Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheb even geruststelling nodig.

heb even geruststelling nodig.

20 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha been there, done that. Ik heb het nuchter ook wel eens, als ik erg moe ben ofzo (: Niet hele muren van vlekken, maar kleine vlekjes.
m
madieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey daar lui!

Ik heb Donderdag (eergisteren) tijdens het uitgaan 2 lijnen speed gesnoven en vervolgens ben ik wel een keer of 8 naar de wc gegaan en daar per neusgat een sleutelpunt gepakt. Hierbij heb ik ook flink gezopen.

Alles leek in orde Ik kon echter niet slapen.Maar toen ik rond 13:00 eindelijk na een lange wandeling in mijn bed belande.. Kreeg ik zware hartkloppingen ik werd duizelig (kon niet opstaan dan draaide alle som me heen) ik d8 aan een paniek aanval. Dus ik belde de Drugs info lijn.De dame aan de lijn had me gerust gesteld met dingen die ik eigenlijk al wist.Maar het was tog even fijn om te horen dat alles relatief in orde was.

Maar sinds het nu wekend is en ik niet met mn vragen bij de drugs info lijn terecht kan. Vraag ik het even hier.

Ik heb nu dus de afgelopen 2 nachten echt BAR slecht geslapen.Ik heb nog steeds last van een soort van verlamtheid in mn hoofd en ook duizelingen>Maar wat ik nog het iritantste/ergste vind is dat ik een soort van vlekken op mijn netvlies lijk te hebben.
Ze zien er een beetje uit alsof je Olie in een emmer met water giet.Soort amoebe achtige vlekken. OOk last van flitsen enzo...

Het ding is ik ben echt niet zo een kei in hallucinaties en shit.Dus ik hoop dat alles in orde is , en dat dit gewoon weg trekt na een dag ofzo.. Weet iemand wat hier aan de hand is?

(ik hoooooop zo dat t niet ernstig is, want ik ben mezelf echt helemaal para aant maken)
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat komt denk ik gewoon door het slechte slapen. Lijkt ook wel een lage bloeddruk. Niet teveel gaan doen vandaag, lekker rustig aan doen.
En zodra je weer goed hebt geslapen, zijn die verschijnselen weg.
En maak je ook vooral niet te druk, want daar worden je klachten alleen maar 10 keer zo erg van.
Succes!
En trouwens, ik denk dat iedere speedgebruiker die slapte weleens heeft gehad.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je sinds je die speed hebt genomen wel iets gegeten? Klinkt als gebrek aan slaap en eten namelijk.. Als ik te lang door ga en te weinig eet krijg ik namelijk exact hetzelfde als wat jij nu omschrijft..
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#5
ExceptionalInsight zei:
Haha been there, done that. Ik heb het nuchter ook wel eens, als ik erg moe ben ofzo (: Niet hele muren van vlekken, maar kleine vlekjes.
Klik om te vergroten...

Ja, allemaal kleurige vlekjes die bewegen op de muur. Leuk schouwspel :P
m
madieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thnx voor de antwoorden tot zover..
Nou ik krijg eigenlijk niet smn strot af.. t ding was.. Ik raakte ech in paniek door die vlekken omdat ik d8 dat ik mayb zou gaan hallucinere..
en dat kan ik echt NIET hebben iedere trip draaid bij mij op een bad trip uit.. omdat ik "in control" moet blijve..maar goed das een andere discussie..

T enige waar ik mee zit is.. dat het nu bijna 1,5 dag geleden is, mn pik nog steeds niet terug is gekeert naar zn normale grote.. en ik nog steeds met mn kake aant knarsen ben.. niet zo veel als int begin.. het minderd wel.. maar goed..

heb ook wel erg veel gepakt eigluk,, voor mijn doen
E
EclipXLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dom van je, dat je speed combineert met "zuipen", een biertje kan niet kwaad, maar tientallen pinten opzuipen, is gewoonweg echt slecht, omdat je door de speed de alcohol niet meer voelt, wanneer de speed uitwerkt, komt het kut gevoel dat je teveel gezopen hebt...

Dus doe dat nooit meer, drink wel minstens 1x per uur een drankje, maar best non-alcoholic, zoals water, cola, en mss wat red bull
m
madieLid
01-01-2024, 00:00
#8
gelijk heb je. T was inderdaad niet de meest heldere avond... zolang k strax maar weer normaal uit mn doppen kan kijken is het in orde.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klinkt als goede speed. :grin:
E
EclipXLid
01-01-2024, 00:00
#10
Immo zei:
Klinkt als goede speed. :grin:
Klik om te vergroten...

