Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn snelle periode, alles op een rijtje

Mijn snelle periode, alles op een rijtje

45 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#1
edit: not important
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vrienden van het drugsforum,

Ik gebruik nu sinds een half jaar speed en al een maand of 4 op bijna dagelijkse basis. Dat had een aantal redenen en voordelen voor me die op dat moment zwaarder wogen dan de te verwachten nadelen. Al met al heeft het me ook inderdaad geholpen en gebracht waar ik hoopte te zijn en dat is dan ook de reden dat ik besloten heb te stoppen op zeer korte termijn (zie een ander topic).

Ik heb gedurende die periode een aantal bijzondere momenten gehad mede dankzij de speed maar ook een aantal onverwachte problemen ondervonden.

Ik heb de behoefte om die dingen op een rij te zetten, wellicht kunnen anderen er iets van leren over speed en ik hoor graag jullie ervaringen en meningen. Komt ie:

1. Concentratie/motivatie. Ik had het vrij moeilijk om me lang op hetzelfde werk te kunnen concentreren en slaagde er daardoor zelden in om iets af te maken. Met speed op ging dat ineens heel goed. Vooral de eerste 2 maanden.

Maar naarmate mijn lichaam aan de speed gewend raakte en ik steeds meer nodig had om effecten te voelen, ging ook dit gegeven weer fout. Ik moet mezelf dwingen om ergens aan te beginnen en dan gaat het meestal wel maar de 'zin' om dingen te doen is weer weg. En als ik duidelijk te veel aan het snuiven ben dan heb je juist helemaal geen concentratie meer.

2. Inzichten. Deze discussie heeft hier veel stof doen opwaaien. Noem het 'bewustwordingen', noem het 'redeneringen', het is zeker geen inzicht op het hogere mystieke vlak maar ik noem het toch maar inzichten.

Ik heb op 4 duidelijke momenten, nadat ik volledig in de knoop zat en geen uitweg meer kon bedenken, steeds als een donderslag bij heldere hemel een inzicht gekregen dat mijn denkwijze en handelswijze voorgoed zou veranderen. En altijd was daar dan een nacht met veel speed voor nodig en heel veel nadenken. Misschien dat ik zonder speed dat inzicht ook had kunnen krijgen maar dan zeker niet binnen deze termijn. Dan was daar jaren therapie voor nodig.

Het zijn ook issues waarvoor ik onder behandeling ben bij een psycholoog. Deze psycholoog was ook zeer verbaasd dat ik ineens die vordering maakte en na de tweede keer werd me verteld dat hij en ik over een aantal weken bij Oprah ons verhaal gaan vertellen als ik geen terugval krijg want doorgaans gaan deze inzichten heel geleidelijk en kosten veel tijd. Ik verwacht dan ook binnenkort een uitnodiging. (Mijn psych weet overigens niets van mijn speedgebruik)

Het laatste inzicht is van vorige week en dat was voor mij ook de bevestiging dat het cirkeltje rond is en dat ik er mee kan stoppen. Mijn relatie van het afgelopen jaar heeft erg veel te verduren gehad. Heel vaak is het door mijn vriendin gestopt en even zo vaak zakte ik in een enorm diep gat daarna vol zelfmedelij en onbegrip. Maar ik herkende de patronen en slaagde er toch steeds in om er uit te komen en haar te overtuigen van mijn bedoelingen en inzichten om toch weer verder te gaan samen.

Vorige week heb ik dan eindelijk, nadat het definitief afgelopen leek te zijn, een groot inzicht gekregen in de denkwijze van mijn vriendin en heb het daardoor weer kunnen redden en heb mezelf de mogelijkheid gegeven om het lang te kunnen laten duren daardoor. Het was alsof ik ineens kon denken en voelen volgens haar geest. In een split-second was ik haar. Voelde ik haar problemen en wist ik ook wat ik al die tijd tevergeefs aan het opdringen was. Ik ben er uit.

3. Slaap. Slapen en speed. Dat is geen geweldige combinatie. Dat heeft me wel wat problemen bezorgd. Want wat doe je als het 5.00 uur is, je voelt he nog helemaal wakker en je weet dat om 7.00 de wekker gaat? Dan ging ik meestal maar door en dat betekende weer meer speed nemen de hele volgende dag. Twee nachten doorgaan is niet leuk meer. Tijdens het speedgebruik slaap ik wel korter maar niet slecht.

