad, dus zal dr inderdaad ook aan liggen wat je gewend bent.
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#5
kweet niet precies wat ik fijner vind, ik weet wel dat ik sinds mijn speeds gebruik ik het eerst veel aangenamer vond.. vanwege de rush die je ervan krijgt, maar merk naarmate ik vaker coke gebruik het een veel aangenamere werking krijgt.. langere werking... lekkerder en steeds een ander maar wel beter efect,, wel een stevige tolerantie die flink oploopt.
naarmate ik nu pep gebruik is de lulkick verdwenen..en meestal bij uitwerking een paranoide aanval.. lichtelijk gewoon niet lekker in mijn vel.. dus speed heb ik wel zo een beetje gezien.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Para aanvallen ed krijg je op een gegeven moment ook wel bij sos. Is bovendien ook verslavender dan pep, duurder dan pep en je kunt sneller agressief worden dan op de pep.
C
ColaiutaLid
01-01-2024, 00:00
#7
heb al vaak zat coke geprobeert maar nooit echt veel van gemerkt dus JA speed werkt bij mij beter maar het is wel troep van de bovenste plank


Daan
t
the_love_docterLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik ben zelf niet zon snuiver maare ik heb wel ondenkt dat ik meer energieker word van pep/speed.
normaal pak ik een paar knabbels of soms een potje, maar met een lijntje of wa weet ik te minste wa ik doe en gedaan heb. terwijl als ik knabbel bijna niks van me avond weet.
en coke vin ik zelf niiks aan wel is een paat keer een lijntje gepakt maar is prijs kwaliteits verhouding is pep/speed beter en vele male goed koper

greets; the docter...
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De doc heeft gelijk
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat jullie zeggen klinkt voor mij als borrelpraat. Het speed effect is niks meer dan een goedkoop aftreksel van het coke effect. Coke geeft de zelfde kenmerken en daarbij komt ook nog eens dat het veel subtieler is en als je goed snuift je een bepaalde euforische staat bereikt die je met speed gewoon nooit zal bereiken. Als je echt denkt dat speed beter is qua effect dan raad ik je aan is een keer wat goede coke te scoren en daar paar flinke dikke van weg te jassen, je zal zien. :mrgreen:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe is de comedown van coke dan? En hoelang duurt hij..ik was niet echt van plan er snel aan te beginnen maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig...
En als je dan een gram hebt gekocht, daaar kunnen iets van 5 lijntjes uit dacht ik....dan is een feest na een uurtje of 3 toch geen reet meer aan omdat je coke op is.....
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Was speed eerst nog een goedkope vervanger voor coke voor mij. Inmiddels lijkt dit beeld helemaal weg te zijn, Eerst kreeg ik van speed eigenlijk alleen maar zin in coke. En ik snoof speed omdat ik coke niet kon betalen. Op het moment lijkt de speed de rol steeds meer over te nemen en beginnen de voordelen van speed tegenover coke steeds prominenter te worden. Het snuiven van coke is plezieriger en het effect mooier maar het is gewoon te duur. Bij speed krijg je gewoon meer waar voor je geld. En ook vind ik het stukken beter aan speed dat het langer werkt en dat je op èèn enkele lijn eigenlijk uren zoet kan zijn. Coke is altijd na 30-45 minuten uitgewerkt en dan volgt een depressie en ongelooflijk zin in MEER. Bij speed is dit niet als je je laatste lijn neemt betekent dat niet dat je maar net zo goed naar huis kan gaan nee je blijft nog uren door spacen en echt sprake van een depressie is er niet. Ook heb ik nog nooit dat extreme verlangen met speed gehad om meer te gebruiken, als het op is jammer dan. Ik verafschuw de momenten dat ik mijn sealtje opendeed en zag dat ik nog maar een paar korreltjes had en ineens omsloeg van de praterige zelfverzekerde gast in een depressieve naar meer verlangende junk. Ik verafschuw de momenten dat je wanhopig je sealtje uitschraapt en een klein puntje opsnuift terwijl je weet dat het geen zin heeft. Dat wanhopige, dat heeft speed gewoon helemaal niet en daar heb ik zeker waardering voor.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gram coke is toch een lijn of 12. En ik zou zelf inderdaad coke op een feest niet echt praktisch vinden. Al doe je met een gram toch wel een uur of 5, en dan ist weg 40-50 euro. De comedown is vergelijkbaar met die van xtc het ene moment voel je je de man het andere een wanhopige junk die niets anders wil dan het gevoel weer terug te krijgen. Waar coke ook van verschilt met speed is dat je er wel gewoon mee kan slapen en de volgende dag helemaal nergens last van heb. Dat is dan weer een coke voordeel. Als je ooit coke wil proberen wil ik je toch ff mededelen dat ik in principe na de eerste keer al verslaafd was. Kans dat het zo loopt is klein, maar hij is er.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hmm, tsja...het zal er vast wel een keertje van komen...ben toch wel nieuwsgierig natuurlijk...en ik denk eigenlijk dat ik het wel bij een keertje kan houden...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat dacht ik 6 weken geleden ook toen ik 'voor de grap' een keer aan de speed ging.
f
furnyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Aloha,

Ik heb ze nu allebei (coke en speed) in een maand tijd voor het eerst geprobeerd...en ik weet het eigenlijk niet.
Ze hebben allebei wel wat :wink: Moeilijk met elkaar te vergelijken vind ik.

