Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsna 11 jaar pepgebruik ga ik stoppen....ben bang!

na 11 jaar pepgebruik ga ik stoppen....ben bang!

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
r
richelleLid
01-01-2024, 00:00
#1
T lijkt of je angst om je kinderen te verliezen ,je tegenhoud.
Je hebt juist niets te verliezen,
Kan Niet-bestaat niet. Je Kan alles als je maar Wil!
Is uiteindelijk ook veel beter voor jezelf en je kinderen om hulp te zoeken toch?

en juist met prof. hulp kan je samen je dingen verwerken en door medicatie de depressie voor te blijven of te behandelen. Je partner en vrienden staan achter je . Stop met die zooi en laat je niet lleiden door je Angst!
Heel veel succes!!!
j
jpsLid
01-01-2024, 00:00
#2
hoi hier effe een tussenstand,ben maandag inderdaad gestopt en ik moet eerlijk zeggen fdat het me best meevalt,ben nu nog steeds clean!!!

Ik heb veel geslapen,heb ook mijn nukkige buien gehad.en mijn ouders en partner hebben de kinderen opgevangen voor me,en ik voel me zo goed nu,dit is de eerste avond dat ik me fit voel...Ik weet dat dit morgen weer anders kan zijn,maar ik heb de eerste week er bijna op zitten.

Volgende week gaan we 2 weken op vakantie naar griekenland!!Dus kan ik mijn gedachtes op iets anders zetten want ik heb meerdere keren van de week gedacht :als ik nu speed neem dan hoef ik me niet zo moe te voelen,maar dankzij mijn partner heb ik dat niet gedaan.(mocht niet,haha)

nou luitjes bedankt voor jullie lieve reactie's en ik hou jullie op de
hoogte!

veel liefs!
d
deesLid
01-01-2024, 00:00
#3
hartstikke goed! succes verder de komende tijd! :)
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed zo, ga zo door. :) Goed dat je naar Griekenland trekt, zal je deugd doen. :wave:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#5
goedzo succes :wave:
r
richelleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hou vol !! Je kan het!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel succes bij het volhouden, al heb ik geen idee hoe speed is of hoe de afkick is, een advies dat ik heb is dat als de onverwerkte problemen eruit komen, dat slechts verwerking is, en dat met iemand daarover praten denk ik de beste manier is om er permanent overheen te komen. Veel plezier op vakantie.
j
jpsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat het zo kan wisselen,zo heb je het idee dat je alles in de hand heb en zo wil je perse iets halen!
ben nu een week clean,en vind eerlijk gezegt dat ik het nu al in de hand heb en een ex gebruiker ben(eerlijk gezegd ,is dat een stemmetje dat dat zegt tegen me)en dat zefde stemmetje zegt ook dat ik wel nog gauw voor de vakantie wat mag hebben voor 1 dagje maar.

Ik weet dat dit de gebruiker in me is,en ik moet nu volhouden,maar het is erg moeilijk,morgen op vakantie daar ben ik zo blij om,dan kan het tenminste niet,hier om de hoek woont mijn dealer en loop ik er elke dag langs!
Mijn partner is super begripvol,maar ook erg standvastig en laat me gewoon niet gaan halen,ik ben hem er ook zo DANKbAAR voor,alleen zeg ik dat niet,uiteraard...


maar goed,morgen weg,dan krijg ik het hopelijk niet zo moeilijk..

bedankt allemaal voor jullie toffe en lieve reacties!!
r
richelleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Und jetssst, oe ist nu met je ?? Hoop goed, liefs , R
Z
ZooCLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedenk altijd dat je gezin meer van je houdt en je meer respecteert als clean of afkickende dan dat je 24/7 aan de pep zit en een fake personality vertoont. Daarbij, het is al een tijd lang bewezen dat mensen die langdurig zo kort slapen als jij, in enorme dpressies kunnen belanden. Als je dán aan de pep gaat, om dat op te vangen, is het hek hélemaal van de dam. No Guts No Champaign. En ga eens 3x per week sporten...dat maakt andere positieve stofjes vrij en doodt de tijd eventueel.

Gid On
j
jpsLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoihoi :wave:
ben terug van vakantie en het heb me echt goed gedaan!!
Ben er lichamelijk wel van af,maar merk dat ik geestelijk wel moeite mee heb. :angry:
Die depressies waar veel over word geschreven heb ik gelukkig (nog?)niet.
Misschien omdat ik nog in de prille fase van mijn relatie zit en dus erg verliefd ben.. :hearteyes:

Maar ik denk nog vrij veel aan het gebruik van pep,vooral op momenten dat ik iets moet waar ik geen zin in heb zoals sommige taken van het huishouden of op mijn werk als ik een rotklus moet doen.

Maar goed tijd zal het helen.Ik heb ook een hele lange periode gebruikt,dus ik moet echt wennen aan mijn nieuwe leventje.

Ik ben op de goede weg en ik ga het redden,dat weet ik zeker!!

