Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed beter dan coke?

speed beter dan coke?

32 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat dacht ik 6 weken geleden ook toen ik 'voor de grap' een keer aan de speed ging.
f
furnyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aloha,

Ik heb ze nu allebei (coke en speed) in een maand tijd voor het eerst geprobeerd...en ik weet het eigenlijk niet.
Ze hebben allebei wel wat :wink: Moeilijk met elkaar te vergelijken vind ik.

En ja of je verslaafd aan iets wordt heeft voornamelijk met je aanleg voor verslaafd worden te maken. Het ligt nu allebei in huis...maar ik kan me goed genoeg beheersen om er niet elk weekend (of elke dag) aan te komen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
mathijs zei:
ja ik weet het, het is gevaarlijk en de kans op verslaving is erg groot...maar voordat ik genoeg geld heb om een cokeverslaving te onderhouden ben ik al wel een jaar of 6 verder....
Klik om te vergroten...
Dat is uiteindelijk ook mijn redding geweest, het gewoon niet kunnen betalen. Maar het constante verlangen was een hel.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deranged zei:
Was speed eerst nog een goedkope vervanger voor coke voor mij. Inmiddels lijkt dit beeld helemaal weg te zijn, Eerst kreeg ik van speed eigenlijk alleen maar zin in coke. En ik snoof speed omdat ik coke niet kon betalen. Op het moment lijkt de speed de rol steeds meer over te nemen en beginnen de voordelen van speed tegenover coke steeds prominenter te worden. Het snuiven van coke is plezieriger en het effect mooier maar het is gewoon te duur. Bij speed krijg je gewoon meer waar voor je geld. En ook vind ik het stukken beter aan speed dat het langer werkt en dat je op èèn enkele lijn eigenlijk uren zoet kan zijn. Coke is altijd na 30-45 minuten uitgewerkt en dan volgt een depressie en ongelooflijk zin in MEER. Bij speed is dit niet als je je laatste lijn neemt betekent dat niet dat je maar net zo goed naar huis kan gaan nee je blijft nog uren door spacen en echt sprake van een depressie is er niet. Ook heb ik nog nooit dat extreme verlangen met speed gehad om meer te gebruiken, als het op is jammer dan. Ik verafschuw de momenten dat ik mijn sealtje opendeed en zag dat ik nog maar een paar korreltjes had en ineens omsloeg van de praterige zelfverzekerde gast in een depressieve naar meer verlangende junk. Ik verafschuw de momenten dat je wanhopig je sealtje uitschraapt en een klein puntje opsnuift terwijl je weet dat het geen zin heeft. Dat wanhopige, dat heeft speed gewoon helemaal niet en daar heb ik zeker waardering voor.
Klik om te vergroten...
Heel typisch deze post, dat het ooit nog zo mocht lopen en ik zo'n mening kreeg. Dat ben ik gewoon helemaal niet, ik die speed bijna de hemel in zit te prijzen. Gelukkig is dat nu weer veranderd en verwijs ik je voor mijn huidige mening door naar de onderstaande post. :mrgreen:
Deranged zei:
Wat jullie zeggen klinkt voor mij als borrelpraat. Het speed effect is niks meer dan een goedkoop aftreksel van het coke effect. Coke geeft de zelfde kenmerken en daarbij komt ook nog eens dat het veel subtieler is en als je goed snuift je een bepaalde euforische staat bereikt die je met speed gewoon nooit zal bereiken. Als je echt denkt dat speed beter is qua effect dan raad ik je aan is een keer wat goede coke te scoren en daar paar flinke dikke van weg te jassen, je zal zien.
Klik om te vergroten...
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
ook al heb ik nog nooit speed gedana en maar 1 lijn coke.. ik zou toch zeggen dat speed beter is.. gewoon omdat het geodkoper is, langer uur en minder verslavend is.. al de rst is mss kutter aan speed, maar dit zijn toch 3 belangrijke factoren die de doorslag geven imo
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Uiteindelijk moet ik toch zeggen dat speed geen goedkope troep is, coke is gewoon dure zooi. :smoke: Speed is value for money, coke is gewoon schandalig duur en het geld absoluut niet waard. Het mag dan beter zijn dan speed het is echt niet zoveel beter dat het bijna 10 keer zoveel moet kosten. Nee ik kan het haast niet opbrengen zoveel geld aan coke uit te geven en dat is zeer positief, ik ken het gevoel als de coke ent geld op is en dat vermijd ik liever. Speed heb ik ook ff geen zin an dus wie had het over een probleem? :wave:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm, je veranderd wel vaak van standpunt :P
Maar in ieder geval mooi dat je dus gelijk bleek te hebben en geen durgs nodig hebt...
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Speed: Sterke Stimulant
Coke: Euforische Stimulant.