Interessant wellicht om te weten is dat ik ontdekt heb dat wanneer ik helemaal stijf sta nog van de speed savonds, en ik neem een half xtc pilletje, dat dan dat pilletje én lekker aankomt én dat ik direct heel slaperig wordt en als een os kan slapen tot mn wekker afloopt. Gezonder wordt het er niet op maar het doet je wel goed om eens lekker slaperig te zijn en weg te dromen.

4. Sex. In het begin was het probleem dat SlappieWappie moeilijk wakker kon worden. Maar na een poosje begin je van speed ook geil te worden en als je dan eenmaal een erectie hebt dan gaat het wel. Het voelt verdoofd aan en je moet goed je best doen. Maar een orgasme in die toestand is werkelijk fantastisch! En je potentie neemt zelfs toe met speed. Helemaal geen slechte love-drug dus. Ook de combinatie met een beetje X zorgt voor nog meer opwinding, en lost alle bloeddoorstroomproblemen (bij mij althans) direct op. Voor mij is het duidelijk, speed en mdma zijn absoluut toppers voor je sexleven.

5. Buikpijn. Ik lees er meer over. Buikpijn bij speedgebruik. Nou ik kan er over meepraten. Bij mij is het zo dat als ik door de speed een tijdje geen grote boodschappen hoef te doen er nog niks aan de hand is. Maar vlak nadat die boodschap dan toch komt, krijg ik een flinke pijn in mijn onderbuik, dan trekt de huid onder waar de mannelijke zaadproductiefabriekjes zich in bevinden, ook helemaal strak, SlappieWappie wordt MicroSlappieWappie en alles doet zeer. Een uurtje later zakt het weg en op een gegeven moment is alles weer normaal. Heel lastig.

6. Eetlust. Het eerste wat bij mij weer terugkwam was de eetlust. Niks geen honger meer, ik wordt er geen gram lichter van ook, ik eet alles. En zeker als de speed een beetje uitwerkt dan kan ik blijven vreten. jammer. Ik wordt niet echt dikker maar ik val ook niet af.

7. Karakter: verlegenheid. Het allerbeste van de speed en de reden dat ik het veel te vaak nam is dat het me heel zeker ervan ga voelen en mijn natuurlijke verlegenheid verdwijnt. Ik spreek mensen aan, maak opmerkingen en grapjes en voel me goed. Normaal probeer ik dat ook wel maar vaak doe ik het dan toch niet of ik kleur er lichtjes bij en voel me ongemakkelijk. Dus zelfs als ik even naar de supermarkt ging nam ik nog een klein snuifje... Over geestelijke verslaving gesproken.

8. Karakter: agressie. En hier komt mijn zorgenkindje. De laatste weken merk ik dat ik, wanneer ik een frustratie heb over iets, agressief begin te worden. Ikke! Ik ben helemaal vrij van en tegen welke vorm van agressie dan ook! Maar ik krijg dan een waas voor mij ogen, begin te vloeken, mijn handen zijn vuisten en ik MOET iets doen. Iets gooien. Iets kapot maken. Gillen. Het is dan net of ik een vat ben dat onder veel te hoge druk staat en gaat ontploffen. En ik kon het ook niet meer verbergen. Tijdens een etentje met mijn vriendin heb ik mn sleutelbos op het tafelblad laten stuiteren en ben als Jos Verstappen in zijn betere tijd naar huis gescheurd. Dit wordt steeds erger. Frustratie wordt agressie. Ik verander. En dat wil ik niet. Ik heb kleine kinderen in huis. Wat als die me frustreren?

9. Roken. Met speed op is niks zo lekker als een sigaret. De één na de ander. Het werd zo erg dat ik merkte dat ik naar bed kon als ik ineens van een sigaret duizelig en misselijk werd. Dan was mn speed uitgewerkt en kon ik slapen. Sochtends eerst een sigaret is niet lekker. Eerst speed en dan de sigaret wel.