Nee hoor! Ik heb ook veel goeie speed binnengehad, maar heb nog nooit de symptonen gehad, zoals de Topicstarter omschrijft, is volgens mij gewoon te wijten aan te veel alcohol + (goeie)speed
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat was dus sterke pep!! :hearteyes: Doe rustig aan de komende dagen en neem goed je vitamientjes!! Dan ben je zo weer fit! Succes!
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#12
heimwee als ik die lees. RRRRrrrrrrrrrrr. Och ja die eerste keer komt toch nooit t'rug.
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vroeg me eigenlijk beetje af, 'k weet eigenlijk niet waarom in dit topic maar nu 't ook over eerste keer enzo gaat ik heb 't nog nooit gedaan maar ik wil wel binnekort een keer speed proberen. Ik kan het krijgen alleen ik wil niet een hele gram ofzo gewoon iets waar ik 2 of 3 lijnen van kan leggen, als ik 't de eerste keer niet chil vind geef ik 't wel aan iemand anders maar als ik 't wel leuk vind dan kan ik 't nog 2 keer doen. Alleen wat ik dus wil weten, hoeveel gebruik je voor een zeg maar "beginners lijn"dus de eerste ooit..? En hoe lang werkt 't door (uren) totdat je weer goed kan slapen? En kan je slecht er op gaan, zoiets als een bad trip?
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#14
getitd0n3

zit je nu op speed?
lijkt me wel vet om zo helemaal op te gaan in iets
heb je bij speed niet zo wat een dubbel gevoel over je avond? zo van het is leuk maar kweenie...
kleine pik is ook vree kut, trouwens
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@geest

Vriend dat zijn veel vragen tegelijk, en op de helft ervan kan niemand een rotsvast antwoord geven. 1 gram je eerste keer akkoord das dan het ziekenhuis in. Maar hoeveel dan wel ?
Dat hangt zo af van de persoon de kwaliteit hoe oud is dat spul. Ben je er gevoelig voor of heb je juist een torenhoge tolerantie
Sorry maar er is geen richtlijn(dubbele bodem). Begin eens met 1 streepje van 5 cm en 2 mm breed. Zal wel te weinig zijn, alhoewel… jullie zitten in Nederland. HET belangrijkste is dat je luistert naar je lichaam, en niet op zo’n yoga manier. Nee gewoon logica.
Het is je eerste keer dus hou het bij die ééne drug de eerste keer. Sta je te zweten en slaat de damp van je af terwijl je hart 200 klopt en je niet overdreven aan het dansen bent, dan is dat een duidelijk teken dat je voorlopig verder kunt.
Val je daarentegen om van de slaap tegen 23:30 kan er best nog eens het dubbele bij van wat je om 22:00 hebt genomen.
Het is net als sexen of sigaretten roken of dronken worden. Het is voor iedereen anders.

Hoe lang werkt het door? Zelfde antwoord vrees ik kan zijn dat je dezelfde nacht nog kan slapen, kan ook zijn dat je 3 dagen erna nog staat te stuiteren. Tref je 50/50 melkpoeder ja dan sla je waarschijnlijk alleen die nacht over. Heb je de pech dat je net op meth stoot. 3 dagen wakker.

Kan je er slecht van gaan? HELL YEAH. Als alles tegenzit, maar dan ook werkelijk alles, kan het zijn dat je in een psychose terechtkomt. Eindigt weer in een ziekenhuis dan. Maar ook das net als 1 gram de eerste keer erg onwaarschijnlijk. Wel maak je een grotere kans op een gevoel van paranoïde gedachten en angst. Het zal wel weer niet, maar het kan. Enfin het hangt van zoveel factoren af. (en die vraag is al zo dikwijls beantwoord).