Bedankt alle wederom voor jullie reacties het doet mij goed die te lezen

xxx
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sterk van je! Hopelijk houdt je het vol, in ieder geval veel succes en geluk toegewenst :wave:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geniet van de liefde! En veel succes verder :)
En rotklusjes moet iedereen doen... :)
s
slashLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb eigenlijk geen goede raad voor je, sorry.. Ik herken mezelf alleen in je verhaal. Niet het gedeelte van je priveomstandigheden maar het deel van de verslaving. Ik gebruik nu zelf bijna 2 jaar dagelijks speed. Ben er ook echt schijtziek van!! ik weet nog dat ik in het begin wel eens dacht, jeetje ik gebruik al een maand. en nu ben ik dus bijna twee jaar verder. heb weinig herinneringen aan de afgelopen tijd. iedere dag lijkt hetzelfde. Het rare is dat me leven eigenlijk normaal lijkt omdat ik geen nachten doorga of bruut ga stappen ofzo. Ik werk 4 dagen en zit een dag op school en slaap gewoon snachts. maar toch iedere dag weer die kut spat. Als ik uit bed kom ga ik effe tv kijken en eten en dan ben ik zo brak dat de dag ondragelijk lijkt als ik niet ga snuiven. Kweet dat ik echt moet stoppen want k ben bang dat ik me lichaam gewoon aan t slopen ben. Ik ben benieuwd of jij na zo een tijd last heb van klachten. en hoe veel gebruikte je per dag? K hoop dat je me wat wil laten weten. Groetjes..
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#15
De enige raad die ik kan geven is ooit aan mij gegen, en heeft mij geholpen. Maak aan het begin van iedere dag een lijst van dingen die je graag gedaan wilt hebben die dag, zorg dat je ze allemaal afwerkt en je voelt je voldaan een soort overwinning die je iedere dag weer opzoekt.

Heel veel succes, het is geen kleine taak...
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zie veel overeenkomsten met mijn situatie, ik heb je een PM gestuurd!

succes!
j
jpsLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik ben nu bijna 32 en wil al lang stoppen met de pep zoals zoveel gebruikers/verslaafde.

vanaf mijn 20de gebruik ik het heb uiteraard in het begin niet dagelijks gebruikt maar de laatste 3 jaar neem ik het dagelijks en slaap ik ongeveer elke nacht maar 3 a 4 uur.

heb al wat stoppogingen gehad en ik viel vaak gewoon in slaap tijdens het praten,eten en zelfs een x overdag toen ik in het winkelcentrum liep!

Ik moet nu echt stoppen,vind het gebruik allang niet leuk meer,maar om dagelijks normaal te kunnen functioneren heb ik het nodig.Ik stort in elkaar na een dag of 2 a 3 zonder

Mijn partner(sinds een maad of 9) weet er van inmiddels en wilt me ook helpen,maar begrijpt niet helemaal hoe het gaat worden zometeen de eerste periode na het gebruik..

Ik ben bang,bang om te stoppen,bang om het niet te redden zonder,bang om zonder pep geen lol of energie te hebben. :(

Ik heb een rotperiode(scheiding,in de bijstand gezeten,heb 3 kinderen die ik alleen moest opvangen,een ex die mij stalkt,3 verhuizingen) achter de rug dit jaar en ik heb hem supergoed doorstaan met de pep.

Ben bang dat ik zometeen over alles gaat nadenken,dit heb ik namelijk niet gedaan .
Ik ben gewoon keihard aan het knokken geweest voor mezelf en mijn kinderen en heb nog geen traan gelaten om alle shit(pep verdooft).

Maar nu is het zover ik heb gezegt in de vakantie moet ik stoppen,ga ik stoppen en nu is het zover,ik moet het redden ga het ook redden,maar hoelang het duurt voordat ik me fit voel en sterk voel zonder de pep is de vraag.

Alle reactie zijn welkom,tips adviezen en ervaringen...

Bedankt

heb nog wat toe te voegen,kreeg namelijk reacties die veelal zeggen zoek
hulp bij de verslavingszorg,ik weet dat dit het beste is maar ik heb kinderen en stel je voor dat ik zometeen gezeik hiermee krijg of in twijfel word getrokken betreffende mijn zorg voor mijn kids?

Wie heeft daar ervaring mee?
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Adviezen van verslavingszorg erbij pakken? In elk geval medicatie tegen de komende depressie, en als je inderdaad gaat malen over dingen, gooi het er uit bij iemand die je daarbij kan helpen. Een beetje een korte reactie maarre'...

HEEL veel sterkte!
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zoek hulp om te stoppen, om te praten over je problemen en samen met een professioneel iemand naar oplossingen te zoeken. Denk positief, ook al is dat erg moeilijk. Zoek je geluk in de kleine dingen, die uiteindelijk wel veel waard zijn. Zoek steun bij je partner, enz..
Denk eraan dat je met speed niks oplost en het uiteindelijk helemaal gaat verneuken. Je zal zoveel sterker zijn als je hier uitkomt en weer zonder speed van het leven kunnen genieten. En niet bang zijn, alles is beter dan deze situatie. Veel succes, je kan het heus wel.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Saivy zei:
Zoek hulp om te stoppen, om te praten over je problemen en samen met een professioneel iemand naar oplossingen te zoeken. Denk positief, ook al is dat erg moeilijk. Zoek je geluk in de kleine dingen, die uiteindelijk wel veel waard zijn. Zoek steun bij je partner, enz..
Denk eraan dat je met speed niks oplost en het uiteindelijk helemaal gaat verneuken. Je zal zoveel sterker zijn als je hier uitkomt en weer zonder speed van het leven kunnen genieten. En niet bang zijn, alles is beter dan deze situatie. Veel succes, je kan het heus wel.
Klik om te vergroten...


ten eerste hoop ik dat het je lukt en volg de adviesen van saivy op :grin:

good luck mate

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."