------

Dus veel redenen om er maar eens een punt achter te gaan zetten. Maar graag wil ik van jullie weten welke punten hierboven jullie herkennen als probleem en hoe je dat opgelost hebt. Of de agressie klachten weer verdwijnen als je stopt of als je slecht incidenteel gebruikt. En misschien heb ik iets heel belangrijks vergeten te vermelden, voeg het dan maar toe.

Ik heb in ieder geval uitzonderlijk veel steun kunnen halen uit dit forum tot zover en ook al een paar leuke contacten opgedaan. Over het algemeen vallen ze wel mee denk ik, die junk-jongens en junk-meisjes hier. Hoogstens nemen ze het leven hier wat te serieus maar dat leren ze nog wel als ze wat ouder zijn. Aldus opa.

Was getekend,
uw aller,

Nutsss
:wave:
T
ThanatosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi Nuts

Op het forum ben ik weliswaar een newbie, maar in gebruikersland geld ik toch echt als een ouwe rot, :openmouth:
een reactie dus maar, euh..
nr 1, als je je agressie niet meer kunt beheersen is te adviseren om minimaal een week of 2 te stoppen/minderen en NIET doortehalen, je loopt echt risico's omdat je zelfbeheersing ook foetsie gaat.. maar dat had je vast al door :angry:
de volgende stap is (groeiende) achterdocht, en voor je 't weet ben je zo para als maar wezen kan, en daz ook niet wat.
Ik gebruik nu ongeveer 10 jaar vrijwel dagelijks, 1 a 1.5 gram en zolang ik m'n kop niet verlies gaat dat prima

Als je slaapproblemen heb adviseer ik melatonine, daz te krijgen bij de drogist (euro of 6) en werkt als 1 tierelier, in ieder geval in het begin.
en trek een uur of 8 uit voor het uitwerken, dus om 6 uur de laatste lijn en om 2 uur naar bed.

verder zijn de meeste lichamelijke ongemakken het gevolg van slechte verzorging, weinig eten etc

oja, ipv de gewenning te accepteren kun je ook proberen je tolerantie laag te houden, is ook een optie...

suc6,
ik ga scoren :wave:
c
cokesletjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
pfffffff, wat een verhaal zeg, je gaat ni dood ofzow hoor. :openmouth: :beer:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij onderschat jij de zaak...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
cokesletje zei:
pfffffff, wat een verhaal zeg, je gaat ni dood ofzow hoor. :openmouth: :beer:
Klik om te vergroten...

pffff, wat een reactie zeg. Hier heeft niemand wat aan.

Maar hoe gaat het nu je gestopt bent Nutsss?
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt Thanatos voor de tips!

cokesletje zei:
pfffffff, wat een verhaal zeg, je gaat ni dood ofzow hoor. :openmouth: :beer:
Klik om te vergroten...

Nee dan zou ik niet stoppen :grin: Dan lag mijn tafel nu vol met coke, speed en MDMA!

zommes zei:
Maar hoe gaat het nu je gestopt bent Nutsss?
Klik om te vergroten...

Nou in eerste instantie wilde ik het stoppen uitstellen tot eind van de week omdat ik nog een project moet afronden wat uitliep. Mogelijk stel ik het ook daadwerkelijk uit maar voorlopig heb ik rond een uur of 9 vanmorgen nog wat genomen en daarna niet meer, na wel een nacht doorgehaald te hebben. Buikpijn, rugpijn, benen moe, slap gevoel, alles tegelijk hierdoor.

Ik voel me toch vrij behoorlijk gaar nu dus. Mijn hoofd gonst, sigaretten smaken niet meer (gunstig!) en ik begin nu ook moe te worden. Heeft dus meer met die nacht te maken nog dan met de speed-afkick.

Dus ik ga zo eerst eens wat slaap inhalen en dan kijk ik morgen hoe ik me voel. Gaat het dan echt niet om te werken, dan neem ik toch nog 1 of 2 dagen om het project helemaal af te ronden en dan houdt het vrijdag/zaterdag op. Maar stoppen doe ik zeker, ik sta er helemaal achter.

Ik blijf zowiezo af en toe een pilletje gebruiken, zo één keer in de maand. En misschien dat ik tijdens zo'n uitgaansweekend wel weer eens een keer een lijntje speed zal nemen, maar het mag geen dagelijkse routine meer worden.

