Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHebben vrouwen meer speed nodig???

Hebben vrouwen meer speed nodig???

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja en dat is geen grap. Bekend= bij ADHD zorgen amfetamines voor rust (eenvoudig gesteld: plus + plus= min) totdat bep. niveau van de gebruikte stof overschreden wordt....
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm ik heb wel vrij veel nodig om echt leip te worden of goed wakker te blijven, maar dat heeft denk ik iets meer met tolerantie te maken dan met mijn geslacht :P
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik vraag het me af. ik ben van mening van wel want heb dubbel zoveel nodig als mijnen buddy.

dus als er al zo'n topic bestaat :

LINK PLEASE NO COMMENTS

anders posten maar...
:wave:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is het niet zo dat bij stoffen die door de lever worden afgebroken mannen daar minder gevoelig voor zijn dan vrouwen? Alcohol, xtc en dus ook speed zou je zeggen.. Maar dit weet ik ook absoluut niet precies...
Waarschijnlijk zal tollerantie bij jou ook wel een rol spelen.
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk van wel ja, vrouwen zijn nooit tevreden.
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik weet dat vet sommige stoffen wel op neemt en andere niet (alcohol).

vrouwen hebben een groter vetpercentage als mannen in het algemeen dus vandaar dat ze rapper dronken worden. zou dit voor speed ook zo kunne zijn???
r
ruud128Lid
01-01-2024, 00:00
#7
vrouwen hebben normaal juist minder nodig dan mannen om hetelfde effect te bereiken. Behalve natuurlijk als de vrouw al langer speed gebruikt dan de man of speed van slechtere kwaliteit is dan die van de man.

Wat ook een rol speelt is het lichaamsgewicht, weeg je 100kg heb je mer nodig voor hetzelfde effect dan iemand van 50.
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
nou ik weeg 10kg meer als mijnen buddy en ik heb zeker geen last van tolerantie...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mja ook voor ik tolerantie had moest ik al meer nemen.. Zou misschien kunnen komen door mijn adhd?? DjodDjo heeft exact hetzelfde..
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb een matige vorm van ADHD, gebruik speed ook vaak om rust in mn hoofd te krijgen. Maar dan ligt het bij mij en DjoDjo dus waarschijnlijk aan de ADHD :)
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als medicatie bij ADHD wordt nog steeds (naast methylfenidaat hcl) dexamfetamine voorgeschreven en gebruikt. Dus als je serieus ADHD hebt....dan klopt je redenatie....
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ook dan???
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mja dat wist ik ook wel van die rust enzo, maar nooit echt bij nagedacht dat ik daarom ook meer nodig heb :)
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Safire: je straalt en je hebt inhoud! (en 1 + 1 = 2)
N
NonstopLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij mij is het toch omgekeerd, ik neem veel minder dan m'n ventje...zou nogal mislopen moest ik evenveel nemen denk ik zo....
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kan er ook "beter tegen" dan mijn geliefde, maar volgens mij komt dat juist omdat mijn reserves eerder op zijn. Toen ik hem - anderhalf jaar geleden - leerde kennen was hij al een tijdje gestopt met speed. Ik gebruikte toen dagelijks en toen hij, via mij, dus ook weer begon had hij echt veeeeel minder nodig om het goed te voelen. Ik had wat dat betreft dus een hogere tolerantie. Inmiddels is dat verschil zo goed als verdwenen, hij heeft net zoveel nodig als ik. Toch val ik meestal als eerste in slaap. Maar ja, dat zou dus kunnen omdat mijn reserves eerder op zijn. Misschien hebben mannen dus wel meer reserve dan vrouwen, waardoor het lijkt alsof vrouwen er beter tegen kunnen, hoewel dan eigenlijk het tegendeel waar is. Het uitputten van je reserves levert op de lange termijn toch de meeste schade op....
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#17
in onze vriendengroep iig niet of alle mannen zijn gewoon van die grootverbuikers :rolleyes: :grin:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee.
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#19
pepito zei:
(eenvoudig gesteld: plus + plus= min)
Klik om te vergroten...

Leuke uitleg, maar wiskundig klopt er geen drol van. Plus en plus blijft toch echt plus hoor :grin:
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Persoonlijk heb ik altijd met minder kunnen doen dan m'n mannelijke 'collega's'. Dus in mijn geval gaat het zeker niet op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."