Enige goed raad die ik heb is doe het rustig aan de eerste keer. Als je pech hebt volgt er nog een héél leven lang van druggebruik. Informeer je, maar dat doe je dus al. Enne have fun 
m
madieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toevallig dat dit er nu staat.. want ik merk dus dat ik inderdaad nu op de 3e dag nog steeds effect heb.. serieus.. Nog steeds tandknarsen en ik weet niet of het aan mij ligt.. maar als ik zeer hard en diep adem haal door mn neus dan ruik/proef ik nog steeds de chemicalien.. is dit normaal? + wanneer stopt deze shit eindelijk? Ik zat net n de kroeg en werd echt helemaal gestoord en para van de muziek..Ik trok het niet meer en ben maar naar huis gegaan.

Nu zit ik weer met dat "roes" gevoel in mn hoofd.Zeer onplesant.
Ik weet dat er geen steevast antwoord is.Maar wanneer moet het ZEKER weg zijn? dan kan ik een beetje een indicatie maken..

Zoals ik het hoor is het dan mayb idd relatief goie shit... Ik zeg relatief omdat ik het niet echt zo goed vind.. had liever minder effect gehad persoonlijk :P... Ik bedoel ik doe aan body building en ben echt geen mietje. Maar ik ben echt helemaal fucked up van deze stront..

EDIT: ik lees nu die post bove me pas eens goed.. die angstaanval heb ik al gehad.. hardkloppingen en shit.. maar die kreeg ik pas toen ik in bed lag.. Ik hoop ech niet dat ik dalijk helemaal schizo word ofzo.. STEL ME GERUST! :beer:

Misschien moedik julluie t nummer eens pasen :tongueout:
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Eeeurm als bodybuilder moet je toch goed genoeg weten hoe lang je lichaam nodig heeft om te recupereren? Wel das voor een drug net hetzelfde Als je heel hard traint, krijg je stramme spieren. Melkzuur is het zeker? Zolang als je lichaam nodig heeft om die spieren te ontgiften, ongeveer zolang zullen je hersenen nodig hebben om te herstellen. Je hebt je serotonine of dopamine uitgeput(het is laat ik zoek het niet meer op) en deze moeten terug bijgevuld.

Nu vermits je lichaam een cyclus heeft, waarin een bepaalde hoeveelheid kan worden bijgevuld of afgebroken, van al die stoffen die nu danig overhoop liggen. Hangt het af van de halfwaardetijd van het spul dat je genomen hebt. 1 cyclus voor een man zou 48 uur zijn.
(Dit is zo onbetrouwbaar als richtlijn, ik zoek niks op is enkel wat ik meende ooit gelezen te hebben)
Dus 3* 48 uur verder heb je nog 0.125 over van het origineel. Das ongeveer de theorie.

Maar hangt dan ook weer van de stof af. Bij diazepam ligt de halfwaarde tijd zo hoog dat je na 7 a 8 dagen nog positief kan testen.
Das theoretisch en waarschijnlijk maar voor 20 % juist.

Nu praktisch: je gaat heus niet “schizo” gaan of extreme paranoïa krijgen, wat jij moet doen is gewoon rusten. Blijf effe weg uit de drukte. Probeer te slapen en gezond te eten. En eens een goede nachtrust gehad ben je weer de oude. Trust me.

En lichamelijk sterk is niet hetzelfde als geestelijk stabiel, een beer van ne mens kan ook een krop in de keel krijgen bij een film of boek. (Het zal wel geen zicht zijn.) Maar emoties en kracht hebben zelden iets gemeen. In jouw geval heeft je goede conditie zelfs tegen je gespeeld in dit geval.

Ik heb hier geen fuck te zeggen, maar als ik jou was zou ik dat van die nr effe weghalen.
Men stelt het hier niet op prijs. Mij kan je er tevens geen plezier mee doen. Vier binnenkort 6 jaar clean.
m
madieLid
01-01-2024, 00:00
#18
bedankt voor je reply man.
Nou k heb niet echt veel verstand van drugs etc dus ik zou niet weten hoelang die afbraak nodig heeft.
het is nu dag 4 opzich zijn alle bijwerkingen weg.Alleen nog een beetje numb in mn kaak en tog nog wel die roes in mn hoofd.

Ik kan je verzekeren dat dat van dat nummer een grap was.Sterker nog ik mheb nieteens een nummer ;p...
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#19
Merci getitd0n3 :)
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#20
We are part of the collective, we are the dope_info_source of the lowlands
Resistance is futile, you will be assimilated. (Slaapgebrek en drankmisbruik beginnen zijn tol te eisen)

Fuck it, als jullie er wijzer van worden en ik niet armer is het graag gedaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."