En ja of je verslaafd aan iets wordt heeft voornamelijk met je aanleg voor verslaafd worden te maken. Het ligt nu allebei in huis...maar ik kan me goed genoeg beheersen om er niet elk weekend (of elke dag) aan te komen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
mathijs zei:
ja ik weet het, het is gevaarlijk en de kans op verslaving is erg groot...maar voordat ik genoeg geld heb om een cokeverslaving te onderhouden ben ik al wel een jaar of 6 verder....
Klik om te vergroten...
Dat is uiteindelijk ook mijn redding geweest, het gewoon niet kunnen betalen. Maar het constante verlangen was een hel.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deranged zei:
Was speed eerst nog een goedkope vervanger voor coke voor mij. Inmiddels lijkt dit beeld helemaal weg te zijn, Eerst kreeg ik van speed eigenlijk alleen maar zin in coke. En ik snoof speed omdat ik coke niet kon betalen. Op het moment lijkt de speed de rol steeds meer over te nemen en beginnen de voordelen van speed tegenover coke steeds prominenter te worden. Het snuiven van coke is plezieriger en het effect mooier maar het is gewoon te duur. Bij speed krijg je gewoon meer waar voor je geld. En ook vind ik het stukken beter aan speed dat het langer werkt en dat je op èèn enkele lijn eigenlijk uren zoet kan zijn. Coke is altijd na 30-45 minuten uitgewerkt en dan volgt een depressie en ongelooflijk zin in MEER. Bij speed is dit niet als je je laatste lijn neemt betekent dat niet dat je maar net zo goed naar huis kan gaan nee je blijft nog uren door spacen en echt sprake van een depressie is er niet. Ook heb ik nog nooit dat extreme verlangen met speed gehad om meer te gebruiken, als het op is jammer dan. Ik verafschuw de momenten dat ik mijn sealtje opendeed en zag dat ik nog maar een paar korreltjes had en ineens omsloeg van de praterige zelfverzekerde gast in een depressieve naar meer verlangende junk. Ik verafschuw de momenten dat je wanhopig je sealtje uitschraapt en een klein puntje opsnuift terwijl je weet dat het geen zin heeft. Dat wanhopige, dat heeft speed gewoon helemaal niet en daar heb ik zeker waardering voor.
Klik om te vergroten...
Heel typisch deze post, dat het ooit nog zo mocht lopen en ik zo'n mening kreeg. Dat ben ik gewoon helemaal niet, ik die speed bijna de hemel in zit te prijzen. Gelukkig is dat nu weer veranderd en verwijs ik je voor mijn huidige mening door naar de onderstaande post. :mrgreen:
Deranged zei:
Wat jullie zeggen klinkt voor mij als borrelpraat. Het speed effect is niks meer dan een goedkoop aftreksel van het coke effect. Coke geeft de zelfde kenmerken en daarbij komt ook nog eens dat het veel subtieler is en als je goed snuift je een bepaalde euforische staat bereikt die je met speed gewoon nooit zal bereiken. Als je echt denkt dat speed beter is qua effect dan raad ik je aan is een keer wat goede coke te scoren en daar paar flinke dikke van weg te jassen, je zal zien.
Klik om te vergroten...
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#19
ook al heb ik nog nooit speed gedana en maar 1 lijn coke.. ik zou toch zeggen dat speed beter is.. gewoon omdat het geodkoper is, langer uur en minder verslavend is.. al de rst is mss kutter aan speed, maar dit zijn toch 3 belangrijke factoren die de doorslag geven imo
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Uiteindelijk moet ik toch zeggen dat speed geen goedkope troep is, coke is gewoon dure zooi. :smoke: Speed is value for money, coke is gewoon schandalig duur en het geld absoluut niet waard. Het mag dan beter zijn dan speed het is echt niet zoveel beter dat het bijna 10 keer zoveel moet kosten. Nee ik kan het haast niet opbrengen zoveel geld aan coke uit te geven en dat is zeer positief, ik ken het gevoel als de coke ent geld op is en dat vermijd ik liever. Speed heb ik ook ff geen zin an dus wie had het over een probleem? :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."