Einde verhaal.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Daar hebde gij een punt.
K
Klavertripper-[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Pep is hier net zo goedkoop als coke in 't land waar 't vandaan komt.. dat pep is voor mensen die geen coke kunnen betalen is dus gewoon dom kansloos gelul :) Kost zoveel omdat daar een of andere neger op 't vliegtuig moet stappen om 't vervolgens hier weer uit te poepen :openmouth:
Genoeg coke geprobeerd en pep ook.. maar toch vind ik dat coke 't net niet helemaal is..
Mense die coke beter vinden gaan voor de status van de drug niet 't effect denk k dan.. van pep heb je echt wel veel langer lol..
Alleen je moet 't aankunnen hé...
Coke = kinderpep :mrgreen: :mrgreen:
S
SpeedwijffieLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoi
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#12
ben ik het volledig mee oneens!
het is een totaal ander effect. als ik snuif hoef ik niet klaarwakker te worden en actief te zijn. speed vind ik alleen een goeie drug om te functioneren. dus als je slecht geslapen hebt en echt moet werken of naar school moet en je anders niet kan concentreren ofzo (niet dat ik het dan aanraad ofzo..)
S
SpeedwijffieLid
01-01-2024, 00:00
#13
hoi
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had onder invloed van coke het gevoel dat ik hardop met mezelf aan het praten was, terwijl ik gewoon stil was.. Raar spul
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#15
Speedwijffie zei:
cunt zei:
ben ik het volledig mee oneens!
het is een totaal ander effect. als ik snuif hoef ik niet klaarwakker te worden en actief te zijn. speed vind ik alleen een goeie drug om te functioneren. dus als je slecht geslapen hebt en echt moet werken of naar school moet en je anders niet kan concentreren ofzo (niet dat ik het dan aanraad ofzo..)
Klik om te vergroten...

eeen grammetje speed en veel redbull nou wedde dat jij heel veel energie heb.. dat moe je hebbe op dat soort feest... kan je egt uit je dak gaan!!!
Klik om te vergroten...
ja maar ik vind het niet fijn om klaarwakker te zijn tijdens uitgaan of bij feesten .. doe dan liever een pilletje zodat ik wat meer van de kaart ben.
S
SpeedwijffieLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoi
b
belgiumpartycrasherLid
01-01-2024, 00:00
#17
geef speedwijffie 100% gelijk!!!
zeker op hardcore feestjes moet je gewoon wakker en aktief zijn!! daar moet je je nie stoned smore, want dan is je avond om zeep...
geef mij maar pep, zalig gevoel, superwakker(na paar lijntjes), en blijve feeste... daar dient het bij mij voor.
coke: drug met status hier in belgië... als je hier coke snuift, ben je rijk...
typisch voorbeeld: de "La Rocca" is een coke kot... dat hoor je overal zeggen... En La Rocca is dus enorm duur (lees, een colatje kost daar direct 3.5 euro) maar ik dwaal af, kheb het 1 keer gedaan, geeft je een goed gevoel, dat wel, maar is heel rap uitgewerkt... en da is dan bij mij totaaaaaaaaaaaaaal zijn geld niet waart!!

grtzzz
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#18
BobG zei:
Ik had onder invloed van coke het gevoel dat ik hardop met mezelf aan het praten was, terwijl ik gewoon stil was.. Raar spul
Klik om te vergroten...

Ahum weet je wel zeker dat je coke gebruikte?
Coke doet namelijk niet zoveel met je,het geeft je enigzins een beetje oppepper en is eigenlijk alleen in combinatie met alchohol lekker.
Coke is ook niet echt een party drugs voor feesten wel gewoon in discotheek als je er lekker kan bij zuipen want dat kan je.Coke en Alchohol samen geven je een gevoel van *Fuck em all* en je komt in de praatstoel.En ja je blijft je rot snatsen tot dat alles op is,ook je geld dus.hehe.Was niet voor niets ooit elite drugs.

Speed is niet vergelijkbaar met coke,omdat je daar weer normaal van wordt.Als ik 1,5 gram coke wegsnats met een liter whiskey en iik neem daarna 2 bulten goeie speed kan ik zo weer auto rijden bijwijzen van spreken. Oja en van speed krijg je op den duur na gebruik zo'n 2 dagen later een psychische kater een gevoel van ontevredenheid dit heb ik niet alleen maar alle mensen die ik ken die het welleens gebruikte.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja ik weet het, het is gevaarlijk en de kans op verslaving is erg groot...maar voordat ik genoeg geld heb om een cokeverslaving te onderhouden ben ik al wel een jaar of 6 verder....
m
manonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik gebruik al 2 jaar regelmatig speed.
Maar nu is mijn 'vriendje ' tijdelijk verhuisd naar jusitie hahaha en nu dus maar 'verplicht' aan de coke maar ik vind de werking van speed toch een heel stuk beter en het scheelt ook nog eens in de knip zijn er meer mensen die het effect van speed lekkerder vinden of ligt dit toch aan mij en eventueel aan mijn hoeveelheid speed gebruik.... :cry:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."