Ik laat het wel weten hoe het allemaal verloopt.
Ik verwacht dat het óf reuze makkelijk gaat, óf ik hou het nog geen 2 dagen vol. :angry: In dat geval treed plan B in werking. Fors Minderen! Maar vooralsnog ga ik 100% voor A.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#8
has he lost his mind????
nutsss is echt nuts??? :P :P :P :)
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#9
zommes zei:
Nutsss, dit was niet de afspraak.

Wel stoppen vrijdag.
Klik om te vergroten...

ja pa... :flushed:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#10
nutsss zei:
zommes zei:
Nutsss, dit was niet de afspraak.

Wel stoppen vrijdag.
Klik om te vergroten...

ja pa... :flushed:
Klik om te vergroten...

Goedzo mijn jung.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Niet blijven uitstellen. Gewoon doen, net als ik heb gedaan. Je kan het, het is maar speed. :smoke:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deranged zei:
Niet blijven uitstellen. Gewoon doen, net als ik heb gedaan. Je kan het, het is maar speed. :smoke:
Klik om te vergroten...

Maar speed? Niet zo neerbuigend doen eh jij.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#13
It is part of the style.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deranged zei:
Niet blijven uitstellen. Gewoon doen, net als ik heb gedaan. Je kan het, het is maar speed. :smoke:
Klik om te vergroten...

jij zat er neit dagelijks aan, en je snuifde je brakheid ook niet elke dag maar weer weg.. :wave:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dan nog kan hij het.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wooow wat een steunende boodschap!!! :openmouth: Veel succes Nutss :wave:
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#17
Djodjo zei:
Nutsss, nogmaals heel veel succes en houd ons op de hoogte. Het gaat je lukken! Je hebt de eerste stappen al gezet. Door al die punten al op een rijtje te zetten al. En je staat er zelf al achter. Nu nog even doorzetten. En dan beginnen met een schone lei
Hoe is het nu met je vriendin?
Houd ons op de hoogte! :wave:
Ben er om je te steunen.
Maar het gaat je gewoon lukken.
Denk: Ik kan het! Ik kan het!

IK KAN HET! :wink:
Klik om te vergroten...

IK KAN HET
vriendin weer boos om niks daarnet... :angry:
IK KAN HET
toont geen enkel begrip meer.... :angry:
IK KAN HET
ik had nog wel op de tafel 12 theelichtjes in de vorm van een hartje gelegd en aangestoken en een leuke kaart neergelegd :hearteyes: als verassing bij thuiskomst.
IK KAN HET
begon weer te zeuren over die speed terwijl ik toch zei dat ik stopte! verwijten over vanalles naar mn hoofd. (vrouwen moeten ook altijd het laatste woord hebben in een woordenwisseling..)
ze was moe, of ik niet beter thuis kon slapen, ook dat nog
IK KAN HET
als het dan om de sex ging dan lieten we de sex voortaan maar varen en zo...
en nu heb IK het uitgemaakt voor de verandering...Ik heb er genoeg van!
IK KAN HET NIET!!!!
IK KAN HET NIET!!!!
snuiffffffff
morgen begin ik.

maar ik baal enorm. het wil maar niet lukken verdorie
en dan bedoel ik de relatie
ze is te bekrompen qua denkwijze emotioneel, ze ziet alleen haar eigen rondje en ziet niet de dingen van anderen.
Waar is MONA? Dr.Phil?
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#18
succes!!

Ik heb ook een tijdlang dagelijks gebruikt, ben toen ook een tijdlang gestopt geweest, eerst is het lastig, maar daarna wordt het duidelijk een stuk minder lastig en daarna wordt het echt vrij makkelijk, maar je moet er wel even doorheen... En je komt er alleen doorheen door te beginnen met stoppen en door een tijd gestopt te blijven...
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#19
edit: not important
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
cokesletje zei:
pfffffff, wat een verhaal zeg, je gaat ni dood ofzow hoor. :openmouth: :beer:
Klik om te vergroten...

Wat een opmerking, je komt net kijken. Heb je alle post van Nutsss al gelezen voordat je deze plaatste?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."